~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Rusakkonen Hui kauhea, onneksi olette molemmat kunnossa. Vauvat on kyllä tuossa vaiheessa vielä tosi hyvin suojassa. Mua hiukan ahdistaa ajella nyt autolla kun olen niin lyhytjalkainen, että ratti on kiinni mahassa ja istukkakin vielä edessä.

@vipe1986 Onnea tytöstä ja toipumisia sektiosta :love::love::):)

@Domi Me ei tiedetä sukupuolta, joten sitä on vähän vaikea merkitä listaan :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: On mulla aika vahva tunne ollut alusta asti, saa nähdä miten käy. Itsestäkin tuntuu aika villiltä olla noin korkealla listassa.

@Aislinn83 Tsemppiä ultran odotteluun, se on niin kamalaa.

@nyuu Tsemppiä huomiseen varhaisultraan. Mulla on ollut vain onnistuneissa raskauksissa kovia jomotuksia.

Musta tuntuu, että maha ei ole juuri kasvanut tässä neljän viikon aikana. Mutta jotenkin semmoinen mahan tukaluus on lisääntynyt. Mulla on torstaina neuvola niin ihan kiva tietää näkyykö kuitenkin sf-mitassa kasvua.

31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Rusakkonen Onneksi ei sattunut isommin ja vauvallakin kaikki hyvin ❤

@nyuu Ota Panadolia, mene sohvalle hyvään asentoon ja koita rentoutua. Tiedän että se on vaikeaa, mutta stressi ei ole hyväksi. Toivotaan parasta ❤ Ja tiedän todellakin ton tunteen että ei enää jaksa ja haluaa kuolla koska ainoa asia miksi elää, on olla äiti. Vihasin kun mulle aina sanottiin että sä olet nuori, kyllä sä vielä ehdit saamaan lapsia. Kihisin raivosta ja sisälläni huusin että ei se ikä mun sisuskaluja paranna prkl! Mutta sun kohdalla se että olet nuori, antaa toivottavasti uusia mahdollisuuksia, lääketiede kehittyy koko ajan. Jos olisin sinä, kokeilisin samaa intralipidiä kuin minä, jos nyt kävisi niin kamalasti ettei vauva jaksaisi. Tietysti toivon sydämeni pohjasta ettei niin käy. Mutta itseäni auttoi aina ajatus että mitä uutta voisi kokeilla. Se intralipid auttoi mulla, tämä on 15 raskaus, ja ensimmäinen toivottavasti elossa syntyvä ❤:love: * hali * Koita jaksaa huomiseen, huomenna toivottavasti näkyy pieni ihana ihmisen alku.

28+1
 
Näimme tänään ensimmäisen kerran meidän pikkuisen ja kuulimme tiuhat sykkeet:love: täällä ollaan niin onnellisia! En olisi uskonut että saadaan tällaisesta ihmeestä nauttia. :love:

Varasin myös neuvola-ajan. Tuntuupa ihanalta kun voi olla ”oikeasti” raskaana!

Verenvuodolle ei löytynyt mitään syytä. (n) Mutta kätilö sanoi että normaalia se on, kun mitään hälyyttävääkään ei näkynut ultratessa. Ensin sintti näytti kaksi päivää pienemmältä, mutta kun anturia käännettiin oikeaan kulmaan niin saatiin sieltä se oikeita päiviä vastaava mitta! :)
 
@Aislinn83 pyhpah! Mullakaan ei oo vieläkään juuri minkäänlaisia oireita ja silti so far kaikki hyvin! :D Niin miksei sullakin. Voithan säkin ottaa varaslähdön sinne ultraan jos tuntuu pahalta? Oishan se mullakin ollut vasta perjantaina, ellen ois omine lupineni käyny siirtämässä aikaa jo eiliselle:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos tsempeistä ja rauhoitteluista taas! <3

Olisi pitänyt vaikka varata aika yksityiselle aiemmin mutta no, yritän kärvistellä ja selvitä sinne ensi keskiviikkoon saakka. Tein tänään päivällä ovistestin johon piirtyi heti melkein musta viiva että kai jotain edelleen meneillään on.:):)
 
@Aislinn83 Kyllä mä uskon että kaikki on hyvin. Sullahan ei oo vuotoja eikä kipuja? Ni se jo on hyvä merkki. Plus että hcg on noussut kun kerta sen +3 sait siihen viikkotestiin!

ON: tää rentoutuminen on helpommin sanottu kuin tehty! Eilen kesken työpäivän iski hirveet kivut alamahaan! Ravasin kokoajan vessassa kurkkimassa pikkareihin että joko se kunnon vuoto alkoi:cry: kivut meni onneksi ohi, ja ei ne mitään menkkakipuja varsin ollut, sellasta tykyttävää ja pistävää kipua oikealle puolelle, vähän tohon oikeen munasarjan kohdalle. Mitä lienee ollut(n) pääasia et vuoto ei runsastunu ja kipu meni muutamassa tunnissa ohi. Toivottavasti tänään ei iske ja saa olla rauhassa!

6+6
 
@nyuu ihanaa että ultrassa kaikki hyvin, onnea siitä. Mutta tosiaan varmasti silti vaikeaa rentoutua jos jonkin laista vuotoa ja kipujakin, toivottavasti ne loppuisi pian.
@Aislinn83 kyllä se ensi viikko pian tulee.. ja kuten nyuu sanoi jos sulla ei mitään vuotoja ym. ole ollut niin eiköhän kaikki ole niin kun pitääkin (y)

Minua ärsyttää se kela taas vaan, vaikka en siis edelleenkään ole niitä "rahahakemuksia" tehnyt, kävin kyllä kysymässä yhden jutun.. Mutta siis se mun äityispakkaus ei oo vieläkään tullut!!! :mad: Niin kun sillä nyt sinällään mikään kiire olisi mutta.. oon siis hakemuksen tehnyt 23.6 ja ja päätös annettu 25.6 ja piti tulla kahden viikon sisällä! Pyh. Ja kun muistan lukeneeni että muut on sen hyvinkin nopeasti saanut niin sekös nyt ärsyttää :D Kaks työpäivää olis nyt jaksettava ja sit olis lomaviikko (tosin jo taisin ainakin melkein luata ma käysä yhden asiakkaan tekee :rolleyes:) Ei siis ole edelleenkään fyysisessä jaksamisessa sinällään mitään ongelmaa, mutta kun pitkiä päiviä ja sit ei jotenkin saa mitään muuta aikaseksi (ei ensinnäkään kerkiä ikinä mihinkään kun aina lähes kuuteen töissä ja jokapaikka kiinni missä pitäs käydä), vaikka olis vaikka mitä mitä pitäisi/haluaisi, niin jotenkin on henkisesti aika uupunut.. Ja sit toki nää säät.. meidän piti lähteä siis vesille rentoutumaan suomen ihanaan järvimaisemaan, mutta joo eipä viiti paljon lähteä jos 10 "lämmintä" ja tuulee ja sataa.. Tekis mieli ottaa joku äkkilähtö lämpöön, mutta kun en tahdo nyt lentää.. Tämä aamu tälläisella negativismi mielellä.. sori.. Mitäs muille?

28+5
 
@nyuu Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Mulla tosiaan onnistuneet raskaudet on ollut tosi kivuliaita, pahemmat kivut kuin ikinä menkoissa.

@Aislinn83 Ei sitä koskaan voi mistään oikein päätellä mikä tilanne on ja päivät on niiiiin pitkiä tuossa alkuvaiheessa.

Mulla on iltapäivästä neuvola ja oon jotenkin ollut tosi itkuinen aamun. Vauva ei taas ole liikkunut, vaikka harvoin se aamusella muutenkaan liikkuu. Olo on henkisesti tosi tukala. Vaunut, turvakaukalo jne. pitäisi hankkia, mutta jotenkin vielä niin vaikea ajatella vauvaa. Ärsyttåå hiukan olla tällainen tunnevammainen.

Lomalla ollaan. Mua ei viileät säät haittaa, voi ulkoilla ilman tukalaa oloa tai jalkojen turvotusta.

Omaan itkuisuuteen vaikuttaa kyllä tämä väsymys. Kun saisi nukuttua niin ei.ehkä olisi tämmöisessä tahmassa rämpimistä.

32+0
 
Moikka kaikki! Olen pitkään seurannut näitä keskusteluja ja niistä on ollut valtavasti apua hoitojen aikana, kiitos siitä :)

@nyuu Ajattelin kirjoitella tähän vuotoasiaan liittyen, nimittäin minulla oli alkuraskaudessa erittäin runsasta verenvuotoa ja silti kaikki hyvin. Alkoi ruskeana tiputteluna jonka jälkeen juoksin lääkäriin, kaikki hyvin. Viikkoa myöhemmin vessassa käydessä verta hulahti ihan kunnolla ja olin varma, että se oli siinä. Juoksin taas lääkäriin ja kaikki hyvin. Silloin ultralla lääkäri näki sikiöpussin yläpuolella jonkinlaisen hematooman josta tämä johtui. Vuotoa tuli vielä pari kertaa ihan reippaasti ja viimeisellä kerralla ulos tuli hyytymä, joka oli sen pussin ns. kuori. Nämä olivat viikoilla 6-9 ja nyt alkoi 15. viikko eikä vuotoja ole enää ollut.

Ilmeisesti tämmöisiä ns veripusseja esiintyy noin 1% raskauksista, mutta hedelmöityshoitojen jälkeen hieman yleisempää.

14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
Hui kauhistus tuota kolaria @Rusakkonen :eek:
Onneksi tosiaan vauvan on vielä lantion suojissa!

Onnea :love::love::love:@vipe1986

Ihanaa, että näin paljon uusia on päässyt tänne puolelle:love: Justhan olin itse se listan viimeinen ja nyt siellä on jo 9 nimeä perässä :)

Onnea @nyuu hyvistä vu kuulumisista :love: Kuten @gemmy kun sanoi, minulla myös nämä kaksi (toistaiseksi hyvin mennyttä) raskautta ovat olleet kivuliaita ja taas kesken mennyt ei ollut yhtään..

Tsemppiä @gemmy ! Kyllä ne tunteet sieltä vauvaa kohtaan tulevat, viimeistään kun on sylissä :love:

Mullakin kesti muuten viimeksi yli kolme viikkoa päätöksestä sen pakkauksen tulo @Domi ja kyllä muuten ärsytti :mad: Vaikkei sitä tarvitakaan ennen vauvaa, mutta silti :rolleyes:

Eilen oli lääkärineuvola ja siellä kaikki hyvin. Kohdunkaula oikein tiukka ja pitkä (y) Vähän noi supistelut ja kiputuntemukset on pelottanut nimittäin.. Sydänäänet kuului heti kun dopleri iskettiin mahaan :love: On se niin maaginen ääni! Mulle on tullut tyttöolo vaikka oletankin tyypin olevan poika :D Vaikea selittää, mutta siltä nyt tuntuu..

Tänään 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Moi taas pitkästä aikaa.
Täällä edelleen ihmetellään mahan kasvua. Ja turvotusta. Painoa tullut taas 3kg viikossa lisää, just viikko sitten tippu 2kg. Housut kiristää jatkuvasti ja saanut kyl siirtyä täysin äitiysvaatteisiin.

Ostin jo tuplarattaatkin kun tuli vastaan halvalla ja lähellä. Vielä ei olla kerrottu kuin parille kaverille. Jotenkin vain ei kykene vaikka näkyy ihan selvästi. Yritän vain ollapoissa ihmisten ilmoilta.

Kohtu kiristelee jatkuvasti. Pienikin rasitus niin saan kaksin kerroin kulkea. Liitoskivut ja issiashermo pistää. Onneks noihin auttaa aika paljonhierontA. Olo siis vallan mukava. Veikkaan et syksy tulee oleen täynnä sairaslomaa. Pelko ennenaikasuudesta nostaa päätään jatkuvasti. Toivon vain et päästäis tammikuun alkuun näiden kanssa.

Maanantaina edessä nt ultra. Sitten saa varmasti jo hyvät ultrakuvat ja voi asiasta jo kertoakin eteenpäin. Pelkään vain kovasti kromosomipoikkeavuutta yms. En vain pystyis.

Noh. Olipas taas negatiivinen päivitys. Anteeksi.

Tervetuloa uusille! Hermoja ensimmäisiin viikkoihin!

Millionnea ja noi 11+6
 
@Rusakkonen hui, onpas pelottava kokemus sulla. Onneksi tosiaan pieni hyvin suojassa siellä.

@nyuu ihania ultrakuulumisia :love:

@vipe1986 suuren suuret onnittelut (jos en vielä muistanut onnitella)

Täällä pahoinvoinnista selvitty (oletan). Neljä pv menny jo hyvin ja ollu pitkästä aikaa jopa nälkäkin! Tänään söin jopa kaurapuuroa, mikä on siis ollut ehdoton nou nou. Tätä ennen olikin sitten paskin pv ikinä ku oltiin reissussa ja mies joutui stoppaamaan pari kertaa tienposkeen ku mun oli päästävä oksentamaan. Väsymyskään ei nyt enää niin kova. Nukuin kahdet päikkärit silloin kun teki pahaa koko ajan. Nyt olen nukkunut vaan yhdet pojan kanssa samaan aikaan. Eilen kuultiin sydänäänet kotidopplerilla. Ihan alhaalta vasemmalta ja tosi hiljaa. Piti laittaa korva kiinni kaiuttimeen. Aika laukka sieltä kuului. Tämä rauhoitti mieltä. Niin hullu ku ihminen on näiden vainoharhojensa kans. Eka toivoo et pahoinvointi helpottais (ja kun tietää niin yleensä tapahtuvan) niin sitten kun niin käy, on heti sydän syrjällään et nyt on varmaan alkio kuollu. No siellä se mönkiäisen sydän ainakin jyskytti. Lasken päiviä nt-ultraan. Se on 30.7.

Rv 9+3
 
@Domi joo on tää tosi haastavaa. Yritän nojata noihin prosentteihin, kuinka sykkeen näkymisen jälkeen keskenmenoriski on tosi pieni. Mutta; jos mä oon 23-vuotiaana jo jäänyt lapsettomaks ja 3x ivf epäonnistunut niin kyl mä sit mahdun tässäkin pieniin ja synkkiin prosentteihin:D no toivottavasti ei! Ja ihan tyhmää et joudutte oottamaan äitiyspakkausta vielä. :alien: Mä uskon et haluis jo päästä hypistelemään kaikkee ihanaa mitä siellä sit tuleekaan:love:

@gemmy helpottavaa kuulla tosiaan et muillakin ollu kipuiluja. Oliks sulla vuotoja? Tänään ei oo koskenu *koputan puuta * mikä on rauhoittanut, mut tää ärsyttävä tiputtelu vaan jatkuuu(n) riittäis tätäkin lystiä jo! Ja tsemppii sinne itkuisuuden keskelle! Väsymys tekee kyl paljon mielialallle. Ite oon helposti masennukseen taipuva ja huomaan et jos on ollu työkiirettä ja lyhyet ja huonouniset yöt niin itkettää kahta kauheammin! Mikä vauvakampöeiden hankinnassa ahdistaa? Siis on hankalaa kuvitella et vauva tulee vai ettei uskalla vaan edetä niin pitkälle ajatuksissa et kohta hän on täällä?:love:

@Senjas hui!! Joo kyl mun pää räjähtää jos tää vuoto tästä yltyy:alien: onneks tää on toooodella pientä * koputan taas puuta*, just ja just pikkareihin tulee väriä jos sitäkään. Tönkimällä sit niitä klönttejä ilmaantuu(n):D oliko sulla sit kipuilua ollenkaan? Ihana et kaikki ollu hyvin ja alkaa semiturvalliset viikot olla teilläkin :love:

@BlackCat oikeesti tosi helpottavaa kuulla! Ikävä tietty et muutkin joutunu kärsimään, mutta luo turvaa kyllä ittelle! Kysyitkö koskaan mistä ne kivut ois voinu johtua? Ihanat viikot teilläkin menossa:love: ja noi sydänäänet!! Olin niin haltioissani jo siellä varhaisultrassa siitä pienestä tykytyksestä jota saatiin hetki kuunnella:love:
 
@Domi kelalla oli ainaki pari viikkoa sitte viivästymisiä noiden pakkausten toimituksessa. Kyllä se sieltä tulee, tiiän ettei malttais oottaa :love:

@nyuu mullaki oli kipuja, ei ehkä ihan noin kovia mitä kuvailet ja ehkä enemmän jomottavaa. Mutta lopeta se alapään ronklaaminen :D varmasti puhtain käsin sitä teet mutta ettei silti mee sieltä joku pöpö.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@nyuu Oli mulla myös vuotoja. Aika koviakin, ihan kunnolla tuli kirkasta verta. Sillälailla menkkatyylisesti. Ja sit tiputteli pidempään, että olisko tullut ruokalusikallinen housuihin päivässä ja muuten pyyhittäessä aina. Ne loppui sitten joskus rv9 aikoihin. Siitä eteenpäin oli vaan jotain ruskeaa tuhrua jota en enää jaksanut laskea vuodoksi. Mulla kivut oli ihan vaan niitä normaaleja kohdun kasvuun liittyviä, mulla jomotti molemmissa raskauksissa vasemmalla oikein urakalla. Ekassa ajattelin, että keltarauhanen, mutta kun toka oli lääkkeellinen PAS eikä ollut mitään keltarauhasta niin samanlailla silti jomotti ja sattui sieltä. Että se oli ehkä jotain muuta :ROFLMAO: Mua kivut rauhoitti tosi paljon tässä tokassa, koska keskenmenoraskaudessa ei ollut mitään kipuja.
Kai se vauvakampe vaan jotenkin saa tajuamaan, että synnytys on lähellä. Kai mulla on tosi kova pelko vauvan menettämisestä ja se estää kiintymistä ja saa myös valmistelut tuntumaan vähän ikävältä.

Käväisin eilen neuvolassa. Tämä oli nyt kesäsijaisella ja eri neuvolassa. 32+0 neuvola ja sf-mitta oli nyt hyvä, 27 cm. Käyrällä ollaan :love::love: Syke 120. Painoa mulla oli nyt tullut 450g/vko neljän viikon aikana mikä tuntuu tosi paljolta. Tosin plussasta paino noussut 3,5 kg joten kai se on ihan maltillinen vaikka onkin enemmän kuin esikoisesta.

Ensi viikolla käyn uudestaan neuvolassa kun pyysin seuraavaa aikaa aika pian. En kyllä tarkoittanut ihan niin pian, mutta ehkä se on ihan hyvä kun synnytys ahdistaa tällai.

Muuten kuitenkin ihan hyvä vointi. Kai.

32+1:)
 

Yhteistyössä