~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@millionnea kiitos vinkistä, vähän nyt on vaan myöhässä.. tai siis toki jos ei kuitenkaan olisi tehneet aijemmin niin. Vyöhyketerapeutiltahan sillon joskus reilu kk sit kans kyselin niin se sano et ei voi kun riski et käynnistyy synnytys.. Mutta täähän tosiaan on varmastikkin sitä rannekanavaoireyhtymää joka johtuu loppuraskauden turvotuksesta (vaikkei päällisin puolin sitä olekkaan). Joten minä kuvittelen ja toivon et tää vaiva jäis sit tyyliin synnärille! Toki jos ei jää niin sit suuntaan ihmeessä sinne jäsenkorjaajalle juoksujalkaa..mutta en nyt taida parin päivän takia sellasta ryhtyä etsimään. Harmillista kun sulla on vaivoja, mutta onneksi sairaslomaa, niin ei ainakaan töissä tarvitse kärvistellä ja sen kautta vielä huonontaa oloa.. vaikka se (etenkin) yrittäjällä saattaa ottaa luonnonpäälle niin nyt tärkeintä on kuitenkin ne pikkuset (ja tietysti sinunkin vointi) Jännästi se vaan laittaa "arvoja uusiksi" etenkin meillä hoitotaustaisilla.. Paljon tsemppiä sinne! :love:
Samoin @Rusakkonen kuten lääkärit ja itsekkin olet todennut, nyt on tärkeämpääkin elämässä kun se työ! Sulla on kyllä tosiaan hurjasti noita kaikkia käyntejä.. hyvä että seurataan tarkasti.. (y)
@shelterme oliko miten erilainen se 4d? Kannattiko mielestäsi käydä? Onnea tyttö tiedosta.. Ujopiimästä puheen ollen, me kun ei tiedätä ja eilenkin sit sanoin kun alkoi ultraa ettei tiietä eikä halutua tietää, ni oli lääkäri et hyvä kun sanoit niin en möläytä, mutta sit se kyllä totes ultratessa että ei kyllä näkyiskään kun on niin kintut yhdessä :D

Lisäilin listaan päivät ..

Eipä aiheuttanut eilinen "kopelointikaan" mitään tulosta.. päin vastoin ei juur mitään tuntemuksia eilen ollut. Ja taas kävin lenkilläkin (niin kun useinpina päivinä) metässä aika vaativaa maastoa 3km polkuja pitkin vaan ei mitn. Joten eiköhän sitä sinne to ballonkin hakuun joudu.. Oli nyt tullut omakantaan eilinen niin sain tarkatettua yhen asian mitä jäin miettii et sanoko niin, eli 3cm oli vielä kohdunkaulaa (n) Ei siis sitä kyllä oikein tuntenut heijasteista akuhoitaja kun jo yli viikko sitten oli sitä mieltä ettei juurikaan enää olisi.. Näköjään ollut myös positiivinen streptokokki näyte.. plaah, jotenkin olinkin siitä 100% :(

41+3
 
No voi :poop: pitikö nyt huomata tuo streptokokki juttu.. kljsgljligji:mad:hsihgs.. siis piiiip.. kannattaa googlata, auttaako se antibiootti sit varmasti ettei se vauva saa tartuntaa!!!! :cry::cry::cry: ÄÄÄH! V*Tt*! Kirjaimellisesti
 
No voi :poop: pitikö nyt huomata tuo streptokokki juttu.. kljsgljligji:mad:hsihgs.. siis piiiip.. kannattaa googlata, auttaako se antibiootti sit varmasti ettei se vauva saa tartuntaa!!!! :cry::cry::cry: ÄÄÄH! V*Tt*! Kirjaimellisesti
Huutelen taas taustalta. Se lapsen streptokokkitartunta (mikä pahimmillaan johtaa sepsikseen) on todella harvinainen ja koska on aloitettu tuo ab-profylaksia nii sen myötä siitä on tullu vieläkin harvinaisempi. Se ab antaa kyllä hyvän suojan kun ajoissa aloitetaan ja sulle todennäköisesti ehditään aloittaa hyvissä ajoin (kun lapsivesi menee tai kun synnytys on käynnissä). Tuut saamaan sitä todennäköisesti monta annosta ennenku vauva maailmassa. Eli ei mitään hätää sen suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja Domi
@Domi kyllä se antibiootti pitäisi auttaa ihan hyvin. Oon ymmärtänyt, että sun saapuessa sairaalaan sitä aletaan tiputtelemaan ja laitetaan useampaan otteeseen tipan kautta. Mutta mun mielestä myös pitäisi se testi tehdä uudestaan kun menet sinne käynnistykseen tai jos alkaa itsekseen. Olen lukenut, että se strepton tilanne voisi kuulemma vaihdella, ja sen takia täällä HUS alueella se otetaankin aina synnärille saavuttaessa vasta.

Ihan hurjasti jaksamista loppyrysäyksen odotteluun, varmaan hermoja riipivää jos haluaisi jo päästä hommiin! Mistäs sitä tietää vaik vedet poksahtaiskin just kun vähiten odotat, nim, kokemusta on x2 :ROFLMAO: Jotkut vauvelit ne vaan tykkää siitä yksiöstään niin paljon ettei haluis millään lähteä :love:

Ja se ballonki on hyvä siitä, että se on niin iisi käynnistelytapa ja monilla auttaakin niin ettei välttämättä tarvita mitään muuta (y)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja Domi
@Domi, anteeksi, kun sössäsin päivityksen kanssa :) Mun päivämäärät olivat kunnossa! Onko se streptokokki siis joku flunssaan liittyvä?

@Rusakkonen ja @millionnea, mukavia saikkupäiviä :) Kuluuko aika hyvin? Mulla kuluu, kun nukun niin paljon. Hiljalleen yritän kotia saada kuntoon, en jaksa juuri mitään...

@shelterme, onnea tyttölupauksesta! Oliko se 4d vaikuttava kokemus? Suositteletko? Paljonko maksoi?

Itsellä on viimeinen intralipid-tiputus tänään. Viikkoja jo 10+5 ja sovittiin, että 12 viikolle tehdään. Itse laskin, että nyt riittää :) 2-3 viikon välein olen käynyt. Olen kyllä kiitollinen, vauva on pysynyt mukana vuodoista huolimatta!
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@kirsillevauva mulla ei o mitään ongelmia ajankulumisen suhteen! Eilen kävin aamul uimas, sit lounaalla ja ruokakaupassa. Kotiin. Päikkärit. Ruokaa laittamaan. Lapsi harrastukseen ja itse sohvalle kirjan kanssa. Tänään kävin perhekahvilassa tutustumassa paikallisiin äiteihin ja isiin jotta helmikuussa sit helpompi hypätä sinnekin mukaan. Illalla töihin kolmeks tunniks. Huomenna tapaan kaverin ja ajttelin vaan ommella ja illalla taas uimaan Näin nää päivät soljuu eteenpäin.

@Domi mulla esikoinen lähti käyntiin täysin yllättäen. Aamul käytiin nevolas, hiukka oli verenpaine korkeempi kuin yleensä. Sit kotiin ja itseasias puhallettiin villaa meidän kamarin lattiaan viel. Sain pellit kiinni uuneista ja kyykistyin kissalle ruokaa laittamaan niin vedet lorahti siihen. Sit autoon ja aamul poika maailmas. Ainoa, näin jälkikäteen muistunut tunne oli semmonen nipistävä tuol jossain sisällä. Mut nyt oon huomannut et sitä on tässäkin raskaudessa jo ny. Ihan kuin joku pitäis kynsillä kiinni jos tain tuolt sisält ja alhaalt. Poika synty 41+2, yliaikaiskontrollipäivänä. Mä niin pidän peukkuja sulle et lähtis ittellään eteneen tai sit pallol.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Ei tule aika pitkaksi, varsinkin kun nayttaa silta, etten voi ottaa koko tuota sairaslomaa. Meilla on taas nin huonot ehdot toissa, ettei ole kuin yksi kuukausi koko palkalla ja sitten toinen puolella, ja sitten ei mitaan muuta kuin ehka valtion sairasraha, jolla emme voi elaa. Joten taytyy ottaa selvaa, milloin nyt sitten on aitiyslomalle siirryttava.
 
Mullakin yliaikaiskontrollipäivän aamuna lorahti vettä kotona esikoisesta 41+4. Ei supistellut tai ollut mitenkään ihmeellinen olo koko aikana. Ainoa mitä oli sitä ennen mikä pisti miettimään oli että kuukausien ummetuksen jälkeen maha olikin löysällä muistaakseni 41+3. Oksitosiinilla käynnistettiin kun ei itsekseen vesistä huolimatta alkanut.
Nyt kuopuksesta ainoa asia mitä ehdin miettimään oli että maha oli laskeutuneen näköinen sinä aamuna kun yöllä lorahti vessareissulla vettä 35+5. Lähti itsekseen lopulta niin ei tarvinnut käynnistää.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@kirsillevauva ei oo mitään tekemistä tällä streptokokilla flunssan kanssa vaan "alakerran" ns. normibakteeristoa.. https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-raskaus/gbs-eli-b-ryhmän-streptokokki Mutta synnytyksessä jos tarttuu vauvalle niin hänelle vaarallinen..
Kiitos @hanba ja @Mandala rauhottelusta asian suhteen, niinhän se varmasti on, kuitenkin suht tavallista mutta.. Ja tosiaan jos vaikka nyt meniskin vedet ennen to niin sit vissiin vähän aijemmin saikulle ton positiivisuuden takia et kerkii sen antibiootin aloittaa.. Pitääkin ehkä huomena soittaa et pääsenkö sit kuitenkin to vielä kotiin kun ballonki laitetaan vai jäänkö ton takia suoraan.. jos ne vaikka sillon aamulla jo tiputtas ekan setin ja pääsis viel kotiin.. Mietin tuotakin et kun nyt ottivat sen tuolla hyvinvointi kontrollissa, niin entäs jos olis jo ajallaan alkanut synnytys, niin sit ei ois ollu otettuna koko testiä niin entäs sit..
Mulle on jo viikko tolkulla sanottu roikkuvasta mahasta :ROFLMAO: tosin tänään kyllä ite mainistin miehelle et onko tää voinut vielä lisää valua kun tuntuu et tossa tissejen alla olis ihan "litteää" vähän matkaa kun seisoo..
Jos jotain niin limaa kyllä vähän tulee.. mikähän päivä tuli sellanen ehkä sormenpään kokoinen klöntti sillon naureskelin et liekkä limatulppa :LOL: mutta ei sit sillon juuri muuta.. nyt on sit sellasta hmm.. kananmunanvakuaistyyppistä tullut.. en sit tiiä onko valkovuotoa (ei kylläkään oo siis muutoin raskausaikana ollut) vai sitä ns. tulppaa.. pyyhkiessä siis välillä tulee..

41+3
 
@Domi Meidän sairaalassa on käytäntönä, että heti kun vesi menee, niin ab aloitetaan välittömästi (koska sitten kun sikiökalvot ovat puhjenneet, on bakteereilla olemassa reitti kohtuun ja lapseen). Tarkoittaa siis sitä, että sit jäädään sairaalaan ja odotellaan käynnistyykö synnytys siitä vedenmenosta vai pitääkö alkaa käynnistää.

Meillä ballongin kanssa voi lähteä kotiin yöksi, jos vointi ja KTG on kunnossa. Sit jos kotona kipeytyy niin ettei pärjää (vaikka ballonki olis paikoillaan), niin saa tietty tulla sairaalaan. Viimeistään 24h laitosta ballonki poistetaan anyway, koska jos olis sitä pidempään, sekin on infektioriski. Ja sit jos ballongin kanssa vesi menee, niin sairaalaan jotta voidaan ottaa se pois ja jos GBS pos, nii aloittaa se ab.

Toki käytännöt voi vaihdella sairaanhoitopiireittäin.:)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja Domi
Heippa kaikille! Olen viettänyt vähän hiljaiseloa, kun en ole jaksanut kirjoittaa mitään. Työ on imenyt kaikki energiat ja loput on mennyt tavallisen arjen pyörittämiseen. Olen lueskellut teidän kuulumisia ja niitä hyviä kuulumisia on ollut ihana lukea. Erityisen jännityksellä olen odotellut, milloin @Domi saa nyytin syliin:love: Tsemppiä ja kärsivällisyyttä viimeisiin odotteluhetkiin!

Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja kaikki on hyvin:love::love: Huojentavaa ja ihanaa! Pieni liikkuu hyvin ahkerasti ja se aiheutti lääkärillekin ultran aikana hieman haastetta. Kasvojakaan ei halunnut kokonaan paljastaa, vaan piilotteli käsien takana.:p Ennenaikaisuuden riskin vuoksi olen äitipolilla seurannassa ja onneksi ei mitään viitteitä siitä ole, vaikka supistuksia onkin ollut jo useamman viikon.

Seuraava äitipolikontrolli on 6.11. ja neuvola ensi viikolla 14.10.

22+1
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@kirsillevauva ei oo mitään tekemistä tällä streptokokilla flunssan kanssa vaan "alakerran" ns. normibakteeristoa.. https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-raskaus/gbs-eli-b-ryhmän-streptokokki Mutta synnytyksessä jos tarttuu vauvalle niin hänelle vaarallinen..
Kiitos @hanba ja @Mandala rauhottelusta asian suhteen, niinhän se varmasti on, kuitenkin suht tavallista mutta.. Ja tosiaan jos vaikka nyt meniskin vedet ennen to niin sit vissiin vähän aijemmin saikulle ton positiivisuuden takia et kerkii sen antibiootin aloittaa.. Pitääkin ehkä huomena soittaa et pääsenkö sit kuitenkin to vielä kotiin kun ballonki laitetaan vai jäänkö ton takia suoraan.. jos ne vaikka sillon aamulla jo tiputtas ekan setin ja pääsis viel kotiin.. Mietin tuotakin et kun nyt ottivat sen tuolla hyvinvointi kontrollissa, niin entäs jos olis jo ajallaan alkanut synnytys, niin sit ei ois ollu otettuna koko testiä niin entäs sit..
Mulle on jo viikko tolkulla sanottu roikkuvasta mahasta :ROFLMAO: tosin tänään kyllä ite mainistin miehelle et onko tää voinut vielä lisää valua kun tuntuu et tossa tissejen alla olis ihan "litteää" vähän matkaa kun seisoo..
Jos jotain niin limaa kyllä vähän tulee.. mikähän päivä tuli sellanen ehkä sormenpään kokoinen klöntti sillon naureskelin et liekkä limatulppa :LOL: mutta ei sit sillon juuri muuta.. nyt on sit sellasta hmm.. kananmunanvakuaistyyppistä tullut.. en sit tiiä onko valkovuotoa (ei kylläkään oo siis muutoin raskausaikana ollut) vai sitä ns. tulppaa.. pyyhkiessä siis välillä tulee..

41+3
Mulla huomattiin, kun menin sairaalaan lapsivesien mentyä. Siitä aloittivat heti antibiootit 4 tunnin välein. Ja mulle sitä ehdittiin tiputtaa 2 vrk. Eikä tullut mitään tartuntoja(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

12.10 ... flunssarokote
23.10 ... kätilön vastaanotto
4.11 ... sairaalalääkäri
5.11 ... sairaalan kätilö
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:
9.10 ... neuvolalääkäri

21.10 ... rakenneultra

millionnea:
15.10 ...
Sokerirasitus 2
21.1 .... Äitiyspoli 2
30.10 ... Neuvola


Domi:

10.10 ... ballonki

kirsillevauva:
22.10 ... niskaturvotusultra
4.11 ... neuvola
18.11 ... neuvolalääkäri
12.12 ... rakenneultra

shelterme:
18.11 ... ultra (kasvukontrolli)

Jantzu:
14.10 ... neuvola
6.11 ... äityispolinkontrolli



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Just meinasinkin @Jantzu sun kuulumisia olikohan eilen huhuilla.. :) Ihanaa että rakenneultrassa kaikki hyvin :love: Näyttikös se sitä "toista päätä"? :sneaky::LOL: Halusitteko tietää?

Olen kyllä tosi ihmeissäni jos jotain ennen huomista tapahtuu, ei oo nimittäin su illan jälkeen juuri mitään kolotuksia (supistuksia jos ne nyt niitä on ollut ne vähäiset "menkkajomot" aijeminkaan) ollut, toki joku ihan ohi menevä, mutta sillon tosiaan vähän "lupaili" kun selkään säteili mutta nyt ei kyllä mitään...

41+4
 
Olin Dextralla viimeistä kertaa eilen :) Oli niin palveltu olo. Intralipid-tiputus. Hoitaja toi kaakaota, keksejä ja suklaata. Sit sain vielä allergisen reaktion (ihottuman) ja sitä ihmetteli kolme hoitajaa ja lääkäri. Sain allergialääkkeen ja odottelin 15 minuuttia. Itse en hätääntynyt yhtään, olen suht allerginen ja ollut ennenkin monesti vastaavaa ihottumaa. Olen varmaan herkistynyt liuoksen jollekin aineelle.

@Domi, onko huonmenna käynnistys <3

Kirsi ja pikkupeikko 10+6
 
@kirsillevauva Dextralla on aina ollu nii välittävä meininki <3 saatko nyt lopettaa sit kaikki lääkkeet ja olla ”normaali” odottaja :) ja joko Nt-ultra jännittää?

Mä halkean täällä jännityksestä, ens viikolla ois rakenneultra. Mitä jos siellä löytyykin jotain? Mä kävin neuvolalääkärillä yksityisellä tosiaan ja se lääkäri oli niin kultainen, että ultras kun olin niin stressissä. Vauvalla oli kaikki mainiosti, ja sillon oli kai rv17 tai 18 menossa, en muista enää! Onko mahdollista että silti jotain vakavaa olisi mahdollista näkyä nyt ensi viikolla? D: googlettelin raskaudenkeskeytyskokemuksia rakenneultran jälkeen niin lähes kaikissa niissä oli kyllä että jotain viitteitä on ollut näkyvissä jo aiemmissa ultrissa. Silti pelottaa!

Meillä vauva on alkanut liikkumaan ihan kunnolla, ja se on ihanaa:love: pikkaisen alkaa nauttimaankin kaiken pelon keskellä ja jotenkin vasta sisäistää nyt että raskaana ollaan kun maha kasvaa ja vauva rymyää!

Ja oliko se @Rusakkonen jolta kysyttiin että oliko vauva vahinko? meikä sai nyt samanlaisen kokemuksen tässä eilen:D kollega tuli onnittelemaan vauvasta, ja sit kysyi että ”halusitko sä sitä?” Vastasin et juu, kyllä halusin. Sit kollega kysyy perään et ”no mut antoks sun miehes pitää sitä?”:ROFLMAO::ROFLMAO: Naurahdin et no joo anto, sekin toivo tätä vauvaa kovasti ja yli kolme vuotta tätä tehtiinkin. Siihen kollega ihan järkyttyneenä parahti et ”ai noinko vaikeeta se lapsenteko on”:ROFLMAO::LOL: Me saatiin ainaki hyvät naurut illalla kun kerroin miehelle tästä keskustelusta. Vähän eri maailmoissa sitä eletään me ja nää joilta lapsenteko sujuu ihan ”vahingossakin”:D tää kollega siis tosi nuori, muakin nuorempi, eikä hällä oo lapsia tai edes ilmeisesti suunnitteillakaan.

Nyuu ja kohta pyörähtää rv21
 
@kirsillevauva Dextralla on aina ollu nii välittävä meininki <3 saatko nyt lopettaa sit kaikki lääkkeet ja olla ”normaali” odottaja :) ja joko Nt-ultra jännittää?

Mä halkean täällä jännityksestä, ens viikolla ois rakenneultra. Mitä jos siellä löytyykin jotain? Mä kävin neuvolalääkärillä yksityisellä tosiaan ja se lääkäri oli niin kultainen, että ultras kun olin niin stressissä. Vauvalla oli kaikki mainiosti, ja sillon oli kai rv17 tai 18 menossa, en muista enää! Onko mahdollista että silti jotain vakavaa olisi mahdollista näkyä nyt ensi viikolla? D: googlettelin raskaudenkeskeytyskokemuksia rakenneultran jälkeen niin lähes kaikissa niissä oli kyllä että jotain viitteitä on ollut näkyvissä jo aiemmissa ultrissa. Silti pelottaa!

Meillä vauva on alkanut liikkumaan ihan kunnolla, ja se on ihanaa:love: pikkaisen alkaa nauttimaankin kaiken pelon keskellä ja jotenkin vasta sisäistää nyt että raskaana ollaan kun maha kasvaa ja vauva rymyää!

Ja oliko se @Rusakkonen jolta kysyttiin että oliko vauva vahinko? meikä sai nyt samanlaisen kokemuksen tässä eilen:D kollega tuli onnittelemaan vauvasta, ja sit kysyi että ”halusitko sä sitä?” Vastasin et juu, kyllä halusin. Sit kollega kysyy perään et ”no mut antoks sun miehes pitää sitä?”:ROFLMAO::ROFLMAO: Naurahdin et no joo anto, sekin toivo tätä vauvaa kovasti ja yli kolme vuotta tätä tehtiinkin. Siihen kollega ihan järkyttyneenä parahti et ”ai noinko vaikeeta se lapsenteko on”:ROFLMAO::LOL: Me saatiin ainaki hyvät naurut illalla kun kerroin miehelle tästä keskustelusta. Vähän eri maailmoissa sitä eletään me ja nää joilta lapsenteko sujuu ihan ”vahingossakin”:D tää kollega siis tosi nuori, muakin nuorempi, eikä hällä oo lapsia tai edes ilmeisesti suunnitteillakaan.

Nyuu ja kohta pyörähtää rv21
SIis juu, minultahan sellaisia kyseltiin, ja.viela senkin jalkeen joku taas viime aikoina jossain minulta viela kysyi! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ja sinultahan @nyuu vasta kyseltiinkin, heh heh! Mulla on viela tassa niin dirty mind, etta kun taa tyyppi ei tainnut Sulta kysya, etta ‘antoks sun miehes pitaa sen’ vaan ‘sita’, niin tietysti mulle tuli taalla sellainen muutaman sekunnin double take ja mielessa kavi, etta MITA han oikein ajatteli Sinun pitaneen kadessa... no joo... tuhma Rusakkonen? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

ON - aitiysloma taitaa nyt sitten alkaa tasan nelja viikkoa ennen laskettua aikaa, kun sairaslomalta sinne mennaan, vaikka alun perin meinasin aloittaa myohemmin. Yksi kuukausi siina valissa pitaa menna puolella palkalla, kun ei ole tuolla siis muuta kuin 4 viikkoa taysipalkkaista sairaslomaa ja sitten heti seuraavat 4 viikkoa puolella palkalla. Missa taas tallaisiakin saantoja muualla on... Jostain taytyy kehittaa lisarahaa siis sille kuulle. No, mutta vauvan terveys ja elama ovat ne tarkeimmat!!! :love::love::love:

Rusakkonen ja iloinen vatsassa potkija 28+4
 
@nyuu, en osaa jännittää ultraa vielä. Oletan sintin olevan hengissä, koska nukuttaa niin paljon :) Niitä sairauksia ja poikkeavuuksia en osaa pelätä, elämä tuo eteen mitä tuo ja sen mukaan mennään. Ja eihän siinä seulota kuin down, joka on kuitenkin kehitysvammoista lievin. Minulla on vielä yksi terolut ja kaksi metformiini-tablettia. Lopettelen asteittain. Nyt alkoi 11+0 ja 12+0 ei ole enää tukilääkkeitä.

Siis, mitä ihmettä ihmiset utelee?! Ihan tahdittomia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tulin vaan toivottelemaan @Domi lle kaikkea hyvää ja onnea matkaan! Kohta Hän on täällä ja piiitkä odotus palkitaan. :love::love::love: Täällä ollaan hengessä mukana. <3

Onnea odotukseen kaikille muillekin täällä! :) Edelleen seurailen taivaltanne, vaikka omasta odotuksesta onkin jo "hetki" vierähtänyt... :whistle:
@Rusakkonen , olipa hyvä että pääsit ajoissa saikulle, vaikka se taloudellisesti kirpaiseekin. Sinun ja vauvan terveys ja hyvinvointi on nyt tärkeintä! :love: Työtaakkasi kuulosti aivan kohtuuttomalta kenelle tahansa, saati sitten raskaana olevalle.
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu, en osaa jännittää ultraa vielä. Oletan sintin olevan hengissä, koska nukuttaa niin paljon :) Niitä sairauksia ja poikkeavuuksia en osaa pelätä, elämä tuo eteen mitä tuo ja sen mukaan mennään. Ja eihän siinä seulota kuin down, joka on kuitenkin kehitysvammoista lievin. Minulla on vielä yksi terolut ja kaksi metformiini-tablettia. Lopettelen asteittain. Nyt alkoi 11+0 ja 12+0 ei ole enää tukilääkkeitä.

Siis, mitä ihmettä ihmiset utelee?! Ihan tahdittomia.
Uteliaasti kyselen, etta aiotko lopettaa myos metformiinin? Onko Sinulla yhden tabletin teho 500mg vai 750mg? Meinaan itse koko ajan unohtaa ottaa metformiinit jostain syysta...!
 
@Domi ja @kirsillevauva se 4D ultra on varmasti tosi kiva kokemus, jos vauva suostuu kunnolla näyttämään itsensä. Meillä kun tämä ujopiimä käänsi koko ajan selkäänsä ja kasvojaan niin 4d kuviin saatiin pääosin vaan hänen vasenta kättään. Ideanahan olisi nähdä kasvon piirteetkin todella hyvin. Välillä jumppasin siellä ja lri teki pitkään töitä et oltais saatu vauveli kääntymään. Vatsa oli ihan hellänä kun hän yritti painelemalla härnätä pikkuista siirtymään. Mut eipä suostunu! Käden rakenteet näkyi kyllä supertarkasti. Lri ehdotti, ettei laskuta siitä 4d ultran hintaa kun ei saada oikein kunnon kuvaa. Oli kyllä todella fiksua. Muutoin sen hinta kaikkineen olisi ollut 258,50 €. Hirmu hintaeroja ku Terveystalokohan se oli, jossa oli alkaen 360€!! Eipä mua jäänyt silti harmittamaan se ettei saaatu hienoa dvd:tä. Sain kuitenkin katsella pikkuista 1h 15 min :love:.
@Domi sulle vielä suuresti tsemppiä tämän päivän käynnistykseen. Ei tässä enää pitkään mene, kun hän on täällä.

@Jantzu hienoa kuulla sustakin pitkästä aikaa. Hienoja kuulumisia rakenneultrasta ja ah, pieni poika :love::love:.

@nyuu voi apua näitä ihmisten kommentteja! Kyllä säkin olit taas saanu osaksesi. Mä en ymmärrä miten tää onkin aihe, josta ihmiset saa töksäyteltyä mitä erilaisempia juttuja. Huh huh.
 

Yhteistyössä