~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ei mitään uutisia keneltäkään... :whistle: :D

Tänään hän on kai ns. täysiaikainen.. :) on tää uskomatonta.. :love: Siskon tytön mielestä tätin maha on jo kovin pullea, että kyllä se serkku kohta jo syntyy.. :D Vähän jos on odotettu ja kyselty tässä puolen vuoden aikana et milloin se serkku syntyy.. (heillä on yksi serkku isän puolelta mutta asuu eri maassa niin ei monesti ole nähneet) Hän kovasti tyttöä odottelee/toivoo.. saa nähdä miten käy jos poika.. uskon että kelpaa hyvin kyllä sitten sekin..

Täällä nyt kovin hiljaista, ei kovin montaa aktiivisesti kirjoittelevaa.. mites @hillan_kukka ? Miten sulla menee? Joko ajattelit "kohta synnyttää" että meettekö molemmat @Ramiina n kaa miun ohi? Siis oletan että Ramiina ainakin ennen minua.. ehkäpä jopa jo nyytin hoidossa kun ei olo mitään nyt moneen päivään kuulunut, toivottavasti ainakin kaikki hyvin.. Täällä tietysti niitä @gemmy n kuulumisia odotellen.. mutta siis ei mitään kiirettä, itse en ainakaan luopa sit heti olla samana päivänä synnytys kertomusta rustaamassa, vaan aijon olla niiiiiin vauva kuplassa sit sen aikaa kun tuntuu ja kirjotella sit kuhan.. (sori vaan :LOL:)
Mitäs muuta voisin nyt tässä höpötellä.. :ROFLMAO: kirjotelkaa nyt joku muukin jolla on enemmän "kuulumisia".. mulla ei siis mitään uutta, sormet puutuu.. ei supistuksia.. Nyt olen periaatteessa kai kaiken hankkinut, tai siis vähintään tilannut, ei oo toki tullut. Pinna suojat pitäs vaan sit ommella kunhan se kangas tulee.. :whistle: Ihanan toppahaalarin olisin löytänyt.. (kun eihän se pakkauksen nyt ekana talvena vielä kun on niin iso) Olis 62cm.. puoleen hinttaan, mutta siis lähtöhinta toki onkin sit 120€ :confused: on tumma violetti pohjanen ja kirkkaammat violetit tähdet (lähes inhoon tähtiä, kun niitä tungetaan joka paikkaan, mutta tuo oli kyllä söpö, johtunee kun violetti on oma lempiväri).. mutta vähän sitä mietin et jos poika.. ja äitini oli et no eihän se mitään toppapukua kun makuupussissa.. mutta onhan pakko olla kun eihän siinä pussissa autoon esim saa..

No joo ei mulla muuta.. kivaa viikonloppua kaikille...

37+0
 
@gemmy miten jännittävää, malttamattomana kuulumisia odotellen.:love: Tietysti ei siinä varmasti ekana ole mielessä tulla palstalle kirjoittamaan.

@kirsillevauva tsemppiä näihin piinapäiviin, onneks olet nyt saikulla ja saat täysin huolehtia itsestäsi. Varmasti kyse vain siitä että alkio liian nuori.

@Domi ihanaa että hän on nyt täysiaikainen.:love: Oot jo ihailtavan pitkällä. Sä vaikutat semmoiselta että saat asioita paljon aikaiseksi. Mä en ole vielä miettinyt mitään, no olenkin vielä aika alussa mutta silti ei uskalla ajatella yhtään, edes mielessä käynyt mitä kaikkea sitä tarttee.(n) Sulla ilmeisesti vointi ollut hyvä? Kaveri on kyllä sanonut että hältä löytyy tavaraa mitä myydä sitten mutta en ole siihenkään sanonut juuta enkä jaata. Toisaalta helppoa ostaa siltä osa eikä tartte miettiä mutta sitte taas haluis itekki katella ja hypistellä sitte jos sen aika koittaa. Tää kuiteski suurella todennäköisyydellä ois ainut lapsi koska hoidot niin surkeat mun kohdalla. Tietysti kierrätys on tärkeätä eikä nyt kaikkea uutena ole fiksuakaan ostaa.

Ja maanantaina neuvolaan, jännittää, kuuluuko ees mitään sydänääniä. Ei tää maha vaan niinku kasva. Aamulla ku rakko täys selällään tuntuu vas puolella semmonen klunttu, ja sit seistessä ku painelee tuntuu kovaa tuola alavatsalla mutta normisti selällään ei tunnu mitään. Perjantaina ois vapaa uä-aika jos kävis omakustanteisesti mutta en vielä varmistanut aikaa, muutenkin perjantai 13..

Viikonloppu menee töissä, ihan mukavia säitä ollu tässä. :) Ihanaa vloppua kaikille!
 
@Domi, asuuko sun sisko lähellä? Miten ihanaa, itsekin olen ajatellut, kuinka kiva olisi jos olisi sisko :) Omat kolme tytärtäni menivät eilen yhdessä elokuviin ja olin niin onnellinen, että heillä on toisensa. Pienin mietti, kummasta saa pitää kiinni, jos pelottaa (kauhuleffa Se).

Ollut oksettava olo eilen ja tänään, toivottavasti raskaudesta johtuvaa, eikä lääkkeistä Ihan suht positiivinen olo. Ja eihän näille toisaalta mitään voi, korkeammissa käsissä. JOs taas menee kesken, jään tauolle yrittämisestä, sillä pitää maksella velkoja ensin pois.
 
Eilen illalla tai oikeastaan tanaan, keskiyon aikaan, mies tunsi kateen ensimmaista kertaa vauvan potkut muutaman kerran. Kylla han oli onnellinen, suuri hetki hanelle. Vauva tuli hanelle todellisemmaksi. :)

Tanaan 24+0 eli nyt kasittaakseni taallakin pyrittaisiin vauva pelastamaan esim. hengityskoneella, jos syntyisi aikaisin. Hurjaa ajatella, etta eilen viela eli 23+6 olisi joku UK:ssa voinut viela pyytaa keskeytyksen, siis ei ainoastaan kontrolloidusta syysta kuten sairaus vaan ihan mista syysta vaan. Vauvahan on jo potkinut viikkoja. No, kaikenlaista nyt tassa turisen. Kylla odottelen hanen saapumistaan kovasti, vaikka toki parempi, jos pysyy pikku pesassaan laskettuun aikaan!

24+0
 
@Aislinn83 enhän minäkään pitkään pitkään aikaan uskaltanut mitään ajatella edes hankkivani.. yhden vaatteen ostin rakanne ultran jälkeen ja sit vaunut (puoli vahingossa) kun olinkohan 27 viikolla.. sillonkin tuntu aikaselta.. Ymmärrän tosiaankin tuon tunteen että haluaa "itse valita/hankkia" jutut.. siis kiva tosiaan jos jotain saa kavereilta ym. mutta minua ainakin ärsytti kun heti käydään tuputtamaan ja tulee sellanen kaatopaikka olo (vaikka se nyt varmaan on vaan omassa päässä) et jes päästäänpä ite eroon kun sulle tungetaan kaikki.. ja just kun tätä on ikuisuuden itse haaveillut ja yrittänyt niin tahtoo kyllä just sellasta mikä itseä miellyttää.. (vaikka se vähän materilistista onkin) Mutta siis loppupeleissähän oon ihan tosi vähän mitään ostanut, uutena ainakaan. Siskolta otin niin paljon vaatteita (ja siis jätin vielä paljon ottamatta) ja samoin lakanat ym. joitain ostanut kirpparilta ja ne vaunutkin oli siis käytetyt vaikka niistä just oli ollut aina se pakkomielle et uutena saatava.. Ja kyllä miun olo on ollut koko raskauden tosi hyvä, ei voi olla kun kiitollinen, ainut nyt tosiaan mikä vähän ärsyttävää on sormien puutuminen, mutta se on kyllä niiiiin pientä verraten mitä kaikkea voisi olla..
Kävin nyt sit sen toppapuvun ostamassa ja koin iloisen yllätyksen kassalla, kun siinä oli -50% hinta, mut sit kone antoi -70% :D Eli sain nyt sit Ticketin (merkillä ei siis mulle ole mitään väliä mutta) haalarin 36€ eli tod.näk saan siitä myydessä enemmän..
@kirsillevauva joo sisko on nyt noin vuoden asunut tässä ihan muutoman kilsan päässä, sitä ennen asuikin varmaan 20 vuotta eri paikkakunnilla.. Meillä on neljä vuotta ikäeroa ja ei kyllä lapsena/nuorena oltu mitään ns. kauheen läheisiä, lähinnä sitä mitä sisarukset nyt aina eli tappelua :LOL: mutta joskus jo ajat sit todettu et kohan ei asuta samankaton alla niin tullaan oikein hyvin juttuun :ROFLMAO: tokihan kaikesta pitää erimieltä olla jne. äitillä "menee hermo" esim jos kaupassa ollaan yhdessä ostaa jotain yhteisiä ruokajuttuja vaikka niin ainanen vääntö mitä otetaan :LOL: mutta siis toki se on nykyisin siis ihan vitsi juttu vaan... tykätään hyvin eri tyylisistä jutuista ja silleen..
@Rusakkonen ihanaa että mieskin on tuntenut liikkeet.. :love: Niin ne viikot sullakin vaan kertyy hurjaa vauhtia..

Taidan ryhtyä minivaatteiden silitykseen ja hipistelyyn... :love:

37+0
 
Elävien kirjoissa ollaan ja vauvautuneina. Voisin jotain kertomusta rustailla teille.

Perjantaina klo 10.30 poksahti vedet ja supistukset käynnistyi samalla. Saliin päästiin äkkiä ja siellä ihana kätilö vastassa. Aika äkkiä oli se 6-7cm auki ja kanava kokonaan poissa. Tens-laite pahensi supistustuntemuksia, joten sen hylkäsin aika äkkiä. Sain kohdunkaulanpuudutteen, se puudutti toisen puolen, mutta auttoi sekin. Sit aika äkkiä se kipu paheni ja sain epiduraalin. Siitä paineet dippasi pahasti korjaantumatta itse. Pientä hässäkkää, mutta lääkkeillä saatiin homma korjattua. 10 cm auki pienellä lipareella, mutta vauva kovin kovin korkealla. Seisoin pitkään ja jos väsyin niin jumppapallolla olin, mutta ei tämä laskeutunut. Esikoisen synnytyksessä oli sama, että 10cm 4h auki, mutta ei pääse ponnistamaan. Oksitosiinia sitten lorisemaan, että kohtu supistelisi voimakkaammin ja vauva jäisi telakkaan kiinni. Pudendaali ja epiduraali olivat ponnistusvaiheessa kivunlievityksenä. Kyllä se sieltä sitten ponnistamalla tuli, vaikka epätoivo meinasi iskeä. Oikea emäntä. 4,2kg ja 50 cm. Paljon mustaa tukkaa. Istukka oli iso ja napanuora pitkä. Repeämien ompeluun puudutteet hyvät. Kun se homma oli tehty alkoi verilöyly. Hyytymiä vaan pulpahteli ja yhtäkkiä huone oli täynnä porukkaa. Lääkäri kaiveli hyytymiä ja koitti löytää syytä vuodolle samalla kun lääkettä tiputettiin ja labra otti verinäytettå jalasta veren määrityksiä varten. Kätilö punnaili hyytymiä/vuotoa. Kohtu supistui hyvin joten siitä se ei ollut vuodon varsinainen syy. Lääkäri löysi yhden vaurion syvemmältä minkä vielä ompeli, mutta pohti josko sekään olisi niin runsaan vuodon syynä. Kuitenkin hyytymislääkkeet ja muut auttoivat niin, että leikkurilta säästyttiin. Hb laski 51 yksikköä lienee hyvä että lähtötaso oli hyvä. Vauva on ihana
 
Minäkin jännään täällä @Ramiinan puolesta. Toivottavasti kaikki hyvin:love:

Onnittelut @gemmylle tytön tylleröstä! Sinäkin jo maalissa!!:love:
Täällä täyty synnytystapa-arviossa ja odotettavissa melko isokokoinen vauveli, nyt jo 3600g arvio. Vielä tehdään yksi väliarvio, jos ei synny aiemmin. Yli ei ainakaan päästetä. Ensisynnyttäjänä ei haluttais kovin isoa vauvaa puskea:eek:
 
@hillan_kukka ymmärrän kyllä, että ekalla kerrallla synnyttämään menossa koko pelottaa. Mä oon oikeasti tyytyväinen, ettei meilläpäin tehdä synnytystapa-arviota kun esikoinen oli 4kg enkä sitä tiennyt etukäteen niin oli vähemmin murehdittavaa.
Mutta siis isojakin vauvoja synnytetään todella sujuvasti, kaikki riippuu oikeasti vauvan asennosta missä pää on syntymässä. Vauvan asentoon voi yrittää itse vaikuttaa ihan synnytyksen aikanakin Spinning Babies liikkeillä.
 
Voi @Ramiina aletaan huolestumaan susta! Ymmärrän et jos on vauva sylissä tai muuta ettei palstailu ole prioriteetti nro1, mut kun meininki oli epämääräistä ja mitään ei oo kuulunu moneen päivään, niin väkisinkin tulee kauhuskenaarioita mieleen! :cry: Kunpa kaikki ois siel hyvin!
 
Mä olin neuvolassa tänään, kuunneltu sydänääniä ja vähän kylmäsi kun se harjoittelija ei niitä ensin meinannut löytää, mun oman sykkeen vain. Ja ilmeisesti liikkeiden aiheuttamaa kohinaa kuului kans. Onneksi se neuvolatäti sitten koitti ja heti löysi sen sykkeen. Ihan normaalilta syke kuulosti.
Yritän silti saada omakustanteisesti ultraa varattua mutta tuo meidän yksityinen gyne vaan on ihan buukattu. Haluaisin sinne kun sielä aiemminkin käyny mm sieltä lähettivät lähetteen silloin naikkarille lapsettomuustutkimuksiin.
Ihana oli kuulla sydänäänet.
 
@gemmy Onnea pienokaisesta! :love::love:

@Domi Kieltämättä edelleen aina välistä mietityttää et miten tommosta vauvaa osaa hoitaa, mut onhan tuo vielä hengissä pysyny. Yllättävää kyllä miten se tulee tosiaan nii luonnostaan. :) ja nuo mandalan vaippaviivat löytyy tosiaan ainakin psmpersin ja liberon vaipoista :)
Mua yllätti miten iso ero niillä keskenään voi olla ja mm. se et meillä ei pampersit käy ollenka vaan käytetään sit liberoita :rolleyes: ois luullu et vaippa ku vaippa niin hyvä :LOL:

Tsemppiä teille jokaiselle! Aina pitää käydä kyyläilee et onko kuka poksahtanu :barefoot:
 
@Aislinn83 varmasti säikäyttänyt tuo äänien kuulumattomuus! Itelläkin ois ehkä sydän pysähtynyt! Mut onneks löytyi <3 joko oot liikkeitä tuntenut? Ja tohon mahan kasvamiseen; eipä mullakaan oo maha kasvanu juuri yhtään. Kyl mä sen itte nään makuulla ja tunnen, mut raskausmahaa ei oo. Turvotusta on ollut mutta nyt sekin on laskenut, niin ihan yhtä lituska mä ku melkeinpä ennenkin raskautta:D olis kyllä kivaa jos alkais kohta näkyy ja liikkeet tuntumaan.

ON: täällä ei varsinaisesti mitään uutta. Pelot on ja pysyy. Helpotti hetkeksi, kun käytiin siellä ultrassa. Mut nyt taas pelottaa ja en usko että tästäkään elävää vauvaa saatais syliin... :( mä oottelen tällä hetkellä vaan et pääsis yli rv24, et eloonjääntimahdollisuudet ois olemassa. Nyt on vaan tätä pelkoa :(
Ja älkää nyt missään nimessä ymmärtäkö että toivoisin täältä kellekään mitään pahaa! Mutta kun täälläkään ei kellekään koskaan mitään käy, eikä muillakaan vertaispalstoilla, niin mulla on niin vahva tunne, et mä oon se kiintiöepäonnistuja minkä joka ryhmä tarvii. Et mulla tulee myöhäinen keskenmeno tai kohtukuolema tai jotain. En tiedä, niin vaikea uskoa mihinkään hyvään...

Mut ei tosiaan oo tapahtunut yhtään mitään. Kuten kirjoitettua, maha ei oo kasvanu, liikkeitä ei oo tuntunut (eilen ehkä saatoin tuntea jotain, mut en mee takuuseen!) ja ne neuvola/lääkäriajat on vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Ainii, no valitus tehtiin siitä inhottavasta terkasta siellä puhelimessa. Saatiin nyt vastaus et kiva tietää et palaute meni perille. Vaikka kuinka julkisen puolen ilmaisesta palvelusta ni ei nyt ihan mitä tahansa :poop: pidä ottaa vastaan...

Nyuu ja rv16
 
@gemmy onnea pikku emännästä :barefoot: ja hienoa ettei synnytykses enempää dramatiikkaa. Verenvuodot on aina pelottavia.

@hillan_kukka mulla esikoinen oli 4090g ja 55cm pitkä. Mut vyvin mahtu tulemaan. Ainoa ongelma oli et oli kääntynyt jossain kohtaan nenä ylöspäin joten jäi siksi jumiin ja autettiin ulos imukupilla. Kumpikin kuitenkin selvittiin pienillä ruhjeilla. Synnytykseen helppouteen vaikuttaa niin paljon omann kehon rentous, kudostyyppi, vauvan asento yms ettei sillä koolla juurikaan ole väliä.

@Domi mä en ole ikinä ollut mikään vauvaihminen. En ole esim koskaan aikasemmin vaihtanut vaippaa yms. Mut jotenkin oman muksun kohdal kaikki vaan alkoi rullaamaan. Mulle itseasias motkotettiin kun menin hoitamaan vauvan itsenäisesti ennekuin hoitaja oli ehtinyt opettamaan..... Sit toinen hoitaja valitti kun vauva oli jatkuvasti mun yöpaidan sisäl ihokontaktissa ja seuraava hoitaja taas kehu et vauvalle paras paikka. Koko sairaalassa olo aikana vauvalla oli kerran vaatteet päällä kun piti näyttää et osaan sen pukea :whistle: vedellä pestiin todella harvoin. Käytin kookosöljyä jolla pyyhin vaippa alueen ja ihopoimut. Öljy teki iholle suojaavan kalvon joten säästyttiin vaippaihottumalta täysin. Tai sit kostealla flanellipyyhkeellä. Ei tuota 9v vieläkään saippualla usein pestä. Riippuu kuran määrästä mut vedellä tähän asti puhdistunut.

@kirsillevauva meillä esikoisesta käytiin myös varhaisultrassa koska en tiennyt lainkaan millon saanut alkunsa. Lääkäri silloin tuumas et just ja just 4viikkoa täyn. Ruskuaispussi näkyy, ei paljon muuta. Sen mukaan siis varattiin nt-ultra jossa ihmetys olikin suuri kun viikkoja oli jo 14+ joten nt-ultraa ei voinut enää tehdä. Alkuraskauden ultra oli siis heittänyt 2viikolla joten oikeasti oltiin siel 6+jotain.pidetään peukkuja et verenvuoto lakkaa. Sulla noita km on ollut jo liikaa :unsure:

@Aislinn83 mahtavia uutisia et sydänäänet kuului. Se kohina johtuu napanuoran verenvirtauksesta. @nyuu Tiedän nuo pelot. Vaikka itsekin ollut melkoisen luottavin mielin niin jossain takaraivos jyskyttää et entä jos. Mut niin ne viikot vain kertyy ja pienet välietapit lähestyy. Kohta tuskaillaan kun neuvolas saa jatkuvasti ravata ja mukulat potkii kipeesti kylkiluut rikki. Isot tsempit teille. Eihän sitä voi kuin luottaa et meille tää onni vihdoinkin suodaan :love:

Täällä rakenneultra takana ja kumpikin mukula kasvaa ja voi hyvin. Liikkuivat kuten pitääkin vaikka minusta saisivat riehua enemmänkin. Jotenkin vain ajattelen et meno pitäis olla kuin lauantaitansseis :p painoa kummallakin noin 400g ja vastaavat viikoja täysin. Pää alaspäin jo kumpikin ja kamala nyrkkitappelu menossa. Istukat on kasvaneet yvteen mut napanuorat kaukana toisitaan joten ravinteita pitäis kummallekin mennä hyvin. Verikokeessa käyty ja lääkäri jopa sano et eihän sillä hb:llä ole oikein mitään virkaa vaan ferritiinin potäis olla yli 50 raskaana olevalla joten veikkaan et veritankillle viel päädyn.
Mut kyl 0on taas iso murhe pois sydämeltä kun näin mukulat ruudulla. Esikoinen, 9v, oli mukana kun tahto sisarukset nähdä. Sukupuolta ei ainakaan vielä kysytty.... Ja lähete äippäpolille. Sielt tulee sit kirje tai jotain missä jatkoseuranta aikataulu.

Seuraavaks sit neuvola 30.9.

Millionnea ja mukulat 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Heippa kaikille!
Millionnea, halusin kommentoida sun tekstiä, kun tulee niin mieleen oma tuplaraskaus...vielä on kaikki tuoreessa muistissa:LOL:
Sun tilanne luulostaa hyvin samanlaiselta kuin meillä(y) Meiän esikon syntymäpaino oli 4025 ja pituus 53cm. Hän syntyi helposti, vaikka availikin paikkoja vähän tullessaan. Repesin kyllä ja vuodin sen vuoksi verta aika paljon, mutta hyvin siitä toivuin.
Sitten noista vauvojen liikkeistä...kyllä minäkin luulin, että olisivat enemmän möyrineet varsinkin alussa, mutta välillä aattelin, että esikoinenkin potki enemmän...välillä olin huolestunutkin, että onko kumpikin tallessa. Sotten lähempänä puoltaväliä alkoi selkeämmin tunnistamaan kumpiko siellä liikkuu.
Poika oli alempana ja oli hyvin rauhallinen liikuskelija...lähinnä sellaista möyrimistä oli hänen liikkeet. Tyttö taas pienenpikokoisena viihtyi aika lopuun saakka poikittain ja potki!!!! Ihan hirveetä möykkää piti loppuajasta ja näytti todella, että kantapää tai varpaat tulee nahkasta läpi.
Mies ei välillä kestänyt katsoa:ROFLMAO: Mutta tyttö olikin sen verran kirppu, että mahtui mellastamaan. Tosin, ovat yö ja päivä edelleenkin, että luonteet tuli kyllä selväksi jo raskausaikana.
Tyttö juossut jo 3kk ja on paljon edellä taidoissa, poika ei vielä ota askeltakaan ja on muutenkin hyvin mukavuudenhaluinen rakas pullukka pallukka❤

Kaksosten synnytys ei sen suhteen jännittänyt, etteikö he mahtuisi tulemaan, mutta jännitti muuten kyllä ihan riittävästi:whistle: Sekin meni kyllä synnytysten osalta aivan täydellisesti, mutta istukka jäi vähän kiinni...siitä tulikin aika massiivinen vuoto, mutta kaavinnan kautta siitäkin selvittiin.
Se episodi jäi kyllä harmittamaan.
Haluaisin vielä kokea sellaisen synnytyksen, että pääsisin heti nauttimaan vauvasta hyvävointisena, eikä niin, että on puolikuollut ennenku lisäverta on saanut:unsure:


Mun onkin tarkoitus seuraavista menkoista käydä siirrossao_O jännittää!!!!!!!:LOL:

Isot tsempit teille jokaiselle odottajalle❤
Domikin kohta jo synnärillä, niiin mahtavaa!!!!!!!!!:love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: millionnea
MInulla on hienoja uutisia ultrasta
<3. Pikkuisen sydän sykki hienosti. Koko oli 6+3, vaikka on 6+5. Lääkärin mukaan ei syytä kuitenkaan huoleen. Jatkan kaikkia tukilääkkeitä ja hiljalleen alan pudottamaan. Uusi ultra sovittiin kahden viikon päähän intralipid-tiputuksen yhteyteen. Taustalla siis kaksi keskenmenoa tänä vuonna ja tässä raskaudessa kolmeen kertaan vuotoja (runsaita).
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Mandala

Yhteistyössä