~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ramiina
Moikka kaikille, tulin pitkästä aikaa kurkistelemaan tänne. Ihan ensimmäisenä @Rusakkonen Olen todella pahoillani ja otan osaa järkyttävän suureen suruun ❤ Kauhistuin kun näin että koitte miehesi kanssa näin suuren menetyksen, itken jopa tätä kirjoittaessani. Olen niin pahoillani :cry:❤ Iso lämmin halaus

@kirsillevauva Ihana nähdä että teillä menee hyvin ja vauvan syntymä lähestyy kovaa vauhtia :love:

Kaikille muillekin halaukset ja onnea omiin vaiheisiin :love:

-Ramiina ja vieressä päiväunilla kellivä ihana prinsessa 4kk (ylihuomenna)

P.S. On jo uusi vauvakuume! Haluan lisää ja lisää :love: On siis todella kiltti tyttö meillä (y) Parin vuoden päästä toivottavasti lähdetään uusiin hoitoihin :love:

kirsillevauva
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
[email protected] ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20

Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
22.1.20 äitiysfyssari
11.2 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia

shelterme:

Jantzu:
23.1 neuvola (th+lääkäri)
5.2 äitipoli

Pupuna112:
29.1. neuvolalääkäri
11.2 rakenneultra
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen:
22.1 ja 28.1 synnytysvalmennus
4.2 sokerirasitus

Aislinn83

Ellinoora38
23.1. neuvola

Silmu75

Aallotar19
22.1 kela-neuvola

Puhalluskukka

kiia-s

5.2 neuvola

Jasmina20
12.2 ultra

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön

kirsillevauva
@Ellinoora38, @Silmu75 onnea teille hyvistä ultrakuulumista. Ja @Jasmina20 plussasta!

Hienoa @Sukkis, että kääntö onnistui. Ikävä, ettet jaksa mitään tehdä. Varmaan pitkästyttävää vaan olla ja odottaa.

@Ensikatse, pitkä viikko sinulla edessä! Toivottan, että pieni nousee oikeille mitoille!

@Ramiina, kiitos terveisistä ja ihana, että olet noin onnellinen :)

MInulla on huomenna äitiysfyssari. Inhottavan aikainen herätys. Viime yönä oli taas valkovuotoa ihan hulluna, pikkuhousut ihan likomärät. En nyt enää huolestu tuosta, kun tulee vain yöllä. Pikkuinen on tosi vilkas <3. Kaksi kuukautta vielä töitä ja sit alkaa äippäloma :)

Talokuume iski, haluaisin muuttaa maalle. Sinänsä aika tyhmä haave, kun ollaan molemmat ihan kädettömiä ja tapan parvekekukatkin... Mutta oma piha ja rauha kiinnostaisivat :)

Jasmina20
@Wintersun onnea hyvistä ultra uutisista :love:
Onko muut menny hyvin vähäisillä oireilla plussan jälkeen? Ihmetyttää kun ei kauheesti mitään ole. Lämmöt ei ole koholla, ei ole paha olo tms. Tissit vaan kipeät ja välillä pää särkee. :cautious: viime raskaudessa taisi vko 6-7 alkaa pahoinvointi. Nyt siis 4+4.
Milloin olette uskaltaneet kertoa lähipiirille? :)

Aislinn83
Onnea @Wintersun hyvistä uä-kuulumisista kuin myös @Silmu75 nt-ultran tuloksista, en tainnut niistä vielä onnitella. :)

Ja tervetuloa sekä onnea myös @Jasmina20 plussasta!

@shelterme apua kuinka jännittävää, sä olet ihan maaliviivalla! :love::love: Eli viikko siihen että alkaa käynnistys ja sitä myöten sitten vauva on täällä. Niin hirmuihanaa!!!! :love::love:

Mitäs @Karhurouvanen kuulumiset sekä @nyuu? :):)

@Sukkis onneksi vauva kääntyi kuitenkin, ei tuo loppuaika helppoa ole. Vaikka se aika välillä mateleekin niin kyllä se kuitenkin kuluu vaikkei uskoisi. :D

@Ramiina kiva kuulla sinunkin kuulumisia. :love: Meillä myös toiveena olisi sisarus jos tästä nyt ensin kaikki hengissä selvitään mutta olen itse varautunut kyllä ettei salama iske tänne kahdesti.

@kirsillevauva ootteko katselleet taloja mistään rauhallisemmalta sijainnilta? :) Meilläkin haaveissa ostaa vähän isompi asunto kuin tämä mutta eipä oikein ole otolliset hetket kun multakin just työpaikka meni alta. :(

Me oltiin tiistaina synnytysvalmennuksessa sairaalassa ja tykättiin siitä kovasti, paljon on sen jälkeen pyörinyt synnytysasiat mielessä. Ja konkretisoi sekin kun pääsi synnärille tutustumaan. Ensi viikolla mennään myös oman kunnan neuvolan järjestämään perhevalmennukseen jossa on tietoa mm. synnytyksestä, imetyksestä, vauvan hoidosta ja kantoasennoista ym. Tosi kiva että tuollaisia järkätään!

Mulle voisi listalle lisätä:
neuvola lääkäri ja hoitajakäynti 29.1

Ellinoora38
Onnea @Wintersun ultrauutisista!! :love:

@Jasmina20 Mulla alko pahoinvointi vasta viikolla 7 eikä ole ollut kovin pahaa. Sitä ennen vaan kipeät turvonneet rinnat, nälkä ja vaihtelevasti vatsaoireita.

Eka neuvolakäynti takana. Heidän laskuri päivän edellä kuin muut laskurit (n) Jutusteltiin noin tunti ja oli kyllä niin mukava terveydenhoitaja. Todella sympaattisen oloinen. Nyt sitte taas odotellaan monta viikkoa että jotain tapahtuu seuraavaksi. Ei millään jaksais. Tänään oli myös pakko kertoa esimiehelle ja suhtautui kyllä niin ihanasti. Helpotti kovasti ettei tartte enää salata häneltä kun tässä alkaa näitä ”omia menoja” ilmaantua :)

8+1 tai 2

Jantzu
Oi ihanaa, kun täällä on monta positiivista uutista! Onnea kaikille teille ihanille ultrakuulumisten saaneille!:love:

@Ellinoora38 Mun käsittääkseni neuvolan laskukaava ei aina pidä paikkaansa hoitoalkuisten raskauksien osalta. Neuvola laskee yleensä edellisistä kuukautisista ja kun ivf/icsi raskaudet tulisi laskea alkion iän/hedelmöityksen mukaan ja siihen lisätä 2viikkoa. Monenko päivän alkio sulle siirrettiin? Tuoresiirto?

@shelterme Jännittävää! Sulla on jo tosi lähellä h-hetki! Tuo on kyllä optimaalinen tilanne käynnistykselle, kun keho on saanut itse kypsyttää paikkoja luonnolliseen tahtiin. Onko kokoarvio minkälainen?

Oma napa: mä kävin tänään neuvolassa lääkärillä. Kohdunkaula on pehmentynyt, mutta edelleen kiinni. Pituudesta ei sanonut muuta kuin ”lyhentynyt”. Lääkäri totesi, että pää on laskeutunut jo melko alas lantioon, et aikalailla lähtövalmiudessa hän alkaa jo olla. Olokin on jo kyllä sen mukainen, et voisin ihan mielelläni luopua jo tästä lisäpainosta, kun selkä, lonkat ja polvet alkaa olla vähän liian kovilla. Mut eipä tässä auta muuta kuin odotella ajan kulumista. Välillä tuntuu, että tämä odottaminen vain pahentaa jännitystä:unsure:

rv 37+3

Seesam78
Täällä on mennyt aika töitten ja opiskelujen parissa. Ei suoraan sanottuna ihan hirveästi kumpikaan nyt kiinnosta, vaan mieli pyörii vaan tulevassa. Mietin meidän asumiskuvioita (asutaan työsuhdeasunnossa ja vuokrasoppari on tän vuoden loppuun, eikä välttämättä saada sille jatkoa) ja opiskelua äitiysvapaalla.

Olo on ollut vaihteleva. Välillä on etovaa oloa ja varsinkin pitkät päivät on tuntuneet raskailta. Välillä on sitten lähes normaali olo. Haju- ja makuaisti on tosi herkillä ja näköjään pahalta haisee ruokien lisäksi myös oma mies (ja kaikki ihmiset, joita kohtaan julkisilla paikoilla). :D Jospa tää helpottais jossain vaiheessa...

Ens keskiviikkona eli 29.1. on toinen ultra klinikalla. Sen jälkeen siirrytään sitten julkiselle puolella. Ensimmäinen neuvola-aika on varattu 4.2. :)

Ellinoora38
@Jantzu 5-päiväinen tuoresiirtona ja mä en edes ole neuvolaan antanut edellisten kuukautisten ajankohtaa kun kiertoa manipuloitiin hieman sopivan punktioajankohdan saamiseksi. No eipä tuo mua niin häiritse kun vaan yhdestä päivästä kyse. Tsemppiä sulle viimemetreille :love:

@Seesam78 Mua ällöttää tällä hetkellä erityisesti miesten partavesien hajut. Julkiset kulkuneuvot ja hissit on erityisesti nyt hankalia paikkoja :ninja::D Oon pelänny jos oman rakkaan koiran haju alkais jotenkin ällöttää, mutta ei onneksi. Yhtä hyvälle tuoksuu kuin ennenkin :love:

• Tykkää
Reactions: Jantzu
Jantzu
@Ellinoora38 Kiitän! :love: Yks päivä sinne tänne. Mullakinhan on jostain syystä yhdellä päivällä pykältänyt: neuvolan tiedoissa on ihan oikein, mutta ison sairaalan tiedoissa on yks päivä enemmän. Yks äitipolin lääkäri korjasi sen puoli välissä raskautta, mutta tän vuoden puolella päivän heitto ilmestyi takaisin. Vähän outo, mut eipä sillä ole tässä kohtaa merkitystä:cautious:

shelterme
@Aislinn83 ei sitä oikein meinaa tajuta, että maaliviiva häämöttää jo. Juurihan sitä jännitti nouseeko se hcg niinku pitää. Toisaalta tuntuu, että siitä ajasta on ikuisuus. Kun miettii, että kesä oli alkamassa ja nyt tuntuu et on vaan loputon syksy ja kesä on tooooosi kaukainen muisto. Mut sitte taas tuntuu, että jonnekin on kadonnut mystisesti melkein 9 kk elämästä!

@Jantzu toivottavasti ei sinullakaan pitkää odotusta enää. Pikkuinen alkaa siellä olla hyvin lähtökuopissaan. Ajattele, nyt on sellaiset viikot, että synnytys voi aivan hyvin käynnistyä milloin tahansa. Meidän tyllerön kokoarvio oli 3060 g. Pojasta oli silloin 2 pv myöhemmillä viikoilla 3100 g ja syntyi siitä seuraavana päivänä painaen 2850 g. Ennen mittausta lri kysyi multa, että miltä musta itsestä tuntuu, minkä kokoinen arvioisin olevan. Vastasin, että hieman isompi kuin esikoinen, mutta ei paljon. Ja näinhän se menisi tuon arvion mukaan. Enkä usko kauheasti edes heittävän. Arvioin sen perusteella, ettei mulla ole tullut yhtään painoa raskauden aikana niinku ei viimeksikään (tätä lri jaksaa ihmetellä) ja vatsa on kutakuinkin samankokoinen. Istukka on molemmista etuseinämässä, mutta tämä asukki tuntuu olevan voimakkaampi liikkeissään niin sillä perusteella arvioin, että hieman isompi. Saa nähdä mikä on lopputulema. Sen lääkäri sanoi varmaksi, että vaikka kyseessä on arvio, niin tietää ettei mikään kovin isokokoinen vauva ole tulossa. 50 cm vaatteita olenkin varannut tällä kertaa reilusti. Esikoinen, kun oli 48 cm pitkä ja en ollut paljon ostanut ihan pieniä. Kun olin vaan kuullut joka paikasta, että ne menee yleensä niin vähän aikaa, ettei niitä kannata hamstrata. Meillä käytettiin pitkään ihan pieniä. Äitini ja anoppi osti meille lahjaksi kasan 50 cm vaatteita, jotka nekin osa näytti todella isoilta meidän kirpun päällä.

ON: taas täällä kukun keskellä yötä. Vessahätään kun herää, niin sitten ei löydy enää hyvää asentoa missä uni tulis. Pitkän pyörimisen jälkeen tulin sitten palstailemaan. Nytkin alavatsassa on ihme menkkamaista juilintaa, mutta ei mitään kunnon suppareita. Oletin, että yöllä voi alkaa, kun kunnolla paikkoja kopeloitiin lääkärin ja vielä harjoittelijan toimesta. No onhan tässä tätä yötä vielä jäljellä... kohta iskee jo nälkäkin kun tässä hereillä.

Olen miettinyt mitähän kuuluu @millionnea... ei ole aikapäiviin mitään kuulunut. Mahtaakohan kaikki olla ihan hyvin hänellä...

Sukkis
Mä niin tiedän nuo yövalvomiset @shelterme :eek: Mäkin taas valvoin n. 2.30-5.30 välillä. Yleensä on just se vessaan herääminen mikä herättää ja jonka jälkeen en tahdo saada enää unta. Viime yönä heräsin refluksiin, hyi kamala :confused: Ja miten sitä yhtäkkiä nyt tuli kun närästystä taas ollut vähemmän käännön jälkeen.. Ja sit kun jonkun aikaa valvoo niin tulee nälkä ja on pakko syödä.

kiia-s
Ei oo pitkään aikaan tullu kirjoteltua niin pitåä nyt jotain laittaa :D Tasasesti on täällä menny pientä pahoinvointia melkein kokoajan mutta ei kovin monesti ole tarvinnut oksentaa. Vatsa turpoaa iltaa kohden kauheesti ja on arka joten housuvalikoima on jäänyt pieneksi.
Minä elän jotenki vielä ihan siinä alkuraskaudessa alkuhan vielki menos mut sieo rv4-5 jotenki olen kokoajan ajatukses et siel on vaan joku millin kokonen litteä alkio ja ihan hämmästyy ku lukee noita raskausviikko juttuja et mitä tapahtuu millonki nii et kuinka paljon se alkaa jo näyttää ihmiseltä kädet ja silmät yms jo alkanu kehittyä :eek:
Vielä reilu viikko neuvolaan pitäs alkaa täytellä niitä kyselyitä..

En enää muista ketä oon jo onnitellu mut onnea kaikille ja kiva et tääl on ollu positiivisia uutisia:love:

• Tykkää
Reactions: Seesam78
Silmu75
Jotenkin omituista aikaa tämä toisen kolmanneksen alku kun ei ole enää oikein oireita, muttei tietty vielä liikkeitäkään, niin jotenkin sitä välillä melkein unohtaa olevansa raskaana. Ollaan kyllä enemmän alettu puhumaan vauvasta ja mies silittelee masua, mutta jotenkin epätodelliselle tuntuu vieläkin. Seuraava neuvola on tasan kahden viikon päästä, jokohan silloin kuunneltaisiin sydänäänet, että saisi edes jonkin elonmerkin. Viimeksi sanottiin vain, että myöhemmin aletaan kuuntelemaan, mutta siis milloin? :cautious:

Tässä vaiheessa kuvittelen, että no sitten rakenneultran jälkeen (ja siihen on vielä 7 viikkoa!) uskallan jo kunnolla iloita ja luottaa, että kaikki menee hyvin. Luulen kuitenkin, että keksin sitten taas jotain uutta murehdittavaa...

13+6

• Tykkää
Reactions: Seesam78
Pupuna112
@Silmu75 mulla oli toka neuvola myös rv 15+6 ja silloin kuunneltiin sydänäänet, eiköhän siis sullakin kahden viikon päästä kuunnella :) mulla oli neuvolalääkäri tänään, aika nopea käynti kun olen voinut hyvin eikä ollut mitään varsinaisia huolen aiheita. Aloin viime viikolla tuntea vauvan liikkeitä ja niitä on nyt tuntunut päivittäin, ihanaa kun tietää että pieni on elossa ja aktiivisena :love: rv 18+6 tänään eli ensi viikolla on jo puoliväli!

Silmu75
@Pupuna112 Jokainen taitaa kuvailla niitä liikkeitä eri tavalla, mutta miltä ne susta tuntuu? Kysyin siskolta milloin se tunsi liikkeet, niin kuulemma vasta rv21! :eek: Voi tietty olla ettei vain ole aiempia tuntemuksia osannut tulkita liikkeiksi.

Karhurouvanen
@Silmu75 Mäkin tunsin liikkeitä vasta ekan kerran rv 21, rakenneultraa seuraavana päivänä alkoi tuntumaan. Mulla on istukka etuseinämässä niin se vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Sitten kun ne alkoi tuntumaan niin tuntui ihan kunnolla ja siitä eteenpäin joka päivä:rolleyes: Se on musta sellanen sydämen muljahtelutunne mutta tuntuu vatsassa:D Nyt on lisäksi vähän erilaistakin, potkua ja töytäilyä kuin myös tuota muljahtelua:love:

Kotidopplerilla alkoi sydänäänet kuulua rv 12 alkaen:love:

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyvää vointia, kauheeta kiirettä ollut, palailen myöhemmin taas, tää on tämmönen pikakommentti:)

Karhurouvanen 27+3