~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

No niin ensimmäinen etappi on takana eli se pelätty nt-ultra. Sinne mennessä mietin että erävoitto jo tämäkin kun nousin naistentautien polilta kerroksesta viisi äippäpolille kerrokseen 8. :D

Ultrassa siis kaikki hyvin, kehittynyt ja kasvanut täysin niinkuin pitääkin, sykkeet oli 153 tai 156 en jännitykseltäni enää muista. Ja heilui se sielä ja vähä viittoi. :love::love:

Riskiluvut downiin oli oma ikäriskiluku 1:302 ja oma riski (jos ymmärsin oikein on 1:393 ja trisomia 18 1:100000. Kuulemma riskiarvot on normaalit ja mitään jatkotutkimuksia ei tässä vaiheessa tehdä. Niskaturvotusta oli 1,03. Mutta jäätiin vähän miettimään sitä niptiä mutta varmaan toi mun ikä tosiaan tekee sen että riskit on koholla. :(

Listalle saa lisätä rakenneultra 21.10.

Uskaltaiskohan tässä hetkeksi huokaista, tota niptiä nyt jäädään miettimään tän mun iän takia. Mutta tottakai onnellisia ollaan, oli ihana nähdä kun toinen sielä koko 56mm koossaan mennä möyristi. :love::love::love:
 
Hei kaikki!

Kyselen tästä vain sivusta vähän kokeneemmilta neuvoa:) Olen plussannut hoitojen kautta vajaa viikko sitten, enkä vielä uskalla tänne puolelle liittyä mutta haluaisin kysyä Prednisonin käytöstä siirtojen tukena.

Minulla on ollut Prednison tukilääkkeenä nyt 1.IVF:n passissa ja sitten heti perään 2. IVF:ssä ja heti perään sitä seuranneessa plussaan johtaneessa PASsissa. Olen käyttänyt siis lähes yhtäjaksoisesti Prednisonia nyt sen kolmisen kuukautta, parin viikon tauko oli välissä ja oliko viikon tauko, annosta on välillä laskettu 5 mg:aan ja sitten taas nostettu.

Nyt tässä Passisa söin alkuun 5 mg ja sitten ennen siirtoa nostettiin 20 mg viikoksi ja siitä sitten laskettiin 10 mg:aan ja sitten plussasta vähennettiin taas 5 mg:aan, jolla pitäisi nyt jatkaa rv 8 asti.

Millaisia käyttöohjeita teillä on plussauksen jälkeen ollut? Minua jotenkin huolestuttaa tuo annoksen lasku/vähyys, soittikin klinikallekin ja hoitaja vakuutteli että kyllä se ohje oikein ono_O Mutta kun tuo 5 mg on kai fysiologinen annos niin miten se voi olla tarpeeksio_O Mites muilla on annokset menneet?

Mukavaa päivää kaikille ja kiitos vastauksista jo etukäteen :)
 
@Rusakkonen joku joskus täällä kertoi lukeneensa, että vauva tunnistaisi äitinsä kosketuksen, ja jos joku muu koskee mahaa niin voi ”säikähtää” tms. Useinhan näkee sanottavan, että isä kun koskee ja vauva rauhoittuu, että isä osaisi rauhoittaa lapsen, mutta eipä taida siitä olla kyse :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Voi miten ihanaa @Rusakkonen :love:

Missäs vaiheessa noita liikkeitä voi alkaa tunnustelemaan? :) millon te ootte huomanneet ekan kerran? Meneekö vasta sinne viikolle 20+?

Täällä vierähti käyntiin rv14:love:
Siinä viikolla 19-20 aloin tuntea paremmin. Jotain ihan elohiirimäistä pulputusta oli ollut ennenkin, mutta ajattelin, että onko vaan verenkiertoa tai suolen toimintaa. :) Nyt 21+6 :)
 
Istukan sijainti voi monesti vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen, mulla etuseinäistukka tässä raskaudessa ja päivittäisiä liikkeitä sai odottaa aika pitkään. Rv23 asti.

Täällä vaisu vauva tänään. Pari liikettä aamulla. Klo 13-15 liikelaskennassa 1 liike :unsure::unsure: Huoli ihan hirveä. Svolla syke kuitenkin ok ja ultrattiin. Ultralla vaikka kuinka provosoitiin niin ei saanut lääkäri vauvaa liikahtelemaan. Virtaukset kuitenkin hyvät ja muut speksit. Aamulla uudestaan ktg ja ultra svolla. Liikkeet edelleen olemattomat. Yksi siellä, toinen täällä. Aivan poikkeava päivä. Joskus hormonitoiminnan muutokset/lähestyvä synnytys vaimentaa vauvaa. Jos olisikin siitä kyse. Käynnistys voi olla jo huomenna jos liiketilanne ei parane.

38+1
 
@nyuu mulla oli edellisessä raskaudessa (niinkuin nytkin) istukka edessä. Sen pitäisi heikentää liikkeiden tuntemista. Tunsin kuitenkin viimeksi jo rv 18 ihan selviä liikkeitä. Ne oli oikein kunnon muljahduksia ja tuntui siitä lähtien säännöllisesti. Rv 22 tuntui jo selkeät potkut kädellä päältä tunnustellen. Mulla meni niin, että kovin alussa aloin tuntea liikkeet, mutta vastaavasti mitä pidemmälle raskaus eteni tunsin liikkeitä vähäisesti. Se oli ajoittain todella pelottavaa, mutta senkin kanssa oppi elämään. Aina välillä nousi pintaan olo, että onkohan siellä enää elämää. Jos olisin tehnyt säännöllisesti liikelaskentaa niin olisin harvasen päivä ollut jossain tarkistusultrassa. Poitsu ilmeisesti majaili paljon niin, että monotti mua suoraan selkärankaan.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Domi ... neuvola (tarjonnan tarkistus) ... 2.9
Aislinn83 ... terv.hoit. laaja ... 9.9
millionnea ... rakenneultra ... 10.9
Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10
Aislinn83 ... rakenneultra.. 21.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Viimeksi muokattu:
@Karhurouvanen Ensinnäkin onnea plussasata, kerro vaan kun tahdot listalle. Itselläni ei oo juuri ollut kortisonia käytössä hoidoissa, kerran sain joskus ajat sitten jonkun mini annoksen itkettyä.. joten varmaa vastausta ei sinulle ole ja olet voinut jo asian selvittääkkin. Mutta minulle ainakin on annettu ymmärtää ettei sillä kortisonilla nyt loppujen lopuksi mitään todistettua hyötyä ole, että enemmän sellainen kaikelta varala juttu jos.. Toki voi olla eri asia jos on joku autoimmuunisairaus ym. sit on varmasti se lääkäri joka asian tietää ja jos on ohjeistanut vähentämään niin..
@gemmy lle tsemppiä.. mikä tilanne?
Miten @Jantzu n äippäpolikäynti meni?
@kirsillevauva onnea plussasta ja toivottavasti kestää nyt mukana, joko tiedät lasketunajan, voin lisätä sen sit listalle..

Se olisi siis nyt virallisesti ensimmäinen ÄITYISLOMApäivä!!! :love: Can´t believe it!!! Eipä mulla oikeestaan muuta :D Liikkeet tuntunut nyt hurjan voimakkaasti asennon vaihtamisen jälkeen, maha heittelehtii aina ihan minne sattuu :LOL:.. Mitä liikkeen tunnusteluihin tulee, niin en nyt ite muista millon lopulta aloin tuntee, pitäs kaivella täältä vanhoista teksteistä.. Mutta siis se että mies koittaa tuntea, niin on aluksi tosi hankalaa ja yhäkin loppuu hetkeks vaikka ois mikä ralli menossa, sit kun hetken pitänyt kättä niin saattaa saada kunnollakin monosta :ROFLMAO:

Ois kiva kuulla @hillan_kukka n kuulumiset kun samoissa mennään ja ei oo aikoihin kuulunut mitään, ilmesiesti et palstaile enää..
Ens viikollako ei oo kellään mitään "tapahtumia"..

35+0
 
Minulla oli eilen vuotoa 4+1, ja lähdin töistä itkien kotiin. Kävin samana päivänä verikokeessa. Multa oli mitattu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Mitä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3.

Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa :) Aina tarkoittanut keskenmenoa!
 
Ensimmäinen koneellinen pikkuvaatteita kuivumassa :love: oih, lähes liiuttavaa oli niitä ripustella! :love::love::love:
@kirsillevauva enhän mä viikkoon (jonka siis jo olen ollut lomalla) oo muuta tehnytkään kun noin 15 tuntia päivässä siivonnut!!! Tai siis kaappeja känyt läpi, heittänyt tavaraa menemään ja järjestellyt uudestaan jne.. että pääsisin alottaa varsinaisen vauvan tavaroiden laittelun.. Vieläkin olis muutoma ihan kaaos laatikko ja kaappi jäljellä. Nyt vaan joutuu vähän jo motia ettii kun se itse vauvan huone on "tyhjennetty" Mutta esim. kodinhoitohuoneesta pitäs saaha pari laatikkoa joissa siis iän vanhoja kaikkia purkkeja ja purnukoita ja vaikka mitä tyhjäksi että sais siihen vaippasentterin sit.. mutta nyt jos tässä muutoman päivän vähän iisiimmin koittas ottaa.. kai sitä viel kerkii :D

35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ensimmäinen koneellinen pikkuvaatteita kuivumassa :love: oih, lähes liiuttavaa oli niitä ripustella! :love::love::love:
@kirsillevauva enhän mä viikkoon (jonka siis jo olen ollut lomalla) oo muuta tehnytkään kun noin 15 tuntia päivässä siivonnut!!! Tai siis kaappeja känyt läpi, heittänyt tavaraa menemään ja järjestellyt uudestaan jne.. että pääsisin alottaa varsinaisen vauvan tavaroiden laittelun.. Vieläkin olis muutoma ihan kaaos laatikko ja kaappi jäljellä. Nyt vaan joutuu vähän jo motia ettii kun se itse vauvan huone on "tyhjennetty" Mutta esim. kodinhoitohuoneesta pitäs saaha pari laatikkoa joissa siis iän vanhoja kaikkia purkkeja ja purnukoita ja vaikka mitä tyhjäksi että sais siihen vaippasentterin sit.. mutta nyt jos tässä muutoman päivän vähän iisiimmin koittas ottaa.. kai sitä viel kerkii :D

35+0
@Domi - meilla oli just juuri tuollainen loma! Jarkattiin ja jarkattiin! Sitten uudestaan just ennen vauvaa jotain, ja vuoden paasta sitten oikea puhuri, jotta saadaan tietokonehuoneesta muutettua lastenhuone... :)

22+0 tänään!
 
Mä en kans malta oottaa et pääsee alottaa pesänrakennuksen:love: ollaan vasta tehty alustavaa suunnitelmaa ja miten järjestetään asuntoa. Mitään konkreettista ei oo ehditty tekemään, mietitty vaan. Kissa ja kissanhiekkalaatikko aiheuttaa päänvaivaa; hiekkis on olkkarissa (vessoihin ei mahdu) ja sitä hiekkaa kulkeutuu mielettömästi ympäri asuntoa. Nään myös sieluni silmin konttaavan taaperon työntymässä kissanhiekkalaatikon luukusta sisään :eek::ROFLMAO: jotain pitää keksiä sille nyt tässä puolenvuoden aikana. Vähän jänskättää miten kissa muutenkin suhtautuu.

Saako ällöillä vähän? En oikein kehtaa muualta kysyä enkä neuvolaa vaivata. Onko teillä ollut muilla mitään alapäävaivoja raskauden aikana?(n) Mulla nimittäin kutisee ihan hirveästi alakertaa! Ei punota, ei tule pahanhajuista vuotoa, ei verta... käskin miehen kurkistelemaan että löytyykö _mitään_ näppyjä tai ihottumaa tai punotusta mikä vois aiheuttaa tän ikävän olon mut ei! :ROFLMAO:(n) Tuntuu tosi kurjalta vaan kun kokoajan syyhyttää. Ja kutina on siinä limakalvolla, ei normi-iholla, et ei voi johtua sängestä tms. Ärsyttävää kun kokoajan pitää olla tämmösiä nolovaivoja:coffee:
 
@nyuu Mulla oli alkupuoliskolla/puolessavälissä kutinaa, ostin apteekista hiivalääkkeen, sellasen voiteen, sitä käytin 2-3 krt päivässä, n.3 päivää aina, se auttoi.

@kirsillevauva Mulla on raskausmyrkytyksen oireet; turvotusta käsissä/naamassa/silmissä, näen valopilkkuja, pari kertaa hävisi näkö kokonaan hetkeksi, kovia päänsärkyjä joka päivä, ylävatsakipuja, uraatti koholla (joka myös voi aiheuttaa kouristuksia) jne. Lisäksi anemia, rautavarastot tyhjät, kova kutina kämmenissä/mahassa/jaloissa ym. Lisäksi on kipua vasemman rinnan alla, joka menee kylkeä pitkin selkään samaan kohtaan. Tänään se kipu ollut vain selän puolella, eli noin munuaisen kohdalla, tosi inhottava kipu. Käyn joka viikko antamassa pissanäytteen ja mittauttamassa verenpaineen neuvolassa. Ensi viikon labroista odotetaan kovin sitä uraattia, jos se on edelleen vaan koholla niin terkan mukaan pitäisi aikaistaa sektiota vaarallisten kouristusten takia. Mulla on 9 yön päästä aika taas äitiyspolille, katsotaan mitä ne meinaa. Mä niin toivon että leikataan edes viikkoa aiemmin :unsure:

34+6
 
Kiitos vastauksestasi @Domi :) Mulla on siis nimenomaan autoimmuunijuttujen takia se määrätty, siksi olen niin huolissani. Netistä löysin vaan että kaikilla muilla on mennyt plussan jälkeen se 10 mg, eikä 5 mg niinkuin mullao_O. Soitin klinikallekin ja hoitsu vakuutteli että kyllä se kokenu lääkäri tietää mitä tekee. Noh, olen kyllä nyt jo viidettä päivää tällä pienellä annoksella ja viivat on vahvistuneet ja tänään olivat testiviivan vahvuiset joten jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin, toivotaan.

Olen tässä haudutellut kyllä uutta huolta itselleni, mulla on kauhea (järjenvastainen) pelko että tähän luonnonkiertoon tehdyssä passissa ei olisikaan tullut ovista eikä näin ollen keltarauhasta ja nyt pelkään kauheasti lugejen lopetusta. Soitin jo klinikallekin ja ymmärrän myös pelkoni olevan aika kaukaa haettu (ilman ovista ei olisi varmaan raskautta tullut väärän siirtoajankohdan vuoksi), mutta silti päädyin nyt ratkaisuun että menen ylihuomenna ma ultraan (4+6, oikeesti 5+1) katsomaan sen keltarauhasen olemassaolon ennen kuin lopetan luget. Tulee sitten samalla nähtyä se raskauden sijainti kun on ku taustalla ja vain toinen johdinkin tallella.

Tässäpä vuodatus, oikeasti en ole ollut (ihmeekseni) edes mitenkään hysteerinen, vaan oikeastaan tällä hetkellä lähes ainoa raskausoire tuntuu olevan tyyneys:p

Palailen sitten joskus tänne puolelle toivottavasti:rolleyes: jos niikseen tulee, nyt palailen vielä hiljaiseloon:)

Ihanaa äitiyslomaa sulle @Domi, on varmaan aivan huisin Mahtavaa:love::love::love: Ja jännää:love: ja vaikka mitä ihanaa:love: Määki Haluuuun:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi

Yhteistyössä