~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Julkiselle suunnittelukäynti reilun viikon päästä. Mennään nyt kuitenkin katsomaan se kortti ja kerätään taas rahaa yksityiselle.. Siirrytään taas jos pää ei kestä! Tässä kaikessa paskassa piristää onneksi 4n viikon päässä häämöttävä aurinkoloma kreikassa. Saapahan nyt ottaa kaiken irti all inclusivesta ;) nojoo..oikeesti olisin miljoona kertaa mieluummin kyllä voinu pahoin siellä aurinkotuolilla kölliessä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Kiela ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016

Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
lullaby - äitiyspoli 26.4. - rv39+6
JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Kiela - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Elika - neuvola 13.5.
Lottainen - neuvola 18.5. rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Mamido hyvä että se suunnittelukäynti on nyt tulossa heti perään, etteköhän te siellä pääse saman tien seuraavista menkoista alkuun ellei ole ruuhkaa tms.
Tuo etelän reissu kuulostaa just hyvältä ja parantavalta, anna auringon tehdä tehtävänsä <3 paljon jaksuja sinnekin!
 
SalamaT - me teetettin ne labrat omalla klinikalla, joka on samaa puljua Mehiläisen kanssa. En nyt yhtään tarkasti muista, mitä ne kustansi, mutta useita satasia kyllä, mutta kyllä ne kaikkinensa jäi mun mielestä alle tonnin. Mitta kalliitahan noi on :mad: Kromosomit ja vasta-aineet voi ottaa heti, mutta SPR:n hyytymistekijät on luotettavat vasta muistaakseni pari-kolme kuukautta keskenmenon jälkeen.
 
Tupsuli, kuulin sydän äänet ensimmäisen tai siis näin ensimmäisen kerran varhaisultrassa ja kuulin sitten neuvolassa rv 10+2 ja viikkoa aiemmin neuvolassa ei kuulunut vielä mitään. Minulla on taaksepäin kallistuva kohtu niin sekin jo varmasti vaikuttaa! :)
Mandala, ihan totta varmastikkin että elää sitä nyt pelossa tai ei niin yhtälailla tekisi kipeää jos tämä vietäisiin nyt pois.
Eli maanantaina jos kaikki hyvin niin zalandon sivut sauhuaa! :rolleyes::LOL:
Onko täällä muuten muita joilla veriryhmä on -? Ihan huvikseen kysyn että miten yleistä on tuo miinusmerkkisyys :)
 
Mulla on veriryhmä - ja kun siinä joskus rv26 muistaakseni tutkittiin mun verinäytteestä pikkutyypin veriryhmä niin hän on sitten + joten sain neuvolassa sen rokotteen. Ei onneks sattunut yhtään tai tuntunut miltään jälkikäteenkään.

Kylläpäs aika näköjään menee äitiyslomallakin nopeasti, taas perjantai jo käsillä! En edes lähellekään saanut kaikkea pikkupyykkiä pestyä vaikka joka päivä pari kolme koneellista pyörittänyt, vaihtelee niin paljon ne pesuohjeet. Sairaalakassiakin aloin pakkailemaan pikkuhiljaa. Olipas kauhea työ miettiä mitkä vaatteet vauvalle siihen ottaisi mukaan... :rolleyes::LOL: Rintakumit pitäis jostain hommata varmuuden vuoksi myös.

Sitten kaupassa miehen kanssa pähkäiltiin niinkin hölmöä asiaa kuin tuttipullot, ajateltiin että jos varmuuden vuoksi ostaa kaappiin niitä, niin eihän me saatu niitä ostettua kun ne pehmeät muoviosat sai ihan hämilleen kun oli hidasta ja nopeaa eli kai se imureikien koko vaihtelee tms.
 
Tänään tuli käytyä vielä neuvolan synnytysvalmennuksessa ja ens viikolla ois vielä parisuhde-teema mutta sen taidan nyt jättää väliin kun ei sitä miestäkään oo... kävelyyn pitää varata nykysin puolet pidempi aika, välillä vihloo niin lamauttavasti että melkein pakko pysähtyä. Sellasta etanavauhdin köpöttelyä se on, outoo tälläselle joka yleensä saa muilta palautetta liian nopeesta kävelystä..!
Kipee pukamakin on jostain ilmaantunu, vaikka ihmeen vähän mitään ummetusta on ollukaan. Shcrediproctia saa kuitenkin ulkosesti sivellä, sekin tuli tänään varmistettua.

Tupsuli, valitettavasti istukan viuhunta ei kerro mitään alkion elävyydestä, mä kuulin istukan sykkeen hyvinkin koko sen ajan kun yritin kuunnella niitä kaksosia, vaikkei niissä mitään eloo enää ollukaan... tälläkään kertaa ei neuvolan dopplerilla kuulunu vasta kun rv11+0, tätä ennen yritettiin 9+5 mut mitään ei saatu kuuluviin (paitsi ne istukkaäänet).
Eiköhän Jasminalla merkittävä syy vaikeelle löytymiselle oo just se taaksepäin kallistunu kohtu ja onhan se muutenkin varmaan vielä aika pikkunen että niin helposti löytyiskään :)

En oo vieläkään oikeestaan muuta kun sen pakollisen vaippapaketin hommannu tälle lapselle.. kaikki vaatteet ym. on vanhoja. Ehditään sitte ostoksille joskus sairaalastakin tultua...ja aika vähän välttämätöntä sitä alkuun tarviikaan. Rintakumit oon kans hukannu johonkin, tarvii ostaa sitten jos tarve tulee ja nännit hajoo.

39+1
 
Tsemppiä Tinnu, pura tänne vaan...p**seestä se on, ensin raskaus saadaan alkaan hirveellä vaivalla, sit ku menee pieleen niin sitä ei meinaa saada lopetettua :mad:
Mullakin meni tyhjennyksessä pitkälle iltapäivään ennenkun alko tapahtuun yhtään mitään vaikka heti aamusta sain ekat lääkkeet.. lopulta rupes tyhjeneen niin että eka loiskahti side täyteen lapsivettä (?), sit ilmeisesti se sikiöpussi ja vasta sitten alko hiljalleen tulla punasta. Sitäkin tuli alkuun pari tuntia suht niukasti, niinkun normi kuukautisissa, mut sitten tuli se varsinainen tulva ja kannattaa olla muutaman tunnin kokoajan lähellä vessaa, 11 sidettä meni mulla sen illan aikana läpeensä märäks verestä että niistä pysty sitä norona puristaan, 15-30min välein piti vaihtaa, ja isoja hyytymiä tippu puntista matkalla vessaan...ja en tod. halua pelotella, eikä kaikilla välttämättä näin hirveesti tuu (sulla varhemmat viikotkin) mut että tiedät ainakin varautua, eikä mitään menoja kannata sopia ainakaan vuorokauteen.
 
Mulla se tyhjennys lähti käyntiin kauheena kipuna lähes heti ku lääkkeet oli laitettu. Ulos tuli siinä vaiheessa ku jalat meinas lähtä alta, se sattu niiiin paljon, vain osa raskausmateriaalista ja lisälääkkeiden jälkeen loput. Olin siis osastolla, kun oli taustalla raju sisäinen verenvuoto ja pelkäsin ihan hirveesti jotain komplikaatiota tai kauheaa vuotoa. Mulla tuli tosi vähän muuta vuotoa ku ne hyytymät ja seuraavat menkat tuli 6viikon päästä, ja ne oli myös niukat ja sitte kävin ultrassa ja siellä näky hyvin epäsiisti limakalvo. Tähän väliin tuhlattiin yks alkio ihan mun omaa tyhmyyttä ku olin niin malttamaton odottamaan vielä yhtä kiertoa, lääkäri sanoi suoraan, että voidaan siirtää, mutta tuskin tarttuu....no eipä tarttunu ja harmittaa vieläkin se typeryys :( ihan oma vika! No, ne siitä seuraavat menkat oli jotain iiiihan järkyttävää....sillon tyhjeni loput! Oltiin vielä Euroopassa telttailemassa ja leirintäalue olosuhteissa....voi voi, ei ollu hääviä :D Olin tietenki todella ihanaa matkaseuraa muutenki ku olin tikuttanu negan ja niin pettynyt omaan typeryyteen.

Juu, mullakin siis istukka toimi viimeiseen saakka ja aiheutti pahoinvointia. Käsittääkseni keskeytyneessä km käy aina näin. Eli istukka toimii, mutta muuta elämää ei ole ja elimistö ei tajua poistaa toimivaa istukkaa, kun vasta joskus....kyllähän se kai ajan kanssa tulee ittekseenkin pois, mutta tulehdusriski on, jos jää odotteleen kovin pitkäksi aikaa.

Huomenna on jo perjantai....ehkä mää ensi viikon jaksan odottaa. Jotenkin oon jo valmistautunut tyhjennykseen. Ei tää oo oikea raskaus, niin vahva tunne. Liian heikot oireet ja liian hiljanen vatsanseutu. Ihmeitä tapahtuu, mutta muille....vaikka vähissä ne ihmeet on täällä monen kohdalla ollu. Paitsi Jonpa sai kyllä aivan ihanan ihmeellisen ihmeen! Se kutkuttaa vieläkin, niin uskomaton ylläri!

Mies on nyt lapsen kanssa sairaalassa. Saa nähdä joutuuko jäämään sinne ku on polonen niin ahtaalla hengitys. Itte valvonu pari yötä sen kanssa ja vahtinu, että hengitys pelaa. Mies ihana aiko olla yötä sairaalassa, jos tarvitsee sinne jäädä ja minä nukun kotona koiran kanssa. Meinaa pää levitä ku väsyttää niin paljon. Hei, nyt tajuan, että oon ollu tosi väsynyt viime aikoina, ilman yövalvomisiakin. Kun aamulla herätään typsun kanssa, niin oon parin tunnin päästä valmis nukkumaan! Täähän on OIRE :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Onkohan näin, että ICSI lapset on todennäköisimmin tyttöjä ja IVF lapset yhtä paljon molempia? Muistaakseni lääkäri Tayssissa joskus sanoi näin. Tuossa listassa näkyis kyllä olevan tyttöjä kun on tehty pelkkä ICSI. Kun on tehty sekä että, niin on kumpiakin. Täytyypä seurata tilannetta kun sukupuolia alkaa selviämään, kuinka tuo jakautuu.
 
Mullahan myös tyhjennys oli epäonnistunu vaikka sitä tavaraa kuinka ennennäkemättömän hillittömästi tulikin (paljo enemmän kun synnytyksen jälkeen!).. sitkee istukanpala nähtiin vasta parin kk:n jälkeen folliultrassa kun ois pitäny tehdä jo seuraava pas! Julkisella kun ei ainakaan täällä päin jostain käsittämättömästä syystä saa jälkitarkistusultraa keskenmenon tyhjennyksen jälkeen, vaikka ilmeisesti abortin tehneille se annetaan :devil: se jälkitarkastus on vaan joku ylimalkanen sisätutkimus/tunnustelu neuvolassa, mitenkähän siinäkään muka mitään ilmenee jos kohdussa on vielä jotain ylimäärästä..!?
Siitä sitten joutu vielä jonotteleen kohdun huuhteluoperaatioon, jonka jälkeen vielä piti pitää yks välikierto joulutaukoineen, eli meni kaikkiaan 5kk ennenkun pääsin jatkaan hoitoja ton episodin jälkeen.
Ja tulehduskin tietenkin vielä antibiootteineen seuras tyhjennyksestä kaupan päälle..

Eli suosittelen tosiaan käymään vaikka yksityisellä tarkistusultrassa jos hiukankaan jotain outoja välivuotoja, runsaammat kuukautiset tms. ton jälkeen! Mut toivottavasti sulla Tinnu sujuis homma nopeesti ja ongelmitta, että sit kun jaksat suunnitella tulevaa niin pääset jatkaan pian mahdollisia hoitoja eteenpäin :) monesko hoito tää nyt muuten oli mistä tää raskaus alkoi, ja jäikö teille jotain pakkaseen?
 
Voi ei, onpa täällä ollu huonoja uutisia :cry: voimia Tinnu, Mamido ja SalamaT! Miksi elämä onkin välillä niin epäreilua!

Toivottavasti Tinnulla käynnistyy tyhjennys, etkä joudu kaavintaan. Oma kroppani on sellainen ettei se ala tyhjenemään sitten millään. Kaksi kertaa olen joutunut kaavintaan kkm takia (lisäksi ollut 2 ku raskautta).Kenenkään en soisi kokevan moisia.

Rhesus tekijästä oli puhe: mie oon kans nega. Synnärillä ne vielä pistää piikin kankkuun jos laps on positiivinen.

Itellä ois neuvola ensiviikon to (28.4). Tuntuu että aika matelee. Pahoinvointi vaihtelee, välillä pitää oksentaa, välillä ei mitään oiretta. Ainoo mikä on ja pysyy on jäätävä väymys.

Nyt ois menossa rv 8+5
 
Listalla on paljon väkeä, joita ei ole näkynyt piiitkään aikaan. Mitähän heille kuuluu?
Esim.misericordia, jezebel, illantähti..? Monia muitakin.
Mietin, että jos eivät käykään täällä, miksi pitää listalla..?

Oon nyt joka aamu lisännyt purkillisen ananasta smoothieeni, on auttanut hurjasti tuohon turvotukseen. On sitä yhä sormissa, mut ei yhtä pakottavalla ja kuumottavalla tavalla kuin ennen ananaksen lisäystä ruokavalioon.(y)

Tänään tuli täyteen 24 viikkoa, nyt lapsen pelastamiseksi voidaan jo tehdä jotain jos syntyisi jostain syystä ennenaikaisesti. Oon oottanut tätä etappia.:barefoot:

Toivottavasti kkm jälkeen ei kukaan enää joudu kaavintaan tai muihin jälkiseuraamuksiin. On liian raskasta teillä muutenkin.<3

Kiela, itse kuulin joskus että hoidoilla poikamahdollisuus olisi suurempi. En yhtään tiedä. Puhutaan myös, et hoitoalkuiset syntyis viikon pari normaalia aiemmin, totta puhuen, en usko näihin kumpaankaan juttuun yhtään..:whistle:

Tänne saa Tinnu todellakin avautua, olet osa porukkaa. Itsellä ei kokemusta keskenmenosta tai tyhjennyksestä, en osaa kommentoida mitään mikä auttaisi.
Voimia toivon sulle.<3

Lottis ja pippuri rv24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mä oon nyt ihan hepakassa, täällä on ollut niin huonoa tuuria monella, että itselläkin alkaa pikkuhiljaa epäusko vallata mielen. Mä oon kans sitä mieltä, että täällä saa puhua niistä tunteista, mitä km aiheuttaa, ei se haittaa ollenkaan. Mutta nyt mulla on ihan sama kiela kuin sulla, pahoinvointi hieman lievempää kuin eilen joten varasin ajan ultraan iltapäiväksi :D En käsitä miksen voi olla nyt rennommalla mielellä. Onneksi mun puoliso on ihan yhtä hysteerinen eikä ollenkaan kritisoi mun ultrassa laukkaamista. Ihmetteli vaan, että mitenkähän olen jaksanut melkein kaksi viikkoa jo edellisestä ultrasta... Viimeksi kävin 6+3, 7+1, 10+2... Ja sitten nt päälle, viikolla 18 kävin kans yksityisellä....
Nyt jännittää ihan peevelisti, onko tuolla enää ketään... Tuo puhe istukan toiminnan jatkumisesta vaikka alkio hyytyiskin oli mulle ihan uutta! Kun dopplerilla aloin viimeksi kuulla äänet, erotin kyllä selkeästi istukan suhinat ja sydämen jumputuksen, mutta olen aina ajattelut ettei istukassakaan kiertäis veri jos alkion sydän ei sitä sinne pumppaa! Aina sitä oppii uutta. No eipä tarvi nyt kauaa enää olla jännityksessä :eek:
 
Tinnu en nyt muista mitä olet kertonut, mutta onko teillä ollut ajatuksissa / mahdollisuuksia kokeilla vielä yksityisellä? Hyvällä tuurilla voi selvitä kelan korvauksien kanssa 4000 eurolla, jos heti ekalla kerralla tärppää.
 
Tupsuli, me ollaan oltu alusta asti yksityisellä. 16000€ käytetty, 4 alkiota siirretty (3x3pv, 1x5pv). Blasto on noista ainoa, joka tärppäsi.
Vikassa hoidossa saatiin 11 kypsää munasolua, joista 8 hedelmöittyi ja lopulta vain yksi ainoa selvisi siirtoon asti ja sekin meni nyt kesken. Alkioissa on noilla tuloksilla niin huutavan selkeästi jotain vikaa, etten halua enää maksaa uudesta hoidosta.

Jopa lapsettomuusguru Eero V. meni hiljaiseksi, eikä edes yrittänyt puhua ympäri, kun hoitojen jatkoa varovasti kysyessään sanoin km-ultrassa, että kuule kyllä tämä on nyt tässä. Ehkä hänkin on sitä mieltä, ettei näillä tuloksilla ole enää järkeä jatkaa...
Ihan sanattomaksi vetää. Nykytekniikalla kun ei voi vielä tutkia tarkemmin, mikä teidän alkioissa on vialla. Nuo on ehkä just pahimpia diagnooseja nuo selittämättömät. Meillä on kans alkioissa häikkää, aina on ollut fragmentaatiota ja paksutumaisuutta. Ja koska siittiöiden pitäis olla laatua, mun munasoluissa on jotain häikkää. Ehkä se on sitä munasarjan ennenaikaista vanhenemista, mulla kun on ollut vain yksi munasarja 17-vuotiaasta asti, joten taitaa munasolut olla aika finaalissa, vaikka ikää on vasta 31. Ymmärrän kyllä, että tuntuu teistä nyt siltä, että hoitoja ei kannata jatkaa, varsinkin kun yksi lapsi jo on. Mitä tahansa päätättekin, toivon teille voimia ja toipumista ja kaikkea hyvää jatkoon.
 
Voi Tinnu! Ei se todellakaan ole teelusikallisella selvä, senhän nyt tajuaa kuka vaan... Jos yhtään tulee kipuja tms, niin painut viikonloppuna päivystykseen (täällä naistenpolin potilaat synnärille, jee...). Mä vähän samaa täällä tuskailen. On multa tullut enemmän kuin teelusikallinen, mutta paljon vähemmän kuin normimenkat edes. Ke iltapäivällä alkoi jo kunnon vuoto, hyytyi iltaa kohti. Samoin eilen iltapäivällä. Molempina päivinä yritin touhuta jotain pihalla. Pitääkö mun saatana lähtee jollekin 10 tunnin lenkille että se tulee pois?? Mulla olis edellisen kerran varacytot tuolla kaapissa, mutta en millään haluis niitä, se on ihan helvettiä.

Mulla on välillä sellainen olo, että antaa olla koko homma. Jos ei sattuis olemaan tätä perkeleellistä uusperSetilannetta niin saattaisin pian kallistua siihen, että ollaan sitten ikuisesti kahdestaan. Mutta kun ei olla. Joudun sitä osa-aikaperhepaskaa sietämään kuitenkin. Kattomaan vierestä, kun toinen on onnellinen lapsistaan. Tiedän jo mihin tää taas menee, kun mulla on niin paha olla. Vituttaa ne kersat enkä jaksa yhtään niitä, enkä varsinkaan niiden äidin paskanjauhantaa ja riitahan siitä aina tulee. Helvetin hienoa miettiä näitä 3vkoa ennen häitä. Ei vissiin oo mitään muuta mahdollisuutta, kun jatkaa ja yrittää ja toivoa ja rukoilla, että joskus meille syntyisi muitakin kuin enkeleitä :(

Anteeksi tämä tilitys... Toivottavasti Tupsuli saat ultrasta mielenrauhan!
 
SalamaT kiitos, toivotaan että kaikki on hyvin.

Tinnu luulis kättärille ilman lähetettäkin pääsevän tuommoisen asian vuoksi, koska eihän suurimmalla osalla normaalisti/luomusti raskautuneilla ole mitään lähetettä/hoitokontaktia keskenmenon tullessa? Eikös naistenpolit hoida näitä asioita joka tapauksessa? Oulussa luulisin tosin, että asiat hoidetaan virka-aikana, viikonloppuna täällä pääsee gynen päivystykseen vaan, jos keskenmenossa on todella suuret kivut/vuodot.
 
Tota luomutyyppien hoitoa mäkin mietin, mutta aika tiukasti sanoivat puhelimessa, että ensisijainen hoitopaikka on oma klinikka ja vain lähetteellä ottavat tuonne.

Lähetekäytännöstä en sitten taas tiedä, tarkoittaako se yhä jotain paperilla siirtyvää, jossa voi mennä useita (arki)päiviä, että tulee käsitellyksi ja kirjatuksi..?
Tai jos se tehdään sähköisesti, vaatiiko se silti vastaanottajan päässä jonkun kiireellisyysanalysoinnin ennen kutsua tsekkiin? Mikään kiireellinenhän mä en ilman vuotoa lääketieteellisesti ole, pahasti kyrpiintynyt vaan..
 
No voi helvettiläinen Tinnu :cry: nyt kaikki voimamanaukset sinne että kunnon vuoto alkais ja sais sen kurjimman hoidettua pois päiväjärjestyksestä viikonlopun aikana ja ensviikolla vois jo alkaa keskittyä elämän muihin asioihin....
Onko teidän lapsi tullu kuitenkin aiemmin luomusti vai jollain hoitoavuilla? Mietin että oisko sellaseen vielä jotain saumaa jatkossa, jos elämä vielä joskus yllättäskin näin ihanasti... (ja muok., sori kun en kans muista mitä täällä on jo mahdollisesti aiemmin kerrottu..:oops:). Joka tapauksessa kaikkea hyvää teille koko perheelle tästä eespäin!
SalamaTlle myös voimia näihin rankkoihin aikoihin, voin vaan kuvitella miten raastava tollanen uusperhekuvio voi tässä tilanteessa olla :(


Lottaiselle onnea tärkeän etapin saavutuksesta!
Nythän tässä alkas olla jo vähän kiire jos 1-2 viikkoo etuaikaan yleensä nää menee.. :D no se lääkäri missä viimeks kävin sano että se virallinen 40 viikkookin on ihan ihmisten keksimä, pitkällisiin tilastointeihin perustuva keinotekonen raja ja kaikki välillä 38-42 on normaalia..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tinnu ja Salama! Paljon voimis teille! Ei oikein löydy sanoja. Liian paljon on nyt kasattu harteillenne.:(


Tayssiin jouduttiin lapsen kanssa jäämään. Täällä on niin ahdistavaa:( Jos tää virus ei mee nopeesti ohi, niin meiän lonkkaleikkaus siirtyy taas:cry: Viikko aikaa. Eipä tässä nyt ehdi omaa tilannetta murehtia. Ihan hyvä niin.


Noista ultrista, niin en yksinkertaisesti raski maksaa niistä lähemmäs 200 euroa. Ja kun sitte toisaalta ajattelen niinkin, että mitään näillä viikoilla ei voida tehdä niiden enkeleiden hyväksi, jos ne menehtyy. Tietysti se, että pääsis nopsemmin tyhjennykseen jos ei mitään elämää olisikaan. Se tässä ärsyttää ku kerran jo ollut muka raskaana monta viikkoa ja elämää ei ollutkaan. Onhan nää vähä kinkkisiä juttuja! Todellakin siis ymmärrän sua Tupsuli kun käyt ultrissa. Varmaan minäkin kävisin jos mies olisi patistelemassa, mutta meillä se menee niin päin, että hän sanoo kyllä että jos haluat niin käy, mutta miksi meet ku mitään viitteitä ei oo, etteikö kaikki olisi kuitenkin hyvin. Ja sitte alan itsekkin miettiin asiaa uudelleen.
 

Yhteistyössä