~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Juu, onhan se kuluttavaa jos sit vieläkin tavallaan liikaa ois keskittyny siihen yrittämiseen kun tietää että pieni mahdollisuus kuitenkin ois, mitä ei haluais enää ajatellakaan :( vai onko Tinnu siis jotain muuta terveyssyytäkin sille "pakko"ehkäsylle?
Itehän mä oon välillä syöny pillereitä endon takia etenki sillon kun ei oo ollu ketään vakituista seuraakaan, että ois turha antaa kiertojen pyöriä ja endon mahdollisesti paheta.

muok. Niin ja täältä myös (y) Siidalle että laps paranis pian eikä leikkausta joutus siirtään!
 
Viimeksi muokattu:
kiela voi ei, onpa ikävää kun lapsi joutui sairaalaan :unsure: Toivottavasti hän pääsee pian pois, onneksi lapsilla nuo virustulehdukset paranee nopeasti! Ei sitten siirtyis se leikkaus... Pidetään peukkuja! (y)

Tinnu mä kans mietin, että miksi aloitat ehkäisyn? Jos siellä olis pieni toivo, että luomusti joskus tulee. Ennen vaihdevuosia 39-40 vuotiaana kuulemma munasarjat aktivoituu ja tuottaa hetken aikaa useammin ovulaatiota (kuin aiemmin ja myöhemmin) ja rekrytoi parempia munasoluja, näin kertoi hoitaja klinikalla.

(.) 2 cm kokoinen alkio voi ihan hyvin, sydän pompotti, pieni vartalo liikkui ja ei merkkejä uhkaavasta keskenmenosta toistaiseksi (kohdunseinämän limakalvo paksu ja siisti, ei hematoomia ym). Ehkä mä nyt voin olla taas muutaman päivän hermoilematta...:oops: Sikiö on muuten kiinnittynyt kohdun oikealle sivulle, joten oon kuunnellut kotidopplerilla ihan väärästä kohtaa. No nyt odotan kuitenkin keskiviikon ekaa neuvolakäyntiä, ja annan terkkarin koittaa löytää sydänäänet. Onneksi ei ole arpeen kiinnittynyt, mutta ei tämäkään kaveri ole ihan perinteisessä paikassa takaseinässä. Koko vastas 8+4, eli kasvukin ihan aikataulussa.
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala
Tinnu ymmärrän hyvin tuon. Minäki varmaan tekisin samoin, ellei meillä olis ihan oikeesti 0 % mahikset luomuun (luovutetut siittiöt käytössä). Itse asiassa aion laittaa kierukan tän raskauden jälkeen ihan siksi, etten jaksa mun kuukautisia, kun ne kestää 2 viikkoa ja kierto on jotain 35-45 päivää ja tiputtelee välissä.
 
Voi Tinnu ja SalamaT :( Turhan kovia joudutte kyllä nyt kokemaan. Mulla on vain yks kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä, kun eka kkm kaavittiin rypäleraskausepäilyn takia. Mulla lääkkeet lähti aika pian toimimaan, supistukset oli ihan kauheita. Vuotoa ja hyytymiä tuli jonkun verran, muttei mitenkään lorisemalla, kerkesin aina vessaan, minne enimmät meni. Vuoto hiipui myös aika pian ja kävinkin Kättärin päivystyksessä tsekkaamassa, mutteivät antaneet lisää lääkkeitä. Sitten meni reilu kuukaudi, kun yhtäkkiä vessareissulla verta tulikin lorisemalla pönttöön ja kovat supistelut sen jälkeen, mutta molemmat rauhoittui illan aikana. Silloin oli lauantai ja sain ohjeeksi tulla ma-aamuna pöivystykseen, jos vaan pärjään siihen asti. Menin sitten ma aamuna sinne, missä nihkeä päivystävä lääkäri vaan totesi, että on täällä joo hematoomaa vielä jäljellä, muttei suostunut antamaan uusia cytoteqeja. Soitin sitten oman klinikan lääkärille, joka tätä toimintaa ihmetteli ja kirjoitti mulle puhelinreseptillä Cytoteqit. Ne lähti toimimaan vasta parin päivän viiveellä ja ssitten alkoikin reilu viikon kestävä vuoto, siitä reilu kk päästä ekat menkat. Hcg laski tolkuttoman hitaasti molemmissa kkm:issa.

Mene Tinnu ihmeessä vkln aikana päivystykseen, jos vuoto ei ala kunnolla ja vaadit uudet lääkkeet! Alkaahan tulehdusriskikin tuossa jo nousta.

Kielalle ihan hirmuisesti tsemppiä sinne lapsen kanssa sairaalassa oloon <3 Tiedän valitettavasti kokemuksesta, miten ankeaa se on ja miten voimattomaksi itsensä tuntee, kun toinen on ihan pois pelistä. Meillä esikoisen keskosuuden takia infektioherkkyys on ollut aina potenssiin miljoona ja useita osastoreissuja on plakkarissa, mm. 2 rajua keuhkokuumetta. Mutta hyvässä hoidossa olette ja parempi on olla siellä kuin sydän syrjällään kotona. Jaksamisrutistus!:love:

Ihania ultrakuulumisia mar80 ja Tupsuli! Onnea :love: Mullakin oli tänään kontrolliultra ja ihme ja kumma, mutta kaikki oli hyvin. Oireet on vaihdelleet kauheasti, esim väsymys mun mielestä lieventynyt eikä rinnatkaan enää niin arat, pahoinvointi vaihtelee myös kovasti. Mutta kyllä siellä vielä reippaasti hengissä oltiin ja koko vastasi täysin viikkoja 7+6 :love:

Tsemppiä kovasti loppuvaiheen odottajillekin, ainakin Lullabylle ja Mandalalle! (y) Itsestä tuntuu vielä tässä vaiheessa ihan utopistiselta ajatus tai edes teoreettinen mahdollisuus siitä, että olisi jossain vaiheessa noin pitkällä :geek:

Viikonloppuja kaikille!

Hullabulla 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016

Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
lullaby - äitiyspoli 26.4. - rv39+6
JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Siida - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5
Lottainen - neuvola 18.5. rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:


*********
 
Ei etene mun keskenmeno. Kävin Kättärillä ultrassa, kohtu on yhä täynnä tavaraa. Ei yllätä, kun pisaraakaan aiempaa enempää ei ole tullut ulos. Huomenna uusi ultra ja maanantaina kaavinta. :(

Ja voi perrrjantai, että tuntui lähtiessä pahalta, kun pihalla tuli joku 2v. isoveli ja hymyilevä isä ilmapallojen ja tyhjän turvakaukalon kanssa selkeästi hakemaan tuoretta äitiä ja pikkusisarusta. :(
Teki mieli potkia autoja.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ihanaa Tupsuli kun kaikki hyvin ja pikkunen aikataulussa. Me päästiin onneksi eilen illalla sairaalasta kotiin. Ajattelin eilen, että kaikki oireet on kadonnu, ainoastaan nälkä vaivasi aika-ajoin, mutta yöllä heräsin etovaan oloon ja oli pakko käydä syömässä ja aamulla sama homma. Kauhee krapula olo ollu koko aamupäivän. Tissit ei oo juurikaan kipeet ja se tässä huolettaa, kun jotenkin sitä ajattelee, että sitte jotaki kasvaa oikeasti kun tissit kasvaa....ihan minimaalisesti kasvanu, mutta ku painoa on NYT jo tullut muutama kilo, niin liekkö sen vuoksi turvonnut nekin. Mutta tuo alamaha näyttää taas tulleen enemmän ulos tuosta häpyluun yläpuolelta. Mieskin sanoi, että senhän huomaa jo ihan ilman kokeilematta. Tämä muu maha on ihan järkyn turvoksissa ja näytän todellakin jo puolivälissä olevalta. Eipä paljon kiinnosta kyläillä tai pyytää vieraita ku ei tää jäisi huomaamatta. Onneksi enää viikko ja kaksi päivää.

Pitää tilata tytölle vyöhyketerapiaan aikaa ennen leikkausta. Jos sais tuota räkätautia nopsemmin ohi. En kyllä tiiä auttaako tuohon mitkään hokkuspokkus temput. Kestää minkä kestää. Eniten varmaan auttaa ku toivoo vaan parasta.

Hullabulla! On teilläkin ollu sairaalakeikkoja. Niin ärsyttävää kyllä. Tällanen taipumus rajoittaa matkustelua ja reissaamistakin, kun ikinä ei tiedä millon iskee joku tauti ja ku ensimmäinen oire on, että ahdistaa hengitys. Sitte ku menee oikeasti ahtaalle ja sen tietyn rajan yli niin on jo kiire saada apua. Onneksi nää helpotaa iän myötä.

Tinnu ja Salama! Saitteko tyhjennyksen onnistuneesti ohi? Voi kumpa se nyt onnistuisi kerrasta ja pääsisitte toipumaan kunnolla.
li
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että Tupsuli siellä kaikki hyvin!

Täällä vuotelee vissiin vähitellen pois. Tulee sellaisina aaltoina. Tänään piti lähteä miehen sukulaisen hautajaisiin, mutta aamupäivällä aukes hanat sen verran että jäin kotiin. Ehkä muutenkin parempi...

Oon lukenut (taas) Ulla Järven Syntymätön-kirjaa keskenmenoista. Tieto lisää tuskaa, keskenmenojen riskihän kasvaa yli 35-vuotiailla selvästi, miehen ikä lisää kromosomihäiriöiden riskiä (tämä taisi vähän mun 46v superspermamiestä pysäyttää...), kahden km jälkeen riski kolmanteen kasvaa... Ei helvetti, uskaltaako enää edes yrittää?
 
Mitä ihmettä Tinnu! Voi että osaa olla tiukassa! Oikeesti hyvä, että pääset kaavintaan. Onhan siinä riskinsä, mutta niin on noissa pillereissäkin, kun eivät kaikilla todellakaan toimi. Voimia paljon! Ja se on varma se, että kun muutenkin elämä potkii, niin varmasti kohtaat jotain sellaista, että oikein sitä puukkoa survotaan sinne haavaan vain lisää! Onnea kaavintaan! Voimia toipumiseen!

Salama! Onneksi sulla näyttää tyhjennys onnistuvan. Toivottavasti ei tule mitään mega vuotoa...sitte vaan heti tarkistuttamaan tilanne. Mun ystävä meinas vuotaa kuiviin ku teki tyhjennystä. Ensin tyhjeni normisti ja sitte päivän kuiva kausi ja aiiiiivan ärjetön vuoto. Siitäpä sairaalaan ja kuulemma kaikki oli ookoo, kunnes parin päivän päästä kohtutulehdus ja kaavintaan Noitten kans saa olla todella tarkkana. Ja kuinka mää pelkäänkään, että.......tarina jatkukoon reilun viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Oi voi, miten kovia Tinnu, SalamaT ja Mamido joutuvat kokemaan! Voimia teille <3

Meillä oli tällä viikolla toinen pelkopolikäynti ja samalla tehtiin synnytystapa-arvio. Lantiossa kuulemma hyvin tilaa ja vauva kasvanut keskikäyrällä eli ei radinkaan takia tarvetta suunnitella käynnistystä tms. Ensimmäisellä kerralla luvattiin vauvan voinnin seurantaa loppuun asti, nyt oli eri lääkäri ja ilmoitettiin, että tämä oli tässä. Vielä keskiviikkona tyyppi oli pää alaspäin, mutta kääntyi äsken poikittain. Pää ja peppu tuntuivat keskellä mahaa ja jalka puski vasemmasta kyljestä läpi. Onneksi keskiviikkona on neuvola, jolloin varmaan kuulen, aiheuttaako muuttunut asento toimenpiteitä. Keskiviikon käynnillä lääkäri selitti, miten pystyvät seuraamaan vauvan vointia ja mahdollista napanuoraa kaulan ympärillä synnytyksen aikana, mutta hirvittää, että tyyppi kääntyilyllään kietoutuu nyt napanuoraan. Tuntuu, että murehtimiselle ei tule loppua :(

Peppermint 36+3
 
Tinnulle, Mamidolle ja Salamalle pahoittelut hirveistä uutisista. Tää on niin epäreilu maailma.. Ei löydy sanoja, voimia katsoa silti tulevaisuuteen!

Peppermint mäkin oon miettiny tota vauvan asentoa kohdussa, tai mä en osaa sanoa miten pain se siellä on. Viime neuvolassa kätilö oli sitä mieltä että olis pää alaspäin mutta välillä möyrii niin kovasti että mietin että onkohan enää. Mulla melkein kaikki liikkeet tuntuu oikeassa kylkikaaressa ja välillä sieltä puskee sellasta pallomaista (peppu/selkäranka/pää?). Viikon päästä lääkärineuvola niin toivottavasti katsois ultralla.

Viime yönä iski jokin ihme ripuli, koko vatsa tyhjentyi mutta muuten hyvä olo mitä nyt väsyttää kun valvoskelin. Ei varmaan mitään vakavampaa.
Tän päivän saikulla ton takia ens viikon torstaina alkaa ÄITIYSLOMA! :) Ei pysty käsittämään, tuntuu kyllä hyvältä ja se ajatus että kohta on vauva sylissä :love:

33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Salama oman kemiallisen jälkeen kun testi näytti plussa niin tietty tuli itse googlattua kaikkea mahdollista ja mahdoton keskenmenoista ja tuo kyllä on karuimpia juttuja miten se todennäköisyys kasvaa :( sen takia olisikin loistavaa jos saisit ne testit teetettyä niin sieltä voisi saada apuja esim lääkitykseen!

Peppermint voi vauva sentään jos hän siellä vielä pyöriskelee. Mutta tuskin on napanuorasta huolta jos liikkeet tuntuu ihan normaalisti. Tai no tottakai ne liikkeet voi muuttaa muotoaan jos vauva vaihtaa asentoa, mutta jos liikkeitä tuntuu normaalin verran niin varmasti siellä mahassa on kaikki hyvin!
Se mikä on TODELLA tympeää kyllä on se miten varsinkin loppu vaiheessa kun useatkin voi joutua käymään useaan otteeseen tarkastuksissa tms ja sitten lääkärit/terkat on kaikki eri mieltä miten edetään :mad::X3: tulee kyllä niin ikävä omaa klinikkaa kun ajatteleekin tuota... Harmi jos et nyt saa tarkastuksia sittenkään vaikka ne sulle oli jo luvattu!

Henrietta vau sinäkin kohta äitiyslomalla :love: olen jotenkin viime aikoina muistellut hoitoketjussa pyörimistä ja tosiaan tuntuu aivan käsittämättömältä miten niistä fiiliksistä ja tunnelmista ollaan nyt tässä o_O:eek:

Hurjasti tsemppiä teille alun kivisen tien tallaajille (y) eipä ole kadonnut muistista itsellä sekään!

36+0
 
Henrietta, Ihanaa alkavaa äitiyslomaa! Mulle oli myös tosi pitkään epäselvää, miten päin tyyppi on kohdussa. Ultrat/neuvolakäynnit opettivat vähän tulkitsemaan asentoja. Perätilassa potkut tuntuivat selvästi rakossa. Kääntymistä en tuntenut, mutta silloin onkin ollut vielä hyvin tilaa. Pää alaspäin ollessa liikkeet tuntuivat ylhäällä ja sivuilla ja hikka selvästi alhaalla. Eilisestä poikittaisesta asennosta ei voinut erehtyä, kun pää ja peppu tuntuivat molemmat mahan päältä koettaessaan ja jalka työntyi tosi syvälle kylkeen. Viime viikkoina liikkeet ovat olleet enemmän möyryämistä kuin potkuja. Lääkäri tarkistaa vauvan asennon, mutta näyttävästi sekin saattaa vielä muuttua. Mies oli kääntynyt rv 42 perätilaan... Toivottavasti tämä meidän vauva ei ota mallia isästään.

Mandala, mun harmitus pelkopolikäyntien muuttuneesta agendasta tuli vasta viiveellä ja muistui hyvin, millaisia käynnit julkisella olivat ennen kuin vaihdettiin yksityiselle. Aina eri lääkäri. Juuri kun olin hieman alkanut luottaa siihen, että tuolla voi saada hyvää ja ymmärtäväistäkin hoitoa. Pitää tietysti olla onnellinen, että vauva voi niin hyvin, ettei ylimääräisiä kontrolleja tarvita, mutta ymmärsin ekalla kerralla, että niitä luvattiin vähintään yhtä paljon tai ennen kaikkea minun pelkojeni lievittämiseksi.

Ihmeellistä ajatella, että ensi viikolla poksuu jo rv 37 ja noin periaatteessa vauva saattaa tulla koska tahansa. Kohdunsuu oli vielä keskiviikkona kiinni eikä ole ollut supistuksia, joten aloin henkisesti valmistautua, että synnytys saattaakin venyä kesäkuun alkuun.
 
Pahoin pelkään, että perästä tullaan Salama, Tinnu ja Mamido... Yhtäkkiä alkoi kauhea vuoto, tunsin kun housuihin hulahti kauhea määrä ja sitten lorisemalla pönttöön, muutama hyytymäkin mukana. Nyt se vähän rauhoittui tai ei siis vuoda koko ajan. Kipuja ei ole, sellaista paineen tunnetta vaan kohdun seudulla. Soitin päivystykseen, mutteivät suostu ottamaan heti näytille, vaan pitää seurailla muutama tunti kotona. Jos jatkuu runsaana, niin sitten näytille ja varauduttava monen tunnin odotukseen. Miten mahtavaa, että pitääkin olla sunnuntai... Toissapäivänä ultrassa vielä kaikki hyvin ja eilen tuli täyteen rv 8, en kestä jos tääkin menee kesken...
 
Toivotaan Hullabulla että on ihan vaaratonta vuotelua <3 täällä ollaan hengessä mukana.
Mulla tulee kans rusehtavaa vuotoa edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän, välillä juoksevansa ja välillä paksumpaa, hermostuttavaa. En tiedä mikä hitto siellä vuotelee..
 
Peppermint juuri samat havainnot itse olen tehnyt liikkeiden suhteen. Sen takia olen aika vakuuttunut, että pikkumies oli edes hetken väärin päin vastikään. Tuli selviä potkuja rakkoon verrattuna sellaseen tasaiseen paineeseen, hikka tuntui pelkästään ylämahan puolella, kylkiluissa ei tuntunut juuri mitään painetta ja liikkeet oli alamahapainotteisia. Sitten neuvolalääkärin vastaanoton aikoihin taas liikkeet vaihtoi paikkoja ja siellähän todettiin raivotarjonta. Tämän perusteella kyllä pelottaa, että miten usein siellä kääntyilläänkään ja vielä missä vaiheessa :eek:
Itse ehdin lukemaan jonkin verran jo kääntämisestä yms perätilaan liittyvästä, ja luin että juuri poikittain olevat vauvat olisi helpompi kääntämällä saada oikein päin. Mutta toivotaan, että siellä kuitenkin ymmärretään itse kääntyä oikein päin!

Ja joo julkisella kyllä puhuu kaikki eri asioita. Tästä just esimerkkinä se kun mun th sanoi, että neuvolalääkärissä voidaan ultrata ja sitä silloin rv17 odotin innolla. Neuvolalääkäri kuitenkin tuhahti, ettei mitään koulutuksia siellä neuvolassa ultraamiseen ole saatu. Mutta kuitenkin sitten sama lääkäri nyt viikko sitten itse ultrasi pikaisesti pään paikan... :rolleyes: Oikein "innostuksella" odotan kun reilu viikon päästä neuvolakäynnillä on uusi neuvolatäti (oma on lomalla), että mitähän siellä tapahtuu :rolleyes:
Toivottavasti edes itse synnytyksessä kaikki olisi samaa mieltä asioiden etenemisestä ja tilanteesta, koska sitten olen todella neuvojen tarpeessa!

Hullabulla voi vuoto sentään! todellakin toivotaan, ettei huonot uutiset jatku täällä vain olisi harmitonta!! täällä peukut pystyssä (y)(y)(y)
 
Kiitos Jonpa ja Mandala <3

Tällä hwtkellä vuoto tuntuisi rauhoittuneen tai ei ole tullut kuin pari lirahdusta vessassa käydessä ja pyyhkiessä paperiin jää, mutta kyllä ihan kunnon verta. Sain aamuksi ajan omalle klinikalle, oma lääkäri on tietenkin just nyt lomalla, mutta pääsenpähän jonnekin. Kättärin päivystykseen ei huvita lähteä tunneiksi istumaan...iltapäivällä jonotusaika lääkärille oli kuulemma 5-6 tuntia. Ihan järkkyä! Nyt vaan sormet ristissä, ettei vuoto yltyisi illalla tai yöllä, että pärjäisin aamuun. Usko on kyllä koetuksella, koska kyllä sitä verta tuli ihan kauhea määrä kerralla. Ja ne hyytymät mua ehkä eniten pelottaa. Mutta ei auta kuin kärvistellä...
 
Hullabulla olispa se kuitenkin jotain vaaratonta! Jonpallahan tuli käsittääkseni kans paljon verta ja hyytymiä. Hyytymät tosin kertoo vaan siitä, että sinne emättimen pohjalle on vuotanut pikkuhiljaa ja se veri hyytyy nopeasti klönteiksi. Jos ei hirveesti kipuja ole, niin oisko se sitten hematoomaa tms.

Mä oon todella ihmeissäni jos tässä raskaudessa mulla ei vuoda, viimeksi vuoti ihan säännöllisesti, ja syynä oli se, että alkio oli kiinnittynyt kohdunsuun tietämille, josta onneksi istukka nousi raskauden aikana pois. Nyt ei ole tullut vielä tipan tippaa...

Tänään oli pahin olo aikoihin, meinas oksennus tulla aamupäivällä, mut vointi parani iltaa kohti. Toisaalta ihanaa, että oksettaa, kai se kertoo että hcg edelleen nousee ja alkio voi hyvin...:sick::oops:

kiela se mun perjantainen ultra oli muuten vaan 60 euroa ja sen teki yksityinen kätilö. Mut oli todella asiantunteva ultraaja. En raaskis enää mennä gynekologille, kun ne laskuttaa enemmän ja sit tulee vielä maksut yksityisille lääkäriasemille.

Tsemppiä Tinnulle huomiseen.
 
Joo mulla tuli tosi paljon verta ja paljon hyytymiä, plus se iso köntti joka tipahti pyttyyn..mulle sanottiin kans sitä, että jos siellä tihkuttelee verta, niin se muodostuu hyytymiks..toivotaan Hullabulla että kaikki on hyvin <3 mutta kyllä se saa sydämen tykyttämään
 
Kiitos Tinnu Kättärin tilanteen päivittämisestä! En mä sitten kuitenkaan lähtenyt sinne, kun koko paikasta on noiden viime vuoden keskenmenojen ja niiden komplikaatioiden takia jäänyt tosi paska maku suuhun. Kärvistelen aamuun, ellei nyt yhtäkkiä ala kovat kivut tms. Nyt on vaan ollut sellaista jännää paineen tunnetta ja ehkä pientä nipistelyä, muttei mitään menkkatuntemuksia tms. Vuotoa tuli taas äsken vessareissulla hulisemalla ja pelottavan iso hyytymäklöntti sen jälkeen. Pelkään pahinta ja varaudun huomenna huonoihin uutisiin, tää ei vaan voi olla normaalia.

Tinnulle tsemppiä huomiseen! Mulla kaavinta meni viime keväänä hyvin ja toivuin fyysisesti yllättävän pian, henkinen puoli olikin sitten toinen juttu. Mutta ihan hurjasti jaksamista ja voimia sinulle, muuta en voi tässä kohtaa sanoa <3
 

Yhteistyössä