~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Voi kun näistä raskaus huolista ei ikinä pääse eroon:unsure:
Oon tosi huolissani kun edelleenkään ei liikkeitä tunnu nyt mennään 19+0 ja tosiaan seitsemäs raskaus..sydän äänet kyllä kuuluu hyvin eli elossa kyllä on.istukka on kohdun etusenämässä ylhällä miten tämä istukan sijainti vaikuttaa? Toivottavasti kaikki on hyvin,jännittää lähteä reissuun vaikka tiedänkin että jos jotain pahaa sattuisi niin pikkusella ei olisi vielä mahdollisuuksia selviytyä elossa syntyi sitten Suomessa ja ulkomailla :(
Toivottavasti rupeisi pian liikkeet tuntumaan tuun muuten hulluksi:eek:
Anteeksi oma napainen tilitys(y)

Mitä muille kuuluu?:love:
 
Etuistukka vaimentaa tosi paljon tuntemuksia. Mahan pinnalla ne tuntohermot tms kuitenkin on. Mulla ekassa raskaudessa etuistukka ja ekan muljahduksen mahassa tunsin joskus rv19+. Ja siitäkin kesti vielä jonkin aikaa ennenku alkoi tuntumaan liikkeitä päivittäin. Ja kummaa oli, että tästä toisesta raskaudesta missä takaistukka niin liikkeet ei ole todellakaan mitään päivittäisiä ollut aikaisin niinku kuvittelin. Rv15 taisin ekan tökkäisyn tuntua mutta tosi pieniä tuntemuksia vasta nyt viime aikoina päivittäin.

Esikoinenkin oli kyllä rauhallinen maha-asukas. Ja molemmissa ultrissakin tämä myös ollut rauhallinen eikä mitenkään hillunut siellä mahassa.
Sikiön asentohan vaikuttaa tosi paljon näin aikaisessa liikkeiden toteamisissa. Kyllä ne @Pimpula76 ihan varmasti kohta alkaa tuntumaan!

Täällä ei mitään erityistä meneillään, esikoinen taas kipeänä. Oma olo vähän raihnainen kun joutuu talsimaan tuolla tuoreessa lumessa, nivuset tuli päivän pienen rattaiden kanssa tehdyn reissun jälkeen kipeiksi. Hitto aina on tiistaisin jotain tapahtumaa, etten vieläkään päässyt raskausjoogaan! En huomenna enkä ensi viikollakaan vielä ilmeisesti, puuuuh! No onhan tässä viikkoja jäljellä.

Jännä tämä vaihe kun ei ole oikeasti mitään erityistä odotettavaa. No tietty sitä rv25 odottaa että olisi mahdollisesti pelastettavissa jos päättäisi syntyä. Ja jossain lähempänä laskettua aikaa käyn omalla klinikalla ultrassa, vähän kuin synnytystapa-arvio mitä ei Helsingissä tarjota.

21+1
 
Yökukkuja täällä moi :D
Tässä mietiskelen, että onko taas ihan ok nukkua selällään, kun se ei nyt oo aiheuttanut mitään epämukavuutta, niin ku aiemmin oli.

@Pimpula76 missäs asennossa teiän mini oli ultrassa? Jos siitä sais viitteitä, että miten päin viihtyy ja jos sen takia ei tunnu mitään.
Mulla on samanlailla istukka! Ja alkoi selvät liikkeet tuntumaan just vajaa pari viikkoa sitten.
Eikö myöhemmässä raskaudessakin usein liikelaskennan takia mennä tarkastukselle, mut kaikki on silti hyvin? :)
Mukavaa lomaa ja muista suojautua auringolta, jos sellaiseen paikkaan meette.

Samat mietteet @Mandala, nyt ei tunnu olevan mitään tapahtumia tiedossa. No, itse odotan seuraavan viikon vaihtumista, niin sitten pääsee jo äitiyspuolelle tarkille normi päivystyksen sijaan, jos jotain tulee.
Luin jostain, että ultranäkyvyys heikentyy tosi paljon rv30 jälkeen ja mietinkin, että menis ennen sitä yksityiselle kurkkaamaan. Jos vaan rahatilanne antaa myöden.
Eikö missään ois joogaa muina päivinä, jos tiistai on hankala? :)

Oon kattonu Yle Areenasta sellasta ohjelmaa ku "expecting", käännetty typerästi "selfie-odottajat". On vlogeja jenkkiparien raskausajasta ihan plussatestistä synnytykseen. Ollu aika mielenkiintoisia pareja ja hoitojakin muutamalla alla. Tosi lämminhenkinen sarja, joskin hiukan liikaa sitä jenkkimeininkiä raskausuutisen tavoittaessa parin perheet ja nää gender reveal -partyt.

Kohtahan tässä voi jo alkaa jännittämään synnytystä. :D
Aika hyvä olo nyt ollu itellä, vähä suolistoperäisiä mahakipuja ollu tässä viikon sisään enemmän ja se tietty on välillä säikäyttänyt. Mini potkii välillä tosi selkeesti navan alle, joku tietty asento? Ja välillä saa ihan kuulostella, että tuntuisko mitään.
Työhousujen vetskari ei enää pysy kiinni ja kamppailen sen kanssa pitäiskö oikeesti vielä ostaa melkein satasen mammahousut parin kuukauden työrupeamaa varten. :cautious:
Maha on jotenkin leventynyt, huomaa erityisesti suoliluiden kohdalta, kun niitä ei enää näy seistessä!
Ja mulla on hammaslääkäri huomenna, niin onpahan se sit alta pois loppuajaksi. :)
Otettiin vakuutus Op:lta ja ens viikolla kela-neuvola.

@-dino- paathan ultrakuulumiset sit tänne, kunhan ehdit :love:

21+5
 
@Pimpula76 harmi että liikkeettömyys aiheuttaa huolta. Etuistukka kyllä lukeman mukaan vaimentaa liikkeitä, ja onhan jokainen raskaus ja vauva erilainen :) hyvää lomaa teille :)

@Mandala voi kun sielä sairastetaan :( toivottavasti pääsisit sinne joogaanki joku kerta, täälläpäin alkais pilates ja sinne oon aatellu mennä aina ku sopii. Sais jotain liikettä muutaki ko kävelyä :D

@atvk87 hah taas valvotaan :D mä monesti herään yöllä selältään eikä oo tuntunu pahalta paitsi toissayön nukuin varmaan suurimman osan yöstä selällään ja sen kyllä tunsi aamulla, selkä oli ku rautakanki :(

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, painoa ei ollut tullut yhtään viimekertaan mitä ihmettelin suuresti. No kyllähän tässä vielä kerkee kiloja kerätä :D nyt saiski hakee kelalta pakkausta :love: vaateostoja tehty jo useampia ja nyt täytyy vähän himmata tahtia :D määki odotan sitä rv25 vaikka aika teoreettinen mahdollisuus taitaa näillä esitiedoilla selviäminen olla mutta silti.

23+3
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala Toivottavasti esikoisen sairastelut jää lyhyiksi. Meillä alkoi esikoisella viime viikolla päiväkoti ja olen odottanut milloin sairastelu alkaa (kop-kop).

@atvk87 Ultranäkyvyys oli ainakin esikoisessa aika huonoa jo rv 28 eteenpäin, tai tietty olen ihan amatööri, kyllä ne lääkärit sieltä jotain virtauksia näki, mutta musta rv26 voisi olla tosi hyvä aika kurkkailla pientä ultralla, noin näkyvyyden puolesta. Toivottavasti yökukinta ei jatku koko loppuraskautta.

@-dino- Loppuraskaudessa kerkeää kyllä muutaman kilon vielä hankkia :D Mulla ei esikoisen raskaudessa juuri tullut kiloja ennen rv30, mutta kyllä niitä sitten alkoi tulla takaisin siinä kohtaa.

Omaa napaa, täällä huolettaa ja pelottaa taas aikalailla. :( Varmaan ihan tuttua varhaisultraa edeltävää ahdistusta. Sunnuntai-iltana oli taas tuhrua ja eilen oli yhtäkkiä aika hyvä olo. Oksensin vaan lounaan jälkeen, mutta pahoinvointi/närästys ei ole vellonut ollenkaan koko ajan, siten kuin vielä viime viikon loppuviikolla ja viikonloppuna. Menin sitten tietysti (tietenkin, mikä idiootti) googlailemaan oireiden loppumisesta/aaltoilusta ja tuhrusta. Tuntuu, että joka paikka kiljui keskenmenoa. Miten siihen perjantaihinkin voi niin kovin pitkä aika vielä olla, sitä en käsitä.

Raha-asiat stressaa, Kelalta ei ole kuulunut sairaanhoitokorvauksia marras-joulukuun IVF-hoidosta eikä siirrosta. Nyt alkaa tosissaan hermostuttaa, aina ne ovat tulleet n. kk kuluessa ja olin aivan liikaa luottanut siihen, että nytkin tulevat. Ja olin ajatellut niillä 600 eurolla maksaa pari laskua, ostaa Lugeja ja esim. ruokaa. Oikeesti lugejen hinta (19 e/3,75 pv) on kuitenkin pieni hinta kaikkiin muihin kustannuksiin verrattuna, mutta juuri nyt senkin tuntuu niin isolta. Luotin Kelaan kuin kallioon, mutta näemmä sielläkin hidastellaan joskus.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä kaikkien murheisiin, huoliin tai muihin haasteisiin. :)
 
@gemmy toivottavasti raha-asiat selviää ja helpottaa pian!
Noista oireiden katoamisestakaan ei valitettavasti voi mitään päätellä. Mullahan oli ällötystä ja järkyttävää väsymystä alussa mutta ne vaan hävisi ihan kokonaan, ei kyllä tullut takaisinkaan, mutta voihan ne oireet palata taas.
Meillä aloitettiin viime vuonna helmikuussa päiväkoti ja ekan kuukauden aikana poika oli noin viikon hoidossa, muun ajan kipeänä :X3: oli nuhakuumetta, vatsatautia ja RS-virusta mikä oli ehdottomasti karsein, kaikki yöt vaan kuunteli hengitystä ja sormi näppäimellä ett pitääkö lähteä päivystykseen hakemaan lisähappea. Toivon todellakin että säästytte siltä ainakin. Meillä kyllä onneksi helpotti se pahin sairastelu siinä ekan kuukauden parin aikana jo ettei kokonaisuudessaan älyttömän paha.

@atvk87 just eilen kun taas käytiin lääkärissä niin puhuttiin että on kyllä ollut niin hiton hyvä se vakuutus (meillä myös OP). Asutaan vielä
Helsingin Pohjola sairaalan lähellä niin ei tarvi edes maksaa itse vaan menee suoraan vakuutukseen. Se 100eur omavastuu/vuosi ei muuten mene kalenterivuodessa (niinku itse luulin) vaan kun ekaa kertaa käytät sitä niin siitä vuosi eteenpäin.

Mäkin huomaan öisin välillä miettiväni puoliunessa selällään maatessa että onkohan tämä huono. Jännä että nyt stressaan siitå kun ekassakin vaan mietin että jos tuntuu hyvältä niin se on ihan ok silloin. Ja kyllä tuntuukin ihan hyvältä jos ei pidempään makaa niinku @-dino- mainitsi.
Jännästi öisin alkanut myös tuntumaan sellanen jännä levoton tunne selässä minkä takia tekee mieli vaihtaa asentoa/kylkeä, mutta usein se kyljen vaihto jää just kesken ja jään miettimään sitä selällään oloa :D erilaista tämäkin? Viime raskaudessa nukuin vielä sikeämmin.

Ja tuosta synnytyksen odottamisesta. On ihan hyvä idea alkaa jo vähän ajattelemaan sitä. Itse mietin että valmistautuisi tällä kertaa paremmin, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Viimeksi menin ’avoimin mielin’ ja luottaen hoitohenkilökuntaan. Ihan hyvin sekin meni mutta ei siitå ole ollenkaan haittaa, päinvastoin, jos tekee itse enemmän pohjatyötä. No ainakin se jooga mutta myös jotain rentoutumistekniikoita voisi tutkia lisää. Viimeksi en ottanut edes omaa musaa, nyt todellakin aion. Viimeksi myös yritin vähän jotain mindfullnessia käyttää mutta eipä siitä lopulta hyötyä mulle ollut.
Ja tällä kertaa teen synnytystoivelistan. Viimeksi oli tehty mutta en sitten jotenkin kehdannut antaa :rolleyes: ei sen tarvi mikään romaani olla, vaan jotain tärkeitä kohtia vaan. Bebes sivulla on tosi pitkä lista pohjaksi mistä voi miettiä mitkä olisi itselle tärkeitä asioita.

No taas alkoi ajatus juoksemaan :D

Edit: tämän ajattelin ostaa tällä kertaa. https://www.rentosynnytys.fi/?fbclid=IwAR3fsABTpI_jALgt3nBa1nuf4uNbmVm2MYkbVqJfWUR-CV40gnMPw1nfz6M
Viimeksi ei tullut mieleenkään tämmöiset, meni niin takki auki sinne synnyttämään. Jospa näistä olisi apua tällai toisella kertaa. Ja varmasti menen raskausajan osteopaatille myös jossain vaiheessa käymään.

21+2
 
Viimeksi muokattu:
Nopeesti vaan että ultrassa ei edelliseen nähden muutoksia. Painoarvio sielä puolessa kilossa, hyvin kasvaa :) 6.2 seuraava ultra. Ihana ku lääkäri ihaili nyt meidän kans pientä, katottiin ku heilutteli käsiä ja maiskutteli :love: ❤❤
 
Tässä taas mulla tullut taukoa kirjoittelusta...miten sitä onkin niin laiska kommentoija.

@Mandala kyselit oliko mulla näitä oireita jo ennen kuin lääkäri määräsi vuodelepoon. Nyt kun oon asiaa miettinyt niin olihan mulla supistuksia vähän ja sit semmonen paineen tunne alhaalla. Mutta jotenkin sitä ajatteli et nää on ihan normi juttuja. Ei tullut mieleen et vaikuttaisi kanavan lyhentymiseen. Näin ensikertalaisena sitä ei oikein tiedä mistään mitään.

Mulla oli eilen ultra ja lääkäri. Kanava on lyhentynyt lisää ja tuli nyt käsky takas täysin makuulle. Tarttis vauvan pysyä vielä sisällä rv35 asti. Toki mieluusti pitempäänkin saisi olla. Pää on jo tosi alhaalla ja siltä se tuntuukin. Kohdunsuu on pehmentynyt ja limaa näkyi joten limatulppa voi olla tuloillaan. No päätin tässä nyt viettää kiltisti aikaa makuuasennossa 35 viikolle asti. Tässä on nyt jännitysmomenttia kerrakseen kun miehen täytyy lauantaina lähteä viikoksi ulkomaille työreissulle. Nyt sit pitää vaan toivoa ettei synny sinä aikana!

Rv 33+6
 
@-dino- ihanaa että siellä kaikki niin hyvin kun voi olla :love: se maiskuttelu on niin söpöä nähdä ultrassa :love::love:

@Toiveikas81 voi harmi, että menty vähän takapakkia :unsure: voi kun joillain pienillä tuntuu olevan niin kiire ulkomaailmaan. Mutta toivottavasti pystyt olemaan edes suht hyvillä mielin nyt sitten taas lepopotilaana. Tsemppiä hurjasti sinne!

Täällä kela-neuvola äsken. Käsittämätöntä saada 'jo nyt' sekin lappunen kouraan o_O Mullekin ensi kuussa tulossa uusi sokerirasitus. Mutt hitto ne proteiinit edelleen liuskassa plussalla. Olisi varmaan pitänyt sillon joulun aikaan vängätä jotain lisätutkimuksia kun siitä labraan viedystä pissanäytteestä ei oltu saatu leukosyyttejä tutkittua, eihän se näyte silloin kerro läheskään koko tilannetta. Noh olen nyt neuvolaan esittänyt huoleni tästä asiasta niin jos tästäkään näytteestä ei saa leukosyyttejä syystä tai toisesta tutkittua niin hän kyselee sitten lääkärin mielipidettä. Kunpa nyt vaan selviäisi suuntaan tai toiseen.

SF-mittakin otettiin vaikka kuulemma ei sitäkään pitäisi ennen rv24 alkaa edes mittailemaan. Siellä oli mun terkan lisäksi opiskelija, joka mittauksessaan sai 21cm, mutta mun terkka 18cm, niin kyllä se vaan on paaaljon mittaajasta kiinni, sekä myös aivan varmasti vatsanpeitteistä.

21+3
 
@gemmy Voi kurjuus tuota epävarmuutta, kaikki ku voi olla ihan täysin normaalisti tai ei oireista riippumatta :( Perjantai on onneks jo taas vähän lähempänä! Tsemppiä<3 harmi noi raha-asiatki tähän päälle.. :unsure:

@Katti75 Nt-ultrassa varmaanki kaikki hyvin? :geek:

@Toiveikas81 Harmi että jouduit takas vuodelepoon :unsure: Onneks tässä ei oo enää hirveesti jäljellä, varmasti jo tympii makaaminen (n) Enskertaialsena on kyllä hankala tietää mitkä olot on normaaleja ja mistä pitäis huolestua (n) Jännitystä kerrakseen tuo miehen työmatkaki, toivottavasti ei tuu lähtöä :eek:

@Mandala no höh, selviäispä tuo pissahomma.. (n) Kuulostaa hyvältä nuo ajatukset synnytykseen valmistautumisesta :) Omalta kohdalta en oikeen tiiä miten pitäis valmistautua, ärsyttää edelleen ajatus sektiosta :( Siihen pikkuhiljaa tottuu mutta hyväksyny en sitä vielä oo, ihan meinaa alkaa itkettää ku vaan aatteleeki :cry:

Muistin eilen pyytää sitä kohdunkaulan tarkistusta, hyvin oli paikat kii joten siitä ei huolta. Sairaslomaa sain nyt pari viikkoa, tänään heti ollutki parempi olo ku ei oo tarvinnu töihin mennä esittään pirteää. :rolleyes: Sokerirasitukseen sais varailla aikaa, hammaslääkäri kans ensviikolla.

23+4
 
Kiitos kaikille tsemppi kirjotuksista:love: eilen kun illalla kuuntelin doplerilla sydän ääniä niin sillon tunsin kaksi pikku potkua jeeeee:LOL:

Kaikille ihanaa odotusta ja tsemppiä niille joilla haasteita raskauden kanssa.. Toivotaan että meistä jokainen sen nyytin kotiin saa(y)

Pimpula76. 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Heiii, täällä ollaan!! :D Tässä ollut pikku hässäkkää, niin unohtunut koko palsta ja ilmottelut teille! Mutta siis poika on syntynyt :love:

Koitan lyhyesti tähän kirjotella synnytyskertomusta, eli täsmällinen poikamme alkoi ilmoittamaan tulostaan laskettuna päivänä 3.1 yöllä yhden maissa. Supistuksia alkoi tulemaan, ja sitten menin suihkuun kun en saanut unta enää, niin lorahti lapsivettä. Soittelin sitten klinikalle jossain vaiheessa aikasta aamua, ja siellä pyysivät odottelemaan vielä kotona, että supistukset tulisivat voimakkaammin. Niitä alkoikin tulemaan sitten kymmenessä minuutissa 2-3, mutta kestin vielä kipua. Soittelin uudelleen klinikalle, ja sanoivat että voidaan tulla pikkuhiljaa näytille, koska lapsivettäkin oli tihkunut koko aamun. Mentiin tsekkaa, ja kaikki oli hyvin pojalla, eikä ollut streptokokkia. Lähettivät takas kotiin lepäämään, ja ottamaan särkylääkettä, ja illaksi piti sitten mennä takas sinne tarkoituksena käynnistää synnytys. Puol 9 illalla mentiin takas, ja alotettiin oksitosiinitippa. Sitten alkoikin tapahtumaan, ja joskus aamuyöllä olin auki 5cm, joten siirryttiin synnytyssaliin. Sain siinä heti sitten kivunlievitystä, koska olin jo aika poikki. Sain nukuttua pari tuntia. Avautuminen jatkui, noin 2cm kahden tunnin sisällä tahtiin. Pe- aamuna joskus 10 aikaan olin sitten 10cm auki, mutta en tuntenut yhtään ponnistamisen tarvetta! Niitä odoteltiin, ja katetroitiin jne. mutta ei vaan tullut tunnetta. Kätilö päätti, että koitetaan silti alkaa ponnistaan, koska supistukset olivat jo niin voimakkaat ja tiheät. Noh, melkein tunti oltiin yritetty, pojan hiukset tuntui välillä, mutta pään oli kääntänyt naamatarjontaan, eikä suostunut laskeutumaan kanavaan...oli sivulla. Lääkäreitä ryntäs paikalle, ja koitettiin pari kertaa vielä imukupilla, mutta ei tullut mitään! Siinä vaiheessa olin niin loppu, eikä alatiesynnytys näyttänyt onnistuvan, niin lähdettiin kiireelliseen sektioon. Vauvalla oli kokoajan kuitenkin kaikki hyvin, siksi niin pitkään yritettiin! Huusin siinä sängyllä matkalla leikkaussaliin, että viekää äkkiä, haluan kipulääkettä :LOL::LOL: Oli siis loppujen lopuksi helpotus, että pääsin leikkaukseen. Ei oltais voitu tehdä enään mitään enempää. MInä ponnistin niin kovaa kun pystyin, niin että vieläkin on verenpurkaumat silmämunissa :eek: Mun olkapäät ja kaikki oli ihan pikkusia verenpurkaumia täynnä, ja lihakset niin kipeet ettei kättä voinut kunnolla nostaa! Eli tosiaan kaikkeni yritin, enkä itteeni syytä millään tavalla etten onnistunut poikaa saamaan alateitse maailmaan.
Sektio meni hyvin, mitä nyt pikku juttuja siinäkin...verta menetin 1,7l jne. Varmaan 7 eri lääkettä suoneen pistettiin vähäväliä, mutta eipä ollut kipuja (y) Vauva saatiin ehjänä maailmaan, ja mun mies ja kätilö otti pojan, ja lähtivät häntä pesemään ja mies pääsi ottamaan ihokontaktiin jne. :love: Kätilö käytti vauvaa mun rinnalla hetken kyllä, ja onnitteli, mutta olin ihan aineissa siinä vaan hymy suussa :LOL: Parin tunnin päästä vihdoin mies, vauva ja kätilö tulivat mua moikkaa heräämöön, ja sain rakkaan ensi kertaa kunnolla rinnalle :love: SE tunne!!!!! Siitä se sitten lähti meidän uusi elämä rullaamaan. Osastolla oltiin jopa 5 päivää, kun vauvalla oli vähän tulehdusarvot koholla, joita hoidettiin antibioottilla, sekä pikkasen ilmeni myös keltaisuutta, niin sinivalon alla hoidettiin melkein vuorokausi. Poika toipui nopeasti, ja kuitenkin kaiken tämän ajan sain häntä hoitaa vierellä. Henkilökunnasta jäi ihana muisto. He olivat apuna joka asiassa, kun en ekoina päivinä voinut liikkua sulavasti sektiohaavan ja vatsaturvotuksen takia. Mies oli aamusta iltaan meidän luona myös, mutta ei saatu perhehuonetta, niin oli yöt kotona. Semmonen tarina!! Nyt ollaan jo viikko oltu kotona, ja on aivan ihanaa. Poika syö hyvin, ja oli jo eka neuvolakin, ja kaikki oli kunnossa. Pe täyttää jo 2 vkoa! Miten tämä aika menee näin hirveetä vauhtia!!:) Me aletaan nyt yrittään yöunille. Joka yö on sujunut edellistä paremmin. Pikkuhiljaa alkaa oleen rytmiä tässä. Pari kertaa viime yönä herättiin tissille. Nyt pitäis enää nimi päättää :LOL: Miten voi olla niin vaikeeta!! Ristiäisetkin on jo sovittu kirkon kanssa. Eiköhän me päästä johonkin tulokseen ennen sitä :whistle: Poika syntyi siis 4.1.

Tsempit kaikille!! Ja paljon onnea muille synnyttäneille :love::love::love:

Anzu, ja Otso 12 päivää :)
 
Onnea @An1z81 vauvasta! Onneksi teillä kaikki hyvin. :love: Vaikka hurjalta kuulostaakin, toivottavasti voit jo paremmin! Tuossahan tuo pojan nimikin jo komeilee ;)

@-dino- hyvä että kaikki hyvin ja pian pääsettekin jo uudelle tarkille. :) Ja hyvä että kohdunkaula oli niin kuin pitääkin.
Ymmärrän, että harmittaa tuo suunniteltu sektio. :unsure: Mutta pakko ajatella pienen parasta. Toisaalta eipähän pääse mikään menemään vikaan myöskään.

@Pimpula76 ihanaa, että tunnet liikkeitä :love:

@Toiveikas81 voi kurjuus, koitahan pärjäillä! Toivotaan, että vauva malttais nyt mielensä ja pysyis vähintään sen pari viikkoa sisällä. Kauheen stressin varmasti aiheuttaa tuo.

@Mandala tylsä toi avokadojuttu, mäkin popsin niitä monta viikossa ja en todellakaan ole pessyt, vitsi millä riskillä on menty. :eek: Nyt alan pesemään kunnolla!
Kivaa, että pääsit jo kelahommat sopimaan, mut sähän tiesitkin jo mistä on kyse. :)
Toivottavasti selviäisi tuo pissajuttu.
Mullakaan ei oo otettu uusia pissatestejä sen ekan jälkeen.

Olin eilen tosiaan hammaslääkärissä ja kysyin puuduteasiasta, niin käyttävät raskaana olevilla puudutetta, missä enemmän adrenaliinia, ei suinkaan adreanaliinitonta, joka vois aiheuttaa ennenaikaisuutta.
Nimi oli joku xylokaiini tmv.
Joudun menee toisen kerran kahden viikon päästä, kun olikin pari reikää enemmän, kuin luultiin. Aina ollu tosi reikiintyvät hampaat, kurja vaiva, kun joka pinnassa alkaa olee useempi paikka. (n)

Raskautta takana nyt 154 päivää :X3: Eikä vieläkään kauheen usein tunnu siltä, että edes ois raskaana! :LOL:
Kumarrellessa rupee jo maha ottaa vähä vastaan, esim koiran kanssa hankala leikkiä, kun en saa napattua lelua tarpeeksi nopeasti, kömpelö emäntä! :D

Otetaanko pian uudet mahakuvat? :whistle:

22+0
 
Täällähän on paljon ihania uutisia ollut! :love: vauvoja ja tyttö- sekä poikalupauksia! Onnea! :love:

En kyllä yhtään muista et mitä kaikkea muuta tässä on ollut, lukenut kyllä oon mutten oo saanut aikaseks kirjotella... :rolleyes: mulla on vielä tää ja huominen aamu töitä ja sit käännetään nokka kohti viikonloppu-kylpyläreissua isännän ja appivanhempien kanssa. Olen niin odottanut ja ehkä vähän ansainnutkin hulia töistä ja näistä maisemista. Viimeks oon kuitenkin viikon lomaa pitänyt aika tasan vuosi sitten :confused:

Mua jäi vähän vaivaamaan toi paineen tunne, mitä @Toiveikas81 mainitsi.. On tässä tän vkoa ollu aika erilaista kun on töiden jälkeen kotiutunut niin mahaa särkenyt (voisko sanoa et siitä missä munasarjat ainaki ennen oli) ja välillä ollut just paineen tunnetta alavatsalla, mut ei kai näin aikasilla viikoilla voi jo paikat aukeilla :eek: ja tää nivuskipu on iha :poop:.. Saa köpötellä töihin :D oon yrittäny saada jotain selkätukee tms kunnan apuväline lainaanolta mut soittoaikaan soittaessa ei kukaan oo sit sillä hetkellä paikalla o_O saa nähä soittelevatko ees koskaan takasi..

Viikko rakenneultraan! :love: oon kyl tosi pelokas ja negatiivinen sen suhteen (vaihteeks), kun ei mitään liikkeen tynkää vielkää tunnu :cry: mut eilen oli kyllä käytävä silti ekat mamma-housut ostaa että vknloppuna viittii julkisilla paikoilla liikkua, kaapista jalkaan mahtuu enää työhousuina toimineen kuluneet leggarit :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille ja hyvää loppu viikkoa!

Love- 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja atvk87
Kyllä ne sieltä ihan just alkaa tuntumaan @love- (y) Varmaan viimeistään viikonloppuna! Toi rv19-21 oli kyllä niin monen tapahtuman aikaa, siinä koko ajan tuli uutta.
Toivottavasti helpottaa kasvukivut pian, neuvolasta vois kysyy sitä tukivyötä? Ei ne kauheen kalliita oo itekään ostaa. Myös joissain mammahousuissa näyttäis olevan oikein napakka tuubi, mikä tukee mahaa ja selkää.
Hauskaa minilomaa! :)
 
@An1z81 Onnea pojasta! :love: samaa sanoisin että tuossahan tuo nimi on :) meki on jo vähän nimiä pyöritelty ja onneks samoilla linjoilla ollaan eli tuskin tulee kovin kova vääntö lopullisesta :D

@atvk87 niihän se on, heti ku kirjotin nii rupes harmittaa ku ei sais valittaa, kunhan vaan saadaan tyttö kotiin nii muulla ei väliä. ❤ äiti onneks osaa lohduttaa kun hänelläkään ei kokemusta muutako sektioista.

Täälä kans yks huono hampainen, oispa rahaa nii vaihtasin implantteihin kaikki :D uuden mahakuvan vois laittaa ku viikko vaihtuu :) eli laita vaan tulemaan jo atvk!

@love- voih, kyllä ne liikkeet nyt pian sais alkaa tuntumaan :love: tsemppiä kipujen kans, kumma kyllä ettei kukaan vastaa puhelimeen.. Hyvää minilomaa kuitenki! :)

23+5
 
Onnea isosti @An1z81 :love::love: kovan työn olet tosiaan tehnyt, ei ole helppoa pusata ulos virhetarjonnassa olevaa lasta, kokemusta on! mulla poika tuli onneksi "vain" nyrkki poskella niin saatiin imukupilla, mutta kyllä siinä kesti ja peräpukamat todisti kuinka kovin on ponnistettu :ROFLMAO:
Mutta nyt toivottelen ihanista ihaninta vauvantuoksuista uutta arkea teille :love:

Meilläkin nimiasia vielä jumissa. Viimeksi oli jo rakenneultraan mennessä se yksi nimivaihtoehto valmiina, pojalle, joten onneksi tulikin poika :LOL: tyttöjen nimet on niin vaikeita päättää :X3: Yksi nimi on mikä alkaisi samalla kirjaimella kuin pojan nimi (vaikea kirjain muutenkin, H), mieskin on sen ihan hyväksynyt, mutta nyt mä sitten vielä itse mietin että näinkö sittenkään :alien:

Hyvä @Pimpula76 sieltä ne liikkeet pikkuhiljaa alkaa tuntumaan (y)

@love- kannattaa tosiaan kysäistä neuvolasta vielä tukivyötä, ehkä heillä on neuvoa mistä saa tai mikä auttaisi noihin kipuihin. Tai katsoa vaikka tori.fi jos löytyis käytettynä. Kannattaa just pyrkiä tekemään asialle jotain mahdollisimman aikaisin kun vielä monen monta viikkoa jäljellä masun kanniskelua.
Rakenneultrakin menee aivan varmasti hyvin, tuo ultraa edeltävä pelko voi kyllä olla jäätävä ajoittain.

Jooooo lisää masukuvia tänne, viime kuvista on jo viikkoja! Hassua mutta mun aamumahat tuntuu melkein peilin sivuprofiilista pienemmältä kun viikkoja sitten vaikka alamahan pallo onkin kasvanut ja noussut korkeammalle, mutta kun aamuisin ei turvota enää niin kauheasti. Syöminen kylläkin turvottaa. Oon ihan koukussa satokauden veriappelsiineihin niin tuntuu illalla tulevan älytön ähky jo yhden syömisestä.

@-dino- toi sektiopettymys voi olla kyllä iso. Mä viime raskaudessa pyörittelin sitä mahdollisuutta mielessäni suurimman osan raskautta kun poika kääntyi raivotarjotaan vasta joskus rv32 hujakoilla ja siihen mennessä en ollut päässyt pettymyksen tunteista yli. Johtui toki ehkä siitä, että varmuutta sektiosta ei ollut tullut joten toiveita elätteli. Vaikka jokainen äiti ihan varmasti ottaa lapsen ehjin nahoin syliin mielummin niin minkäs sille pettymykselle voi.
Imetys on yksi asia myös mikä on niin iso, että pettymykset sen suhteen voi nousta tosi suuriin mittasuhteisiin, mutta ajan kanssa nekin voi helpottaa.

Edit: ja niin taas menin nimiä netistä tutkimaan ja löytyi kuin löytyikin nimi mikä ei aiemmin ollut silmiin pistänyt mikä vielä sopii täydellisesti pojan nimen kanssa! Ja mies hyväksyi sen heti kättelyssä. Jee :LOL:

21+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Onnea @An1z81 !! :love::love:

Me käytiin eilen siellä äippäpolilla sen mahan pienuuden takia, ja kaikki on hyvin! (y) ehdin jo huolestua muutenkin, kun yhden päivän vauva oli liikkunut todella vähän. Painoarvio oli nyt noin 1800g ja se on ihan normaali. Vähän alle keskikäyrän. Mutta kuten lääkärikin sanoi, se on mulle mukavampi, kun on vähän pienempi kuin iso vauva. :D

Koti alkaa näyttää pikkuhiljaa kodilta. Vähän vielä säätämistä siinä tietysti. Työpäivien jälkeen ei paljon jaksa enää kotia järjestää, mutta kyllä se siitä.

Vielä kaksi viikkoa äippälomaan. Ja sitä kyllä odotan, vaikka työstäni tykkäänkin. Odotan, että pääsisi vähän rauhoittumaan. Nyt alkoi kuuden työpäivän putki. Tästä kun selviän, ei ole paljon mitään enää jäljellä. (y)

Ismundo rv 32+5
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
BlackCat ... 1.ICSI/1.PAS ... toinen ... 26.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019


Tulevat tapahtumat :love:
Katti75
... NT-ultra 16.1.
gemmy ... varhaisultra 18.1.
BlackCat .... varhaisultra 21.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.
-dino- ..... ultra 6.2.
vipe1986 ... rakenneultra 4.3.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!! :love: Sen muuten unohdin mainita vielä, että poika oli myös aika iso, eli sekin vaikeutti ulos tuloa..ja mun häntäluu on vähän liian koholla kuulemma, että oisko edes onnistunut alateitse...sitä ei voi tietää. Pojan mitat siis 4.2kg ja 52cm :)
Ja juu tuo Otso on aika kiva nimi, mutta mun mies ei sille lämpene....ei kuulemma sovi aikuiselle miehelle, kun hän joskus aikuiseksi kasvaa :D mutta on meillä muutama hyvä vaihtoehto, pitää vaan päättää!

@Ismundo Onnea uuteen kotiin (y)
 
Juu siis neuvolasta sain juuri tuon apuvälinetoimiston numeron, sinne siis neuvoivat soittamaan (y) ja tänään jopa soittivat takasin ja sain tuen ja ohjeistuksen käyttöön :D on vaan pikkasen liian iso, mut pienempää ei ollu tarjolla ja tultiin siihen tulokseen että kasvanhan tässä nyt kuitenkin vielä vähän niin sitten on ihan sopiva :giggle: huomenna pääseekin sit käytännössä testamaan onko se tommosessa kyyki/kumarru/nosta-työssä nyt sit kui kätevä :ROFLMAO:

Toivotaan myös että ne liikkeetkin nyt löytyisi niin osaisi hiukan huokaista...

@An1z81 tuo nimiasia osaa olla vaikea! Meilläkin tytölle löytyisi sellainen nimi jonka kelpuuttaa kumpikin, mutta pojalle ei olla keksitty sopivaa. Isäntä ei kelpuuta yhtään vaihtoehtoa jota ehottelen :cautious::rolleyes: mutta onneks se nimi yleensä vielä jossakin välin kolahtaa että tää se on. Onnea vielä isosti! :love:

@Ismundo ihanaa että siellä kaikki hyvin! Ja hienoa että kotikin alkaa olla kuosissaan! Miekin pääsin luopumaan vanhoista huterista kirjahyllyistä että pääsen ettimään uusia ja muutenkin nyt sit rakenneultran jälkeen ehkä sisustelee pinnasängyllä yms meidän makkaria :rolleyes: oi, ja kohta sulla alkaakin jo loma! Tsemppiä loppurutistukseen (y):love:

@Mandala meillä just toisin päin :D tytölle löytyy nimi, mut pojalle ei oo vielä. Mut hienoa että löysitte sopivan nimen sit kuitenkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja Ismundo
@An1z81 lämpimät onnittelut vauvasta! :love: Aikamoinen synnytyskertomus, onneksi lopulta kaikki meni hyvin ja pienokaisen alkuvaiheen ongelmat väistyivät nopeasti. Mun esikoinen on myös kiireellisellä sektiolla syntynyt, mulla tosin ongelmana oli se että avautuminen pysähtyi ehkä johonkin 4-5 cm:n vaikka oli (oksitosiinistakin johtuen) todella kivuliaat ja lähes tauottomat supistukset. Kun sitä menoa oli jatkunut lähes vuorokausi, sektiopäätös oli todella suuri helpotus, vaikka alatiesynnytys oli alunperin toiveena.

@Pimpula76 hienoa että liikkeet alkoi tuntua! :love: Mulla oli etuseinäistukka ekassa raskaudessa ja kyllähän se liikkeiden tuntemista vähän vaimentaa.

@Mandala mäkin olen ajatellut myöhemmin raskaudessa käydä ultrassa omalla klinikalla vielä kerran tai pari. Mulle tulee synnytystapa-arvio sen aiemman sektion vuoksi, mutta haluan käydä tsekkaamassa loppuraskaudessa istukkavirtauksia sen takia että mulla on lisääntynyt pre-eklampsia riski, johtuen siitä että esikoisen syntymän jälkeen mulla oli useamman viikon kestänyt raju verenpaineen nousu, ilmeisesti samansuuntainen ilmiö. Sen takia syön nyt asperiinia 100 mg päivässä Dextran lääkärini ohjeen mukaan, ja oli puhetta että ultralla voidaan nähdä merkkejä istukan toiminnan ongelmista jo ennen kuin tulee verenpaineen nousua.

Kiitos muuten tuosta avokadojutusta, en olisi ikimaailmassa uskonut että siitä voi saada listeriaa. Pitää tosiaan jatkossa jynssätä ne hyvin. Vai uskaltaako ollenkaan, kun siinä jutussa oli että hedelmälihastakin on löydetty? Se on tosin todella harvinaista.

@gemmy tsemppiä huomiseen ultraan, tulethan sitten kertomaan kuulumiset. Se on ihan normaalia että oireet vaihtelee, oireista tai niiden puuttumisesta ei oikein voi päätelmiä tehdä. Pidän peukkuja ja uskon että kaikki on siellä hyvin! (y)

@Toiveikas81 huh, kurjaa että taas jouduit vuodelepoon. Onneksi enää viikko tuohon määräaikaan, mutta toivotaan toki että viihtyy kohdussa vielä pitempään. Kuinka tiukka se vuodelepo on, jos siis oot kotona niin pitäähän sun käydä vessassa/suihkussa/syömässä ym.?

@-dino- hieno homma että kohdunkaula on hyvin kiinni ja pieni kasvaa mukavasti. Ymmärrän kyllä että sektioajatuksessa on pureskeltavaa, mutta eihän sille mitään voi. Varmaan ajan kuluessa totut ajatukseen niin että kun sen aika on, ei enää harmita vaan voi keskittyä vain nauttimaan siitä pienestä tulokkaasta. Voit kuitenkin onneksi olla hereillä syntymän hetkellä ja pääsette heti tapaamaan. :love:

@atvk87 mulla sama juttu ton reikiintymisen kanssa, nyt päästin valitettavasti tarkastusvälin liian pitkäksi (yli 2 vuotta) ja kun muutama päivä sitten olin tarkastuksessa, löytyi peräti 4 reikää. :eek: Nyt on kaksi aikaa varattuna noiden korjaamiseksi, inhaa hommaa! Joo puudutteet ei onneksi ole mikään ongelma, ja sitä tarvitsenkin reilusti, kaikkea muuta hammaslääkärissä kestän mutta en poraamista.

Virkistävää kylpyläreissua @love- ! Varmaan alkaa liikkeetkin tuntua ihan kohta.

@Ismundo hyvä että ultrassa varmistui että kaikki on hyvin! :) Ihanaa että kotikin alkaa olla kunnossa, sinne kelpaa vauvan tulla!

Omat kuulumiset, @-dino- jo kyselikin: nt-ultra oli ihana kokemus, taas jännitti etukäteen kuten aina, mutta helpotus oli suuri kun näin ruudulla vilkkaasti liikehtivän pikkuisen. Kätilö selitti tosi tarkkaan kaikki mitä näki, rakenteiden puolesta kaikki oli kunnossa siinä määrin kuin tässä vaiheessa voi ylipäänsä nähdä, hienosti on kasvanut, niskaturvotusta oli 2,1 mm. Verikokeidenkin tulokset mulla on, mutta en nyt muista niitä. Näillä irtonaisilla lukemilla ei tietysti kovin paljoa tee, kun ne pitää syöttää siihen laskukaavaan josta riskiluvut saadaan. Sain kotiin muutaman tosi hyvän kuvan. Tänään tulikin sitten soitto NIPT-tuloksista: eipä tarvitse oikeastaan välittää mitä noista riskiluvuista tulee, koska kaikki kromosomit oli normaalit! (y)(y)(y) Halusin tietää sukupuolenkin, ja meille tulee poika! :):love: Mä muuten jotenkin aavistin sen jo etukäteen. (Vaikka rationaalisena ihmisenä en suurta painoarvoa tällaisille tuntemuksille laita.) Tämä raskaus on ollut vähän erilainen kuin esikoisen kanssa, ainakin pahoinvointia on nyt enemmän. Tosin raskaudet taitaa olla erilaisia ihan sukupuolesta riippumatta. Nyt uskallan jo kertoa tästä lähiympäristölle ja alan uskoa, että me ihan todella saadaan kesällä vauva! Toki kaikkea voi vielä tapahtua, mutta ehkä voisin pyrkiä nauttimaan ja iloitsemaan tästä mitä nyt on. Jos jotain ikävää sitten tulisikin, siinä tilanteessa ei varmaan auta vaikka olisin etukäteen murehtinut. Ei voi antaa pelon syödä näitä onnen tunteita.

12+5
 
@An1z81 paljon onnea!!! Olipa kyllä melkoinen synnytyskertomus. Kyllä varmasti on sanoinkuvaamaton fiilis kun vauvan saa rinnalle. Onnea!

@Katti75 juurikin vessaan, suihkuun ja syömään saa mennä. Muu aika sit vaakatasossa. No jotenkin tää uusi käsky makoilla ei tunnu enää pahalta ollenkaan kun rehellisesti mun on helpompi olla makuulla kuin seisaallaan. Ei tunnu painetta ja kipua. Vauva vaan myllertää välillä niin touhukkaasti että potkii kyllä aika mojovasti.

Hui katoin tuota listaa ja vissiin tässä seuraavana oisin synnytysvuorossa. Kieltämättä asia alkanut olemaan mielessä jo aika paljon ja tullutkin luettua asiasta ja videoita katottua. Silti on semmonen olo että ei oikein tiedä mitä tuleman pitää. Lähinnä mietin miten sitä itse kipua jaksaa henkisesti ja fyysisesti ja ylipäätänsä miten sitä siinä tilanteessa käyttäytyy. Yritän kyllä ajatella että selviydyn mutta jännittää.
 

Yhteistyössä