~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Niin ja voihan ... taas, tieto lisää tuskaa (ja hankaloittaa elämää), enpä ollut taas totakaan ajatellut että aurinkorasvakin voi olla vaarallista!!! Hohhoi.. Kun nyt mietin niin olen varmaan tiennyt mutta ei kyllä nyt ollut yhtään mielessä.. no varmaan tässäkin on sellanen maalaisjärjenkäyttö ja kohtuu paikallaa.. en tosiaan nyt ajatellutkaan mitenkään megana itseä grillata, mutta just jos vaikka vesille sattus pääsemään kauniilla kesä säällä, niin ei toki tahtos pitkissäkään pojotella..
@-dino- ihanaa kuullu että noin hyvää edistymistä! :love:
21+1
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Niin ja voihan ... taas, tieto lisää tuskaa (ja hankaloittaa elämää), enpä ollut taas totakaan ajatellut että aurinkorasvakin voi olla vaarallista!!! Hohhoi.. Kun nyt mietin niin olen varmaan tiennyt mutta ei kyllä nyt ollut yhtään mielessä.. no varmaan tässäkin on sellanen maalaisjärjenkäyttö ja kohtuu paikallaa.. en tosiaan nyt ajatellutkaan mitenkään megana itseä grillata, mutta just jos vaikka vesille sattus pääsemään kauniilla kesä säällä, niin ei toki tahtos pitkissäkään pojotella..
@-dino- ihanaa kuullu että noin hyvää edistymistä! :love:
21+1
Itse olin Egyptissä rv20-21 ja ihan kunnon rusketuksen otin pintaan ja perus Pirkka aurinko rasvalla suojasin pahimmat säteet.... Neuvola täti ja lääkäri ihasteli rusketusta ja eivät missään vaiheessa moittineet auringonottoa tai rusketusta näin minulla:)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Heipä hei tutut ja tuntemattomat! Tänne päädyin eilisen plussan jälkeen. Olen tuolla ivf/icsi ryhmässä ollut vuoden ja nyt ensimmäinen alkionsiirto toi plussan testiin.

Tää päivä menee puhelimessa kun täytyy allergialäkkeet yms hoitaa.
Mulla on poika vm 2010. Missä vaiheessa ootte neuvolaan soittaneet? Klinikalle soitin ja lutinus jatkuu. Ultra siell kesäkuun alussa. Huhhuh. Olin jo niin valmistautunut ettei toist lasta meille tule et tää on aika hämmentävää. Plus mulle siirrettiin kaks alkioo joten mun tuurilla siel on tuplat!

Millionnea rv4+3
 
@Ramiina irtoisko sulta yhtään enempää tietoa tosta Pohjantähden vakuutuksesta.. Mulla on niillä yriysvakuutukset joten ei tosiaan poissuljettu vaihtoehto, mutta kun ei noista kyllä hirveen tarkkaa tieto irti minun taidoilla netistä saa ja ei tosiaan oo aikaa kaikkia kierrellä ja verteilla..
@millionnea onnea plussasta. Minä taisin soittaa joskus ennen varhaisultraa, en kylläkään olis soittanut kun sen jälkeen mut se oli perjantaina ja lähdettiin sit heti reissuun niin jos en olis päässytkään läpi sinä päivänä, niin oisin ollut todella myöhässä.. koska sit se aika oli seuraavana päivänä kun kotiin tultiin.
Onko @love- lähtenyt sinne ohituskaistalle, kun ei oo mitään kuulunut??!! :)
21+2
 
@Ramiina irtoisko sulta yhtään enempää tietoa tosta Pohjantähden vakuutuksesta.. Mulla on niillä yriysvakuutukset joten ei tosiaan poissuljettu vaihtoehto, mutta kun ei noista kyllä hirveen tarkkaa tieto irti minun taidoilla netistä saa ja ei tosiaan oo aikaa kaikkia kierrellä ja verteilla..
@millionnea onnea plussasta. Minä taisin soittaa joskus ennen varhaisultraa, en kylläkään olis soittanut kun sen jälkeen mut se oli perjantaina ja lähdettiin sit heti reissuun niin jos en olis päässytkään läpi sinä päivänä, niin oisin ollut todella myöhässä.. koska sit se aika oli seuraavana päivänä kun kotiin tultiin.
Onko @love- lähtenyt sinne ohituskaistalle, kun ei oo mitään kuulunut??!! :)
21+2
Kysyin sielta, ikaraja oli 46 ennen syntymaa otettaessa (eli ei kavisi meille, tosin seitsenpaivaisen syntyneen vauvan kylla vakuuttaisivat) ja kotivakuutus ainakin irtaimisto piti olla vakuutettuna siella (meilla ei ole, enka aio vaihtaa) - voi olla etta yritysvakuutus kelpaa, pelkkia henkilovakuutuksia eivat tee. Eli itse katselen muualle.
 
Vakuutuksesta: En tiedä mikä on lopullinen syy sille, etten saanut vakuutusta, mutta vahva veikkaus on istukan laguunat ja siitä johtuvat kasvukontrolliultrat (kun lasketaankohan se istukan toimintahäiriöksi?). Tai sitten radi. Tai alkuraskauden infektio ja siihen syödyt antibiootit. Tai lääkkeellinen PAS (jos se olis ollut vaan se niin sen heidän Estradot-esteen saa kyllä kumottua). Tai koko kokonaisuus ylipäätään, liian riskikäs äiti ylipäätään. BMI oli ennen raskautta 28,5 joten tuskin se oli syynä vaikka ylipainoa siis löytyikin. Soittelen varmaan jossain vaiheessa ja kysäisen mikä oli se viimeinen niitti.

Täytyy siis ottaa vakuutus kun lapsi on seitsemän päivää vanha ja toivoa, ettei tule kovasti rajoituksia. En oikeastaan ajatellut, että saisin vakuutuksen ennen syntymää mutta huomaan silti pettyneeni. En varmaan yritä muista firmoistakaan, tuskinpa samoilla terveystiedoilla saisin niistäkään + kalliimpia.

Tänään vauva on taas kääntynyt potkimaan haaroväliä ja liikkeitä on tuntunut jo useasti päivän aikana :love::love::love: Ihanaa. Viikonloppuna oltiin vissiin jotenkin eri päin. Mulla oli muistaakseni tosi rankkaa henkisesti liikkeiden kanssa rv28 eteenpäin, jotenkin se vastuu siitä, että mun pitää ymmärtää jos vauvalla on jokin huonosti, oli ottaa ihan liikaa voimille. Liikkeiden tunteminen oli jotenkin tosi hankalaa ja olihan mulla melko vaisu vauveli silloin kyydissä.

Aamusokeri oli tänään 3,7...eih, mulla oli viime loppuraskaudessa ongelmana liian matalat sokerit ja niinköhän sama alkaa nyt :(:( Ei toi 3,7 ole onneksi vielä ihan paha, mutta äitipolin lääkäri kyllä esikoisen raskaudessa sanoi, että pitäisi se yli 4 saada pysymään. Täytynee vissiin tihentää verensokerimittauksia.

24+4
 
Tervetuloa ja onnittelut @millionnea! :love:Laitatko tarkemmat tiedot, niin lisätään listalle?

Tsemppiä @gemmy sokereiden kanssa taisteluun! Mittaat useammin ja lisäät jonkun välipalan?
Tylsä toi vakuutusasia, mut voi olla, että kokonaisuus nähdään liian riskinä.
Toivotaan, että tunnet paljon liikkeitä ja huoli pysyy niin poissa. :)

Joo, mitäs @love- puuhailee?

Tänään oli tosiaan neuvola ja kaikki kunnossa, eli ei muuta ku odottelua. :D Ens maanantaina uus käynti, toivottavasti ei tarttis enää mennä.
Sain viimein kirjoitettua synnytystoivelistan, jäänyt vähän kun lainasin kirjastosta vielä pari kirjaa synnytykseen liittyen ja nyt kun oon saanut ne luettua, niin on jotenkin aika selkee näkemys mitä haluaisin ja mitä en.
Voin ainaki suositella tota Malla Rautaparran raskaus, synnytys ja äitiys -opusta.

Tänään ollu taas niitä jomotuksia ja supistellu enemmän, mut joka neuvolakäsittelyn jälkeen on ollu, että ei nyt vedetä mitään johtopäätöksiä. Liian kuuma edelleen!
Huomenna pitäis mennä verhokaupoille.

39+4
 
Viimeksi muokattu:
En oo mihinkään karannu täältä, ei huolta :ROFLMAO:

@-dino- ihania uutisia! :love:

Kiva kuulla myös @Mandala et siellä menee myös hyvin :)

@millionnea isot onnittelut plussasta! :love:

Kauheesti kaikkea tänne tullut :D oo käyny kyl lueskelee aina :) jotenki tosi väsynyt oon ollu. Ei tänne oikein muuta. Ens ma neuvola ja se kasvukontrolli kesäkuun alussa, viikko ennen laskettua. Tuntuu jotenki tosi myöhäseltä o_O nyt vaan ootellaan ja ootellaan :D ihan muutamia supistuksia on tullu, lähinnä yöllä vessareissujen jälkeen.. Ja sit jos jotain äkkiliikkeitä sattuu tekemään, muuten ei mitään oo ollu.

37+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Domi En oikein muista mitä kaikkea se vakuutus sisälsi, asiakaspalvelija kysyi mitä halutaan siihen, ja ennen kuin hän ehti luetella niin mieheni vastasi että ihan kaikki. On siis kaikki mahdolliset tapaturmasta/sairaudesta kuolemaan (kuulosti kamalalta). Piti täyttää sellanen paperi jossa kysyttiin tietoja omista raskauteen vaikuttavista sairauksista, radista jne. Mulla on radi ja sain silti heti. Piti toimittaa kuva siitä sokerimittausvihosta, siis arvoista joita ollut, sekä kuva sähköisestä äitiyskortista (otin kuvan siitä sivulta jossa lukee ultrakäynnit ja että vauva on normaali). Hintaakaan en muista (n) Että ei tästä paljoa apua ollut :D
 
@Mandala Tänään vaihettiin hengityskoneseen kevyemmät säädöt ja nyt tyttö ainaki illan jakso hengitellä itse. Saa kuitenkin vielä niin voimakkaista lääkkeitä että voi hyvinki unohtaa hengittää ite ja silloin kone puuttuu peliin. Lääkkeistä vierottautuminenki alkaa todenteolla huomenna, tänään jo vähän vähennettiin annoksia. Maidot sai alottaa nenämahaletkuun, hurjalla puolen millin kerta-annoksella :p Illan maitoannoksen sieti hyvin ja voivatki kokeilla yöllä meniskö koko milli (y) Huomenna tiedossa ainaki sydämen ultraa, pään ultra oli ok jos en sitä tänne jo maininnu :rolleyes:

@gemmy harmi ettei vakuutusta irronnut, ilmankin kyllä varmasti selviää (y)

Tuntuupa jotenki hassulta kirjotella tänne vieläki ku raskausasiat tuntuu olevan niin kaukana menneisyydessä vaikka vasta kolme viikkoa sitten itekki tukevasti olin maha pystyssä. :confused: Toinen huomio on sellainen että kun koko raskausajan tuntu oudolta kun puhuteltiin äidiksi tai vanhemmaksi, eikä kyllä itse sellaisia sanoja suustaan päästänyt niin kuinka luonnolliselta se tuntui heti tytön syntymän jälkeen :love: Kolmas asia on se että mulla ei oo yhtään synnyttänyt olo. Siis en koe että mun sektio olis ollu synnytys. Se oli vaan leikkaus jossa vauva otettiin mahasta. En tällä vähättele kenekään muun kokemusta sektiosta synnytyksenä vaan sellanen olo mulla itellä on. (n)

-dino- ja typy 3vko <3
 
Mun tissit vuotaa!!!! :eek: On siis aijemminkin joskus vähän jotain tihkunut, mutta nyt kun oon ilman liivejä niin paita kastuu!!! ÄÄääh.. Ja tänään tuntunu muutenkin taas maha entistä isommalta, ei se aamulla ollut, mutta iltapäivällä tuntu et aivan valtava.. en voi tosiaankaan kun miettiä mitä se on syksyllä, kun vasta just puoli väli ohi.. o_O ja näytän kun olisin viimisilläni..
Onnea @-dino- lle hyvästä kehityksestä..
Kiitos @atvk87 lle kirja vinkistä.. ei oo käynyt mielessäkään lukea tollasia, mutta voisi varmaan.. jos kesällä on joskus aikaa..

21+2
 
Jaha, tulikohan sittenkin aliarvioitua! Kunnon supistukset alkoi 16.30 ja otin melkein heti panadolin. Sit niitä tuli pari tuntia ~10 min välein ja sit harveni ja harveni. Tossa ysin-kympin välillä ei tainnu enää tulla yhtään. Sit menin nukkumaan ja heräsin kaks kertaa supistukseen kattomatta kelloa ja kolmannella nousin panadolia hakemaan, sillon oli reilu tunti siitä ku menny nukkumaan.
Nyt on tullu 8-11 minuutin välein. Aluks oli jännää, mut ei sit enää. :D Makuullaan ei kyllä pysty olemaan supistuksen tullessa. Onneks ne kestää vaan vajaan minuutin mut ei täs kyl saa nukahdettua enää.
Vauva liikkuu ihan hirveesti, enemmän ku koskaan ennen möyrii. Tämä oli aivan yllättävää, jotenki aattelin et hän olis hiljaa tässä vaiheessa.
Saas nähä tuleeko lähtö vielä tänä yönä! :eek:
 
Joo, lähettiin vähä ennen kolmea kotoa ku supistuksia tuli 4 min välein.
Olin auki aan 1,5 cm, mut kohdunkaula hävinnyt kokonaan. Ihan järkyttävän kivuliaita suppareita.
Sain valita, kotiin pärjäilee vai tänne nukkumaan lääkkeen voimin. Jäin tänne ja mies kotiin. Sain unilääkkeen, mistä meni pää sekasin ja sit jonku kipulääkkeen olkavarteen.
En saanu silti nukuttua, torkuin välit.
Nyt tääl vaihtuu vuoro ja piti ottaa käyrät mut kone ei toiminu. Odotellaan.
Veristä vuotoa on ja limatulppa irtos.

39+5
 
Oon taas vaan pari viikkoa käynyt lukemassa mut en oo kerenny kommentoimaan mihinkään. Nää päivät menee nii vauhdilla ku yritän juosta ton neidin perässä joka on vikkelä kintuistaan ja kerkiää joka paikkaan ja sit ku mies tulee töistä oisin jo valmis unille. :)

Mutta...
@atvk87 siellähän elellään jänniä hetkiä ja kohta on vauva sylissä :love:

@Domi ja @Rusakkonen onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

@millionnea onnittelut plussasta.

@-dino- kiva kuulla että neidin toipuminen edistyy hyvin.

Mua vähän ärsyttää ku eilen oli nla ja pissassa sokerit plussalla niin ajaavat mut kolmanteen sokerirasitukseen vaikka kahdessa ei oo mikään arvo ollu lähellä rajaa:mad: ja ton plussan syy on varmasti kolmen päivän herkuttelu lomareissulla ja aamupalan pari mukillista mehua :unsure:
Muutenkin neiti majailee poikittain terkan mielestä mitä käsin tunnusteli (vuonna -17 kyllä oli semmonen kannettavan tietokoneen näkönen ultra laite jolla just tarkastettiin vauvan asentoa mut nyt ei sitäkään käyttäny)
Sf mitta menee yläkäyrän yläpuolella. Kokoarvio ultra ois 6.6. Ja seuraava nla jo 3.6. Äitiyslomakin alkais 8.6(y)

Vipe rv32+2
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Oi mulla meni kylmiä väreitä ihan, siellä oikeasti jo hommat etenee! :love: Tuoreessa muistissa kuin huono yhdistelmä on väsymys ja supparit minkä kanssa ei voi maata. Onko sulla kuin tiheästi suppareita nyt ollut? Auttoiko se olkapäähän laitettu lääke niihin ollenkaan?
Kannattaa tepastella siellä vaikka käytäviä jos jaksat olla pystyssä, jospa se vauhdittaisi!
Ihan hurjasti tsemppiä, oon hengessä mukana :love: tulen tänne varmasti kurkkimaan jatkuvasti tänään :giggle:
 

Yhteistyössä