~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pikkupeikko heilutteli lääkärin mukaan eilen ultrassa peppua :) Minusta se näytti kyllä ihan sumeelta, mutta uskotaan kokeneempaa. Koko oli 8+4 ja oli 8+5, eli ihan hyvä ja sydän sykki. Mies ei päässyt mukaan, mutta oli ihan mielissään kuultuaan uutiset <3

@Rusakkonen, hyvä että sait saikkua. Eikö siellä ole liittoja ja luottamusmiestä, jonka puoleen kääntyä?
Pienessa tyopaikassa ei ole saatavilla yhtaan mitaan. Olen myos suhteellisen ylhaalla tuon yrityksen hierarkkiassa (palkka on kylla siis todella pieni, mutta onhan parempi kuin ei mitaan), eli pomoni on jo tyonantajatasoa, joten minulla ei ole mitaan tukea. Teet tyot tai et ‘sovi’ ja voit lahtea.

Eilen tein viela jotakin kotoa ja aion saattaa sen loppuun tana aamuna oman tyytyvaisyyteni vuoksi. Oli kylla ihana tunne vain lopettaa tyot illalla, kun vasyin, ja vain nukkua yo lapi. Yleensa minulla ei ole tuota luksusta, vaan pitaa jatkaa pikkutunneille - vaikka tietaakin, ettei koskaan mitaan tunnustusta saa, aina vain muka liian hidas/tehoton/huono suunnittelija/jne.

Ei siis yhtaan ymmarrysta, etta olen kuitenkin 47-vuotias raskaana oleva nainen - jos joltakulta voi muka vaatia jatkuvaa paineen alla tapahtuvaa, lapivuorokautista tyoskentelya, tama ei ole oikein raskaana olevan naisen yhteydessa. Kaikki laakarit ja hoitajat ovat olleet kauhuissaan kuultuaan. Nyt on kuitenkin siis vauvan terveys kyseessa, ei pelkastaan minun. Siksi puhalsin lopulta pelin poikki, vaikka tietenkin nyt saatan menettaa tyopaikkani.

On minulla asianajaja tiedossa, jos oikeuteen taytyy lahtea, koska minulla on henkilostoalan ylin koulutus joskus tehty. Ikava juttu vaan, jos siihen mennaan.

26+4
 
@Rusakkonen Kuulostaa tosiaan aika kohtuuttomalta työtahdilta, teit varmasti oikein päätöksen, kun päätit nyt keventää. First things first!

@kirsillevauva Hienoa kuulla, että siellä raskaus sujuu hyvin! Me mentiin lopulta hakemaan hoidot yksityiseltä, julkisella oltaisiin varmasti vieläkin jonossa. Ei yhtään kaduta. :)

Me saatiin NIPT-testissä normaali tulos ja tyttö sieltä on tulossa! :love::love: :love: Hankala iltapahoinvointi on onneksi nyt jo hellittänyt, tänään 11+3. Maha on ollut turvoksissa plussasta lähtien ja näytän pahimmillaan siltä, että puolivälin tienoilla mennään. :LOL:

Mun tiedot: miumiu_82, 1. ICSI, ensimmäinen, LA huhtikuu 2020
 
Hei kaikki!
Pakko kirjoittaa muutama sana, kun eksyin tänne katselemaan, että tuolta toiselta palstalta (ivf-hoidoissa olevat), pitkän tien kulkijoita, on siirtynyt tuttuja nimiä tänne ❤ - ja on ollut ihana lukea näitä. Olen ollut aika hiljaisuudessa täältä somesta, mutta kerrotaan nyt, että hengissä ollaan ja paksusti voidaan. Sokereita joudun seurailemaan, mutta aisoissa pysytään ruokavaliolla. Kaikille hyviä vointeja ja tsemppiä, että päästään onnelliseen päätökseen kaikki täältä! Seurailen kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti näitä :) palstoja. Terveisiä siis raskausviikolta 30+1!
 
Pitkällä jo olet @WishingUponAStar :) Onnea loppumetreille!

Mulla oli neuvola eilen. Aika turha käynti muuten, mutta saipahan noita aikatauluja. Kauhee määrä kokeita! Kirjaan ne tänne myöhemmin. ON paljon odotettavaa! Lisäksi sain pussillisen vaatteita facekirpparilta ja tänään käyn vaatekaapin läpi ja vien pienet vaatteet varastoon ja otan nuo äippävaatteet tilalle <3

Muuten fiilis aika paska, miehen kanssa ongelmia. On niin intiimejä, etten niitä käy tässä avaamaan, mutta ehkä hakeudutaan pariterapiaan...Ikävästi pyörii koko ajan mielessä. Tiistaina on lääkäri, puhuin esimiehelle, että haen osittaista sairaslomaa väsymyksen takia. Mulla on haasteita unieapnean hoidossa. Pystyn pitämään c-papa-laitetta 0-4 tuntia yössä ja suositus on kuitenkin vähintään 4 tuntia ja huolestuin jo, ettei vauva saa happea. Hoitaja rauhoitteli, että vauva jää viimeisenä ilman happea. Verenpaine oli 90/125 ja korkein alpaine, mitä on ikinä ollut. Ja huolestuin siitäkin :( Aika paska päivä! Rentouttavaa ja parempaa päivää teille!
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

2.10 ... Kätilönvastaanotto, TSH, T4, hemoglobiini, ferriittikokeet
7.10 ... lääkäri
12.10 ... flunssarokote
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:
9.10 ... neuvolalääkäri

21.10 ... rakenneultra


millionnea:
30.9 ... terveydenhoitaja

Domi:

7.10 ... hyvinvointikontrolli

shelterme:
1.10 ... rakenneultra



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin listaa taas parhaani mukaan, toivottavasti ei jäänyt mitään laittamatta.. siirsin @Ramiina maaliin päässeisiin, koska sektio kerran oli niin tilanne lie se :love: korjaa kunhan tänne joskus joudat jos laitoin väärin..

Mitähän tekis tänään.. synnyttää ei ilmeisesti ainakaan "tarvii"! :rolleyes::whistle: Joutashan tuota jo..

40+0
 
Pitkällä jo olet @WishingUponAStar :) Onnea loppumetreille!

Mulla oli neuvola eilen. Aika turha käynti muuten, mutta saipahan noita aikatauluja. Kauhee määrä kokeita! Kirjaan ne tänne myöhemmin. ON paljon odotettavaa! Lisäksi sain pussillisen vaatteita facekirpparilta ja tänään käyn vaatekaapin läpi ja vien pienet vaatteet varastoon ja otan nuo äippävaatteet tilalle <3

Muuten fiilis aika paska, miehen kanssa ongelmia. On niin intiimejä, etten niitä käy tässä avaamaan, mutta ehkä hakeudutaan pariterapiaan...Ikävästi pyörii koko ajan mielessä. Tiistaina on lääkäri, puhuin esimiehelle, että haen osittaista sairaslomaa väsymyksen takia. Mulla on haasteita unieapnean hoidossa. Pystyn pitämään c-papa-laitetta 0-4 tuntia yössä ja suositus on kuitenkin vähintään 4 tuntia ja huolestuin jo, ettei vauva saa happea. Hoitaja rauhoitteli, että vauva jää viimeisenä ilman happea. Verenpaine oli 90/125 ja korkein alpaine, mitä on ikinä ollut. Ja huolestuin siitäkin :( Aika paska päivä! Rentouttavaa ja parempaa päivää teille!
ISO voimahali @kirsillevauva !!! Se tuli nyt ihan ekana mieleen, ettei 90 ole viela ihan kauheasti korkea, rajalla kylla on, taalla pidetaan rajapyykkina muistaakseni juuri tuota 90 (vai muistanko vaarin, oliko jopa 100) eli sen alle pyritaan raskaudessa. Tsemppia!!!
 
Viimeksi muokattu:
@Domi, jopas alkaa olla jännät paikat! Etkö ole jo ihan hermona? Sullahan taisi olla lapsi ennestään? Millä viikolla hän syntyi?

@Rusakkonen, kiitos linkistä. Minähän liikun paljon koirien vuoksi. Eilen olin vielä uimassa ja tänään on agility. Mennään vielä julkisille, joten tulee kävelyä siitäkin yli 5 kilometria pelkästään :) Onko sinulla olo helpottanut nyt sairaslomalla? Miten työnantaja suhtautui? Kammaottava työnaantaja sulla!
 
@kirsillevauva ei meillä ole lasta ennestään, tämä on seitsämän vuoden yrityksen jälkeen maailman suuri ihme joka on nyt tulossa! :love: Ja ihme kyllä en ole ollenkaan hermona.. Kai tätä vaan on niiiiin pitkän ja paljon halunnut ja toivonut ja uskon täysin menettänyt että koskaan saisi kokea niin en jotenkin osaa nyt kauheasti jännittää.. mutta voihan se olla että "kun alkaa tapahtumaan" niin paniikki iskee sit kahta kauheampana :whistle:

Eilen illalla ehkä hieman jotain juilintaa alavatsalla, mutta nyt jo ajattelen et ehkä oli vaan alkkarin kuminauha liian kireä ja johtui siitä :LOL:

40+1
 
@Domi, jopas alkaa olla jännät paikat! Etkö ole jo ihan hermona? Sullahan taisi olla lapsi ennestään? Millä viikolla hän syntyi?

@Rusakkonen, kiitos linkistä. Minähän liikun paljon koirien vuoksi. Eilen olin vielä uimassa ja tänään on agility. Mennään vielä julkisille, joten tulee kävelyä siitäkin yli 5 kilometria pelkästään :) Onko sinulla olo helpottanut nyt sairaslomalla? Miten työnantaja suhtautui? Kammaottava työnaantaja sulla!
Varmaan liikunta auttaa. Raskausajan verenpaine ei kyllakaan varmaan ole ihan sama juttu kuin muu verenpaine, eli se taitaa tulla, jos on tullakseen. Linkissa olivat mielestani mielenkiintoisimpia ne ilmoitetut alapainerajat siina alussa. Raskausmyrkytys korkeine verenpaineineen on sitten tietysti asia erikseen, vaikka varmaankin siina on sitten myos mm. virtsatulosoireita.

Jouduin viela kotoa sairaslomalta tekemaan kolme taytta tyopaivaa tyonantajalle, kun muuten olisivat joutuneet pulaan, jos olisin vain yhtakkia vetanyt tyopanokseni pois. Perjantaista olen ollut lomalla.

Tamahan ei oikeastaan ole minun tuntemuksistani kiinni, vaan riskeista. Loman kirjoittanut laakari oli sita mielta, etta en voi menna takaisin, koska tyonantaja ei mita todennakoisimmin suostu suhteuttamaan vaatimuksia raskaana olevan tarpeisiin. On helppoa tyonantajalta sanoa, etta lahde vaan jo kuudelta kotiin - mutta jos kuitenkin vaatimukset tuloksista ja pienet ihmis- yms. resurssit pysyvat entisenlaisina, mika nayttaa erittain todennakoiselta, en yksinkertaisesti voi varmastikaan menna takaisin ennen vauvan syntymaa, koska riskit ovat silloin liian suuret - joutuisin taas tekemaan toita pikkutunneille paineen alla. Minullahan ei oikeastaan ole varsinaista tyoaikaa lainkaan, vaan edellytetaan, etta laitan peliin kaikki tarvittavat tyotunnit, joilla saa tarvittavat tehtavat tehtya (vahaisella tiimiavulla ja huonoilla atk-systeemeilla).

Tarkoituksena oli alun perin myos tyoskennella joulukuu kotoa kasin ja sitten ottaa puolesta kuusta lomaa ennen aitiyslomalle siirtymista, mutta tyonantaja uhkasi senkin loman ja kotonatyoskentelyoikeuden perua tietyn deadlinen nojalla...

On kylla jannaa noilla toisilla palstoilla lukea, kun minua 10v ja ylitsekin nuoremmat listaavat siella raskauteensa liittyvia riskeja (siis ika, ylipaino, tukosriski, diabetesriski, verenpaineriski, koventavat supistukset, jotka voivat alkaa pehmentaa synnytyskanavaa...). Money noista kirjoittajista ovat olleet jo viikkoja sairaslomalla. Minullahan on nama kaikki riskit ja muitakin vaivoja, vaikka en siis ‘nakyvasti’ voi pahoin ja anna ylen. Mahani on iso, mutta ei nay niita isoja vaatteita kaytettaessa, varsinkin koska taman ikaisella ei raskautta oleteta olevan ja sita ei siis nahda. Siis tuo pahoinvoimattomuus ja mahan ‘tahaton naamioitumjnen’ on ehka siihen osasyyna, ettei kukaan ymmarra suhtautua minuun raskaana, vaikka selkeästi olen asiasta pomolleni ja HR:aan puhunut. Lisaksi tapahtuu myos tiettyja asioita, jotka voisi oikeastaan jopa laittaa tyopaikkakiusaamisen piiriin ja joille en saa tukea. Alkaa olla aika mahdotonta handlata niitakin tassa vaiheessa raskautta...

Katsotaan, mita nyt sairaalan erikoislaakari sanoo, mutta eikohan tassa tule lisaa sairaslomaa ja sitten aitiyslomalle, ei sittenkaan siis enaa viime tipassa niin kuin aioin, vaan jo esim. 6 viikkoa ennen vauvan syntymaa. Tamahan ei taida esim. Suomessa edes olla tavatonta; jostain luin, etta oletusarvo Suomessa on, etta aitiyslomalle mennaan viimeistaan 4 viikkoa ennen vauvan syntymaa.

27+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hirveetä toi sun tilanne @Rusakkonen vaikuttaa töissä :( Toivottavasti saat sairaslomaa Ä.loman alkuun asti.
Mulla on 21.12 laskettu aika ja 15.11 on ensimmäinen äitiyslomapäivä, eli alkaa 30 päivää ennen. Taisi olla niin ettei sunnuntaita lasketa mukaan.. Sen voi myös aloittaa jo 50 pvää ennen jos haluaa.

@Domi Oi että! Ihanaa että pian teilläkin on vihdoin ja viimein nyytti sylissä :love: Olen lukenut jo ainakin 2 vuotta ennen itse ivf-ketjuun kirjoittamista sitä ja jotenkin jäit kovasti jo silloin mieleeni, varmaan juuri tuon pitkän yritystaipaleen vuoksi. Aivan mahtavaa, että hyvä tuuri, onni ja ilo (tässä asiassa) lopulta tuli teidänkin luokse :)

@WishingUponAStar Kiva kuulla kuulumisiasi, mehän plussattiin ihan peräkanaa ja olenkin välillä miettinyt mitä sinulle kuuluu :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista @kirsillevauva ja tsemppiä vaikeuksien kanssa painimiseen!

Täällä kaikki suhteellisen hyvin. Jouduin takaisin sairaslomalle kun Supistelee ja olen niin kipeä alavatsasta koko ajan... Sairaslomalla pärjään jotenkin, töissä ollessa olin kyllä niin kipeä että välillä meinasi itku tulla :unsure: Saa nähdä menenkö vielä yrittämään vai nostanko vaan suosiolla kädet pystyyn ja hyväksyn tosissaan ettei työnteosta vaan tule yhtään mitään enää.
Tänään 28+1 :love:
 
Nopea vastaus, lentokentällä odotellaan lentoa reissuun! Vieläkään en tunne mitään liikkeitä mutta yritän olla asiasta kauheesti huolestumatta.Laskin että rakenneuä kun on 21.10 niin sitten onkin jo rv22 jos en väärin laskenut, vielä saa sitäkin hetken odotella. Vatsa on tullut esiin kyllä. :)

@kirsillevauva ihanat ultrakuulumiset. Toivon että saatte asiat miehen kanssa selvitettyä, ja varmasti saattekin, suhteissa tulee ala- ja ylämäkiä meillä kaikilla. On nää hoidotkin rankkoja ja lääkkeet voi saada aikaan vaikka minkälaisia sivuvaikutuksia. Tsemppaava halaus! Mutta tärkeintä että sinä ja vauva voitte hyvin.

@Rusakkonen oot sä aika sissi kun oot ton kaiken jaksanut ja raskaana, moni tuupertuisi työtaakan alle jo ilmankin raskautta.

josta tulikin mieleeni miten @nyuu sinä jakselet töissä? Sullakin oli pitkiä päiviä ja fyysinen työ?

ja unohtui mainita @Domi että apua, oot aivan kohta maalissa!!! Täälä jännitän ja odotan koska saa kuulla ihania uutisia. :love::love::love:

mukavaa viikonalkua teille kaikille! täälä mennään rv18+0 tasan.

Listalle voisi muuten lisätä tai lisään myöhemmin itse:
Neuvola lääkäri 9.10 klo.13
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja nyuu
@Aislinn83 ihanaa reissua! Ja kivaa et masu on alkanut näkymään <3 ja juu kamalia päiviä on, tänäänkin tulin jo aamu kolmeen tänne töihin ... ja täällä istun yhä :alien:

Ihan nopea päivitys multakin, haluan vastata teidän kaikkien ihaniin tsemppauksiin ihan kunnolla ja ajatuksen kanssa (lue: pääsen kotiin ja avaan tietsikan enkä yritäkään näprätä kännykällä:D).

Mä tunsin eilen ihan oikeet oikeet liikkeet! Ihan hullua!:love: Ja ne jopa näkyi mahan päältä! Makoilin työpäivän jälkeen sängyllä ja puhuin puhelimessa, ni siitä se myllääminen sit alkoikin!! Mut illalla kun mies tuli kotiin ja mentiin nukkumaan niin kaikki meininki loppui kuin seinään, et mies jäi nyt tästä lystistä paitsi:alien:
 
@Domi, niinhän se olikin, että teillä oli pitkä yritys takana! No, kohta on pikkuinen sylissä <3

@Rusakkonen, kuulostaa hyvältä tuo, että jos olisit saikulla äippäloman alkuun. Mietin jo asioita eteenpäin, että millaista helvettiä se sit on, kun sulla on vauva? Voiko tuolla jatkaa, jos aina pitäisi olla töissä? On kuitenkin vauva, josta huolehtia?

@nyuu, ihana, että liikkeet jo näkyy ja tuntuu!

Mulla on tullut pyyhkiessä verta kahtena päivänä, mutten jaksa huolestua. On tosi vähäistä, ei tarvi mitään suojaa. Luulen johtuva siitä, että crinone jäi torstaina pois ja muitakin lääkityksiä on vähennetty. Katsottiin miehen kans pariterapeutteja eilen, kauheen kallista! Seurakunnalla joskus käytuiiin, mutten kokenut hyväksi. Nyt pitää yksityinen etsiä. Perheneuvolaan ei voida mennä, kun ne on mun yhteistyökumppaneita töissä. Sovittiin, että ollaan ihmisiksi ja en puhu erosta enää :) Olen nyt saikulla, kun niin paha ahdistus ja väsymys. En ota riskia, että sairastun masennukseen taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Domi, niinhän se olikin, että teillä oli pitkä yritys takana! No, kohta on pikkuinen sylissä <3

@Rusakkonen, kuulostaa hyvältä tuo, että jos olisit saikulla äippäloman alkuun. Mietin jo asioita eteenpäin, että millaista helvettiä se sit on, kun sulla on vauva? Voiko tuolla jatkaa, jos aina pitäisi olla töissä? On kuitenkin vauva, josta huolehtia?

@nyuu, ihana, että liikkeet jo näkyy ja tuntuu!

Mulla on tullut pyyhkiessä verta kahtena päivänä, mutten jaksa huolestua. On tosi vähäistä, ei tarvi mitään suojaa. Luulen johtuva siitä, että crinone jäi torstaina pois ja muitakin lääkityksiä on vähennetty. Katsottiin miehen kans pariterapeutteja eilen, kauheen kallista! Seurakunnalla joskus käytuiiin, mutten kokenut hyväksi. Nyt pitää yksityinen etsiä. Perheneuvolaan ei voida mennä, kun ne on mun yhteistyökumppaneita töissä. Sovittiin, että ollaan ihmisiksi ja en puhu erosta enää :) Olen nyt saikulla, kun niin paha ahdistus ja väsymys. En ota riskia, että sairastun masennukseen taas.
Aitiyslomalta takaisin tulemiseen saattaa olla vuosi taikka enemmankin, joten sita ei kannata viela miettia. Odotan, etta tapahtuisi jokin ihme. Jos ei tapahdu, niin pitanee hakea uusia tyopaikkoja aitiysloman jalkipuolella. Hakeminen olisi nyt tassa vaiheessa vahan huono juttu, kun en saisi aitiysrahaa muualta enka pystyisi aloittamaan heti/lapsen ollessa juuri syntymassa. Eli vahan myohemmin olisi parempi.
 
Noniin nyt on tietsikka auki ja voin kunnolla kirjoitella, eli kilometriviestiä tuloillaan :)

@Rusakkonen Hurjia nuo työvuorot. Mulla on kans aika tappotahti töissä (nytkin vuorot alkanu klo 4 tai 3 aamuyöllä) ja vuoroilla voi olla pituutta 14h ja lepoaikaa vuorojen välissä sen 9 tuntia. Mä kerroin nyt esimiehelle meidän tilanteesta ja hän oli superymmärtäväinen, ja lupasi että voidaan kattoa mulle inhimillisempää työtahtia (eli ei megapitkiä päiviä ainakaan montaa peräkkäin ja ajattelin nyt pyytää ettei enää laitettais näitä todella aikaisia aamuvuoroja, koska nää tekee selkeesti pahaa). Kunpa nyt sullakin asiat järkkääntyisi hyvin, niin ei tarvitse sitten kärsiä turhan takia.

@kirsillevauva tsemppiä teillekin kaikkeen! Ikävää et noita vuotoja vaan on... Mut mäkin vuodin sinne rv10/11 asti, kolme viikkoa yhteensä, ja silti kaikki hyvin. Uskoisin et sulla on sama et voi olla vielä parikin viikkoa kun joudut kärsimään tuosta ärsyttävästä tiputtelusta. Mut pääasia et kaikki on hyvin! Ja hyvä että ootte miehen kans saanu juteltua. Milloin olitte seurakunnan pariterapiassa? Mä käyn seurakunnan terapiassa ihan ittekseni ja oon tykännyt. Jos kokeilisitte kuitenkin? Tai sit ihan yksityiselläkin vois käydä, ja yhden kerran maksaa. Meillä ainakin aikanaan ihan yksi käynti riitti pahimpien kriisien ratkaisemiseksi :) 140€ muistaakseeni sekin käynti maksoi, mutta kesti kaksi tuntia ja tosiaan sen koommin ei tarttenu mennä. Varsinkin jos sulla on masennustaustaa niin ehdottomasti kandee hakea apua <3 Itellä myös tosi pahaa masennusta historiassa ja en halua et se palaa, varsinkin jos ja kun meille tää pikkainen kotiutuu vuoden alusta. Nauti nyt saikusta ja ota aikaa ittelles ja tee kaikkea kivaa <3

@BlackCat Voih, tsemppiä sinne kipujen kans! Mut tosiaan saikkua vaan sit jos tekee pahaa. Vaik ymmärrän kyllä et ikävää se saikun hakeminen, ittee ärsyttää ainakin jatkuvasti soitella työterveyteen ja valittaa ja sit soitella työnantajalle että taas oon poissa. Vaikka faktahan se on et oma ite ja oma vauva edellä, mikään työ ei oo niin tärkeetä et pitäis kärsiä <3 Mut ymmärrän rahapuolen, et jos tulot romahtaa ni harmittaahan sekin.

@Domi mikäs siellä nyt on tilanne? Onko tuntemuksia? :)

@Aislinn83 sulle vielä tarkemmin! Asuiks pk-seudulla? En yhtään muista et ootko kertonu missä päin suomee majailet, mutta tääl ainakin (Helsinki, espoo, vantaa) on mahis mennä sinne vauvaperheiden terapiaan, ihan ilmaiseksi :) Mä pääsin tosi nopsaan ja pakko kehua. Ja sit sydänäänistä, et eiks oo avointa neuvolaa? Meillä avoin neuvola on täällä kerran viikossa ihan just sitä varten et saa tulla kuuntelemaan! Tai sit onko dopplerin hankinta mahdollista? Se on meillä ollu kyl ihan lifesaver! Mut nautihan nyt lomasta, ihanaa reissua teille <3

@Karhurouvanen Kiitos sulle sun ihanasta viestistä <3 Mäkin ajattelen noin niinkuin kirjoitit ja just toin et jokainen täälläkin palstalla kirjoitteleva on todellakin odottamassa sitä rakkauden hedelmää, koska ilman TODELLISTA rakkautta lapseen (ja puolisoonkin) ei sitä pientä olisi tulossa. Kuitenkin mä törmäsin niihin teksteihin siitä, ettei lapsi oo rakkauden tuotos koska munasolun omistaja ja siittiön omistaja EI ole romanttisessa suhteessa toistensa kanssa :'D Onhan tuo vähän hoopoa, koska enpä usko että kaikki avioliitonkaan sisällä luomusti siitetyt lapset olisivat nyt välttämättä hirveän romanttisesti latautuneita. Siis meinaan vanhempia. Kyllä sitä aika paljon on vieläkin niitä pariskuntia jotka on naimisissa kun nyt vaan ollaan ja erotakaan viititä. Ja musta on tyhmää että aina kirkko tai yhtään mikään taho tulee sanelemaan mikä on oikein ja mikä väärin tällaisissa asioissa, jotka nyt aika pitkälti pohjautuu mielipiteisiin. En mäkään anna painoarvoa jos kirkko (tai joku muu) öyhöttää jostain homouden tai aborttien syntisyydestä, oon vaan silleen että onpas nyt taas ääliötä meininkiä, mutta tää asia sivaltaa ja läheltä. Niin menee tunteisiin :( Ja toi @Rusakkonen :n linkkaama kirkon kanta on ihan jees, mut ärsyttää vaan tuo kohta että "jos molemmat vanhemmat ovat sitoutuneita". VIitataanko tällä että itsenäisten naisten lahjahoidot ei ois jees ja sit taas samalla myös tuntuu vähättelevälle meitä pariskuntiakin kohtaan, et ihan kun tähän lapseen ei muka ois sitouduttu. Et omilla soluilla saa lisääntyä mielin määrin ilman sitoutumista mutta lahjoilla ei. :'D


Sitten vielä vähän omaa juttua! Jos joku enää jaksaa lukea tänneasti :') Mä siis kerroin viikko sitten töissä et vauvaa odotetaan. Olen niin liikuttunut miten moni oli ihan oikeasti onnellinen meidän puolesta. En oo aikasemmin kokenut semmosta et joku ois mun puolesta oikeasti iloinen. Mä en oo kertonut lahjahoidoista, mut lapsettomuudesta oon ollut tosi avoin. Me siis kirjoitettiin faceen miehen kanssa pieni päivitys että monien vuosien suru ja tuska on nyt saatettu päätökseen ja vihdoin meitäkin onnisti. Sain myös paljon viestejä että kuinka ollut ongelmia muillakin (ihan yllättäviltäkin tyypeiltä!). Liikutuin ihan siitäkin et miten rankkaa ja hankalaa sitä muillakin on ja kuinka etuoikeutettu onkaan se osanen tästä väestöstä joka ei tällaista surua kohtaakaan vaan saa vauvat helpolla. Toivon niin paljon kaikkea hyvää niillekin tyypeille, kunpa heilläkin onnistaisi!

Ja sit vielä tähän masussa temmeltävään vauvaan! Eilen oli sellaset turnajaiset mahassa käynnissä et vähän hämmästyinkin, mut tänään selkeesti rauhallisempi päivä. Kun tulin kotiin ni pikkasen potkiskeltiin, ja ajattelin et nappaan nyt sitten edes videoo vauvasta, et voin näyttää illalla tulevalle isälle. Mut ei! Saamari heti kun kameran otin esiin niin liikkeet loppui. :D Ihan sama oli silloin viime ultrassakin, kun kauhea tanhuaminen oli menossa ja ultraajatkin oli et nappaapas nyt videoo, niin vauva pysähtyi kuin veitsellä leikaten. Et tätä muksua ei sit käskemällä vissiin saa tottelemaan :D Ihan hauskaa kyl sinänsä, alkaa luomaan jo "persoonaa" vauvalle.

Niin ja tänään sit mulla oli myös se neuvolan terapia. Ihan kiva kokemus ja uusi aika sovittiin, varmasti hyödyllistä. Kivaa että pidetään huolta ettei tartte pelätä tippuvansa johonkin rakoseen josta ei sitten enää ylös päästäkään. Lahjasolut oli vähän tuntematon juttu tälle, ja puhuikin biologisesta äidistä viitaten luovuttajaan. Yhdessä kohtaa myös sanoi että "se on hyvä että rakastat vauvaa vaikka se ei olekaan sun"(n) Tää tuntui vähän tyhmälle kommentille, kun totta kai se nyt mun on. Sitä en oo epäilly hetkeäkään nyt tässä raskaana ollessa. Mut annoin mennä (tän kerran:D) toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut siihen biologiseen äidittelyyn mun oli pakko sanoa sit yhdessä kohtaa et mä kyllä koen olevani se biologinen äiti, vaikken geneettinen äiti olekaan.
 
Noniin nyt on tietsikka auki ja voin kunnolla kirjoitella, eli kilometriviestiä tuloillaan :)

@Rusakkonen Hurjia nuo työvuorot. Mulla on kans aika tappotahti töissä (nytkin vuorot alkanu klo 4 tai 3 aamuyöllä) ja vuoroilla voi olla pituutta 14h ja lepoaikaa vuorojen välissä sen 9 tuntia. Mä kerroin nyt esimiehelle meidän tilanteesta ja hän oli superymmärtäväinen, ja lupasi että voidaan kattoa mulle inhimillisempää työtahtia (eli ei megapitkiä päiviä ainakaan montaa peräkkäin ja ajattelin nyt pyytää ettei enää laitettais näitä todella aikaisia aamuvuoroja, koska nää tekee selkeesti pahaa). Kunpa nyt sullakin asiat järkkääntyisi hyvin, niin ei tarvitse sitten kärsiä turhan takia.

@kirsillevauva tsemppiä teillekin kaikkeen! Ikävää et noita vuotoja vaan on... Mut mäkin vuodin sinne rv10/11 asti, kolme viikkoa yhteensä, ja silti kaikki hyvin. Uskoisin et sulla on sama et voi olla vielä parikin viikkoa kun joudut kärsimään tuosta ärsyttävästä tiputtelusta. Mut pääasia et kaikki on hyvin! Ja hyvä että ootte miehen kans saanu juteltua. Milloin olitte seurakunnan pariterapiassa? Mä käyn seurakunnan terapiassa ihan ittekseni ja oon tykännyt. Jos kokeilisitte kuitenkin? Tai sit ihan yksityiselläkin vois käydä, ja yhden kerran maksaa. Meillä ainakin aikanaan ihan yksi käynti riitti pahimpien kriisien ratkaisemiseksi :) 140€ muistaakseeni sekin käynti maksoi, mutta kesti kaksi tuntia ja tosiaan sen koommin ei tarttenu mennä. Varsinkin jos sulla on masennustaustaa niin ehdottomasti kandee hakea apua <3 Itellä myös tosi pahaa masennusta historiassa ja en halua et se palaa, varsinkin jos ja kun meille tää pikkainen kotiutuu vuoden alusta. Nauti nyt saikusta ja ota aikaa ittelles ja tee kaikkea kivaa <3

@BlackCat Voih, tsemppiä sinne kipujen kans! Mut tosiaan saikkua vaan sit jos tekee pahaa. Vaik ymmärrän kyllä et ikävää se saikun hakeminen, ittee ärsyttää ainakin jatkuvasti soitella työterveyteen ja valittaa ja sit soitella työnantajalle että taas oon poissa. Vaikka faktahan se on et oma ite ja oma vauva edellä, mikään työ ei oo niin tärkeetä et pitäis kärsiä <3 Mut ymmärrän rahapuolen, et jos tulot romahtaa ni harmittaahan sekin.

@Domi mikäs siellä nyt on tilanne? Onko tuntemuksia? :)

@Aislinn83 sulle vielä tarkemmin! Asuiks pk-seudulla? En yhtään muista et ootko kertonu missä päin suomee majailet, mutta tääl ainakin (Helsinki, espoo, vantaa) on mahis mennä sinne vauvaperheiden terapiaan, ihan ilmaiseksi :) Mä pääsin tosi nopsaan ja pakko kehua. Ja sit sydänäänistä, et eiks oo avointa neuvolaa? Meillä avoin neuvola on täällä kerran viikossa ihan just sitä varten et saa tulla kuuntelemaan! Tai sit onko dopplerin hankinta mahdollista? Se on meillä ollu kyl ihan lifesaver! Mut nautihan nyt lomasta, ihanaa reissua teille <3

@Karhurouvanen Kiitos sulle sun ihanasta viestistä <3 Mäkin ajattelen noin niinkuin kirjoitit ja just toin et jokainen täälläkin palstalla kirjoitteleva on todellakin odottamassa sitä rakkauden hedelmää, koska ilman TODELLISTA rakkautta lapseen (ja puolisoonkin) ei sitä pientä olisi tulossa. Kuitenkin mä törmäsin niihin teksteihin siitä, ettei lapsi oo rakkauden tuotos koska munasolun omistaja ja siittiön omistaja EI ole romanttisessa suhteessa toistensa kanssa :'D Onhan tuo vähän hoopoa, koska enpä usko että kaikki avioliitonkaan sisällä luomusti siitetyt lapset olisivat nyt välttämättä hirveän romanttisesti latautuneita. Siis meinaan vanhempia. Kyllä sitä aika paljon on vieläkin niitä pariskuntia jotka on naimisissa kun nyt vaan ollaan ja erotakaan viititä. Ja musta on tyhmää että aina kirkko tai yhtään mikään taho tulee sanelemaan mikä on oikein ja mikä väärin tällaisissa asioissa, jotka nyt aika pitkälti pohjautuu mielipiteisiin. En mäkään anna painoarvoa jos kirkko (tai joku muu) öyhöttää jostain homouden tai aborttien syntisyydestä, oon vaan silleen että onpas nyt taas ääliötä meininkiä, mutta tää asia sivaltaa ja läheltä. Niin menee tunteisiin :( Ja toi @Rusakkonen :n linkkaama kirkon kanta on ihan jees, mut ärsyttää vaan tuo kohta että "jos molemmat vanhemmat ovat sitoutuneita". VIitataanko tällä että itsenäisten naisten lahjahoidot ei ois jees ja sit taas samalla myös tuntuu vähättelevälle meitä pariskuntiakin kohtaan, et ihan kun tähän lapseen ei muka ois sitouduttu. Et omilla soluilla saa lisääntyä mielin määrin ilman sitoutumista mutta lahjoilla ei. :'D


Sitten vielä vähän omaa juttua! Jos joku enää jaksaa lukea tänneasti :') Mä siis kerroin viikko sitten töissä et vauvaa odotetaan. Olen niin liikuttunut miten moni oli ihan oikeasti onnellinen meidän puolesta. En oo aikasemmin kokenut semmosta et joku ois mun puolesta oikeasti iloinen. Mä en oo kertonut lahjahoidoista, mut lapsettomuudesta oon ollut tosi avoin. Me siis kirjoitettiin faceen miehen kanssa pieni päivitys että monien vuosien suru ja tuska on nyt saatettu päätökseen ja vihdoin meitäkin onnisti. Sain myös paljon viestejä että kuinka ollut ongelmia muillakin (ihan yllättäviltäkin tyypeiltä!). Liikutuin ihan siitäkin et miten rankkaa ja hankalaa sitä muillakin on ja kuinka etuoikeutettu onkaan se osanen tästä väestöstä joka ei tällaista surua kohtaakaan vaan saa vauvat helpolla. Toivon niin paljon kaikkea hyvää niillekin tyypeille, kunpa heilläkin onnistaisi!

Ja sit vielä tähän masussa temmeltävään vauvaan! Eilen oli sellaset turnajaiset mahassa käynnissä et vähän hämmästyinkin, mut tänään selkeesti rauhallisempi päivä. Kun tulin kotiin ni pikkasen potkiskeltiin, ja ajattelin et nappaan nyt sitten edes videoo vauvasta, et voin näyttää illalla tulevalle isälle. Mut ei! Saamari heti kun kameran otin esiin niin liikkeet loppui. :D Ihan sama oli silloin viime ultrassakin, kun kauhea tanhuaminen oli menossa ja ultraajatkin oli et nappaapas nyt videoo, niin vauva pysähtyi kuin veitsellä leikaten. Et tätä muksua ei sit käskemällä vissiin saa tottelemaan :D Ihan hauskaa kyl sinänsä, alkaa luomaan jo "persoonaa" vauvalle.

Niin ja tänään sit mulla oli myös se neuvolan terapia. Ihan kiva kokemus ja uusi aika sovittiin, varmasti hyödyllistä. Kivaa että pidetään huolta ettei tartte pelätä tippuvansa johonkin rakoseen josta ei sitten enää ylös päästäkään. Lahjasolut oli vähän tuntematon juttu tälle, ja puhuikin biologisesta äidistä viitaten luovuttajaan. Yhdessä kohtaa myös sanoi että "se on hyvä että rakastat vauvaa vaikka se ei olekaan sun"(n) Tää tuntui vähän tyhmälle kommentille, kun totta kai se nyt mun on. Sitä en oo epäilly hetkeäkään nyt tässä raskaana ollessa. Mut annoin mennä (tän kerran:D) toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut siihen biologiseen äidittelyyn mun oli pakko sanoa sit yhdessä kohtaa et mä kyllä koen olevani se biologinen äiti, vaikken geneettinen äiti olekaan.
Koskien toita: niinpa... ja kun minullahan on se tilanne, ettei ole mitaan tyoaikaa tai tyovuoroja, niin ei ole mitaan ‘todisteita’, minkalaisia vaatimukset kaytannossa minulle ovat... viimeisena parina viikkona pidin kirjaa tyopaivistani, joista nakyi aloitus- ja lopetusajat, tauot ja muut, mutta eipas sen peraan ole kukaan kysellyt. :) Hyva, etta Sinun tyonantajasi ymmartaa lain paalle. :)
 
@nyuu ei täällä tuntemuksia ole... :rolleyes: hää nyt sit ilmeisesti haluaa olla kyydissäkin pidemmän kaavan mukaan, kun viimein kerran.. toivottavasti sit vaikka se synnytys ois nopeempi.. hehee.. niin varmaan.. eilenkin kävin akupunktiossa (kolmas kerta nyt) mutta ei sekään vaan saa mitään aikaan.. no eipä sinällään edelleenkään niin hoppu mut kyllä minä hänet jo mielellään "tällä puolelle" ottaisin :love:

40+2
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

2.10 ... Kätilönvastaanotto, TSH, T4, hemoglobiini, ferriittikokeet
7.10 ... lääkäri
12.10 ... flunssarokote
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:
9.10 ... neuvolalääkäri

21.10 ... rakenneultra


millionnea:
30.9 ... terveydenhoitaja

Domi:

7.10 ... hyvinvointikontrolli

shelterme:
1.10 ... rakenneultra

kirsillevauva:
4.11. neuvola
18.11 neuvolalääkäri



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019

************
 
Yritin tuolta Raskauspolulta varata ultria, muttei siitä mitään tullut. Merkkasin kuitenkin neuvolakäynnit listalle.

Olin sit kuitenkin päivystyksessä ja hyvä niin! Selvisi, että jos vuodan, minulle pitää antaa joku pistos, koska minulla uupuu verestä reesus-tekijä. Joku gamma-d-pistos? Käskettiin ilmoittaa neuvolaan, koska nyt voi tulla "vääriä" vasta-aineita vereen. Pikkuinen voi kuitenkin hyvin ja nyt kokokin vastasi viikkoja 9+4 <3. Lääkäri säikäytti, kun ei ensin löytänyt sikiötä ja ilmoitti sen menehtyneen! Ihan kauhee moka! Löytyi sit kuitenkin painamalla laitetta. Mulla on kohtu ilmeisesti jotenkin takana...?
 
Moikka kaikki rakkaat kanssasiskot täältä vauvan tuoksuisesta kuplasta ❤
Terve, kaunis, ihana, söpö, täydellinen tyttäremme syntyi viime maanantaina suunnitellulla sektiolla. Hän on kiltti, hiljainen vauveliini. Ja sokerivauvaksi tosi pieni, kotiin toimme 2700g painoisen prinsessan :love:

Ihana kuulla @kirsillevauva hyviä uutisia :love:❤

P.S. Vauva näyttää samalta kuin minä vauvana, tosin hän on paljon pienempi :love: Ei ole käynyt mielessäkään etteikö tämä vauva olisi 100% minun, ja tietty mieheni. Ihan oma on, eikä lahjamunasolua edes osaa ajatella, vaikka ikuisesti kiitollinen olenkin luovuttajalle.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin! :love:

Ramiina & prinsessa 7 pv ❤
 
Moikka kaikki rakkaat kanssasiskot täältä vauvan tuoksuisesta kuplasta ❤
Terve, kaunis, ihana, söpö, täydellinen tyttäremme syntyi viime maanantaina suunnitellulla sektiolla. Hän on kiltti, hiljainen vauveliini. Ja sokerivauvaksi tosi pieni, kotiin toimme 2700g painoisen prinsessan :love:

Ihana kuulla @kirsillevauva hyviä uutisia :love:❤

P.S. Vauva näyttää samalta kuin minä vauvana, tosin hän on paljon pienempi :love: Ei ole käynyt mielessäkään etteikö tämä vauva olisi 100% minun, ja tietty mieheni. Ihan oma on, eikä lahjamunasolua edes osaa ajatella, vaikka ikuisesti kiitollinen olenkin luovuttajalle.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin! :love:

Ramiina & prinsessa 7 pv ❤
Ihania uutisia @Ramiina - sydamelliset onnittelut!!!!!
 

Yhteistyössä