~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Paljon onnea myös täältä synnyttäneille!

@Fainatus ja ismundo mennään varmaan aika samoissa. Mulla on varhaisultra keskiviikkona. Jännittää onko tuolla masussa elämää. Mullakin pitäs olla laskettuaika maaliskuun alussa. No keskiviikkona toivottavasti selviää.

Mulla ottaa koville nämä helteet vaikka varsinaisesti ei ookkaan raskauspahoinvointia. Mites teillä muilla? Onko kuumuus vaikuttanut vointiin?
 
@Fainatus ja @Toiveikas81 mulla on ultra ensi viikon perjantaina 27. Sitä odotetaan kovasti.

Ihanaa @Fainatus , että kaikki oli hyvin! :love:

Mulla tuli siis ruskeaa vuotoa yhtenä päivänä. Muutamaan päivään ei ollut mitään ja sitten taas yllättäen parin päivän päästä tuli hiukan ihan tuoretta verta. Sen jälkeen ei ole tullut taas mitään.

Pahoinvointia on ollut jonkunverran, erityisesti ruokailun jälkeen. Ja olen ollut väsynytkin. Mutta se voi johtua helteestäkin
En ole jaksanut ajatellakaan treenaamista, vaikka normaalisti treenaan monta kertaa viikossa.

Itse ihmettelen sitä, kun tisseissä ei ole mitään tuntemuksia. Ei ole turvonnut ollenkaan, eikä edes ole kipeät.

Tsemppiä ultraan @Toiveikas81 !
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :love: sydän siellä sykki ja koko oli hyvä. Enpä kyllä hirveästi nähnyt mitään oli jotenkin huono ultraaja...kävin siis eri polilla kun oma kiinni. Mut pääasia et elämää oli. Toivotaan et kaikki menee jatkossakin hyvin. Aika maltillisesti tässä etenen kun pikku viikoilla vasta olen. Tämän lääkärin mukaan rv 7+4 mut omien laskujen mukaan rv 7+5. Laskettuaika selviää ensi viikolla neuvolassa. Tiistaina olis eka käynti.
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :love: sydän siellä sykki ja koko oli hyvä. Enpä kyllä hirveästi nähnyt mitään oli jotenkin huono ultraaja...kävin siis eri polilla kun oma kiinni. Mut pääasia et elämää oli. Toivotaan et kaikki menee jatkossakin hyvin. Aika maltillisesti tässä etenen kun pikku viikoilla vasta olen. Tämän lääkärin mukaan rv 7+4 mut omien laskujen mukaan rv 7+5. Laskettuaika selviää ensi viikolla neuvolassa. Tiistaina olis eka käynti.
Ihanaa!! :) ollaa siis tosi samoissa, mulla tänään 7+5.
 
Onnea hyvistä kuulumisista @Toiveikas81 ja @Ismundo! Siitä se lähtee :love: ja pian pääset pahimmasta piinasta sinäkin @Fainatus :)

Voi @marrasmai teidän pientä kultaa:cry::cry: Siellä on varmasti huiput lääkärit ja hoitajat huolehtimassa teidän rakkaan sydämestä ❤ En voi edes kuvitella teidän huolta, kun noin pieni leikkauspöydälle joutuu. Tsemppihalaus!! Tulehan kertomaan miten kaikki meni!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
@kiuski @Zoona @marrasmai Onnea vauvoista! Ja tsemppiä @marrasmai huomiselle!

Onnea plussista @Ismundo @Toiveikas81 ja @Fainatus!

@An1z81 Oon mä vielä täällä ja käynyt lukemassa ahkerasti mutta jostain syystä en ole saanut lähetettyä viestejä, vaikka olen yrittänyt.

Mulla oli maanantaina äitipolilla käynti, myooma on kadonnut(?!) mutta istukkaa seurataan edelleen, seuraava kontrolli 13.8. Klexane-annosta nostettiin, oon lihonut ihan liikaa :/. Vauvan painoarvio oli 1,3kg, kasvaa keskikäyrällä.

Choco coco ja Taika 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
@Fainatus ja @Toiveikas81 , ihana kuulla että kaikki hyvin kummallakin ultrassa :love::love: Muistan niin sen jännityksen ja paniikin mikä mulla oli just siinä ekassa ultrassa viikoilla 7+4, ja sitten se helpotus kun kaikki olikin hyvin! Onnea matkaan teidän pikkusille <3 :)

@Ismundo Kovasti tsemppiä! Enää viikko!(y) Toivon niin, että kaikki olisi myös siellä hyvin! <3

Kiva kuulla sinustakin @Choco coco :) Ihana kun olet jo noin pitkällä! Kaikkea hyvää toivon myös sinulle :love: Mä en ole oikein vielä perehtynyt tuohon, että jos paino nousee liian nopeaa tai liikaa raskauden aikana, mutta toivottavasti se nyt ei mitenkään haittaa, jos sen pystyy jotenkin pitämään kurissa lääkkeillä tms. Onko sulla vointi ollut muuten hyvä? Ootko pystynyt liikuntaa harrastaan? Mulla itsellä oli ihan hirveet olot sen eka 3kk suunnilleen, että kun normaalisti liikkuisin aika paljon, niin tullut kyllä nyt enemmän vaan levättyä, mutta en ole yhtään ressannut tästä.

@marrasmai Teille sinne hirveesti tsemppejä ja haleja <3 Kaikki menee varmasti hyvin pikkuisella hyvässä hoidossa <3

Mulla meni sokerirasitus hyvin, vaikka olinkin kärsinyt pari päivää ennen siihen menoa migreenistä. Onneksi se pahin kipu helpotti sen rasitustesti päivän aamulla, eikä mulle tullut siitä mitenkään huono olo tms. Se pari tuntiakin meni siellä odotellessa tosi nopsaa, kun siellä oli samaan aikaan toinen odottava nainen samassa testissä, niin rupateltiin siellä odotushuoneessa koko aika, ja lopulta vaihdettiin myös yhteystiedot, koska tultiin niin hyvin juttuun, eikä kavereita ole ikinä liikaa mun mielestä :) Asutaankin vielä lähellä toisiamme.

Sain vihdoin myös kotidobblerilla kuulumaan vauvan sydänäänet :love: Eilen kuuntelin viimeksi, ja hyvin kuului heti. Migreeniä vaan oli taas tässä joku 4 päivää...argh, niin rasittavaa! OLo kun olis muuten hyvä, niin sitten jomottaa niin ettei mikään auta, eikä mitään voi tehdä. Mulla oli eilen synttärit, ja lähdettiin asuntomessuille viettämään päivää, niin väkisillä tsemppasin sielläkin kun siinä helteessä vielä se jomotus paheni, mutta saatiinpahan kierrettyä kuitenkin, ja lepäsin sitten loppuillan, ja tänään onneksi ollut pahin kipu pois!

Joo eli kukas se kysyikään näistä helteistä, niin on todellakin vaikuttanut oloihin tää kuumuus. Tänään onneksi sadellut ja ollut viileempää, mutta empä paljon ole ulkona voinut olla niillä 30 asteen helteillä. Onneksi kotoa löytyy ilmalämpöpumppu, niin asunto on sentään viileä (y) Myös koiralle hyvä! Ja onneksi on Netflix ja Ruutu+ :D Nyt alammekin miehen kanssa tuijottamaan netflixistä yhtä sarjaa ukkosen jyristessä taustalla.

Ihanaa viikonloppua kaikille :love:

Anzu ja murunen 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :love: sydän siellä sykki ja koko oli hyvä. Enpä kyllä hirveästi nähnyt mitään oli jotenkin huono ultraaja...kävin siis eri polilla kun oma kiinni. Mut pääasia et elämää oli. Toivotaan et kaikki menee jatkossakin hyvin. Aika maltillisesti tässä etenen kun pikku viikoilla vasta olen. Tämän lääkärin mukaan rv 7+4 mut omien laskujen mukaan rv 7+5. Laskettuaika selviää ensi viikolla neuvolassa. Tiistaina olis eka käynti.

Ihana kuulla! Onnea!

@marrasmai voimia vanhemmille! Kaikki kumminkin menee varmasti hienosti!

Meillä on mun mielestä ihmeen myöhään se ultra. Mutta ei se haittaa, se ensi viikon perjantai sopii hyvin muihin lomasuunnitelmiin. Eilen oli aamulla niin kova pahoinvointi, että piti oikein oksentaa. :sick: tänään ei sitten taas yhtä heikotusta lukuunottamatta mitään. Viikko vielä, niin ollaan viisaampia.

Kiitos kaikille tsempeistä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Kiitos tsempeistä ihanat ❤

Elämämme pisimmät kahdeksan tuntia kun odotettiin Sitä Puhelinsoittoa, mutta kaikki oli mennyt hyvin ja tyttö on nyt toipumassa teholla. Pitivät yön hengityskoneessa nukutettuna ja iltapäivällä alkavat herättelemään. Rassuka on vähän hurjan näköinen kaikkine tuubeineen ja piuhoineen mutta päästään varmaan huomenna osastolle jossa toinen meistä voi yöpyäkin, ihanaa ❤
Seuraava leikkaus sitten kirurgin mukaan 4-6kk päästä.

Muoks. Nyt pääsi pois hengityskoneesta, jee! :)
 
Viimeksi muokattu:
@marrasmai olen käynyt kuikuilemassa sun uutisia tuolta toiselta puolelta ja onpa kiva kuulla että leikkaus meni hyvin! Kaikkea parasta teidän hieman erilaiseen alkutaipaleeseen :love:. Onneksi pienet ovat sitkeitä ja toipuvat yleensä nopeasti, ja onneksi meillä Pohjoismaissa on maailman paras erikoissairaanhoito. Tulehan tuonne vauvautuneiden puolelle sitten kun siltä tuntuu (y)!

Kesis ja 6. IVF:n ensimmäisestä PAS:sta syntynyt Pikkuinen 7 kk
 
@marrasmai ihanaa, että leikkaus meni hyvin. Toivottavasti toipuminen sujuu yhtä hyvin.

Mulla helteet pahentaa huonoa oloa mikä johtuu metformiinista. Ihmeen vähän on turvottanut, ei sen enempää kuin normaalistikin kesällä.
Närästystä ollut nyt parina yönä. Täytyy hakee siihen kunnon lääkkeet, jos rupee oikein vaivaamaan. Rennie ällöttää jo nyt, varmaan kun viimeksi jouduin sitä kaksin käsin vetämään.
Aamupaastosokerit edelleen pielessä, huomenna laitan äippäpolille taas arvoja. Saa nähdä tuleeko sieltä soittoa, että nyt aloitetaan insuliinit. Olettaisin näin, kun tuohon ei pystytä ruokavaliolla vaikuttaa.

Meillä on ens maanantaina 4d-ultra. Sitten selviää, onko kaikki hyvin ja tuleeko meille toinen poika, kuten oletan.
Mahassa on ruvennut varsinkin syömisen jälkeen tuntumaan välillä möyrimistä, että kai siellä hengissä edelleen ollaan. Potkuja ei tunnu, kun on edessä istukka. Tää ei onneks aiheuta itsessä huolta, kun sama juttu oli esikoisen kohdalla.

mmmoi 19+0
 
Marrasmai, kovasti voimia teille❤
En voi kun laidasta kuvitella, kuinka rankkaa teillä on. Paljon enkeleitä teiän pikku tytölle. Voi kun kaikki lähtisi menemään nyt parempaan päin. Meni ihan kananlihalle iho kun luin sun viimeisimmän viestin.
 
Päättivätkin lennosta tehdä täyskorjauksen jo nyt eikä 6kk päästä kuten alunperin suunnittelivat. Leikkaus oli pitkä ja niin vaativa että talon kokeneimman kirurgin esimieskin hälytettiin kotoaan leikkaamaan. Pohjoismaissa tai edes maailmassa ei ole montaa kirurgia jotka tekevät Fallot’n täyskorjauksia näin pienille.

Tyttö on nyt stabiili, mutta nähtäväksi jää ehtikö monen tunnin alhainen happitaso vaikuttaa aivoihin. Päästiin pariksi sekunniksi katsomaan tyttöä ja paijaamaan päätä, pääsi juuri siis leikkurista teholle. Seuraavat pari vuorokautta ovat kriittisimmät.
 
marrasmai, on teillä turhan jännittävät käänteet olleet. Onneksi tyttö on ollut hyvässä hoidossa! Ultrataanko tytön aivoja sitten jos epäilys että happivajetta ollut? Voin lohduttaa, että noi pienet kestää yllättävän hyvin happivajettakin ja vaikka jotain jälkeä siitä olisi jättänyt niin usein ei näy kehityksessä missään. Mulla siis esikoisella synnytyksessä vaikea hapenpuute josta aivovaurio, mutta hällä tilanne sen suhteen oli tosi vakava.
 

Yhteistyössä