Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli: Meillä alkaa tänään pistelyt ja aloitan tuon DHEA:n vasta mahdollisen epäonnistuneen hoidon jälkeen, joten hetken joudutte odottamaan kokemuksia vielä... ;) En ole kysynyt lääkäriltä mutta ajattelin kyllä ottaa aiheen puheeksi jollain käyntikerralla.

Tampereen seudulla ilmeisesti Pregnylin saatavuus on parantunut, näin kerrottiin klinikalta! Mullakin oli viimeksi Ovitrelle mutta täytyy muistaa pyytää uusi resepti Pregnyliin, koska se tosiaan on selvästi halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Meriann mulla oli yks Pregnyl jemmassa jääkaapissa :) Asun Itä-Suomessa.

Tänään piti olla punktio, mutta folli oli taas kerenny puhjeta. Tekivät sitte inssin, jonka onnistumis% on meidän kohdalla olematon. No eipähän menny miehen suoritus aivan hukkaan. Seuraavassa kierrossa otetaan luultavasti taas Menopur ja Orgalutran mukaan, jotta kiertoa pystyy paremmin hallita. Kyllä tää vielä onnistuu! :)
 
HalleB voihan hitsi sentään.

Tänään tuli DHEA:t. Nopea toimitus. Ensimmäinen jo otettu. Tässä on nyt pakosti ainakin kaksi kiertoa väliä. Kolmanteen voitais uusi hoito tehdä mutta laskennallisesti saattaisi punktio osua joulunpyhiin (joita on tänä vuonna ihan liikaa arkipäivinä).
 
Meriann: Ärsyttävästi osuu kierto sitten, noi klinikatkin on varmaan joulunaikaan kiinni. : / Hassua, kun normaalisti pyhät olisi postitiivinen juttu, kääntyy asiat hyvin päälaelleen tämän projektin myötä! :D DHEA-kokemuksia odotellaan!

HalleB: Äh, tylsä homma! : / Sulla on silti kyllä ihmeen positiivinen asenne! Koitan ottaa mallia! :)


ON: Ensimmäinen Menopur-piikki pistetty. Tästä se taas alkaa... Jännittää jo nyt. Tuo itsensä lääkitseminenkin on kuin jotain salatiedettä, tuntuu, ettei mun nakkisormet taivu noiden neulojen ja ruiskujen käyttöön ja pelkään koko ajan mokaavani jotenkin. Miksei tätäkään hoitoa voisi tehdä "nappi suun kautta aamuin illoin" -tyyliin? :LOL: Kauhulla odotan jo nyt Lugejen kanssa pelaamista...
 
Voi että Halle, sulla on nopeat munasarjat! ;) Tosin mustakin tuntuu että ovis tapahtuu aina vaan aiemmin. Miten muuten jaksatteko te vielä ihan luonnollisia yhdyntöjä aikatauluttaa välikierroissa oviksen mukaan? Mulla tänään nipistelee siihen malliin että ovis on ihan just. Ajattelin painostaa miestä vaikka sen kyllä tietää että mahikset on 0 (vähän niin kuin inssissä)... sulla on kyllä hyvä asenne, ihailen sitä!

Viendalle tsempit uuteen kiertoon! Peukut on pystyssä täällä. Tule sitten raportoimaan tilannetta!

Meriann, toivon niin että DHEA auttaa tilannetta. Nythän sulla on aika optimiaika käyttää sitä tässä välikierroissa, eikös sitä suositella n. 3kk käytettävän ennen kun vaikutusta on?

Mulla voisi tosiaan alkaa seuraava piikityskierto jo parin viikon päästä mutta olen varannut ajan endokrinologille joka on kilpirauhasasiantuntija. Ajattelin että selvitän häneltä ensin mun kilpirauhasongelmat ja niiden vaikutuksen tähän lapsettomuuteen ennen kun aloitetaan uutta kallista hoitoa. Lapsettomuuslekuri ja työterveyslääkäri kun ovat aika pihalla kilppariongelmista. Tämä kilpparilääkäri on taas varmaan ihan pihalla amh-ongelmista mutta yritetään nyt ensin tätä kautta hoitaa mun ongelmia =) suunnitelmissa on siis aloittaa seuraava hoito siinä marraskuun puolivälin jälkeen alkavassa kierrossa. Näin saisin vielä yhdet sikahintaiset lääkkeet tälle vuodelle ilmaiseksi.
 
Jonnuli Vähän vaihtelee tuo suositusaika, jossain oli minimi 2kk. Tsemppiä uuteen kierrokseen kun sen aika on.

Mulla alkoikin menkat ajoissa ja muutenkin kun tuppaa tuo kierto olemaan aika lyhyt niin voi olla, että ehdittäis hoito tehdä ennen joulua. Sais taas lääkkeet "kaupanpäälle". Tuosta DHEAsta on tullut hieman päänsärkyä. Toivottavasti kyseisestä tuotteesta on jotain hyötyä kun ei sitä haluais turhaan kärsiä parin kuukauden säryistä.
 
Halle, voi hemmetti. Voikohan se Pregnyl entisestään vauhdittaa sitä ovulaatiota, jos ”oma” oli jo alkanut siinä vaiheessa kun sen pistit?

Vienda, tsemppiä piikitykseen!

Meriann, toivotaan että se DHEA tepsii ja mahdollisimman vähillä oireilla =)

Jonnuli, toivottavasti saat endogrinologilta selvyyden kilppariasioihin

Meikäläinen on ollut ihan muissa maailmoissa, duunissa on ollut äksöniä sen verran, ettei muuta sitten olekaan ehtinyt murehtia. Menkat alkoi eilen, oli KP23 eli IVF:n jälkeinen lääkkeetön kierto jäi lyhyeksi. Nyt suorastaan ”tulvin”, kun viimeksi täällä ihmettelin, että mihin se limakalvo katoaa, kun lääkkeellisessä kierrossa on aina niin niukka vuoto. Hoitopaikasta ei ole kuulunut inahdustakaan, täytyy varmaan laittaa sinne uudelleen mailia, josko ne ovat vaikka unohtanut mut...
 
Ne taisi siellä klinikalla kuulla, kun manasin, ettei sieltä ole kuulunut inahdustakaan :x. Ottivat yhteyttä tänään ja kysyivät, että mitäs tykkäisin, jos söisin yhtä lääkettä 2 - 3 kk ja sitten vasta tehdään uusi IVF. Teidän ansiosta, arvoisat kanssasisaret, arvasin heti, mistä oli kysymys :D. Musta tulee nyt sitten DHEA:n popsija. Olivat suositelleet lääkettä sieltä soluosuuden tehneeltä klinikalta. Musta on hienoa (vaikkakin olen selvästi koekaniini), että tämä meidän julkinen hoitopaikka päätyy ehdottamaan tällaisia uusia ratkaisuja, vaikkei niistä täällä Suomessa ilmeisesti ole olemassa virallista tietoa hoitotuloksien parantumisessa. Lääkäri palaa kuulemma lähiaikoina asiaan, joten pian saadaan "virallista" tietoa minkälaisia määriä sitä käytetään :p.
 
Hiskias hienoa :) Sä saat ilmeisesti ihan oikean reseptin sitä varten. Kerro sitten mikä annostus?! Mä olen syönyt 25mg X 3 päivässä eli tuo yleisesti suositeltu 75 mg. Paljonkohan se maksaa apteekissa? Tosin ei se paljoa maksanut briteistä tilattuna. Taidetaan suomessa vielä aika vähän kirjoittella reseptiä siihen.
 
Täällä ihan surkeat fiilikset, enkä valitettavasti jaksa nyt kommentoida kellekään.
Ensimmäinen ultra takana ja siellä tosiaan kasvoi vain yksi folli. Kai tähän olisi pitänyt osata varautuakin mutta ajattelin, että edes muutama... Menopur menee nyt maksimiannoksella vielä muutaman päivän mutta epäilen, että sieltä mitään enempää tulee, tarkoitus olisi punktioida tuo yksi solu ja katsoa, miltä se nyt näyttää. Aika vähiin taitaa näillä munasarjoilla käydä meidän mahdollisuudet omaan lapseen... :'( Ja varmaan aika turhaa näitä hoitoja on jatkaa, kun ei mitään vastetta lääkkeille kerran ole.
 
Hei kaikille. En olekkaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut. Vienda olen pahoillani puolestasi :hug: Mulla myös sama homma että vastetta ei juuri ole suurista
lääkemääristä huolimatta ja niinpä me siirryttiin 5 ivf:n jälkeen luovutettuihin. Huomenna tulee kaksi viikkoa siirrosta ja aamulla ois veritestiin meno testiä en ole kotona edes tehnyt kun niin suuri tunne on että hoito ei ole onnistunut. No torstaina se sitten selviää. Positiivisia ajatuksia teille kaikille :) tulen kertomaan sitten veritestin tuloksen kun se selviää.
 
vienda pahoittelut tilanteesta. Toivotaan kuitenkin, että tuo on se yksi joka hommaan tarvitaan. Jos uuteen kiertoon joudut lähteä niin dhea:t kehiin ja toinen lääkitys, kenties pergoveris. Oon kuullut, että monet huonosti munivat on saanut siitä apua.
 
Joo, ensimmäinen IVF ja pitkällä kaavalla. Pelkään kovasti, että tuo pitkä kaava on saanut muutenkin onnettomat munasarjani jotenkin lopullisesti nukkumaan. En olisi halunnut siihen lähteä mutta lääkärin mielestä se oli parempi vaihtoehto. Enää en siihen haluaisi. 0-ultrassa vielä näkyi useampia munasolun alkuja, mutta mihin ihmeeseen ne hävisivät? Voivatko ne vain kuolla pois?

Kovasti kiinnostaisi kokeilla tuota Pergoverista ja Clomeja myös, koska olen lukenut, että molemmista on ollut apua vastaavissa tilanteissa. Mutta en kai voi lääkärille mennä sanomaan, että määräisitkö näitä ja näitä lääkkeitä...? :ashamed: Kai sitä luulisi, että se paremmin osaa.

Olen valmis näihin hoitoihin kyllä yhdenkin solun kanssa mutta pelkään, että se on niitä viimeisiä onnettomia rääpäleitä, eikä siitä mitään tule kuitenkaan.

Ystävät koittavat tukea kehottamalla rentoutumaan ja nauttimaan, että kyllä se joku päivä vielä sieltä tulee... Niinpä niin, jos olisi jotain, mitä tulla. Ihan hirveää kuulla 28-vuotiaana olevansa jo vaihdevuosien kynnyksellä. Varsinkin, kun menkat mulla on aina olleet säännölliset ym. enkä ole koskaan osannut pelätä mitään tällaista.

Loppuukohan tää itku koskaan, on niin paha olla ja hirveää yrittää jaksaa töissä.
 
Jaksuja Vienda! Viimeinen lause oli kuin mun suusta, miten jaksaa työtä ja muuta elämää kun tuntuu että matto on vedetty alta ja vaihdevuodet on kulman takana, ja ikää 28. Tietäisinpä vastauksen! Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta! Toivottavasti se yks munis osoittautuu teillä hyvälaatuiseksi ja kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Noi tuttavat jotka kehottaa rentoutumaan on niin ärsyttäviä! Ei siinä rentoutuminen auta jos munasolut on loppu.
 
nannah86: Kiitos! :hug: Oliko teillä mitään toivoa noissa tehdyissä IVF:ssä, pääsittekö siirtoon asti niissä? Ja kuinka kävi veritestissä? Kai nuo luovutetut meillekin sitten se seuraava askel olisi mutta kyllä me nyt yritetään vielä riipiä noita soluja muutama kerta (kuinka rahatkin riittää ja jos vaan mitään toivoa on).

Meriann ja Hiskias: Kiitos teillekin pahoitteluista. Ainahan toivo elää tietenkin sen yhdenkin solun varassa. Ihmeitä tapahtuu kuitenkin aina, joten ihan kokonaan toivo ei ole vielä mennyt, vaikka melko huonolta näyttääkin...

Nompparelli: Niinpä, en todellakaan odottanut mitään tällaista tuomiota hoitoihin lähtiessä. Ajatukset pyörii vaan toivotonta rataa ja on ihan mahdotonta keskittyä mihinkään muuhun.
Sitä vaan miettii, kuinka yksin on sitten joskus vanhana. Muilla on lapset ja lastenlapset jne. Itselläni on aika vähän läheisiä ystäviä ja kaikilla heillä on omat perheet. Ei sisaruksia ja miehelläkin vain vanhempi veli, jolla ei ole lapsia. Lisäksi mieheni on minua jonkin verran vanhempi... No kai näitä on turha murehtia vielä. Tuntuu vain, että olen todella riippuvainen miehestäni, hän on ainoa, kenet minulla on. Vaikka samalla olen tietenkin äärettömän onnellinen että minulla on hänet, hän on maailmani keskipiste.
 
Vienda Meille tehtiin 5 ivf ja niistä kahdessa ei päästy siirtoon. Toisessa sen takia, koska ei ollut mitään mitä siirtää ja toisessa sen takia koska punktio epäonnistui ja sain sisäisen verenvuodon. Ja meillä oli ihan top alkioitakin eli kyllä meillä toivoa oli mutta kertaakaan ei plussaa ole näiden hoitojen aikana tullut :( ja eilinenkin verikoe oli negatiivinen eli eipä tuottanut tulosta näillä luovutetuillakaan soluilla. Meillä nyt ainakin 1 välikierto ennen passia. Lääkäri soittelee 29.10 että miten jatketaan. Ainakin muilla kerroilla pas on tehty luonnolliseen kiertoon, mutta nyt en tiedä miten tehdään. nyt on pakko kiiruhtaa töihin
 
Nannah pahoittelut negasta :hug:

Vienda Jännä miten lääkäreiden mielipiteet vaihtelee niin paljon. Meidän lääkäri oli ehdottomasti lyhyen kaavan kannalla. Luulen kyllä, että paljon vaikuttaa onko yksityisellä vai julkisella hoidossa. Soittelin naistenklinikalle yks päivä ja kovasti hoitaja oli sitä mieltä, että pitkällä kaavalla saavutetaan yhtä hyvä lopputulos kuin lyhyelläkin. Koska sulla on seuraava seuraava ultra?
 
nannah86: Voi harmi, tuo on inhottavaa, että toivo nousee ja sitten ei kuitenkaan kiinnity. Toivottavasti seuraava PAS toisi teillekin viimein sen plussan! Me ei varmasti tulla saamaan mitään pakkaseen mutta yritetään nyt näitä kierroksia sitten se, mitä on varaa ja voimia. Ehkä joku kerta julkisellakin puolella.

Meriann: Joo, niissä on kyllä paljon vaihtelua. Kysyin lääkäriltä siitä DHEA:stakin, eikä tuolla klinikalla sitä kuulemma ole käytetty. TAYSin puolella taas kuulemma jonkin verran. Me ollaan nyt yksityisellä, julkisella ehdottivat lyhyttä kaavaa mutta yksityisellä olivat sitä mieltä, että silloin helposti kasvaa vain se yksi folli ja liian nopeasti. No, yksihän sieltä nytkin tuli, joten sama kai tuo. Seuraavaksi haluaisin kokeilla lyhyttä. Kai noista on aika mahdotonta etukäteen sanoa, mikä toimii kelläkin.

Ultrassa kävin siis tänään, eikä ollut paljon muutosta. Se yksi folli oli 13 mm ja pari ihan pientä oli rinnalla. Ne kuitenkin niin pieniä, että eivät ehdi enää kypsyä tuon ison mukaan. Toivotaan nyt kuitenkin, että se yksi olisi se huippuyksilö... Vähän on taas toiveikkaampi olo, voi kun ei tarvitsisi taas pettyä. Maanantaina ultrataan uusiksi, punktio sitten ke tai to.
 
Heips, nyt kun taas ovis aika käsillä niin kysyisin teiltä vieläkö yritätte oviksen hyödyntää? Tuntuu jotenkin tyhmältä väkisin yrittää vaikka tietää, ettei luomusti onnista. Tunnen oviksen selkeästi ilman tikutusta ja siksi toisaalta miksi ei hyödyntäisi ovista ja odottaisi ihmettä!?
 
Kyllä me ainakin koitamme hyödyntää silloin kun mahdollisuus on. Siis hoitojen välikierroissa. Tosin meillä näiden hoitojenkin onnistuminen olisi jo ihme, että luomusti sitten vielä suurempi mutta eihän sitä koskaan tiedä! :D
 
Viendalle tsemppejä täältä sen yhden follin hautomiseen! En ole varmaan aiemmin kuullut että yksityisellä suositaan pitkää kaavaa. Toisaalta, mikä on liian nopeasti, meinaako ne että folli irtoaa raakana? Se on tietenkin ongelma. Mullahan on kp 10 ollut punktio joka oli mielestäni aikaisin.

Meriann, me hyödynnetään satunnaisesti välikierroillakin ovis. Mä myös tunnen sen selkeästi ja limailut on selvä merkki. Toisaalta en jaksa stressata ja painostaa miestä aina, siksi ajoittaminen jää nykyään...

Hiskias ihan mahtavaa että sulle kokeillaan DHEA:ta ja vielä ilman että kysyit! Mietin että pitäiskö munkin selvittää sitä. Olis mielenkiintoista kuulla mitataanko amh sen kuurin jälkeen... Pitää taas suunnata ulkomaisille foorumeille tutkimaan!
 
Mä voisin jakaa oman "two pennies' worth" tosta DHEA:sta, koska siitä on viimeaikaisia kokemuksia... Mun tilanne siis on ikää 40, AMH vuosi sitten 2.87 (brittiasteikolla, kai eri kuin Suomessa), 3. IVF:n 9. piinapäivää vietän. Ekassa saatiin vain 2 munista, joista vain toinen hedelmöittyi, tokassa saatiin taas 2 munista mutta kumpikaan ei hedelmöittynyt. Tämä siitä huolimatta, että vedin molemmilla kerroilla 450iu Menopuria (ekan pitkällä, toisen lyhyellä kaavalla). Sit kolmatta varten lääkärini laittoi mut jättikuurille DHEA:ta (75mg/pv) ja ubikinonia (600mg), koska joittenkin jenkkitutkimusten mukaan parin, kolmen kuukauden kuurien jälkeen joillain huonosti munivilla on munasolusaaliit kasvaneet ja jopa AMH-lukemat nousseet.

Olin sit 2 kk tuolla kuurilla ennen tätä kolmatta yritystä, jossa lääkkeinä oli eka Fostimon ja sit Gonal-F, molempia 300iu. Ja lo and behold, tällä kertaa saatiin sentään 5 munista, joista 2 hedelmöittyi hyvin ja siirrettiin top-alkioina. Vieläkään ei tietysti ole kirkossa kuulutettu, että tämä(kään) onnistuisi, mutta ainakin parempaan suuntaan ollaan menossa...

Mulle tuli DHEA:n sivuvaikutuksina rasvaisempi iho ja tukka, ja tukkaa lähti kans jonkin verran. Ja univaikeuksia... Mutta eipähän alkanut kasvaa parta eikä finnitkään, huh. ;)

DHEA:ni tilasin jenkkiläisestä nettikaupasta Biovea dot com, niitten merkki on Eurovital ja se on kuulemma hyvää, kun on "micronised" eli kai erityisen hienoksijauhettua. Ubikinonin ostin ihan paikallisesta Bootsista 200mg:n tabletteina. En ole varma, saako Suomen apteekeista noin isoja päiväannoksia; käsikaupasta ainakin näytti saavan vain jotain pliisuja 25-millisiä... Ja ubikinoni kuulemma auttaa vain noin järjettömän isoina annoksina.

Voimia kaikille ketjulaisille, ja Viendalle erityisesti peukkuja punktioon!
 
Lumi Mä oonkin lueskellut sun juttuja tuosta toisesta ketjusta. Siitä sainkin idean kokeilla tuota dhea:ta. Kovasti tsemppiä loppukiriin ja toivotaan, että teille nyt se plussa tulee. Jotenkin jännään ihan hirveästi sun tilannetta koska jos saat sen plussan niin toivo nostaa päätään täällä. Kuuluuko noita syödä myös stimulaation aikana?
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72

Yhteistyössä