~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Domi jos se itestä on kiinni niin todellakin :ROFLMAO:

@atvk87 ja arvaa vaan et miun tuurilla mennään vielä pitkälle yli (n) ei vaan millään haluis :D juu, tänään neuvola iltapäivällä :)

Eilen oli muutamia supistuksia ja painaa enempi ja enempi tonne alas, mut edelleen ei mitään suurempaa. Kunpa jo kohta :whistle::love:

40+0
Kuva vielä viimesen kerran :D
IMG_20190610_100047.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Domi
@shelterme onnea ja tervetuloa tällä puolelle.. kyllä se neuvola varmaankannattaa varata jo ennen, ainakin jos teillä vaikea saada aikoja. Itse en missään nimessä olisi uskaltanut, vaikka olin käynyt jo 5+6 ultrassa missä todettiin että siellä alkioa on oikeassa paikassa, mutta syke ei viellä näkynyt.. mutta kun sit se 7+6 ultra sattui pe ja lähdettiin sitten vkl 10 päivän ulkomaanreissuun, niin en voinut jättää sille varhaisultra päivälle varaamista jos en olisikaan päässyt läpi tai jotain.. Joten soitin jo sit joskus sillon rv 6 muistaakseni, vaikka se tuntui ihan "typerältä" kun ei uskonut koko hommaan yhtään.. Ja aika olikin sit heti kun reissusta tultiin..

24+2
 
@shelterme oon kans samaa mieltä et jos vaikee saada aikoja nii varailisin kyl pikku hiljaa. Itse varailin vasta sen varhaisultran jälkeen, mut meidän pikkukylällä pääseekin melkein tunnin varoajalla jos on tarvis.. Toivottavasti (ja eiköhän) teillä kaikki menee yhtä hyvin tälläkin kertaa! (y) onnea vielä :love:
 
@love- Ihan pian sullakin on oma nyytti sylissä :love: Muistan kyllä sen malttamattomuuden. Olin viimeisen kuukauden ennen laskettua aikaa ihan että "jokojo" :D

Mä taisin tässä raskaudessa soittaa 6+ jotain @shelterme Otin ajan kyllä vasta ultran jälkeen.
Niin ja ymmärrän fiiliksesi tuosta "helposti" raskautumisesta (voiko sanoa muuten helposti, jos on hoidoissa kuitenkin vasta raskautunut :rolleyes:). No niin tai näin, meilläkin on kolme siirtoa ja kolme alkanutta raskautta, tosin 2. meni kesken, mutta kuitenkin. Olen itsekin iloinen, että kroppa ymmärtää mitä tehdä ja alkiot on ollu ihan hyviä tarraamaan kiinni, on vain tarvittu hieman lääketieteen apua, jotta siittiöt ja munasolut ovat löytäneet toisensa :)

@Ramiina Ei siitä sf-mitasta kannata olla niin huolissaan, olemme kaikki kuitenkin yksilöitä eikä kaikkien mahat mahdu ns. standardiin.. Itsellä esikoisen raskaudessa oli 33+2 sf-mitta yhtäkkiä huikeat 37cm, oli vajaassa kolmessa viikossa kasvanut 6cm :eek: Mittaajakin oli sama, joten siitäkään ei ollut kiinni. Sen vuoksi käytiin ylimääräisessä ultrassakin, mutta ihan normaalin kokoinen vauva mahassa oli. Joten ei se aina tarkoita mitään ihmeellistä :)

Meillä oli tänään se nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin :love:. Pikkunen oli 3-4 päivää isompi, mutta la ei vaihdettu kun on hoitoalkuinen. Oli ihana kun siellä oli kaksi ultraajaa ja ultraus oli rauhallinen ja mielestäni aika pitkä, koska tämä toinen kätilö vasta harjoitteli ultraamaan. Olin yli 30min siellä ihastelemassa pikkusta ruudulta. Tosi tarkkaan katsottiin jo selkäranka, napavirtaukset, syke, aivot, mahalaukku, napanuora jne.
Hän siellä potki ja heilutteli käsiään ja hikkaili valtavasti :love: Oon ihan myyty!

Tänään 12+2
 
@love- Ihan pian sullakin on oma nyytti sylissä :love: Muistan kyllä sen malttamattomuuden. Olin viimeisen kuukauden ennen laskettua aikaa ihan että "jokojo" :D

Mä taisin tässä raskaudessa soittaa 6+ jotain @shelterme Otin ajan kyllä vasta ultran jälkeen.
Niin ja ymmärrän fiiliksesi tuosta "helposti" raskautumisesta (voiko sanoa muuten helposti, jos on hoidoissa kuitenkin vasta raskautunut :rolleyes:). No niin tai näin, meilläkin on kolme siirtoa ja kolme alkanutta raskautta, tosin 2. meni kesken, mutta kuitenkin. Olen itsekin iloinen, että kroppa ymmärtää mitä tehdä ja alkiot on ollu ihan hyviä tarraamaan kiinni, on vain tarvittu hieman lääketieteen apua, jotta siittiöt ja munasolut ovat löytäneet toisensa :)

@Ramiina Ei siitä sf-mitasta kannata olla niin huolissaan, olemme kaikki kuitenkin yksilöitä eikä kaikkien mahat mahdu ns. standardiin.. Itsellä esikoisen raskaudessa oli 33+2 sf-mitta yhtäkkiä huikeat 37cm, oli vajaassa kolmessa viikossa kasvanut 6cm :eek: Mittaajakin oli sama, joten siitäkään ei ollut kiinni. Sen vuoksi käytiin ylimääräisessä ultrassakin, mutta ihan normaalin kokoinen vauva mahassa oli. Joten ei se aina tarkoita mitään ihmeellistä :)

Meillä oli tänään se nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin :love:. Pikkunen oli 3-4 päivää isompi, mutta la ei vaihdettu kun on hoitoalkuinen. Oli ihana kun siellä oli kaksi ultraajaa ja ultraus oli rauhallinen ja mielestäni aika pitkä, koska tämä toinen kätilö vasta harjoitteli ultraamaan. Olin yli 30min siellä ihastelemassa pikkusta ruudulta. Tosi tarkkaan katsottiin jo selkäranka, napavirtaukset, syke, aivot, mahalaukku, napanuora jne.
Hän siellä potki ja heilutteli käsiään ja hikkaili valtavasti :love: Oon ihan myyty!

Tänään 12+2
Ma tulen aina hiukan Sinua perassa @BlackCat - minulla on NT-ultra ensi viikon perjantaina 21.6., jolloin olen 12+4. :)

Ja sitten omaa napaa... Nyt talla hetkella vaan jannittelen, etta onhan se vauva siella viela elossa... ei tosin ole mitaan syyta olettaa, ettei olisi. Mutta kuitenkin. Miten te muut olette parjanneet tuon epatietoisuuden kanssa? Olen kylla yrittanyt ihan positiivisesti ottaa, ja ostin jopa jonkin verran vauvanvaatteita, kun halvalla sain! :)

En ole vielakaan pystynyt tekemaan paatosta NIPT:ista. Siirsin kylla sen session nyt NT-ultran jalkeiselle viikolle (13+4), etta jos siina NT-ultrassa tulee mitaan aihetta. Katsotaan nyt. Mieluummin en maksaisi niin paljon...
 
  • Tykkää
Reactions: BlackCat
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen.. la 10.2.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Millionnea ... ensimmäinen neuvola 18.6
Domi ... sokerirasitus 20.6
Rusakkonen ... nt-ultra 21.6.
Domi ... neuvola 24.6
shelterme ... varhaisultra 27.6
shelterme ... neuvola 4.6
Rusakkoinen ... kätilön vastaanotto 15.7


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Viimeksi muokattu:
Nostin ton listan.. lisäsin @shelterme sut listalle, laitatko vielä mikä hoito teillä oli ja mones nyytti olisi tulossa.. muokkaan ne sit tohon..
Olisiko ollut jotain muuta päivitettävää (kun ei ilmeisesti vielä saanut @love- a siirtää maaliin päässeisiin :D)
En jotenkin aijemmin huomannut tota @love- n masukuvaa :love: ihana! Mitä tuntoja?

24+3
 
@Domi siinä saatto käydä niin et kerkesit nähä ja reagoida siihen ennenku kerkesin (jälkikäteen siis) lisäämään sen kuvan :D meni vähän säätäessä ku en aiemmin oo puhelimella lisäilly ku aijaan kautta ja se oli jumissa o_O ja ei näkyy pääse mua siirtää maaliin päässeisiin... Turhauttavaaaa :rolleyes: vähän on silloin tällöin supistellu, mut ei mitään säännöllisyyttä..

Maanantaille varattu kontrolli äippäpolille. Nyt vaan toivotaan ettei sinne tarviis mennä :geek:

40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja atvk87
No arvasinhan minä että noissa hakemusasioissa iskee kiukku.. tuli vaan jo ennen kun edes kerkesin oikeastaan aloittaa.. Eilen siis päätin tarttua siihen paperipinoon minkä neuvolasta sain, todetakseni et eihän siinä siis ollut mitään muuta hakemuksiin liittyvää (kaikki muut siis oli siihen isyydentunnustukseen mikä tehtiin myös viimeksi) kun kuppanen lehtinen missä kerrotaan Kelan lapsiperheiden tuista!!! Päätin sitä sit lueskella ja siellähän sanotaan näin: Äidin täytyy käydä lääkärintarkastuksessa raskauden alussa ennen 5.raskauskuukautta. Tarkastuksessa saat raskaustodistuksen. Tarvitset todistuksen kun haet kelalta tukea. Just!!!! PIIPIiipiiip.. :censored: Mullahan ei ole ollut lääkärintarkastusta!!!!! Viimeksi se siitä puhui ja sanoi itseasiassa soittavansa ajan, mutta ei ole soittanut, eikä kyllä myöskään sanonut mitään et sen tarviin ennen kun voin hakemuksia tehdä!!! Nyt siis kysymys kuuluu @Ramiina @hillan_kukka onko teillä jo ollut se lääkärintarkastus? Tai siis miksi ei muutkin jos muistaa miten ton hakemuksen kaa meni? Toki soitan tänään sinne neuvolaan ja kyselen sitä aikaa, koska se vielä sanoi sillon et "on myöhästä" varata sitten seuraavalla käynnillä, mutta ei kai viimeksi ollut jotenkin viellä auki ne lääkäreiden ajat. Tiedän että tällä viikolla kävi tuttava joka on 2,5 viikkoa edellä, että täällä tosiaan kai käydään vasta nyt, mutta kyllä ketuttaa taas tällänen ylimääränen hämmennys ja ahdistus noitten hakemusten kaa (mitkä vaan jotenkin on mulle ihan hirveitä, kun ei ne koskaan kuitenkaan ilman tappelua onnitu). Kun annettiin ymmärtää et nyt ei oo kun hakea, mutta enhän nyt rupee niitä turhaan muuten täyttelee jos sen lääkärintodistuksen tartteen kuitenkin ennen.. Arrrgg!

24+5
 
Ei mulla ole kummallakaan kerralla ollut raskaustodistusta varten erillistä lääkäriä. Eka ollut rv14 tai 17 ja toks ollut rv32 muistaakseni. Oma terkka vaan antanut sen todistuksen käteen siellä kela-neuvolassa ja hyvin on riittänyt.
 
@Mandala mulla ei siis ole ollut viellä minkäänlaista lääkärintarkastusta missään vaiheessa.. eikä mulla olevinaan noissa mitään todistusta ole, pitää kaivella viellä..
muoks: No perkele, olihan se siellä jossain papereiden välissä :rolleyes::whistle::D Turhaa taas vaahtosin.. Sorry! Tämän todistuksen siis pitäs riittää siihen hakemukseen?
 
Viimeksi muokattu:
@Domi eipä täällä varmasti kenenkään vaahtoamiset haittaa :D jännä ettei yhtään neuvolalääkäri käyntiä ole ollut. Näköjään sekin sitten kuntakohtaista missä on ja missä ei :cautious: siis turhia ne mulla aina ollutkin että hyvin ois voinu jättää väliinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Domi Mulla oli rv 17 neuvolan lääkärille aika, siellä vaan puhuttiin ja se tsekkas jollain 100 vuotta vanhalla ultralla, josta ei näkynyt mitään muuta kuin vauvan selkäranka :LOL:

Hyvä että löysit raskaustodistuksen papereiden joukosta (y) Toivottavasti saat pian pakkauksen ja päätökset :)
 
Voi @Domi sua! Ja toki saa höyryjä täällä päästellä! :D ihan suotavaakin nii pysyy kuuppa kasassa. Se raskaustodistus tosiaan riittää. Mulla oli silloin joskus kans se neuvolalääkäri, kyseli mikä olo, onko turvotuksia/suonikohjuja ja teki sisätutkimuksen et onks paikat kiinni. Tuntu vähän turhalta käynniltä, kesti ehkä 15min :) toivottavasti nyt saat hakemukset eteenpäin (y)

@Mandala toosaalta tosi vaikee ajatella et niinpä, kohta tässä on itsekin äiti :love: mut sit samalla ei vaan enää haluis oottaa :LOL:

40+4
 
@Domi Eikä! :ROFLMAO: Noh, josko huomenna ;) Se oli kyllä helppoa tehdä netissä, ei mennyt kauaa. Tai no, mun osiot oli helppoja; äitiyspäiväraha, vanhempainraha, äitiysavustus sekä lapsilisä. Mulla ei ole hajuakaan isyysrahoista jne. Täytyy varmaan varata oikein aika Kelaan ja mennä keskustelemaan :D
 
Heippa!

Nyt on jotenkin niin paljon helpottuneempi olo kun näki vauvan pyörivän ja hyörivän vatsassa:love: Pakko kaiken on nyt vaan mennä hyvin...
Riskiluvut tietty vielä puuttuu, et ne vähän vielä jännittää..

No mutta ihan vähän sinä jäljessä olet @Rusakkonen Saattaa olla, että synnytätkin ennen mua :)

Toivottavasti motivaatio löytyy uudelleen @Domi (y) Muakin aina ahistaa noi Kelan lippulappusten täytöt etukäteen, vaikkei ne lopulta ees oo niin pahat tehdä :rolleyes:

Mites @love- joko oot päässyt tositoimiin?

Joku kun seuraavaksi päivittelee niin mulle vois laittaa rakenneultra 12.8. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@BlackCat se on ihana fiilis nähdä toinen möyrimässä siinä näytöllä :love: toivotaan et luvutkin ovat maltilliset!

Edelleen puksutetaan etiäpäin - kokonaisena :unsure: eilen illalla oli suht säännölliset mut täysin kivuttomat supistukset. 5-20min välein tuli parin tunnin ajan illasta, sit kävin nukkuu enkä ainakaan heränny yöllä. Jospa se tästä kohta puoliin lähtis käyntiin :) ollaan isännän kanssa molemmat menty se 6pv yli lasketun, nii josko viimeistään huomenna :whistle:

40+5
 

Yhteistyössä