Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

@nyuu toisaalta se ettei ole mitään tuntemuksia ei välttämättä tarkoita etteikö olisi tärpännyt. Kun ei näistä menkkajuilinnoistakaan ota erkkikään selvää että mitä on, tänäänkin ollut menkkakipuja ja myös muitakin kipuja mutta kun oikein alan miettiä niin olen tulkinnut juuri tämmöisiä "luomukierroissa" jo monia kiertoja täysin pieleen, luullen ja kuvitellen. :(:mad:

Sehän tässä on ärsyttävää kun sitten kyttäät itseäsi myös hoitojen ulkopuolella ja puhumattakaan ne kierrot missä ei mistään hoidoista ollut vielä tietoakaan. Aina sitä alkaa vainoharhaisena ajatella että onkos tämä kipu nyt erilainen ku yleensä kierroissa. :ROFLMAO: Tai useista tuhruistakin olen elätellyt toiveita että kyllä se tuhruta voi joskus alkaneessa raskaudessakin, joo toki voikin mutta ei koskaan mun kohdalla ole ollut siitä kyse. :LOL::LOL:

Mutta joo eihän se monilla tarkoita etteikö luomusti voisi myös plussata joten toivotaan @Karhurouvanen että nytte ois semmonen tuuri käynyt. :love:

ja kovasti toivon myös @nyuu että siellä tulisi plussa. Koska meinaat testata? Mua ainakin pelottaa koko testaus. No viimeksi en päässyt edes sinne saakka niin tuskin nytkään. :)

Olempas mä jotenkin negatiivisella tuulella, anteeksi, kirjoituksiani on varmasti tosi raskas lukea. Valmistaudun vaan tulevaan pettymykseen ja vedän piikit esiin ku siili konsanaan. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Olin tänään kaupungilla ystävien kanssa ja teki hyvää nauraa. Hetkeksi unohtui kaikki meneillä oleva. Ja yritän myös suunnata ajatuksia positiiviseen että ainakin saatiin yksi hyvänlaatuinen, se ois siis ehkä mahdollista saavuttaa toisenkin kerran.

Kiitos teille että jaksatte lukea näitä ankeutuksia ja vielä vastatakkin. Ihanaa viikkoa kummallekin teistä. Ja kertoilkaahan kuulumisia. <3
 
@Aislinn83 Eiiii sun kirjoitukset mitään ankeutusta ole:LOL: Harmittaa toki sun puolesta kun niin toivois että olisit toisenlaisissa fiiliksissä hyvästä syystä mutta noi on niin tuttuja noi pohdinnat ja on myös helpottavaa että näkee että toisellakin on ihan samanlaisia ajatuksia kuin itsellä.

Hyvää tosiaan tekee kun välillä pääsee vähän muihin kuvioihin ja pystyy unohtamaan koko homman, voi kun pystyisikin ihan jatkuvasti! Onneksi edes joskus pystyy, mä olin aiemmin ihan eristynyt ja synkkänä kuljin, tuntu että ihan kenet tahansa tapasin, se sai mut aina vaan entistä synkempiin mietteisiin kun aina oli ensimmäinen ajatus että tolla on lapsia, asia mitä mä en koskaan ehkä saa vaikka kuinka yritän tai vaihtoehtoisesti että tuolla ei vielä ole lapsia mutta kohta kun vaan päättää niin varmaan posahtaa paksuksio_O Nyt on jotenkin nuo ajatukset melkeinpä haihtuneet:) Osin tää varmaan liittyy tähän hoitojen aloittamisen tuomaan toiveikkuuteen.

Hyvä että sullakin löytyy @Aislinn83 pientä positiivista pilkettä, että tosiaan kun nyt tuli hyvälaatuinen alkio niin miksei toisenkin kerran jos vielä tarvetta ilmenee! Ja voisihan se olla että niitä voisi tulla useampiakin niitä hyviä alkioita:whistle: Tulevaisuuden toiveikkaat ajatukset helpottaa vähän aina ajankohtaisessa piinassa vaikka sitten toisaalta synkimpinä hetkinä ei kyllä ole mitään hyvän ajatuksen häivääkään mielessä!

Olen kyllä toivon luomuraskaudesta tässä kierrossa jo heittänyt, keskitän ajatukset tulevaan:whistle: Huomenna on se hoidonsuunnittelukäynti, saa nähdä mitä lääkäri sanoo:whistle:

Hitaasti mutta varmasti onneksi aika menee eteenpäin, teki mitä teki:)

Tsemppiä teille ja toivottavasti testipäivät toisi yllätykset mukanaan!
 
@Karhurouvanen kiitos:love: mietinkin et tuunko tänne kirjoittelemaan, kun sait huonoja uutisia ja Aislinn vasta piinailee, et tuunko pilaamaan teidän päivät. Itte en nimittäin jaksanut synkinpinä hetkinä iloita edes piiiitkään yrittäneiden plussista. :oops:

Mut joo, olin malttamaton ja testasin tänään, ja sain vahvan plussan tollasella aikisella testillä:love: nyt vaan toivon ettei minkäänlaisia vuotoja ilmaannu, ettei tarvi itkeä ja haljeta stressistä. :unsure:
 
Herranenaika @nyuu valtavan paljon onnea!!:love::love::love::love::love::love::love: Et sä kenenkään päivää pilaa, tottakai jokainen toivoo myös omalle kohdalle plussaa mutta se että muille ansaittuja plussia tulee antaa toivoa että ehkä joskus itsekin, kenties sitten lahjasoluilla viimeistään plussaisi.:love:

Mulla ei mitään oloja ole ja valitettavan vahva olo siitä ettei ole tärpännyt. Etenkin kun alkio oli niin nuori en usko että on jatkanut kehittymistään. Mutta tottakai pieni toivo vielä elää tuola jossain päänsisällä. Mulla kans pp7 nyt kai menossa mutta en uskalla mitään testata. En jaksa juhannusta olla töissä itku silmässä. Parempi tietää vasta sen jälkeen.:) Ellei toki vuoto ala ennemmin.

Mutta onnittelut vielä! Kerrothan miten sun vointi etenee! Aivan ihanaa. :)
 
@nyuu Ei missään tapauksessa mitään päivän pilaamista vaan just päivän pelastamista! Ymmärrän ton pointin että ei ne todellakaan aina plussat ilahduta (ne äkkiplussat varsinkaan, yök :sick:) mutta kyllä tällainen pidempään yrittäneen ja erityisesti sinun tilanteen plussa ilahduttaa kovasti ihan sinun puolesta ja itselle luo toivoa että ehkä täälläkin, joskus, vaikka sitten lahjasoluilla! Sä oot Niin Todellakin plussas ansainnut (mikäli nyt voi raskauden kohalla puhua ansaitsemisesta:LOL:)!!!!! Tsemppiä tuleviin todellisiin piinapäiviin ja Onnensäde matkaan:rolleyes:
 
@Aislinn83 tsemppiä sinulle myös, kovin tutulta nuo sinun fiilikset kuulostaa valitettavasti:unsure: Sun ei varmaan vielä kannatakaan testailla kun tuskin näkyis mitään kun tosiaan alkiohan on vasta 9 pv ikäinen:) Ihanaa että pääset mökille vähän muihin kuvioihin sitten taas, vaikkakin juhannuksen jälkeen:) Mäkin olen töissä juhannuksen enkä pääse mökille ollenkaano_O:LOL:
 
Ootte ihania <3 mä toivon plussatuulia @Aislinn83 lle ja @Karhurouvanen sulle kans kun seuraava siirto osuu kohdalle!:love: Tosiaan voi olla et jussin jälkeen plussa näkyis, mullakin alkio on nyt kai 12 tai 13pvän ikäinen, jos ollenkaan osaan laskea.

Mä en halua olla ankeuttajana, mutta tosiaan mä haluun sanoa et lahjasolutkin ovat ihan vaihtoehto<3 on surullista huomata miten moni ei halua lähteä lahjoilla yrittämään ja lapsettomien vertaistukiryhmissäkin moni jopa halveksii lahjasolujen käyttöä. Omaa lasta tässä odotetaan ja yritetään <3 toivon ettette joudu lahjasoluihin asti, vaan nyt omilla soluilla onnistuu. Mutta tavallaan harmillista miten moni ei pysty edes harkitsemaan. Ittelläkin kyllä aikamoinen tunnemyrsky takana kun näiden käyttöä harkittiin, ja jonossakin vielä emmin että pitäskö perua vaan ja hyväksyä että kaksin jäätiin. Mutta, viimeisin keskenmeno oli kyllä ihan yhtä rankka kuin omasolukeskenmenot. Kaikessa kamaluudessaan se ehkä oli sellainen herätys itselle, että rakastan tätä lasta ihan yhtä paljon kuinomilla soluilla alkunsa saanutta:love:
 
Pikainen vastaus töistä, kyllä mä olen ajatellut että jos rahoitus järjestyy haluaisin lahjasoluhoitoihin, jotenkin semmonen ajatus on että en halua luovuttaa vielä pelkkiin omiin soluihin.

Ihana kun te fiksut :love: laskitte mulle tuon iänkin valmiiksi kun itte niin möhkö tämmösten kans. Eli sunnuntaina - maanantaina vasta testata. :)
 
Mäkin hämmästyin kun lääkärikäynnillä kuulin, että vain noin 5-10% lapsettomuushoidoissa olevista lopulta valitsevat lahjasoluhoidon. En tiedä, itselleni naurettavalla amh:lla hoitoja aloitaessa oli jotenkin tosi selvää, että onnistuminen on tosi epätodennäköistä ja siksi lahjasolut on koko ajan tuntunut ihan luontevalta. Toki me ollaan kaikki erilaisia enkä tietenkään halua tuomita toisin päättäviä, mutta niin kuin @nyuu sanoi niin surku tosiaan jos sille mahdollisuudelle ei anneta edes ajatusta. Mutta toivottavasti @Aislinn83 teillä tärppäisi nyt eikä tarvitsisi näitä miettiä. :)
 
Nyt on pp9 menossa ja niin selkeät pms-oireet kun olla ja saattaa. :cry::cry: Etenkin tää kuvotus joka mulla aivan selkeä merkki. No tuhrua odotellessa. Ei se nyt auta.
Onneksi toisaalta pitää mennä töihin ei voi märehtiä kotona vaikka mieli tekisi. Eilen jo itkin että vähä pääsi tunteita ulos kumminkin.

Miten @Karhurouvanen juhannus sujuu ja minkälainen vointi on @nyuu sinulla?:) Toivottavasti kaikki hyvin!
 
Moi! Kauheeta kiirettä ollu kun palasin töihin lomalta ja kaikkea muutakin mitäliemenoa ollut ja koko ajan ravattu ympäri kyliä! Näytänkin ihan raadoltao_O Nyt onneks töissä ja vähän rennompaa näin juhannuksen kunniaksi.

Voi ei @Aislinn83 :cry: Olen tosi pahoillani sun puolesta:unsure: On tää niin raskasta hommaa kun koko ajan pitäis vaan jaksaa ja jaksaa toivoa ja sitten joutuu kuitenkin vaan jatkuvasti pettymään:cry: Voi kun toivoisin että sieltä kuitenkin yllätys tulisi, voimia sulle!

@nyuu toivottavasti on kaikki kunnossa, ei kai tuollaiset kivut mitään vallan tavattomia kuitenkaan alkuraskaudessa ole! Ymmärrän kyllä täysin pelkosi ja voin vain kuvitella fiilikset, itselläkin kun kokemusta noista alkuraskauksista, paino sanalla alku. Jaksamista ja voimia sekä onnensäde, hetki hetkeltä eteenpäin!


Mä oonkin alkanut nykyään ihan säännönmukaisesti etukäteisitkeskelemään, nytkin itkin tulevat menkat jo eilen, eipähän tarvi sitten enää itkeskellä, ei tule enää yllätyksenä:p
 
Kerrotko kun vaan ehdit niin enemmän tuosta flare upista. Outo asia mulle. :)

Joo on tää kyllä semmostakin. Ja ärsyttää kun aina saa koko hoidon alottaa alusta. Että yks rääsy vaan kerrallaan saadaan eikä muuta.:unsure:

Mutta jännää, sulla alkaa hoidot pian; päästään jännittämään ja tsemppaamaan!:love:

Ihana näytän ihan raadolta.:LOL: Tuskinpa nyt sentäs! ;):love:
 
@Aislinn83 mulla koklattii toinen ivf tota flare upia. Et ensin ajtaan alas progynovalla ja sit siitä pistämään hormoneja! Pitäs herätellä vissiin viimesetkin munarakkulat toimintaan(n) en tiedä, mulla se ei toiminut:D

Niin niitä omia kuulumisia. En tiedä miten paljon haluutte ja jaksatte kuunnella kun oon näissä plussaongelmissa(n) tein tänään testin, joka oli ihan hitusen pikkuisen haaleampi kuin toissapäivänä. Yritin lohduttaa itteäni et pp7 testi oli herkkä (10iu) ja tänpäivänen oli epäherkkä (25iu), jonka takia tänpäivän testi oli haaleanpi. Mut en tiedä, mä olin toivonut jo selvää vahvaa plussaa et oisin voinu köhnöttää miehen kans sängyssä ihailemassa plussaa ennenkuin ukko häippäs ulkomaille. Sen sijaan jäin nyt analysoimaan testejä ja aloin pelkäämään, että onko tää oikeesti se kemiallinen joka hiipuu testipäivään mennessä pois :cry:
 
Voi @nyuu, älähän nyt, niinkuin sanoit niin ei niitä testejä voi verrata kun ovat eri vahvuutta ja ovatko edes samaa merkkiä. Voisitko testata uudelleen sillä samalla herkällä, varmaan tulis jo vahvempi viiva. Onhan noissa sun testeissä kuitenkin tuplavahvuusero.

Mulla ainakin on tuntunu viivat näyttävän vähän mitä sattuu, varsinkin eri merkkiset, esim mulla tuli pc:llä melko hyvää viivaa ja vahvistu pari päivää mutta sitten pysy samana ja sitten taas muutaman päivän päästä alko haalenee ja sitten kuitenkin rfsu näytti ihan tummaa viivaa eikä lähteny haalenee yhtään, sitten veritesti näytti hcg 189 ja siinä vaiheessa oli jo pc haalistunut ihan puoleen alkuperäisestä, vaikka vois nyt kuvitella että kohtuu hyvä viiva tulis jos hcg 189o_O

Niin koita vielä olla ihan rauhassa, testaa huomenna uudestaan. Ymmärrän kyllä että tollanen raaaastaa hermoja:cautious: Ja ikävää että joudut nyt olemaan vielä kotona yksin.

Ja @Aislinn83 myös koita vielä pitää jäitä hatussa, eihän se peli vielä ole menetetty kuitenkaan. Ymmärrän täysin kyllä fiilikset että hemmetti miksi sen pitää näin mennä että koko rumba läpi ja sitten kaikki on yhden alkion varassa:unsure: Mutta parempi yks kun ei ollenkaan ja sulla oli vielä ihanasti hyvälaatuinen alkio. Mä kuulin nyt et mulla oli alunperin ollu 2 2-lk ja tää yks pakastealkio oli kolmonen. Se toinen kakkosluokkanen oli siis kuitenkin lopettanu kehityksensä.


Mä olin jotenkin ihan sekasin siitä lääkärikäynnistä vaikka ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ollu ja olin lopputulokseen tyytyväinen. Olin vaan jo jotenkin sinne mennessäni ihan hermona ja aloin pelkäämään että se lääkäri sanookin että olen toivoton tapaus:LOL:

Ja niin se kai vähän sit meinaskino_O kun se ehdotti että otetaan ne kromosomit ym fragile X:t tässä vaiheessa ja voisin ottaa dhea 3 kk. Aloin sitten heti itkemään että en voi odottaa kyllä että muuten tulen hulluksi. Lääkäri vaan yritti selittää ja mä vaan itkin ja sit se sano että no kai sitten niin ja sovittiin sitten että nyt tää hoito ja sitten jos ei tuu raskautta niin sitten noi tutkimukset ja se dhea ennen uutta hoitoa.

Tää on musta ihan hyvä suunnitelma mutta nyt haluan kyllä heti perään uuden yrityksen kun toihan oli eka vasta ja itsekin lääkäri on sanonu että joskus munasarjat voi vähän aktivoitua noista hoidoista niin jospa mulla olis vaikka aktivoitunu kun kun nyt luomukierrossakin oli 11 antraalifollia, tai siis 8 antraali- ja kolme isompaa 9, 12 ja 13 mm. Niin kattellaan nyt tää yks hoito vielä miten menee:whistle:

Niin mikään en tiedä mitään siitä flare upista, hyvin vähän löytyy suomeksi mitään, joku jossain sano että se on joku vanha kaava, jota ei juuri enää käytetä:LOL: Noh löysin kuitenkin että jollain käytetty ja ihan hyvin toiminu ja jotain oli englanninkielisiä juttuja että just meillä poor responseilla käytetään. Niin kattoo ny:whistle:

Mulla menee nyt loppukierto Zumenonia, se loppuu kun uus kierto alkaa. Pitäs kuulemma auttaa että follit kasvais tasasemmin, viimeksi mulla oli vähän eri kokosia. Sitten kp 2 alkaa Synarela jarruna ja sit kp 3 Menopur 375 (viimeksi meni 300). Se sano että Synarelasta ei tule näin käytettynä niitä vaihdevuosioireita, siis koska alotetaan vasta uudessa kierrossa, ei jo edellisessä. Se sano että se toimii jarruna ja että ajatuksena olisi että se saa aikaan aivoissa jonkun negatiivisen palautteen ja toiveena olis että se kiihdyttäis sitten elimistön omaa FSH:n tuotantoa. Sitten suuremman Menopur-annoksen toivotaan aiheuttavan kasvun suuremmalle munasolujoukolle:whistle:

Kattoo nyt, miten toimii mutta toisaalta musta ihan hyvä että on se Menopur lääkkeenä kun se kuitenkin neljä sai kasvamaan viimeksi, on se sentään enemmän kuin yksi tai kaksi:whistle::ROFLMAO:(y)

Rauhaisaa juhannusyötä teille ja jaksamista hetkiinne ja norsun hermoja!
 
Viimeksi muokattu:
Saako kysyä, onko kaikki klinikat jolla flare up-kaavaa on käytetty ollu Felicitas.

Apua musta tuntuu et oon kamalan ankee ihminen kun aina tuun synkistelemään ja tuomaan negatiivisuutta, mut mulla ei toi flare up toiminu ollenkaan. Saatiin rakkuloita ja saatiin muutama muniskin, mut suurin osa rakkuloista oli tyhjiä, ja niistä munasoluistahan ei saatu icsillä hedelmöittymään yhtääno_O liekö sit olleet raakoja vai labrassa jotain hämminkiä vai mikä, kun kahdella muulla kerralla kuitenkin hedelmöittynyt ihan kiva määrä, mut sit vaan alkiot ovat hiipuneet. Mulla paras oli se lyhyt kaava isoilla annoksilla!

@Karhurouvanen ymmärrän ettei halua odotella! Itteäkin harmitti kun joutui ”tuhlaamaan” aikaa jonkun ravinteiden popsimiseen mistä ei ees oo 100% varmuutta et auttaako mitään. :unsure: Tietty jos se ois selvä et laatu paranee ni mikäs siinä sit! Mut muuten tuntuu ajanhukalta, ja ei sitä oikein osaa ottaa lomankaan kannalta kun vauvatoive jyskyttää päässä kokoajan. Itteekin ärsyttää kun moni hokee kuinka pitäs vaan nauttia ja tauko tekee hyvää... ei todellakaan, päinvastoin, turhauttaa kun tietää et aikaa kuluu ja tietää ettei ainakaan aikaan x voi toive vauvasta toteutua... (n)
 
@nyuu hyvät plussathan noi on, ei vissiin eri merkkisiä kannata verrata keskenään? Toivon sulle rentouttavaa ja onnen täytteistä viikonloppua. :love::love::love::love::love::love::love::love:

Onhan se totta että parempi yksi hyvänlaatuinen kuin täysin tyhjäkään tulos, pitää nyt vaan keskittyä kesän viettoon. onneksi viikon päästä lähdetään vaellusreissulle niin saa keskityttyä täysin sielä täysin muuhun, hengissä selviämiseen lähinnä. :LOL::LOL: Pms- oireilut jatkuu, mullahan on koko viikon vaihdellen ollut tätä kuvotusta joka siis mulla tuttu oire menkkojen aikana, ja eikä vielä raskaudesta johtuvaa kuvotusta näin aikaisin edes voisi olla joten selkeä merkki. :unsure: Tein eilen tyhmyyksissäni ovulaatiotestin (olin hetki sitten aiemmin käynyt kyllä vessassa että ei varmaan puoltakaan tuntia pidätystä) ja siihen tuli haalea viiva, kunnes tajusin että sehän nimenmaan ovistestissä meinaa negaa. :(:( No nyt aion ottaa rauhassa ja odotella menkkoja. Mutta tosissaan nää piinapäivät kyllä on piinapäivät, on tää järkkyä kun koko ajan kyttäät ja kuulostelet, oot pohjamudissa, sit pää nostaa toivoa yhtäkkiä, ja taas toteat ei, ei voi olla mahdollista. No kyllä luulen että kroppa ja mieli tietää, en usko että näin vahvat menkkaoireet voi olla etteikö mitään erilaista ois jos ois tärpännyt. Mun kaverikin sanoi tehneensä testin ikäänkuin varmistaakseen vaan asian, että tiesi sen jo. Testi oli näyttänyt negaa mutta teki parin pvän päästä uuden joka jo plussa.

Kiitos tsempistä kaikille. <3

Mielenkiintoisia nää erilaiset hoitomuodot on kyllä ja itse olen kuullut vähän tai ymmärtänyt että yksityisellä osattaisiin paremmin hoitaa meitä matalan amh:n omaavia?
Hyvä kun sait @Karhurouvanen tämän suunnitelman mitä halusitkin eikä tarvitse odottaa vaan pääsee takaisin toimintaan, pian ollaan sua piinailemassa. :love: Tuo zumenon on outo lääke mulle, miten se vaikuttaa? Eli mahdollisesti ens vkolla jo alkaa sitten hoito?

Ihanaa juhannuspäivää (eikös nyt ole se?:whistle:) teille kaikille!
 
@nuyy Joo...Muistan noi sun aiemmat puheet siitä Flare upista, ja siksi olinkin vähän että kääk. Ja taitaa tosiaan olla että tätä käytetään juurikin tuolla kyseisellä klinikallao_O

Ja ei, ei älä ei tää oo mitään negatiivisuutta vaan just tärkeää tietää toisten kokemuksia, niin Suuri Kiitos siitä sulle:)

Ymmärrän sen dhean kokeilun mutta en vaan nyt heti siihen voi lähteä, ei tää nyt niin huono tulos ollu, mä olin ite ihan suht tyytyväinen:LOL:

Musta on kuitenkin ihan ok kokeilla sitä kun jollainhan joku toimii ja jollain toisella ei. Lyhyt kaava mulla jo kokeiltiin, pitkä ei varmasti ole hyvä niin kokeillaan sitten tätä. Vaihtoehtona olis varmaan lääkeannoksia nosto mutta ei sitäkään kai voi kauheesti nostaa, ja sitten taas en kovin mielellään ehkä lähtis lääkettäkään vaihtamaan kun jos kävisikin niin ettei toimia ollenkaano_O Sen Bemfolan ehkä vois korkeentaan.
 

Yhteistyössä