~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

NIPT:istä: teetän omani Dextrassa ja se maksaa maltaita, mutta päätin sen kuitenkin tehdä, kun mulla siis jo ikää 43. Se on taas toinen juttu, mitä tekisin jos joku poikkeama löytyy, mutta ajattelen niin että parempi tietää joka tapauksessa etukäteen niin ettei mahdollinen kromosomipoikkeama tule sitten yllärinä. Julkisella ilmeisesti katsotaan vain kromosomit 13, 18 ja 21, mutta tossa Dextran tutkimuksessa tulee kaikki. Lisäksi kuulin lääkäriltäni, että HUS:sissa eivät aina luota siihen omaan tutkimukseensa vaan silti ovat usein halunneet normaalinkin näytteen vielä varmistaa lapsivesipunktiolla, ja sitä minä en missään tapauksessa halua. Julkisella siis tarjotaan tuo suppeampi NIPT, jos riskisuhde seuloissa on yli 1:250, mutta kun päätin että teetän tuon laajemman ja ilmeisesti luotettavamman (?) joka tapauksessa, en jää odottelemaan riskisuhdelukua, vaikka kyllä käyn nämä normiseulatkin. Niskaturvotusultra mulla onkin sitten 16.1. eli vain noin viikko NIPT-ultrauksen perään (mutta se NIPTiin liittyvä on vain kurkistus että syke löytyy ja on kasvanut, ettei turhaan kallista testiä tehdä).

Olen hiljalleen alkanut uskoa tähän raskauteen, mutta varmasti tulee kuumottavat hetket aina ennen noita ultrauksia, se pelko että matto vedetäänkin äkkiä jalkojen alta.

@atvk87 huh mikä kokemus sokerirasituksen jälkeen ja @gemmy kuulostaapa tuskaiselta nuo 3 oksennukseen päättynyttä yritystä! Muistelen että muakin yökötti niissä viime raskauden rasituksissa, mutta saatiin vietyä läpi silloin onneksi.

@adelmiina_ onnea hyvistä ulranäkymistä! Mullakin on muuten housut alkanut jo kiristää selvästi vaikka viikot vasta 10+6. Mulla on tosin tätä fyllinkiä muutenkin vähän liikaa ja oon miettinyt että oonko nyt päässyt lihomaan, vaikka en ole mitenkään erityisesti mässäillyt (en tosin ole laskenutkaan sen tarkemmin syömisiä). Tai sitten on turvotusta. Kun eihän se kohtu voi vielä ihan hirmu paljon tilaa viedä.

@-dino- luulisi että kohdunkaula tulisi tuossa nähtyä joka tapauksessa, ja vaikka ei erikseen mitattu niin jos se olisi näyttänyt silmämääräisesti lyhentyneeltä, siihen olisi kiinnitetty huomiota. Tämä siis vaan mutuilua. Toivottavasti siinä 15.1. ultrassa tilanne olisi edennyt hyvään suuntaan. Onko sulla vielä käsitystä miten sen omfaloseelen kanssa toimitaan, pitääkö leikata heti syntymän jälkeen?

@Mandala joo ihana idea tuo neulakuva. :love: En ollut aiemmin nähnytkään. Mulla on yhteensä kolme stimulaatiota takana ja lisäksi muutama ovulaation induktio, joissa pistoslääkkeitä myös. Ei olisi tuota määrää varmaan kertynyt neuloja vaikka olisin niitä säästellyt, mutta olisi niistä jonkinlaisen asetelman saanut. :LOL:

10+6
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Terveisiä vauvakuplasta. Naiset, kun pääsette imetysvaiheeseen niin muistakaa juoda. Viime yönä iski semmonen hedari nestehukan vuoksi että oli ihan tuskaa. Muut nukkui paitsi minä. Särkylääke ei auttanut kun sitä menee sektion takia jo maksimi. Kittasin vettä ja mehua pari tuntia. Alkoi aamuyöksi onneksi helpottamaan.

Tsemppiä ultriin. Ne on aina hyviä steppejä raskauden etenemisessä.
 
Mulla ei onneksi ole tullut viime raskaudessakaan ongelmia vaikka yötä päivää pikkuhousunsuoja. En millään osaa nukkua ilman alusvaatteita/vaatteita varsinkaan näin talvella kun meillä makkarin lämpötilat voi olla alhaisemmat (partsin ovi makkarissa).

On se tosiaan aika vaikea välillä itsekin uskoa, että on raskaana vaikka maha kasvaa. Voisin muuten vaikka vannoa että tämä kaveri on perätilassa suurimmaksi osaksi aikaa. Tökkimisiä tuntuu pääsääntöisesti vain ihan alamahalla ja tänään tuikki pari kertaa tutun tuntuisesti rakossa. Esikoinen kun viihtyi päälle rv30 perätilassa niin potki sitten mojovasti rakkoon välillä, tuntui samanlaiselta.

Ja joo juominen (sekä myös syöminen) tosi tärkeää imettäessä!

@Katti75 toi laaja NIPT ois kyllä ollut tosi hyvä, oisi saanut hengähtää sitten kunnolla jos sen perusteella kaikki hyvin. Kovasti toivottelen onnea teidän tuloksille!

19+5
 
@love- oih, toivottavasti kivut helpottais. (n) Mullaki nyt vapaiden jälkeen kun palasin töihin niin on selkä tullu kipeeks työpäivän aikana, menee kyllä ohi ku pääsee kotiin :X3:

@Katti75 Onhan tuo verikoe huomattavasti miellyttävämpi ja turvallisempi ku lv-punktio, vaikka siinäkin riskit pienet. :unsure: Nii tuotapa en aatellu että josko se ois ultralla sen kuitenki nähny (n) No nyt ei kuitenkaan oo mahaoireita ollu joten ei hirveesti mieltä paina. Joo omfaloseele leikataan joko heti syntymän jälkeen tai jos joudutaan venyttään ihoa nii sitte muutaman päivän/viikon ikäsenä.

Eilen tuli töissä kyllä vähän hölmö olo ku menin asiakkaan luo kotiin (vanha mies) ja hyvä ku kerkesin takin ottaa pois niin sievästi tämä herra jo taputti tuosta mahan sivusta että "jaa siellä taitaa maha kasvaa" Ei se taputtelu haitannu vaan se että näki niin selvästi :ROFLMAO: eli eipä tää taida työkavereiltakaan pysyä enää salassa.. :rolleyes: ehkä eivät vaan kehtaa kysyä :sneaky: Oishan se jo helpompi ku ei tarvis paitaa kokoajan olla kiskomassa ja nykimässä muttaku en millään saa vaan sanottua sitä ääneen.. :unsure:

22+0
 
Jos sulla @love- on samanlaisia nivus- yms kiristys- ja painekivut, nii ne on joinain päivinä ja joinain ei. :D
Toivottavasti helpottaa pian!

@-dino- mä just pelkään tota, et joku koskis muhun yhtäkkiä tollee. :D tulis varmaan kyynärpäästä sille!
Mitä jos sanoisit joku aamu et "jahas, 70 päivää äitiyslomaan" ja sit ku työkaverit kysyy et ai sä oot raskaana, onnea, nii siihen on helppo vaan tokasta et juu. Mäki kerroin eilen työkaverille tolleen juttelun lomassa ohimennen :D Oli helpompi, en osaa jotenki pukea sanoiksi että "odotan vauvaa" tms. :giggle:

Mulla tosi vaihdellut olo viime päivät, välillä maha tuntuu ja välillä oikein huolestuu ku ei oo mitään liikkeitä vaik koko päivänä ollu. Mies sano et sydänäänet löytyy nyt monta senttiä ylempää ku aiemmin. Kasvanut ja siirtyny taas johonki eri kohtaan?

Koko viikon pystyny makaamaan taas selällään, paitsi sit viime yönä alko taas se epämukava tunne.

Hyvää viikonloppua kaikille! :love:

Edit. Onko muita, jotka käyttää piilareita? Oon nyt raskauden aikana kaks kertaa laittanu linssit silmiin ja molemmilla kerroilla hankaluuksia. Googletin ja ilmeisesti melko yleistäkin. Outoa :D

20+2
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 Mä olen piilarien käyttäjä ja mulla ei ole ongelmia raskausaikana tai estrogeenihoidon aikana. Tai ei ainakaan esikoisen kohdalla ollut. Eikös se ole nimenomaan se estrogeeni joka niitä silmiä kovasti kuivattaa?

@Katti75 HUS ja muutkin sairaanhoitopiirit taitaa aina varmistaa NIPT-poikkeavuudet toisenlaisella näytteellä, mutta eikö tämä johdu enemmänkin siitä, että VALVIRA ei hyväksy NIPTiä myöhäisten keskeytysten pyynnöissä ainoana kromosomihäiriön todentavana tutkimuksena. Mä tosiaan haluaisin hirveästi sen laajan NIPTin, mutta mun BMI 28,5 ja olen lukenut, että ylipaino aiheuttaa helposti kokeen epäonnistumisen. Täytyy vielä tarkistaa klinikalta.

Nämä alkuraskauden ensimmäiset viikot on kyllä hitaimpia ikinä :unsure: Siis miten voi olla vasta rv 5+1. Mulla on semmoista röyhtäilyä, mutta ei vielä mitään oksennuksia. Ei ollut kyllä esikoisestakaan tässä vaiheessa, joten en tiedä mistä muka paniikki :ROFLMAO:
Mutta hei, maanantaina aukeaa klinikka ja pääsen sinne soittamaan.
 
@atvk87 joo jos joku liikaa tulee silitteleen niin hyi. Mut tää onneks oli nii kevyt hipasu ettei tuntunu pahalta :D kiitos vinkistä, toi voiski olla hyvä idea kertoa. Sitte joskus.. :rolleyes: mulla silmälasit ja nyt on alkanu tuntuu että näkö on huonontunu ainaki kauas katsoessa. Kuivuutta en oo huomannu.

@gemmy ne on kyllä niiin pitkiä.. :(
 
@gemmy mun lääkäri siis sanoi, että HUS:issa tekevät NIPT:iä omassa labrassaan (ei siis lähetetä minnekään), mutta eivät kuitenkaan luottaisi siihen omaansa ihan täysin, ja ovat halunneet tehdä lv-punktiota silloinkin vaikka siitä heidän NIPT:istä tulisi ihan puhtaat paperit. Mulla on muuten huomattavasti enemmän ylipainoa, eikä mulle ole mainittu Dextrassa mitään siitä että se vaikeuttaisi tutkimuksen onnistumista. Googlasin nyt asiaa, ja tosiaan on niin, että reilu ylipaino lisää riskiä siihen että näytteessä ei olisikaan tarpeeksi sikiön DNA:ta, mutta mitä pidemmälle raskaus etenee, sen vähäisempi tämä riski on. Oletan nyt kuitenkin, että jos tämä riski olisi merkittävä, siitä olisi mulle sanottu klinikalla. Tsemppiä alkuviikkoihin! Ei mulla tossa vaiheessa (5+1) ole ollut vielä mitään oireita koskaan, joten siitä en ois huolissani lainkaan. Nyt on sitten saanut yökkiä senkin edestä. :p:sick:
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
BlackCat 1.ICSI/1.PAS....toinen.....26.8.2019
gemmy.....4.IVF/1.PAS....toinen....6.9.2019



Tulevat tapahtumat :love:
Mandala
... rakenneultra 8.1.
Ihanapa ... nt-ultra 8.1.
atvk87 ... rakenneultra 9.1.
-dino- ..... ultra 15.1.
BlackCat .... varhaisultra 21.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Uneton ja malttamaton täällä palstailee aamuyöllä... On viime öinä ollut niin kauheita painajaisia, etten edes tiedä miten mun mielikuvitus riittää niihin. :ROFLMAO:

Kääk, olin muistanu, että se meiän rakenneultra ois aamulla, mutta onkin vasta iltapäivällä, eli vielä pidempi tulisilla hiilillä odottelu tässä, kuin luulin. :D

Onkohan @An1z81 vauva jo saapunut maailmaan?

Eikä silmät tunnu kuivilta piilareita laittaessa, vaan ne ei meinaa mennä paikoilleen ja tuntuu roskilta koko ajan ja näkö on melko sumea. :alien:

20+4
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Voi teitä yökukkujia, toivottavasti unet paranee pian! Mä en suoranaisesti kuku öisin, mutta huomaa välillä olevansa puolivalveilla ja miettiä että pitäisi asentoa vaihtaa jos on vaikka selällään tai toista kylkeä painaa kun on nukkunut sillä.
En yhtään odota sitä että tulisi viime raskauden sormien puutuminen takaisin. Siihen heräili aika paljon öisin kun tuntui inhottavalta ja piti etsiä uutta asentoa käsille ettei puutuisi.

Mullakin muuten välillä herätessä on ihan sellainen täysin ei-raskaana olo. Pitää silloin aina kokeilla tuota palloa alamahalla, että onhan se siellä vielä.
Kohdun yläreuna pitäisi tässä puolessa välissä olla navan kohdalla. Kohta toivottavasti oma mahakin alkaa näyttämään enemmän raskausmahalta sitten kun nousee vielä korkeammalle.

Mulla ei koskaan ole tullut ketään koskemaan mahaa, ei tutut eikä tuntemattomat. Mutta kerran ratikkaan astuessa joku saakelin mummo kellä oli niin hiton kiire päästä ratikkaan niin tönäisi mua mahasta ihan kunnolla. Alkoi kyllä kiehumaan kunnolla :mad:

@atvk87 raskausajan painajaiset on ihan karmeita kun ne on niin villejä ja todentuntuisia. Noh kun saat hyvät uutiset rakenneultrasta niin helpottaa varmaan niiden kanssa toivottavasti myös.

Mulla on käytössä ns lukulasit kun ikänäköä on sen verran, että töissä tietokoneella on varsinkin hyvä olla. Huomannut välillä, että ilman laseja on kyllä vielä huonompi ja sumeampi näkö kuin ennen. Mutta raskausaikana ei just pidä uusia laseja hommata kun näkö, kuten moni muukin asia, voi palautua sitten synnytyksen jälkeen. Kenkiäkään ei suositella ostamaan kun jalan koko voi muuttua, onko se sitten pelkästään turvotusta vai jotain muutakin ehkä.

@gemmy noi alkuviikot, ugh! mutta onneksi se päivä vaihtuu yöhön ja seuraavaan päivään vaikka siltä ei just nyt tunnukaan. Kylmiä hermoja!

20+1 puoliväli täälläkin saavutettu o_O
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Täällä on podettu kovaa väsymystä sekä huonoa olo/etovaa oloa. Kävin ostamassa pahoinvointi rannekkeetkin mutta niistä ei kauheasti ole ollut apua. Josko kohta tämä helpottaisi. Ensimmäiset mammafarkut piti käydä ostamassa jo 10 viikolla kun ei omat mahtunu enää jalkaan. Tällähetkellä oma maha on vaan sen näköinen että olisin lihonut, illasta kun turvotusta on enemmän se näyttää jo vähän vauva mahalta :barefoot: Huomenna olis sitte NT-ultra

Onnea @kettuperhe pienokaisesta! :love:

Ihanaa 12+3
 
Heippa kaikille! minä en ole jaksanut palstalle paljoa kirjoitella mutta päivittäin olen kyllä lukenut teidän kuulumisia. Näin yhteisesti toivotan kaikille tsemppiä ja onnea odotukseen ja eri vaiheisiin. Ja onnittelut syntyneistä vauvoista! Itse olen ollut enemmän ja vähemmän maassa kun mitään ei ole voinut tehdä muuta kuin maata. No edelleen yhtenä kappaleena ollaan ja toivottavasti ihan loppuun asti. Viime torstaina sain ruveta olemaan ylhäälläkin joten se heti piristi tosin eipä sitä hirveästi mitään erityisiä jaksa kun aika äkkiä kipeäksi tulee. Yks helpotus on tullut elämään nimittäin tukivyö! Miksi en tätä tajunnut hankkia aiemmin. Huomattavasti helpompi kävellä ja auttaa myös liitoskipuihin.

Tänään ekaa kertaa kolmeen viikkoon pääsin ulos. Mikä ihana tunne saada raikasta ilmaa. Hissun kissun käpsyttelin ja nuuskin ilmaa. Vauvan vaatteita olen pessyt ja todennut että mistä ihmeestä sitä onkin tullut hankittua näitä vaatteita näin paljon...housuja on ihan hirveästi, ei varmaan ehdi edes kaikkea pitää. Kaikki muut jutut ois aikalailla hankittu paitsi vaunut. En tajua mikä mua näissä vaunuissa ahdistaa ettei ole saanut hankittua. On toki jo ajatus minkälaiset halutaan...

Rv 33+4
 
Täällä on muutto saatu hoidettua. (y) ja menikin tosi ripeästi ja hyvin, kun meillä oli niin moni kaveri auttamassa. Toki tämä uusi koti on vielä aivan hävityksessä, ennen kuin saadaan tavarat paikoilleen. Mutta on tämä ihana, ja tänne on vauvan hyvä tulla.

Mulla on onneksi vielä lomaa, niin saan rauhassa järestellä tavaroita. Sitten olisi vielä kolme viikkoa töitä. Jos ei nyt sairaslomaa tule. Mutta toivottavasti ei kumminkaan. Niitä selkäkipuja on välillä, mutta ei läheskään päivittäin. Ja välillä on vatsan kovettumisia. Tällä viikolla on neuvola, niin pitää ottaa siellä puheeksi ja toivon, että katsotaan kohdunkaulan tilanne.

Vaikea uskoa, että laskettuaika on jo kahden kuukauden päästä!! Eikä usko kukaan muukaan, kun maha on niin pieni. En ole oikein ehtinyt sisäistää raskaana olevan identiteettiä, ennen kuin tämä tulee jo ulos. Vaikka aina olen haaveillut raskaana olemisesta. Ja onhan tämä ihanaa. Etenkin, kun ei ole ollut mitään suurempaa vaivaa. Odotan kyllä äippälomaa, että pääsisi kunnolla keskittymään vauvan tuloon. :barefoot:

Minuakin kiinnostaa joko @An1z81 on synnyttänyt, vai mikä on tilanne? :)

Rv 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Heippa kaikille! minä en ole jaksanut palstalle paljoa kirjoitella mutta päivittäin olen kyllä lukenut teidän kuulumisia. Näin yhteisesti toivotan kaikille tsemppiä ja onnea odotukseen ja eri vaiheisiin. Ja onnittelut syntyneistä vauvoista! Itse olen ollut enemmän ja vähemmän maassa kun mitään ei ole voinut tehdä muuta kuin maata. No edelleen yhtenä kappaleena ollaan ja toivottavasti ihan loppuun asti. Viime torstaina sain ruveta olemaan ylhäälläkin joten se heti piristi tosin eipä sitä hirveästi mitään erityisiä jaksa kun aika äkkiä kipeäksi tulee. Yks helpotus on tullut elämään nimittäin tukivyö! Miksi en tätä tajunnut hankkia aiemmin. Huomattavasti helpompi kävellä ja auttaa myös liitoskipuihin.

Tänään ekaa kertaa kolmeen viikkoon pääsin ulos. Mikä ihana tunne saada raikasta ilmaa. Hissun kissun käpsyttelin ja nuuskin ilmaa. Vauvan vaatteita olen pessyt ja todennut että mistä ihmeestä sitä onkin tullut hankittua näitä vaatteita näin paljon...housuja on ihan hirveästi, ei varmaan ehdi edes kaikkea pitää. Kaikki muut jutut ois aikalailla hankittu paitsi vaunut. En tajua mikä mua näissä vaunuissa ahdistaa ettei ole saanut hankittua. On toki jo ajatus minkälaiset halutaan...

Rv 33+4

Huomasin sun viestin vasta kun omani oli jo lähtenyt. Ja tuli heti huono omatunto, kun vain omasta oireettomuudesta puhuin.

Tsemppiä sinne! Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa se on, kun mitään ei saisi tehdä. :(

Me oltiin päätetty mitkä rattaat halutaan, ja oltaisiin ostettu ne vaikka kaupasta uutena, mutta tulikin torissa vastaan vähän käytetyt, jotka olivat vielä lähellä. Säästettiin näin useampi satanen. Joten kannattaa vilkasta sieltäkin. Tai sitten hakea kaupasta, onhan uusi aina uusi, ja saa valita tarkalleen mieleisensä värin ym. (y)
 
Terkut täältä etelän auringon alta! Päivät menee ihan vilahtaen ja iltaisin ei enää jaksa kirjoitella kun kun pojan on saanut nukkumaan..

@gemmy Oon miettinyt samaa et miten ne viikot ei vaan kasva vaikka päivät itsellä täällä vilahtaa vain ohi :eek:

@atvk87 Mä näin kans viime raskaudessa ihan pimeitä unia, en onneks kyllä painajaisia! Mutta aamuisin ihan ihmetteli että omaakin niin hyvän mielikuvituksen mitä ne unet oli :ROFLMAO:

@Ihanapa Tsemppiä huomiseen ultraan (y):love:

@Toiveikas81 Hienosti sulla jo viikkoja kuitenkin kasassa! Muistelen lukeneeni, että jouduit 28 tms. tuolle pakkolevolle..

@Ismundo Kannattaa olla onnellinen pienestä mahasta, se varmasti helpottaa ettei ole niin tuskaista oloa lopussa:)
Minulla edellisessä raskaudessa hyppäsi sf mitta rv 33 ja jotain 37cm:iin.. Oli aika tukala loppu odotus nimittäin :confused:

Täällä edelleen samoin fiiliksin, joka toinen hetki iloisesti raskaana, joka toinen hetki varma että kesken on mennyt :unsure:
Se on varmaan kun ei niin ehdi tuon 1v 4kk kanssa noita oloja samalla tavalla kuulostelemaan kuin viimeksi kun ei ollut muuta kuin aikaa :D

Tänään poksui 7+0 täyteen (y)
 
@Ismundo ei kannata potea huonoa omaatuntoa. Mäkin olin oireeton lähes rv28 asti ja oli hyvä fiilis. Kaikilla on yksilölliset raskaudet ja mulle nyt sit sattui vaan vähän kehnompi loppuaika. Mut oon ajatellut niin että pääasia että vauvalla kaikki hyvin. Minulla ei niin väliä. Tosi hienoa jos pystyt olemaan töissä loppuun asti. Se oli omakin toive mutta rehellisesti tässä kunnossa en kyllä olis jaksanut. Joo torista olis tarkoitus vaunuja etsiä. Päätettiin ne hankkia käytettynä.

Hupsista, olin näköjään laittanut yhden rv viikon liikaa. Nyt siis rv 32+4 :)
 
Noniin eli tosiaan siellä se pieni pystyssä istuskeli, pylly ihan syvällä mun lantiossa. Eli ei ihmekään että kaikki tökkimiset tuntuu ihan alhaalla, äitiyshousujen vyötärön kohdalla. Toinen mokoma oli koko ajan siellä jalat pitkin pituuttaan naaman edessä :LOL: toisella kädellä piti jaloista kiinni :love: että ei senkään puolesta ihme että ei niin kovasti tunnu potkuja jos paljon tuossa asennossa viihtyy.
Esikoinen oli 20+4 rakenneultrassa vähän päälle 300g painoinen niin tämä tyttönen oli 370g, katsotaan mikähän sitten syntymäpaino tulee olemaan.

Ihanan tarkka kätilö oli kuka ultrasi, jäi tosi huojentava fiilis kaikin puolin. Ja sellanen pieni identiteettikriisi ja hämillään olo siitä, että musta tulee myös tytön äiti :eek: kauhistelen jo valmiiksi mahdollisia pinkkejä prinsessajuttuja kun ei ole yhtään mua. Toivottavasti tulisi poikatyttö luonteeltaan mitä itekin :D


@Ismundo onneksi sulla on vielä viikkoja aikaa kasvatella mahaa, jospa se raskausidentiteetti siitä vielä alkaisi kukoistamaan. Voin vaan kuvitella miten keskeneräiseksi jää fiilikset sen suhteen jos oikein pienen keskosen synnyttäisi.

@Toiveikas81 ihan mahtavaa, että olet saanut enemmän vapauksia liikkumiseen (y) tosi hyvät viikot jo kasassa muutenkin!
Kun puhut oloista ja että töissä et jaksaisi niin minkälaisia oloja sulla oikein on jos saa udella?

@BlackCat tää toisen lapsen odotus on kyllä niiiin erilaista. Tuollaisen 2v7kk kanssa ei myöskään oikein välillä edes muista että on raskaana kun niin vähän mitään oireita ollut sen jälkeen kun alkuviikkojen kärvistelystä pääsi kunnialla ohi.

20+2
 

Yhteistyössä