Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hurjat lukemat sulla kyllä ollut @nyuu (y) Noin korkeita ei taida kyllä useilla ollakaan! Kiitos rohkaisusta, ihanaa että peräti ihan sama lukema jollain ollut ja sujunut hyvin :rolleyes: Jos se toisi vaikka onnea:rolleyes:

En sillai oo kovin hermona kun on tässä jo näihin tilanteisiin kerenny tottua mutta kummittelee tietty taustalla noi vanhat jutut esim kerran mulla oli hcg 180 mut sit neljän pv:n päästä vaan 50. Noh mutta ei pidä antaa näille menneille valtaa kun sehän on ihan loputonta miettimistä ja hulluksi vaan tulee.

Olen yrittänyt enemmän vaan nauttia tästä raskaana olosta - tunnen tosiaan itseni ihan raskaana olevaksi vaikkei mitään oireita edes ole:LOL: Olen täällä fiilistellyt kun on jo kaikkea vauvatavaraa valmiina ostettuna jo aikaa sitten, kun alkuun pelkäsin että vauvatavaroiden ostelu toisi huonoa onnea mutta sitten jossain vaiheessa totesin onnen olevan jo niin huono ettei se enää juuri huonommaksi voi mennä:ROFLMAO: Niin annoin sitten palaa ja olen sitten ostellut aina mitä huvittaa, viimeksi ostin aivan ihanan hoitopöydän:whistle: Gröhöm, joo-o, meillä ei käy paljoo vieraita:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Kiitos tuesta ja rohkaisusta, kyllä lämmittää sydäntä:love: Tuntuu ettei ole ihan yksin maailmassa näiden kaikkien juttujen kanssa:love: Hyvää yötä ja hyvää alkanutta viikkoa teille:rolleyes:
 
Et ole yksin!! :love::love::love::love::love::love::love: Täältä on saanu niin mahtavaa vertaistukea ettei tosikaan, ja kiitos siitä teille kaikille.

Sä oot oikeilla jäljillä kun kirjoitit tuosta nauttimisisesta, niin siitä silti pitäisikin yrittää nauttia, siitä raskaudesta. :love: Tottakai meillä jokaisella on taustamme ja lapsen saamiseen liittyy todella isoja ja vaikeita asioita, mitä kenellekkin on sattunut ja tapahtunut, ihmeesti niistä on silti vahvat ihmiset jaksaneet nousta. Arvostamisen paikka todellakin enkä tässä puhu itsestäni.

Otetaanko uusi verikoe tänään vai huomenna?
 
@Aislinn83 Se on kyllä niin totta! Ei tän parempaa tukea vois toivoakaan:love: Ootte mahtavia, oikeesti:love:

Menen huomenna ke siihen verikokeeseen, niin sitten se on 2 vrk siitä edellisestä. Kauhistuttaa kyllä aika paljon, en menisi jos ei olis ihan pakko, se on sitten taas kerran vähän niinku totuuden hetki. Noh about 12 h niin sittenhän sen näkee:whistle: Yritän aatella muita asioita, onneks aamusta on heti töitä.

Onneksi te olette jo niin pitkällä ja toivottavasti osaatte jo enemmän rentoutua ja olla liikaa huolimatta:rolleyes:
 
:LOL::LOL::LOL: Joo kauhee, onneksi en kerenny sinne autiosaarelle asti, oisko sieltä päässyt enää takaisinkaan jos lautta olis mennyt rikki:ROFLMAO: Ihana aalto:love: Voi teitä, joudutte vielä kyllä pitämään sitä listan perää koska en aio vielä tulla:LOL: Tulen sitten joskus myöhemmin jos niikseen tulee:whistle: Taidan viettää nyt hiljaiseloa jokusen ajan:whistle: Pitäis se varhaisultrakin varata:whistle:
 
Moikka @Poma :) Pitkästä aikaa:) Sun visiitti täällä jäi sillon niin lyhyeks! Mites sulla on mennyt? Eikös sun raskaus oo jo aika piiiitkällä:rolleyes:

Mä kävin toissapäivänä ma siis jo ultrassa jo 5+1 (aiemman kohdunulkoisen ja yhden jäljellä olevan johtimen vuoksi niin aikaisin) ja siellä näkyi kuin näkyikin kohdun sisäinen raskaus ja 1,5 mm alkiokin näkyi jo:rolleyes:Sykettä nyt ei luonnollisesti vielä. Ja näkyi keltarauhanenkin, joka oli oikeestaan pääsyy että miksi menin niin aikaisin kun olin saanut päähäni ajatuksen että jos ei olisikaan keltarauhasta ja kaikki menoakin pieleen sen takia sitten kun piti lopettaa luget:LOL:

Noh kuitenkin kun pääsin keltarauhasenpuute-lugejen lopettamispelosta niin siirryin suoraan muista syistä pelkäämään keskenmenoa. Syynä lähinnä lähes totaalinen oireettomuus ja niiden orastavienkin oireiden loppuminen (alkava rintojen arkuus, vatsanippailujen väheneminen) ja edelleen jatkuvat päivittäiset kotitestailut ja niiden tulokset. Ihan hassua että aiemmin on voimakkaita oireita tullut ihan pienistäkin hormonimääristä jo ennen plussaakin ja nyt kun ois syytä niin ei ole oireita.

Noh kävin eilen sitten labrassa ja hcg oli 5570 eli ihan hyvin noussut kun 6 pv sitten viime ke oli 519 ja siitä kaks pv taaksepäin 127. Menen huomenna taas niin näkee onko noussut.

Kuulostan hermoheikolta neurootikolta (jota toki oikeassa elämässä olenkin:p) mutta itseasiassa ole edes mitenkään kauhean hermona tai paniikissa vaan jotenkin musta tuntuu että olen jo hyväksynyt että tämmöstä tää nyt vaan on. Itseasiassa musta tuntuu että tyyneys on mun ainoa raskausoire:ROFLMAO: Ekaa kertaa evö kävin hammaslääkärissä itkemättä ja olin ihan tyyni:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Jesss, helpotuksen huokaus! Hcg oli tänään 8990, eli noussut ihan mukavasti:rolleyes: Ihanaa, voi kun mun vauva jatkais kasvuaan ja vois hyvin:love::love::love: Onnea teille kaikille päiviinne:love:

Vituttaa vaan vittumainen pomo jolle ei sopinut mun labraan meno kesken päivän vaikka jouduin muutenkin toimistolta poistumaan ja siinä samalla olisin käynyt:mad: Totesi pelkäävänsä että ”jos tästä tulee tapa”. TAPA, juu-u, mulla on tapana käydä aina labrassa monta kertaa viikossa. Tää pomo siis tietää näistä hoidoista ja ite on vielä mulle vakkarisopparia tyrkyttänyt vaikka en ole halunnut juuri tämän raskaan elämäntilanteen takia.

Orjan lailla olen siellä raatanut ja Aina joustanut ja jäänyt ja tullut miten on pyydetty ja puljulle parasta ollut. Mutta nyt loppu se! Sitä saa mitä tilaa. Tuli niin paha mieli että itkin kaksi tuntia eikä siitä meinannut tulla loppua ollenkaan vaan aina pomon nähdessä meinas alkaa itkettää! Ärsyttää kun muuten oon ollu ihan tyyneys ja kun en haluais rasittaa tätä raskautta millään stresseillä!
 
Moikka @Aislinn83 pitkästä aikaa:) Huomenna ultra, sillon on 7+3. Ihan hirveesti ei jännitä, musta tuntuu etten enää oikeen osaa jännittää mitään, on jotenkin niin tottunu kaikkeeno_O

Mulla alko viime viikolla pahoinvointi, puolen päivää jatkuu pahentuen iltaan. Sen lisäksi on rinnat vähän kipeytyneet ja nälkä on vähän väliä ja ruokaa on pakko saada HETI. Muutamana päivänä on tullut "tilannetta tarkistaessa" paperiin ihan vähän sellaista oranssihtavaa valkovuotoa mutta en ole siitä suurta paniikkia ottanut, toivottavasti ei ole syytäkään.

Oireet on vähän helpottanut huolta siitä että onko kaikki ok mutta kyllähän sitä silti koko ajan miettii, varsinkin kun tänäänkin tuntuu ettei ole ainakaan vielä ollut yhtä paha olo kuin eileno_O

Noh huomennahan sen näkee. Menen onneks ihanalle lääkärille ja uskon että se on mun Onnen Lääkäri:ROFLMAO::rolleyes::rolleyes:

En olisi halunnut vielä neuvolaan soittaa mutta jouduin eilen soittaa labrojen takia ja sinne olis ensikäynti sitten ensi viikon ti. Jos nyt onni suo ja sinne asti päästään, toivon niin:rolleyes:

Oon lueskellut sun kuulumisia, ihanaa että hyvin menee:rolleyes: Voi kun jossain vaiheessa se huoli hellittäisi ja pääsisi nauttimaankin:rolleyes: Kaikkihan on teillä edennyt oikeen mallikkaasti eikös juu:love:
 
Oli pakko hektisen päivän päätteeksi lukemaan sun kuulumiset ja kommentoimaan. Voi että. Oon niin onnellinen sun puolesta. Siis teidän puolesta. :love::love:
Mulla oli sillon varhaisultra 7+2. ;) Hassua että toiki luku pinttynyt päähän. Sen muistaa kun apteekin hyllyltä. :ROFLMAO:

ONNEA!!! Nauti nyt täysin rinnoin ja jaloin ja käsin. Oot sen ansainnut. :love: Terveisiä pienelle ihanalle alkiolle täältä netti-kummitädiltä. :love:
 
Kiitos, kyl mä oonkin onnellinen, vaikkei nyt ihan täysin rinnoin uskalla vielä mutta kyllä on koko ajan mielessä että voiko tää olla totta että näin "helpolla" vois onnistaa:love: Noh, ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa *koputtaa puupöytää*. Iiiihanat terveiset nettikummitädiltä:love::love::LOL:
 
Ihanaa kuulla että alhaisesta amh.sta huolimatta tästä ketjusta on löytynyt myös onnistumistarinoita.:love: Suuret onnentoivotukset kaikille plussanneille ja onneahan tarvitaan myös me vielä hoidoissa olevat!
Plussauutiset antavat toivoa myös omaan hoitoprosessiin. Itselläni ensimmäinen ivf on vasta alkanut ja moni asia on vielä kysymysmerkkinä. Ens viikolla pitäisi olla nollaultra kunhan vain kuukautiset alkaisivat. Toivottavasti tuo Synarela ei viivästytä kuukautisten alkua ihan hirveän paljon.

Mahtaako tässä ketjussa olla aktiivisena tällä hetkellä muita keillä hoidot on vasta aluillaan? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. :)
 
Onko kukaan tässä ketjussa tullut luomusti raskaaksi, vaikka on alentunut amh? :whistle: Millaisia munasaaliita hoidoilla on saatu? Mulla piti olla kaksi ivf tänä vuonna, mutta molemmilla kerroilla tulin ennen sumuttelujen aloitusta raskaaksi. Ivf voi kuitenkin vielä olla edessä myöhemmin.
 
Yritän nyt herätellä tänne keskustelua niiden kesken keillä on alhainen amh, ja joilla on ivf meneillään. :)
Eilen keskiviikkona mulla oli supressioultra ja perjantaina kp.3 saan aloittaa Elonvan pistämisellä. Toisen munasarjan endometriooma oli onneksi lähtenyt häviämään.
Nyt saa sitten jännittää taas viikolla eteenpäin että saako Elonva mun hiipuneet munasarjat aktivoitumaan.
Ikää on siis 36, ja amh 0,79. Lisäksi munajohtimet tukossa ja endoa.
Toivottavasti tämä keskustelu aktivoituisi taas. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Heippa. Mä olisin kuulunut tähän ryhmään jo vuosia. Joku halusi onnistumisia. Mun amh oli jo joskus 2012 0,2 ja 2016 mitattuna 0,3 eli käytännössä käytettiin termiä ”mittaamattoman matala”. Olen silti ollut 2011-2017 neljästi raskaana luomuna joista viimeisin toi vauvan syliin näin ”keski-iän” saavuttaneena :love: Vauvoja on menetetty mut se on toinen tarina, ei liity amh arvoon.
Kaikki on mahdollista joskin hyvin vaikeaa ja raskas tie kuljettavaksi. Tsemppiä tänne, kysyä saa, voin kertoilla. Lapsettomuushoitotaustaa/lapsen yritystä vuodesta 2001 saakka :rolleyes::love:
 
Kiitokset onnitteluista @Äiti seiskanelonen :rolleyes:

Hei @Maris83 :) Tämä on tosiaan aika hiljainen ketju, en sitten tiedä että onko AMH-tapauksia sen verran vähän etteivät tänne sitten löydä ne vähät. Onko teillä pitkä luomuyritys taustalla? Onko siis nyt pitkä kaava käytössä? Oletko julkisella vai yksityisellä puolella?

Itsellä siis takana reilut 1,5 v luomuyritystä, jona ekan vuoden aikana 3 kem/varh km. Sitten ei enää mitään vaikka yritys jatkui ihan yhtä täysillä. AMH vuosi sitten 0,5 ja nyt puol vuotta sitten 0,43. Ikää 32-v, toinen munanjohdin poistettu. Tehtiin 2 ivf, joista nyt tokan ivf:n 1. PAS raskaana nyt 9+4:rolleyes:. Toivon niin että kaikki jatkuisi hyvin.

Sullahan ei ihan kovin huono ole tuo AMH kuitenkaan. Jospa siellä tulisikin ihan kivaa reaktiota:rolleyes: Sitähän ei oikein voi tietää, joillain munasarjat reagoi kohtuullisesti huolimatta matalahkosta AMH:sta. Toivotaan sulle parasta:rolleyes: Ja kovasti tsemppiä ja rautaisia hermoja hoitoihin(y) Ikähän se taitaa olla matala AMH+IVF ennusteen kannalta kaikkein tärkein, jos ajatellaan että munasoluja ei paljon tule niin sitten hyvä laatu edesauttaa asiaa ja sullahan vielä on ikä hyvä!

@Eloveera-79 Kyselit luomuonnistumisista. Meillä tosiaan plussia tuli alkuun mutta menivät heti kesken ja sitten ei enää tullutkaan mitään luomuna. Nyt sitten onneksi raskaana 9+4 ivf:stä:love:

Mulla on aina antraalifollikkeleita näkynyt 10-11, mikä on siis alhaisen normaalin alarajalla. Luomuyritysaikana ravasin gynellä ultrissa mutta ei sille kai sitten tullut mieleen epäillä mitään kun noita antraalifollejakin kuitenkin oli tonkin verran ja niitä plussiakin oli tullut. Itse pyysin sitten jossain vaiheessa AMH ym testejä. Onneksi. Munissaldot ivf:ssä on meillä ollut seuraavanlaiset.

1.ivf 300 ky Menopur, jarruna Fyremadel. Lyhyt kaava. 4 follia - 4 munista - 3 hedelmöitty - 1 siirrettiin 3 päiväsenä ja toinen samanlainen pakastimeen mutta ei selvinnyt sulatuksesta.

2. ivf 375 ky Menopur, jarruna Synarela. Lyhyt kaava. Hoitoa jouduttiin jatkamaan aika pitkään follien hitaan kasvun vuoksi, syy ehkä ”liian tehokas jarru”. Tuloksena 10 follia joista osa kuitenkin hiukan pieniä - 5 munista - neljä hedelmöittynyttä - vkl vuoksi 1 pv 2 alkio siirrettiin ja kaksi muuta alkiota ei ollut silloin pakastuskelpoisia, toinen hidas ja toinen nopea -> menivät jatkoviljelyyn - toinen selvisi ja pakastettiin 5 pv blastona, josta seur kierrossa tämä plussa:love:

Tsemppiä kovasti kaikille hoidoissa oleville ja Onnensäteitä ja rautaisia hermoja!
 
tuossa kyseltiin luomu raskautumisesta matalilla AMH;lla. Minulla todettiin huhtikuussa tänä vuonna AHM 0,5 ja toinen raskaus meneillään tänä vuonna. Ensimmäinen meni kesken viikolla 6. Nyt on menossa RV 20+4.
Minulla on myös 1v6kk lapsi, joka tuli myös luomusti.
Tämä toinen ei lähtenyt alkuun ihan toivotusti, yli puoli vuotta yritettiin. Johtuiko sitten imetyksestä vai mistä, mutta en silloin raskautunut. Nämä raskautumiset tulivat sitten heti, kun imetys loppui, perättäisistä kierroista. Lähete oli jo julkiselle, jossa oltaisiin nyt syksyllä aloitettu IVF:t tuon matalan AMH:n vuoksi. Ensimmäisellä käynnillä jo ehdimme lapsettomuuspolilla käymään keväällä. Ikää on pian 39 v, joten aikaa ei ole tuhottomasti.
 
@Tammityttö Paljon onnea vauvan saamisesta! :) Kiva kuulla onnistumisista vaikka matkan varrella sulla ollut myös menetyksiä, pahoittelut niistä.

@Karhurouvanen Kiitos tsempeistä ja tosi paljon onnea raskautumisesta, toivottavasti kaikki sujuisi hyvin. :love:
Me jätettiin ehkäisy pois oikeastaan jo syksyllä 2015, mutta aluksi vain katsottiin miten käy. Vasta myöhemmin vuoden 2016 aikana aloin ajoittaa ovulaatioita ja alettiin kunnolla yrittää. Kertaakaan ei ole näkynyt raskaustesteissä edes haaleaa viivaa. Lopulta sitten hakeuduin yksityiselle tutkimuksiin josta lähete julkiselle, ja ensimmäiseksi hoitomuodoksi ivf pitkällä kaavalla.
Onko sulla @Karhurouvanen ollut molemmilla puolilla 10 follikkelia vai yhteensä laskettuna?
Mulla nähtiin alkuvuodesta niitä vasemmalla 8 ja oikealla 5, toukokuussa vasemmalla enää 6 ja oikean puolen lukumäärästä ei omakanta.fi ollut mainintaa (oikeassa munasarjassa silloin endometriooma), enkä ollut silloin vielä oikein kartalla kaikista termeistä, että olisin tajunnut kysellä ja painaa mieleen asioita.
Eilen mulla oli tosiaan kp.2 ja supressioultra jossa varmistettiin että Synarela oli vaimentanut munasarjat. Kysyin lääkäriltä sen hetkisestä follikkelien määrästä, mutta ilmeisesti niitä ei tuossa vaiheessa oikein näy kun munasarjat on vaimennettu. Mua vähän pelottaa mahtaako ne siitä aktivoitua, kun tässä ketjussa on aikaisemmin jotkut kirjoitelleet että jotkut hoitopaikat eivät määrää Synarelaa jos munasarjat ovat muutenkin jo hiipumassa... Mulla se synarela tosin määrättiin oikeassa munasarjassa olleen endometriooman takia. Ja se onneksi olikin hävinnyt.

Millaisia antraalifollikelimääriä muilla on ollut? Toisessa keskusteluryhmässä joku mainitsi hyväksi määräksi n.20-35.

@Eloveera-79 Onnea raskaudesta! :) Mulla ei tosiaan oo ollut ikinä luomuplussia, kun tuon alhaisen amh.n ja alhaisen follikkelimäärän lisäksi on tuubat tukossa. :(

@MöhkisPöhkis Onnittelut myös sinulle! (y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä