~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onko kokemusta vuodosta alkuraskaudessa? Tänään rv 5+4 ja housuihin holahti kerralla parin desin edestä kirkasta verta :cry::cry::cry::cry::cry: Vuoto jatkunut tumman punaisena ja alavatsalla epämiellyttäviä tuntemuksia. Mulla on niin paska olo, voiko tämmöinen kova vuoto olla mitään muuta kuin km :cry::cry::cry::cry: ja auttaako kukaan näin alhaisilla viikoilla. Mua oksettaa ahdistuksesta :cry::cry:
 
Voi ei @gemmy :unsure: tässä samaisessa ketjussa on kylläkin onnellisia lopputulemia TODELLA kovan vuodonkin jälkeen. Se voi olla vaikka hematoomakin mikä vuotaa. Valitettavasti muu ei tässä nyt auta kuin seurata tilannetta ja toivoa parasta :unsure: täällä sormet ristissä!
 
Voi @gemmy, kyllä tässä saa moneen kertaan tulla huolesta kipeeks!
Varmasti voi olla muutakin, harmitonta vuotoa. Toivotaan niin! Paljon vuotoja täällä on kyllä ollut ja niistä lukenut facessa simpukan ryhmässä kans.
Tukilääkkeetkin voi aiheuttaa vuotoa tai sit vaan kohdun verenkierto.
Soita polille?
 
Mandala onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tyttö (lupauksesta):love:

Gemmy: toivotaan että kyseessä esm hematooma joka vuotaa ne on aika yleisiä rajujakin vuotoja aiheuttavia murheen kryynejä:confused:

Omat kuulumiset:tänään kävin yksityisellä ultrassa sekä tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen sillä meillä peruuntui neuvolalääkäri aika joka piti olla tänään(lääkäri kipeenä) ja seuraava aika olisi ollut vasta viikonpäästä.olemme etelään lähdössä ja halusin varmistaa että voin lentää sekä uida siksi kävin tänään yksityisellä tarkastamassa tilanteen ja kaikki hyvin:) sekä poika lupaus saatiin samalla:love:
Minulla ennestään 4tyttöä ja 2poikaa joten poika oli salaisissa toiveissa:rolleyes:

Pimpula 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Mandala
Onko kokemusta vuodosta alkuraskaudessa? Tänään rv 5+4 ja housuihin holahti kerralla parin desin edestä kirkasta verta :cry::cry::cry::cry::cry: Vuoto jatkunut tumman punaisena ja alavatsalla epämiellyttäviä tuntemuksia. Mulla on niin paska olo, voiko tämmöinen kova vuoto olla mitään muuta kuin km :cry::cry::cry::cry: ja auttaako kukaan näin alhaisilla viikoilla. Mua oksettaa ahdistuksesta :cry::cry:
Mulla hulahti kerralla enemmän kirkasta verta viikolla 13. Mutta ei kylläkään desiä.

Soittelin silloin päivystykseen, ja sieltä sanottiin, että jos tulee niin paljon, että joutuu sidettä vaihtamaan, niin soitto uudestaan. Tai jos tulee kipuja. Mulla ei sillon ollut kipuja. Taisi verta jonkin verran tulla, ei kumminkaan niin runsaasti kun menkoissa. Sain kumminkin ajan tarkastukseen ja kaikki oli hyvin.

Mutta siis, soittaisin päivystykseen ja kysyisin ohjeita sieltä. Ja jos saisit ajan ultraan tilanteen tarkistamiseksi.

Toivottavasti kaikki olisi hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
@Toiveikas81 Onneksi vauva malttanut pysyä mahassa. Kiva että saat nyt vähän liikkuakkin, ei se makaaminen ole varmasti helppoa ollut. (n)

@Ismundo Onnea uuteen kotiin, kiva että oli runsaasti apujoukkoja (y) Tosi vähän sulla enää töitä jäljellä :geek:

@atvk87 Tänään on sit sun vuoro! Onnea matkaan :love: hyvä että rasitus oli ok (y)

@Mandala Onnea tyttölupauksesta! :love: ja ihanaa että muutenki kaikki niinku pitääki :love: en määkään välitä mistään ällöpinkeistä jutuista mutta onhan niitä vähän maltillisempiaki röyhelömekkoja.. :love::D

@Ihanapa Toivottavasti ultrassa oli kaikki hyvin..? :barefoot:

Voi @gemmy :unsure: saitkos jo klinikalta varhaisultra-ajan? Toivottavasti on ollu vaan hematooma tms. Mikä tilanne nyt? Niin toivon että kääntyy vielä parhan päin <3

@Pimpula76 Onnea poikalupauksesta ja hyvää lomaa! (y):love:

Väsymys vaan jatkuu, nää aamuvuorot on ihan kuolemaa. :cautious: Hb kuitenki 135 joten ei johdu siittäkään. Eilen taas iltapäivällä töissä alko jo alamahaa kiriskelee/supistelee että joutu hidastaa kävelyä. Saas nähä onko mun työt kohta tehty.. :unsure:

22+4
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
BlackCat 1.ICSI/1.PAS....toinen.....26.8.2019
gemmy.....4.IVF/1.PAS....toinen....6.9.2019



Tulevat tapahtumat :love:
-dino- .....
ultra 15.1.
BlackCat .... varhaisultra 21.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Heräsin jo kahden jälkeen kattomaan kelloa :D Sen jälkeen nukuinkin huonosti ja nytkin on vielä vaikka kuinka monta tuntia jäljellä! Mutta kyllä se sieltä tulee. :cool:

Onnea @Pimpula76 poikalupauksesta ja hyvistä näkymistä muuten. :) Hyvää lomaa!

@-dino- parempi vaan ottaa sit rauhassa töiden kannalta. Onko iltavuorossa yhtään kevyempiä tehtäviä? Tsemppiä!

@Ihanapa ultrakuulumiset kiinnostais ja @Lapanen87 perään taas huutelen, mikä tilanne siellä? :)
 
@Mandala mä en oikein pysty kävelemään ja istua voin pieniä hetkiä. Koko ajan on paine tuolla alhaalla ja ylös saa nousta tosi varovasti. Tuun nopeasti kipeäksi jos oon enempi ylhäällä. Et pääosin edelleen oon makuulla ja kyljellään. Tässä jo yksi päivä luulin et nyt aukes paikat lopullisesti kun nousin ylös ja jäätävä kipu iski tuonne alas. No meni onneksi ohi. Saa nähdä mikä on tilanne. Mulla on lääkäri ja ultra 15.1. Vaikka en tämmöstä loppuaikaa halunnut niin olen onnellinen että tähän asti on päästy ja joka päivä on plussaa. Vauva liikkuu onneksi aktiivisesti niin sen suhteen oon rauhallisin mielin.
Onnittelut tyttölupauksesta!

@atvk87 mulla otettiin myös toinen sokerirasitus vaikka eka oli normaali. Mulla riskitekijöitä taustalla. Jännitti se toka rasitus ja olin varma että arvot nousseet mutta olivatkin paremmat kuin eka rasituksessa. Tokalla kerralla litku oli vaihtunut sitruunanmakuun ja oli kyllä ällöä.

@Pimpula76 onnea poikalupauksesta!

@gemmy toivottavasti olisi harmitonta vuotoa. Paljon voimia!
 
Anteeksi omanapainen viesti ja kiitokset kaikille tsempeistä.

Vuoto rauhoittui, viisi siteellistä tuli illan aikana. Yön jäljiltä oli puhdas side ja Lugesteronin mukana tullut vain ruskeaa tuhrua. Klinikalle soitin ja hcg-arvot katsotaan nyt. Ultrasta ei oikein ole hyötyä vielä 5+5. Juuri labran loputtoman pitkässä jonossa istuskelen.
 
@gemmy toivon todellakin että kaikki kunnossa siellä ja labrat sen vahvistaa pian! pärjäile

@Toiveikas81 tuliko sulla nuo kaikki olot ennen vai jälkeen sen lääkärin ensimmäisen "tuomion"? kuulostaa kyllä rankalta. Mutta olen varma, että palkinto lopussa on sen kaiken arvoinen :love:

@Ihanapa miten ultrassa meni?

@atvk87 tänään sun päivä jee! :love:

@Pimpula76 mahtavaa sielläkin sukupuoli jo selvillä! onneksi kaikki oli muutenkin hyvin (y)

@-dino- voihan kiristelyt, toivottavasti saisit otettua töissä sen verran rauhassa ettei tarvitse vielä jäädä kotiin. Tosin eipä siitä kai haittaakaan ole jos saisi vähän pidemmän loman jos rentoutuminen auttaa tilanteen pysymään hyvänä.

Kävin eilen sitten ostamassa ihanan mekon ja housut kun ultrasta päästiin. Oma mutsi kysyi heti uutiset kuultuaan, että voiko nyt alkaa ostelemaan juttuja jo :rolleyes: sanoin että rauhallisesti nyt kun kaveri myös ilmoitti että meille on sitten tulossa älytön määrä vaatteita hänen 10kk ikäiseltä tytöltään :geek: niissä onkin sitten kahlattavaa, että mitkä menee roskiin ja mitä voi käyttää kun on tulleet kaverillekin jo käytettynä. Outo ajatus muutenkin kun esikoisen vaatteista 95% oli uusia, sen kuin pesi laatikoihin vaan.
Ensi viikolla sitten jo kela-neuvola o_O ja kalenteriakin kun katsoin niin kaksi täyttä kuukautta töissä ennen äitiyslomaa (huhtikuussa sekin sitten) :eek: näin kun ajattelee niin tuntuu, että tässähän on tosi vähän enää mihinkään aikaa :D

20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
Täällähän olikin jo mua huudeltu :whistle:
Piti eilen jo kirjoitella mutta en sitte jostain syystä joutanu. Eilisessä ultrassa näkyi virkeä, vikkelä pieni ihmisen alku :love: Kovasti siellä ultran aikana liikuskeli ja pyöri. Niskaturvotus oli pieni 1,2mm ja riskiluvut tuli tänään ja nekin näytti hyvältä.

Jos tämä kohta alkais tuntumaan todelta. Tekis mieli jo jotain ostaa jotta sais kotona hipelöidä.

Eilen ensimmäistä kertaa mulla oli nälkä moneen kuukauteen! (y) Ja sain syötyä oikeaa ruokaakin moneen otteeseen, kun viimeiset 2kk on menny pelkällä leivällä, klementiinillä ja jogurteilla.

Ostin kotidopplerin. Minulle se on tuonu rauhaa, vaikka välillä sykkeen etsimiseen menee välillä aikaa. Mutta kun sen kuulee niin:love::love::love:

@gemmy lle täältä suuret tsemppaukset!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tsemppiä @gemmy !

Meillä oli tänään neuvola, ja sielläkin huolestuttiin mun pienestä mahasta. Sf-mitta oli selkeästi alle alemman käyrän. Viimeksi muka keskikäyrällä, mutta siinä kyllä epäilen mittaajaa. Tunnustellessakin hoitajan mielestä lapsi tuntui sirolta.

Sain siis lähetteen äityispolille, sieltä soitetaan ja annetaan sitten mulle aika. Toivottavasti pääsisi jo perjantaina, että ei tarvitsisi viikonlopun yli odottaa.

Heti piti tietysti googlettaa mistä tämä voisi johtua. Istukan toimintahäiriö, kromosomihäiriö, lapsen pieni koko tai vain taaksepäin suuntautunut kohtu..
Kaikki on varmaan hyvin, mutta huolettaahan tämmöinen silti. :( Onneksi syke oli normaali ja vauvan liikkeet tuntuu.
 
Oi apua, en kerenny aiemmin kirjottaa, kun tuli yks työhomma heti ultran perään ja olin ihan harmissani, kun olisin halunnut olla siinä innostus- ja onnellisuuskuplassa pidempään. :D
Oikein virkeä ja kaikin puolin terve ja hyvät mitat omaava poika siellä näkyi. :love: Oli tosi herttanen kätilö ja selitti tarkasti kaiken, kasvokuvaa ilman käsiä naaman edessä ei saatu, vaikka yritti mistä suunnasta ja tökkiä.:LOL: Muuten oli kuulemma ihan unelma ultrattava, kun näytti auliisti joka paikan, mitä haluttiin kattoa.
Siihen olin vähän pettynyt, että ei saatu katsella sellaista ns yleiskuvaa ihan hirveen montaa sekuntia, kun ultraaja keskittyi niihin yksityiskohtiin ja zoomaili niin lähelle kaikkeen, etten ollut yhtään varma mitä kuvassa näkyy, ellei hän selittänyt. Kauheesti liikkui, mutta en tiedä miten, olis ollu hauska nähdä tekeekö kuperkeikkoja tms. :D
456g oli painoarvio ja edelleen hiukan edellä viikkoja, mutta kuulemma tässä vaiheessa ns kaikki on ok.

Ah, oon niin onnellinen. :love:

20+6

Ja @Ismundo kaikki on varmasti hyvin, mittaajasta lienee tuo kiinni. Onneksi kuitenki tutkitaan tarkemmin! Tsemppiä ja älä huolestu liikaa. :)
 
Täällä sitä vielä toistaiseksi ollaan.
Onnea kaikille ihanista vauva-ja ultrauutisista. :love:
Täällä ei olekaan mennyt niin mallikkaasti ja en ole kauheasti uskaltanut raskautta hehkutella. Rv 13 nousin makuulta seisomaan kun tajusin seisovani verilammikossa. Siitä suoraan osastolle yöksi jos keskenmeno alkaisi. No kohdussa valtava hematooma jonka vuoto onneksi lääkityksellä pysyi kontrollissa. Kahdet antibiootit ja taas varoitukset keskenmenosta sitten kotiin viikon saikkulappu kourassa. Sikiö kuitenkin hengissä ja hyvinvoivana kohdussa.
Hain neuvolalääkäristä vielä viikon lisää saikkua kotiuttavan kätilön kehoituksesta.
No sitten töihin ja huimat kolme tuntia työpäivää takana kun supistukset niin kipeitä ettei kävelemään päässyt. Takaisin päivystykseen ja kohdussa edelleen valtava hematooma ja hyvinvoiva sikiö. Sain kaksiviikkoa saikkua.
Uudenvuoden jälkeen töihin ja onneksi kontrollikäynti naistentaudeilla oli ekan työpäivän jälkeen koska vuoto alkoi uudelleen ja lievät supistukset. Ultraava lääkäri totesi sikiön olevan viikon kasvussa jäljessä, lapsivettä olevan vähän ja istukan olevan suuri. Eli kaverilla on todella ahtaat oltavat. Saikkua pamahti nyt tän kuun loppuun. Mitään raskasta ei voi tehdä kun heti alkaa supistamaan tai vuotamaan.
Eli fiilikset on aika matalat.
Kaikista omituisinta on se että neuvolassa mitattiin hb kun valitin hengenahdistusta ja se oli noussut yli 20 yksikköä!?! En oo syönyt mitään rautapitoista tai sitä kohottavaa. Guuglailin asiaa ja ei välttämättä ole kovin hyvä juttu istukan toiminnan kannalta.
Jotenkin täytyisi nyt uskoa että päästäisi edes sellaisille viikoille että olisi jotain vauvan kannalta tehtävissä.
Nyt tuli vaan omaa vuodatusta, anteeksi. Mutta ihanaa että muilla kuulostaisi menevän asiat hyvin :love:
 
Täällä sitä vielä toistaiseksi ollaan.
Onnea kaikille ihanista vauva-ja ultrauutisista. :love:
Täällä ei olekaan mennyt niin mallikkaasti ja en ole kauheasti uskaltanut raskautta hehkutella. Rv 13 nousin makuulta seisomaan kun tajusin seisovani verilammikossa. Siitä suoraan osastolle yöksi jos keskenmeno alkaisi. No kohdussa valtava hematooma jonka vuoto onneksi lääkityksellä pysyi kontrollissa. Kahdet antibiootit ja taas varoitukset keskenmenosta sitten kotiin viikon saikkulappu kourassa. Sikiö kuitenkin hengissä ja hyvinvoivana kohdussa.
Hain neuvolalääkäristä vielä viikon lisää saikkua kotiuttavan kätilön kehoituksesta.
No sitten töihin ja huimat kolme tuntia työpäivää takana kun supistukset niin kipeitä ettei kävelemään päässyt. Takaisin päivystykseen ja kohdussa edelleen valtava hematooma ja hyvinvoiva sikiö. Sain kaksiviikkoa saikkua.
Uudenvuoden jälkeen töihin ja onneksi kontrollikäynti naistentaudeilla oli ekan työpäivän jälkeen koska vuoto alkoi uudelleen ja lievät supistukset. Ultraava lääkäri totesi sikiön olevan viikon kasvussa jäljessä, lapsivettä olevan vähän ja istukan olevan suuri. Eli kaverilla on todella ahtaat oltavat. Saikkua pamahti nyt tän kuun loppuun. Mitään raskasta ei voi tehdä kun heti alkaa supistamaan tai vuotamaan.
Eli fiilikset on aika matalat.
Kaikista omituisinta on se että neuvolassa mitattiin hb kun valitin hengenahdistusta ja se oli noussut yli 20 yksikköä!?! En oo syönyt mitään rautapitoista tai sitä kohottavaa. Guuglailin asiaa ja ei välttämättä ole kovin hyvä juttu istukan toiminnan kannalta.
Jotenkin täytyisi nyt uskoa että päästäisi edes sellaisille viikoille että olisi jotain vauvan kannalta tehtävissä.
Nyt tuli vaan omaa vuodatusta, anteeksi. Mutta ihanaa että muilla kuulostaisi menevän asiat hyvin :love:
Tämä sinun tilanteesi on kuin kopio minun edellisestä raskaudessa. Rv 13 alion vuotamaan kun härän kurkusta siis aivan mielettömästi ja olin ihan varma että kesken meni,siitä ultraan jossa todettiin hematooma kooltaan 18x20cm eli huimasti isompi kuin sikiö joka ihmeen kaupalla olikin hengissä.siitä sitten rv 24 täys vuodelepo tosin ihan kotona.toivoa annettiin "vähän" koska oli suuri riski että kookas hematooma voi vuotaessaan irroittaa istukan,mutta niin vain kävi että vaikka viikolle 26 vuosin enemmän ja vähemmän terve tyttö syntyi 38+6.... Nyt tosiaan otat vaan ihan vuodelepo kannalla ja iso iso tsempitys hali....
 
@Ismundo voi harmi kun huolenaiheita sinulle tuli. Mun klinikan lääkäri puhui varhaisultrassa just siitå, että neuvolan mittanauha mittaillut on kyllä niin epätarkkoja, että voi hyvinkin olla mittavirhe. Mutta myös joillain maha vaan oikeasti jää todella pieneksi, eikä sovi käyrille terveydenhuollon ihmisiä tyydyttävällä tavalla. Säkin olet mitä ilmeisimmin todella timmissä kunnossa, joten rasvavarannon pienuus pienentää myös omalta osaltaan mahan kokoa. Onneksi kontrolloivat.

@atvk87 iiiiik poika, ihanaa :love::love::love: ja huikeaa että kaikki hyvin sielläkin!

@Lapanen87 hui karmea mitä tilanteita sulla :eek:
:unsure: En voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Voin vaan toivottaa ihan älyttömästi onnea matkaan, että pääsisit turvallisille viikoille raskauden suhteen! Tule kertomaan kuulumisia kun jaksat, täällä tulee jännitettyä kyllä sinunkin tilannetta kuitenkin. Voimia ❤

Tänään on ekaa kertaa tuntunut töissä ja kotona sellaselta vähän tukalalta, tai paksulta jotenkin. Häntäluu tulee toimistotuolissa kipeäksi ja kun vaihdan jumppapallon alle niin selkä tulee kipeäksi. Ja tuon kaksivuotiaan nostelu kyllä vihlaisee alaselässä. Pitää ehkä tässä raskaudessa miettiä sitä tukivyötä. Kaverilta sain yhden mutta se ei näytä soveltuvan ainakaan istumatyöhön kauhean hyvin.
 
Voi @Lapanen87, onpas ikäviä kuulumisia. Onneksi tosiaan pienellä on ollu kaikki hyvin! Tuo Pimpulan kokemus on varmaan lohduttava. :)
Ota rauhassa ja tuu kertomaan miten voit, jos jaksat! Tsemppiä. ❤

@Mandala ja piti tota tyttöjuttua kommentoida, että kyllä tytöistäkin löytyy rämäpäitä poikatyttöjä ja isoveljen esimerkillähän siinä paljon mennään, niin ei varmasti ole mitään huolehdittavaa! :) Eikä tartte pukea pinkkiin. :LOL:

Kokeile ihmeessä toistakin tukivyötä, varmasti ois apua. Entä työtuolille joku painetta tasaava rengas tai istuintyyny?

Mies muuten tunsi ekat tökkäisyt mahan läpi, kun neuvoin mistä kokeilla :X3:
 
@gemmy kerkesitkö eilen saada verikokeiden tulokset? Täällä kädet kyynärpäitä myöden ristissä että kaikki ois hyvin.. <3

@Ihanapa Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love: Ja ihana että oot saanu syötyä, kyllä se ruoka maistuuki hyvältä pitkän tauon jälkeen :p

@Ismundo Harmi että tuli huolta mutta uskon silti että kaikki hyvin jos maha ollut kokoajan pienikokoinen, enemmän huolta olis kaiketi jos se lopettais kasvun jossain vaiheessa (y) Hyvä että tarkistavat!

@atvk87 Onnea poikalupauksesta! :love: ja hyvä että kaikki muukin oli hyvin <3 Sielä onki poitsulla jo kokoa (y) Kiva että mieski alkanu tunteen liikkeet :barefoot:

@Lapanen87 Ompas sulla ollut hankalaa :( toivottavasti pieni pysyy matkassa kaikesta huolimatta. Tsemppiä lepäilyyn! Nuo hb-pikamittarit voi valehdella aika paljonkin joten suoninäyte tarkin. Myös kuivuminen nostattaa arvoa. Mulla viimeksi pikamittari näytti 145 ja seuraavana päivänä suoninäyte 135, ja näitä edeltävä pikanäyte 122.

@Mandala Paksulta alkaa täälläki tuntua, etenki iltaisin :LOL: Kurjia nuo selkäkivut, toivottavasti tukivyöstä apua :unsure:

Mua ei oikeastaan haittais jäädä jo pois töistä. Fyysinen työ ja loppuun asti en kuitenkaan pysty olemaan kun sitte oon vaan tiellä. :rolleyes: Jos nyt sais alkuun viikon tai kaks että sais kunnolla levättyä niin sitte vois miettiä jatkoja.. (n)

22+5
 
Oon pitäny vähän hiljaiseloa kun ei vaan oo ollut aikaa kirjoitella. Lukemassa kyllä olen käynyt joka päivä.

@Mandala onnittelut tyttölupauksesta ja @atvk onnittelut poika lupauksesta. Itellä olis rakenne ultra 4.3 ja siihen on ikuisuus aikaa vielä.

@Ihanapa onnittelut sullekin hyvistä ultranäkymistä. Minäkin tosiaan kävin nt ultrassa ja siellä kaikki mullakin oli hyvin. Tänään oli tullu riskiluvutkin ja ne pääs yllättää et molemmat oli 1:100000 edellisessä kuitenkin 2017 oli se down 1:5800 et miten tää nyt pomppas näin korkeaksi mut parenpihan se on mitä isompi se on.

@gemmy onko selvinnyt tuloksia?
Mullakin viimeraskaudessa tuli kerran ihan reippaasti verta mut niin vain pieni pysyi kyydissä loppuun asti. Toivotaan että kaikki on hyvin.

Vipe 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Jee hyvä @vipe1986 ja @Ihanapa hyvistä ultrauutisista! (y)

@atvk87 joo onneksi isoveli näyttää mallia niin ehkä ei tule olemaan ihan henkilökohtainen katastrofi sitten itelle :ROFLMAO:

@gemmy tuloksia täällä myös odotellaan.

@-dino- no mutt hyvä jos sairaslomailu ei haittaa! kyllä tämä mahan kasvattelu voi olla sen verran kokopäiväistä hommaa, varsinkin sitten mitä myöhemmäksi viikoissa menee, ja muutenkin niin ainutlaatuinen aika elämässä, että saikkua vaan jos siltä tuntuu.

Mäkin olen vähän jo hahmotellut mielessäni, että joku saikun mahdollisuus jossain vaiheessa voi olla. Nyt on maha rasvakerroksenkin takia jo isompi kuin viimeksi tähän aikaan, että vähän jänskättää minkä kokoinen siitä voikaan tulla. Ja jos selkä ja häntäluu nyt jo reistailee niin jotain lepotaukoja voi joutua välissä pitämään.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
BlackCat ... 1.ICSI/1.PAS ... toinen ... 26.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019


Tulevat tapahtumat :love:
Katti75
... NT-ultra 16.1.
gemmy ... varhaisultra 18.1.
BlackCat .... varhaisultra 21.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.
-dino- ..... ultra 6.2.
vipe1986 ... rakenneultra 4.3.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Nopsasti kirjoitan, että hcg-tulokset tulivat. 16 300 oli ollut eilen aamulla eli oikeastaan 5+5 päivän viiterajan yläpuolellakin. Vuoto on rauhoittunut/loppunut. Lääkäri sanoi, että nyt vaan toiveikkaan rauhallisesti odotetaan 7+0 ultraa ensi viikon perjantaina. Siellä voi selvitä mikä vuosi tai sitten ei. 8 pitkää päivää, mutta mieli vähän rauhallisempi itsellänikin.
 
@Ihanapa osta ihmeessä jotain hypisteltävää! :)

@gemmy mahtavaa että hCG kunnossa ja vuotokin loppunut, eiköhän kaikki ole ihan hyvin (y) uskon kyllä että säikäytti varmasti tosi paljon.

@An1z81 jokos siellä on nyytti sylissä? :love:

Hitto säikähdin aamulla, että onko se mahatauti alkamassa kun velloi ja oksetti aamupuuhien lomassa. Vaikea näin raskaana tietää johtuuko tuommoiset raskaudesta vai jostain taudista :D onneksi meni ohi, mutta voimaton olo kyllä ja leposykkeet töissä pöydän ääressä istuessakin yli 70, olo myös sen mukainen. Varmaan vaan verenpaineet taas alhaiset. Inhottavan tuntuinen yhdistelmä voimattomuus ja tiheä sydämensyke.

20+5
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@gemmy onpa sulla ollut kurja säikäytys. :( Onneksi vuoto on nyt loppunut ja hCG on hyvä! Toivottavasti viikon päästä varmistuu että kaikki on hyvin.

@Mandala , ihanaa että rakenneultrassa kaikki kunnossa ja onnittelut tyttölupauksesta! :love: Sama juttu @atvk87, lämpimät onnittelut poikalupauksesta ja hienoista näkymistä! @Pimpula76 :lle myös onnittelut poikalupauksesta!

@vipe1986 hyvä että nt-ultrassa kaikki hyvin. Onpa sulla hyvät riskiluvut! (y) Meikäläisen silmään jo toi aiemman raskauden 1:5800 on hyvä, kun mulla ikä vetää luvut aina huonoiksi joka tapauksessa. @Ihanapa sulle myös onnittelut hyvistä näkymistä ja tuloksista!

@Ismundo, sf-mittaan voi suhtautua suuntaa antavasti, eli ultra vasta kertoo minkä kokoinen tyyppi siellä on. Jos oot tosi hoikka, sf-mitta voi jäädä pieneksi ihan sen takia - mulla päinvastoin eli täytettä mahan päällä on enemmän kuin tarpeeksi, ja esikoista odottaessa neuvolasta mut lähetettiin ä-polille tarkistukseen kun sf-mittojen perusteella olisi iso tulossa, mutta siro tyttöhän se siellä, täysiaikaisena syntyneenä himpun yli 3-kiloinen. Sf-mittaus riippuu myös mittaajan "käsialasta" eli jos on eri henkilön ottamia mittoja, ei voi kovin hyvin arvioida muutosta.

Voi @Lapanen87, oletpa joutunut rankkoja kokemaan. :( Toivottavasti supistelut ja vuodot nyt rauhoittuisivat ja kaikki menisi hyvin. Kuivuma mullekin tuli mieleen tuosta Hb:n noususta, sormenpäämittarit eivät ole myöskään ihan tarkkoja. Milloin sulla on seuraava ultra?

@Toiveikas81 tsemppiä. Kivut ja liikkumisvaikeudet kuulostaa kurjalta. Hienoa että liikkeet tuntuvat hyvin, varmaan helpottaa mieltä.

Mulla oli tiistaina NIPT:in otto Dextrassa ja siinä yhteydessä myös ultrattiin. Olipa pikkutyyppi kasvanut siihen joulua edeltävään näkymään, nyt erottui jo selvästi ihmishahmoa ja kovasti siellä liikkui (tässä vaiheessa liikkeet kai ovat ihan refleksejä?). Mitään tarkempaa tutkimusta ei tehty, mutta silmämääräisesti arvioiden lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä. NIPT-tuloksia saan odottaa vielä ainakin viikon ellei pidempään. Nyt keskiviikkona 16.1. mulla on nt-ultra. Ai niin, tohon listaan voisi mulle päivittää lasketuksi ajaksi 27.7., lääkäri muutti sen silloin joulun alla tehdyn ultran perusteella. Oon ite vähän hämmentynyt näistä päivistä, kun ekaksi mulle sanottiin että l.a. tulee ovulaation mukaan, vaikka mulle siirrettiin 5 päivän kuluttua oviksesta 6-päiväinen alkio. Sitten kuitenkin ekassa ultrassa laskettua päivää siirrettiin mittojen perusteella päivää aiemmaksi. No nyt tässä viimeisimmässä kyytiläinen oli kasvanut niin että pituuden perusteella voisi määrittää l.a.:ksi 26.7., mutta ei sitä enää alettu uudestaan määrittelemään, vaan mennään sen ekan ultran mukaan. Toisin sanoen l.a. on 27.7. kaiken hämmennyksen jälkeen. :LOL:

Katti 12+0 (oho, eka trimesteri jää taakse!)

P.S. Ois korkea aika käydä hammaslääkärissä ja varmaan löytyy taas paikattavaa. Onhan noi hammaslääkärien puudutteet adrenaliineineen ihan ok?
 

Yhteistyössä