~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kyllä mullakin on satunnaisia supistuksia ollu jo niin kauan kun kohtu tuntunu mahanahan läpi. Joskus 24+ oli yhtenä päivänä sen verran monta ja pitkäkestosenakin että kävin seuraavana päivänä neuvolassa. Siellä sattu oleen onneks lääkäri paikalla ja pääsin heti tarkistukseen jossa tunnusteli että vaikuttaa normaalilta.. eihän toi tietty niin tarkka oo kun ultrassa, mut kai ne asiantuntijat suunnilleen tietää minkä pitunen/kovunen kohdunkaula yleensä on jne.
Viime viikkoina on alkanu tuntuun sellasta aavistuksen epämiellyttävää jomotusta lantion pohjassa niiden aikana että tietää jo kokeilemattakin että kohtu on sellanen kova. Jotkut supistukset on vieläkin täysin kivuttomia.

Tänään neuvolassa mahan tunnustelussa ja nyt on kääntyny pää alaspäin! No eihän siitä takeita oo että pysyy näin kun vielä tilaa kääntyillä, mut parin viikon päästä katotaan taas uudestaan.

33+5
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ...
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016


Tapahtumia tulossa :)


Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
JONPA77 - varhaisultra 17.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Misericordia - np-ultra 24.3.
Elika - varhaisultra 29.3.
lullaby - neuvola+lääkäri 29.3. - rv35+6
kiia-s - varhaisultra 29.3.
Misericordia - neuvola 29.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Misericordia - lääkärineuvola 4.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
frankie - rakenneultra 13.4.
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:


******
Täällä jo näpit syyhyää lisäillä uusia plussia listalle...! :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Suvipilvi, neuvolassa kerroin supistuksista jo paljon aikaisemmin, mutta koska th ei ollut niistä huolissaan niin oon yrittäny olla niistä murehtimatta. Kävi kyllä monesti mielessä että soittasin ja pyytäsin aikaa lääkärille mut sit kun supistukset aina rauhottu niin ajattelin että ehkä mitään kamalaa ei tapahdukkaa. Ja tietysti nyt myöhemmin osaa olla vähän rennommin kun ei ole niin paniikkia vaikka jo syntyskin. Mut ilmanmuuta kannattaa käydä tarkistuttamassa jos itsestä siltä tuntuu :) itehän sitä oman olonsa parhaiten tietää :)
 
Suvipilvi, täällä sama tilanne, eikä voi kyllä laittaa hoikkuuden piikkiin.
Harjotussuppareita ollut noin viikon, tänään alkoi kivulliset supparit ja jatkuvaa menkkajomotusta ja kiristyksen tunnetta.
Mulla esikoisen kohdalla alkoi samoihin aikoihin kivuliaat supparit. Lääkäri sanoi sillon et kaikki ok, mut ultrassa olikin sit kohdunkaula lyhentynyt yli puolet. Se olikin loppuraskaus sit lepoa ja supistuksenestolääkkeitä.
Siksi huolestuin heti tänään ja soitin neuvolaan, aamulla meen viemään virtsatestin ja sit lääkärille.
Toivon et joku virtsis tai muu tulehdus jonka sais helposti vaik antibiootilla hoidettua. Täällä nyt vaan makoilen ja silti on jomotusta koko ajan.:/
Rv18+3
 
Onnittelut taas uusille tulokkaille! Tervetuloa ja pitkää pinnaa tähän 9 kk piinailuun. :)

Mulla on itseasiassa nyt omanapainen tilitys liittyen harjoitussupistuksiin. Ja toisaalta voihan tästä olla jollekin toisellekin apua. Mulla on siis ollut supistuksia lievinä jo ainakin pari viikkoa, mutta perjantaina oli oikein inhottava (kuitenkin kivuton) supistus, joka ei meinannut mennä millään ohi. Soitin kätilöopistolle, jossa neuvottiin lepäämään, juomaan vettä, syömään, käymään lämpimässä suihkussa ja ottamaan panadolia. Kuulemma voi johtua johtua myös siitä, että hoikka ihminen huomaa supistukset vaa herkemmin (eli turhaa panikointia)... Olin vähän kylmettynyt ulkona, mistä pahin kramppi saattoi johtua, sillä lämmin suihku helpotti oloa jo selvästi. Viikonloppuna oli välillä levosta huolimatta suht huomaamattomia supistuksia jopa 20 min välein. Tänään aamulla töihin lähtiessä kiristeli taas niin napakasti, että päätinkin jäädä kotiin. Levossa ollessa niitä on ollu taas harvoin ja lähes huomaamattomia. Juon hirmuisesti vettä, mutta siitä huolimatta ei aamuisin meinaa pissa tulla. Hikoilen kai öisin niin paljon? Oon myös syönyt nyt lisänä magnesiumia. Käyn virtsakokeissa huomenna aamulla ja lääkärin sain keskiviikoksi. Yleensähän nää on vissiin ihan vaarattomia, mutta harmittaa silti, että ei oo mitään tietoa siitä kohdunkaulan tilanteesta. No keskiviikkona sit ehkä selviää... Toivottavasti tää ois taas tällasta traumatisoituneen ensiodottajan turhaa murehtimista. Tai toivottavasti löytyisi joku vaaraton pissatulehdus, joka hoitamalla supistelut loppuis... Kerron sit tietty mitä selviää tai selviääkö mitään. Onko muilla ollut supistuksia jo näin aikaisin ja onko niistä ollut harmia?

18+6
Mulla alkoi suppeita myös noilla viikoilla, eivät tosin olleet erityisen kipeitä, mut napakoita ja kädellä tunsin kohdun kovenevan. Kävin yksityisellä gynellä ultrassa ja kohdunkaula oli lyhentynyt 2,5 cm, ei funnelingia kuitenkaan. Sain kolme viikkoa ehdotonta lepoa kotona, vain rauhallisesti sisällä sai kävellä WC:ssa, syödä istualleen jne. Kontrollissa tilanne ei ollut edennyt ja supparitkin vähentyneet, joten vielä kolme viikkoa kotona. Sain jo touhuta jotain pientä, mut ei vielä ulkoilla ym. Sit menin töihin kokeileen ja suppareita tulikin vähemmän ja seurannassa kohdunkaulan pituus pysyi, jossain mittauksissa oli jopa 3 cm. Mut suosittelen olemaan varovainen ja ottamaan selvää tilanteesta, koska kovat supparitkin voi lyhentää kaulaa tai sitten ei, samoin vähemmän tuntuvat. Synnytyksessä avautu sitten paikat ensariksi tosi nopeesti, 4 tunnissa ja supparit siedin ilman kipulääkkeitä ja oon normaalipainoinen, että nuo on tosi yksilöllisiä juttuja. Mut näissä asioissa ei voi olla liian hysteerinen, on mun mielipide...:ROFLMAO:

Muoks. Ja syytä lyhenemiselle ei ollut, ei tulehduksia, koskaan mitään toimenpiteitä ei oo tehty kohdunkaulaan jne. Toisaalta mun äiti on syntynyt melkein 3 kk ennen laskettua aikaa, minä ja mun sisarukset viikoilla 36-37, oisko joku perinnöllinen juttu?
 
Voi teitä supistuksista kärsiviä, toivottavasti ovat kuitenkin harmittomia vielä tuossa aikaisemmassa vaiheessa!

Lullaby onpa kiva ett sun bebe tajunnut itekseen kääntyä, jospa pysyiskin loppuun asti! (y) Ootko tuntenut sitä käännöstä? Ja varmaan muuten sen takia ne liikkeetkin tuntuu erilaiselta sulla?
Mä kauheasti kuulostelen onko mitään erilaista liikkeissä, että osasi bongata onko miten päin tuolla mahassa. Toistaiseksi vielä ainakin on se selän ja pyllyn punkeminen mahanahkan läpi tuntunut pääsääntöisesti samalta puolelta joten kai hän vielä poikittain on.

Oon puoli vakavasti miettinyt että mikäli olosuhteet olisi kunnossa muuten niin saattaisin ehkä maybe kokeilla perätilasynnytystä, ehkä. Niin paljon jotenkin pettyisin siihen sektioon tämän hetken fiiliksillä. Varsinkin jos tämä todella on ainoa lapsi niin mielummin kokisin alatiesynnytyksen sitten, tuntuu että muuten jäisin isosta kokemuksesta paitsi. Mutta onhan se aina kai turvallisempaa tehdä suunniteltu sektio kuin kiireellinen tai hätäsektio.

30+2
 
Viimeksi muokattu:
Lottaiselle ja muillekin, jaksamista supitusten kans! Varmaan ainakin jos kivuliaita tulee, niin kannattaa seurata tarkemmin kohdunkaulan tilannetta.

En oo kyl tuntenu missä vaiheessa ois kääntyny, sellasta möyrintää välillä ja maha kohoilee eri kohdista. Mut onhan se voinu kääntyä yönkin aikana että oon nukkunu sillon. Jossain vaiheessa olin tuntevinani niinkun ois ollu poikittain. Endon rakkokivut on alkanu olla välillä melko lamaaviakin, ei pysty liikkuun niiden aikana ja pakko yrittää painella mahaa siitä kohtaa. Ehkä se pää jotenkin painaa enemmän niitä kasvustoja kun peppu?
Neuvolassa sanottiin tosiaan että se liikkeiden vaimeneminen on normaalia kun on vähemmän tilaa ja lapsi alkaa nukkua enimmän osaa/vrk kun ennen, jopa 23 tuntia. Kuuntelussa syke oli hyvä.
Sanoin kans etten ite oikein tunnista kumpi pää on kumpi, mut kuulema sitä on asiantuntijoidenkin vaikeempi iteltä tunnustella. Peppu on hiukan suipompi kun pää.
Mitta oli viimeks hieman keskikäyrän yllä ja nyt alla, mutta sekin on normaalia eikä tarkota että lapsi ois kutistunu tms. vaan asentokin vaikuttaa ja välillä voi olla alempana kohdussa. Etenkin aamusin kohdun yläreuna tuntus ulottuvan lähes kylkiluihin saakka.
 
:whistle:
Jospa sitä ohimennen saisi tänne itsekin kirjoiteltua kuulumisia.
11+2 tänään ja VIhDOiN tällä viikolla tuntuu, että pahoinvointi on väistymässä (y):LOL: Ihan nikn kamala olo tuossa oli, että yritti vain hiljaa olla olemassa ja odotti ajan kuluvan. Eka neuvola oli pari vkoa sitten ja nyt odottelen tuota np-ultraa joka on 24.3 eli reilu viikko vielä. Sitten onkin muutama aika tiivisti siinä 29.3 neuvola ja 4.4 lääkärineuvola
Eilen ostin unbornheart dopplerin ja äsken tuossa kuuntelin ilon pauketta. Listoille voisi noita päiviä laittaa LA 2.10, 2 ivf. 2 pas.
Täällä jännittää kans kovasti jo synnytys, mutta se tuntuu vielä niin kaukaiselta saavutukselta, etten vielä ole sitä sen kummemmin fokukseen ottanut.
Tosi kivasti on tullut plussia mun jälkeen, mahtavaa
 
  • Tykkää
Reactions: Caro87 ja Mandala
Täällä nyt sit pari viikkoa saikkua ja määräys ottaa tosi rauhallisesti. Ootellaan labratuloksia ja jos ei kivut/tuntemukset kovene täs välissä, niin sit rakenneultrassa tutkitaan samalla paremmin.

Inhottavaa. Huoli, pakkolepo, ulkona aurinko. Ajatukset kuinka paljon tän eteen on tehty. Kaikki. Huoh.
 
Tsemppiä Lottaiselle! Toivottavasti supistukset loppuvat levolla ja pääset vielä liikkumaan. Mulla liikkuminen aiheuttaa niin kovat liitoskivut, että kilometri on ehdottomasti pisin kävelymatka kerralla ja sekin täytyy mennä hitaasti töpöttäen. Pidemmästä ja reippaammasta kävelystä kipeydyn niin etten pysty parin tunnin päästä ottamaan askeltakaan.

Onnea kaikille uusista plussista ja tervetuloa mukaan! Ultrien odottaminen on niin kovin jännittävää. Mä olen odotusaikana oppinut paljon armollisuutta itseäni kohtaan, kun en ole jaksanut ja pystynyt niin kuin yleensä.

Meillä tyyppi oli myös rv 27 ultrassa perätilassa, mutta eilisellä neuvolakäynnillä oli pää alaspäin. Näin olin vähän päätellytkin, kun kivuliaita virtsarakkopotkuja ei ole enää tuntunut, vaan potkut tuntuu ylös ja sivulle. Olin pettynyt,että hemoglobiinia ei pyynnöstäni huolimatta kontrolloitu,vaan se katsotaan vasta neljän viikon päästä perusverenkuvan yhteydessä. Mitä jos rautalisä ei olekaan nostanut hemoglobiinia riittävästi? Oltiin eilen myös ensimmäisessä perhevalmennuksessa. En pitänyt sitä kovinkaan hyödyllisenä, mutta näin koko viime yön synnyttämiseen liittyviä unia, ensimmäistä kertaa.

Melkein kaikki on hankittuna. Vielä pitäisi sisustaa tuleva lastenhuone (tapetti ja verhot), pestä vaatteet ja lähempänä synnytystä hankkia imetysliivit ja ehkä joku imetyspaita. Haluaisin myös virkata ainakin yhdet tossut ja ehkä jonkun myssyn. Kantoliinaa olen myös harkinnut. Jännittävää, että laskettuun aikaan on enää 63 päivää. Sokeriarvot ovat niin hyviä, että mittauksia tarvitsee tehdä enää 2-3 päivänä viikossa.

Peppermint 30+6
 
Tsemppiä teille jotka kärsitte supistuksista :((y)
Ja sitten, teillä kun on varmastikkin varattu aikoinaan varhaisultraan aika samalla kun olette kuulleet verikokeen tuloksen siirron jälkeen niin mites neuvola? Pitääkös sinne soittaa itse vai miten teillä on toimittu? Ultra meillä on tyksissä. En ole tälläistä asiaa edes tajunnut muuten kuin äsken lukiessani Misericordian tekstiä :ROFLMAO::whistle:
 
Tsemppiä Lottainen!

Jasmina mä varasin neuvolan vasta varhaisultran jälkeen, mutta mulla onkin keskenmenotaustaa. Jouduin kerran itku kurkussa perumaan neuvola-aikaa, joten en halunnu kokea sitä uudelleen. Mut kyllä sen voi toki hetikin varata. :) Itse soittamalla se tapahtui ainakin täällä.
 
Lottainen toivottavasti lepäily auttaa. Hali <3

Jasmina joo googlaile oman kunnan neuvolasta ja soittele ajanvarausta sitten kun siltä tuntuu. Ei sillä niin kiire ole mutta kannattaa silleen varailla, että saat lähetteet sieltä verikokeisiin mitkä olisi kai hyvä joskus rv10 molemmin puolin saada otettua viimeistään.
Ja mistäs sitä tietää vaikka jos sun kunnassa olisi ultra neuvolassa :) Helsingissä ei kai missään ainakaan ole.
 
Kiitoksia vastauksista taas :LOL::giggle: taidan tuon ultran jälkeen soitella neuvolaan, ultra kun on eri paikkakunnallakin missä asutaan niin en usko että siellä mitään neuvola käyntiä ole samassa, kai? :ROFLMAO: Tää on kyllä kaikki niin uutta ja jännittävää :)
 
Tsemppiä supistuksista kärsiville, toivottavasti saadaan levolla kuriin tai ovat vaarattomia :)

Mulle tais ekan pas:in yhteydessä joku lääkäri tai hoitaja sanoa et sitten ultran jälkeen voit varata neuvola ajan, joten en ole minäkään vielä varannu. Yllättävän nopeasti nää kaks viikkoa on menny siitä ku varasin sen ultra-ajan, joten eiköhän tässä vielä se toiset pari viikkoa mene hyvin :D Kai tässä voi jo sanoa et raskauspahoinvoinnista kärsitään. Ei tarvi oksentaa, mutta huono-olo tulee päivittäin, eilen ensimmäistä kertaa hajut vaivas, jonku miehen voimakas tuoksu sai melkein yökkimään ja kuntosalilla tuntu hiki haisevan liikaa vaikka ikinä ennen en oo sielä hikeä pahemmin haistanu. Vaikka olo ei sillon mikään ihana ole nii ei tästä voi kuin iloita, raskaushormonit vois kuvitella olevan nousussa :D
 
Lottainen, tsemppiä! Ei varmasti ole mukavaa tollanen pakkolepo..

peppermint, me ei olla käyty perhevalmennuksessa, ei tunnu jotenkaan omalta tollaset.. ei sillä etteikö niistä vois varsinki ensikertalaiselle olla hyödyllistä. Synnytysvalmennuksessa käydään mut sairaalan järjestämässä. Munki pitäs imetysliivit ja kait joku paitakin ostaa, kohtahan tulee kiire :D jotkut on hennesin liivejä haukkunu niin en tiiä mistä hommais, ois kiva et ei hirveen kalliita tarviis ostaa.

Jasmina, mulle muistaakseni polilta sanottiin verikokeiden tulosten jälkeen että vois jo neuvolaa varata mut en uskaltanu ennen varhaisultraa. Senkin jälkeen jotenkin pelotti sinne soittaa jos käykin jotain.

Omassa olossa ei uutta, missään asennossa ei oo hyvä, ei jaksa kävellä pitkään, supistaa vähän väliä ja mitään ei saa auki kipeillä käsillä. Yritä tässä nyt nauttia loppuajasta :D viikonloppuna on kaverin synttärit ja mietityttää miten jaksan siellä olla kun muistaakseni juhlapaikalla ei oo kunnon penkkejä edes millä istua. Voi tulla aika lyhyt reissu.

31+6
 
Mä kävin synnytykseen liittyvässä perhevalmennuksessa, mutta se oli luento (stadissa ei pääse synnärille tutustumaan muuta kuin nettisivujen videolla :rolleyes: ) ja mun mielestä myös aika turha. Mies ei päässyt töiden takia, mutta eipä sillä väliä. Ei siellä ainakaan mitään sellasta käyty läpi mitä ei olisi jo muualta lukenut aikoja sitten. Eniten just ois kiinnostanut synnärille päästä kattomaan paikkoja etukäteen.

Mähän tilasin jo kuukausia sitten imetysliivejä, mutta lähinnä sen joustavuuden takia. Ehdin sitä ennen ostaa parit hennesin imetysliivit kun tarvin isompaa kuppikokoa ja joustavuutta, mutta ne alkoi puristamaan ympärysmitaltaan aika nopeasti kun niissä on kuitenkin aika paljon sitä tukea ympäri ja kuppien ympärillä vähän kuin perus kaarituellisissa liiveissä. Bravadon seamless liivit on taivaalliset päällä, mutta ostin mä myös muistaakseni Tokmannilta sellaset täysin tuettomat tavalliset liivit mitkä on vähän kuin urheiluliivit mutta ei kuitenkaan. Ne on ollut loistavat myös. Ne ei sitten enää imettäessä tietty käy.
Imetyspaitoja pitää varmasti myös ostaa jos meinaa sitten ulos päästä ollenkaan. Onneksi on sitten kesä tulossa niin ei tarvi pakkautua isoon määrään vaatteita. Tai no mistäs sitä tietää Suomen kesästä :D

Kiia:llekin sitten oikein raskausoireet saapuneet, toivottavasti pysyy siedettävänä mutta olet oikeassa onhan se rauhoittavaa kun tietää jotain tapahtuvan (y)

Carolle tsemppiä myös kipujen kanssa painiessa! Ainakin hyvä tietää ettei se ikuisuuksia jatku, jotain viikkoja vain :)
 
Jospa minäkin nyt sitten pitkästä aikaan taasen avaisin sanaisen arkkuni ihan kyssärin muodossa. Oletteko te käyttäneet hyväksenne tämän uuden mahdollisuuden että avoparit voivat tunnustaa isyyden jo neuvolassa? vai onko kaikki lisääntyvät parit naimississa olevia... Me nyt siis ainakin hyödynnämme tämän mahdollisuuden, sen voi kuulema perua synnytyksen jälkeen, jos lapsi ei "tunnukaan" omalta :LOL: mutta luulisi ettei tällaisella lisääntymisellä oikein erehdystä voi isän suhteen tapahtua, jollei sitten siellä labrassa olisi kämmätty oikein kunnolla.
 
Pikainen omanapapäivitys. Taustalla lukenu kerran päivässä teitä. On vaan niin paljon supistuksia ja unettomuutta, että ei oo jaksanu mitään...

Onnittelut uusille!! :) Tsemppiä supisteleville! Lullabyllä kohta h-hetki <3 Ihanaa, enää 9vkoa itelläänkin! Pelkopolilla kävin kätilön juttusilla ja oli hyvä käynti. Sinne menossa myös lekurin vastaanotolle rv36. Kävin myös omalla klinikalla kattomassa poitsun koon ja oman tilanteen kipeiden supistusten takia. Kaik hyvin mulla ja jäbäkin 1,7kg arviolta.

Vauvalle lähes kaikki valmiina. Ollu pakko laittaa hösseliksi, kun rupes mietityttää supistusten keskeltä, että mitäs jos tää syntyykin jo.. Enää vaatteet pesemättä ja muutama "pakko saada vaikkei tarviiskaan"-juttu hankkimatta (babynest, kevätkaukalopussi, parempi itkuhälytin, matkarattaiden lisäosia..;) )
Sairaalakassikin pakattu, tosin suklaapatukoita käyny välillä syömässä sieltä :p

Imetysliiveistä: ostin aikanaan ekat ja tokat henkkamaukalta, kun en tiennyt muista. Jossain vaiheessa kävin babystylessä kokeilemassa joitain ja aaah, miten paljon paremmat ja helpommat olivat!!! Tukevammat, pehmeämmät ja parempi matsku. Henkkamaukan imetystopit on kans hyvät ja helpot kotona ja pienirintaselle muutoinkin.

Poitsu välillä poikittain, välillä viistossa pää alaspäin. Suolisto potkuista hellänä :(

Rv30+6
 
Lottainen, tuon saman kokeneena, tiedän tunteen! Onneksi se lepo lähes aina auttaa!! Ota mahdollisuutena, kudo jotain, järjestä valokuvia tilattaviin kirjoihin, aloita katsomaan sarjoja Netflixistä tai jotain. Kyllä se aika sitten lopulta menee eteenpäin ja jossain vaiheessa pääset taas liikkeelle!
 
Eri kaupungeissa taitaa olla tosi erilaisia järjestelyitä valmennusten suhteen. Täällä ainoa, mitä tarjotaan on kolme kertaa perhevalmennusta neuvolassa teemoilla 'meille tulee vauva', 'synnytys' ja 'imetys ja vauvan hoito'. Täälläkin "tutustuminen" synnytysosastoon tapahtuu (huonon) videon välityksellä eikä erillistä synnytysvalmennusta ole. Potentiaalisesti valmennuksesta voisi olla hyötyä, mutta ei sillä tavalla järjestettynä kuin täällä. Tuli sellainen olo, että oltaisiin voitu lukea asiat itse ja katsoa video omalla ajalla; siinä että käytiin kuulemassa asiat jonkun paperista lukemina ei ollut mitään lisäarvoa.

Kop kop, tsemppiä sinullekin supistusten kanssa sinnittelyyn!

Neuvolasta neuvoivat, että imetysliivit kannattaisi ostaa vasta lähempänä synnytystä (vaikka mistä sen tietää kuinka kauan siihen on). Alkoi kauhistuttaa, että kuinka paljon nämä rinnat tästä vielä kasvavat. Onneksi ne eivät näytä ihan niin valtavilta nyt kun on mahaakin. Ajattelin, että kävisin tulevalla viikolla ihmettelemässä malleja ja ostamassa vasta äitiysloman alkamisen jälkeen.

Peppermint 31+0
 
Lääkärissä selvisi, että kaikki on hyvin. Oon siis ihan virallisesti vähän hysteerinen. :D Lottaisen tilanne ja teidän muiden supistelukertomukset antoivatkin kyllä jo perspektiiviä mun tilanteeseen. Kaiken lisäksi maanantaiaamun jälkeen ei oo ees pahemmin supistellu. Tuntui hölmöltä käydä lääkärissä, mut nyt on taas helpompi odottaa ens viikon rakenneultraa. :)

19+1
 
Mulle ei oo mainittu halastua sanaa noista valmennuksista.. ehkei niitä edes tarjota toissynnyttäjille?
Eilen tuli tekstiviestinä loput neuvola-ajat, pari aikaa oli laitettu vielä LA jälkeenkin. Toivoshan sitä että ne ajat vois käydä sit jo "kahdentuneena" lastenneuvolan puolella...
Tarvii kysyä voiko sitä isyysasiaa hoitaa neuvolan kautta tässä tilanteessa kun isää ei oo eikä sitä siis olla selvittämässä eikä tunnustamassa. Jos ei, niin pitää ilmeisesti käydä lastenvalvojalla virallisesti toteemassa toi ja sit vasta voi hakee kelasta elatustukee.

Hienoo että kaikki kunnossa, eikä siinä mitään hölmöö oo Suvipilvi! Mua taatusti pidetään hirveenä hysteerikkona useemmassakin paikassa, mut mitä väliä :D luulis fiksumpien ainakin ymmärtävän sen, tälläsellä historialla....

34+0
 
Suvipilvi täällä kans yks hysteerikko:D onneks kaikki hyvin!
Itse kävin myös samaisen asian takia lääkärissä kun tuntuu että niin kovin supistelee. Yleensä aina ylös noustessa ja liikkeessä. Ei ehkä kuitenkaan kipeitä oo. .
Koitti käsin ja kohdunsuu kiinni ja takana ja ei kypsymisen merkkejä. Käsin mitattuna kohdunkaulan pituus 3cm. Jospa tää tästä. Kasvaa kuulema niin nopeesti niin voi johtua siitäkin.
Nukkuminen alkaa olla hankalaa, joka paikkaa kolottaa eikä mikään asento tunnu sopivalta. Hikoiluttaa myös niin että on aina lakanat märkänä :LOL: onko muilla hikoilua öisin?

23+0:love:
 

Yhteistyössä