~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Heippa! Tänään siis oli se katilon vastaanotto. Paikalla oli myos jokin harjoittelija. Verenpaine 143/81/syke 104, johon katilo oli tyytyvainen. Mielestani syke oli vahan korkea, mutta kuulemma verenkierto tehostuu tassa vaiheessa raskautta. Virtsanaytteessa oli kaikki hyvin.

Kuunneltiin ensimmaista kertaa dopplerilla ja kuulin sydanaanet, mika oli taas niin ihanaa. :) Syke oli 160. Katilo myos sanoi tunntusteltuaan, etta kohdun ylaosa ulottuu lahes sinne rinnan alle. Ajatella, etten ollut tajunnut asiaa, vaikka siitahan sen tietenkin taytyy siis johtua, etta ylavatsa on niin isosti koholla. :) Vauva istui kohdussa peratilassa. Ehtiihan han toki viela kaantya, mutta saattaapi olla, etta ratkaisu kysymykseen synnytys vaiko keisarinleikkaus loytyykin helpommin kuin luulin... peratilaista vauvaa en kylla lahde alateitse synnyttamaan. Jalkeenpain han taas potki innokkasti, varmaan tassa naytti, etta mitas minua hairitsette, taalla ollaan! :)

Listalle voi laittaa, jos joku minulle paivittaa:
- Hinkuyskärokote 19.9.
- TSH, T4, hemoglobiini ja ferritiinikokeet 2.10.
- Kätilön vastaanotto 2.10.
- Sokerirasituskoe no. 2, 23.9.
- Flunssarokote 12.10.
- Synnytysvalmennuspäivä 15.11.

Lisaksi lupasivat kirjoittaa minulle kirjeen, jossa tukevat sita, etta minua pitaisi tukea siina, etta tyopaivat ovat normaalipituisia ja ettei minun pitaisi osallistua tapahtumaan, jossa voisin altistua osanottajien maaran ja demografian vuoksi vihurirokolle (kun sellainenkin on tulossa, enka uskaltaisi olla siina huoneessa. 70-luvun alussa ei viela annettu tuhkarokko-sikotauti-vihurirokkorikotusta, vaan ainoastaan tuhkarokkorokote, enka voi tassa vaiheessa saada selville, sairastinko vihurirokkoa koskaan. Varmassa vara parempi...). Raskauden aikana ei voi antaa tuota kolmoisrokotusta, mutta synnytettya/vauvan ollessa esimerkiksi puolivuotinen sen voi ottaa.

Taas muutaman askelta lahempana vauvan syntymaa!!!

25+2
 
@Rusakkonen aika huimaa tuo sun syke! Mulla verenpaine ollut noin 70/100 ja syke alle 70. Silti tuntuu et hakkaa koht rinnast ulos. Tartuntatautiriski on pelottava ja todellinen. Toivotaan et sulla töissä ymmärtävät tilanteen.

@miumiu_82 trevetuloa ja onnea plussasta! Pikku hiljaa ne viikot lisääntyy. Tuntuu et just itsekin tuskailin alkuraskauden hitautta ja nyt tajusin et vauvat voi syntyä jo 100 päivän pääst ku on joulu o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Oho, onpas tänne tullutkin tekstiä!

@nyuu Eihän nuo proteiinit tosiaan tulehdukseen taida liittyä, ja 1+ plussa nyt noihin liuskoihin tulee helposti ties mistä. Ei varmasti ole mitään syytä huoleen, olisihan se terkkakin sanonut jos yhtään olisi mitään:) Jos huolettaa kovasti niin soita sinne ja käy vaikka uus liuska testaa!

@Aislinn83 Ihanaa kun sait videotakin otettua:rolleyes:

@millionnea Tosiaan kyllä menee aika niin hurjan nopeasti kun mäkin muistan sut kun plussasit ja mä olin sillon juuri alottamassa hoitoja! Ja myöhemmin muistan kun tätä puolta vilkuilin niin kun teillä löytykin tuplat ja nyt oot jo noin ihanan pitkällä:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mä kävin tänään taas vaihteeksi ultrassa kun alkoi niin huolestuttaa tuo oireiden väheneminen kun vasta olivat puolitoista viikkoa aiemmin alkaneet. Olihan siellä kaikki onneksi hyvin:love::love::love::love::love::love::love: Nyt on 8+1 ja alkio on jo melkein pari senttinen, tuntuu jo melkein isolta:rolleyes::LOL: Syke onneks hyvä, 175:rolleyes: Huomenna eka neuvola, siistiiiii:rolleyes:
 
@Rusakkonen aika huimaa tuo sun syke! Mulla verenpaine ollut noin 70/100 ja syke alle 70. Silti tuntuu et hakkaa koht rinnast ulos. Tartuntatautiriski on pelottava ja todellinen. Toivotaan et sulla töissä ymmärtävät tilanteen.

@miumiu_82 trevetuloa ja onnea plussasta! Pikku hiljaa ne viikot lisääntyy. Tuntuu et just itsekin tuskailin alkuraskauden hitautta ja nyt tajusin et vauvat voi syntyä jo 100 päivän pääst ku on joulu o_O
Sanoivat minullekin samaa, etta tuntuuko joskus silta, etta sydan hakkaa nopeasti yms. Mutta en kylla itse huomaa mitaan. Joten ajattelivat, etta liittyy vaan raskauteen kuuluvaan verenkierron voimistumiseen. Jos on sukurasitussydantaudit tulossa, niin ainakaan viela ei ole ollut muuten merkkeja asiasta, joten luotan, etta olen terve. Minulla kylla muutenkin on nopeammanpuoleinen syke, niin kuin isallanikin oli aikaisemmin, ja myos toiselta puolelta mummullani oli (mummulla ei ollut sydamessa mitaan vikaa vaikka isallani kylla on vaikka muille jakaa). Koetettiin kotona sykemittarilla myos miehelta paine ja syke, ja hanella syke oli 61. :) Eilen illalla minullakin oli syke ‘vain’ 91, mutta taisin olla vastaanotolla enemman stressaantunut. :)

Ylemmalla paineella ei ole niin paljon merkitysta kuin alemmalla, jos nyt ei olla missaan raskausmyrkytysluvuissa. Alemman luvun haluavat olevan raskautuneilla olevan kuulemma alle 90.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Minulta kysyttiin, etta miten aitiyslomat taalla menevat. Perusjuttuna on, etta 39 viikkoa voi saada rahallisesti avustusta, vaikka siis aitiysloma voi kylla olla 12kk pitka. Sen voi myos jakaa miehen kanssa. Jos ansiot eivat riita aitiyspaivarahaan, voi mahdollisesti saada muuta aitiysavustusta tyovoimatoimiston kautta.

Sitten tyopaikalla voi olla tata parempi jarjestelma. Minulla on aika hyva, eli tyonantaja maksaa taytta palkkaa ensimmaiset 18 viikkoa ja sitten puolta palkkaa 8 viikkoa. Sen jalkeen saan ainoastaan sita valtion aitiyspaivarahaa 39. viikon loppuun asti. Sen jalkeen ajattelimme, etta mies ottaisi vanhempainvapaata parisen kuukautta (eli se jaettu aitiysloma) ja mina siis palaisin toihin, ja vuoden lopussa ottaisin kaikki kertyneet palkalliset lomani mielellaan kaikki kerralla (jolloin mies voisi palata palkattomalta takaisin toihin). Minulla on myos lauantaityopaikka, jossa eivat ansiot riita aitiyspaivarahaan; pitaa ottaa selvaa, saanko sen kautta mitaan avustusta - ehka kuitenkaan en, koska minulla on tuo paatyonikin, josta siis saa hyvan tuen. Lauantaityopaikasta aion ottaa kokonaisen vuoden aitiyslomaa ihan suosiolla ja vuosilomat paalle ennen ja hiukan myos jalkeen, mikali mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu, sinuna olisin luottavaisin mielin. Kyllä se terkka olisi ottanut tarkempaan syyniin, jos olisi huolta <3

@miumiu_82, onnea plussasta. Aika samoissa mennään. Mistä saitte hoidot?

@Rusakkonen, toivottavasti kirjelmä auttaa työssä! Ja paljon sulla käyntejä!

Ihania ultrakuulumisia @Karhurouvanen :)

Itse oksensin aamulla keittiössä lattialle ja lavuaariin, syötyäni kauhean makuisen vitamiinitabletin. Oli varmaan vanhentunut! Tosi öllö. Tulin niin onnelliseksi oksentamisesta, sillä tietää, että pieni voi hyvin! Nyt on jo hyvällä mallilla. Eka siirrossa meni kesken juuri tänään 7+5 ja todettiin 8+0. Nyt ainakaan ei ole mennyt kesken! Olen pilkkinyt töissä, kun ollut hiljainen päivä. Opiskelukirjoja olen tilannut kirjastosssa ja ajattelin syyslomalla ne lukea, viikolla 42. Olemme miehen kanssa kaksin mökillä <3
 
Pikaiset terveiset synnäriltä! Meille syntyi eilen illalla poika:love: pötkylä oli yli 4kg ja 53,5 cm pitkä. Synnytys oli pitkä ja raskas, mutta niin siitä selvittiin. Ihan oikeaan aikaan hoiti luontoäiti synnytyksen, muuten olisi voinut tulla tiukat paikat.
 
Onnea @hillan_kukka ja tervetuloa @miumiu_82 ! :love:

Itsellä oli tänään kauan odotettu rakenneultra. Kyllä jännitti mennä, mut pieni oli siellä malliasennossa ja kaikki mitat saatiin otettua nopeasti vaikka reippaasti siellä kädet ja jalat liikkuivat. Kaikki mitat keskilinjassa ja muutenkin kaikki rakenteet näyttivät hyvältä, paino- ja pituusarviot 345 g ja 23 cm. Ja poika siellä olisi tulossa :love: Outoa, hämmentävää ja ihanaa. Vaikkei mulla mitään preferenssiä tai toivomusta ollut, niin taisin mieltää enemmän tytöksi koska nyt saan hetken totutella ajatukseen, että poika sieltä on tulossa :ROFLMAO: Josko nyt osaisi jo alkaa uskomaan tähän? :)

19+6
 
@Sukkis voi miten ihanaa ja jännittävää!:love: Onneksi oli kaikki hyvin! Ja onnea poikalupauksesta, täällä kans ootetaan poikaa (so far, katotaan mitä sanovat rakenneultrassa:D). Me joudutaan vielä kuukausi jännäämään sitä ultraa!

@millionnea pidän peukkuja et saat hyvin saikkua:D

ON: meillä siis neuvola aikaistui ja päästiin nyt jo toissapäivänä. Kiva oli neuvolatäti, sydänäänet kuului hyvin ja masukin kasvanut:love: saatiin uusia aikoja ja nyt perhevalmennukseenkin ajat valmiiks. Harmittaa, et joudun niihin osallistumaan yksin, miehen työmatkojen takia :(
Pelkotilat on kans pahentunu vaan. Oon varma vauvan kuolemasta, jostain tulehduksesta joka koituu kohtaloksi tai että rakenneultrassa on jotain pielessä. Mä sain nyt ajan kuun loppuun terapeuttiseen vauvaperhetyöhön. Kuulemma ovat erikoistuneet ennemmin synnytyspelkoon, mutta osaavat auttaa myös tämmöisissä tilanteissa. Tekivät poikkeuksenkin ja pääsen aikaisemmin kuin normaalisti, kun normisti ottaisivat rv20 eteenpäin.

Mut jotain hyvää; masu on kasvanut ja tuntuu ihanalta olla pyöreä:love:

Nyuu ja rv17
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Onnea onnea onnea @hillan_kukka , kyllähän tuota tosiaan oli jo"kypsän kokoinen" poju!!! :love: Onko sulla maito noussut ja kaikki muutenkin mennyt hyvin?
Koitan päivittää listan tänään myöhemmin, nyt vähän kiire.. @Sukkis jos haluat listalle laita tiedot: nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA
Mulla on kohta neuvola ja sit meen akupunktioon ;)


38+5
 
@hillan_kukka, superonnittelut <3

@Sukkis, ihania ultrakuulumisia!

@nyuu, tuntuu hienolta, että pääset vauvaterapiaan :) Saat käsitellä pelkoja ja vierassolutaustaa <3

Itse olen ihan onnesta soikea. Nyt 8+0 ja ei ole miehen kanssa ikinä päästy näin pitkälle <3. Kolme keskenmennyttä raskautta takana! Jospa nyt onnistutaan!

Asiasta toiseen, onko teillä odotustakit talvelle? Mulla kirraa jo nyt talvitakki. Liityin useaan kirppariryhmään, jos löytys takki!

Kirsi ja pikkupeikko 8+0
 
@hillan_kukka, superonnittelut <3

@Sukkis, ihania ultrakuulumisia!

@nyuu, tuntuu hienolta, että pääset vauvaterapiaan :) Saat käsitellä pelkoja ja vierassolutaustaa <3

Itse olen ihan onnesta soikea. Nyt 8+0 ja ei ole miehen kanssa ikinä päästy näin pitkälle <3. Kolme keskenmennyttä raskautta takana! Jospa nyt onnistutaan!

Asiasta toiseen, onko teillä odotustakit talvelle? Mulla kirraa jo nyt talvitakki. Liityin useaan kirppariryhmään, jos löytys takki!

Kirsi ja pikkupeikko 8+0
Onnea Kirsi! :) Kylla nyt menee kaikki hyvin.

Ma en varmaan osta yhtaan raskausvaatetta. Laihduttamisen jalkeen kaikki vaatteet loysia. Ainoa voisi olla tuo takki, mutta en taida parin viikon takia investoida... viela menee kaikki hyvin kiinni, vaikka mahaa kylla onkin. :)

ON: Mulla on todella ikavia perapukamia, jotka saattavat alkaa vuotaa jopa virtsatessa. Eipa kivaa katsella tuoretta verta, vaikka tietaakin, ettei se ‘sielta’ tule. :-(

25+5
 
Viimeksi muokattu:
@hillan_kukka valtavasti onnea käärön johdosta! :love:

@Sukkis ja @Aislinn83 hienoja ultrakuulumisia.

@kirsillevauva ihanaa että olette pidemmällä kuin ennen! :) Täällä tänään 7+0, ja ollaan myös ohitettu aiemmat karikot, jonka johdosta pessimistisyydessä roikkuminen ei ole enää niin helppoa kuin aiemmmin. Huomenna seuraava kontrolliultra ja odotan sitä vuorotellen innostuneena ja kauhistuneena. Puheessa miehen kanssa olen välillä lipsauttanut jotain ”sitten kun meillä on vauva....” ja pitänyt sitten heti korjata seuraavaan lauseeseen, että ”sitten jos meillä on vauva”. Kai se on kuitenkin todennäköisempää, että tämä päättyy hyvin kuin huonosti, kun hento syke viikko sitten näkyi. Tämän (luulon?) perusteella olen sitten tietoisesti yrittänytkin olla luottavaisempi, jotta ei menisi koko aika pelkkään pahimman pelkäämiseen, kun ei lopputulokseen voi kuitenkaan itse vaikuttaa.

@Rusakkonen kuulostaa kyllä hurjalle tuo työmääräsi. Toivottavasti siihen tulee nyt kätilön kirjeen myötä jotain helpotusta. Onneksi vauvalla kuitenkin kaikki hyvin! Mahtavaa, että sulla edennyt raskaus noin pitkälle jo, muistan keväältä, että meillä olisi ollut lasketut ajat aika lähellä, jos omani ei olisi mennyt kesken.

Täällä aika kuluu hitaasti saikulla hyperin takia. On kyllä sitkeä ja ikävä vaiva, onneksi alkaa hiljalleen olo lähestyä normaalia. En tiedä haluaisiko kukaan ikinä tuoresiirtoa, jos tietäisi mitä siitä voi huonolla tuurilla seurata, kun PASissa tällaista riskiä ei ole. Neljäs viikko lepoa ja juomisen laskemista menossa, ihan liikaa aikaa omien ajatuksien kanssa... Samalla paljastui myös pomolle saikun ja aiempien poissaolojen syy, kun saikkulapuissa syynä hyperstimulaatio. Aiemmat poissaolot olleet vatsakipukoodilla.

Viime yönä heräsin kovaan, polttavaan kipuun oikealla alavatsalla enkä sitten pystynyt enää nukkumaan vaakatasossa vaan tulin sohvalle puoli-istuvaan asentoon, jossa torkkuminen onnistui jotenkin. Liekö ollut puhjennut rakkula munasarjassa, kun tuo oikea oli vielä viikko sitten ainakin 10 cm kokoinen. Onneksi nyt aamulla jo parempi olo.

Hurjasti oli tekstiä tullut, varmasti en muistanut kaikille kommentoida. @Ramiina n tilanne huolettaa, kun ei vieläkään ole kuulunut mitään, toivottavasti kaikki kunnossa.
 
Onnea onnea onnea @hillan_kukka , kyllähän tuota tosiaan oli jo"kypsän kokoinen" poju!!! :love: Onko sulla maito noussut ja kaikki muutenkin mennyt hyvin?
Koitan päivittää listan tänään myöhemmin, nyt vähän kiire.. @Sukkis jos haluat listalle laita tiedot: nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA
Mulla on kohta neuvola ja sit meen akupunktioon ;)


38+5
Sukkis ... 1. PAS, luovutusmunasolut+siittiöt ... ensimmäinen ... 6.2.2020
 
@hillan_kukka, superonnittelut <3

@Sukkis, ihania ultrakuulumisia!

@nyuu, tuntuu hienolta, että pääset vauvaterapiaan :) Saat käsitellä pelkoja ja vierassolutaustaa <3

Itse olen ihan onnesta soikea. Nyt 8+0 ja ei ole miehen kanssa ikinä päästy näin pitkälle <3. Kolme keskenmennyttä raskautta takana! Jospa nyt onnistutaan!

Asiasta toiseen, onko teillä odotustakit talvelle? Mulla kirraa jo nyt talvitakki. Liityin useaan kirppariryhmään, jos löytys takki!

Kirsi ja pikkupeikko 8+0
Tosi hienoa, että olette päässeet nyt noin pitkälle! :love:

Mulla ei vielä odotustakkia ole mut varmaan pitää pian hankkia jostain kun lähes kaikki jo kiristää kun ollut aika tiukkaa mallia mulla. Takkeja kuitenkin löytyy. Hankalampi on sit löytää ulkoiluhousuja. Nyt kaipaisin jotain tyylin tuulipukuhosusuja, kun vanhat eivät enää mene kiinni, mut mistään ei tunnu löytyvän. Onko kellään vinkkejä? Luulisi, että Suomesta nyt löytyisi kun puolet ajasta eletään kylmässä.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020





Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

23.9 ... 2. sokerirasitus
2.10 ... Kätilönvastaanotto, TSH, T4, hemoglobiini, ferriittikokeet
7.10 ... lääkäri
12.10 ... flunssarokote
15.11... synnytysvalmennus

kirsillevauva:
24.9 ... ylimääräinen ultra ja itralipid-tiputus
27.9 ... neuvola

Aislinn83:
25.9
... lääkäri laaja
21.10 ... rakenneultra


millionnea:
23.9 ... äitiyspoli
30.9 ... terveydenhoitaja

Domi:
25.9 ... neuvola

shelterme:
1.10 ... rakenneultra



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt on lista päivitetty, sori jos jotain jäi, olin kerran jo puolet tehnyt kun sähläsin jotain ja hävitin, huudelkaa siis jos jotain puuttuu/on väärin niin muokkaan.. huomasin myös ettei @miumiu_82 ole listalla vielä, jos tahdot niin laita tietoja :) Ja kyselit jotain lisäraudasta, niin ei kai siitä mitään haittaakaan ole jos vaikka jo ajoissa aloittaa..
Neuvolassa käyty, ei mitään uutta tai erikoista.. ootellaan vaan, vielä varas ens viikolle ajan.. Kävin myös siis akupunktiossa, vähän niinkun "käynnistely" mielessä :D laitettiin neuloja sekä paineltiin tiettyjä pisteitä, hoitajan mukaan ei kuulemma kohdun kaulaa juurikaan olisi.. ja pieni pyöreä vauva tulossa :LOL: ( kätilön ekat sanat minusta on ollut että tuli pieni pyöreä tyttö, joten hyvinkin mahdollista) heitti veikkauksen että n.47cm ja ihan maks varmaan 3 300 jos vaikka menee laskettuun.. mutta et tod näk noin 3kg. Mielenkiintoista nähdä voiko oikeasti tollaset muka jalkojen heijasteista tietää.. Nyt sit saisi kuulemma alkaa kolettelemaan :LOL: ei kyllä oo vielä muutosta.. aikasintaan su seuraavan kerran jos ei viel sitä ennen enemmälti tapahdu.. @nyuu itse en nyt raskaana ole muuten käynyt kun nyt, en tiiä pystyskö jotain hoitoja tekee matkanvarrellakin, vyöhykettä ei kai ainakaan (toinen hoitaja sanoin jolla vyöhykkeessä oon käynyt) kannata tehdä, kun riski et käynnistää synnytyksen.. Pitääpä koittaa nyt ommella noi pinnasuojat tänään valmiiks, jos vaikka alkaskin tapahtuu (en kyllä jotenkin usko, kun niin vähän mitään, mutta hoitajakin kyllä sanoi et mulla kun on niin korkee kipukynnys, niin en ees välttämättä huomaa vaikka tulis pientä valmistelevaa supistelua ym, paikat silti valmistuu) Joten oiskohan jo sitä laukkuakin vähän pakata, kaikelta varalta :D

38+5
 

Yhteistyössä