~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Aislinn83 ... terv.hoit. laaja ... 9.9
millionnea ... rakenneultra ... 10.9
kirsillevauva ... varhaisultra ... 11.9

Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Domi ... neuvola ... 19.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10
Aislinn83 ... rakenneultra.. 21.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Minäkin olen @Ramiina sinusta huolissani. Toivottavasti hiljaiselo tarkoittaa, että olet prinsessan hoidosta niin kiireinen, ettet ehdi kirjoitteleen <3

Itse olin tiputuksessa eilen (intralipid) ja reisikivut ovat lakanneet. Nyt harmittaa, olisiko edellinen raskaus pysynyt näillä samoilla lääkkeellä? Nythän mulla on terolut 2+2 ja crinolin lisäksi geelinä. No, turha kait sitä on jossitella? Olen tosi pettynyt mieheen, kun se ei huomioi minua juurikaan. Kaipaisi syliä ja huomiota, kun raskaana. Ja se vaan odottaa ensi viikon ultraa, että raskaudesta tulisi konkreettisempaa.... Nyt ei kuulemma osaa asennoitua, että olen raskaana. Miten teillä on siipat tukena?

Tissit ovat kuin jalkapallot. Mulla on muutenmki e-kuppi ja nyt ne on ihan valtavat. Ilman liivejä saattuu, kun painavat niin paljon! Ärsyttävää. Luuleeko mun tossit, että koko Afrikka pitää imettää ;)
 
@kirsillevauva meillä toi hempeily meni toisinpäin. mies oli jo alkuraskaudessa jatkuvasti hellimässä ja kosketteli vatsaa yms. ja mulla meinas palaa kiinni kun oli huono olla, pelko raskauden etenemisestä, turvonnut ja paksu olo. nyt jo ihan eri fiiliksillä itsekin kun liikkeet tuntuu ja maha kasvanut raskausmahaksi eikä ole sellainen pöhöpallo kuten ekat 3kk

10vuotta sitten esikoista odottaessa hb mitattiin joka terkkakäynnillä. silloin laski radikaalisti keskiraskaudessa. nyt kun mahas kaksoset niin laskee kuulemma viel helpommin. mietin vain et onko tää sumunen olo siitä johtuvaa vai vain niskajumia. no. kaippa sitä viel viikon kestää, josko lääkäri sit pistäis lähetteen
 
Meillä mä oisin toivonu sitä hellyyttä hoitojen aikana ja kun oli rankempi kausi menossa. Nyt mies on kyl ollut tosi huomaavainen ja lämmin <3 mut tuttua, ei mun mies ennen varhaisultraa iloinnut ja oli tosi jäyhänä vaan, kans sillä meiningillä et juhlitaan kun homma on varmempaa.

Meillä oli tänään omakustanteinen ultra! Kaikki hyvvin ja ollaan onnellisia. :love: Saatiin myös varovainen poikalupaus :love:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Meilla kyllä tukee minua, mutta ei halunnut kauheasti vauvasta puhua ennen rakenneultraa. Nimesta oltiin kylla jonkin verran puhuttu. Nyt sitten ollaan kylla ostettu ne vaunutkin yms. jo, kun vauva potkii ja tuntuu varmaan todellisemmalta, etta se oikeasti tapahtuu. :)
 
@kirsillevauva Mä en sitten taas yhtään kestä mitään huomiota tai varsinkaan syliä raskaana. Mulle raskaus on lähtökohtaisesti kehollisesti niin epämiellyttävä tilanne. Mun mies kyllä tukee. Mutta ei me tosiaan kauheasti vauvasta puhuta, koska hän ei ole vielä täällä. Kai tässä vielä saa jännittää tuleeko tästä vauvaa. Mutta samoin kuin Rusakkonen, nimestä ollaan puhuttu jos tulee hätäkaste tms.

@nyuu Onnea varovaisesta poikalupauksesta.

Täällä vielä jännitetään, viime metrejä.

40+0
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Mulle on nyt yllättäin tullut sellasia pikku ajatuksia, ei voi ehkä pelosta puhua mutta epävarmuutta, että kun tuota... miten pärjäämme sen vauvan kanssa?!!! Kun eihän me nyt sit oikeasti tiietä mitään vastasyntyneen hoidosta..:confused: Siis muuta kun että se tarvii ruokaa ja puhtaita vaippoja ja turvallisen ympäristön nukkua jne.. mutta siis se konkreettinen tekeminen, miten osaan.. millon kylvetetään ja miten kylvetetään ja ja ja kaikki.. Miten olen vaan ollut niin luottavaisin mielin.. tai lähinne en ole asiaa edes ajatellut.. mutta kun kohta hän on täällä niin apua!!! :eek: Pitäsköhän tässä nyt jotain kirjallisuutta ruota lukemaan vai...
@gemmy tsemppiä.. kohta kohta.. :love:
@nyuu ihanaa että saitte hyviä uutisia ultrassa..
Toivottavasti @Ramiina hiljaisuus johtuu siitä että on päässyt osastolla vähintään, ellei jopa vauva jo sylissä..

36+4
 
@nyuu voi elämä. :love::love::love: Pieni siellä kasvaa ja voi hyvin! Ja ehkäpä poika. Onnellisia ja ihania uutisia. <3

Meillä vaikein aika oli ekan hoidon jälkeinen aika koska huomasi että molemmat pettyi tosi pahasti ja vaikka toisiamme tuettiin näin jälkeenpäin ajatellen se oli vaikeaa aikaa kuitenkin. Tässä raskaudessa mies on mua tukenut tosi hyvin tietysti ollen sellainen järkevämpi eikä näin hysteerinen pelkääjä kuten itse olen.:unsure:

Nytkin taas pelot hiipii kun tuntuu ettei maha kasva, tunnen kyllä kohdun alavatsalla muttei se kasva yhtään. Kuitenkin jo menossa 14+3. Pari kiloa menny paino alaspäin johtuen taas aktiivisemmasta liikunnasta ja alun turvotus lähtenyt. Mahtaako tuola kasvaa mikään.. maanantaina neuvola jossa kai niitä sydänääniä kuunnellaan.

@Domi ihana kirjoitus. Mullaki ollu samoja mietteitä vaikka siis näin alussa vasta.:ROFLMAO: Että apua jos elävä lapsi syliin saadaan osaanko sitä hoitaa. Mutta varmana me osataan.;)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Domi ekassa raskaudessa mä sain kaverilta paksun lapsikirjan missä oli ekasta muutamasta vuodesta. Ajattelin että luen sitä kun samat kelat oli että miten ihmeessä voidaan onnistua kun en ollu edes vauvaa sylissä pitänyt aiemmin. Ja kaiken tiedonjanon olin käyttänyt lapsettomuushoidoista ja synnytyksestä lukemiseen. Lopulta kirjasta luin vain imetyksestä enkä muuta.
Se tunne kun kätilö sulki perhehuoneen oven ekaa kertaa ja jäätiin kolmistaan... oli kyllä jäätävä. Mielessä pyöri vaan että miten ihmeessä ne voi vaan jättää meidät sinne yksin! eikö kukaan nyt kerro voinko käydä nukkumaan kun oli aivan heeeeelvetin poikki. Meneekö vauva rikki jos jätän sen makaamaan siihen vauvansänkyyn ja lepään kun ei se huutanutkaan just silloin. Mistä tietää milloin pestä ja syöttää jne.
Poika oli kyllä ollut pari tuntia tissillä, meidät oli pyörätuolilla siirretty synnytyssalista tississä kiinni perhehuoneeseen jossa kätilö kertasi osaston toiminnot ja muut käytännön jutut (suurin osa meni ihan ohi). Laitettiin vauvansänkyyn että päästään pesemään hampaat ja vessaan.
Lopulta mentiin itse sänkyyn ja minä tuijotin nukkuvaa vauvaa hetken kunnes torkahdin itsekin. Heräsin tunnin päästä vauvan itkuun, otin rinnalle ja siitä se sitten vaan lähti rullaamaan, uusi elämä. Se on niin kumma juttu miten sitä lopulta toimii automaattiohjauksella vaikka mistään ei mitään tiedäkään. Eikä sen oikeastikaan ole rakettitiedettä vauvan hoitaminen. Periaatteessa sä vaan pois suljet yksi kerrallaan syyt miksi vauva vois itkeä. Nälkä, vaippa, vatsavaivat... ja jos oot hoitanut ne pois alta ja itku ei lopu niin pidät vaan sylissä, mielellään ihokontaktissa alussa mahd paljon. Aina se itku ei vaan siltikään lopu ja se on alussa hermoja raastavaa ja varmaan tulee itsekin itkettyä (alun hormonimyrsky jos on muutenkin siinä päällä huhhuh) mutta sitä tunnetta oppii sietämään paremmin mitä vanhemmaksi vauva kasvaa.

Pesemisestäkään ei tarvi ottaa stressiä, me tyttökin pestiin kotona ekaa kertaa kokonaan parin viikon ikäisenä. Perus ”pesut” poimuista, silmistä, korvan takaa, napatynkä voi hoitaa päivittäin märillä vanulapuilla esim aamulla vaippaa vaihtaessa. Edelleen mennään ihan tarpeen mukaan pesuissa, jos puklaa itsensä niin hyvä kylvettää kokonaan. Tai jos edellisestä kylvystä on kulunut ns tarpeeksi pitkään niin suihkutellaan samalla kun itse menee suihkuun, ei edes joka viikko muisteta :whistle: Me laitetaan vaan kylpytuelle makaamaan lattian rajaan ja suihkutellaan lämpimällä vedellä. Pojalla oli kylpyamme mutta ei jaksa sitä täyttää niin suihkuttelu on ihan hyvä. Vauva ei tarvi pesuaineita mihinkään oikeasti. Eikä varsinkaan shampoota. Meidän 3veen tukkaa ei edelleenkään pestä shampoolla ellei ole aurinkorasvaa niskatukkaan mennyt kun tarhassa vähän kiireessä sutivat kesäisin. Hyvin tulee puhdas pelkällä vedellä.

Me ei alussa muka tajuttu miten vaipasta selviää onko pissannut niin Pampersilla ainakin on vaippoja missä on keltainen viiru, kun vauva pissaa niin se värjäytyy siniseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Mandala just itekkin kelasin että sitä kyllä "tietää kaiken" lapsettomuudesta ja raskaudesta, synnytyksestäkin olevinaan aikalailla.. on tullut perehdyttyä niin paljon seitsämän vuoden aikana, mutta kun ei sitä ole uskonut sitä vauvaa koskaan syliin saavansa niin.. Ja kai oon just ajatellut tähän asti et vaistojen varassa sitä vaan, et onhan sitä nyt lasten kanssa itsellä tullut oltua tekemisissä.. mutta siis oikeesti ei ihan just syntyneiden, eikä niin että olen vastuussa "koko hänen elämästään ja hyvinvoinnistaan".. Mutta uskon että aika moni vielä vähemmänkin tietävä on siitä selvinnyt..
Mulla tuli tänään ekaa kertaa sellanen zen-tila tässä loman aikana.. pyöräilin kaikessa rauhassa kaupungille, pysähdyin matkalla kuvaamaan pikku oravaa joko ihan siinä pelkäämättä mussutti jotain.. niin siinä jotenkin iski sellanen seesteinen olo.. että tässä sitä vaan nautiskelen ja ei oo mihinkään kiire jne. ei ahdistanut kotona yhä tekemistä odottavat hommat vaan osasin nautiskella.:) (oon siis tositosi huono olemaan ns. tekemättä mitään jos vaan joku asia on kesken tai tekemättä.. vaan sit ne ressaa taustalla..) Kaupungilla kävin sellasessa hmm.. käsityökeskuksessa, tai siellä on kivoja pikku kauppoja jossa myydään käsitöitä ja sellasta. Sain tosi ihanaa palvelua ja tilasin iiiiihanasta kuosista vaunuihin aurinkosuojan.. Sit kävin myös ostamassa kankaat ja jätin ommeltavaksi muksun huoneeseen verhot.. siellä kyllä meinas vähän zen tila jo rakoilla, kun ekaks varmaan 15 min meni et kukaan viitti palvella vaikka niitä siinä ainakin neljä parveili, lähti sit osa syömään ja muut touhuili jotain muuta, eikä vaivautunut palvelemaan paikalla olevia asiakkaita. Jonka jälkeen tuli kyllä kalliit niistä verhoista.. siis uskomattoman paljon enemmän ne sitä kangasta saa siihen menee kun mitä valmiin verhon mitta. Ja vaikka oli "ilmainen ompelu" niin ei toki oo kun ylä- ja alapäärme, sivuista pitää maksaa ja lanka pitää maksaa ja kuvion täsmäyskin menee asiakkaan pikkiin jne. Melkein jo peruin koko homman, mutta lopulta ajattelin et oon ollut tohon huoneeseen muutenkin 8 vuotta verhoja ostamassa (siellä ei siis ole verhoja ollut koko aikana kun on asuttu tässä) niin menköön nyt sit...

36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Eilen alkoi illalla pieni vuoto ja varasin omalle lääkärille ajan Dextraan klo 14.00. En usko, että on vielä keskeytynyt, sillä on niin kauhea väsymys päällä. Olen sairaslomalla väsymyksen takia tämän päivän ja pyydän lisää. Eilen istuin säkkituolilla huoneessani pilkkimässä ja hoidin pakolliset asiakkaat, en muuta.

@nyuu, ihania uutisia teillä :) Suotta olit huolissasi kohdun koosta!
 
Kyllä nykyäänkin saa niin paljon apua myös sinne perhehuoneeseen kun vaan tarvii. Se pari yötä on kai aika perus mitä synnärillä ollaan synnytyksen jälkeen. En tiedä onko vauvalaa enää olemassa, mutta jos oikein tiukka tilanne niin kätilöt voivat varmaan omaan kansliaansa ottaa vähäksi aikaa, muistelen heidän sanoneen. Tulevat ne kätilöt kyllä sinne perhehuoneeseenkin pitkin päivää tsekkaamaan tilannetta jossa voi kysyä mikä mietityttää mikäli ei halua erikseen kutsua paikalle. Itseä lopulta jopa ärsytti se huoneessa ramppaus kun oltiin just tietty silloin torkahdettu. Kuopuksen kanssa rampattiin vielä enemmän (ei saatu perhehuonetta) kun häneltä mm.
otettiin sokerit jalkapohjasta monta kertaa päivässä, mutta hän ei ollut moksiskaan unessa siinä missä esikoinen heräsi kaikkiin käynteihin kitisemään.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Synnytän. Hitaasti, mutta varmasti. 10cm auki, mutta esikoisen tapaan vauva ei oikein tuumaa laskeutua. Epiduraalin voimin ja niinkuin muistelinkin, kestän kipua tosi huonosti ja onhan tää nyt ihan hirveetä puuhaa. Jos tämän vuorokauden puolella kuitenkin syntyisi niin kiitollinen olisin.
 
Olin ultrassa. Alkiopussi näkyi, mutta ei sydäntä. Jäin siihen käsitykseen, että olisi pitänyt näkyä, kun ultrattiin kahdella eri laitteellakin. Nyt siis 6+1. Tiistaina katsotaan uudestaan, sit varmaksi tietää, onko alkio elossa. Kovasti on raskausoireita, joten hirveän huolissaan en ole. Mutta kyllä tulee pitkät päivät. Vanhin tyttö ja anoppi jo kehoitti lopettamaan yrityksen, kun näin takkuista on. No, katsotaan ensi viikkoon. Sain onneksi saikkua viikon.
 
@kirsillevauva alkion sydämen pitäis lähtee sykkimään 6+2. Ja silloinkin se voi lähteä vasta illalla, että 6+3 on varmin sille sykkeen näkymiselle.

Onneksi alkio näkyi ja oikeassa osoitteessa! Kyllä se sydänkin sieltä mukaan vielä tulee <3 nyt lepäilet ja pidät huolta ittestäs <3
 

Yhteistyössä