~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@MyMa Kiitos viestistä. Katsotaan mitä lääkäri meinaa seuraavalla käynnillä. Oispa joku ihana, ei tiukkapipo (y)

@kirsillevauva Mies on töissä aina alkuiltaan asti, mutta laittaa viestejä pitkin päivää ja soittaa jos en heti vastaa. Ymmärrän huolesi tulevien päivien suhteen, koita jaksaa uskoa että menet ohi "pahojen päivien" kohta ❤ Jokainen päivä on askel lähemmäs pientä kääröä :love: Olet ajatuksissa ❤

Meidän vauveli on taas liikkunut vähemmän kuin normaalisti. Edellispäivästä asti. Liikkuu päivällä jonkun verran (ei normaalia määrää), mutta iltaisin/öisin/aamuisin ei ollenkaan, vaikka normaalisti hän on superliikkuja. Välillä painelen oikein että liikus nyt, tai syön jätskiä, mutta nekään ei aina auta. Argh! Ottakaa hänet jo ulos! Onneksi kohta on taas lääkäri.
Eilen oli n.2,5 h kovat menkkakivut mahassa ja selässä. Mutta hiipuivat lopulta maatessa. Harkkasuppareita tulee usein, nytkin supistelee. Mutta tiedän että tarkistaessa kohdunsuun tilannetta, paikat on edelleen visusti kiinni :ROFLMAO: Oiskin avautuneet niin voitais olla suopeampia aikaistamaan sektiota :whistle:

36+0
 
Mitka ovat olleet huvittavimmat kommentit, jotka olette saaneet raskaudesta? Vai olenkohan ainoa, joka on jotain hassuja kysymyksia saanut? Eli minulta on kahdesti kysytty, etta oliko lapsi SUUNNITELTU.:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Itse asiassa kysymyshan on, etta oliko lapsi vahinko. Omasta puolestani sanoisin, etta ei tulisi muuten keneltakaan kysyttya, etta oliko lapsenne vahinko, eika muuten edes pieneen mieleenkaan siis tulisi tuollainen ajatus, jos kyseessa on naimisissa oleva henkilo. :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL: Ja varsinkaan sitten taman ikainen tuleva mutsi. :) :)

Ilmeisesti taustalla on ehka jokin ajatus, etteivat hiukan vanhemmat naiset varmasti enaa halua hankkia lapsia. Taikka sitten, etta miksi ihmeessa ‘paatin hankkia’ lapsen aika pian sen jalkeen, kun aloitin uusissa tyopaikoissani. Nama siis olivat kolleganaisia, ei siis mitaan minua paremmin tuntevia laheisia ystavia.

Yleensa vastaan tuohon, etta juu oli suunniteltu; etta olimme olleet lahes kaksi vuotta IVF:ssa ja yhdeksannesta alkionsiirrosta tarppasi. Etta sellaisessa tilanteessa ei koskaan tieda, milloin onnistuu, ja pitaa vain jatkaa elamaansa muilla osa-alueilla ja sitten yhtakkia onnistuikin. (En ole viitsinyt kertoa, mita tama yritys on maksanut.)

Siis ilkeyttaan eivat ole kysyneet, ihan ystavallisesti ovat, vaikkakin siis omituista omasta mielestani. Ehka tallaiset keskustelut ovat nykyaan ihan tavallisia naisten kesken, enka sen takia tata jakaisi esim. jossain Facebook-joulukuun vauvat -ryhmassa. Mutta te ihanaiset ymmarratte! :)

23+1
 
Viimeksi muokattu:
@Ramiina, ihana kuulla, että olet hyvin miehesi kontrollissa :) Toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna polilta!

@Rusakkonen, minusta on hyvin epäasiallinen kysymys, kysyä onko lapsi suunniteltu! Sehän on mitä intiimein asia! Itseänikin hieman hämmentää, kun olemme samanikäisiä, odottavatko ihmiset selitystä, kuinka raskaus on saanut alkunsa..? Mutta piruako se kellekään kuuluu. Tai no, minähän olen tosi avoin tässä, työtoverit, sukulaiset ja ystävät tietää, mutten aio jokaiselle vastaantulevalle selittää lapsen genniperimään esim ja hoitoja.

Kauhee vatsakipu oli eilen illalla. Nyt on onneksi ohi, toivon, että oli ruuansulatusperäistä, eikä ennakoi tulevaa keskenemenoa. Päivä ja hetki kerralaan tässä mennään.
 
@Ramiina, ihana kuulla, että olet hyvin miehesi kontrollissa :) Toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna polilta!

@Rusakkonen, minusta on hyvin epäasiallinen kysymys, kysyä onko lapsi suunniteltu! Sehän on mitä intiimein asia! Itseänikin hieman hämmentää, kun olemme samanikäisiä, odottavatko ihmiset selitystä, kuinka raskaus on saanut alkunsa..? Mutta piruako se kellekään kuuluu. Tai no, minähän olen tosi avoin tässä, työtoverit, sukulaiset ja ystävät tietää, mutten aio jokaiselle vastaantulevalle selittää lapsen genniperimään esim ja hoitoja.

Kauhee vatsakipu oli eilen illalla. Nyt on onneksi ohi, toivon, että oli ruuansulatusperäistä, eikä ennakoi tulevaa keskenemenoa. Päivä ja hetki kerralaan tässä mennään.
Toivottavasti vatsakipu tosiaan ruoansulatuksesta. Juu en minakaan kaikille kerro geeniasiasta, eivat kuitenkaan asiaa ymmarra, eika ehka oikein lastakaan kohtaan. Nuo kyselijat eivat tieda. IVF on minusta helppo kertoa, kun siinahan itselta otetaan kylla kaikki kontrolli pois. Mitenkaan ei voi ainakaan tamanikainen tietaa, mika alkio jos mikaan tarppaa (eivat toki sita useimmat muutkaan voi saadella, toki sen tiedan itse, vaikka julkkistarinat ehka sanovat muuta), ja hoidot tehdaan silloin, kun laakari sanoo. :)
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva Tsemppiä ja rautaisia hermoja! Täällä mennään lähes samoissa, 6+0 vaihtui tänään! Mulla on 3 varhaista km taustalla, mutta tapahtuivat jo ennen vk 6. Mutta mulla ei silloin alkanu vuoto heti vaan hcg lähti laskemaan ja sitten vasta vuoto myöhemmin kun hcg ehkä lähellä nollaa, sekin pelottaa että jos mulla on sitten taipumusta sellaseen että vuoto alkaa vasta kun hcg laskenut reilusti.

Todellakin ei voi sanoa että päivä kerrallaan, vaan tunti, ellei peräti tosiaan hetki kerrallaan! Selailen koko ajan netistä ties mitä ja laskeskelen ”todennäköisyyksiä” että kaikki menisi hyvin. Toisaalta olo on kyllä myöskin jotenkin ihmeen rauhallinen:whistle: Tää on varmaan niistä raskaushormoneista vaikka muita oireita ei juuri ole.

Meinasin varata varhaisultran ke 11.9, silloin olisi 7+3, pitäisi vielä reilu viikko pärjätä. Tosin mähän kävin jo 5+1 ultrassa ja 5+2 ja 5+4 otin uudestaan hcg:t. Nyt jos viikon pärjäis, aattelin että lasken päiviä, eihän se kovin montaa päivää ole oikeesti:)

Onnea matkaasi ja koita rentoutua, hetki kerrallaan eteenpäin:) Onkos sulla se ultra-aika silloin myös reilun viikon päästä?
 
@Ramiina ompa kurja tilanne, huolestuttaa, kumpa pian nyt alkaisi tapahtua jotain!! Onneksi sulla on pian se lääkäriaika!!

@nyuu pitänyt vastata jo aiemmin mutta ihan alkoi suututtamaan saamasi kohtelu, laitoitko palautetta asiasta eteenpäin? Ja hirveää myös työpaikalta ettei pääse neuvolaan, ei nää asiat kyllä aina reilusti mene! Saitko sopivaa aikaa sinne? Ajattele, tässä ollaan jo aika pitkällä. Mullakin on rv 13+6 nyt. Tosin koko ajan panikoi että tuntuuko mitään missään, paljonko kohtu pitäisi tuntua ku kokeilee yms.

@Karhurouvanen oot ollu mun mielessä tosi paljon. Ihana nähdä sut täällä ja onnea ensimmäisen ultran hyvistä kuulumisista.:love: Se menee hetki kerrallaan eteenpäin. Muistan tuon ajan paitsi erotuksena olin ihan paniikissa noita miettiessäni. :LOL:

@kirsillevauva pikkuhiljaa sieläkin edetään, varmasti pelottaa ja huolestuttaa paljon. Hetki kerrallaan, kohti varhaisultraa.:love:

@Rusakkonen hauska kun satuit tuosta kirjoittamaan kun multa on yhden tutun toimesta tota kysytty kun kerroin olevani raskaana, oliko lapsi suunniteltu. Jäin vähä pyörittämään sitä mielessäni että itselle ei koskaan ole tullut mieleen kysyä tommosta keneltäkään.. jos vaikka olisikin yllättäen tullut raskaaksi niin mikä merkitys sillä siis ois?

Mä ajattelin soittaa huomenna neuvolaan jos saisi mennä kuuntelen sydänääniä. Mua taas pelottaa että mahtaako se vauva kasvaa ja mitä jos ja jos ja jos. Ehkä se sitten antaisi vähän mielenrauhaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Onpahan taas tullut tekstiä.. Mulla alkoi työt ja sen takia oon jotenkin olevinaan nyt kiireinen etten edes ehdi palstailemaan :unsure:

Toivottavasti @Ramiina saat aikaistetun ajan sektiolle, ei tuo kyllä maallikon korvaan kovin hyvältä kuulosta..

No onpa ollut :poop:kohtelua @nyuu Valittaisin kyllä johonkin tuosta!

Hah @Rusakkonen Multa kysyttiin myös esikoisen raskaudesta kertoessani, että oliko vahinko:mad: Oltiin oltu 6 vuotta yhdessä ja minä 32.v siinä vaiheessa, Mies muutaman vuoden vanhempi... Teki mieli sanoa, että mitä se sulle kuuluu :devil: Kyllä niin paljpn ärsytti sillon..

Tervetuloa @kirsillevauva ja @Karhurouvanen :love:

Täällä kaikki ihan ok. Issias ja liitoskivut vaivaa, mutta toistaiseksi hammasta purren pärjään töissä. Alotin vasta muutama viikko sitten niin en heti halua jäädä pois vaikka välillä onkin äärimmäisen tuskaista..
Tänään 24+1 :love:
 
@Ramiina toivotaan nyt parasta! Mä pidän täällä kovasti peukkuja teille et kohta tuut kertomaan kuinka pääsit synnyttämään!:love:

@Rusakkonen apua mitä ihmettä? Mikä toi kysymys on olevinaan. En mä tajua. En ehkä loukkaantuisi jos multa kysyttäs, mut oisin ehkä snadisti pöyristynyt et miten joku voi tollasta ääneen edes kysyä. Koska onhan toi nyt vähän... outoa. Mullekaan ei oo mikään ongelma kertoa hoidoista. Lahjataustaa en aio kertoa (muutakuin ihan parhaimmille ystäville ja sit mun vanhemmat tietää) koska mitäs se kelleen kuuluu. Mut oon kyllä maininnut et ilman lääketiedettä ei meillä tätä onnea ois mikä nyt mahassa kasvaa:love:

@Aislinn83 ootkin ollut ajatuksissa, kun et oo kauheemmin kirjoitellut! Mietin just et pitääpä huudella sun perään et mitkä meiningit:D ja joo! Mä kyl toivoisin aika menis nopeemmin. :p Pelottaa ihan hirveesti vieläkin kun mitä vaan voi käydä, vaikka riskit onkin pienentyneet.

@BlackCat tsemppiä töihin! Jouduks kovinkin fyysisiä hommia tekemään? Ite oon tosiaan huomannut et väsyn tosi nopsaan, välillä on hankala selvitä päivistä(n)

ON: kauhee stressipoikanen iski taas:confused: kuunneltiin sydänääniä, ja äänet kuului tosi hiljaa. Syke oli ihan samaa tahtia kuin aina, ei ollu hidastunut, mut kuului hiljaa ja etsimisen jälkeen. Mies on ihan fine ja sitä mieltä et antaa vauvan liikkua, mä oon ihan hermoraunio et nyt se kuolee!:cry: Oman pään sisäisiä juttuja. Meil on ultra ens ke, ja lupasin ittelleni et nyt ei kuunnella ennen kuin vasta silloin seuraavan kerran, mut saas nähdä(n) ahdistaa kun pitää olla niin paha olla eikä osaa rauhoittua. Mitä jos ultrassa ei ookaan kaikki ok? Tyyppi ei olekaan kasvanut? (n) Raskausmahaa mul ei oo vieläkään kunnolla. Googlailin miltä rv14/15 mahat näyttää ja kunnon kummut kaikilla:alien: ite näytän ihan samalta yhä kuin siinä kuvassa jonka linkkasin silloin rv13. Eli ei musta kukaan osais sanoo et oon raskaana vaikka alasti seisoisinkin jonkun edessä.
 
@Ramiina Pakko tulla nyt kätilönä kommentoimaan kun oon ihan pöyristyny sun saamasta kohtelusta!

Miten hitossa on mahdollista että oot kotona etkä sairaalassa lepohoidossa tarkan valvonnan alla?! Mitä hittoa ne lääkärit leikkii siellä teidän hengellä. Jos/kun sulla on raskausmyrkytys, niin se on todella ennalta-arvaamaton tauti ja voi pahentua oikeasti tunneissa.

Huomio kiinnitty myös tuohon että susta otettiin pvk. Miksi ei otettu toksemialabroja? Onko niitä laajempia labroja edes katottu missään kohtaa? Siis niitä missä on hyytymistekijät, laajat maksa-arvot ym?

Jos sulla on ylävatsakipua, päänsärkyä mikä ei levolla/panadolilla mene ohi, näköhäiriöitä tai korkeat verenpaineet nii on kyllä todellakin ainakin täällä pohjoisemmassa päivystysluontoisia asioita. Onko sulta tutkittu edes virtsan proteiinia?

Luulis nyt jokaisen ammattitaitoisen gynekologin ymmärtävän millasia riskejä toksemiassa on ja hoitavan ihmistä sen mukaisesti. En voi ymmärtää tuollasta...
 
Minäkin tästä taustalta tulin Ramiinalle tsemppaamaan, että täytyy sun alkaa vaatia hoitoa ja seurantaa teille. Älä missään nimessä jää kotiin odottamaan siihen asti, kun on liian myöhäistä. Niinkuin monet muutkin ovat sanoneet teidän paikka on muualla, kun kotona vaikka et yksin olisikaan. Ja varsinkin jos itse tiedostat, että vauva liikkuu huonommin! Vauvan liikkeiden ei kuulu vähetä loppuraskaudessa, ne muuttuu vaan erilaiseksi kun tila mahassa käy ahtaaksi. Mulla täysin erilainen tilanne kuin sulla, esikoinen vammautui synnytyksessä. Lääkärin virheestä kylläkin. Sen jälkeen oon hyvin paljon kuullut erilaisia surkeita tilanteita missä vauvoja kuolee tai vammautuu lääkäreiden virheiden takia, ei tehdä sektiota tarpeeksi ajoissa yms. Ei kannata tuudittautua siihen, että he tietävät mitä tekevät, vaadi hoitoa tai kuten on neuvottu, että etsi lääkäri joka antaa suosituksen, että pääsette muualle hoitoin.

Joka tapauksessa tsemppiä teille ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja MyMa
Ramiina mä kans ihmettelen tuota, että et ole osastoseurannassa. Mun mielestä mun kaverilla ei ollut edes ihan noin paha tilanne, mitä oot kertonut ja se tosiaan oli 35-38 viikot osastolla ja lopulta kiireellinen sektio. Eihän me tietenkään sun tilannetta osata samalla lailla arvioida kuin gynekologit, mutta mulla on vähän semmoinen aavistus, että tämä synnytyssairaaloiden lakkauttaminen ja ruuhkauttanut osastotkin ja sinne otetaan vaan "äärimmäisessä hädässä". Mä oon kummiski sitä mieltä, että näissä asioissa pitää pelata ihan varman päälle. Sulla on jo tosi hyvät viikot, että jos vauva syntyis, hän vois periaatteessa selvitä vaikka vierihoidossa, tai ainakin 1-2 viikon kevyellä keskoshoidolla, miksikä sitä nyt sanotaan. Se eklampsia voi tosiaan iskeä ihan yhtäkkiä ja oireet on just nuo mitä sanottiin, pääkipu, huono olo, ylävatsakipu, pahoinvointi, näköhäiriöt jne. Mua ihan suututtaa tuo homma, että miten voidaan perustella enää tässä vaiheessa raskauden jatkamista. Tsemppiä kovasti, nyt alkuviikosta haet lähetteen neuvolalääkäriltä käynnistykseen / sektioon. Sama sille synnytystavalle, pääasia, että vauva saadaan turvallisesti ulos. Sektiotakin on turha pelätä, oon synnyttänyt sekä sektiolla, että alateitse, ja molemmissa oli omat hyvät puolensa, Sektio vaan kannattaa tehdä mieluummin suunnitellusti tai kiireellisenä kuin hätänä kuten mulla, tosin syynä sille oli tarjontavirhe ja vauvan sykkeiden lasku. Ja minun mielestä voit neuvotella (vaatia) raskauden päättämistä, koska sinä saat itse vaikuttaa omaan hoitoon, tosin tottakai ne päätökset tekee lopulta lääkäri lääketieteellisin perustein. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja MyMa
@Rusakkonen en tiiä huvittavimmista, mutta yks kysyi että oliko aluks järkytys?!!! ÖÖhhh... Hän toki nuori joku parikymppinen mutta.. naurahdin jotain et no joo tavallaan voi sen niinkin ajatella, ainakin suuren suuri yllätys näin seittämän vuoden yrityksen jälkeen.. Ja toinen mikä on jäänyt kyllä oikein hyvin mieleen on kun eräs liikkeen asiakas (ei edes minun vaan vaan työkaverin) näki minut eka vaan takaapäin ja sit kun näki sivusta mahan, niin oli et no minä jo ihmettelin miten sulla on takapuoli noin paljon levinnyt, mutta tuo selittää, hei tänks!!! :confused: Se kyllä veti melkein sanattomaksi.. sit nyt vielä tässä loppu ajasta kun taas oli käymässä niin katso tarpeelliseksi palata asiaan, että minä kun sillon aluks ajattelin että tyttö tulossa kun oli se takapuoli niin levinnyt, mutta eihän tuo nyt enää oo lisää.. jaahas.. kiittikiitti.. ja siis sallanen ihminen (eläkkeelle jäänyt lastenhoitaja nainen) etten yhtään kyllä häneltä odottas tollasia kommentteja.. Nää nyt on ne mieleenpainuvimmat olleet.. Yleensä kun sit kysytty miten on mennyt jne. oon aika pitkälti kaikille sanonut että itse raskaus tosi hyvin mutta alulle saanti oli setsämän vuoden helvetti, niin isommilta möläksiltä voinut se sit "suojella"..
Se on muuten syyskuu nyt!!!!! :whistle::whistle::whistle::LOL:
Heh.. mulla on tää jäänyt näköjään aamulla kesken.. Mutta kerronpas nyt samalla sit että mulla oli kun olikin tänään "vauvakemut".. tuli kyllä puskista.. jossain välin mietin et tuliskohan, mutta jotenkin olin nyt jo ajatellut et ei kukaan järkkää, mutta oli kiva yllätys. Ei mitään hirveen turhia hössätyksä, mutta ystävät kasassa, nyytäri tyylisesti tietty herkkuja ja sit vaippakakkuja ja jotain muuta pientä.. toki veikkaukset sukupuolesta ja mitoista jne.

36+1
 
Meillä kaikki tutut ja sukulaiset yms varmasti heittäneet toivonsa jo et meille tulis lisää lapsia kun esikoinen täyttää 9v. Mut iloisen yllättyneitä ovat olleet. Ja olen sit kyl kertonut et saivat alkunsa hoidoilla kun moni ihmetellyt kaksosraskautta.

Kyl itsekin on muuttanut tapaansa puhua lapsihaaveista kavereiden ja tuttujen kanssa. Ennen sitä saattoi kysyä vähän tylystikin et oliko vahinko vai suunniteltu, tai et et meinaattko lapsia hankkia tms. Nykyään aina tulee kysyttyä jos lapsien tekoon mennään puheissa et haluaisitko lapsia.

Täällä voidaan hyvin. Viikon pääst rakenne ultra. Potkut tuntuu enemmän ja enemmän joka päivä. Aika kivoja vielä... Kohtu työntänyt kyl suoliston ja koko vatsan sisällön korviin. Autolla ajaminen ja autossa istuminen on inhottavaa. Koko ajan ähky olovaikkei olis syönytkään mitään. Ja närästää. Ja lonkkiin sattuu. Mut muuten menee hyvin o_O
 
@Ramiina mikä meininki siellä?

Missä vaiheessa ootte alkaneet tuntemaan vauvan liikkeet?:D Mä googlailin ja mitä hittoa, suurimmalla osalla jo rv11-13 tuntunut:alien: mä en oo vielä rekisteröinyt mitään, vaikka oonkin nyt muutamana viimepäivänä oikein tunnustellut et joko jotain ”kuplintaa” tuntuis:D
 
@nyuu Missä oot taas googlaillu jos suurimmalla osalla rv11-13? :eek: :ROFLMAO:Siis toihan on mun käsittääkseni tosi harvinaista että noin aikaisin tuntuu. Mä oon tuntenut jotain epävarmaa yleensä rakenneultran alla eli siinä rv 18-19 alkaen. Tässä en vielä rakenneultran aikaan tuntenut (istukka edessä). Rv24 alkaen joka päivä joku potku tuntunut.

Mulla ei ole vielä fyysisiä tuntemuksia mahdolliseen synnytykseen liittyen. Kaikki kolotikset kadonneet eikä supistuksen supistusta ole näkynyt. Tulis nyt edes joku vatsan kovettuminen ni olis edes toivoa. Tänään 39+5. Yli 40+0 en uskalla päästää riskien takia, että kai tässä sitten joutuu kalvojen puhkaisuun. Aika stressaava ollut tämä viikko mikä vielä annettiin itsekäynnistymiselle mahdollisuutena. Liikelaskentaa saa/joutuu tekee aivan kokoajan eikä uskalla nukkua :ninja::ninja::( Mut kohta vauva, toivottavasti.

Kohta pistän jotain esille.

39+5
 
@gemmy löysin jotain keskustelupalstoja, täs esimerkiksi kaksplussan oma jossa näkys et suurin osa on tuntenu liikkeet just noin aikasin:eek: https://kaksplus.fi/threads/koska-vauvan-liikkeet-ovat-alkaneet-tuntua.1207558/
Vähän erikoiselle tuntuu kyl et vois tuntea jo silloin mut meitä on moneksi! Mä en oo tosiaan tuntenu vielä mitään, vaikka kovasti oon yrittäny kuunnella josko jotain:ROFLMAO: mietin kans et onko nää tonne ketjuun kommentoineet jotain poikkeuksia, ja et ne liikkeet alkais huomaamaan vasta muutaman viikon päästä. Eikai vauvan liikkeet vielä oo ees mitenkään kontrolloituja?

Ja voi et oot pitkällä! Jännittävää, kohta sullakin on siellä vauva:love: isosti tsemppiä loppurutistukseen!
 
@gemmy löysin jotain keskustelupalstoja, täs esimerkiksi kaksplussan oma jossa näkys et suurin osa on tuntenu liikkeet just noin aikasin:eek: https://kaksplus.fi/threads/koska-vauvan-liikkeet-ovat-alkaneet-tuntua.1207558/
Vähän erikoiselle tuntuu kyl et vois tuntea jo silloin mut meitä on moneksi! Mä en oo tosiaan tuntenu vielä mitään, vaikka kovasti oon yrittäny kuunnella josko jotain:ROFLMAO: mietin kans et onko nää tonne ketjuun kommentoineet jotain poikkeuksia, ja et ne liikkeet alkais huomaamaan vasta muutaman viikon päästä. Eikai vauvan liikkeet vielä oo ees mitenkään kontrolloituja?

Ja voi et oot pitkällä! Jännittävää, kohta sullakin on siellä vauva:love: isosti tsemppiä loppurutistukseen!
Kuulemma toisesta ja niin edelleen lapsesta tuntee liikkeita aikaisemmin. Ja sitten on niita, jotka jollain ihmeen kaupalla tuntevat hirvean aikaisin. En itse kuulunut heihin. Mutta nyt kylla potkii. :)
 
@nyuu Luin tosta linkkaamastasi keskustelusta vaan ekan sivun, mutta laskin että siinä oli rv 11-13 liikkeitä oli tuntenut 3 kpl ja myöhemmin 18 kpl. Sanoisin siis, että selkeä suurin osa on tuntenut kyllä myöhemmin (n)(n)(n) Vai onko mun lukutaidossa jotain häikkää :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Keskityin siis nimenomaan vastauksiin esikoisista, koska odotat esikoista. Meinaan kun jotkut olivat listanneet myös myöhempiä raskauksia mikä on vähän eri asia kun siinä tavallaan osaa tunnistaa ne esikoisen odotuksessa mahdollisesti huomaamatta jääneet tuntemukset.

Kiitos tsempeistä. Toivotaan, että kohta on vauva. Pelko on niin kauhean kova, kyllä tässä silti olisi pakotettava itsensä vähän katsomana niitä vauvatavaroitakin. Mutta ei vaan vielä tunnu siltä, että voisi käydä niin hyvä tuuri, että saa vauvan syliin asti elävänä.

39+5
 
@nyuu mulla tuola riehuu kaks ja silti ekat kuplat tuli vasta rv15 ja jotain. Nyt jo paljon selkeåmmin. Ja kuitenkin toinen raskauS. Muistan nt ultrassa kun nappulat venytteli ja heilu ja pyöri ruudul ja itte en tuntenu yhtään mitään. Ja muistan jostainkeskustelupalstalta kuinka joku oli tuntenut suurinpiirtein rv 7 alkaen mikä täysin mahdotontA. Liikkeiden odottelu on kyl piinaavaa. Itsekin olin hädissäni kun ajattelin et kaks tuntuis aikasemmin.

Kuinka helposti ootte saaneet lähetteen hemoglobiinin mittaukseen? Pistin neuvolaan viestiä et voisko saada kun ens viikolla sinne kuiten ru:hun me os ni ei ellei ole anemian oireita! Väsyttää ja heikottaa välillä todella paljon. Ei ny luulis et niin kallis toimenpide on etteikö vois vaik terkka mitata!

Millionnea ja mukulat 19+4
 
Tunsin ekassa raskaudessa liikkeet rv 18+ ja istukka oli edessä. Kuulemma tunsin aika ajoissa, kun istukka vaimentaa. Nyt rv 17+2 eikä vielä ole tuntunut mitään. Vatsaa kiristää joka puolelta ja olo, että paisun tällä hetkellä yhtä nopeasti kuin pullataikina. Närästys on taas palannut.

@gemmy tsemppiä loppumetreille. Kohta hän on täällä!
 
@millionnea eikös se hemppa mitata kaikilta automaattisesti noin puolessa välissä, koska silloin se on raskaudessa alhaisimmillaan. Mä oon neuvolassa molemmissa raskauksissa saanut siihen lähetteen labraan ja ajatellut sen kuuluvan sellaiseen perustestien mittaukseen mitä tietyssä vaiheessa raskautta mitataan.
Mun terkka (sama molemmissa) ei ole pikatestannut neuvolan vastaanotolla sitä kuin loppuraskaudessa kerran ja nyt synnytyksen jälkeen tällä kertaa kun hemppa ja ferritiini tippui niin alas. Vaihtelee kaiketi eri terkkojen välillä miten kukakin pikatestaa vastaanotolla. Ymmärsin oman terkan puheista, että pikatestaus antaa yleensä isompaa tulosta (vai alhaisempaa, en muista) kuin verikoe.
 
@Ramiina kävitkö äippäpolilla ma, mitä siellä??!!
JA mikäs @gemmy llä tilanne.. onko itsestään edennyt? Tai joko käynnistelyssä? Jännää...
@millionnea mulla neuvolassa katottiin aluks parikertaa sillä pikatestillä hb sit oli joitakin kertoja väliä ja sit taas pari kertaa katottiin, nyt ma ei, mutta ei oo siis muuten katsottu.. mutta varmasti jos epäilyttää niin sen katsovat ihan sillä pikatesstilä ainakin..
Kävin ma siis taas neuvolassa siinä tarjonnan tsekkauksessa ja edelleen oli pää alaspäin ja nyt terkka sanoi et tuntuu kyllä niin napakasti (saatoi mainita jotain kiinnittymisestä) olevan siellä et ei millään usko et enää kääntyisi.. kyseli onko miten jo painanut nivusiin, mutta ei kyllä oikeestaan ole.. Kyllä on muuten se itkuhälytin asia nyt osottautunut hankalaksi.. pärjäisköhän ilman.. Siis kun ajatelin et pärjäisi jollain ihan perus, melko halvalla.. mutta siis luulin et tänä päivänä olis itsestään selvää että olisivat ladattavia molemmat yksiköt. Niin ei, melkein kaikki (siis yhtää edullisemmat) on sellasia et vauvan yksikkö toimii vain verkkovirralla!!! Mitä PIIIP!!! Ihan hirveesti hyötyä sellasesta kun ei voi vaunuun ulos sit jättää.. Josta tullaan seuraavaan ongelmaan, tosi huonosti ees mainitaan missään pakkasen kestoa ja täällä meillä päin olis kyllä kestettävä.. Just sit olin jo yhtä tilaamassa, et pakko kai sit nostaa budjettia ja kärsiä reilu 70€ kun tarjouksessa sellanen mikä yli satkun muuten ja siinä oli ladattavat molemmat ja -20 astetta kestää.. niin enkö sit vielä googletellessa törmää johonkin artikkeliin missä just sellasen vanhempien yksikkö on joskus räjähtänyt!!!! :mad: Ja tietohan lisää tuskaa.. en nyt sit tiiä voinko sellasta kuitenkaan... onhan se fakta että se riski nyt kaikissa akkujutuissa tietty on mutta.. miten voi just olla et sen kaa sattunut!!!! Toki järkihän sanoo et jos niitä enemmänkin olisi posahdellut ja jotenkin vaarallinen niin olisihan se poistettu markkinoita.. Tänään ehkä ekaa kertaa ollut vähän silleen et tukala olo.. tai ei varsinaisesti, mutta esim löhönojatuolista nouseminen alkaa olla melko hankalaa.. en tiiä sit onko jotenkin kovotellut (eilen illalla kyllä ainakin) tota kumpua kun tuntuu jotenkin olevan koko ajan tiellä.. tai tiedostan sen olon koko ajan... :)

36+3
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea

Yhteistyössä