~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@rouvaNiisku peukut pystyssä, että onni olisi nyt teidän puolella ja toukokuussa saisitte nyytin syliin:love:

@Domi tuo puolelta toiselle pyöriminen on vissiin ihan yleistä, olen kuullut useamman suusta, että vaikka pää jo kuopissaan, niin pylly siirtyilee ees taas. Meillä ainakin jo niin iso pötkylä, että hyvä, että kestän nuita pienempiä liikkeitä, kun tuntuu, että tulee kyljistä läpi.

Täällä ei juuri mitään uutta. Terkkarin mukaan pää jo kiinnittynyt. Ti mennään kattomaan tilanne keskussairaalaan uudelleen, saas nähdä, joko jäädään sille reissulle. Meillä menee aika rakennustyömaalla, joten ajatukset pääosin ihan muussa kuin tulevassa koitoksessa:D saas nähdä, kuinka puskista tulee koko vauva. Nyt pitäis vissiin levätä ja kerätä voimia:p
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020





Tulevat tapahtumat :love:

Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Karhurouvanen ... ensimmäinen neuvola ... 17.9
Domi ... neuvola ... 19.9
kirsillevauva ... ylimääräinen ultra ja itralipid-tiputus ... 24.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
kirsillevauva ... neuvola....27.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10
Aislinn83 ... rakenneultra.. 21.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva otin vaan tähän väliin omakustanteisen ultran kun panikoin onko kaikki kunnossa, rakenneultraan viä matkaa lokakuu loppupuolelle.

Sit mietin semmostakin että onko teistä kukaan määräaikaisessa työsuhteessa? Mä teen nyt äitiysloman sijaisuutta, tehnyt vuoden ja sitä ennen tehnyt kesälomasijaisena ym osa-aikaa tekevien ylijäämätunteja, sairaslomia eli määräaikaisia soppareita kirjoitettu maaliskuusta -18 lähtien samassa firmassa. Äitiyslomalainen palaa nyt tässä viikon perästä takaisin mutta tekee vain 50% työaikaa eli mä saan edelleen jatkaa sitä hänen toista 50% vuoden loppuun jonka jälkeen hän saa taas päättää mitä tekee, alkaako tehdä täyttä vai jatkaa tota määrää, plus tietysti muuta lisäystä tohon mulle tulee loppuvuoden ajalle. Nyt murehdin että ei varmaa tartte odottaa että mun sopparia jatketaan ku pitäs alkuvuodesta jäädä pois ni sen jälkeen jos tämä työntekijä päättääkin vuoden lopussa että jatkaa sitä 50% vaikka kesään tai kesän loppuun tms mihin nyt jatkaakin... raskauden takiahan ei saisi määräaikaista pätkästä vaikka äitiyslomalle jääkin jos samat työt vaatii sijaista edelleen eli mullekkin pitäs palkata sijainen. Mitenköhän nää mahtaa käytännössä toteutua..
Minäkin olen tällä hetkellä äitiyslomasijaisena. Sijaisuus loppuu maaliskuun lopussa, joten jään siis aikaisemmin itse äitiysvapaalle. Oli ihan selvää sekä mulle ja työnantajalle, että hakevat uutta sijaista eikä mun sopimusta enää uusita, etenkin kun ei ole vielä tietoa siitä milloin ja millä %:lla viranhaltija sitten palaa töihin.

Taustalla olen välillä käynyt lukemassa täällä. Onnea @kirsillevauva ja @Aallotar19 plussista! Itsellä ei ole ollut niinkään mitään kertomista, lähinnä vaan olen jännittänyt ensi viikon rakenneultraa ihan tosi paljon. Yhtään en ole vielä osannut luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Olen kovasti myös odottanut, että liikkeitä alkaisi tuntumaan (kuulen ne kyllä dopplerilla). Vasta eilen tuli yhtäkkiä sellainen olo, että tuo se ehkä oli. Ihan kun joku olisi sisältäpäin kutittanut. Keskiviikkona oli neuvolalääkäri ja se onneksi ultrasi, kun olin niin jännittynyt sikiön hyvinvoinnista ja kun en ollut liikkeitä vielä tuntenut. Sellainen perusultrahan se oli mutta siinä sikiö näytti voivan hyvin ja reippaasti liikkui myös. Aika paljon helpotti jo oloa, että sain nähdä pienen siinä ultrassa.

Mäkin muuten ihan täysin unohdin sen facebook-ryhmän, kun ei sit tullut hetkeen täällä käytyä.

19+1
 
@Ramiina sta ei ole kuulunut kahteen viikkon. Ja mä oon sellainen, joka alkaa heti miettimään pahinta...? Olen todella huolissani.

@Sukkis, kiitoksia!

Tänne ei ihmeempää. Ennen aamupalaa mietin, oksennanko. Ei tullut oksennusta :) Saikku loppuu sunnuntaina ja vähän jännittää, miten selviän töistä, kun en saa nuukua näin paljon.

Kirsi ja pikkupeikko 7+2
 
@Ramiina n kuulumisia täälläkin odoteltu. Ymmärrän kyllä hyvin, jos on vauvakuplassa niin ei tule kirjoitettua. Olen kova huolestumaan ja sen vuoksi mietin, että onhan kaikki hyvin...
Ei ole tullut nyt kirjoiteltua, kun tällä hetkellä meno niin tasaista. Arki pyörii ja olo on hyvä. 1 vkon päästä on neuvolalri ja siellä kuulemma ultrataan. 2 vkoa rakenneultraan. Tässä nämä viikot vierähtää eteenpäin. Nyt pyörii opiskelu ja omat harrastukset. Ens viikolla alkaa taas muskari ja aletaan käymään pojan kanssa uimassa. Katsotaan kuinka pitkään vointi sallii jumpissa käymisen. Viimeksi alkoi aina supistella niin täyty lopettaa kesken kauden.
Rv 18+5
 
Heippa vaan kaikille! Voisin varmaan nyt sitten listautua, olen tätä tänne siirtymistä pitkittänyt kun pelottaa että käy huonosti jos alan johonkin raskaana-ryhmiin liittymään. Olen täällä kyllä jo käynyt jotakin välillä kyselemässä teiltä tietävämmiltä:)

Tässä vähän taustaa: Olen 32 v- ja yritystä takana ennen hoitoja reilut 1,5 v jonka aikana 3 kemiallista/varhaista km. Taustalla 10 v sitten kohdunulkoinen ja myöhemmin poistettu toinen tuuba. Nyt jo yli vuos sitten mun ”omatoimilapsettomuustutkimuksissa” todettu alhanen AMH (0,5 sittemmin jo vaan 0,43).

Nyt keväällä tehty 1. IVF josta tuoresiirto negaa ja ainokainen pakkasalkio ei selvinnyt sulatuksesta. Heti perään 2. IVF, josta tuoresiirto negaa ja sittemmin jatkoviljellyn alkion PASsista plussa ja nyt menossa rvk 7+6.

Alkuun ottelin pariin kertaan hcg:tä (127 - 519 ja viikko myöhemmin 5570 - 8990) kun ei ollut mitään oireita ja pelkäsin ja sittemmin kävin ultrassa 5+1 jolloin näky kohdunsisänen raskaus ja pieni alkiokin jo. Nyt kävin uudestaan 7+3 jolloin näkyi reilun sentin mittainen alkio ja hyvä syke.

Yliylihuomenna ti olis eka neuvola, jos nyt sinne asti päästään. Hirveesti kauhistuttaa kun mulla ilmaantu reilu viikko sitten oireita, tissikipu ja pahoinvointi ja pahoinvointi oli hyvin selvää koko iltapäivästä yöhön kestävää ja nyt tällä viikolla oli myös aamupäivisin alkoi olemaan pahoinvointia. Lisäksi pakottava nälkä ihan tunnin välein. Nyt kuitenkin torstaista alkaen tämä pahoinvointi tuntuu lieventyneen ja tuntuu että koko ajan lievenee lisää, kohta ei ole ollenkaan. Samoin nälkäkään ei tunnu olevan enää samanlainen ollenkaan kuin aiemmin ja ihan kuin tissikipukin olisi vähenemään päin:cry::cry::cry:

Et mut voi lisätä sinne listalle: 2.IVF/1.PAS....ensimmäinen......LA 26.4.2020
Toivottavasti en vaan joutuis heti poistumaan:cry:
 
(n)@Rusakkonen Hui kauhea, toi sun työmäärä kuulostaa kyllä ihan hurjalta:eek: Etkö voi mitenkään välttää noita noin pitkä päiviä ja viikkoja!? Etkö oo ihan lopen uupunut. Kauhee kun mä olen jo ihan läkähdyksissä kun sillon tällön on 10-13 h päiviä ja normisti vaan 8 ja 7 ja vapaapäiviäkin tulee suhteessa enemmän kuin 2/vk. Olikos sulla joku uus työpaikka kyseessä vai sekoitanko johonkin muuhun.

Oiiiiii @Domi lla synnytys alkaa olee jo ihan lähellä:love::rolleyes::geek:

@Aislinn83 Voi että, noi on kyllä inhottavia noi tollaset duunikuviot(n) Ei varmaan tosiaan mene useinkaan ihan lain mukaan ja sitten siinä sais aika tarmokas ja taistelutahtonen olla että jaksais alkaa vääntää, varsinkin sitten siinä että kun on vielä raskaana! Siis kyllähän toi nyt on ihan selvä että sun sopparia pitäs jatkaa vaikka sitten tuletkin jäämään alkuvuodesta kesken sen sopparin äitiyslomalle. Sen jälkeen se on tietysti vähän hankalampi se jatko. Tietääkö sun pomo sun raskaudesta? Onko sanonut mitään jatkosta tai vihjannut? Vitsi toi on kyl peetä, toi on varmaan paljon alastakin ja paikastakin kiinni toi suhtautuminen. Voisitko ottaa liittoon tarvittaessa yhteyttä?

Mä en ole ollut samassa tilanteessa vaan ihmeekseni melkein päinvastaisessa kun en ole vakitöitä halunnut tän lapsettomuusahdistuksen takia niin nyt oon kuitenkin vähän jämähtänyt yhteen paikkaan ja se pomo on jo ties kuin monta kertaa tarjonnut vakisopparia, vaikka tietää näistä hoidoistakin. En ole kuitenkaan innostunut kokopäiväisestä vaikka onhan siinä raskaana ollessa tiettyjä etuja mutta en vaan kestä. No nyt tehtiin kuitenkin osa-aika 60-100% vakkarisoppari ja se sopikin mulle mainiosti. Mutta et ainakaan ihan kaikkialla ei ole vääryyttä.

@rouvaNiisku Heippa vaan, Mä meen täällä 7+6 ja kanssa juuri muutama päivä sitten syke näkyi ultrassa:love: En ole tänne vaan halunnut vielä aiemmin liittyä kun kovin epävarmalta on tuntunut ja tuntuu edelleen tämä raskaus. Tulee sellainen ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa -olo:unsure:. Vihdoin vähän henkäisin helpotuksesta kun pahoinvointi alko reilu viikko sitten mutta nyt oon ihan paniikissa kun se on ihan vähentynyt. Pakko varmaan ultraan mennä ma, eihän tässä muuten selviä.

Teillä ollut kyllä kauheita kokemuksia aiemmin:unsure: Toivottavasti ne ovat nyt historiaa ja nykyinen raskaus sujuu hyvin:rolleyes: Onnea raskaudesta ja sykkeestä:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos vastauksista @Sukkis ja @kirsillevauva . :)netistä luin useastakin paikasta ettei raskaus saisi olla syynä jättää määräaikaista jatkamatta jos sama työ tai työvoimantarve jatkuu; mutta sitte taas murehdin että tuo ei varmaan toteudu. Ois vaan nyt työ jossa oikeasti viihdyn ja tykkään olla, tietysti ei sitä voi alkaa työnantajan kättä vääntämään asiasta. :unsure: Pikkujuttu tietysti tämän ison ja tärkeimmän asian rinnalla.

Tervetuloa @Karhurouvanen, justhan me hoidoista keväällä puhuttiin ja jännättiin toistemme puolesta @nyuu kanssa ja nyt ollaan tässä. :love: :love: Onnea vielä kerran! Mulla ei juurikaan edes tullut mitään oireita. o_O Ja tissikivut yms hävinneet aikoja sitten. Nyt alkaa vähän kohtu tuntumaan tuola alavatsalla ja repäisykivut tulleet takaisin.

Maanantaina jännityksellä ultraan, mitäköhän siinä vois jo näkyä jos rakenneultraan vertaa? Maanantaina on siis rv16 täys ja tiistaina 16+1.
 
@Karhurouvanen muistan kans tuon ”nuolaista ennenkuin tipahtaa”fiiliksen joka jatkuu vieläkin. :confused: Mutta päivä ja hetki kerrallaan, yritetään hiipiä kohti maalia. On vähä ku sitä peili-peliä pelais pelkojen kanssa. Mutta hyvä alku siulla sielä on, alkio oikeassa paikassa ja sykekin löytyi. Siitä se lähti mullakin!

En ole just tosta syystä uskaltanut edes töissä esimiehelle sanoa mitään. :unsure: Pelkään sanoa koska en halua vielä tietää miten tässä käy. :(

Ja onnea sopparista, toi kuulostaa fiksulle valinnalle että otit 60-100% eli täysin täyttä ei tartte painaa kummiskaan!!:)
 
@Aislinn83 Oho, oot kyllä jo hurjan pitkällä, ihanaa eiköhän siellä näy jo vaikka mitä ultrassa:love: Näkyiskö jo sukupuoli:rolleyes:

Joo toi on kyllä hankala noi työjutut kun tosiaan että jos lähtis pomon kanssa kättä vääntää ja sit jos vaikka saisikin jatkaa mutta kuinka kiva fiilis sit olis jatkaao_O Toisaalta sanoisin kyllä että oikeuksiaan kannattaa puolustaa, Suomessa työntekijän oikeudet on aika vahvat. Nimimerkillä potkut saanut Suomen yhdestä suurimmasta (hyväntekeväisyys)organisaatiosta mutta en jättänyt sitä siihen vaan otin liittoon yhteyttä ja sitten alkoi lakimiessota joka päättyi siihen että pulju suostui sovintoon juuri ennen kuin juttu meni oikeuteen ja siitä hyvästä pääsivät rahoittamaan mun lapsettomuushoitoja reilulla 20 000 €:lla:whistle::D:D Kukaan ei edes uskonut muhun vaan olivat vaan että ei noin isoa firmaa voi voittaa. Mutta kun mitä isompi firma, sen tärkeämpi maine. Oikeudessa häviäminen laittomista potkuista ei ois oikeen kiva.

Noh mutta raskaus toki muuttaa tilanteen ettei siinä viitti ja jaksa mitään väännellä. Ehkä kuitenkin vois ainakin testata pomoa että jos lyö tiukat faktat tiskiin ni että jos se säikähtäis! Yritä ainakin jo nyt salakavalasti saada se jonkun toisen henkilön läsnäollessa puhumaan sun jatkosta, nyt kun se ei vielä tiedä sun raskaudesta! Sit se ei voi pyörtää enää puheitaan tulevaisuudessa kun sit olis selkeesti raskaudesta johtuvaa!

Joo toi peli-kuvaus on kyllä osuva! Tää koko lapsettomuusjuttu on kuin se peili-peli! Toiset pääsee maaliin ihan tosta noin vaan mutta itse oot niin hidas ettet pääse edes lähtöviivalta etenemään. Pääsee kymmenen askelta eteenpäin ja sitten taas takaisin lähtöviivalle. Noh onneksi kuitenkin useimmilla koittaa se aika kun pääsee kuin pääseekin salakavalasti etenemään ihan peilille asti!
 
Kivaa @Karhurouvanen et liityit tänne! <3 etkä sä joudu poistumaan! Kun syke näkyi niin tooosi harvinaista et menis kesken!

@Aislinn83 me oltii kans rv16 ultrassa! Ja saatiin se sukupuolikin nähdä!:love: Vaikka sitä joutuikin tovin etsimään. Ihan vauva siellä jo näkyy, ihan hurja muutos jos vertaa nt-ultraan:love: tuu sit kertomaan millasia näkymiä siellä oli:love:

ON: ääh, oon ihan flunssan kourissa ja sain kivat paniikit tänään(n) jouduin menee hakee saikkutodistusta keskustaan, ja kun tulin takasin kotiasemalle, alkoi ihan mieletön kaatosade. Kun oon nuhakuumeessa ni päätin sit juosta/pikakävellä ton muutaman satametriä kotiin ettei kastuis niin pahasti ja laukku sisältöineen menis ihan pilalle (sateenvarjo tietty unohtui kotiin...). Kun pääsin kotiin niin alkoi menkkakivut:cry: ja niitä sit kestikin! Kauhea paniikki et nytkö sit iski supistukset ja vauva kuolee! Harrastettiin aamulla seksiäkin ja siitäkin sitten paniikki että tuliko liikaa rasitusta alakertaan:alien:

Kivut onneks helppas ja ystävät sai rauhoiteltua. Dopplerilla kuuntelin sydänääniäkin pariin otteeseen ja siellä kuului. Mut saipahan taas olla hetken sydän syrjällään(n)

Nyuu ja rv17
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@hillan_kukka , eikä :love::love::love: kuinka jännittävää!!!! Uijuijui.. tsemppiä ja onnea jajajaja.. voi että.. Niin se vain olis kai itselläkin mahdollista millon vain.. :eek: Mitkä nyt "olot/tilanne"?

38+1
Ihan ei tullut puskista lähtö, ilta oli jotenkin hankalampi kuin yleensä. Kovasti liitoskipuja. Sairaalassa oltiin kahden maissa ja kuudelta sain kipulääkettä, sillä en ollut nukkunut yhtään. Nyt onkin sitten melko harvassa enää supparit, mutta kivuliaita. Alkavat iltapäivästä käynnistelemään todennäköisesti, jos mitään ei ala tapahtua. Oootellaan, ootellaan:rolleyes:
Kyllä voi tosissaan olla sinullakin lähtö hetkenä minä hyvänsä!
 
Mä en jaksa olla enää töissä! Rauta-arvot surkeet, hb oli 116 mut ferritiini vain 15. Pää sumussa ja veto poissa. Maha tiellä. Et voi kyykistyy, et kumartuu. Harjotussupistuksia ja maha kovana kun jotain vähänkin tekee... Neuvola kahden viikon pääst. Yritän päästä sairaslomalle sillon.

@hillan_kukka stemppiä koitokseen. Noi särkylääkkeet tuppaa pysäyttään supistukset. Ärsyttävää.

Peukkuja teille @Karhurouvanen ja @kirsillevauva ihanaa saada tänne lisää porukkaa.

Faseryhmään pääsee kyllä. Meitä on siellä neljä mut kukaan ei sinne kummemmin kirjoittele. Ehkä heräis hiukan jos saatais lisää väkeä.
 
@hillan_kukka, superjännittävää :) Toivottavasti on hieno synnytys!

@millionnea, onko sulla lääkärin tarkastus neuvolassa? Hoitajahan voi kirjoittaa vaan muutaman päivän, ja tuskin se riittää tohon sun tilanteeseen. Mulla ollut ferritiini alhaisimmillaan 20, ja olin siitäkin jo ihan zombie!

Käyn koiran kanssa agilitysssä ja siellä pitää tietty juosta. Saa nähdä, millä viikoilla vatsa alkaa haittaamaan juoksua :) Oli kyllä superkivaa.
 
Mulla oli ferritiini 4 puolessa välissä raskautta ja sain neuvolan omalta terkalta ajan lääkärille kuka kirjoitti viikon saikkua samantien. Oisin ehkä saanut lisääkin mutta sen jälkeen olo oli jo toimintakykyinen niin en pyytänyt lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Kivaa @Karhurouvanen et liityit tänne! <3 etkä sä joudu poistumaan! Kun syke näkyi niin tooosi harvinaista et menis kesken!

@Aislinn83 me oltii kans rv16 ultrassa! Ja saatiin se sukupuolikin nähdä!:love: Vaikka sitä joutuikin tovin etsimään. Ihan vauva siellä jo näkyy, ihan hurja muutos jos vertaa nt-ultraan:love: tuu sit kertomaan millasia näkymiä siellä oli:love:

ON: ääh, oon ihan flunssan kourissa ja sain kivat paniikit tänään(n) jouduin menee hakee saikkutodistusta keskustaan, ja kun tulin takasin kotiasemalle, alkoi ihan mieletön kaatosade. Kun oon nuhakuumeessa ni päätin sit juosta/pikakävellä ton muutaman satametriä kotiin ettei kastuis niin pahasti ja laukku sisältöineen menis ihan pilalle (sateenvarjo tietty unohtui kotiin...). Kun pääsin kotiin niin alkoi menkkakivut:cry: ja niitä sit kestikin! Kauhea paniikki et nytkö sit iski supistukset ja vauva kuolee! Harrastettiin aamulla seksiäkin ja siitäkin sitten paniikki että tuliko liikaa rasitusta alakertaan:alien:

Kivut onneks helppas ja ystävät sai rauhoiteltua. Dopplerilla kuuntelin sydänääniäkin pariin otteeseen ja siellä kuului. Mut saipahan taas olla hetken sydän syrjällään(n)

Nyuu ja rv17
@nyuu - saako kysya, etta kumpi teille tulee, poika vai tytto? Vai onko salaisuus? :)
 
@millionnea jaksatko olla töissä tän 2 vkoa vielä? Pystyisitkö hakemaan aiemmin saikkua jo? Todella alhaiset sun ferritiinit, ei ihme että olet aivan väsynyt. Ja jos tulee supistuksia ja sullakin kaksi pientä sielä vatsassa. Mulla ollu ferritiini 21 reilu vuosi sitten mutta nyt en tiedä mitä se on, hb alkuraskauden verikokeissa vielä 138.

@hillan_kukka mikä mahtaa olla tilanne? Onko hän jo täällä?:love:

Mä kävin tänään siellä omakustanne ultrassa, vielä ei sukupuoli näkynyt mutta sielä se jumppasi kovasti. :love: Kasvu tähän saakka hyvä ja teki niitä mittauksia joiden perusteella vastaa viikkoja 16+0 mikä on nyt. Reisiluu vastasi täysin viikkoja. Katseltiin mm sydäntä, aivoja, vähä munuaisia, vatsalaukkua jne ja tähän saakka kaikki näyttäis hyvältä ja normaalilta. Mutta tottakai sit rakenne uä kertoo lopullisen. Kuvasin pienen videon vauvan liikkeistä. :love: Voi kumpa tää nyt kestäisi. :cry:
Oli ihana ja mukava ultraaja. Rinnatkin kokeiltiin sekä myös katsoi alakautta istukan sijainnin, sain siitä kuvan että voi verrata rakenne uä:ssä sitä.
 
@Rusakkonen poikaa meille luvattiin :love:

@Aislinn83 ihan mahtavaa et kaikki oli hyvin:love:

ON: tänään oli neuvola. Ihan hassusti meni, et vknloppuna vaan tuli tekstari et nyt ois vapaa aika maanantaille ja se on varattu meille:p ei kummempaa, mutta proteiinit oli hiukan koholla:cry: nyt oon taas ihan riekaleina. En tehnyt alapesua kun neuvolan vessassa ei yksinkertaisesti ollut tilaa sellaiseen, joten toivon että joku valkovuodonjämä vetäisi sen 1+ :n siihen. Terkka ei ollut huolissaan, käski vain seurailla tilannetta. Mä oon nyt ihan rikki ja pelkään et tosiaan joku kohtutulehdus menossa ja menetetään tää vauva:cry:
 
@nyuu mulla melkein joka neuvolassa yhdellä plussalla protskut ja kävin muutaman kerran sen jälkeen labrassa antamassa virtsanäytteen muttei ikinä ollut mitään. Aina en tehnyt kunnon alapesua; mutta silloin kun tein niin silti saattoi olla plussalla. Eli ei nyt kyllä ole huolta ja jos oikein kovasti huolettaa niin voithan sä soittaa perään ja pyytää lähete labraan. Ei kai ne protskut edes kohtutulehdukseen liity muutenkaan ja vasta myöhemmillä viikoilla, muihin oireisiin liittyen (korkea verenpaine yms), voisi olla raskausmyrkytykseen liittyvää. Mutta yksi plussa tulee tosiaan helposti jos ei tee alapesua.
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu ja millionnea
@Aislinn83 onneks olen yrittäjä joten oon jo valmiiks lyhentänyt ja valikoinut töitä. Opetushommia on marraskuulle asti ja ne olis tarkotus tehdä. Helppoa ja kevyttä työtä. Nyt muutama tilauastyö pitäis saada pakettiin. Jos en saikkea saa niin jään sit omalle lomalle. Viimestään marraskuussa sen saiken kyl saan.

@kirsillevauva terkka on kuun lopussa mut eiköhän sieltä helposti lähete lääkäriin irtoa tai suoraan soitto kun tekee töitä siin käytävän toisel puolel. Mun lääkäri on mun entinen asiakas joten tietää mun työn....

Millionnea ja mukulat rv 21+3
 
Heippa! Kirjoittelin näillä palstoilla viime keväänä, kun lapsettomuushoidot olivat vasta edessäpäin. Meille tehtiin ICSI heinäkuussa ja olen nyt tuoresiirrosta raskaana 10+0. Varhaisultrassa viikolla 7 näkyi vahva syke ja viikkoja vastaava alkio. :) Vika löytyi sitten siittiöistä, jotka eivät omatoimisesti menneet munasoluihin ollenkaan. Onneksi ICSI auttoi ja tässä ollaan! :love:

Olen seuraillut tarinoitanne täältä taustalta ja ajattelin nyt hypätä taas mukaan keskustelemaan. Huomenna olisi NIPT-testi ja kovasti jo jännittää. Oletteko muuten aloittaneet lisäraudan ottamisen jo alkuraskaudesta? Mulla oli Hb 128 eli sinänsä normaali, mutta oli tullut jo 10 pykälää alas. Neuvolan mielestä lisärautaa ei vielä kannattaisi ottaa, mutta mietin, että mitä järkeä mun on jäädä odottelemaan sitä anemiaa, jos voisin ehkäistä sitä ennalta. (n)
 
Heippa! Tänään siis oli se katilon vastaanotto. Paikalla oli myos jokin harjoittelija. Verenpaine 143/81/syke 104, johon katilo oli tyytyvainen. Mielestani syke oli vahan korkea, mutta kuulemma verenkierto tehostuu tassa vaiheessa raskautta.

Kuunneltiin ensimmaista kertaa dopplerilla ja kuulin sydanaanet, mika oli taas niin ihanaa. :) Syke oli 160. Katilo myos sanoi tunntusteltuaan, etta kohdun ylaosa ulottuu lahes sinne rinnan alle. Ajatella, etten ollut tajunnut asiaa, vaikka siitahan sen tietenkin taytyy siis johtua, etta ylavatsa on niin isosti koholla. :) Vauva istui kohdussa peratilassa. Ehtiihan han toki viela kaantya, mutta saattaapi olla, etta ratkaisu kysymykseen synnytys vaiko keisarinleikkaus loytyykin helpommin kuin luulin... peratilaista vauvaa en kylla lahde alateitse synnyttamaan. Jalkeenpain han taas potki innokkasti, varmaan tassa naytti, etta mitas minua hairitsette, taalla ollaan! :)

Listalle voi laittaa, jos joku minulle paivittaa:
- Hinkuyskärokote 19.9.
- TSH, T4, hemoglobiini ja ferritiinikokeet 2.10.
- Kätilön vastaanotto 2.10.
- Sokerirasituskoe no. 2, 23.9.
- Flunssarokote 12.10.
- Synnytysvalmennuspäivä 15.11.

Lisaksi lupasivat kirjoittaa minulle kirjeen, jossa tukevat sita, etta minua pitaisi tukea siina, etta tyopaivat ovat normaalipituisia ja ettei minun pitaisi osallistua tapahtumaan, jossa voisin altistua osanottajien maaran ja demografian vuoksi vihurirokolle (kun sellainenkin on tulossa, enka uskaltaisi olla siina huoneessa. 70-luvun alussa ei viela annettu tuhkarokko-sikotauti-vihurirokkorikotusta, vaan ainoastaan tuhkarokkorokote, enka voi tassa vaiheessa saada selville, sairastinko vihurirokkoa koskaan. Varmassa vara parempi...). Raskauden aikana ei voi antaa tuota kolmoisrokotusta, mutta synnytettya/vauvan ollessa esimerkiksi puolivuotinen sen voi ottaa.

Taas muutaman askelta lahempana vauvan syntymaa!!!

25+2
 

Yhteistyössä