~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Siida muistatko sä mistä kohtaa mahaa neuvolantäti sai sykkeet silloin pariksi sekunniksi kuulumaan? mulla ainakin kuului dopplerilla äänet (rv10+4 lähtien) kotona aina samasta kohtaa monta viikkoa. En tiedä vaikuttaako se, että mulla istukka edessä. Kyllähän siihen mullakin vielä rv10+ ekalla kerralla meni varmaan joku puoli tuntia tai enemmänkin kun etsin niitä ja sittenkin sain vaan lyhyeksi aikaa kuuluviin.

Muillekin tuhruilijoille voimia! Mulla kun sitä tuli päivittäin viikko tolkulla alussa niin lääkäri ultratessa löysi sellaisen pienen pläntin ja sanoi, että on varmasti hiusverisuonistoa mikä helposti vuotaa.
 
En mää saa mitään kuuluviin. Niin paska fiilis:( Tiiän, ettei näin aikaisin välttämättä kuulu mitään, mutta kaks kertaa oon varmaan sen puolituntia ettiny ja vaan omat sykkeet sieltä löytyy. Muistaakseni sillon viimeksi ku oli kkm tuli tuota ruskeeta tuhrua. Tyttöä odottaessa tuli vaaleanpunaista valkovuotoa. Nyt en uskalla luottaa enää siihenkään, että kuuluko siellä neuvolassa oikeesti muka jotain:oops: No, äkkiäkö se sydän lakkaa lyömästä, jos niin on käydäkseen. Lievää menkkajomotusta on ajoittain. Mies sano just, että menehän ensiviikolla ultraan....eikai se muu auta.
 
Suoraan naistentautien polille en päässy. Pitäs lähtä akutaan normi päivystykseen ja sieltä yleislääkärin lähetteellä sinne naistentautien polille. En kyllä nyt yöllä sinne lähe yksin. Lapsi menossa nukkumaan ja en mää selviä sieltä yksin pois jos/kun saan huonoja uutisia. Mennään huomenna.
 
Siida, halaukset, pahoittelut ja pienet toivon kipinät! Hirveässä huolessa nyt elätte. Päivystyksessä on yleensä hiljaista sunnuntai-aamuisin, että jos heti aamusta menet saat nopeasti lähetteen gynekologille. Ja joskus yleislääkäritkin päivystyksessä osaa käyttää niitä ultria, joten saat ehkä heti aamulla tietoa tilanteesta. Voimia ja tsemppiä, toivotaan, että pieni olis hengissä ja kyseessä uhkaava km tai joku muu ohi menevä.
 
Siidalle ihan hurjasti tsemppiä ja urheaa mieltä tähän päivään! Miten yö meni? Toivottavasti pääset päivystykseen pian ja saat lähetteen naistenpolille, niin saatte selvyyden tähän tilanteeseen. Mulla on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin ja tää olis vaan joku hirveä säikäytys. Olet ajatuksissa <3
 
Te ootte niin ihania. Itken ja näpyttelen, yritän nähdä nää kirjaimet. Kipuja ei juurikaan oo, muutaman kerran yöllä vähän kipristi ja sitten tuli aina vähän verta. Pääasiassa tummaa rusehtavaa vanhaa verta ja yks isompi hyytymä. Sen jälkeen ei oo ollu kipuja ja vuotoa vain pyyhittäessä. Kyllä se toivo on täälläkin päälimmäisenä, jospa kuitenkin, mutta sitten on se kalvava tunne, että ei voi olla....ei oo tällasta jos kaikki olis hyvin. Lähetään Akutaan kunhan lapsi on saanu puuron. Jospa siellä nopeasti asiat selviäis.
 
Hurjasti tsemppiä ja voimia Siida! <3 Toivotaan parasta, josko siellä sullakin olis joku viheliäinen hematooma, joka vuotelee. Mullakin silloin 3 viikkoa sitten tuli yks isompi hyytymä ja sen enimmän vuotoholahduksen jälkeen tuli lähinnä vaan pyyhkiessä. On se muuten kumma, miks nää sattuu aina viikonloppuna! Peukut pystyssä täällä ja hengessä mukana (y)
 
Ei tää oo todellista! Mentiin Akutaan ja pääsin lääkärille, joka kai oli jonkin sortin gyne, hän sanoi, ettei mulla oo tarpeeksi akuutti tilanne, jotta ultraan pääsisin. Tuijotin sitä vaan epäuskoisena, että et voi olla tosissas. Ei antanu lähetettä naistentautien puolelle. Soitin kaikki yksityiset mitä Tampereella on ja en päässy mihinkään. Tämä lääkäri teki mulle sisätutkimuksen ja totesi, että vanhaa verta näkyy hiukan ja kohdunsuu ylhäällä ja kiinni. Eipä paljon lohduttanut. Nyt ei auta muu ku odottaa huomiseen ja yrittää päästä neuvolaan ultraan. Siellä on sata vuotta vanha laite, joka näyttää juuri sem verran, että onko lapsi elossa vai ei. Mitään hematoomia tai muita sillä ei nää. Kuka ja mikä taho enää nykyihmistä auttaa!?!
 
Ei oo totta Siida :eek: voi morjens... Siis ihan käsittämätöntä kohtelua, mulla on mennyt kyllä niin luotto julkiseen terveydenhuoltoon omien keskenmenojen ja nyt tän raskauden hematooman kohdalla, kun Kättäriltä annettiin niin kylmää kyytiä. Jos olisin sinä, niin varaisin huomiselle ekan vapaan ajan yksityiselle gynelle, niin saisit tarkan tiedon tilanteeseesi. Ja jos mahdollista, niin varaisin sen vielä lapsettomuushoitoihin erinoistuneelle lääkärille/ klinikalle.

Ihan hurjasti voimia nyt sinne sinnitellä vielä tää päivä ja toivotaan yhdessä, että huomenna saisitte hyviä uutisia! <3
 
Siida, Tampereella päivystää Mehiläisessä tänään yleislääkäri ja huomenna gynekologille pääsee jo aamukymmeneltä. En muista tarkkaa viikkotilannettasi, mutta jos olet hoikka niin mahan päältäkin voisi näkyä. Yleislääkärit on monesti vähän arkoja käyttämään vag. anturia, jos ei ole tuttu. Itse hyödynsin alkuraskaudessa työpaikan UÄ :tä, mahan päältä kohdun löytää normaaliruumiinrakenteella jo hyvin varhain.

Jos kohdunkaula on hyvin kiinni, niin eihän se keskenmenoon viittaa. Toivotaan parasta!!!
 
On kyllä tympeetä touhua :( musta tuntuu et pitäs valehdella oikein kunnolla jos haluaa päästä päivystykseen julkiselle.. Ikävää että joudut vielä huomiseen odottamaan, toivottavasti vuoto on sentään vähän rauhoittunut!
 
En päässy mehiläiseenkään. Ei ollu gyneä paikalla...olis ollu vasta tiistaina eka vapaa aika, näin puhelimessa sano, mutta jospa huomenna pääsen jo omaan neuvolaan ultraan. Onhan tää ultrattu jo viikolla 7+5 ja kaikki oli hyvin. Kävin kuluneella viikolla neuvolassa ja silloin terkka löysi hetkeksi äänet, mutta sano, ettei näin aikaisin yleensä kuulu vielä mitään. Kotidobblerilla en löytäny ku eilen pariin otteeseen yritin. Nyt ei oo tukku ku pyyhittäessä vähän ja kipuja ei onneksi oo. Jotenkin on selvittävä huomiseen. Ihan peestä on tää touhu. Todellakin pitäis vaan härskisti liioitella, että sais apua. Ei musta oikeen siihenkään oo.
 
No on kyllä ihan perseestä, välillä tuntuu että osa lääkäreistä on niin empatiakyvyttömiä kuin voi olla, ei se ultraaminen olis vienyt kuin pari minuuttia, todeta vaan että sikiö on hengissä jne... Ja oon samaa mieltä, että kohdun ulkoinen olis pitänyt poissulkea, ellet sitten kertonut, että oot jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Varaa heti huomisaamuksi gynelle aika jos mahdollista, niin ei enää pitkity epävarmuus. Hyvä jos oireet ovat helpottaneet, ehkä se on jotain hematooman poistumista, pidetään toivoa yllä!
 
Siida, ei ne ottanut muakaan acutaan vaikka vuosin verta kun seula, yksityiselle jouduin seuraavana päivänä menemään, ei täällä mitään apua saa :( acutasta sanottiin ettei voida yöllä tehdä mitään, että se on voi voi jos on keskenmeno. Ja aamulla soitin heti neuvolaan, ei ne ottanut mua sinnekään, käski mennä Ylöjärven päivystysasemalle jonottaan, mutta ei tod menty. Koko Pirkanmaalta löytyi kaksi gynekologi aikaa illalla ja niistä varasin toisen. Oletko Siida ollut tayssissa hoidoissa? Jos olet, niin soita sinne heti aamulla. Me kun mentiin sinne yksityiselle sen vuodon takia, niin siellä sattu oleen lääkäri joka on hoitanut meitä taysissa ja hän sanoi, että aina voi soittaa sinne. Voimia Siida, tiedän niin sun tuskan <3
 
Jonpa! Ei tullut kyllä mieleenkään, että lapsettomuuspolille vois päästä senkin jälkeen ku varhaisultrassa jo käyny. Mää nyt varasin tuon ajan, minkä grey (ihana iso kiitos) vinkkasi, enkä ymmärrä miksei mulle mehiläisestä ehdotettu tuota aikaa ollenkaan...mutta ehdottomasti soitan heti aamulla polille ja jos pääsen sinne, niin perun tuon mehiläisen ajan. Tää Tayssin touhu on välillä niin syvältä. Varsinkin noi päivystys systeemit ja kun ilman lähetettä ei pääse mihinkään ja vaikka lapsi on kolmesti ollu hengitystieinfektion vuoksi osastolla, niin lastenpolille ei pääse ilman lähetettä kun tietty aika ed infektiosta on kulunut. Niin kankeaa touhua, ei mitään inhimillisyyttä, eikä joustoa, vain ja ainoastaan pykälät, joiden mukaan mennään. Kuulin puhelimen läpi keskustelun, ku eilen illalla sinne naistentautienpolille soitin, ja tämä virkailija kysyi toiselta, että tää on hoitoalkuinen raskaus, ja täällä lukee, että jos on komplikaatio, niin otetaan sisään....sitte totesi, että eihän keskenmeno oo komplikaatio!!?? Käski ottaa buranaa jos kovia kipuja!!! Eli ei täytyny kriteerit. Kiva kuunnella siinä taustalla:mad:
 
Voi Siida, onpa nihkeä tilanne! Onneksi sulla on nyt huomiseksi aika. Itse opin alkuraskaudessa, että yksityisiltä gyneiltäkin pitää varmistaa, että ultraavat ennen kuin varaa ajan. Jouduin vahingossa sellaiselle, joka ekana ilmoitti, että hän ei ultraa. Vielä kuulemma tämän kaupungin neuvoloiden ylilääkäri. Mulla meni tosi kauan, että ensimmäisillä kerroilla löysin dopplerilla äänet. Oli hämmentävää, että alussa ne löytyvät ihan häpyluun reunasta ja se saattaa olla milleistä kiinni, että kuuluuko. Paljon positiivisia ajatuksia ja voimia! Olet ajatuksissa!
 

Yhteistyössä