~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kyllä te @nyuu onnistutte! Eikö biologi tai lääkärikin sanonut, että todennäköisesti oli vaurioitunut solu siitä jäädytys- sulatusoperaariosta. Ja sun omilla oli noi muut. Uudesta luovuttajasta sitten! :love:

Ah, nukuin hyvin ja kutisin vaan vähän. Iltapäivällä eilen vauva möyri johonkin ihan uuteen asentoon, ehkä poikittain jalat ja kädet selkää kohti, oli muuten todella raskaan tuntunen maha, ihan kiristävä. Mietin sellaistakin, et onko mitään järkeä että se vauvan asento vaikuttais kutinaan? Koska toi uus asento oli sit sellanen taas että pystyin makaamaan selälläni, eikä kutittanu. :alien: Nyt taas on kääntyny niin, etten voi olla hetkeekään selälläni ja kutisee vähän. :D On tää kyllä ihan sairasta miettimistä, pitäis keskittyy vaan ihan muihin juttuihin.

Synnytysvalmennukseen osallistuminen viikoilla 30-34, meniskö ens viikolla vai siitä kahen viikon päästä?

31+0
 
@nyuu Jos minäkin yli 10 keskenmenon jälkeen olen nyt vihdoin saamassa lapsen, niin kyllä sullakin voi vielä onnistua ❤ Neuvolakortissa lukee että 14 keskenmenoa, koska en osaa edes tarkkaa määrää sanoa, lopetin laskemisen kymmeneen muutama vuosi sitten, eli ainakin sen 14 verran on ollut. Kannattaisi mittautaa tappajasolut ym. En tiedä tehdäänkö niitä kokeita Suomessa, me tehtiin Virossa. Ja kun mulla on niitä liikaa niin kävin joka maanantai rv 13 asti Dextrassa intralipid tiputuksessa. Se on syy miksi vihdoin näyttää onnistuvan ❤ Käännä kaikki kivet mitä keksit, joskus se syy löytyy ja onnistuu. Niin ja Viron lääkäri käski alussa 2 krt mittauttaa progesteronin, vaikka käytin 6 tbl päivässä Lugeja, arvo oli tosi alhainen ja oli menossa kesken. Lääkäri lähetti sieltä mulle neuloja, ruiskuja ja lihakseen iskettävää progesteronia. Niiden avulla sain arvot nousemaan. Eihän se toki kivaa ollut joka päivä saada "rokotusta" pakaroihin ja käsivarteeno_O Mutta se auttoi, ja mitä sitä ei vauvansa eteen tekisi. Tsemppiä ja koita jaksaa!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Domi
@gemmy Harmi että taas radi tuli mutta hyvä jos viimekskään ei vaikuttanu eloon ja oloon, toivottavasti ei nytkään :) Inhottava toi parvo, kumpa säästyisitte, tai oisitki vaikka jo sairastanu tietämättään (n)

@atvk87 Joo kontrollissa sitte selviää, tavataan varmaan taas lastenkirurgi. Oon kyllä nyt järjestelly asioita jos ei yhtenä kappaleena enää kotiin tullakkaan, valokuvaukset sovittu viikonlopulle. (y) Raukka on vaan vielä nii pieni :unsure:
Hyvä että sulla maksa-arvot oli normaalit (y) ja allergialääkekki tepsi. :) En kyllä osaa tohon asentoon sanoo mutta jospa se nahka ei ois nii kinteellä ku eri asennossa (n) Ainaki mahan kutinaan tää vois vaikuttaa mutta ei sitte varmaan muualle :ROFLMAO:

@Mandala Joo ihan rauhassa tässä on otettu, supistukset helpottanu vaikka niitä edelleen tulee. Pidän teidät ajantasalla :barefoot:

@nyuu Jospa nyt johtu siitä sulatus/jäädytys viasta. :cry: Kumpa nyt tyhjenis ainaki nopeesti ja kunnolla nii pääsette jo toukokuussa uuteen yritykseen. Voimia suruun <3

32+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Joo siis kolme ekaa km on omilla soluilla (2x luomu 2016, 1x ivf 2018 ja nyt tää ). Tosiaan omat solut on viallisia, ja koska tää on niin meidän tuuria ni nääkin solut oli vioittuneita. Siitä tää keskenmeno siis nyt johtuu, et ei lähdetä tekemään mitään tutkimuksia tarkemmin. Ootellaan nyt vaan et tokeennun ja päästään sit aikanaan uudella luovuttajalla uuteen yritykseen. Väsyttää vaan ja jos ikinä tästä raskaudun tulee se olemaan ihan helvettiä koko alkuraskaus, kun en voi luottaa enää siihen että lahjasoluillakaan raskaus jatkuisi :(

Mutta kiitos teille tuesta ja tsempeistä <3 paljon voimia teille loppuraskauksiin! Ootte ihan super <3
 
HEI MOI :) Useimmat tai ainakin osa onkin jo mun pommin tuolta hoitoketjusta lukeneet.. ja suurkiitos kaikista kauniista sanoista :love: Eli kuten @love- ja @-dino- toivoivatkin niin kiitos tulisin nyt tällä puolelle PYSYVÄSTI, ei oo pienintäkään aikomusta ennen syksyä poistua!!!! Jos siis otatte vastaan tälläsen kummajaisen joka lähes ikään kun luomuna on raskautunut.. :rolleyes:
Mulla on nyt vähän ongelmia noiden päivien ja viikkojen kaa.. kun eka elin 7+6 asti "menkkojen mukaan" (niin ajatelkaa miten hassua) mut sit varhaisultrassa vastas 7+3 ja sit oon elänyt sen mukaan.. neuvolassakin sit 9+ sanovat et voi ton mukaan ja vaihto korttiin sit 9+3, mutta ei ollut laskettua aikaa vaihtanut. Koneelle yrittivät, oli siis harkkari ja "oikea" vaan sit lopussa, mutta jossain ainakin näin sen alkuperäsen lasketun.. No eilen nt-ultrassa sit sanoivat kuitenkin et ei sitä vaihdella jos ei oo yli 5 päivän heitto.. aha, sain siis eilen sit +3 päivää :D koitan nyt sit taas totutella siihen laskentaa. Sanoi kätilö et parempikin et vähän edellä ettei sit mene ainakaan liikaa yli.. eilen olis ollut mitan mukaan sit tohon noiden väliin, yhden päivän enemmän kun sen varhaisultran mukaan.. Mutta tulin siis tuonne syyskuun rysään @hillan_kukka ja @Ramiina kanssa.. En tiiä muten nyt minut tahdotte tonne listaan merkitä :LOL: #Domi.. 5 IVF/1.PAS (18 siirron) jälkeen "luomu" (scratsing).. 28.9 Muokkaa @Mandala se sinne haluamalla tavallasi.. Ja jos tulevia tapahtumia haluatte laittaa niin 4.4 on 2. neuvola (laaja tarkastus lukee paperissa) ja sit 16.5 seuraava UÄ
Nyt en tämän pidemmälti (tulihan tuota jo taas) höpise, koska pitää mennä nukkumaan, mutta voitte uskoo että mulla on asiaa!!!!:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Tai yks juttu.. mikä noita teidän mahoja vaivaa :LOL::LOL: tai siis oikeesti miun.. saakeli, etenkin iltaisin on varmaan saman kokonen kun teillä ketkä jo lähellä 30 viikko vetelette!!! :whistle: Toivottavasti on vielä jonkun verran ihan vaan turvotusta, tai tasaantuu jossain välin.. oon siis vähän päällä puoltoista metrinen hukkapätkä.. ja siis normi painonen niin meinaa jo tehä tiukkaa piilotella ja en kyllä nää eteeni syksyllä jos tätä tahtia jatkuu!!! :ROFLMAO:

12+5 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Uneton täällä taas hei! :D

Ihanaa @Domi saada sut tälle puolelle ja todellakin syksyyn saakka! :love:
En edes ymmärrä, miten hyvä mieli voi toisen puolesta tulla, eilen luin sun viestiä tippa linssissä ja silleen ahmien että johtaako tää pohjustus siihen, mitä olen käsittävinäni. Ja sieltä se sitten tuli! Oikeesti aivan upea uutinen. :love: Posotin heti miehelle koko jutun ja sit vielä ystävälle, kun nähtiin ja ilouutinen pyöri mielessä koko päivän ja illan.
Onnea niin paljon! :love:
Ja hienoa kuulla, että nt:ssa kaikki oli niin kuin pitääkin. (y)
On tää kyllä sellanen mahtava elämänmuutos ylipäätään ja vielä noin pitkän ja raskaan taipaleen jälkeen siitä nauttii täysin sydämin. ❤

Tällä kertaa en valvo kutinan takia, kutittaa vähän, mutta ei silleen häiritsevästi, sain nukuttua kuitenkin reilu 4 tuntia. On vaan jotenki epämukava olo ja muka nälkä ja kaikkee, mitä sit keksii tuolla sängyssä pyöriessä. Ja toivottavasti tällanen aamuöinen vauvan möyriminen ei liity hänen tulevaan "rytmiinsä". :D

Mut tänään on mun äitiysloman eka päivä! :X3: Varhennettuna kun aloitin.
Alkaa remontti olla siinä mallissa pian, että pääsee oikeesti keskittymään vaate- yms asioihin. Tila pinnasängylle ilmestyi makkariin, kun eilen remontin tieltä sinne siirrettynä ollut iso astiakaappi pääsi takaisin paikalleen. Nyt se sänky vielä kun löytyis. :D

Synnytysvalmennukseen sit ens viikolla, myös neuvola ja neuvolan imetys- ja vauvanhoito-ohjaus on ensi viikolla, eli kiirettä pukkaa näemmä! Tuo valmennuksen ajankohdan pohdiskelu olikin helppoa, kun miehelle ei käy se vajaan kolmen viikon päästä oleva aika, ja siitä seuraava onkin sitten jo liian myöhään.
Kutsussa lukee, että ois hyvä jättää kysymyksiä paperilla ennen luennon alkua, ajattelin kysellä, että kysytäänkö toimenpiteisiin ja tutkimuksiin aina lupa ennen koskemista ja sitten että ottaako ne sellasen synnytystoivelistan mielellään vai ei.
Jännittää melkein eniten synnytyksessä se henkilökunta ja heidän asenne ja toiminta, ei itse tapahtuma niinkään.

Tämmöset kevyet pohdiskelut aamuyön pimeinä tunteina. :p

Miten löytäis hyvän asennon, mihin nukahtaa. :sleep:

31+1
 
@Domi !!! :love::love::love::cry::cry::love::love: onnea niin tuhannesti! Oon niin onnellinen sun puolesta! Ai kauheeta ku ihan itken täällä, aivan ihana aloitus kyl päivälle! :love: nyt kyllä todellakkin pysyt sinne syksyyn asti! Oot ollu kyl niin paljon (hiljaiselon aikaan) mun mielessä, siis niin ihanaa että vihdoin pääsitte tähän pisteeseen, teidän vuoro ois ollu jo aikoja sitten :) meillä on muuten samaan aikaan seuraava neuvola :p oih.. Onnea vielä! :love:
 
@Domi Vai että stalkkailet vaan taustalla.. ja tämmöstä salaisuutta pidit!! :ROFLMAO::love: tämä kyllä taas todistaa sen että ihmeitä voi aina tapahtua ja selittämättömilläki pareilla jossain se vika on, kun vaan jaksetaan tarpeeks kaivaa nii kyllä se löytyy (y) Aika mieletön juttu että kerta laakista vielä tärpänny :LOL: miten muuten olet voinut tämän alun? Turvotusta lukuunottamatta ;) Mä oon kuvat ottanu aina aamumahasta, illasta siinä on turvotusta nii paljo mukana, vois joskus ottaa vertailuks aamu/ilta kuvat :whistle:

@atvk87 Mä heräsin kahelta syömää lasagnea :X3: nyt onki monta yötä menny hyvin, mutta muuten melkeimpä joka yö pitää valvoa 1-2 tuntia :sleep:
Hyvää äityslomaa sinne :love: Kiva että remonttiki loppusuoralla, kohta pääsee sit laitteleen vauvanjuttuja ihan kunnolla :barefoot: Tuo henkilökunnan jännittäminen synnytyksessä ois mullaki ollu se pelottavin juttu :cautious: ihan karseeta jos ois sattunu kohdalle tyly, työhönsä kyllästyny kätilö :confused: Meillä neuvolan ainut valmennus mihin ois voinu ehkä mennä oli "vauvan kanssa" mutta seki on heti toukokuun alussa eli alkuperäsen suunnitelman mukaan ei oltais oltu maisemissa enkä tiiä ollaanko nytkään.

Eipä muuten enää oo nii morkkis tästä saikusta kun jos en sitä virallista äitiyslomaa kerkeä alottaakkaan (n) päivät kyllä ihan matelee ku niin odottaa ens viikkoa ja sais jotain selvyyttä tähän tilanteeseen. Voiko nyt oikeesti olla vasta perjantai? :cautious:

32+6
 
Mää kans vähä ihmettelin, ku @Domi tuli kommentoimaan tänne sitä käsien puutumista vähä aikaa sitten, on stalkannu jo valmiiks :D Ihana ylläri!
Mietin syksyllä palstakatoomisen jälkeen monta kertaa, et tekis mieli kysyä mitä kuuluu, mutta en jotenkin kehdannut, kun aattelin vaan että ei oo kiva saada "eteenpäin siirtyneiltä" lyhyen matkan tyypeiltä viestejä, varsinkin jos haluu olla erossa koko asiasta tarkotuksella.
Mut paras mahdollinen palstalle paluu ;)

Haha @-dino- toi lasagne yöllä. :D mut kun on nälkä, nii tarttee syödä!
Älä nyt hyvä ihminen pode saikusta huonoa omatuntoa, todennäköisesti sulla jäis iso osa äitiyslomasta ilman vauvaa kokematta kokonaan, sitä paitsi teidän terveys ja sun jaksaminen on tärkeintä. :love:

Otetaan ne aamu-ilta vertailukuvat sit ennen ku lähet tositoimiin. (y)

Ja joo, varsinkin tää satakuntalainen tylyys ihmisillä jo muutenkin, en oo vieläkään tottunut siihen. :LOL: Sit vaikka olis oikeesti mukava tai normaali, nii se voi esittäytyä sellaisena välinpitämättömyytenä, niin kyllä se jännittää.
Toivon, että kätilöt ois muita harvemmin työhönsä kyllästyneitä, joka päivä kuitenki erilainen ja elämän ihmeitä todistaa työkseen. :rolleyes: Toivossa on hyvä elää!
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Huomenta huomenta! :)
Josko nyt nakuttelen sellasen kattavan raportin "tähän asti" (sori tulee siis taas sivun mittanen) Vaikka ei varmaan kaikkia täällä kiinnosta ihan alusta saakka lukea, mutta lähinnä ajattelen "tärppäämättömiä" jos tahtovat lukea "ensi oireista saakka" en kuitenkaan hoitoketjuun kaikkea viittinyt tuputtaa, koska osaa ei varmaan kiinnosta, laitoinkin et täältä voi käydä lukee sit ketä kiinnostaa...

Siis ekat "oireet" tosiaan oli jo ennen plussaa, mitä en oo uskonut mahdolliseksi. Siis se pms olo, syöpötys, hermonkiristys (luulin et menkat tulee). Toinen jo ennen hävis näkö! Siis tääkin on sellanen mille oon vähän naureskellut ennen et joojoo raskaus vaikuttaa näköön. Mutta mulla on siis ns. "ikänäkö".. aamuisin en ees tarvii laseja mutta iltapäivällä kun silmät väsyy esim kännykän näyttö alkaa sumenee ilman. Sillon sit yhtäkkiä en illalla nähnyt aku ankkaa lukea ees lasit päässä.. muutenkin siis pitäs lasit uusia mut oli vähän yllättävä et yks kaks tollanen (siis tää oli sillon vaan vähän aikaa, nyt en oo enää huomannut). Mulla on siis käytännössä aina kylmä, mutta sillon tuli sellasia outoja horkkaväristyksiä, nousi jalkoja pitkin kylmät väreet jne. No yhtenä päivänä oli järkky päänsärky, mut se nyt saattanut olla sattumaa. Yksi vielä outo (tämän saman havainnon tein sillon just ennen kun plussasin sen tuulimunan) Eli just ennen kun tein plus testin niin peiliin katsoessa otsan iho!!! Siis tää on vaikee selittää, mutta mulla on aika syvät "mietintä uurteet" ja kun kuivahko iho niin muutenkin sellanen tietynlainen. Mutta sillon toki ne syvät uurteet on ja pysyy, mutta muuten iho näytti (ja on yhä) sileämmältä, kuulaammalta.. ehkä se on sit vähän "rasvasempi" olematta silti edelleenkään rasvanen, mutta ei niin saharakuiva kun yleensä :ROFLMAO: Siinäpä ne ennen plussaa, joita siis oikeestaan onkin enemmän kun sen jälkee! :rolleyes:
5+ viikolla nännit ehkä vähän tuli aroiksi. Ja olevinaan oli hieman huonon olon aaltoja, mutta ajattelin että varmaan kuvittelen, että ei voi olla vielä.
6+ tissit vähän turposi (pysynyt oikeestaan siinä samassa siitä asti)
8-9+ oltiin siellä lomalla siellä tuli aina aivan yllättäin aivan raivonälkä (siis viim 3h syönnistä) Ja oikeestaan tuntui että on koko ajan muulloin nälkä paitsi sit kun oli syömässä, niin ei juuri mitään jaksanutkaan syödä ja mies söi aina melkein puolet miunkin annoksista.
Siinäpä niitä, siiis on ollut niin piinaavia viikkoja kun ei oikein mitään. Toki sitä sellasta vähän ällöä/krapulaista oloa aina jonkun verran. Mutta nyt toki kotona/töissä pyrkinyt syömään "kokoajan" niin ei se raivonälkäkään pääse yllättää jne. Tissit tosiaan samanlaiset ollut alusta saakka, vähän arat nännit ja vähän turvotusta (joskus yöllä ehkä enemmän pinkeät) Ja sit heti jos ei arastakkaan nännit niin paniiikki! Siis mahalla, kohdussa, alakerrassa ei juuri yhtään mitään.. nyt ehkä muutomana yönä (kun oon saattanut valvoa aamusella kun uni ei ookkaan tullut heti takas vessassa käytyä, mikä on outoa, mutta nyt ehkä vaan pyörinyt niin pirusti tämä asia mielessä) hieman "juilintaa/"kolotusta" kohdussa, nyt se sit saa aikaan paniikkia kun ei oo tähän asti ollut :D vaikka järki sanookin että kuulunee asiaan. Tänään alahuulessa on kipeä kohta.. ei oo ollut koskaan herpestä mutta.. äitilläni on ja voin siis kantaa sitä ja raskaus mm voi sen laukaista, toivottavasti ihan vaan tavan näppy joku tulossa. Viime viikon alussa mulla löi poskiontelot ihan tukkoon (ilman mitään nuhaa tai flussaa) ja pää meinas räjähtää muutoman päivän ja yhä olen vähän tukkoinen, tää nyt voi kans vähän johtua raskaudeta tai sit ei.. en kyllä oikeestaan ikinä oo kipeenä.. Ja siis sit vaan se MAHA.. tuntuu että on jo pitkään ollut pömpsi.. aluks toki olin et ei voi viellä olla itseään et kohan turvottaa (kyllähän joskus hoidoissakin ihan järkky pömpötys ollut).. mutta kyllä se nyt tässä sanotaan reilun viikon anto jo toivoa että pakko siellä on jonkun olla. Iltasin ihan hullun iso pallo..
Ihan siis nolottaa tämä, ei mulla oo mitään oireita ja sekös on ollut piinaavaa ja lietsonut epäivarmuutta. Kun toisilla samassa menevillä @hillan_kukka, @Ramiina on noin kauheet olot. Voimia teille sen kestämiseen.. toivottavasti kohta alkas helpottaa kun toinen kolmannes alkaa (toki eihän se aina sitä sano) Oon kyllä koko ajan miehelle sanonutkin et toki hyvä ettei yrjö lennä jne. Pelkäsin sitä nimittäin siskollanin on ollut todella rajut raskauspahoinvoinnit monta kk (ekassa yli puolet raskaudesta)
Huh.. tämmönen romaani tänään :D ehkä nyt on ne pisimmät sepostukset tehty... Asiaa toki piisaa vielä paljonki :ROFLMAO: Stalkkaamista tosiaan :LOL: oon kaivellut teidän vanhoja kirjoituksia kun olitte samoissa et millasia oloja kellä millon ollut jne. kun en oo "voinut" kysyä.. :)
@love- sulla neuvola varmaan omalla kylällä?
12+6 (tää meinaa unohua:))
 
Domi, mulla ei oo mitään järkevää päässä, mutta mulla on vettä silmissä ❤❤❤❤❤Onhan tää ihan mieletön juttu!!
Se, että luomuna kaiken tään jälkeen, se on se viimeisin, mihin enää uskoa riittää, mutta niin vain se pikkuinen rakas päätti teidät yllättää totaalisesti❤
Onnea, onnea ja onnea. Oli kyllä vahva tunne, että teiän aika on vielä.
En kyllä ole epäillyt hetkeäkään, etteikö teidän hetki tulisi vielä:love:
Pitkä oli tähän saakka matka ja raskas mutta nyt kaikki on kyllä niin hyvin.
Parasta jatkoa toivon teille ja onnea odotukseen.

Toivotan kaikille teille onnea, odottavat äidit❤
Onnea ja hyvää vointia sekä supervoimia synnärille, kun se aika tulee!!
 
Voi vitsi oon kyl vieläki nii onnellinen @Domi teidän puolesta :love: joo, täällä omalla kylällä on. Isännälle eka neuvola jossa (toivottavasti) kuunnellaan sydänäänet. Ultraahan täällä peräkylällä ei ole :LOL:
Enpäs oo lukenutkaan et nyt täälläkin ois! Mut hienoo et tääki kaupunki männöö eteenpäin :ROFLMAO: itteeni ei kyl hirveesti miellytä toi allassynnytys :barefoot: tai siis ajatus siitä, just ton @atvk87 kertoman kivunlievityksen takii sekä sen, että en tiiä oisko miusta sen jälkeen enään yhteenkään kylpyammeeseen tai porealtaaseen :LOL:

@-dino- mut sillo on syötävä kun se nälkä iskee! :giggle:

@atvk87 onnea äippäloman aloituksesta! Ja ihanaa et remontti alkaa olla selvillä vesillä ja pääset sit laittelee vauva juttuja paikoilleen.

Nyt oon viimeset pari yötä nukkunu ku tukki!:sleep: en herää ees vessaan yöllä, max 10-40min ennen kellon soimista! Oikee käsi kyl puutuu edelleen :cautious: aivan hirveetä. Googlailun ja tulevan sairaanhoitaja-veljeni avulla tultiin siihen tulokseen et rannekanavat ois turvotuksen takia tukossa :unsure: nyt oonki käyttäny illalla kylmähaudetta tai kylmägeeliä tohon ranteeseen nii on ollu aamuun asti sit puutumatta :)
Tänään lähdetäänki isännän siskon luo koira/talovahdiksi, sopivasti vknloppu vapaakin nii saa maaseudulla nauttia ylhäisestä yksinäisyydestään :love:

28+4 (ja heeeei, 3työpäivää ekaan pätkään kesälomaa!:cool::love::ROFLMAO:)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Joo ei se siis nyt välttämättä se allassynnytys itseäkään kiehdo (tai toisaalta toki kyllä mutta) lähinnä kun joku niistä eritteistä mainitsi :sick: Mutta onhan se kiva että on sellanenkin vaihtoehto.. :D
 
@atvk87 Mää luulen kans, näkeväthän he söpöjä vauvoja päivittäin nii ei kai siihen voi kyllästyä :love: Mut tuoki että henkilökemiat ei vaan joskus kohtaa vaikka ois ihan asiallinen ja kiva hoitaja vastassa. :X3: Tai mulla ainaki menee joku muuri päälle jos on yliystävällinen toinen osapuoli :whistle:

@Domi On varmasti ollu piinaavaa ku ei juuri mitään oireita ole ollut, mutta toisaalta.. ei sitä oksentelua kyllä oo ikävä:sick:(y) Toivottavasti ei nyt mikään herpes puhkee (n) Kieltämättä toi allas kaikkine eritteineen ei kuulosta houkuttelevalta :ROFLMAO: mutta vesi muuten on kaiketi toimiva/mukava (y)

@love- Jee kohta loma :geek: alkokos sulla äitiysloma siihen perään? Mulla oli viime neuvola eka johon menin yksin :LOL: ja joka kerralla on kyllä kuunneltu sydänäänet. En kyllä tiiä oonko jotenki outo ku en saa siitä mitää kiksejä (n) tietysti ku liikkeet tuntuu ja ultrat nii usein..
Hyvä että on löytyny apua käden puutumiseen, jospa se vielä helpottais ku ei töihin tarvi :)

hah. Olipa muuten virhe se lasagne yöllä, ihan hiukka alko närästää aamusta ja siinä ei enää lääkkeet auttanu. Kuohu siihen malliin että ylös tuli :sick: Miten sitä ei vieläkään opi :rolleyes:

33+0
 
@-dino- joo ei se itteäkään ne sydänäänet sykähdytä, onhan se kiva tietää et se edelleen lyö, ultrat ois niin huippua kun ois vielä. Mut luultavasti kaverin näkee sit seuraavan kerran synnärillä :unsure: meillä isäntä oli ekassa neuvolassa, mutta sen jälkeen ei enää ettei tarvii turhia vapaapäiviä ottaa. Nyt sit isyydentunnustus niin pakko olla mukana :D ja tosiaan, oon nyt iha hyvilläni et ees ne äänet kuunnellaan, potkut kun ei vieläkään halua kuin hyvin harvoin silloin tällöin tuntua läpi ja näkee et toista harmittaa kun ite mie kuitenkin tunnen kaiken jne.
Ja siis äloma alkaa sit loman perään, mut et saatiin lomat järkkäytyy jokaiselle niin pidän nyt viikon, sit meen viikoks töihin ja sit jään kokonaan pois :D vähän säätöä, mut halusin et työkaverikin saa oman lomansa järjestymään, hänen piti aluksi pitää tuo mun eka viikko lomaa ja sit minä oisin jääny kokonaan pois, mutta he eivät ois reissuun päässeet jos niin ois tehty :)

Joo, siis tuo on kun menee jotain epäsopivampaa syömään nii sit kaduttaa jos iskee huono olo/närästys :cautious: sait kuitenki laantumaan olon?

28+5
 
Nonni jes @Domi tänne puolelle vihdoin :love: toi oireettomuus on kyllä niin onni mutta Ah niin stressaavaa :D ekasta raskaudesta osasin sitä arvostaa vasta tällai pidemmällä, että hitto kun tulikin stressattua sitä alussa. Mutta minkäs sitä itselleen voi. Nyt sullakin se mahan kasvamisen odotusvaihe varmaan alkaa NT-ultran jälkeen, kylmiä hermoja sitä varten!

@-dino- ei hitto repesin kun mietin sua yöllä syömässä lasagnea :ROFLMAO:
:giggle: Harmi että sitte kuitenkin tuli tuota närästystä :unsure:

Noista kätilöistä, haluan kyllä uskoa että ne paskamaiset yksilöt on vähemmistössä. Kaikki kehen itse törmäsin synnytyslaitoksella oli tosi mukavia. Ja tsempatkaa itsenne etukäteen että uskallatte pyytää kätilön vaihtoa jos tuntuu ettei yhtään synkkaa. Sanokaa puolisolle siitä että hän voi vaikka asian hoitaa jos itse et pysty!
Mä jotenkin muutenkin kelannut, että voisi miestä valjastaa enemmän osallistumaan mahdollisuuksien mukaan. Meillä hän viimeksi yhdessä vaiheessa hieroi stressipalloa alaselkään supistusten aikana, ehkä kätilön vinkistä en muista. Mutta muuten raukka aika katseluoppilaana vieressä koko päivän ja just kuulemma pahaa teki tosi kun koki ettei pystynyt auttamaan. Ehkä just läheisyys (nojailu häneen tms yms mitä vaan) voisi tehdä hyvää omille oksitosiinitasoille.

Mäkään en hetkahda (enää ainakaan) sydänäänille. Jotenkin semmonen ’nice to know’ mutta ei aiheuta tunnekuohuja. Korkeintaan alkuraskauksissa aiheuttanut tunnekuohuja just jos ei kuule niitä heti. Tippa tuli linssiin varhaisultrassa kyllä kun sydänäänet kuului kun en voinut uskoa että toista kertaa oltais näin onnellisia ja semmoinen kuultaisiin.

@love- vähä hyvä ett löytynyt käden puutumiseen apua :eek: mä jotenkin viimeks vaan tyydyin kohtalooni sen kanssa enkä edes kokeillut mitään siihen. Hyvä tajuta että voi löytyä apuja jos vaiva uusii.

@atvk87 jee äitiysloma! Ja parasta ett pääset paikkoja laittamaan vauvaa varten. Se on kyllä ihan mahtavaa!
Meillä pikkusiskon huone vielä sisältää just jätesäkkejä yms roinaa muuton jäljiltä eikä oikein hajuakaan mitä sinne laittaa hoitopöydän lisäksi.
Värimaailman oon päättänyt mutta siinä se sitten onkin :LOL: Onneksi aikaa tehdä valmiiksi.

Musta ois jotenkin ihana ajatus synnyttää veteen. Vielä mahtavampaa jos se vedessä lilluminen auttaisi kipuihin niinku monet kertoo auttaneen. Kyllähän niitä eritteitä sieltä putsataan tai vedet vaihdetaan. Ja pitäähän sitä pissalle sieltä kuitenkin nousta? Jotenkin epäilen vaan edelleen niin kovasti että tämäkään käynnistyisi itsekseen ja viime kokemuksen perusteella en usko selviäväni ilman kunnon lääkitystä jos käynnistetään. Pitäis tsempata itseään paremmin ja jatkaa sitä rento synnytyskurssia.

Harmi kun täällä uniongelmia. Mäkin käyn sen pari kertaa vähintään vessassa, ja aina samoihin aikoihin eli klo 01 ja 04 :D mutta useimmiten nukahdan kyllä pian uudestaan. Tämä siis ellei poika oli herättänyt syystä tai toisesta tai kömpinyt viereen. Hänellä taas maha kovalla ja aiheuttaa masu pipiä ja heräilyä yöllä ja viereen kömpimistä :sleep:

Laittelen listaa kuntoon kun oon seuraavan kerran koneella eli viimeistään maanantaina.

30+6
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@love- joo ei sielä nyt mitää nii ihmeellistä tehä että miehen töistä kannattais olla pois :) Nonii ei oo paljo enää töitä jäljellä, miniloman jälkeen jaksaa vielä viimisen rutistuksen :barefoot: Joo närästys onneks helpotti ku ylimääräset hapot tuli pihalle :censored::ROFLMAO:

Kiva etten oo ainut jota ei noi sydänäänet nii sykähdytä :rolleyes:

@Domi piti tohon näköön kommentoida että oon huomannu kans että näkö on menny :X3: En muista oonko jo kirjotellu vai en mutta siis varsinki jos pidempään tekee jotain missä katse on lähellä (esim. käsityöt) ja sitte vilkasee kauas nii kestää kauan ennenku silmä tarkentaa. Hyvät valot pitää myös olla jos jotain tekee. Iltaisin ei television tekstejä taho nähä siristelemättä :rolleyes: ja lasit käytössä jatkuvasti.

33+1
 
Onko täällä muita työttömiä?
Mua ahistaa suunnattomasti ku työkkäri väkipakolla yrittää saada mua töihin/harjoitteluun ku joudun olee työttömänä (kodinhoidon tuella en pysty olee ku ei se riitä ees lainaan)
Siis ku enhän minä voi tehä mitään käsilläni enää ku jo se että imuroin kodin saa käden puutumaan nii että on kipeä. Sama oli viime raskaudessakin ja vielä 2kk raskauden jälkeenkin.(epäilty hermopinne) Antaskohan ne miten helposti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti joka alkaa 8.6 et ei tartte ressata ton työjuttujen takia.

24+0 :love:
 
Onko täällä muita työttömiä?
Mua ahistaa suunnattomasti ku työkkäri väkipakolla yrittää saada mua töihin/harjoitteluun ku joudun olee työttömänä (kodinhoidon tuella en pysty olee ku ei se riitä ees lainaan)
Siis ku enhän minä voi tehä mitään käsilläni enää ku jo se että imuroin kodin saa käden puutumaan nii että on kipeä. Sama oli viime raskaudessakin ja vielä 2kk raskauden jälkeenkin.(epäilty hermopinne) Antaskohan ne miten helposti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti joka alkaa 8.6 et ei tartte ressata ton työjuttujen takia.

24+0 :love:
Olin äitiyslomaa ootellessa työkkärin "kuntouttavassa työtoiminnassa", eli käytännössä yhtenä päivänä viikossa 3kk ajan kävin kuunteleen jotain diipa daapa luentoja.. toinen mahdollisimman helppo aktiivisuuden täyttömahdollisuus ois viikon kurssi 6 tuntia/pv mut sinne tais juuri sillon olla kaikki paikat täynnä tms. Onko siellä päin tälläsiä fyysisesti helpompia kursseja ym., joihin menemällä saa olla ainakin sen aikaa rauhassa työkkärin patisteluilta?
Voihan sitä sairaslomaakin vaik ensin yrittää, mut en osaa sanoo miten helposti sellasta sais, ja miten vaikuttas työmarkkinatukeen. Luulisin ettei sitä sit saa jos jatkuu pidempään?
 
Täällä myös yksi huononäköinen :whistle: Mulla on samalla tavalla tollai lukulasit, mitä lähinnä käytän just töissä, en jaksa niitä kotiin raahata useinkaan. Ikänäkö täälläkin vaivaa, mutta tuntuu että kyllä melkein koko ajan pitäisi nyt olla lasit päässä ja että nämä nykyiset ei riitä teholtaan. Mutta ei tosiaan nyt kyllä voi mennä silmätarkastukseen ja uusia laseja hankkimaan :X3:

Voi pyh sentään. Eilen koko päivän vähän stressasi vähäiset liikkeet. Kyllä aina silloin tällöin jotain tuntui, mutta just kun lauantai oli ihan älytön jumppapäivä niin sunnuntaipäivä tuntui sitten melkein täysin hiljaiselta siihen verraten. Kuitenkin oli jotenkin entistä tukalampi ja kiristävämpi olo niin ajattelin, että varmaan vaihtanut asentoa ja sen takia liikkeet tuntuu erilailla. Noh äsken tuntui hikkaa ihan oikeassa kyljessä ja jopa ihan navan tasolla kun aiemmin tuntunut ihan tuolla häpykummun yläpuolella suurinpiirtein :X3: mokoma napero tainnut ihan kunnolla nyt vaihtaa asentoa :notworthy: onhan tässä aikaa vielä jne mutta kyllä jo valmiiksi alkaa kelailemaan mitä se tarkoittaa synnytykselle. Ärsyttää olla just tällänen etukäteen stressaaja :cautious: Sainpahan nyt kunnon motivaatiota alkaa spinning babies liikkeitä tekemään.

31+1
 
Helou ja hyvää viikon alkua kaikille! :p

Oltiin neuvolassa tänään ja iloksemme saatiin kuulla, että lastenneuvolaan vaihdetaan eri paikkaan ja terkka samalla vaihtuu. :D Täällä on otettu reilu vuosi sitten käytäntö, että lastenneuvolan terkka tulee kotikäynnille ennen vauvan syntymää. Oispa joku kiva!

Oli käynnillä terveydenhoito-opiskelija ja oli kyllä mukava ja otti kaikki mittaukset ja muut, oikee terkka vaan päivitteli korttia ja koneelle. Ja sydänääniin, että ei ne siellä neuvolassa sen kummallisemmilta kuulosta, mitä kotona dopplerilla, joten joo, ei oikein enää herätä mitään innostusta, niin ku ekalla kerralla.

Mutta! neuvolasta päästäänkin semmoseen juttuun, että täällä on vaihtunu tai päivittyny se tietojärjestelmä ja nyt sairaala ja neuvola ei enää näe toistensa juttuja, joten meiän pitää täyttää paperilomakkeelle synnyttäjän esitiedot ja hätäkastelappu ja se annetaan ens kerralla neuvolassa ja terkka lähettää ne postilla sairaalaan. Hei kuin hienoa vuonna 2019! Ärsyttää myös, et joudutaan kertomaan esim nimisuunnitelmia sinne terkalle, en tiedä ylireagoinko. :cautious:

Nimestä puheenollen, teillä muilla loppuraskausvaiheilijoilla tais olla nimet jo päätetty/valittu? Meillä ei vieläkään. :whistle:


Nyt @Mandala niitä jumppaliikkeitä tekemään, jo ihan se polvillaan eteen päin nojaaminen voi auttaa, eikä se vaadi paljoa arjen keskelläkään! Sillain ainaki oon omaa saanu vaihtelemaan asentoa, nyt kun on pää alas päin, nii en tiiä viittiskö enää tehdä sitä niin paljon, että teen vaan noita muita. :D

Näkö on kyllä vähän kummallinen ja silmät tuntuu usein väsyneiltä/kuivilta. Just tarkennus ei meinaa välillä onnistua kauheen nopeesti.

Kävin eilen vauvaperheessä kylässä ja sain taas kassillisen vaatteita, pääsispä pian jo pesee ja lajittelee! Se tietty vaatis, et sais noi muut tavarat paikoilleen, ei tässä muuta estettä olekaan. :LOL:

@vipe1986 toivottavasti löytyy joku ratkaisu. Oisko mitään kurssimahiksia tähän väliin?

Onko kellään Milki-merkkisiä liivejä? Millasia ne koot on? Siitä merkiltä löytyis puuvillaset painijanselkä-imetysliivit, mitä himoitsisin, mutta koko huolestuttaa.
Boob:n koot on ainakin todella pientä mitoitusta!

p.s. @Mandala muista päivittää lista. ;)

31+4
 
Heippa kaikille taas pitkästä aikaa!
Kuullostaa uskomattomalta asialta @Domi sinun kertomus! En tiedä taustoja, kun olin tälläinen myöhäisherännyt palstalainen, mutta vaikuttaa, ettei ihmeiden aika ole ohi ja AINA on toivoa, vaikka miten syvissä vesissä joutuukin kulkea. ONNEA!!:love::love::love::love: :love: Ja aivan ihanaa saada tänne muita kulkemaan rinta rinnan tätä raskautta. Meitä onkin kolme lähes päivälleen samoissa lukemissa:)

Täällä ei elämä ole edellisen postauksen jälkeen muuttunut mihinkään. Samat pahat olot ja väsymykset vaivaa ja energiaa ei tunnu olevan mihinkään. Kuitenkin huomaan saavani energiaa, kun käyn hyvissä ajoin päivällä lenkillä ja siihen pitäisi nyt pyrkiä, että saisi normi elämästä taas kiinni. Kävimme np-ultrassa viime viikolla ja masusta löytyi 3-5 päivää isompi asukki:love: Olipa vain jo oikean vauvan näköinen! Kyllä se antoi voimia ja uskalsi antaa onnenkin tulla hetkeksi meille. Mitään hälyyttävää ei löytynyt ja riskiluku trisomia 21:een oli jotain 1:77800. Tänään oli neuvola ja hg oli laskenut melko paljon ja vähän löytyi proteiinia näytteestä. Muuten kaikki ok. Sokerirasitukseen en kuulemma joudu ...Lääkettä voisi kokeilla oksetukseen, jos tuntuu, etten selviä vielä muutamaa viikkoa. Vatsa pömpöttää jo sen verran, että tiukemmat vaatteet paljastaisi heti, mistä on kyse. Oli pakko kertoa tyttärellekin jo, kun hän on sen verran tarkkanäköinen, että kohta huomauttaisi mahasta:LOL:

Nimijutusta joku mainitsi, niin me olemme jo sen verran aikaamme edessä, että nimet on päätetty. Sen sijaan mitään tekonimeä ei ole keskitty ja vaikea keskimällä keksiä.

Ihania äitiyslomapäiviä sinulle @atvk87!

Ja todella suuret pahoittelut sinulle @nyuu[/USER:cry:]. Uskon, että teidänkin aika tulee. Olet kuitenkin saanut raskauden alkamaan, jospa vielä löytyisi keino, jolla se saadaan myös jatkumaan.

hillan_kukka 13+1 (y)
 

Yhteistyössä