~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hei kaikki! Kurkistan nyt varovasti tälle puolelle, mutten halua vielä listalle. Plussasin maanantaina ekasta lahjasoluhoidon siirrosta. Ikää on tosiaan jo 44v ja koskaan en ole tietääkseni raskaana ollut. Lapsettomuuden syy lienee endometrioosini, koska miehestä ei löytynyt vikaa. Yritystä on takana reilu 6.5 vuotta, mutta hoitoja aloimme harkita vasta viime keväänä.

Viime vuoden elokuussa pikkusiskoni - joka ei koskaan aiemmin ole halunnut lapsia - kertoi olevansa raskaana. Se oli tietysti ihanakin uutinen, mutta laukaisi minussa valtavan lapsettomuuden kriisin. Paljon tuli itkettyä. Vuosien tauon jälkeen tilasin taas kasan ovulaatiotestejä ja ajattelin, että siskon raskausajan saan vielä yrittää. Tämän vuoden puolella kiertoni alkoivatkin venyä parin kuukauden mittaisiksi ja kävi selväksi, että ei tässä luomulasta saada aikaiseksi. Googlettelin yli nelikymppisten onnistumisprosentteja hoidoilla ja itkin lisää - olisi pitänyt hakea apua jo paljon aiemmin. Sitten kuulin lahjasoluhoidoista! Tämä tuntui heti meille sopivalta vaihtoehdolta enkä ole missään vaiheessa kokenut hankalaksi sitä, että kuvassa on mukana se kolmas ihminen, joka on antanut meille suurimman mahdollisen lahjan. ❤

En uskonut tämän onnistuvan ja olo on hyvin epätodellinen. Uusia pelkoja keksin koko ajan. Yritetään mennä päivä kerrallaan, eihän tässä muutakaan voi. Tänään on kai 5+0 (12.11. siirrettiin 6pv) ja parin viikon kuluttua voisi käydä ultrassa katsomassa onko siellä mitään...
 
@Aislinn83 Ihanaa kun teillä on ultra tiedossa ja sehän on ihan kohta jo:love: Onhan sulla vielä hetki aikaa ja viimeistään sitten äitiyslomalla laittelet vauvansydeemit kuntoon:rolleyes: ...Tai sitten pyydät mut apuun, Terveisin eräs, jolla on jo vauvan huone verhoja ja mattoa vaille valmis:LOL:
:rolleyes::love:

@odotuksenodotus Miehet ovat kyllä rauhallisuudessaan usein aika Viisaita:D
:rolleyes::love:

Tervetuloa @Silmu75 ja Miljoonasti onnea plussasta:love::love::love: Nimimerkkisi onkin mulle tuttu tuolta toiselta puolelta vaikka en olekaan siellä keskusteluun osallistunut:)
 
Mulla on ollut sellaista pistävää kipua alavatsassa ja häpyluun takana, ei siis liity raskauteen vaan tätä on ollut jo vuosia aina silloin tällöin. Googlailin eilen ja diagnosoin itselleni munuaisaltaan tulehduksen kun selässäkin on kipeä kohta - ja sitten tietty panikoin, että nyt on joku infektio ja vauva vaarassa. Oli pakko käväistä Terveystalossa kotimatkalla ja osuipa kohdalle aivan ihana lääkäri! Ei ollut mitään virtsavaivoja tms vaan epäili kivun liittyvän kystaan kun itselläänkin on ollut samanlaista. Mä en edes tiennyt, että kysta voi kipuilla muutenkin kuin jos puhkeaa.

Yhden huolen voi pyyhkiä pois loputtomalta murhelistalta. :)

Tiistaiaamuna kävin Synlabissa mittauttamassa hcg:n ja oletin tuloksen tulevan samana päivänä. No ei kun se kestää 2-3 päivää ja ilmeisesti sitten sen kolme kun ei vieläkään näy mitään. :cautious:
 
Ei ole totta @Silmu75 ton hcg:n kanssa?! Ihan uskomattoman hidasta toimintaa!
No nyt katsoin tarkemmin mitä ne sieltä vastasi mulle kun kyselin tulosta yhteydenottolomakkeen kautta: se onkin joku hemmetin vapaa-hcg mitä ne mun näytteestä testaa ja liittyy jotenkin syöpäepäilyihin. Siis en mä tiennyt, että hcg-testejä on monia erilaisia ja se näytteen ottanut hoitajakin kysyi vaan, että niin hcg:kö mitataan. Että tuleekohan sieltä nyt mitään lukemaa vai vain tieto ettei mulla ole syöpää? Tai jos onkin? o_O:eek::cautious: Kyllä harmittaa jos meni sekin satanen hukkaan. :mad:
 
No nyt katsoin tarkemmin mitä ne sieltä vastasi mulle kun kyselin tulosta yhteydenottolomakkeen kautta: se onkin joku hemmetin vapaa-hcg mitä ne mun näytteestä testaa ja liittyy jotenkin syöpäepäilyihin. Siis en mä tiennyt, että hcg-testejä on monia erilaisia ja se näytteen ottanut hoitajakin kysyi vaan, että niin hcg:kö mitataan. Että tuleekohan sieltä nyt mitään lukemaa vai vain tieto ettei mulla ole syöpää? Tai jos onkin? o_O:eek::cautious: Kyllä harmittaa jos meni sekin satanen hukkaan. :mad:
mitä ihmettä?? Oon kyllä nyt ihan sanaton.. täytyy kyllä sanoa että en tosiaan tiennyt että on olemassa joitain muitakin hcg-testejä! Apua.. sun pitää varmaan olla sinne yhteydessä ja sanoa että nyt on kyllä joku kommunikaatioon liittyvä ongelma käynyt että saisiko uudet testit samalla rahalla, kiitos!
 
mitä ihmettä?? Oon kyllä nyt ihan sanaton.. täytyy kyllä sanoa että en tosiaan tiennyt että on olemassa joitain muitakin hcg-testejä! Apua.. sun pitää varmaan olla sinne yhteydessä ja sanoa että nyt on kyllä joku kommunikaatioon liittyvä ongelma käynyt että saisiko uudet testit samalla rahalla, kiitos!
Ja nyt kun katoin, niin se tavallinen hcg olisi ollut myös puolet halvempi! Tämän siitä saa kun laitetaan ihminen varaamaan itse aika netistä eikä tajua mitä pitäis varata... Laitoin sinne viestiä, toivottavasti sieltä nyt tulis se lukema kuitenkin.
 
Ja nyt kun katoin, niin se tavallinen hcg olisi ollut myös puolet halvempi! Tämän siitä saa kun laitetaan ihminen varaamaan itse aika netistä eikä tajua mitä pitäis varata... Laitoin sinne viestiä, toivottavasti sieltä nyt tulis se lukema kuitenkin.
voi ei.. toivotaan että saat myös oikeat tulokset! Onhan se toki hyvä saada samalla tuo syöpä juttukin selvitettyä (y)
 
Nyt kavi se pahin mahdollinen, vauva on kuollut kohtuun, luultavasti yolla. Eli otattehan minut pois kaikilta listoilta. Varmaankin yritamme viela, mutta nyt tauko tietenkin tulee palstailuun. Syyta tuskin saadaan selville, mutta ei ole kuulemma ikaani liittyvaa. Joudun synnyttamaan vauvan muutaman paivan paasta.:cry::cry:

35+5
 
@Rusakkonen apua mun sydän melkein pysähtyi kun luin viestisi!!! On kyllä todellakin pahin mahdollinen suru kohdannut teidät, olen sanaton...!! Mikään mitä tähän sanoo ei varmasti auta yhtään, mutta olet ajatuksissa. Olen niin surullinen teidän puolesta :cry::cry::cry:
Lähetän myös paljon voimia tulevaan koitokseen, sellaiseen mihin ei kenenkään naisen koskaan toivoisi joutuvan. Tukekaa toisianne tänä vaikeana aikana ♥
 
Mullakin sydän jätti lyönnin välistä.
Olen todella, todella pahoillani ja otan osaa suureen suruunne.
Aivan sanattomaksi vetää, eihän tässä ole mistään sanoista hyötyä.
Hyvin järkyttävä uutinen. :cry:
Voimia tulevaan!
 
Äiti, minun täytyy jatkaa

Äiti, minun täytyy jatkaa.
Joku kutsuu kulkemaan.
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinassa,
siellä olen minäkin.

Siellä, missä korkealla
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla,
siellä olen minäkin.

Äiti, katso, kuinka kasvan!
Kuule, kuinka kohisen!
Minkä kasvoin viime vuonna,
tänään kasvan ohi sen.

Avara on taivaan syli.
Tuulen teitä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli,
siinä olen minäkin.

Älä pelkää. Tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin.
Iltatuulen hyväilyssä:
siinä olen minäkin

Rusakkonen....mulla ei ole sanoja, ei mitään, mikä voisi nyt helpottaa.
Onneksi joku muu oli kirjoittanut tämän❤
Olette ajatuksissa. Tää tapahtuna on jotain sellaista, mitä ei pysty käsittelemään mitä ei voi millään ymmärtää
 
@Rusakkonen

Ei ole sanoja
kuvailemaan tuskaa,
kun saattaa
oman lapsen hautaan.

Pienen pieneen rasiaan
Sinut peittelin hiljaa
pienen pieni poikani
taikaviitta sua turvaa.

Äiti sinua rakastaa
hiljaa Sinulle laulaa
viimeisen tuutulaulun
nuku rakkaani rauhaan.

Niin paljon rakkautta
niin paljon toivoa
niin paljon uskoa
että me vielä tavataan.


@Rusakkonen Voimia vaikeana aikana!
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Allotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
odotuksenodotus 1 ivf/icsi 2 Pas....ensimmäinen...2.8.2020




Tulevat tapahtumat :love:



kirsillevauva:
12.12 ... rakenneultra
16.12 fysioterapia
30.12. Kela-neuvola

shelterme:
2.12 neuvolalääkäri
3.12 pelkopoli
17.12 kasvu-ultra

Jantzu:

Pupuna112:
neuvola 25.11
2.12 NIPS
16.12 niskaturvotus ultra
30.12 sokerirasitus

Karhurouvanen:
11.12. rakenneultra
7.1.20 neuvola

BlackCat
neuvola 27.11

neuvolalääkäri 27.11

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Sen mun väärän hcg-testin tulos tuli viimein: 2107. En vaan nyt sitten tiedä onko tuo mitenkään vertailukelpoinen tavalliseen testiin kun tutkimusmenetelmä oli varmaan eri, vai miksi siinä muuten olisi mennyt kolme päivää? Mutta viitearvoissa ei-raskaana olevan arvon pitäis olla se normaali viisi tai alle, että kyllä tuo nyt varmaan ainakin varmisti raskauden.
 

Yhteistyössä