~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä nyt vielä kerran vaihdan nimimerkkiä kun edellinen alko tuntua niin pitkältä ja kaikki sitä aina lyhenteli, sekottu toiseen palstaan ym....olkoot nyt sitten tämä.
Näin kans viime yönä unta että aloin vuotaa.. empä muista millon ois ollu niin helpottunu herätessä. Ihmeen vähän kuitenkin noita km-painajaisia nyt ollu.
Huomenna ois 11+0 ja aattelin mennä kärttään kuuntelua vanhasta neuvolasta, mut yritän nyt olla panikoimatta niin pahasti vaikkei vieläkään kuuluis...mut JOS kuuluis, niin mikä ois sen parempi ja ikimuistosempi synttärilahja! <3
Jos ei kuulu, niin yritän silti sinnitellä sinne 12+0 ultraan, vaikka tietysti tekis mieli heti paikalla tarkistaa tilanne.. ei siinä vaan ois järkee kun seuraavaan kuitenkin vaan viikko vaikka miten ikuisuudelta tuntuis.
Kysyn myös niitä seulan tuloksia jos ois jo tullu ja näkyis sieltä.
Ois se kyllä ihan helvetillinen tiputus jos näiltä kaksnumeroisilta viikoilta joutus taas takasin nollapisteeseen :/

Mulla siis kun tääkin siirrettiin luonnon kiertoon niin luget loppu testipäivään (pp10) ja annos oli vaan sen 2x100mg/pv. Viime kesäsessä niitä jostain syystä jatkettiin vielä rv6-7 saakka. Sillon siirrettiin 5-päivänen, vaikka tuskin tän takia erilainen ohjeistus oli? Oli kylläkin eri lääkäriltä..
2-3 viikkoo sitten oli joku hamapaiden oikomishoidon seurantatutkimus johon ois kuulunu (pään alueen) röntgenikin, mutta sitä ei nyt otettu ja todettiin että hyvä kun kerroin tilastani.. siihen voi kuitenkin mennä sit joskus myöhemmin raskauden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin caro ja mandala mennä kanssa ens ti ultraan, mutta kävinkin tänään jo <3 Nyt kuunneltiin ultran kautta syke. Puolessatoista viikossa kasvanut 2,4mm->13,9mm :) Keskenmenoprosentti kuulemma enää 2. Mandala, se A.T. on tooodella pätevän olonen. Aika persoona ;) :D

Röntgeneissä voi säätää säteen määrää, riippuen tietty miyä kuvataan ja mihin riittää säteen määrä jne.
 
Oiii mahtavaa, siellähän on kaikki sitten enemmän kuin hyvin, onnea hirmusti <3 <3 <3 Eero yritti viimeksi kuunnella ultran kautta sykettä mutta ei ollut ihan täysin varma oliko ruudulle tuleva käyrä alkion. Mutta onneksi ei jäänyt epäselväksi mitä se ruudulla näkyvä väpätys tarkoitti <3

Ja joo Eerokin vähän naureskeli herra A:sta että oli kuulemma Suomeen päätynyt opiskelemaan koska oli nähnyt postikortin, jossa oli naisia bikineissä rannalla :D
 
Täällä alko eilen illalla vuotaa verta, enimmäkseen paperiin tarttui mutta muutama pisara tuli siteeseenkin.
Aamulla sit soitin kaikki paikat läpi että pääsisin ultraan. Omalla klinikalla ei suostunu ottaa ku hcg arvon näillä viikoilla. Onneks aika löyty suht nopeesti ja ultrassa löyty alkio oikeesta paikata. Tänään vasta 5+3 eli sykettä nyt ei vielä näkynyt mutta en sitä odottanutkaan :) verta ei näkynyt missään ja kuulema keskenmenoa ei oo ainakaan käynnissä.

Jostain syystä en rauhottunu tosta ollenkaan vaikka vuoto onkin loppu toistaiseks. Nyt mietin että meniskö vielä ennen varsinaista varhaisultraa käymässä kattoo et se siellä vielä on vai pitäiskö jaksaa 10 päivää :/

Tää alkuraskaus on kyllä niin syvältä! Oireita olis vaikka muille jakaa ja ite ajattelen vaan että keho huijaa että kaikki on hyvin vaikka kuitenkin menee kesken.. Vaikka niistä kai pitäis olla onnellinen :'D
 
Oikein suuret synttärionnittelut lullaby (y) toivottavasti pääset kuuntelemaan sydänääniä ja että ne myös kuuluu, oishan se ihana lahja :love:

Mä olen miettinyt tätä raskautta sillai kun laskettu aika on ihan miehen synttäreiden lähellä. Niin käynyt mielessä että eihän tää nyt voi onnistua kun ois liian hyvä synttärilahja. Mutta toisaalta mun mies on oikean elämän Hannu Hanhi, kaikki palaset ja asiat aina loksahtaa sillä paikoilleen, että sen takia tämä saattaisikin onnistua :D

Haunoora toi vuotelu on kyllä niin inhottavaa ja hermoja koettelevaa välillä (n) saa kyllä mielikuvituksen laukkaamaan ajoittain. Toisaalta mä oon tuhrunnut jo kolme viikkoa että alan kai tottua siihen. Toivon että olisi oikein harmitonta sinun kohdalla ja selviät säikähdyksellä! Ja olen kanssasi samaa mieltä että alkuraskaus on ihan hanurista, enemmän kuin mikään muu. Nyt kun on kuitenkin jotain mitä voi menettää.

Mun yksi kaveri kylläkin sanoi, että se on se äidin huoli mikä lapsesta alkaa jo ihan alussa mikä jatkuu läpi koko hänen elämän. Ja että kannattaa sen takia olla armollinen itselleen ettei stressaa stressaamisesta ja siitä että jos nyt ei joka sekunti raskaudessa osaa hehkua sitä onnea vaan on välillä ihan paniikissa. Se kaikki vaan valmistaa siihen loppu elämään.
Se oli mun mielestä jotenkin tosi kauniisti sanottu :love:
 
Onpa täällä ollut paljon keskustelua ja hyviä uutisia! Ihanaa! Mandalalle pikaista paranemista jalan kanssa ja toivotaan haunoora, että vuoto on harmitonta. Olin itse huolesta sykkyrällä, kun tuhru alkoi ja sitä kesti viikon. Ei juuri lohduttanut tieto siitä, että mahdolliselle keskenmenolle ei voi itse mitään. Vaikka tuhru on jo loppunut, koko ajan pelkään, että se alkaa uudestaan.

ON: Eilen (7+6) oli alkuraskauden ultra, joka oli itse asiassa jo toinen kontrolliultra. Hyviä uutisia saimme: syke näkyi vahvana ja tirriäinen oli ottanut kasvussa kiinni. Mitta vastasi viikkoja 7+3. Ilman kahta aikaisempaa ultraa, joista ensimmäisessä tuomittiin tuulimuna ja toisessa päiviteltiin perässä laahaavaa kehitystä, tähän tulokseen oltaisiin oltu kohtalaisen tyytyväisiä. Itselle lohduttavaa oli lääkärin toteamus, että pieni on kasvanut toistaiseksi hyvin ja sillä omalla käyrällään. Lääkärin saamissa mitoissa oli heittoa kuvakulmasta ja alkion asennosta riippuen, mikä tarkoitti vaihtelua 7+1 - 7+4. Tuntuu, että olen murehtinut ja surrut niin paljon, että juuri nyt en osaa enää. Nyt on vain toivottava, että pieni jaksaa kehittyä edelleen. Ultran jälkeen kävin myös ostamassa mammahousut, koska turvottaa niin paljon, että vyötäröltä kiristää. Oli pakko käydä vaa'allakin, kun olo on niin raskas, kuin painoa olisi tullut lisää useita kiloja. Ei ole kuitenkaan noussut kuin kilon.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Kiitos Mandala! <3
Mulla on ollu sama ajatus valmiiks joissain siirroissa, kun esim. LA ois menny jonnekin oman synttärin lähelle, ja oishan siinä viime vuotisessa LA ollu tismalleen samana päivänä kun esikoinen täytti 18v.. nytkin tää menee vapun tienoille, tosin ketään sukulaisia, kavereita tms. ei oo syntyny niihin aikoihin.

Totta on toi äitiyden eräänlainen varjopuoli, jatkuva huoli lapsesta, aina kun ei nää sitä edessään ja voi todeta että sillä on kaikki kunnossa. Ja se ei tosiaan lopu sittenkään vaikka lapsi ois aikuinenkin ja kuinka vanha.

Toivottavssti haunooran vuoto on vaaratonta ar-normivuotoa, mullahan oli kans sellasta niukkaa siinä rv5-6 viikolla. Kai se uä ees vähän rauhotti mieltä, ku tietää ettei ainakaan km uhkaa (y)
Onnea ihanasta uä näkymästä Peppermint, ja että tuulimuna-tuomio on saanu noin loistavan käänteen! Kyllä se joku siellä vaan elämässä on vahvasti mukana :)
Samoin kop kop!! Nykysin oon kai niin skeptinen, tai jotenkin tuntuu että näissä hoidoissa ois isompi km-prosentti, mut siihen 2%:iin on hirmu vaikee uskoo :/ omalla kohdalla siis ainakaan ja vielä tässäkään vaiheessa.

Olin kyllä varautunu parhaani mukaan ettei mitään ehkä vieläkään kuulu, mutta sain kun sainkin parhaan mahdollisen lahjan koskaan, syke löytyi melkein heti kun laski anturin mahalle :) hiukan on ollu taas huolta pari päivää kun oireet ollu vähemmällä, mut ei kai niiden nyt niin väliä, koska The Syke...
Kävin siis nyt siellä entisessä neuvolassa, ja suorastaan liikuttavan avosylin otettiin taaskin vastaan, ihan toinen meininki kun siellä uudessa paikkaa. Kun kysyin varovasti ehtiskö mitenkään kuunnella, niin "tottakai, näin tärkeelle asialle löytyy aina aikaa!" ja vielä että "tule vaan millon tahansa heti kuunteleen kun siltä tuntuu", että oikeesti mun pelot ja huolet otetaan tuolla ihan tosissaan :') Ja vielä toinenkin positiivinen yllätys oli se, että kuulema asiakas saa valita missä neuvolassa käy, eli ei oo mikään pakko käydä sen alueen mukaan :eek: Jeee..!! :D No määhän vaihdan sitten ilman muuta takas tonne, yhden kerran eli seuraava neuvola-lääkäri ois tarkotus käydä vielä siellä uudessa.
Olin sit niin häkellyksissä siinä että unohtu tietenki kysyä seulatuloksia, mutta huomenna yritän päästä soittoaikaan läpi kysyyn niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Lullaby että syke kuului vahvana! Kyllä se on mieltä lämmittävää jos noin ihanasti otetaan vastaan ja ollaan hengessä mukana!

Peppermintille onnittelut hyvästä ultratuloksesta! Mä oon pohtinut että yritän olla itselleni armollinen näistä pelon ja epävarmuuden tunteista, ite yritän jotenkin olla ajattelematta raskautta koska en halua kiintyä ajataukseen ja sit tulee morkkis että miksi en. Jos ymmärrätte mitä ajan takaa!

Haunooralle tsemppiä vuotoihin!

Itellä ei oikein mitää, vielä puolitoista viikkoa ultraan. Huomenna aattelin tehdä digin jos illoin tulis se 3+. Rinnat kyllä turvoksissa ja ajoittain tulee sellaisia lieviä etomisen aaltoja. Vatsa ajoittain kipee ja jomotteleva. Vatsa kanssa hyvin turvoksissa, vinkkinä miten saan omat housut kiinni: laittaa hiuslenkin napinkolosta ja nappiin niin saa jonkun pari senttiä ekstraa ja olo mukavampi :)

Mandala kun oot erikoistunut listoihin niin oisko kiva että täällä olis sellanen lista missä lasketut ajat ja vaikka mikä tapahtuma jokaisella seuraavaksi edessä esim neuvola, niskapoimu-ultra jne. Miltä kuulostaa vai onko kivempi että listaton jutustelu?
 
Isot synttärionnittelut Lullaby:)
Kiitos <3
ei sitä kyllä muista millon viimeks ois ollu mukavia synttäreitä, ennen tätä.. on siitä ainakin 10 vuotta aikaa, sen jälkeen pelkästään synkähköjä (turhaa yritystä) tai synkkääkin synkempiä (kuten viime vuonna kkm:n jälkeen)...ja kun se vuosien kertyminen ei tätä lapsiasiaa auta yhtään, vaan pikemminkin päinvastoin.
 
lullaby ja peopermint, tosi ihanaa! :)

Nopeasti taas tulin kattomaan muiden kuulumiset, mulla ihan hirvee työviikko ja oon niin puhki työpäivän jälkeen ettei tosikaan.. ei edes jaksa olemattomia oireita kuulostella. Ainoo mikä nyt taas pari päivää on ollu nii järkky turvotus mikä tulee päivän mittaan. Pullottaa niin paljon että jos mahassa ei ole kaikki kunnossa niin en tiedä mistä johtuu.

Mietin että pitäskö aina viestin loppuun laittaa viikko missä on menossa? Mä en millään meinaa muistaa missä kukakin on menossa :)

Caro ja 9+1
 
Moikka! Voi ihanaa kun niin monella hyviä ultra kuulumisia täällä... onneeeeeeeee hirmusesti niistä.:love:

Täällä ma käytiin neuvolassa ja jotenkin tosi outo fiilis sen jälkeen kun tosi paljon puhuttiin synnytyksestä ja raskaudesta kun takaraivossa koko ajan pieni pelko että onko masussa eloa enää ja nyt odotellaan ultra kutsua. .. et ainakin pariviikkoa joutuu odottelee no olotilat ei o muuttunut oksennus lentää ja nälkä on hirvee et olihan 3kg tullut lisää kyllä nauratti kun ennen lähtöä sinne ei yhdetkåän farkut mennyt jalkaan... sit mentiin tuulipuvussa:LOL:

Iinukka1 8+5
 
Mä voisin katsoa jonkun listan tapaisen kun olen koneella seuraavaksi, joo. Jos lullaby voisi sen sitten vaikka tuohon etusivulle kopioida, niin ei hukkuisi tänne ilmestyvien sivujen sekaan? Vai meneekö liian hankalaksi silleen?

Viikkojen lisääminen loppuun on ihan kiva myös, tulee sellanen fiilis että oikeasti tässä nämä päivät ja viikot kuluu eteenpäin vaikka ei aina todellakaan tunnut siltä :D

Mua kanssa mietityttää toi neuvola sillai että mitä ihmettä sinne mennää vaan paperia täyttelemään tms ja lässyttämään asioista. Itse kuitenkin haluaisin konkretiaa ja maha-asukkaasta tietoa ennemmin kuin mitään turhaa jutustelua. Noh sinne on vielä piiiitkä aika, tasan 2vko. Yksi pelottava ultrakin vielä välissä, että mistä sitä tietää tuleeko neuvolaan päästyä vai ei, yikes!

Noh tänään tuli oksennettua sentään taas ja tissit on kipeät niin ehkä mä pärjään :LOL:

7+3
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Joo, sellanen selkee lista vois olla hyvä (vaikka niitä on vähän viime vuosina kammonnukin) niin näkis yhdellä silmäyksellä jokaisen tilanteen.. voishan se kulkee mukana eri sivuilla ja jokainen vois sitä halutessaan päivittää.
Tulisko siihen esim. monennestako hoidosta ja millon (virallinen testipv) tullu se plussa, onko lapsia ennestään, eli monettako odotetaan, ja LA? Lopuks sitten tietysti synnytyspäivä ja se vois olla joko sinisellä tai punasella ;) ja sit koko rivi siirtyy tonne alemman otsikon alle.
Pitäskö olla joku osio "Myöhemmin onnistuvat" (km:t ym.), vaikka sinnehän ei tietenkään kukaan halua ja toivottavasti jääkin ammottaan tyhjyyttään...
Ehkä jotain tällästä;


Haikara matkalla

lullaby.....4.IVF PAS....22.8.....toinen......29.4.2016.......? / ?

Maaliin päässeet <3


Voi tietysti laittaa jokkut paremmatkin otsikot.. noi nyt vaan ensin tuli mieleen.
Mulla on välillä niin etten oikeestaan kovin tarkkaan haluis muistaakaan niitä viikkoja, tai päiviä mutta muistaahan ne melko tarkkaan kuitenkin..

11+0
 
Viimeksi muokattu:
PEPPERMINT meillä siis sama laskettu aika :)

LULLABYLLE myöhästyneet onnittelut, saitpas ihanan lahjan <3

MANDALA mä yritin ruinata neuvola-aikaa vasta ultran jälkeen ja että ois saanu vaan seerumiseulan lähetteen puhelimitse, mutta paskanmarjat, ei suostunu. Onneks sinne kuitenkin vielä 1,5vkoa.. Joo, ymmärrän, että ne jotka pamahtaa ekaa kertaa paksuks pesemällä miehen kalsareita, menee sinne tekee ns paperihommia ja kuuntelee ruokavaliosepustukset jne. Mutta että tällasissa tilanteissa.. Huoh!

Rv 8+1
 
Joo, tajusin itekin aamusta herätessä että tais mennä pieleen kuukaudella se LA, ups...nyt siis korjattu :)

Mitenkähän muuten, ku mieskaveri väittää että neuvolapaikkaa ei saiskaan valita, vaan pelkästään terveysaseman.. vai onko eri kaupungeissa eroja tms.? Niin ja sillä kyse oli lastenneuvolasta.. et saisko kuitenkin äitiysneuvolan valita. Toisaalta, ei kai sen muuten niin suurta väliä, pääasia että saan käydä siellä vanhassa paikkaa millon vaan kuunteluissa.

Tuleeko muilla nää tekstit näkyviin raivostuttavan hitaasti tähän kirjotusruutuun? Ei ollu tätä vikaa ennen uudistusta..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Henrietta-
Pikaisesti tulin kertomaan, että eilen ultrassa näkyi viikkoja 7+2 vastaava sikiö 11mm ja syke näkyi. Ei kuunneltu, mutta näkyi kyllä näytöllä munkin silmään.:) oli vähän vaikeuksia saada kohtu näkyviin ja tuntui, et kuva oli jotenkin epäselvempi kuin vaikka kuvat munasarjoista. Toi tietenkin sai miettimään, et onko kaikki hyvin ja kun lääkäri jossain lauseessa sanoi ihan hyvä, niin....no, tiiätte miten stressaantunut pää alkaa miettii:D 1,5vko päästä uusi ultra. Lääkärin mukaan hänellä on tapana katsoa aina vielä parin viikon päästä uudelleen. Äitiyskortin sain jo mukaan. Tänään varaan ajan nt-ultraan, kun ajat ovat kuulemma tiukoilla. Kirjoittelen lisää, kun kerkeen koneelle:)
 
Haikara matkalla (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
haunoora ... 3.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 4.6.2016
Henrietta ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...
Rusina80 ...

Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja kop kop
Jotenkin noin mä nyt laitoin. Lisätään se ikävä osio sitten jos niin huonosti käy, että joku meistä joutuu täältä lähtemään.

Laittakaas leidit mulle tietojanne tuota listaa varten niin päivitän :)

lullaby jos sulle sieltä neuvolasta oli sanottu, että itse saa päättää niin kai he tietävät? Toisaalta olishan se hassua jos sun mies olisikin oikeassa :D Mutta joo kuten sanoit, mukavaa että on kuitenkin paikka minne huolineen mennä ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Voihan ne pakolliset lässytykset sitten hoitaa siellä toisessa paikassa!
 

Yhteistyössä