~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille <3
Meillä piti olla tänään neuvola, mutta sieltä soitettiin ja siirrettiin se maanantaille, pöh, tylsää.
Täällä on iltaväsymys ehkä hieman laantunut ja yökötysolokin on tainnut helpottaa. Mun pitäis petrata ton vedenjuonnin kanssa, juon ihan liian vähän, muutaman lasin päivässä.
Hedelmiin on tullut nyt himo ja niitä voisin syödä pitkin päivää, pomeloo, viinirypäleitä, päärynää jne..ja samoin näkkileipään, siihen kalkkunaleikettä ja tomaattia päälle, ai että (y)
Nenna81, mullakin tuli vaaleanpunaista vuotoa, ruskeeta vuotoa ja oranssista vuotoa, kyllä se saa aina palan kurkkuun mutta ne on normaaleja alkuraskaudessa.

RV 9+2
 
Nenna mä tuhrusin rv4-9 joka päivä. Mulla tuli rusehtavan, oranssin punertavan välimaastosta kaikki mahdolliset sävyt. Ekan varhaisultran jälkeen tuli ihan verta, josta säikähdin kauheasti tietty, mutta se vaihtui vanhaksi vereksi sitten muutamassa tunnissa, eli tuli varmaan paikkojen roplaamisen takia muualta kuin itse kohdusta. Limakalvot on kuitenkin tosi herkillä. Kuulemma vaikka kävelylenkkikin voi hangata niin, että vuotaa, samoin seksi.
Tässä ketjussa on ollut vuotoja kyllä aika paljon, ihan kunnon vuolasta verta, mutta kyllä suurin osa niistä onneksi ollut harmitonta silti. Toivotaan parasta sullekin!

Caro mäkin just haluaisin muutenkin kun virtuaalisesti käydä katsomassa synnytyspaikkoja. Ihan vain, ettei se sairaalaympäristön kolkkous ainakaan yllätyksenä tulisi tosi paikan edessä.
Taidanpa tänään kysyä neuvolassa, että onko mitään mahdollisuutta. Eipä ole toiveet kauhean korkealla kyllä sen suhteen :rolleyes:

Salama nyt jäät tällä kertaa sitten pysyvästi tänne, sovitaan niin! eli onnea uudesta plussasta :love:

Jonpa mulla oli sitruuna- ja porkkanahimo alkuraskaudessa :D ja viinirypäleet ois myös mennyt tosi mielellään. Mies tosin sitten lueskeli netistä, että sitrukset ja viinirypäleet ovat hedelmistä pahimpia kun imevät kuorensa läpi kaikki hyönteismyrkyt sun muut :unsure: Jätin itse sitten viinirypäleiden suuremman popsimisen väliin, mutta appelsiinia ja omenoita olen syönyt koko raskauden ajan silti.

Vettä en kyllä ole itsekään juonut tarpeeksi koko raskaudessa. Kännykän raskaus app sanoo, että 8 lasia vähintään ja jossain puhutaan jostain kolmesta litrasta jopa. En mä ikinä saa niin paljoa alas! Tokihan kaikki nesteet lasketaan siihen päivän saldoon, eli mun teekuppien, maidon yms nauttimisen jälkeen oon ehkä just ja just 1,5litran kohdalla.
Ärsyttää vaan, että vesi kyllä maistuisi just tietty illalla ja olisi useinkin janoinen tunne just silloin kun pitäisi nukkumaan käydä :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Mullakin on ollu tuota vuotoa muutaman kerran, oisko viikko sitten viimeksi. Pääasiassa on ollu ruskeaa tai oranssihtavana tullu lutinukset ulos. Mutta ekalla kerralla valu pönttöön asti kirkasta verta. Tiistaina ultrassa kuitenki kaikki hyvin, ei se lääkäri mitään sanonu et mistä ois voinu johtua vaikka alussa niistä vuodoista kerroin, enkä kyllää itekkään ultran aikana muistanu mitään kysellä ku olin vaan niin onnellinen et kaikki oli hyvin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Tupsuli
Nenna mulla oli kans eka raskaudessa 12 viikolle asti ajoittaista vuotoa. Syyksi selvis myöhemmin, että istukka oli kohdunsuulla, josta nousi sitten aikanaan etuseinään.

Nyt ei ole vielä tullut vuotoa, viimeksi alkoi pp12. Toivottavasti tämä olis nyt kiinnittynyt ylös taakse kuten suurin osa, eikä esim. sektioarpeen :eek:

Mulla on ultra jo 11.4.2016 eli 6+4. Mä aikastin sitä kun en pysty oottamaan yhtään pitemmälle :alien:
 
Neuvolassa käyty ja voi sitä onnen määrää kun täti ilmoitti, että hänen mielestään bebe on kääntynyt oikein päin! :love: sydänäänetkin kuului sieltä missä hikka aina tuntuu eli alavasemmalta, joten se tukee tätä havaintoa myös!
Kun ollut niin vähän ongelmaa raskaudessa tähän mennessä niin sain siitä perätilasta pienen stressin kuitenkin aikaiseksi, mutta se nyt sitten purkautui pois ja tuli heti vähän sellanen fiilis, että voin paremmin nauttia taas.
Sf-mitta ei ollut kuukaudessa kasvanut kuin 2cm (26cm - 28cm), eli keskikäyrältä mentiin keskikäyrän ja alakäyrän väliin, mutta eipä se mikään paha taida olla.

Kysyin siitä synnytystapa-arviosta ihan kun ei tietäisi kunnan mielipidettä asiasta. Hän sanoi, että kun ei näytä tulevan isoa vauvaa ja raivotarjonnassakin on tällä hetkellä, niin ei ole mitään sen erityisempää syytä lisätutkimuksiin. Neuvolalääkärissä seuraavaksi sitten arvioidaan asento tietysti uudestaan ja katsotaan siitä eteenpäin. Menen sille samalla venäläislääkärille kuka ei silloin rv17 mitenkään sympaattista tai mukavaa kuvaa itsestään antanut :rolleyes:

Kuulemma rv36 jälkeen täällä vasta alkaa kahden viikon välein neuvolakäynnit.

32+4
 
Mandala, no onpa nihkeetä :( Mä oon tosi pienikokonen ja suvussa jonkun verran sektioita et sainkoha sit sen takia niin helposti lähetteen sinne. Mulla kuitenki joka ultrassa ollu pääalaspäin. Hienoa että vauva oli sulla kääntynyt :), ei tarvitse siitä niin stressata. Mulle ainaki sanottii muutama viikko sit ultrassa et todennäkösesti ei enää käänny väärinpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tervetuloa takaisin ja nyt sitten kaikki 9kk SalamaT! <3
Noniin, Lottainen, vihdoin sait helpotuksen! <3 Punavoittonen lista alkaa tosiaan olla :)
Tinnun arvo kuulostaa hyvältä, mulla ne on ollu (6pv blasto) pp10 183 ja pp13 727, ja aiemmassa (5pv blasto) pp15 305 ja pp19 1283.. miten ne nyt sit vertautuu dpo:hon..
Kielan testit näyttää lupaavilta, oon käyny kurkkiin säännöllisesti siellä toisessa ketjussa (y)
Nenna81 Varmaan sullakin kaikki ihan ok, vaikka tiedän kyllä miten vähäkin punerrus säikäyttää ja latistaa, ja vielä myöhemmilläkin viikoilla..mulla tuli myös niukkaa vuotoo muutamana päivänä rv5-6, ensin sellasta vaaleen punertavaa ja sit enempikin, rusehtavaa mössöö. Mainittavampia kipuja ei kuitenkaan ollu.
Mandala ja Caro87, sielläkin käännytty jo valmiiks ponkaseen maailmaan :)

Tänään kävin siellä sairaalan synnytysosasto-luennolla. Oli kyllä jotenkin vähän sellanen oudon epätodellinen ja ulkopuolinenkin olo...siis MINÄ tutustumassa synnytysosastoon :alien: just sellasia paikkoja mitä yrittäny viimeseen saakka vältellä lähes 10 vuotta. Menin pyörällä ja takas tullessa oli pakko taluttaa välillä kun satula rupes tuntuun niin ärsyttävän kapeelta ja kovalta.. ja muutenkaan ei jaksanu kauaa yhteen menoon olla sellasessa kyyry asennossa kun keuhkot on muutenkin lysymmässä. Nyt ois ihan paras semmonen kunnon mammapyörä, korkee ohjaustanko että vois olla täysin pystyasennossa ja levee ja pehmee joustosatula! No ehkä jatkaa pyöräilyjä sit joskus kesällä seuraavan kerran.

Niin ja streptokokista tuli nega vastaus \0/ lueskelin kyllä aiemmin tosta lisää että jos se on, niin tosiaan ei se yleensä antibiooteillakaan lähde.

36+1
 
Tein PC:n huvikseni ja testiviiva oli melkein musta. Puoliso alkoi hermoilemaan ettei sieltä vaan ole kaksoset tulossa. Mulla on kyllä viimeksikin just näinä päivinä ennenkuin testit alkoi haalenemaan tosi tummia. Varmaan reippaaseen hcg nousuun liittyy se jäätävä pahoinvointikin. Ainakin kahvi haisi tänään jo ihan yököttävälle (moneen päivään en ole viitsinyt enää juoda) ja annoin lapselle purkista kanaruokaa, joka haisi ihan hirveelle. Jos historia toistaa itseään, huomenna alkaa pahoinvointi. Lisäksi tänään on närästänyt tosi paljon. Olen silti onnellinen, että oireet lisääntyy. Mieluummin niin, ainakin joku mittari, että jotain edelleen tapahtuu.

Mandala tuo kiinalaisvaatesivusto oli kiva, mutta mitähän kokoa sieltä uskaltais tilata? Ne "raskaana" olevat kiinalaismallit oli ihan uskomattoman laihoja, jos niillä on se M-koko päällä, mulle ei taida mahtua edes 2XL:ROFLMAO:
 
Kun scrollaa jonkin tietyn vaatteen sivua alas niin siellä on tarkemmat cm mitat kullekin koolle. Oli pakko tosiaan mitata että meneekö maha tai persus niihin vaatteisiin :D Yksi huppari minkä tilasin oli sitten XL kokoa, tosi kummallinen fiilis sellasta tilata, mutta näillä mennään :LOL: valitsin toimitukseen expedited speed niin katotaan koska ne tänne asti tulee. Toivottavasti ylipäätään tulee :ROFLMAO: kaiketi sen tilauksen prosessoinnissa voi mennä jo muutama päivä tuotteesta riippuen.
Vauvan vaatteetkin oli aika halpoja siellä.
 
Työkokeilu jäi lyhyeksi ja saikku jatkuu :cautious:
Olin 4h eilen töissä ja sit oli kivut jo sellaiset et en meinannut kroppaa suoraksi saada. Lepoa siis vaan. Äitipolilla seurantaultra 14.4. rv22+6

Lullaby, voin kuvitella miten outoa se synnärikäynti on ollut! Mut kiva kun kävit. Onko sulla aiemmat syntyneet laskettuna aikana, ennen vai jälkeen?
Ja onnea negasta streptokokkitestistä!(y)


Mandala jee että bebe on kääntynyt!:love:

Onko teillä muilla jotain kutsumanimeä tai jotain pienelle yksiön asukkaalle/asukkaille?
Mulla on ollut vaihdellen, välillä pikku tyyppi, välillä ihan vaan vauva ja esikoinen on kutsunut pippuriksi. Tyttötiedon jäljiltä (ja koska esikoisen kans luennassa Onneli ja Anneli-kirja) on nytpari päivää kutsumanimenä ollut Neiti Rusina :LOL:

Lottis ja Neiti Rusina rv21+0
 
Tuosta lightintheboxista sen verran, että sieltä saattaa tulla yllärinä tullimaksuja mitä ei tilauksessa vielä ole ollut. Oon pari kertaa sieltä tilannu, ekalla kerralla ei ollu mitään ihmeellistä mut tokalla piti joku tulliselvitys tehä ennenku sain tavarat ja lisämaksu maksaa. En muista paljonko se oli.

lullabykin ihanan pitkällä :love: Sehän saattaa syntyä millon vaan :)

Lottainen, ei oo ollu meillä mitään kutsumanimeä, inhoan yli kaiken maha-asukki tms vertauksia niin on taidettu vaan vauvasta aina puhua.
 
Lottainen, mulla siis yks aiempi synnytys ja se meni 4 päivää yliajalle. Jouduttiin käynnistään kun jossain arvossa alko näkyä jotain häikkää.. oisko ollu virtsassa sokeria tms.?
Toivoshan sitä ettei tällä kertaa tarvis käynnistää kun oon lukenu et se on normaalia kivuliaampi.. mieluiten niin että alkais sillee pikkuhiljaa että osais varautua, ettei niin et jossain kaupungilla ois yhtäkkiä hirvee lammikko jaloissa!
Eikös nää ivf/icsi alkuiset normaalia useemmin tuukin etuajassa? Tai niin muistasin lukeneeni.. (olikos täälläkin jo aiemmin tästä juttua)

Mullakaan ei mitään erikoisempia nimityksiä oo ollu tälle, alkuun vaan sillee etäisesti halus ajatella alkiona ja sikiönä (ettei kiintyis liikaa ja liian pian), sit rakenneultran jälkeen usein mielessään ajatteli sillä pojan nimellä mitä aikonu, mut sitten taas kun se seuraava uä sekotti pakkaa, niin ajatellu ja muillekin puhunu vaan (hieman tylsästi) lapsena. Joskus tosin ittekseen mielessään miettii aiotuilla tyttö-poika yhdistelmänimellä tyyliin "Veera-Viljami".

Keväisen aurinkoista huhtikuuta kaikille! (ja aprillipäivää :X3:)
Tässä kuussa 10 vuotta yk1:sestä :notworthy: Muistaako joku muu vielä sellasia aikoja..?

36+2
 
Viimeksi muokattu:
Lottainen meillä puhutaan vauvelina nykyään :love: Alussa meillä oli papu tai katka, ja pikkuisestakin on ollut puhetta, mutta nyt tuo vauveli on vakiintunut nimitykseksi. Lähinnä kun ei olla satavarmoja sukupuolesta, ja on päätetty olla kertomatta tota arvausta muille, niin vauveli on sopivan neutraali :D Tosin täytyy myöntää, että välillä tulee nimiteltyä Hilma-Jormaksikin leikillään, kun nimiä mietitään :ROFLMAO:

Tuohon lightintheboxiin... Kyseessä on kiinalainen verkkokauppa, joka myy muilta kopioituja, halvalla teetettyjä ja heikkolaatuisia tuotteita. Toki sieltä voi saada suht käyttökelpoistakin tavaraa, mutta pääpaino on ikävä kyllä sutta ja sekundaa-laadulla :( olen tilannut ja pettynyt karvaasti...
Kaikki EU-alueen ulkopuolelta tuleva tavara käy Tullin syynin läpi, eli ne joko vapautetaan suoraan, tai tiettyjen kriteereiden (esim. arvo, tavarankuvaus) täyttyessä ne ohjataan tullattaviksi, jolloin niistä kannetaan nimikkeen perusteella tullimaksu ja mahdollinen arvonlisävero.

ON: Täällä on muutto käynnissä jo tohinalla. Onneks on tää kuukausi aikaa muuttaa, muuten tulis kyllä hulluksi :eek: Ihana kun saa hitaasti viedä tavaroita ja laittaa suoraan paikoilleen.
Meillä pääsi mieskin eilen aamulla ekan kerran kunnolla tuntemaan potkuja :love: Mulle on tullut tapa herätyskellon soiton jälkeen kääntyä hetkeksi selälleni ja tunnustella tuntuisiko potkuja mahassa, ja eilen aamulla vauveli suoritti oikein kunnon potkuoperaation tonne ylävatsaan navan viereen, niin äkkiä tönin miehenkin hereille nyt tänne se käsi :D ja monta potkua osui vielä hänenkin käteen :love::love::love: Hirvittävän suloinen oli hän, kun täysin unenpöpperössä hymyili kuin naantalin aurinko kun viimein sai kunnon tuntumaa masussa olijaan :rolleyes::D

rv 24+3
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 1.12.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016

Tapahtumia tulossa :)


Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Jasmina20 - neuvola 4.4.
Misericordia - lääkärineuvola 4.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio - 13.4.
Lottainen - neuvola+seurantaultra 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Lottainen, hauska kysymys. :) Mä oon kutsunut tyyppiä koko ajan Tyypiksi, mutta hiljaa mielessäni "puhuttelen" aina rakkaaksi lapseksi. Varsinkin jos supistelee kovasti mä mietin, että rauhoitu rakas lapsi, vaikka kohtuhan sen aiheuttaa, ei lapsi.

Mulla on muuten tullu rakenneultran jälkeen entistäkin kovempia pelkoja, kun tiedän että lapsi on periaatteessa kunnossa ni pelkään, että mun kroppa pettää ja jotain ikävää tapahtuu. Varsinki supistelut aiheuttanu näitä pelkoja. Mulla siis istuminen aiheuttaa nykyään supisteluja ni töissä pitää vähän kikkailla. Odotan siis tällä hetkellä kuumeisesti niitä viikkoja, joilla lapsi yritettäisi pelastaa ja selviytymismahdollisuudet olisivat edes kohtalaiset... Koko ajan odotetaan vaa tulevia viikkoja, niinhän se taitaa mennä. :)
 
Mä en kans julkisesti oo uskaltanut puhua kuin alkiosta/tyypistä vatsassa, se onkin jännä juttu. Esikoinen, joka sillon 8 vuotta sitten sai alkunsa luomusti, oli hyvinkin vahvasti mukana puheissa henkilönä jne.
Nää meidän nimitykset on ihan vain perheen sisäisiä..:rolleyes:

Kiisulille tsemiä muuttoon, onneksi on rauhallinen tahti!
 
Joo tosiaan tullimaksut oli muistaakseni se joku prosentuaali tuotteiden arvosta. Oon joskus tilannut jotain design lenkkareita Kiinasta myös ja toiset jäi tulliin :D Ei ne onneksi suuria summia ollut.

Lottainen nyt sitten rennosti lepäillen vaan! Aluksi tuli kutsuttua vaan ihan bebeksi sen jälkeen kun ei ollut enää aivan jäykkänä paniikissa (alkuviikot). Rakenneultran jälkeen, sukupuolen vahvistuttua, on tullut kutsuttua ihan nimellä tai vaan vauvaksi. Yleensä parkaisen jotain tyyliin "voi vauva, ugh!" kun se pönkii kyljestä läpi :D
Me ollaan kyllä naiivisti puhuttu kysyjille ihan meidän aikoma oikea nimi. Ei vaan ole keksinyt tarpeeksi isoa syytä olla kertomatta. Ja vaikka vauva ei näyttäisikään yhtään nimeltään niin eipä tuo iso murhe ole vaihtaa se ja kertoa uusi nimi kaikille ketkä jo tietää.
Mä oon myös tässä vaiheessa jo sitä mieltä, että jos kauhein tapahtuu niin se on jo niin helvetin kauheaa itsessään, että jos ollaan nimi jollekin mainittu niin se ei enää siihen konkurssiin tee isompaa lovea kun joutuu kuitenkin myös siitä kauheudesta kertomaan.

lullaby onnea strepto-negasta! tuo epätodellisuus valtaa mut myös aika usein monissa asioissa. Mutta voisin kuvitella, että se synnärin näkeminen se vasta aiheuttaisikin :D
Mä muistan todella hämärästi miltä se alun innostus yk1 tuntui sillä kaikella naiivilla tavallaan :rolleyes: itsellä siitä on vähemmän aikaa, 2011 alkuvuodesta oli yk1.

Suvipilvi mulla ihan sama juttu rakenneultran jälkeen, että tuli pelättyä ettei vaan lähde syntymään ennen kuin olisi pelastettavissa. Ne on ne äidin huolet mitkä ei katoa, vaan muuttaa muotoaan :) aivan erilaisista huolista tullaan sitten kaikki varmasti kärsimään lapsen synnyttyä ja kasvettua vaikka kuinka isoiksi :)

Kiisuli oih se on ihana hetki itsellekin kun saa miehen käden ekaa kertaa mahalle oikeaan aikaan :love::love: samoin se kun mies ekaa kertaa näkee mahan hytkyvän puolelta toiselle tai pienen raajan sojottavan nahasta läpi :LOL: siten saa jaettua sitä iloa ja onnea toisen kanssa paljon paremmin kun hänellekin konkretisoituu asia eri tavalla kuin vaan mahan kasvamisella! Tsemppiä muuttoruljanssiin myös (y)

Hauskaa aprillipäivää kaikille! Mutsi ja sisko (tuleva kummi) on vanhassa kotikaupungissa järjestänyt baby showerit johon tulee ihan vaan pieni kiva porukka lähiperhettä (kaikki kaveri asuukin sitten täällä pääkaupunkiseudulla). Saa ainakin mässätä oikein luvan kanssa :D

32+5
 
Moi kaikki! Saanko siirtyä no ennen virallista testipäivää tälle puolelle! Enhän minä tiiä, miten tämän kanssa käy, mutta kun muualla keskustelut on vähän sellaisia, etten tunne kuuluvani joukkoon. Ymmärrän noi ajatukset toisaalta, mitä tuolla hoitoketjussa on jaettu, mutta en halua olla siellä pahoittamassa mieliä.
Mun virallinen testipäivä on tosi kaukana, mutta kun en taaskaan pistänyt kaikkea pregnyliä, niin tuloksen tiedän jo. Nyt on pp10 ja PC:hen tuli tällainen viiva
http://aijaa.com/M4D0l9
Olen siis viikko sitte perjantaina pistänyt pregnyliä 1/3 ampullia. Sitä määrättiin 4piikkiä, mutta pistin vain vain kaksi. Niin tein viimeksikkin kun määrättiin 6 piikkiä niin laitoin 3 , eli mulla virallinen testipäivä on vasta 11.4 Mutta siis otan riskin ja hiippailen tänne!

Onko teillä jollain ollu alussa päänsärkyä. En muista oliko mulla viimeksi, mutta nyt jomottanut koko viikon. Pientä orastavaa pahoinvointia jo nyt havaittavissa. Sekin alko viimeksi vasta viikolla 8 ja viikot 9-25 oksensin, enemmän ja vähemmän. En pahimmillaankaan onneksi 2kertaa päivässä enempää. Yöheräämiset alkanu ja en meinaa saada unta ku herään. Viime yönäkin tuli pari tuntia valvottua. Tää oire on tuttu. Loppua kohti meni ihan toivottomaksi nukkuminen.

Miten teillä, jotka olette koiranomistajia, onko koira reagoinut raskauden alkaessa mitenkään. Täällä alko sama ku viimeksi, että pyöritään jaloissa ja haetaan huomiota koko ajan ja läheisyyttä. Se huomio otetaan sitte negatiivista kautta jos ei muuten huomioi. Pörhistellään lenkillä muille koirille tai ollaan muuten vähän kovakorvaisia :D
 
Hienoa mandala :)

Tervetuloa myös kielalle tänne puolelle <3 ja tinnulle hyvästä tuloksesta- ja hermoja matkaan myös sinne :) ja olikos joku muu vielä uusi ketä en ollut onnitellut?? onnea siis kaikille uusille!!

Mä luen kyllä mutta en jotenkaan päässyt mukaan/osaa oikein kirjoitella vielä ..varmaan siks että olo aika sekava + nautin 24/7 pahoinvoinnista jo <3 :LOL: en oksenna mutta aivan karmea olo koko ajan, mikään kuuma/lämmin ei mene ollenkaan alas..sain kaverilta lainaan pahoinvointirannekkeet ja tuntuu että eh_kä vähän auttaa tai sit vaan pientä hetkittäistä lume-vaikutusta :p mutta samapa tuo! Hyvä että on oireita varmaan vielä enemmän olis huolissaan jos ei olisi!
* muoks ja ah niin ihana ummetus:ninja::LOL:

Päädyin nyt menemään oman kaupunkin neuvolaan koska en jaksa alkaa käymään toisessa kaupungissa, vaihdoin henkilöä vaan. Kuulin että yhdellä on enkeli-lapsi itsellä että saattais olla aika "ymmärtäväinen" ..ainakin puhelimessa tuntui ihan ok:lta ja varattiin siis eka neuvola 13.4 jolloin on muös lääkäripaikalla ja voi ultrata (y) ihan hyvä niin ei tarvi mennä klikalle siihen kuuluisaan mielenterveysultraan toiseen kaupunkiin asti..

Kivaa keväistä viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille :)

7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala
Tervetuloa ja isot onnittelut kaikille uusille tälle puolelle päässeille! Hienoa että joukko kasvaa ja onnistumisiakin!

Oletteko syöneet maitohappobakteereja raskauden aikana? Ja etenin näin alkuraskaudesta? Keskusteluja niiden hyvistä vaikutuksista jonkin verran löytyi, mutta suurin osa jutuista oli aika vanhoja. Onko kenelläkään uudempaa tietoa/suositusta niiden vaikutuksista ja käytöstä?
 
Kiela onnea muhkeasta viivasta! Mulla ei ihan alussa ollut päänsärkyä mutta siinä jossain vaiheessa ennen nt-ultraa aikoihin oli sellasta pientä ärsyttävää, mutta sen verran inhottavaa, että panadolia melkein kerran päivässä söin.
Meillä ei ole koiraa, mutta kissa löytyy. Hän monasti hyppää viereen, mutta ei tule syliin kun katsoo mahaa ja minua vuoronperään muutaman kerran ja menee muualle. Harmi kun olisi kiva jos kisu kehräisi mahan vieressä/päällä :love: noh toivon vaan ettei kissaherra tyystin revi pelihousujaan vauvan tullessa - ei näin 14-vuotiaana ole enää kaikkein sopeutuvin isoihin juttuihin :unsure:

Mari onnea pahoinvoinnista (ja ummetuksesta) jos näin voisi sanoa :LOL::ROFLMAO: hieno juttu, että pääset neuvolassa ultraan! (y)

Elika mä söin vaan antibiootin kera maitohappobakteeria, enkä itse asiassa tuota ole tutkinut yhtään. Olisiko siitä siis jossain tietyssä vaiheessa erityistä hyötyä vai koska vaan nautittuna?

Baby showerit juhlittu, ihan kivaa oli. Kaikkea tavaraa ja tietty vaippakakku tuli saatua. Ja äiti antoi myös sen äitiyspakkauksen laatikon takaisin mihin oli teetättänyt päällyset ja petivaatteet; tosi kiva tuli siitäkin!

32+6
 
No on kyllä uskomatonta! On niin kiitollinen olo kaikessa tässä "minäkö?!??!" hämmennyksessä, että tähän asti päästy, ettei sanat riitä kun ei aivotkaan sitä edes tajua. Miten MULLA oli muka just babyshowerit ja miten muka MINÄ jään kahden viikon päästä äitiyslomalle :eek:o_O:eek::alien:
En usko, että tieto uppoaa kaaliin täysin ennenku toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun asti! Tajuaakohan sitä oikeasti missään vaiheessa sen takia alkaa jännittämään synnytystä edes oikein kunnolla o_O
 
Maitohappobakteereista: kannattaa ehdottomasti käyttää! Tuo LGG eli lactobacillus rhamnosus on tutkitusti hyödyllistä, vähentää riskiä saada raskausdiabetes ja siten isokokoinen vauva + äidin suolistofloora muuttuu parempilaatuiseksi ja siten vauva saa syntyessään terveemmäksi suolistoflooran itselleenkin. Näin vähentää pienokainen riskiä saada kansantauteja tulevaisuudessa kuten lihavuutta, diabetesta ja verenpainetautia ym. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta tämä ei ole maksettu mainos, olin kuuntelemassa joskus lääkäripäivillä yhteydessä yleisöluentoa aiheesta ja jäi mieleen. Söin edellisessä raskaudessa myös. Tätä on tutkittu Suomessa ja pitäs olla siis turvallista. Mut vain tuo yksi bakteeri, jota tämä tulos koskee.

(.) Hirveitä ruokahimoja, kaikki suolaiset jutut menis! Piti tehdä pitsaa ja meinasin syödä täytteet jo tekovaiheessa. Ja ihan hirveesti valkosipulia! Aah!

Tervetuloa kiela! Kukapa olis uskaltanut arvata, että ollaan molemmat täällä, näin pian!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Rizu
Mandala, niin mahtavaa, ihanaa kun piditte juhlat!!! Kun tuossa mietit, että tajuaako sitä missään vaiheessa, mitä oikeasti on tapahtumassa, niin minusta tuntuu etten oo vieläkään ihan tajunnu :D. Välillä kun puhuu lapselle, että "äiti sitä" tai "äiti tätä" niin edelleen tulee välillä hölmä olo, että minä, äiti!!! Oon hoitanut lapsia työkseni ja kyllä sitä monesti ehti ajatella, että saanko koskaan olla oikeasti äiti.
Tämä hartain toive on ihan kohta totta teillä monella! Kaks viikkoa ja oot äippälomalla :) Synnytystä varmasti jokainen jännittää. Jos tämän toisen saan joskus synnyttää, niin ei se ainakaan vähemmän jännitä, vaikka kaikki suht hyvin menikin.

Tupsuli! No ei olis kyllä uskonut että täällä ollaan molemmat! Minä tosin vielä hybin heikoilla jäillä, kun plussa ollut vasta muutaman päivän vahvempi ja testipäivään vielä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä