~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
MaiMei ... 4. IVF / 1. PAS ... toinen... 26.7.2019

Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... la 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ... la 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... la 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... la 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... la 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... la 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... la 2.3.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Nonnakka ... 1. neuvola ... 25.7
nyuu ... neuvola ... 30.7
shelterme ... nt-ultra ... 30.7
Aislinn83 ...1. neuvola ... 1.8
Domi ... neuvola ... 1.8
Jantzu ... nt-ultra ... 5.8
BlackCat ... rakenneultra ...12.8
Jantzu ... lääkärineuvola ... 12.8
Rusakkonen ... rakenneultra ... 13.8
Jantzu ... äityispoli ... 22.8
Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... toinen ... 39+0 ... 7.7.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
Koitin parhaani mukaan päivittää listaa, varmaan jäin jotain tapahtumia puuttumaan.. laittakaa uudestaan jos, niin lisäilen..
@Rusakkonen miten meni sokerirasituksessa?
@Jantzu missä teillä on nt-ultra, kun eka äippäpoli vasta sen jälkeen (itsellä oli äippäpolilla) Mutta onko siis hoitaneella polilla vai? Sori utelu :D ihmetyttää vaan aina eri käytännöt..
@nyuu @Aislinn83 @millionnea tosiaan onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.. ihanaa :love: @millionnea tuollaiset "heittot" on varmasti todella yleisiä, vaikkaan että aika harvinaista et ihan just päivälleen vastais.. mulla ainakin ollut sen 2-3 se heitto aina, toki mulla ei varmaa hedelmöittymispäivää toki tiiä..
@Ihanapa llahan on laskettu aika just, mutta ei oo tainnut palstailla..
No tässä nyt pikaisesti, pitää nukkumaan.. huomenna mennään vielä vähän kylpylään lomailemaan, palaan sit paremmalla ajalla kertomaan taas tarinaa minun "lääkärissä" käynnistä, oli kyllä taas sellanen vitsi koko juttu että :LOL:

29+5
 
@Aislinn83 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on kans liikunta jäänyt. Taukoa on itseasiassa tullut pidemmästikin, kun ennen siirtoa olin flunssassa pari viikkoa. Astmakeuhkot kestää aina toipua pidempään, niin ens sitten uskaltanut alkaa siirron takia urheilemaan liian aikaisin. Sitten teinkin plussatestin ja jonkin hetken jälkeen alkoikin raskausoireet. Nyt kuukauden on ollut tämä uskomaton väsymys, joka kaataa sohvalle. Syöminenkin oli alkuun mitä sattuun, mutta nyt kun etova olo on lievittynyt, on voinut alkaa paremmin huomiota ruuan laatuun. Itse ajattelen, ettei tässä alkuraskaudessa kannata liikaa murehtia syömisen ja liikkumisen suhteen. Tärkeämpää on kuunnella omaa kehoaan.

@Domi Kiitos listan päivityksestä! Mellä on kaupungin neuvolan kautta nt-ultra. Lähete äitiyspolille tehtiin varhaisultrakäynnillä 7+2 yksityiseltä lapsettomuusklinikalta. Ilmeisesti meillä päin käytäntö, että neuvolan kautta nt-ultra ja sen jälkeen jatko äitipolilla, jossa ilmeisesti tehdään myös rakenneultra. Vielä en tiedä, mitä äitiyspolilla tapahtuu ja miten tiiviisti seurataan. Syynä äitipolin lähetteeseen on pääkopan jaksaminen ja perussairaudet, joista yksi on kaikille lääkäreillekin ”mysteeri”. Harvinainen ja toistaiseksi vielä ei olla päästy täsmädiagnoosiin. Raskaus tuo omat haasteensa oireiluun, mutta erityisesti haastetta on varmasti synnytyksessä. Minulle henkilökohtaisesti suurin haaste on varmaan se, että hoitohenkilökunta ei tunne sairautta ja sen oireita.

@marrasmai Miksi raakaa punajuurta ei suositella?
 
@marrasmai no worries, mä en tykkää punajuuresta en raakana enkä keitettynäkään:D siis näistä ruokasuosituksista ainoo joka harmittaa on toi raaka/graavilohi, ja sit vähän noi jotkut juustot. Miten muuten, tehtiin eilen salaattia kotona, ja ihmeteltiin salaattijuustoa. Saako sitä syödä? Pehmeää kypsyttämätöntä juustoahan se on, mutta oli suomalaista ja pastöroidusta maidosta tehtyä(n) jätin syömättä, mut jäin miettimään vaan.

@Domi kiitos listan päivittämisestä! :) Ja ihanaa kylpyläreissua! Jään innolla oottamaan lääkärikuulumisia:D

ON: maanantain jälkeen en oo vuotanut :love: eilen suihkussa käydessä sorruin siihen kaivelemiseen ja semmosta mustaa purua siellä kyllä yhä on. Ja sit kädelle tipahti sellainen kellertävä, tosi sitkeetä limaa oleva pötkylä:alien: ei menny rikki siinä veden alla eikä puristaessa! Säikähdin et nytkö joku limatulppa sit jo irtos et kohta lorisee verta ja tää menee kesken:eek: mut kai tuolta alapäästä nyt kuuluukin tulla kaikenlaista:confused: vähän mietittiin seksin harrastamista miehen kanssa mut ei kumpikaan sitten uskallettu. Tässä on nyt aika pitkä kuiva kausi, kun ei olla siirron jälkeen tehty mitään, kun pelkäsin ettei alkio pääse kiinnittymään jos jyystellään, ja nyt plussan jälkeen pelkään keskenmenoa. Niin kauan kun vuotaa ei sen infektioriskin takia suositella, mutta nyt kun vuoto ei oo enää varsinaista vuotoa niin ehkä vois kokeilla. Miten te muut ootte uskaltaneet ja onko aiheutunut mitään?:coffee:

Ainiin! Mä oon kokoajan kitissy oireettomuudesta niin nyt toissapäivänä sit alkoi kunnon pahoinvoinnit!:D

Täällä alkoi just rv8:love:
 
Apua, raskaushormonit alkoi puhua eilen ekaa kertaa. Mulla kun tuli se huoli syödystä lakusta ja selitin sitä miehelle. No hän siihen sitten et älä nyt niin paljon hermostu ku nää on suomes nyt vaan ylitiukkoja suosituksia. No mä pillahdin itkuun ja huusin, että kun sua ei yhtään kiinnosta, etkä yhtään lohduta kun mulla on huoli ja perään huusin vielä itkuisena, että tarvii varmaan yksin synnyttää tää lapsi :whistle:. Nyt jo naurattaa niin, ettei mitään rajaa. Pieni ylireagointi. Olen muutenkin rauhoittunut tuon lakun syöntini suhteen.

@Domi kiitos listan päivityksestä

@Aislinn83 ja @Jantzu mulla kans liikunta jäänyt tosi vähälle. Jumpat joissa kävin jäi kesätauolle. Koiran kanssa tein pitkiä kävelylenkkejä, mutta neki jääny tosi lyhyiksi tai sit mies on käyny. Piti pyöräillä nyt kun on kesä, mut sekin jääny. Tosiaan väsymys ja pahoinvointi vieny veronsa. Ja hengästynkin ihan hirmu helpolla. Viime raskaudessa astma voi erittäin hyvin, mutta nyt tuntuu että hengitys on heti työlästä ku syke nousee enemmän.

@nyuu hyvä, ettei vuoto ole enää säikäytellyt. Me ollaan miehen kanssa kyllä harrastettu petipuuhia muutamasti. Heti siirron jälkeenkin. Viimeksi olin varovaisempi, mutta on vähän luottavaisempi joidenkin asioiden suhteen. Mun väsymys ja pahoinvointi on vienyy kyllä suurimmat halut mennessään. Sitähän sanotaan, että jos kaikki vaan muuten "normaalisti" niin seksi on täysin turvallista. Mulla ei ole ollut vuotoja tms niin ei oo ollu huolta. Itse miettisin samaa kohdallasi, että uskaltaako.
 
Me ollaan harrastettu seksiä kummassakin raskaudessa blaston siirron iltana. Joskus jostain luin tutkimuksesta, että se voi auttaa asiaan. Mutta kun molemmista tuhrusin monen monta viikkoa sitten plussauksen jälkeen niin silloin oli kuiva kausi kyllä, ei kai sitä suositellakaan jos vuotaa/tuhruaa. En siis usko millään että keskenmenoa voi aiheuttaa silloinkaan mutta hyvä antaa limakalvojen olla rauhassa.

Muuten graavilohta saa syödä jos on tuoreena kalatiskiltä ostettu (tai itse kalastettu) ja itse suolattu. Jouluna tuli itse syötyä.
 
@nyuu mää vuosin reilusti seksin jälkeen joskus rv 9 tai 10. Ei sitte uskallettu enää ekan kolmanneksen aikana harrastella mitää. Myöhemmin ei sitte enää vuodellu. (y) limakalvothan on herkimmillä alussa.

@Aislinn83 liikunnasta, niitä lajejahan saa harrastaa mitä on harrastanu ennen raskauttaki aktiivisesti. Käy kokeileen varovasti pikkuhölkkä, jos tuntuu hyvältä nii anna mennä. Liikunta kuitenki hyväks myös raskausaikana voinnin mukaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aislinn83
Nopeasti heinäkuu ja loma on mennyt reissusta toiseen juostessa ja olen seuraillut taustalla. Reissujen välissä kävin viime tiistaina varhaisultrassa, silloin 7+2. Jännitin ihan tuhottomasti ja psyykkasin itseni keskenmenomoodiin. Yllätyin ihan, kun kaikki oli niinkuin pitikin, alkio vastasi 7+3. Kysyin hämmentyneenä, että lyökö sydän todella :D:D Jos laskettu aika laskettaisiin tuon 7+3 perusteella, osuisi karkauspäivään (y):rolleyes:. Pidetään kuitenkin edelleen virallisena 1.3. Hyviä kuulumisia kertynyt monta sivua, ja pitää koneen ääreen päästyäni palata paremmin muiden juttuihin, nyt reissut jatkuu vielä ensi viikkoon.

@nyuu, @Aislinn83 ja muut, oletteko kertoneet raskaudesta läheisillenne jo varhaisultran jälkeen tai jo ennen sitä? Meillä oli ajatuksena kertoa molempien vanhemmille varhaisultran jälkeen, mutta toistaiseksi ei olla puhuttu, mies toivoo, että pidetään meifdän välisenä vielä (plus mun yks ystävä tietää). Nyt reissussa vanhempien kanssa, joten pahoinvoinnin ja alkoholittomuuden kanssa peittely menee vähän vaikeaksi.

Tapahtuma: 1. neuvola 25.7. Jänskättää, millainen terkka saadaan, kesäsijaisesta vihjaistiin, kun varasin ajan
 
Ihania uutisia @Nonnakka :love:

Meillä lähipiirissä suurinosa tietää kyllä jo eli monta mun kaveria sekä äiti jotka tiennyt näistä hoidoistakin alunperinkin. Mies kertonut veljelleen ja äidilleen. Ajattelin asian niin että no tätä keskenmenoa nyt pelkää mutta toisaalta sille ei mitään sitten voi, ainakin ihmiset sitten tietää tilanteen mikä se on, joskus sekin on helpompaa kun tää ainainen asioiden salailu niinkuin nää hoidotkin esimerkiksi.

Mutta ei tokikaan aivan kaikki tiedä vielä että niille kerrotaan sitten ja jos tää raskaus tässä jatkuu sinne vkolle 12. :)

Ehkä uskallan nyt alkaa pikkuhiljaa aloitella hölkkä-kävely lenkkejä, aerobinen kunto on laskenut tässä tosi rutkasti joten hiljakseen ja alusta alkaa taas kaikki.

@nyuu mikä vointi sulla sielä? Mulla ei vieläkään ole pahoinvoinnit alkanut. Mulla on nyt menossa rv 7+5.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä raskaudesta tietävät he, jotka ovat tienneet viimeisimmistä hoitokuvioistakin eli käytännössä lähimmät ystävät. Vielä ei tiedetä missä vaiheessa kerrotaan laajemmin. Kohtaha raskaus alkaa näkyä:love: Eilen huomasin, että alavatsa selvästi pömpöttää. Missä vaiheessa teillä on alkanut raskaus näkyä?

10+5
 
Paljon taas tullut tekstiä, ihanaa. Toivottavasti muistan kaiken.

@nyuu Ihanaa kun vuoto on ollut harmitonta ja kaikki edelleen hyvin. Se kyllä jättää silti pitkään semmoista epävarmuutta, tai ainakin mulla oli. Lakkasin ehkä vasta rv24 pelkäämästä vessassa käyntiä kun ajattelin, että jos taas on joku verihulahdus tullut. o_O
No me ei olla harrasteltu mitään koko raskausaikana. Vuodon aikana ei tietysti suositeltu ja oli niin tosi kova pahoinvointikin, ettei oikein ollut ajankohtaista. Mulle raskaus on fyysisesti ja henkisesti niin tukala kokemus, että ei kummassakaan raskaudessa ole tullut seksiä harrastettua ollenkaan.

@Aislinn83 Ihanaa kun siellä oli pieni sykkeellä. Onnea :love: Itse en uskaltanut liikkua (siis juosta) oikein ollenkaan alkuraskaudessa. Mulla oli niitä pahimpia verihulahduksia semmoisina päivinä kun olin enemmän kävellyt tai rasittanut itseäni. Toisaalta jos ei ole mitään ongelmaa eikä tule niin olisin varmaan vähän paremmin uskaltanut.

@millionnea Ihanaa kun oli alhaiset NT-lukemat molemmilla. Onnistuuko se veriseulonta myös kaksosraskaudessa?

@Katti75 Sinulla jo loppu häämöttää :love::love: Tsemppiä viimeisiin päiviin (tai viikkoihin). Mulla on myös välillä noita liikelaskentahermostumisia. Juuri eilen illalla meinasin itkuun pillahtaa kun liikelaskentaa oli jäljellä enää 5 minuuttia ja vasta 5 liikettä oli tullut. Sitten viimeisten minuuttien aikana tuli yhtäkkiä sellainen sarja liikkeitä, 10 liikettä juuri täyteen ja sain käydä nukkumaan rauhassa.

@Rusakkonen Lääkärikäynti kuulostaa hyvältä. Sokerirasitus on aika kauhea, mutta jos ei oksenna niin toivotaan että menee kuitenkin kohtalaiset kivuttomasti. Oletko jo ihan toipunut kolarista?

@shelterme En aivan liikaa hermostuisi lakritsin syömisestä. Tämä totaalikielto tuli kai sen takia osittain kun muussakin ruuassa on glykyrritsiiniä ja on vaikea arvioida mikä on eri ihmisten annos tai käsitys kohtuullisesta käytöstä. Glykyrritsiinihän myös vähän heikentää istukan kykyä toimia puskurina stressihormonille. Tämä on kuitenkin ehkä oleellista vasta loppuraskaudessa.

Kävin tällä viikolla uudestaan neuvolassa. Jotenkin tämä synnytyspelko on ihan kauheaa. Ahdistaa tosi kovasti koko loppuraskaus. Vaikeampi raskauttta piilottaakin nyt kun on kesä. Enkä toisaalta tiedä minkätakia pitäisi, mutta tuntuu jotenkin kiusalliselta, että se on niin näkyvää. :ROFLMAO: Tosin sain just bussissa istumapaikan ja se oli kuitenkin ihan kiva.
Mulla on nyt tullut alkutilanteesta painoa 3 kg, sokerit on koko ajan pysyneet hyvänä, verenpaine on ok, hemoglobiini on 150. Eli silleen kaikki ihan hyvin. Esikoisesta ei paino noussut tälleen, mutta ehkä tämä menee ihan normaalin rajoihin näillä viikoilla vaikka BMI olikin raskautuessa 28,5.
Meillä on nyt vaunut ja turvakaukalonkin tilasin. Pinnasänky tuotiin säilöstä meille kotiin. Kai senkin voisi koota, vaikka esikoinen ei siinä yhtään nukkunutkaan. Olihan se ihan tavarakori. Turvakaukalon otin samanlaisen kun esikoisella, vaikka auto on eri. No toivottavasti se telakka nyt asettuu sitten tähän uuteenkin autoon kun en käynyt sitä sovittamassa liikkeessä. Tärkeäähän se olisi, mutta ehkä sitten palautan jos ei sovi ja sitten vasta teen jotain niin tuskallista kun lastentarvikeliikkeessä käyminen :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

10 päivää viralliseen äitiysloman alkuun ja sitä ennen vielä 3 työpäivää jäljellä. Jotenkin pitäisi jaksaa ne puserrella ;) Ensi kuussa vauva jo ehkä syntyy. Jännää.

33+2
 
Tämä asiahan ei oo nyt täällä oleville kovin ajankohtainen, mutta jos vaikka jatkossa.. Kuten @Mandala mainitsi niin seksistä (siittiöistä) siirron jälkeen voi ilmeisesti olla apua kiinnittymiseen, vaikka se kyllä hullulta kuulostaa. Mutta meillä olisi ollut seuraavassa siirrossa "määräys" harrastaa seksiä olikohan 24h ennen ja olikohan 24h ja 48h (en nyt muista tunti määriä ihan varmasti) jälkeen siirron! Siemenneste siis sisältää kuulemma paljon entsyymejä jotka voi aktivoida kohdunlimakalvoa. Tämä määräys siis tuli sen NATA-testin myötä.

Joo minulla siis tosiaan oli se "kauan odotettu" lääkärinlaajatarkatus (ihan vähän naurattaa toi nimitys), jonka ajan saannissa oli hiukka vaikeuksia ja se oli sit ihan eri kaupunginosassa kun neuvola muuten. Ensin heti kysyin et olisko pitänyt pissinäyte käydä antaa, kun en tiennyt ja ei osannut siinä vastaanotossa (on siis terv.keskuksen yhteydessä) sanoa. Lääkäri melkein kauhistuneena et ei, eihän minulla ole mitään välineitäkään millä tutkia, terveydenhoitajan niitä tutkii, ei minulla ole edes hemoglobiini mittaria.. Tässä vaiheessa meinas ekan kerran lipsahtaa että hetkinen enkös minä tullut lääkärin tarkistukseen?!!!! Sitten jotkut perus lässytykset et tämä nyt on tälläinen mikä kaikille halukkaille tarjotaan mutta siellä terveydenhoitajan kanssahan sitten tarkemmin raskautta seurataan. Onkos sinulla jotain kysyttävää.. ööh.. no ei.. Tai sit sanoin kun (en muista oonko maininnut täällä) mutta kun mulla on aika alkuraskaudesta asti ollut mielestäni nivustyrä. Se ei juuri ole vaivannut, mutta tuntuu sellanen löllöke tossa toisessa nivusessa. Niin siitä kysyin sit, et voiko hän sen katsoa ja et miten se sit tulee vaikuttamaan esim. synnytksessä. Tähän sain jotain ympäripyöreää et ne on kyllä aika harvinaisia muilla kun vanhoilla miehillä, voihan olla reisityräkin. Eipä niille muuta kun leikkaushoito missä verkotetaan.. mutta tietenkään ei mielellään raskaana tehdä. Sit jos kauheen kova kipu tulee niin pitää mennä päivystykseen.. No siinä sit et no jos sen nyt viittit vaikka vilkaista. No sit kyseli et onko supistellut. Mie et ei ollenkaan. Niin kun kyllähän tässä voi tehdä "alakerran tarkistuksen" mutta eipä siinä varmastikkaan sit mitään ihmeitä ilmenisi jos ei ole supistellut.. kohdunkaulaa varmastikkin se 4cm ja paikat kiinni. Ja ainahan se on tulehdusriski jos ronktaan.. (ei toki käyttänyt noita sanoja :LOL:) Mutta siis ei tuntunut olevan pienintäkään halua sitä tehdä.. enkä sit itse vaatinut olin vaan et ihan kuin vaan ja hän nopeasti jatkoi seuraavaan aiheeseen.. Tunnustellaas nyt siitä mahan päältä sitä asentoa. Itse siinä sit sanoin et taitaa olla pää alaspäin et hikkaa alhaalla tuntenut.. niin kun tunsi navan vieressä kovan kohdan niin oli et joo kyllä tää varmaan on peppu, kun vähän tällänen kulmakin.. siis tunnusteli ihan hetken.. sit tempasee ultralaitteen et tarkistetaas tällä (siis joku ihan aataminaikanen vehje) Enpä siinä sit kerinnyt asiaa sen enempää miettiä kun oli jo geelit mahassa.. ja sehään oli tietty vaihtanut asentoa ja se oli pää :). Siinä sit selittelee jotain miten nykyisin kun on niin helppo katsoa laitteella niin... plaaplaa.. jep. Tosi vakuuttavaa.. sit siinä mainitsin et ainiin en sit tiiä/halua tietää sitä sukupuolta.. No en minä sellasia osaisikaan katsoa.. ööh.. toisen kerran meinas lipsahtaa et niin olitkos sinä lääkäri?!!!!! o_O Sitpä jo olikin et no eipä tässä muuta... Jouduin siis uudestaan mainitsemaan/pyytämään että viititkö sen tyräjutun katsoa.. Ainiin ihan meinasin unohtaa.. juu.. niin kyllähän tämä varmaan sellainen on ja kyllä se reisityrä olisi erikohdassa.. joo kiitos.. Siis aivan naurettavan turha käynti. Kaiken tuonkin mitä "tutki" niin peilas vaan minun sanomisiin.. En tosiaankaan käsitä mitä järkeä tossa käynnissä oli, ei mitään mitä ei neuvolassa, paljon vähemmän vaan.. toki varmaan jos olisin jotain halunnut synnytyksestä ym. kysellä, mutta samaahan ne neuvolassakin jankkaa.. Siis aika nuori oli toki se lääkäri, liekkö sit valmiskaan, mutta tosi epävarman oloinen ja tosiaan niinkun olis vaan halunnut välttää kaikki mahdolliset tutkimiset.. Ihan täyttä ajanhukkaa.. Täyttä :poop:
Mulla meinas taas vähän painoahdistus nostaa tänä aamuna päätään!!! Ääh, oli taas viikossa tullut 1,3kg :eek: (tai eilen olis ollut "punnituspäivä mutta kun ei oltu kotona niin tänään) Ja nyt alkaa olla jo hyvin lähelle se +10kg alusta.. ja kun olin toivonut (siis alussa ennen kun alko tää hullu painon nousu) et siinä noin kympissä olis koko raskaus ajan kertymä.. :cry: ja kyllähän sitä nyt varmaan se 2kg pitäs itse vauvankin vielä painoa ottaa ja jos jotain turvotuksia kuitenkin lopussa niin voi apua oikeesti!!! Siis kun ottaa huomioon lähtöpainoni joka oli vähän alle 50kg (kun mittaakin vaan 153cm), niin on prosenttuaalisesti aikas paljon miusta!!! Sen lisäks kun kaikki lihakset (ei oo pitkien työpäivien jälkeen paljon salilla tullut käytyä varmaan 6vk oli edellisestä kun nyt kävin lomalla kerran, en vaan uskalla kauheesti mitään jalkoja tehä sen tyräjutun takia) on varmaan kuihtunut niin todellisuus on viellä karumpi! Vaan eipä kai vaan voi mitään.. koska en mitenkään megana mässäile jne. Itseasiassa yksikin päivä mies totesi et miten oot noin vähällä koko päivän pärjännyt (ja vastasin et en mie nyt oo kauheesti viimeaikoina syönyt, lähemmäks sitä mitä ennen raskautta) niin ei kai tässä nyt dietillekkään voi käydä... Toki nyt jotain varmaan voisi "karsia" ja liikuntaa koittaa lisätä, mutta kun kai se lepokin nyt olisi aika tärkeää.. Mulla olis 19 työpäivää ennenkun pääsee vapauteen, viikkoa ennen virallista äippälomaa jään, pidän siinä toisen "lomaviikon".. Sitä kyllä jo odotan aika lailla, että kunnolla pääsis laittelee paikkoja kun ei oikein meinaa keritä.. tää lomaviikko hurahti ihan ilman et juuri mitään kotona kerkis tehä..

30+1
 
Ei sitä @Domi voi ite päättää, paljonko painoa tulee. Älä vaan dieettaa nyt! Unohda koko painojuttu ja siitä stressaaminen, on tärkeämpiäkin asioita. Syö ja nauti elämästä ja siitä kun saa istua ruokapöytään milloin haluaa ja juoda kahvin kuumana. :D
Oli varmaan joku kesähessulääkäri, tylsää, että ihan turha käynti!
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Täällä on paljon kaikkee jota haluan kommentoida, mut laitan nyt mun vartin tauolla tällasen pikavastauksen ja omat jutut ja kommentoin @Domi lle ja kumppaneille illalla paremmalla ajalla:D

Mulla on taas ihan karsea työtahti, eilen melkeen 13h töitä ja tänään 10h ja huomenna kans 10h(n) sanoin näistä mun vuoroista et käy vähän rankaksi, kun ei saa levättyä eikä istuttua, ja pomon kuitti asiaan oli kuin olikin et ketäänhän ei töissä pakoteta täällä olemaan et uutta duunipaikkaa saa lähteä sit etsimään jos siltä tuntuu...

No mikäs siinä sitten. En mä tässä välissä töitä ala muualta hakemaan. Mietin osa-aikaiseksi jäämistä, mutta se sit leikkais palkkaa tosi paljon, ja äitiyspäivärahathan tai jotkut tuet(en oo niihin vielä perehtynyt edes) on niitä ansiosidonnaisia? Et ei tässä, pakko vaan kestää.

Ja mä kun oon sitä pahoinvointia kaivannu!! Tänään tossa töissä (oon asiakaspalvelussa) juttelin asiakkaan kans tiskillä. Kauheen paha olo mut ajattelin et kyl se menee ohi niinku tähänkin asti, hörppäsin vähän vissyä ja ajattelin et se ainakin auttaa. Mut ei! Vessaa ei lähimainkaan ja sukelsin sit tiskin alle laattaamaan roskikseen:censored::eek::ROFLMAO: onneks osasin tehdä sen hiljaa, ja työvuoro alko jo klo 4 aamulla, niin en ollu ehtinyt syömäänkään mitään. Niin koko toimitus sujui siististi mutta nolotti silti! Mitä lienee asiakkaatkin ajatelleet... en kyllä tiedä edes että tajusivatko mitä tapahtui, olivat lähteneet veks jo siinä vaiheessa kun kömmin tiskin alta takas päivänvaloon ripsivärit poskilla:p

Vuotoa tullu harvemmin, nyt tossa lervatessa sit kun maha kramppaili oli pieni tuhru tullu taas...(n) mä niin vaan toivoisin et tää loppuis kokonaan. Saiskohan ton disperinin jo jättää tässä vaiheessa vai vieläköhän se tekee asiaa istukan kehityksessä jne.

Mut tosiaan tässä mun herkulliset työkuulumiset ja sujahdan tästä takas töihin! Palaan muiden viesteihin illalla kun saan vastailla ajatuksen kanssa:love:

Nyuu ja 8+2
 
@atvk87 joo en siis oikeasti ole rupeamassa diettaamaan :D Ja aika hyvin nyt jo jonkin aikaa on tuo "ahdistus" pysynyt kurissa, ne tän aamun uudet lukemat vaan pikkasen taas järkytti.. :whistle:
Miltä muuten liitoskivut teillä tuntuu? Mulla on ollut nyt vähän sellasta repäisykipumaista oikeella puolen nivusen yläpuolella, mutta niinkun mahassa (tai ainakin säteilee sinne) ehkä kuitenkin ja se tyrä on toisella puolen niin ei oo siitä.. ja välillä "leveämmin" koko alavarsalla.. siis tulee lähinnä usein kun nousee vaikka istuiltaa ja oikesee itsensä ja koittaa lähteä liikkeelle.. Voikohan olla niitä vai mitähän lie?! :unsure:

30+1
 
@Domi Voi ei Domi, olisin osannut kertoa etukäteen et noi lääkäritarkastukset on tommoisia. Ne kyselee supistukset, kuuntelee sykkeen (mut löytävät ne huonommin kun th:t) ja katsoo kohdunkaulan tilanteen jos on supistuksia/ongelmia. Ne kun on ihan tk-lääkäreitä. Mun sisko siis tekee niitä myös eikä hänellä ole mitään koulutusta koskaan ollut ultran käytöstä esim. Jos on ongelmia niin sit saa toki saikkua/lähetteen eteenpäin.
Tereydenhoitajille kandee jättää kaikki kysymykset ja mittaukset. Mä sanoin etten tartte sitä lääkärikäyntiä, se on vapaaehtoinen muutenkin. Tai siis et kun rn tarvinut sitä kohdunkaulan tsekkausta niin koin tarpeettomaksi.

Aika jännä toi siittiöjuttu/kiinnittymishomma. No meillä ei sit ois ollutkaan mitään apua kun ei moisia edes ole. Et hyvä kun ei ole määrätty :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Jantzu mulla myös alavatsa pömpöttää ja nyt, kun pahoinvointi helpottanut niin paremmin ku syön niin alavatsa on ku ilmapallo!

@Domi sun lääkärikäynti kuulostaa tutulta. Meilläkin peruslääkäri vierailee tk:n puolelta. Se käynti oli turhaakin turhempi. Onko jotain kysyttävää? Mikä vointi? Onko kaikki mennyt hyvin? Ja sitten näkemiin.

@nyuu nuo puskista tulevat pahoinvointikohtaukset on inhottavia ku ri ehdi ennakoimaan. Mulla kävi apteekissa niin. Oli vaan juostava ulos.
 
@nyuu olipa tosi ikävä pomosi suhtautuminen(n) Tsemppiä työpäiviin! Jos olo käy kovin hankalaksi, pyydä ehdottomasti sairauslomaa.
Mä jätin primaspanin pois 6+0 jälkeen, kun kävin silloin ultrassa vuodon aiheuttaman paniikin takia. Silloin lääkäri sanoi, että tutkimustulokset sen hyödyistä ei ole selkeät/yksiselitteiset ja kun mulla ei ole todettu mitään tukostaipumusta, on parempi jättää se pois, kun se lisää vuotoherkkyyttä ja sitä kautta stressaa valtavasti. Pieniä mustelmiakin mulle oli tullut jo siinä vaiheessa, mikä kieli siitä, että veri oli vähän liiankin juoksevaa. Lopettamisen jälkeen tuli muutaman viikon noin kerran viikossa vähän tuhrua, mutta nyt ei ole enää ollut. Millä annoksella sulla disperin menee ja mihin asti ohjeistettu käyttämään? Mähän käytin primaspania puolta pienemmällä annoksella kuin yleensä siirron jälkeen käytetään. Jos et uskalla suoraan lopettaa omatoimisesti, niin voithan pienentää annosta ensi alkuun.

Mä koen ton 12.8 (14+0) olevan neuvolalääkäri ajan kovin turhana just sen takia, kun tietää vastassa olevan perus tk-lääkäri, jolla ei ole syvempää osaamista. Lisäksi mulla on jo seuraavalla viikolla äitipolin aika, josta jää varmasti käteen huomattavasti enemmän, kun todennäköisesti ultraavatkin sillä kerralla. Meidän terveysasemalla ei edes ole ultraa:cautious:
 
@Nonnakka ihania uutisia! Kiva kuulla että siellä oli kaikki mallillaan:love: meil ois la aika samaan aikaan! Ja me ollaan kerrottu meijän molempien vanhemmille. Eka meinattiin ettei puhuttas mitään mut todettiin et helpompi näin, että jos ja kun taas menee kesken niin tietävätpähän mistä kenkä puristaa(n) lisäks nyt on miehen sukulaisia käymässä Suomessa, ja kovasti yrittivät meitä riuhtoa vaikka ja ties mihinkä rientoihin, niin kun anopille kerrottiin tää ”syy” niin heti löytyi enempi ymmärrystä:D hoidoista ollaan kuitenkin tosi avoimesti puhuttu, kuitenkin sen verran pitkä projekti tää ehti olemaan.

@Jantzu voi miten ihanaa!:love: Mulla on raskausmassua täällä kans, mut se johtunee turvotuksesta jota tää epäsäännöllinen työ/syömärytmit/hormonit aiheuttaa. Mutta selkeesti on pyöristymistä joka ei pois oo lähteny niin voin ainakin leikkiä et vauvamassu ois jo:D kai se vasta rv10-12 alkaa ”oikeasti” näkymään. Ja tost disperinistä! Ohjeistettiin käyttämään ihan sinne rv12 asti! Ja vaan jos tulee ”kunnon vuotoa” niin sit pitää pitää taukoa. Mut tauon pituudestakaan ei oo mitään ohjetta annettu... mä tiedän ettei tää oo ”kunnon vuotoa” kun vähän jää väriä tai tänään tuli muutama klöntti, ja kunnon vuodolla meinataan varmaan sellasta sidettä tarvitsevaa vuotoa... mut niinku sanoit niin tavallaan turhaa stressittämistä tää vaan :(

@gemmy näinpä. Tänään taas rankan työvuoron jälkeen oli pikkareihin ilmestynyt isompi läikkä ruskeaa mönjää, et tosiaan kokoajan saa olla valmiina säpsähtämään kun housut laskee kinttuihin :( voi olla et täälläkin noi seksihaaveet jää jonnekin kaukaiseen tulevaisuuteen. Mä ajattelin huomenna kyllä soittaa taas lääkärille ja kysyä et voisinko nyt vaan jättää ton disperinin nyt pois, että jos tää tiputtelu saatas sillä loppumaan. Mä oon vähän uusi koko tällä palstalla, mutta oliks sulla ekassa synnytyksessä jotain miks nyt on niin kovat pelkotilat? :( vai pelottiko ekassakin yhtä paljon? Ja tsemppii vikoihin työpäiviin ja etukäteisonnittelut lomasta:love:

@Domi no olipa omituinen lääkäri! o_O Välillä sattuu tollasiakin kohdalle! Harmi ettei ollut mitään uutta ja kannattavaa. Mä oisin ollut ultraamisesta iloinen, varsinkin jos sen ois ilmaiseksi saanut!:D Mut muuten kyl aika kökölle käynnille kuulosti... ja höps noille painoahdistuksille! <3
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Heinäkuu on mennyt niin vauhdilla ettei palstalla ole muistanut käydä. :)

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut jo maaliin päässeille.

Täällä vielä porskutetaan yhtenä kappaleena. Muutamana päivänä on ollut supistuksia mutta ei mitään säännöllisiä. Rv36 oli lääkärineuvola missä kaikki oli hyvin, mutta koska täällä ei ole ultraääni neuvoloissa halusi että käyn tarkistuttaa ssa tarjonnan keskusneuvolassa. Sinne sain ajan viikon päähän. Siellä kaikki kunnossa ja painoarvio oli 2800g silloin. Tämän jälkeen minulla lähti verenpaineet nousemaan ja pissasss proteiinit nousemaan. Tätä tarkkailtiin muutama viikko tiheämmin, mutta sitten verenpaine tasaantui eikä proteiinitkaan ole enää koholla. Lauantaina olisi ollut laskettuaika, mutta tämä taitaa tulla isäänsä ja viihtyy kotona :D

Huomenna neuvolakäynti tiedossa.

Ihanapa 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Domi olipa kerrassaan outo käynti lääkärillä.:ROFLMAO:o_O Mulle on jo nyt tullut 3kg joka tosin tuli jo hoidoissa mutta muuten olo tosi turvonnut koko ajan. Eilen kävin pitkällä kävelyllä illalla ja tein pieniä hölkkäpyrähdyksiä samalla sekä kyykkäilin.:D:D Ja alan nyt enemmän kiinnittää huomiota syömisiini. Sä oot kuitenkin muuten pienikokoinen ettei hätää, mulla taas vähän on ylipainoa jo lähtötilanteessa.:unsure:

Paljon tullut tekstiä ja olenkin kaikki innolla lukenut ja pureutunut vaiheisiinne mutta mun helteen hajoittama pää ei osaa vastata kellekkään mitään.

@nyuu aivan järkkyä toi sun esimiehen suhtautuminen, siis oikeasti?!?!:devil: Haet sitte saikkua jos vähääkään siltä tuntuu jos kerta ei muuten suostuta lisäämään taukoja tai helpottamaan työtä.

Täälä alkoi rv8 jos osaan laskea kun viime ke ultrassa 7+2. Tosin taas epäilyttää että onko enää elossa kun vieläkään ei ole pahoinvointi ym alkanut. Yöllä oli repäisykipuja kääntyillessä kyllä ja rinnat edelleen kipeät. :)

Ihanaa viikonalkua kaikille ja ihana lukea teidän vaiheista ja kuulumisista!
 
Nyt on itekin tipahtanut johonkin hassuun epätoivo-loukkoon. :( mitään varsin oo käynyt, mut mahassa ihme nippailevaa tunnetta ja vihlovia tuntemuksia silloin tällöin. Kipuja ei oo. Vuoto jatkunut tiputteluna/tuhruna mut ei oo runsastunu tai muuttanut muotoaan.

On vaan niin omituinen olo. Kaikkien näiden vuosien ja keskenmenojen jälkeen ei vaan tunnu mitenkään todelliselta et vauva vois pysyä matkassa loppuun sakka...

8+4
 

Yhteistyössä