~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Oli jannaa tanaan! Vaikka se ihan kaikkein suurin jannitys olikin voitettu viime viikon varaslahdolla. Eli kun viime viikolla aloin kunnolla vahentaa laakkeita, niin yhtena paivana tuli kerran pieni maara ruskeaa vuotoa. Tietenkin pelastyin, ajattelin, etta hormonien vahennys vahingoittaa vauvaa; soitin Suomeen jne. Suomesta neuvoivat minua menemaan ultraan, niin pistaydyin ultrassa jo viime viikolla. Ja ihanaa oli tuolloin (11+3) nahda vauvan potkivan! Vauvalla oli myos kauniit kadet ja nena. :) Niska oli tuolloin 1.4 ja koko pituus 5cm. Ruskea vuoto oli ilmeisesti ollut harmitonta: kohdun ulkopuolelta loytyi pieni maara nestetta ultrassa, joka oli mahdollisesti silloin tullut ulos ruskeana. Kaikki Suomenkin mukaan hyvin, Sain myos monta ultrakuvaa mukaani. Valitettavasti mies ei ollut tuolloin mukana, kun oli tuollainen hataultraus.

Ja sitten tanaan mentiin miehen kanssa yhdessa! Paikallinen sairaala oli hurja labyrintti, ja saavuimme paikalle myohassa. Onneksi kuitenkin suostuivat ultraamaan. Kaikki kunnossa, vauvan sydan sykki ja tanaan han jopa kaantyi. :) Niska oli 2.2cm ja vauvan koko pituus 6.5cm. Laskettu aika aikaistui: vauvan piti tanaan olla 12+4, mutta kuulemma koon mukaan 12+6 ja la nyt 28.12. Viime viikollakin oli jo paivan verran edella koon mukaan. Miehellekin oli hieno kokemus, kuvan laatu ei ollut yhta hyva kuin yksityisella, mutta kylla siita silti naki.

Otettiin myos niskaturvotusverikokeet niihin kolmeen syndroomaan. Ja mieskin joutui verikokeeseen: taalla tehdaan myos sirppisolu-/thalassemiaseulonta, ja koska munasolu oli luovutettu, koe tehtiinkin sitten hanelta. Valkoihoisilla tosin todennakoisyys on hyvin pieni.

Sain myos katilon tekemien verikokeiden ja virtsanaytteen tulokset: kaikki oli hyvin, ja hemoglobiini jopa 140. Eli ei ollut anemiaa. :)

Nyt sitten vain ultrakuvia ihailemaan; ja ehka kohta raskaudesta voisi kertoa hiukan laajemmalle piirille...
 
Onnea @Rusakkonen! Eka trimesteri hienosti takana, nyt jo uskaltaa kertoa jos haluaa.

@love- , paljon onnea pienokaisesta!! :love::love: Synnytyskertomuksessasi on paljon samaa kuin mun ekassa, mullakin käynnistettiin ja lopulta päädyttiin sektioon kun ei kaikesta piinasta huolimatta lähtenyt kohdunsuu kunnolla aukeamaan.

@gemmy, hyvä että liikkeet nyt tuntuu. Mullakin on välillä päiviä jolloin tuntuu huonommin ja silloin kyllä ahdistaa. Välillä taas rummuttaa ihan hurjasti, mutta vaikka se joskus vähän fyysisesti epämukavaakin voi olla, olen silti aina silloin kiitollinen kun tiedän että siellä voidaan hyvin.

@Domi onnea hyvästä vaunuhankinnasta! Mulla on pahasti rästissä vielä tuplarattaiden hankinta eikä laskettuun aikaan ole enää kuin reilu kuukausi. :eek: Tiedän suurin piirtein mitä haluan, enkä välttämättä ehdi toimitusajan puitteissa niitä saamaan ennen syntymää. No, sitten mennään vähän aikaa niin että esikoinen kulkee matkarattaissa ja ekoina viikkoina on kuitenkin 2 työntäjää kun mies on isyyslomalla.

@vipe1986 kurjaa että ruvettiin venkslaamaan tuon käynnistysajan kanssa. Ymmärrän kyllä että et halua kovin isoa vauvaa lähteä alateitse puskemaan. Toivottavasti silloin 38+2 saadaan suunnitelmat polilla yhteisymmärryksessä laadittua. (Ja voihan olla että hän päättää itse tulla jo aiemminkin.)

Omat jutut: onkin päässyt vierähtämään pari viikkoa siitä kun viimeksi kirjoitin. Olen kyllä seurannut palstaa säännöllisesti ja täällä taustalla ollut hengessä mukana. Viimeiset 1-2 viikkoa ennen äitiyslomaa (eilen oli vika työpäivä!) alkoi kyllä ottaa lujille. Työpäivät kyllä meni, mutta niiden jälkeen oli kotona ihan puhkikulunut olo ja kaikki vähäinenkin jäljelle jäänyt energia meni esikoisen touhuihin. Nyt toivottavasti helpottaa ja levollekin on tarvittaessa paremmin mahdollisuuksia (edes esikoisen päikkärien aikaan).

Viime kerrallahan mulla käynnistettiin synnytys ihan loppuvaiheilla, kun viikolla 39+ oli sappihappoarvot lähteneet nousuun. Sen takia maksa- ja sappihappoarvoja on nyt loppuraskaudessa seurattu parin viikon välein, ja nyt viimeisimmässä mittauksessa ne hitsin sappihapot oli kääntyneet nousuun, ei pahasti (jotain yli 10) mutta kumminkin. Sain lähetteen äitiyspolille ja voi olla että tämä asia käsitellään vasta synnytystapa-arviokäyntini yhteydessä joka on 1.7. (viikkoja silloin 36+1). Edeltävästi pitää käydä labrassa. Jos nousu jatkuu niin se voi tarkoittaa sitä, että pitää käynnistää ennen laskettua aikaa eli voi olla, että vauva tuleekin nopeammin maailmaan. Viime käynnistyksestä on aika nihkeät kokemukset... mutta aion luottaa siihen miten tilanteen arvioivat ja menen sen mukaan, mikä on lääketieteellisesti suositeltavinta.

Ai niin, listasta, @Domi sitä taitaa päivittää? Mun lasketun ajan vois vaihtaa yhdellä eteenpäin eli 28.7. Tuo 27.7. oli ihan alussa saamani arvio varhaisultran kokoarvion perusteella, mutta sitten se muutettiin vastaamaan ovulaatioajankohtaa ja sillä 28.7. päivämäärällä on menty jo pitkään.

34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Kiitokset kaikille! :love: on tää aika uskomatonta kyllä... Ja se fiilis kun näki neidin ekaa kertaa ❤ heräämössähän mulla ei ollu ees puhelinta niin en saanu kuviakaan.

Oma olo alkaa olemaan jo lähes normaali. Sängystä ylös pääsy ja takas makuulleen meno toki viel haastavaa, mut kävely on jo taas normaalia/helppoa. Temperamenttinen tapaus on neiti kyllä ja kaikki kuulee et on varma nälkäkuolema jos ei ekasta vihjeestä tajua jo et tissiä tänne. Ja yllättäen isi on se paras juttu :cautious: minuu vähän vilkuillaan kulmien alta jne mut isin kaa höpötellään ja tuijotellaan sit ihan koko ajan :love:

@Domi laitoin sen litanjan sinne loppuun lähinnä itelleni ja toki kaikille muillekin infoks. :D saa laittaa listaan tai olla laittamatta, mihin päädyttekin joskus listan kanssa kulkeutumaan :) ja onnea vaunuista, oot kyl hyvän löydön tehny!

@vipe1986 onpas kyl tosi kurjaa :unsure: toivotaan nyt että saatte suunnitelmat lyötyä lukkoon!

@Rusakkonen onnea ultrakuulumisista :love::love:

@Katti75 toisaalta kiva kuulla ettei ookaan ainut jolle näin voi käydä, vaikka ikäväähän se on.

Tsemppiä teille kaikille! Ootte aina mielessä :love:

Love- ja typy 2pv
 
Mä tuun nyt kanssa tänne kirjoittelemaan. Jotenkin olin unohtanut tämän keskusteluketjun ja nyt lueskelin pitkät pätkät kerralla sitten.

Meillähän oli noin viiden vuoden yritys saada toinen lapsi, ja viime marraskuussa sitten lopultakin pysyvästi tärppäsi neljännen IVF-hoidon ekasta alkionsiirrosta, Dextrassa Hgissä. Nyt on sitten jännitetty tänne rv35 asti, eli loppusuora käynnissä. Äitiysloma juuri alkoi, tosin kun olen yrittäjä, niin työt vielä jatkuvat kevennetysti, kotoa käsin.

Tänään sain pakattua sairaalakassin (ja pojan ja koiran kyläkassit) ja pyykättyä loput vaatteet, ja kyseltyä Torissa pinnisten ja sitterin perään. Vähän vielä tarvis imetysvaatetta, vaippaa, harsoja ja sen sellaista. Miehen vastuulla on autokopan hankkiminen, ei ole vielä kovin paljon tehnyt asian eteen.

Olo on yhä aika epätodellinen, eikä vielä osaa ennustaa, miten suhteen syntyminen vauvaan sitten lähtee etenemään. Olin odottanut poikaa jotenkin itsestään selvästi, ja rakenneultrassa veikattiin tyttöä, ja sen jälkeen olen ollut lähinnä kummastunut :)

Typy on perätilassa, ollut noin pari kk jo. 1,5 viikon päästä yrittävät kääntää ulkokautta. Olen ollut yllättynyt, kuinka kovasti puskevat kohti perätilasynnytystä, sektiota ei ole edes mainittu. Mulla on ikää ja ekan lapsen synnytys oli poikkeava (2kk ennenaikainen, joskin sujui alakautta mutta olihan se hurjaa ja ihan liian jännää), mutta silti nyt ei ole ollut mitään synnytyspelkoja, ei ns. normaalia synnytystä tai sektioo kohtaan. Mutta perätilasynnytyksen mahdollisuutta kohtaan on pelko, enkä missään tapauksessa tahdo nyt kaiken hoitorumban jälkeen alkaa kehittää pelkoja siitä. Eli sektion sitten haluan. llmeisesti sitä pitää vaatimalla vaatia.

Täällä ollut myös jännitystä! Kaikille tsemppiä ja Rusakkoselle vielä onnittelut, en tuolla toisella puolella ole muistanut onnitella <3!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Noniin, melkein jo hain sen pakkauksen, tai siis täytin kyllä jo muuten mut se todistus pitäs liittää.. mutta jätän sen suosiolla huomiseen/muuhun päivään kun isäntä on kotona, oon niin nero tekniikan kaa et tulee vaan kiukku jos tupeen koittaa sitä skannata tai jotain. Ja hetken meinasin koittaa hakee jo sitä äitysrahaa, vaikka olinkin varma et se tökkää jossain kohin, mutta tökkäs jo heti alkuun kun rupes tyrkyttää että voisit kyllä jo samalla hakea vanhempainpäivärahaa ja plaaplaa.. antaahan taas muhia jonkun päivän... eikö sen nyt sit kerkeis joskus myöhemminkin, siis se seuraavan pätkän jos nyt hakis sen ekan.. ärsyttäviä niin ärsyttäviä on tälläset kaikki saakutin hakemukset!!!!
Mites juhannukset sujui?
Joko @love- pääsi kotiin nauttimaan vauvakuplasta? Onko mennyt hyvin, onnistuuko imetys jne?

26+1
 
@Rusakkonen Ihania ultrauutisia :love::love: On se aina aika ihanaa niissä käydä ja itseäni ainakin hetkeksi (ehkä päiväksi) on helpottanut huolta ja stressiä.

@Katti75 Voi tunnistan tuon työssäkäymisen+väsymyksen. Oon nyt käytännössä vielä kaksi viikkoa töissä, tämän ja heinäkuun vikan (tai siis 5 päivää ennen äitiyslomaa mikä alkaa 31.7). Oon kyllä aika puhki ja tosiaan ihan kaikki energia mitä on niin menee esikoisen kanssa touhuiluun. Onneksi tässä jotenkin jaksaa, vaikka en tiedä saako sitä lepoa kyllä yhtään enempää kotona esikoisen kanssa kun töissä. Niin aktiivista on meno. Toivotaan, ettei sappiarvot liiaksi nouse. Ikävää kun on sellaista vaivaa, sulla ei kuitenkaan ole pahaa kutinaa?

@Domi Tsemppiä hakemustuskaan. Juhannus meni meillä ihan hyvin, kotosalla oltiin ja meillä oli taloyhtiön liputusvuoro. Nukuin parit päikkärit ja katsoin mitä vaatetta esikoiselta on jäänyt.

@MaiMei Tsemppiä ulkokäännökseen. Olen käsittänyt, että jotkut sairaanhoitopiirit on paljon myönteisimpiä uudelleensynnyttäjän perätilasynnytykselle alakautta kuin toiset. Mutta tosiasia on, että saat sen kyllä itse päättää,

Taas uusi viikko alkaa ja tällä viikolla se kesäkuukin jo loppuu. Tämä kesäkuu meni kyllä nopsasti. Mun vauva on taas kääntynyt siihen vaisuun asentoon, että liikkeet aika hintsusti tuntuu. Toisaalta helpottavaa kun juuri tämmöisen vaisun kauden aikana kävin kokoarvioultrassa ja lääkäri kuvaili miten vauva istuu peppu kohdunsuulla ja jalat kohti mun selkää. Sitten muu vartalo nojailee mun edessä olevaan istukkaan. Niin missäs ne potkut sitten tuntuisi, selän puolella ei ja siellä on vahvin potkupotentiaali eli jalat. Ja ehkä sitten käsistä jotain liikettä tuntuu. Itse en ollut tuntenut useaan tuntiin liikkeitä ultrahetkellä ja lääkäri totesi "varsin virkeä sikiö". :ROFLMAO::ROFLMAO:

Henkisesti alkaa olla sellaiset viikot, että hiukan helpottaa kun on aika hyvät eloonjäämismahdollisuudet jos nyt tulisi joku hässäkkä. Tosin sen istukka hiukan huolettaa aina. Tämän viikon jälkeen päästään uudelle ja viimeiselle kymmenluvulle :):)

29+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Domi
Saanko varovaisesti ilmoittautua taas mukaan tälle puolelle:notworthy: tänään virallinen testipäivä, ja plussasin toisen lahjasoluhoidon ensimmäisestä pas:sta:love: viimesiirtohan päättyi ylläripylläri keskenmenoon, ja rajun vuodon takia ei päästy tuoresiirtoon tästä toisesta hoidosta. Mutta nyt on ollut asiat toistaiseksi niinkuin pitääkin:love:

En oo laskenut viikkoja, en laskettua aikaa enkä ehdi tänään käymään veritestissäkään kovin pitkien työvuorojen vuoksi:coffee: en halua alkaa ajattelemaan asioita edes varhaisultraan asti, kun näin neljän keskenmenon jälkeen tuntuu jopa utopistiselta päästä sellaisille viikoille. Mutta jos sopii, mä hyppäisin tänne jatkamaan tätä piinailua, että mihin tää kehittyy. :D Keskenmenot on ollu aina tosi alussa, viimeisin oli 5+5. :eek:

Nyuu ja pp12
 
@Domi eilen päästiin vihdoin kotiin :love: enhä toisaalta ollut kuin 3pv osastolla, mut yhden hengen huone ja tyhjät aulat niin meinas kuuppa levitä :ROFLMAO: olihan meil ihanaa tytön kaa tutustua, mutta se aikuisen seuran puute vähän :poop:. Isäntähän kävi aina iltapäivät ja illat meitä moikkaa mut silloinki oli kaiken maailman ohjelmaa (kylvetyksiä yms) et jäi sit yhteinen aika vähälle. Ja tottakaihan hän vauvan kanssa enempi hääräs ja höpötteli mitä miun :D imetys on kyl lähteny yllättävän hyvin! Ihan liikaa virtaa on siihen nähen et pitäis vaan levätä :whistle:

@MaiMei onnellista loppuodotusta! Kyl mie uskon et pyytämällä/vaatimalla pääset sektioonkin. (y)

@gemmy varmasti ollut tosi helpottavaa juuri tuohon saumaan käydä! Hienoa et kaikki oli hyvin!

@nyuu onnea :love: pysyhän nyt mukana loppuun asti! (y) tsemppiä!

Saikulta lähtiissä lääkäri kävi vielä kyselee et mikä mieli jäi synnytyskokemuksesta ja eihän jäänyt mitään tarumoja tms ja olinko miten tyytyväinen loppujen lopuks. Samalla sain varmuuden siihen että sektiopäätös oli monen yhtälön summa. Itselle pääasia että olemme kunnossa. Etenkin tuo tuhisija :love:

Love ja typy 4vrk
 
Tänään kerkesin käydä verikokeessa. Kiidin Töölön mehiläiseen jo klo 7:30, kun en malttamattomana halua odotella huomiseen tuloksia! Taitaa olla ainoa paikka pk-seudulla jossa saa tulokset muutaman tunnin sisällä?

Vähän stressittää tuo lukema. Tänään sain kotitestiin haaleamman viivan kuin eilen, mutta kieltämättä vähän epäilyttää et onko noissa testeissä jotain hämärää, kun nuo viivat ilmestyy puoliksi ja se testiviivakin haalistuu alta aikayksikön (siis se viiva joka ilmestyy vaikkei olisikaan paksuna).

Mutta koska plussat ei oo ollut superhypertummia niinkuin viime raskaudessa, mulla on vähän semmoinen kutina et testitulos voi olla matala, veikkaan jotain kuuttasataa. :( ikävä kun pitää elää tällasessa pelossa et kokoajan voi käydä vaikka ja mitä. Kaikilla lahjasoluryhmissä olleilla on ollut testipäivinä jo hyvinkin lähellä 2000 tai jopa sen yli:confused:

Nyuu ja pp13
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@nyuu onnea plussasta ja kaikkia sormet ja varpaat ristissä että tämä nyt kestäisi matkassa!!! (y) Ilmeisesti ei ainakaan ole mtiään vuotoja ollut, mikä aina hyvä merkki.
Tuo teksti oli sit eilen mulla jäänyt lähettämättä ilmeisesti.. mutta edelleen tsempit, toivotaan hyvää lukemaa!

26+3
 
Jos joku päivittää listaa, niin mulle voi laittaa:

MAIMEI 4. IVF / 1. PAS ... toinen... LA 26.7.

Saapa nähdä, kumpi meistä posahtaa ekana, mä vai @Katti75 :) Niin samaan aikaan tulossa.

@gemmy mulla myös istuu peppu kohdunsuulla, tosin toisinpäin eli tunnen potkut alhaalla tai edessä. Tuntuu, että juuri nyt maha on ihan hirmuisen ahdas, niinku ei venyis enää. Ihan pingottunut ja nyrkit tuntuu ja näkyy usein läpi! Tai oletan että ovat nyrkit, kaksi sellaista kovaa ja pientä, jotka vaihtavat paikkaa ja välillä yrittävät navan läpi... Alien-meininkiä! Pää myös pullistelee ja painaa ylämahaa niin että öisin närästää pahoin.

Tänään ollut myös jotenkin vaikea kävellä... Hidasta etenemistä!

Tervetuloa, @nyuu, toivottavasti pysyt täällä!!

MaiMei 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
MaiMei ... 4. IVF / 1. PAS ... toinen... 26.7.2019

Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen.. la 10.2.2020



Tulevat tapahtumat :love:
shelterme ... varhaisultra 26.6
Domi ... neuvola 28.6
shelterme ... neuvola 4.7
Rusakkoinen ... kätilön vastaanotto 15.7
BlackCat ... rakenneultra 12.8


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@MaiMei tosiaan jännää kumpi meistä saa vauvan ensin! :LOL: Kumma että ovat noin kovin kannustamassa alatiesynnytykseen perätilan kanssa, varmaankin sitten arvioineet että on hyvät onnistumisedellytykset? Ymmärrän kyllä ettet halua perätilaa alateitse synnyttää, en minäkään missään tapauksessa. Toivottavasti ulkokäännös onnistuu, mutta jos ei, niin ei sun todellakaan tarvitse lähteä yrittämään alakautta vaan varmasti sen sektion kyllä saat. Saapa nähdä mitä itselleni on tulossa, nimittäin viimeksi kun kävin Dextrassa ultrassa joitain viikkoja sitten, vauva oli jossain poikkitilan ja perätilan välimaastossa. En itse osaa yhtään arvioida miten päin hän siellä on. Mulla on tulossa ensi maanantaina synnytystapa-arvio aiemman sektion vuoksi niin silloin sen näkee. Jos on perätila ja tarjotaan ulkokäännöstä, niin toki oon halukas sitä kokeilemaan, mutta en kyllä sektioarpineni lähde yrittämään perätilavauvaa alateitse.

@gemmy ei onneksi ole sappihapponoususta huolimatta kutinaa ainakaan vielä. Tätä hepatoosiasiaa käsitellään myös ensi maanantain synnytystapa-arviokäynnillä (uudet kokeet otetaan pe-aamuna, jotta on ma kaikki valmiina). Voi olla että pitää käynnistää tai tehdä sektio hieman ennen laskettua aikaa, kuten yleensä hepatoosissa tehdään. Jännät paikat siis edessä maanantaina! Muuten, tässä hepatoosissa (vaikka oon oireeton ja sappihapot vain hieman yli rajan) on semmoinen lisäriesa että vauvalle ei myönnetty vakuutusta ennen syntymää. No ei se ole iso juttu, voin hakea syntymän jälkeen sitä sitten, toki pitää toivoa että ennen sitä ei ilmaannu mitään johon sitä vakuutusta olisi kaivannut.

@nyuu tervetuloa tänne puolelle! :love: Saitko jo hcg-vastauksen? Tikkujen väristä en liikaa stressaisi, itse en oo missään raskaudessani (3 joista yksi varhainen kkm) saanut alussa mitään tosi vahvaa viivaa. Virtsan laimeuskin vaikuttanee.

35+2
 
@MaiMei ja @Katti75 ei perätila oo mikään negatiivinen asia. :) Kannattaa tutustua aiheeseen videoista ja synnytyskertomuksista, usein tuntuu vauva tulleen helposti ulos peppu edellä. Peppu on kuitenkin pieni ja pää tulee sitten painovoimalla perässä.
Jotenkin sitä vieläkin lietsotaan ikävänä asiana, täällä meidän sairaanhoitopiirissä synnytysten ylilääkärin mukaan ihan normaali tarjonta.
Itseä melkein harmittaa, että vauva kääntyi pää alaspäin. :D Olisin halunnut päästä kokeilemaan, jos mitat ois vaan riittäneet.
Mutta joka tapauksessa, saatte varmasti sektiot, jos haluatte.
Tai toivotaan, että vauvat kääntyy! Itsestään tai ulkokäännössä. :)
Facessa perätilavauvat-ryhmässä tosi paljon kokemuksia ja tietoa.

@Domi @adelmiina_ varmaan saa ottaa pois listalta, ei oo kirjoittanut mitään pinoon ilmoittautumisen jälkeen. Nii ei jäädä odottelemaan synnytystietojakaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Kiitos lohduttavista sanoistanne! <3 hcg oli 1470, eli sen verran kuin 4+4 kuuluukin olla varmaan?:love:

Jos joku päivittelee vielä jossain välissä listaa niin meikän tiedot ovat:

@nyuu 2. lahjahoito/1.pas , ensimmäinen, la 27.2.2020
 
Onnittelut @nyuu!!! Niin se vaan toki sittenkin onnistuu!!! :love::love::love::love::love: Tervetuloa!!!!!
Eikos Sinulla ole melkein sama luku kuin minulla? Minulla oli muistaakseni pp15 hcg 1472. Olisiko suunnilleen sama paiva.

Jos joku paivittaa listaa, niin minulle voisi lisata laakarin vastaanoton 15.7. eli samana paivana on kuin katilo, tosin tama on siella sairaalassa aamulla ja katilo laakariasemalla iltapaivalla. Tai no ainakin arvelen kyseessa olevan laakarin, vaikkei edes titteli ollut Dr, vaan joku Mr? Mutta jotenkin arvelen, etta sairaalan erikoislaakarit (consultant) kayttavat tittelia Mr/Ms. No sitten kylla petyn, jos ei olekaan mikaan consultant, mun piti kuulemma Suomen laakarin mukaan paasta sellaiselle. :) Aika on klo 8:10, eli tarkoittaakohan, etta vastaanotto on vain 10 minuuttia? Voi hyvat hyssyrat! :) Myoskin nyt tiedan, etta koska kyseessa on sairaala, pitaa lahtea varmaan ihan hirvean aikaisin, kun en varmaan taas tieda, mista tuon miehen sielta loytaa! Toivottavasti han voisi myos kirjoittaa lahetteen kilpirauhastesteihin, niin ei tarvitsisi maksaa niista.

Lisaksi voisi lisata rakennsultran 13.8.

Ja viime ultrassahan siis laskettu aika aikaistui, laittaisitteko minulle 28.12.? Kiitos!!! :love:

13+4
 
@nyuu hienot arvot sulla. Onnea! Kiva, kun tänne tulee muitakin helmikuisia :)

@Iid@ tervetuloa mukaan ja onnittelut. Sulla on sama laskettu aika, kun mulla.

Itsellä tänään varhaisultra takana ja siellä se pötkylä köllötteli ja pieni sydän sykki :love:. Nyt olen ihan pää pilvissä, kun alusta asti olin sitä mieltä ettei kaikki ole hyvin. No nyt ainakin toistaiseksi on.

Rv 7+2
 
Tänään näimme toisen kerran, että pieni otus kasvaa kohdussa, sydän lyö ja kaikki on juuri nyt hyvin. Tänään on 7+2. En ole osannut kirjoittaa tänne plussattuani, koska takana on pari keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen raskaus. Menettämisen pelko ja huoli raskauden jatkumisesta on joka päivä läsnä. Mutta päivä kerrallaan etenemme...

Minutkin voisi lisätä listoille, vaikka edelleen pelottaa koko homma. Tämä oli nyt 5.ICSI/1.PAS ja laskettuaika on 10.2.2020. Niin ja yhtään elävää lasta ei meille ole vielä suotu.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea

Yhteistyössä