~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mulla aloitettiin ma luget tässä PAS:ssa kun siirto oli perjantaina mutta muistelen ihan kuin Naistenklinikalla ois aloitettu päivää vai paria ennen. Nyt tässä PAS:ssa tosin määrä oli aivan olematon mihin tottunut aiemmin eli 2x100mg päivässä. Ei edes tullut mitään lugeoireita niin pienestä määrästä.

Caro ihan hyvä ja riittävä tuo sun limis tuntuisi olevan. Mullahan just ja just päästiin luomuna siihen 6-6.5mm naikkarilla ja lääkkeelläkin johonkin 7-7.5mm. Nyt Dextralla limis oli tuoreessa joku 8mm mutta nyt ei tullut edes puhetta siitä tässä PAS:ssa.
Eli kyllä uskon että sun limis riittää ihan hyvin. Merkkaavaa on varmasti enemmän se että alkio siirretään oikeaan aikaan ja alkio on elinkelpoinen.

Täällä alkoi sitte rinnat tuntumaan ihan siltä kuin ois vetänyt lugeja. Kipuilee vähän ja on sellaset läskimmän oloiset. On sitten jotain oiretta mitä voi kytätä, varsinkin jos häviää :rolleyes:
 
Voi hemmetti, aamulla huomasin et olen alkanut vuotaa verta. Sellaista rusehtavaa, mutta sitä tulee joka käynnillä vessassa pönttöön asti.
Tämähän voi olla harmitonta, mutta en nyt oikein usko, että se sitä on, vaan että tämäkin menee kesken. Hcg oli noin 200 kun se mitattiin viime viikolla.
Kipuja ei ole, ehkä pientä arkuutta alavatsassa.
Millaisia vuotoja teillä on ollut?
Sori tämä omanapailu. Olen vaan tosi huolissani. Toisaalta jos tää menee kesken jo nyt, on se helpompaa kuin päivittäinen stressaaminen... Voi vaan olla, että tämä oli viimeisiä mahiksia, iänkin takia...
 
Maria mulla on tullut kaikkea mahdollista tuhrua ja vuotoa virallisesta testipäivästä asti eli pp11 asti. On ollut ruskean eri sävyistä tuhrua, oranssia ja vaaleanpunaista, värjääntynyttä valkovuotoa, ultran jälkee tuli vähän punaista mitä tuli pönttöön asti ultrailtana, joka muuttui tumman punaisesta tumman ruskeaksi. Eli kaikkea mahdollista. Mulla ultrassa kyllä näkyi pari spottia mistä vuotaa, jotkut hiusverisuonet kaiketi.

Oliko sulla vielä uutta hCG testiä varattu tai varhaisultraa? Toivottavasti on harmitonta!!
 
Kiitos Mandala ja Tammityttö tsempistä ja vuototiedoista. Nyt vuotoa tulee pyyhittäessä, semmoista tumman ruskeanpunaista.

Mulla on onneksi jo alkuviikosta kontorolli klinikalla, koska kaiken jälkeen tilani vaatii seurantaa...

Olen kyllä todella murtunut jos tämä menee kesken enkä tiedä miten tästä selviän. Miehellä on jo lapsia edellisestä liitosta ja tuntuu, että tämän asian jakaminen on siksi hankalaa, hän ei voi täysin ymmärtää miltä musta tuntuu.
 
Mulla oli se avustettu luomukierto tässä PAS:ssa eli letrot alkuun ja sitten ovitrelleä muutama päivä yksi kynän naksaus ja sitten loput kynä tekemään ovulaatio tiettyyn aikaan. Ja sitten se pieni määrä lugea testiin asti.

Maria ymmärrän todella hyvin sun huolen kun itelläkin tuhrunnut/vuotanut jo melkein kolme viikkoa. Mutta onneksi sulla on kontrolli tulossa niin siinä pitäisi hälventyä epätietoisuus jonkin verran edes! Vaikka ikinä ei voi tietää miten lopulta tulee käymään kun vuotoa on mutta ainakin tällä hetkellä hyvä on jos ei tule kirkasta verta menkkavuodon verran eikä ole kipuja. Pärjäilehän!

Itsellä täällä hyvin mielenkiintoinen päivä meneillään eikä kyllä liity raskauteen mitenkään. Tulin kynnykseltä astuessa tosi pahasti jalan päälle ja jalkapöytä on ihan turvonnut ja särkee helvetisti. Kohta lääkäriin kuvauttamaan. Ja just tietty sellaisena päivänä kun ois ollut suunnitelmia ihan iltaan asti vaikka muille jakaa..! Bläh
 
Ainiii Mandala! Sori! Mä en muista milään vaikka oot sanonu sata kertaa :D. .sekotan aina porukkaa ;)
Ja voi..Toivottavasti selviät vähillä ongelmilla jalan kans !!

MariaV. Mulla on kans vuotanut monta raskautta, esikoisesta eniten ..ihan kirkasta ja hyytymillä. Toivottavasti kontrollo tuo lisäselvyyttä. Sulla on nii erikoinen tilanne että hankala tosiaan sanoa missä mennään :(
Ja ei ne miehet ikinä ymmärrä. .tai ainaki hyvin harvat. Nimimerkillä neljä geneettistä keskeytystä takana, ja olevinaa hyvin empaattinen ja ymmärtävä mies, mutta näissä asioissa olen kyl saanu enimmäkseen itkuni yksin itkeä... Halaus sinne!
 
Olivat samassa pussissa joo, saatiin siitä ultrakuvakin. Ja siis joo, mulla ei ole niitä johtimia :) Mutt joo ei tarvi pyytää anteeks ettei kaikkien ihmisten yksityiskohtia muista kun täälläkin tulee juteltua miljoonien ihmisten kanssa :D
 
ERAa tosiaan tehdään joissain yksityisillä :) siinä syödään lääkkeitä normaalisti niinkuin pas kierrossa syötäisiin/ käytettäisiin. Sitten sinä päivänä kun alkionsiirto olis nii otetaankin kohdusta limakalvo näyte, joka sattu muuten niin saatanasti ! :D se lähetetään johonkin maailmalle jossa se tutkitaan ja se kertoo koska kohtu on vastaaottavaisin sille alkiolle :) eli siirto olisi aina voitu tehdä 12 tuntii liian myöhään kun se kohtu ei enää pysty sitä alkiota vastaanottamaan sinne. Sitä siis selvitetään sillä. Ja kela ei siitä korvaa mitään ja taisi tasan 700e maksaa :)
 
Mandala, niinhän nuo tuolla polillakin väitti, että limiksen laatu merkkaa enemmän :) lääkäreillä kuulemma vielä tuosta asiasta aika eriäviä mielipiteitä. Mullaha oli nyt siirron jälkeen gonapeptyl kiinnittymistä tukemaan, liekkö silläkim ollut vaikutusta.

Maria, toivottavasti vaan harmitonta! Se on kyllä todella yleistä alkuraskaudessa ja käsittääkseni vielä yleisempää näillä hoidoilla aikaansaaduissa raskauksissa.

haunoora, ai sullekko on se tehty? :) Minäki oon tuosta lukenu ja varmasti olisin jossain sen teettänyt jos ei tulosta olisi tullut. On se kyllä jännä ajatella kuinka moni asia näissä hommissa voi mennä pieleen.

Mulla on tänään ollu ihan sellanen olo etten voi olla raskaana. Ja tietty tullut googleteltua kaikkea mitä ei pitäs tehdä. En ymmärrä miten joillain voi olla vaikka mitä kipuja (en väitä etteikö sillonkin huolestuttas), ei mulla oo mitään repäisykipujakaan ollut kuin ehkä pari kertaa. Tai mitään kohdun kasvukipuja mitä kai oli alussa. Järkihän tässä touhussa menee :D
 
No juu, muistankin lukeneeni tuosta testistä, en vain muistanut nimeä. Olisin varmasti sen pyytänyt itsekin jos olisi vielä kestänyt tämän kanssa mutta oikeassa hoidossa nyt huomannut että kiinnittymisessä ei olekaan ongelmaa.

Hitto kyllä pääsin kuin pääsinkin kinkkaamaan kepeillä illan suunnitelmien mukaisesti ja ihan jees etten jättänyt menemättä; ois harmittanut jälkikäteen.
Ei ne tietenkään suostunut lääkärissä röntgen kuvaamaan jalkaa mutta epäily on että jalkapöydän ulkosivun nivel voisi olla murtunut ja kaikista jalkapöydän luista just se pitäisi leikata kuntoon. Joten ortopedi ja magneettikuvaus edessä ensi viikolla varmasti. Noh saapahan levätä jalkoineen kotona (kivuissa tietty kun ei panadol auta pätkääkään) ja mietiskellä olemattomia oireitaan :D
 
Kiitos tsempistä!
Verenvuoto rauhoittui yöksi, mutta aamulla oli sitten pientä, menkkamaista kipua ja yhä tihuttaa pyyhittäessä. Jotenkin olen asennoitunut et tää oli tässä. Oon miettinyt et tässä iässä (kohta 40) ja näissä hoidoissa keskenmenoja ei voi välttää, niinpä koitan suhtautua niihin kylmästi, ottamatta niitä henkilökohtaisesti (ja mukaan otan mulle univaikeuksiin määrättyjä rauhoittavia, jos uutiset on huonoja, heitän sellaisen kitusiin ja katson eteenpäin vaikka väkisin).

Tammityttö, oot oikeassa, miesten on mahdotonta ymmärtää täysin näitä juttuja, esim. sitä miltä tuntuu joka kerta vessassa käydessään pelätä et mitä sieltä tulee...

Mandala, kun oon googlaillut näitä verenvuotojuttuja, niin sisätutkimus/ultraus on yksi, mikä niitä voi aiheuttaa, tuli mieleen se sun ultrakokemus.

Olen melko varma et saan huomenna kuulla keskenmenon olevan käynnissä, mut toivo, se perkele, elää. Tissioireetkin ovat lähes hävinneet...
 
Kuulostaapa inhottavalta tuo vuotelu Maria mutta voi toisilla olla hyvinkin yleistä, toivottavasti harmitonta!

Huh, pieni hengähdys ja toivon pilkahdus omassa navassa :) Viivat ei ole lähteneet haalistumaan, aamun testissä vahva viiva. Digin tein ja siitä sain 2-3, olin toivonut 3+ mutta tänään kolme viikkoa hedelmöityksestä että sallittakoon! Tänään olis 5+0 ja varhaisultra kahden viikon päästä. Varovaisin mutta toiveikkain mielin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Henrietta se 3+ kyllä voi aiheuttaa ylimäärästä närästystä kun se ei todellakaan taida olla 2000 se raja-arvo kos täälläkin on yli 4000 arvolla saatu 2-3 vielä. Joten eiköhän se sieltä vielä tule!
Ja oikein mahtavaa että testit ei ole alkanut haalistumaan!! (y):love:
Sitä mä itsekin pelkäsin eniten kun sen oli kerran jo kokenut tätä ennen.
Nyt sitten kylmiä hermoja ultran odotteluun ;)

Täällä on taas jotenkin tosi oireetonta. En tiedä onko rinnat kipeät tämän takia vai kävelykeppien käytöstä. Eilen aivastaessa sattui mahaa kerran, en tiiä oliko repäisykipu vai mikä. No maha on ollut löysällä muutaman päivän mutta siinäpä se. Ensi keskiviikoksi olen kaavaillut uutta ultraa, normaalilla ajatusmaailmalla kuulostaa tulevan aika nopeasti " sehän on jo ensi viikolla!" Mutta raskaana olevan ajatusmaailmalla "omg sinne on ikuisuus!!!" :D ehkä mä kestän epätietoisuutta sinne asti, toivottavasti. Yksi vaihtoehto olisi vinkua julkiselta ultraus noiden tuhrujen/vuotojen takia mutta kaiken täällä kaksplussalla lukeman perusteella en tiiä uskallanko, kun kaiken maailman ultraajaa ja ultralaitetta tuntuu siellä olevan... :rolleyes::mad: Siitähän sitten seurais vaan saman tien reissu yksityiselle taas.
 
No joo mäkin välillä mietin että mitä hittoa mä sniiduilen kun tähän plussaan mennessä on mennyt joku neljä tonnia tässä tokassa IVF:ssä joten 163eur on toisaalta aika pieni hinta epätietoisuuden hälventämisestä! Yritän toisaalta olla ruokkimatta omaa epätietoisuutta juoksemalla koko ajan ultrassa koska jos tässä päästään pidemmälle eteenpäin niin on tulossa pitkät pätkät jolloin pitäisi sitä sietää kun ilmeisesti np-ultran jälkeenkin voi olla tosi oireetonta ja ennen liikkeiden tuntumista niin voi tulla pitkä väli kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu.
 
Tuo on kyllä totta, että rahaa on palanut hoidoissa jo niin paljon, että ei pieni lisämaksu tuntus miltään :D

Mandalalle paranemisia! Oisin kyllä onnellinen jos saisin kotona vaan maata, on väsymys niin järkkyä.. mies koko viikon poissa niin on orpo olo eikä ees paljoa pysty viestejä laittaan.

Mulla ehkä tuli tänään töissä repäisykipu, kun nousin nopeasti ylös :D paino sanalla ehkä kun enhän tiedä miltä sen pitäs tuntua. Vähän myös jotain vihlontaa mahalla mut siinäpä taas se.

Postissa tuli jo sairaalalta np ultra aika ja sekin on jo 30.10. Onneksi ens ti se ultra niin tietää onko tuolla vielä elämää.

Mitenkä teillä muilla on lugejen lopetus? Mun pitäs lopetella, mut jotenkin tuntuu etten uskalla.

Huomenna 9+0
 
Haha mitäs me oireettomat, Caro, onnellisia kun tulee jotain oireita kerrankin :D mullakin se yksi ehkä-repäisykipu aivastaessa ja olin silleen jeee :D
Ja tänään, vaikka olin jo aamupalaa vähän syönyt niin tuli huono olo (astianpesukonetta täyttäessä haisi nenään eilisen ruoan tähteet likaisissa astioissa niin inhottavalta muka) ja Sydäntä lainatakseni "nyt se sitten kävi": oksensin mangosose piltit pönttöön :D Mä oon siis yleensä ekaksi aamupalaksi syönyt purkin piltti hedelmäsosetta kun tuntuu jotenkin olevan järkevintä aikaisin aamulla. Sitten töissä syönyt jotain kuitupitoista päälle.

Mähän lopetin luget siihen testipäivään. Sain niitä sen yhden paketin reseptina kaiken kaikkiaan kun 100mg lugeja on se 30kpl paketissa. Olihan mulla himassa vielä 200mg lugeja jäljellä ja niitäkin reseptillä jäljellä varmaan vaikka kuinka paljon naikkarin ajoilta, mutta en viittinyt enää niitä omin päin sitten alkaa napsimaan. Kyllä siinä vähän sellainen tyhjän päällä -fiilis tuli kun loppuivat.

Voi vitsi säkin olet jo kohta kaksinumeroisilla luvuilla, vähänks siistii!
 
Mulla ei aukee kuvat, mutta jos lennart nilssonin kuvat niin joo, vau!! Sen kirja löytyy dextran aulasta :) ja kirjastoista. En kyllä edelleenkään ymmärrä miten kuvat on otettu..

CARO87: mulla luget rv10 asti. Oli aamuin illoin yhteensä 4/vrk rv7asti, sitten joka viikko tiputetaan 1luge pois. Vähän järeemmillä varmuuden vuoksi. Ja progynova rv8 asti.

HENRIETTA: Mulla kävi kuten mandala kertoikin siitä digitestistä eli himpun yli 4000 oli hcg saman päivän labrassa ja digitesti ei näyttäny 3+. Paniikki iski ja siks juoksin labraan ;)

Mitä ultriin tulee niin kyllä kaikki korvienväliultrat on halpoja kokonaiskustannuksia ajatellen, jos ne oloa helpottaa. En jaksa ite oottaa np-ultraan vielä 4vkoa. Joutunee 1-2 kertaa menee ylimääräsesti. Oisin toki saanut rv7 ultran sairaalasta aikasemman rypäleen ja kohdunulkosen takia, mutta en kehtaa enää mennä sinne neuvolakortin kanssa, jossa näkyis, että muualla on jo ultrattu ;)
Ilmaantunut pikku kuvotusta.. Ähky, nälkä ja hajut on vihollisia :D

MANDALA: mikä sun jalan tuomio olikaan? Ottivatko röntgeniä tilasta huolimatta?
 
Joo se ortopedi oli sitten kysyny röntgen teknikolta ja tämä oli sanonut että lyijymekon kanssa nilkkaa kuvatessa säteilyannos maha-asukkaalle on 0. Onneksi ei todettu sitä murtumaa joten parantelen vaan kotona ja säästyin leikkaukselta!

Varasin uuden ultran ensi viikolle tiistaille jolloin on 8+2. Oma lääkäri on silloin poissa joten ultraukseen yms erikoistunut lääkäri (joka on myös kättärin synnytysosaston tms johtava lääkäri) katsoo tällä kertaa. Onkin unimaailma päästänyt helpolla nyt sen jälkeen kun testien kanssa lakkasin sohimasta joten viime yönä näin sitten unta, että alkio oli ihan saman kokoinen uudessa ultrassa kun viimeksi. Ärsyttää kun nämä hommat menee uniin, murrrr!
 
Kop kop, on kyllä tuju annos sulla :) mä oon nyt laskenu kolmesta kahteen päivässä ja huomisesta alkaen sen viikon vielä yhdellä lugella. En tiiä mikä siinä niin pelottaa, en tiedä voiko sen takia enää tässä vaiheessa kesken mennä. Jostain luin että rv12 istukka ottaa kokonaan hommat hoitaakseen että tarvitaankohan siihen asti keltarauhasta.

Mandala, hyvä ettei ollu pahempaa! Ja meillä on ultra samana päivänä :) toivottavasti molemmat saadaan hyviä uutisia :)
 

Yhteistyössä