~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onpas tullut taas tekstiä, ihanaa kun on uusia plussaajia :love::love::love::love: On se niin ihanaa, vaikka ne alkuviikot on kyllä niin raastavia.

Vuotelijoille haluan kertoa omasta vuotelustani, mulla tuli kahteen otteeseen (rv 5+3 ja 6+3) verta oikein kunnolla. Noin 4-5 siteellistä tunnissa täyttyi parin kolmen tunnin aikana ja sitten oli pari viikkoa siihen perään kaikkia värejä vuodossa (ruskeaa, oranssia, vaaleanpunaista, tummanpunaista). Mulla oli joku hematooman henkinen näkyvissä, mutta ei sekään vuotoa ihan selittänyt. Se vuotelu on ihan kamalaa ja sydäntä pysäyttävää, mutta siitä huolimatta kaikki voi jatkuakin.

@vipe1986 Voimia tilanteeseen. Varmaan tosi raastavaa kun ei lähde käyntiin kunnolla.

Mulla on ensi viikolla neuvola (kun rv 32+0) ja täytyy pyytää seuraava neuvola varmaan aika lähelle, aikataulun mukainen on 35-36. Tämä on kyllä jollekin kesäsijaiselle. Alkaa vähän olla merkkejä siitä loppuraskauden henkisestä napsahtelusta synnytyspelon kanssa ja ehkä tiheät käynnit edes jossain pitäisi mut järjissäni. Ettei sitten tule kuormitettua synnytysvastaanottoa omilla paniikeilla. Tai oltua jossain ylivirittyneessä tilanteessa täällä kotosalla. Mähän olen nyt käytännössä jo kotona kun olen lomalla ja sitten siitä alkaa äitiysloma. Silti vielä tasan 2 kk laskettuun aikaan. Oon kyllä toivottanut vauvan tervetulleeksi jo elokuun puolella, ihan vaan mielenterveyteni vuoksi.

Tekis mieli alkaa lipsua radi-mittauksistakin kun tässä rv 16+6 asti mittailtu eikä yhtäkään ylitystä tai edes lähelläkään olevaa ylitystä ole tullut näiden mittausten aikana.

31+1 :)
 
No nyt kavi niin, etta jouduin eilen illalla auto-onnettomuuteen! Oli kylla aika kamala kokemus. Toivun talla hetkella kotisohvalla, mutta eilen tuli koettua ambulanssissa ajo ja sairaalan accidents & emergency. Mutta tanaan aamulla ultrassa vauvalla kaikki hyvin - sydan sykki ja liikkuikin, ja lapsivetta tarpeeksi. Ihanaa!!!!! Ei ole ollut verista vuotoa taikka kovia alavatsakipuja. Vatsan keskiosassa kylla iho hemmetin kipea turvavyon vuoksi, ja vasen ylakylki/rintalastan tykoa myos (varmaan sekin vyosta). Polvien tykoa jalat isoilla, oikein kipeilla mustelmilla; alempi turvatyyny taisi iskea jalat kohti istuinta. Paansarkyakin hankkii, vaikka en lyonyt paatani eika tullut whiplash.

Eli rakas auto taitaa joutua romuttamoon. Taytyy vahitellen soittaa vakuutusyhtioon ja sitten alkaa etsia jotain osamaksuautoa... eli nyt sitten vinkkeja pienemmasta viisiovisesta autosta, johon mahtuisi isot vaunut. :)

Olisin voinut kuollakin, joten olemme onnellisia, etta mina ja vauva selvisimme hengissa!
 
Herrajumala @Rusakkonen :eek: Todellakin onneksi sinä sekä vauva kunnossa, aivan kaamean pelottavaa tollanen, mutta eihän sitä tosiaan tiiä millon mitä sattuu.. huhhuh.. Vaikka onneksi ei mitään sen vakavampaa sattunut, niin laittaa se aina miettimään, että kyllä vähän isommat autot aina turvallisempia on, siksi itse olisin vähän korkeamman auton (citymaasturin) halunnut, mutta toki tuo mikä ostettiin on kuitenkin iso henkilöauto.. MIetinkin tänään sinua ja kaukaloa/vaunuja kun parkkeerasin fiat 500 viereen.. Kannattaa kyllä tosiaan lähteä siitä että ne 5 ovea olis.. miten joku wolkkarin golfi esim? Peugeotin 206 (itsellä oli ennen, tykkäsin kyllä),

27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen apua!! Toi on tällä hetkellä mun suurin pelko! Oon sanonu jo miehelle etten suostu anopin kyytiin enää kun ajelee miten sattuu ja tekee äkkijarrutuksia... onneksi ootte kaikki kunnossa! Saako kysyä mitä tarkalleen kävi? Varmasti pelästyttää!

ON: mulla siis varhaisultra nyt 9.7. Jännittää niin paljon! Tää vuoto on tosi omituista, ei tuu pikkareihin asti eikä pyyhkiessä, mut jos sormen tökkää tonne kaikkein pyhimpään niin sit jää ruskeeta väriä. :/ vähänhän se huolestuttaa. Oltiin miehen kanssa kaupungilla syömässä, ja otin piiitkästä aikaa kupin kahvia, käytiin oikein Fazerilla ja otin 5€ herkkukahvin:D no niinhän siinä kävi et kun vähäsen maistoin kahvia niin maha meni ihan sekaisin! Siis iski ihan kokonaisvaltainen kamala olo:alien: oksetti ja maha sekaisin ja kylmä hiki vain valui. Kauheella kiireellä vaan kotiin ja nyt makaan sängyllä lepäämässä, ihan täysin voimaton olo! Ois hyvä keksii tekemistä viikonlopuks et ei tarviis jännittää ultraa, mutta sit jos tällasia ylläripahoinvointeja iskee, ei parane olla kauheen kaukana kotoa(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen voi kamalaa, onneksi ei käynyt pahemmin!! Kaikkien lapsettomuuskoettelemusten jälkeen vieläpä, voi mikä surkea tuuri. Onneksi sinä ja vauva ootte kunnossa.

Autosta: miten olisi joku pieni Hyundai tai Kia? Ovat melko edullisia siihen nähden, että saa jo vähän uudemmankin. Ts. joku 10 vuotta vanha Audi, mersu tai bemari on vielä hinnoissaan mutta samanikäinen korealainen jo halpa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Apua @Rusakkonen! :eek: Onneksi olette kunnossa! Ja vauva on hyvässä turvassa lantion sisällä alkuvaiheessa. :love:
Toipumisia sinne! Varmaan tuntuu kropassa vielä pitkän aikaa. o_O

Joku saksalainen auto, ovat turvallisimpia ja parhaita ajaa (nää on kai mielipidejuttuja :D). Nykyporrasperissä on hyvät tavaratilat myös, ei tarvii farmaria hankkia, mutta pitääkö olla vielä pienempi?
Vaunutkin menee pieneen kasaan ja on kevyitä nostaa nykyään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen ja nyuu
Hui @Rusakkonen onneksi kaikki vauvalla hyvin eikä teille käynyt suurta vahinkoa!
Mäkin suosittelisin saksalaista autoa, ovat turvallisia. Volkkarin golf farmariin mahtuu jo suht isotkin vaunut varmasti. Tai no, meillä on varmaan markkinoiden yksi suurimmista ellei suurin henkilöauton paksi tuossa Skoda superb farmarissa, mutta Stokke Trailz vaunurunko ja vaunukoppa kyllä täyttää paksin niin että jos tarvii ostoksia tai matkatavaroita saada sinne niin aikamoista tetristä saa pelata :LOL: joten jos pieni auto on ostoslistalla niin ei kannata kauhean isoihin vaunuihin tähdätä. Britaxin vaunut lienee aika sopusuhtaiset kokoontaitettuna eikä vaunukoppakaan ole mikään älyttömän kokoinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos kaikille autoneuvoista! :) On viela mahdollista, etta korjaamo pystyy kuin pystyykin korjaamaan Fiatin, mutta jos ei pysty, niin sitten toinen auto. Olen nyt hiukan tutkinut asiaa ja loysin taman - onko tekstin autoista mielipidetta? https://www.nationwidevehiclecontracts.co.uk/car-leasing/families/pregnancy-and-new-parents/pram-friendly-cars
Ei kannata välittää siitä, etta artikkeli koskee leasing-autoja. Tarkoituksena kylla ostaa kaytetty oma. Tosin saksalaisiin autoihin minulla ei kylla taida olla varaa, varsinkin kun en haluaisi ostaa kuin max 40,000 mailia ajettua suunnilleen. Kauheasti autoja kylla saisi siina 70,000 mailin kohdalla, mutta ne pitaisi heti vieda erikoishuoltoon, ettei vyot (cambelt, timing belt) yms. mene. Ranskalaista en taida uskaltaa ostaa. Muuten aika avoin. Ei saisi olla liian suuri, jotta saan tosiaan parkkiin paremmin. Nyt haaveilen tuosta Skoda Octaviasta tai Nissan Quashashista tai Ford Focuksesta ehka - mutta tosiaan pitaisi saada isotkin vaunut konttiin, pitaisi olla isofix ... ja sen verran vanha pitaa olla, etta siina on viela mp3 CD-soitin. :)

14+5
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi ei käynyt pahemmin kolarissa @Rusakkonen ja vauvakin vielä onneksi hyvässä turvassa ku vielä niin pieni.

Tää oli loppu vaiheessa juuri pahin pelko ku itekin ajo autolla että jos sattuisi jotain.

Täällä ollaan salissa ja kalvot puhkaistu 12 pintoja supistuksia tulee jonkun verran jos ei voimistelu nii sitten tippaan.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tyttö syntyi sektiolla tänään 39+0
4580g ja 54cm.

Ei lähtenyt mitenkään käyntiin vaikka supisti tipalla paljonkin. Olin jo niin väsynyt että ehdotin sektiota johon tämä lääkäri sanoi että se on tässä tapauksessa hyvä vaihtoehto. Muutenki tarjonta olisi ollut väärä ku tuli pääeellä mutta viistosti.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
MaiMei ... 4. IVF / 1. PAS ... toinen... 26.7.2019

Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... la 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ... la 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... la 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... la 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... la 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... la 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... la 2.3.2020




Tulevat tapahtumat :love:
nyuu ... varhaisultra 9.7
Rusakkonen ... kätilön sekä lääkärin vastaanotto 15.7
Domi ... neuvolalääkäri 15.7
Nonnakka ... varhaisultra 16.7
Aislinn83 ... varhaisultra 17.7
Aislinn83 ... ensimmäinen neuvola 1.8

Domi ... neuvola 1.8
BlackCat ... rakenneultra 12.8
Rusakkonen ... rakenneultra 13.8


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... toinen ... 39+0 ... 7.7.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Huoh, miksi viikonlopuista on tehty niin kovin lyhyitä.. :sleep::sleep::sleep: En kerennyt saada aikaseks mitään mitä pitäs/tahtois kotona, eli lähinnä kaappien tyhjennystä jne. Toki oma valinta olin koko la naapuri kaupungissa "shoppailemassa", vaan eipä sieltä mitään kovin hyödyllistä löytynyt. Töissä taas päivät kovin pitkiä, ihan ihme kesä ryysis, listat ollut kaks viikkoa ihan täynnä, vaikkei meillä ole kukaan lomalla.. Ja mulla tosiaan ei mitään vapaita aikoja tälle viikolle enää (tietää siis sitä että tulen niitä päivä viruttamaan entisestään kun en osaa sanoa vakkareille ei) . Ja koska olis tarkoitus olla ens viikko lomalla niin siitä sit huono omatunto kun olis kerran asiakkaita tuloilla :unsure: Meinasin jo ainakin ma aamun listaa avata kun iltapäivällä se lääkäri, niin ei kuitenkaan mihinkään vielä lähdetä, mutta yritän pysyä tiukkana. Jotenkin taas vielä nukuin huonosti nyt vkl, kuten edellisenäkin, niin kyllä alkas lomaviikko olla tarpeen, iltasin ei viikolla sit saa kuitenkaan mitään aikaseks kun niin pitkiä päiviä.. tai sais varmaan kun pakottas ittensä, mutta kun jotenkin on sellanen et ei varmaan kannata/tee hyvää ihan liiaks rehkiä nyt..
Viime yönä näin oikeestaan ekaa kertaa unta vauvasta :barefoot: (oon ihmetellytkin kun ei aijemmin) Hän oli täydellinen pieni poika, ilmetty isänsä :love: (toki meistä on joitainvauva kuvia missä aika samalta näytetää ja joskus saanut kuulla nytkin että ollaan "samiksia" ns. "naimanaamoja") Häntä minä sitten koitin imetellä unessa, jossa toki myös sit piti töihin syöksyä sit aina välissä :rolleyes: (oisko vähän nyt ressiä noista töistä).. Voi miten ihana hän unessa olikaan.. ja siis tietysti onkin!
@Rusakkonen tosiaan millainen vointi sulla on?

28+2
 
@Domi täällä kans hirvee työkiire. Oon ollu nyt vapailla+saikulla, mut hirvittää takas töihin meno kun tietää et pitkiä päiviä ja hirvee kiire tulee olemaan! Ja ihana toi uni! <3

Mulla taas ei ihanista unista tietookaan... taas painajaista, näin unta et pikkarit oli ihan kirkkaanpunaisen veren peitossa. Itkin ja huusin mun miehelle että en jaksa enää ja tapan itteni, ja mies vastas vaan et ok, pakkas asuntoauton (jota meillä ei kyllä oo :’D ) ja ajoi pois. Ihan kamala painajainen!

Nyt alamahaa vähän jomottelee taas. Eilen sitä ruskeaa vuotoa tuli jonkun verran. Saa nähdä miten tänään. Huonoa oloa on kans, mut en tiedä miten iso osa siitä liittyy jännitykseen. Huomenna ois varhaisultra sit!

@Aislinn83 höh! Miksei teillä muka ois ultrassa kaikki ok? Sullahan on hcg noussu kivasti ja vuotojakaan ei ole? Varmasti siellä on kaikki niinkuin pitääkin <3
 

Yhteistyössä