~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :)

Joku kyseli täällä migreenistä - mulla oli esikoisen raskauden ekalla kolmanneksella muutaman kerran migreeni, lisäksi siinä ekan/ tokan kolmanneksen taitteessa oli kovaa hormonaalista päänsärkyä, joka ei lauennut oikein millään lääkkeellä.

Tupsuli - kysyit mun varhaisultran ajankohtaa ja h-hetki olis viikon päästä eli ens tiistaina 12.4., tuolloin pitäisi olla viikkoja 6+3.

Tinnun tämän päivän jännittävään ultrareissuun piti kommentoida, että tosi hyvä päätös mennä lauantaina uudestaan! Mä kävin viime keväänä muistaakseni 5+4 ekan kerran, kun piti saada varmuus, että onko siellä mitään, koska oikeestaan kaikki vähäisetkin oireet katosivat. Tuolloin näkyi pieni pyörylä ja ehkä häivähdys ruskuaispussista. Sitten menin uudelleen 6+0, jolloin näkyi alkava syke. Näkymä oli kylläkin melko heikko, mutta vaikka tämä mun raskaus ei päättynytkään hyvin, niin ihan mitattava alkio ja syke tuolloin jo näkyi! Ja varsinkin, jos lääkäri on tänään nähnyt jo alkion, niin eiköhän se sykekin näy jo lauantaina (y)

Hämmentävää kyllä tämä oireettomuus... Toisaalta lohduttavaa, että teillä muillakin saman tyyppistä tilannetta. Oon Kiela miettinyt itse tuota samaa asiaa menkkakipujen lieventymisestä esikoisen syntymän jälkeen, saattaisihan sekin vaikuttaa asiaan, ettei samanlaisia kasvukipuja nyt sitten tuntuisi. Ken tietää... Hienot viivat sulla muuten tänään testissä! (y) Itse en ole uusia kotitestejä tehnyt enkä uuteen verikokeeseenkaan mennyt, koska näissä keskenmenneissä viivojen vahvuuksiin ei ole ollut mitään luottamista lopputuloksen suhteen. Ekassa viivat ei juurikaan vahvistuneet, mutta alkio ja syke nähtiin ja tokassa vahvistui reippaasti yli kontrolliviivan ja varhaisultrassa ei näkynyt mitään mitattavaa. Eilen onneksi terapeuttinikin koitti mua rohkaista sillä, että oireiden perusteella ei oikein mitään voi päätellä ja viittasi omiin kahteen täysin erilaisiin raskauksiinsa. Mutta onhan tämä alku aivan kaamean piinaavaa aikaa, ei mun mielestä mitään verrattuna varsinaisiin piinapäiviin ennen raskaustestin tekemistä!

Onko teillä muilla muuten ollut normaalia vetisempää/ runsaampaa valkovuotoa...? Tänäänkin töissä hulahti yhtäkkiä housut aivan märiksi ja aina pelkää, että nytkö alkoi vuotaa, mutta sieltä tulee vain sellaista ihan vetistä väritöntä vuotoa.

Ja tuon Kielan mainitseman turvotuksen voin allekirjoittaa täälläkin...siis a-i-v-a-n järkkyä ja etenkin iltaa kohden se pahenee. Aamuisin ei ole juuri mitään, mutta päivän mittaan ja etenkin syömisen jälkeen maha turpoaa aivan valtavaksi palloksi. Iltaisin on tosi tukala ja epämukava olla sen kanssa, musta tuntuu että koko maha on ihan hurjan kipeäkin ja kiristelee. Töihin lähtiessä saa työllä ja tuskalla keksiä, että mitä sitä laittaisi päällensä, ettei maha jo paljastu. Housut ei mene kiinni, vaan oon virittänyt hiuslenksun napinläpeen, niin pystyy jotenkin olemaan :LOL:

Pitkä viikko vielä edessä, mutta eiköhän tämä tästä päivä kerrallaan etene...

Hullabulla 5+3
 
Turvotuksesta, kyllä, sitä löytyy! Mulle kävi tänään tosi köpelösti, kun otin aamulla pöydältä mukaan töihin valmiiksi laittamani mustat äitiysfarkut, koska alotin niiden käytön jo tuon ihan järkyttävän turvotuksen vuoksi viime viikolla. Noh, otinkin vahingossa mukaan puolison mustat farkut, siis miesten, ja vielä aika hoikan miehen pillifarkut!!! No ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin laittaa ne päälle, koska toinen vaihtoehto olis ollut ihan järkyttävät vanhat ja pussimaiset toppahousut, joilla siis pyöräilin töihin... No meni puolison farkut onneksi jalkaan asti (mä oon aika lanteikas ja reitevä naisihminen), mut nappi ei mennyt kiinni! Ja vetskari ei pysynyt kiinni myöskään... Onneksi oli pitkä neuletakki, joten pystyin peittelemään tämän katastrofin koko päivän, mut kyllä oli tukala olo olla avonaisissa hoisuissa jotka kiristi ihan pirusti jaloista polvista ylöspäin....:ROFLMAO::LOL::p

Tinnu: sulla on ollut aivan karmea ultra, on varmasti ollut tuskaisia minuutteja. Mä luulen, että olisin kans mennyt lauantaina ultraan ennen lomaa. Parhaimmassa tapauksessa voit lomailla ultrakuvien kanssa, jossa pikkuinen syke näkyy! Olisko se toinen juttu siellä voinut olla joku kehittymätön identtinen kaksonen? Joskushan ne ei jatka kehittymistä. Sitten ei kyllä tule paljoa muuta mieleen kun toi hematooma ja perus myoomat, polyypit (mut nämä olis toki huomattu jo hoitojen yhteydessä) jne, mut ei mitään L-kirjaimella alkavaa, joka olis voinut ilmaantua sinne raskauden alettua (n).. Mutta on siellä siis ollut se pikkuinen alkiokin ja lauantaina ehkäpä jo syke :love: Kysyppä lauantaina uudelleen mikä se toinen juttu on (jos se siellä vielä näkyy).

Mulla ei myöskään oikein oireita ole, välillä jotain paineen tuntua alavatsalla, ihan kuin kohtu tuntuis jotenkin erilailla kuin ennen, mut alun menkkajomotukset on tyystin loppuneet. Pahoinvointia on kyllä just jos maha on tyhjä eli ruokailusta 3 tuntia. Kahvi ei maistu oikein ja jotkut ruuat on tosi ällöjä ja joitakin himottaa hirveästi. Sylkeä tuntuu pukkaavan jatkuvasti ja jotenkin sellanen epänormaali olotila, että ei varsinaista oksetusta, mutta ei kyllä ihan hyväkään olo. Viimeksi oli tässä vaiheessa jo tosi äklöt olot, että olisko nyt poika tulossa... Jos nyt uskaltaa vähän jo haaveilla!

kiela, ihana viiva! Toivottavasti saatte pienen tonttusen jouluksi! Ihanasti alkaisi meillä äitiyslomat, lokakuun lopussa, jotta voi laittaa joulua ja olla vuoden ikävimmän ajan kotosalla ja laittaa vauvan juttuja valmiiksi :love:
 
Tupsuli, sulla ollu ihan mielenkiintoinen farkkuepisodi! Mutta, kukaan ei varmasti huomannut kömmähdystäsi, kuin sinä itse :)
Voi kun jaksaisi uskoa siihen pikkuseen joulukääröön! Kyllä on taas skeptisyys valtaamassa alaa. Salama taisikin todeta, että ne piinapäivät ei oo mitään, tähän jälkipiinaa verrattuna ja aivan totta se on! Piinapäivät meni suht hyvin mulla, mutta nyt kun on virallinen testipäivä käsillä, niin masentaa tää 3viikkoa ennenku ultraan pääsee :( mitenköhän pää kestää ja kun tänäänkään ei oireen oiretta! Ei kertakaikkiaan mitään muuta tietoakaan raskaana olemisesta ku viiva testissä. Ehkä me yhdessä täällä pysytään järjissämme :D
 
Mun piti olla vielä ressukalle vihainen kun oli laittanut farkkunsa mun farkkujen paikalle (joopa joo oon varmaan ite laittanut, mut pitihän sitä jotain päästä syyttämään paitsi itseään):whistle:

Kiela en edes tajunnut että sulla on niin pitkä aika ultraan kun tuntuu että siitä on ijät ja ajat kun plussasit. Joo siis aika menee ihan superhitaasti, mä oon kans samaa mieltä että piinapäivät ja -viikot on ihan yhtä hirveitä, eri tavalla vaan. Nyt vielä ihan hirveä menettämisen pelko lisäksi :alien:

Raskaudet lienee niin erilaisia. Nyt kun muistelee (harmi kun en sillon kirjoittanut ylös) että eka raskaus oli aika oireeton tässä vaiheessa paitsi rintojen turvotus oli erittäin voimakas ja pahoinvointi tässä vaiheessa jo voimakasta. Mietin voiko se vaikuttaa noihin tisseihin, että lopetin vasta imettämästä. On ne aavistuksen kipeytyneet, sen tuntee siten kun taapero lysähtää rinnan päälle, puristamalla ei tunnu mitään (onneksi en ole jäänyt kiinni rintojen puristelusta julkisella paikalla, omien tai muiden) :ROFLMAO:
 
Tupsuli Ainahan se pitää syyllinen löytää, tietenkin!! :D

Ihan sama täällä, että tissit tuntuu vain aavistuksen aroilta, mutta kun tuo 9kk mukiloi vähä kovemmin, niin huomaa, että on ne kipeät :) yksi huomio on, että kohtu tuntuu jo pari senttiä nousseen häpyluun yläpuolelle. Ihan selkeä raja tuntuu. Tämä tapahtui viimeksi kyllä paljon myöhemmin. Varmasti keho toimii tivakammin kun kaikki vielä suht tuoreessa muistissa.
 
Huoh, tänä aamuna Lutinusta laittaessa havaittu asettimesta pari tippaa oranssin sävyistä vuotoa... Pyyhittäessä ei ole tullut mitään eikä pikkuhousunsuojaankaan, mutta kyllä taas jännittää. Koskaan aiemmin edes viime vuoden keskenmenneistä ei ole tullut mitään vuotoja. :eek: Mulla on aina aiemmin ollut Luget köytössä, mutta nyt niiden saatavuusongelman takia Lutinus nyt korvaavana ja jotenkin ne tuntuu ärsyttävän tuolta alakerrasta enemmän. Onko teillä muilla kokemusta näistä kahdesta eri lääkkeestä?

5+4
 
Täällä kans aika oireetonta menoa edelleen... Kävin maanantaina neuvolassa ja neuvolantäti laski rv:t eri tavalla kuin lapsettomuuspoli o_O merkkasi ne jopa äitiyskorttiin vaikka yritin muuta sanoa... kumpihan se nyt sitten on?? Lapsettomuuspolin mukaan olisi rv 9+2 ja neuvolantädin mukaan rv 8+6, tosin parilla päivällä ei sinänsä ole merkitystä mutta.... :ROFLMAO: pitänee odottaa sinne np-ultraa ja katsoa mitä siellä sanotaan. Np-ultra olisikin sitten seuraava etappi 3.5.2016 ja eka lääkärineuvola sitten 10.5.2016.

Tervetuloa uusille, en koskaan muista nimimerkkejä joten laitan näin yleisesti :)
 
Hulkabulla, varmasti säikäyttää värillinen vuoto! Minulla tuli viime raskaudessa parina päivänä vaaleanpunaista valkovuotoa. Ihan vaaratonta oli, mutta kyllähän sitä säikähti ihan hirveesti ja oli jo maansa myynyt! Noi vuodot on niin tavallisia varsinkin hoitoalkuisissa raskauksissa, täälläkin palstalla moni vuotanut reilusti ja viikkoja....hirveän piinaavaa ja silti voi kaikki olla ookoo.

Tays laskee aina LA:n edellisistä melkoista. Mulle sekin on ihan ookoo :) ei siihen niin montaa päivää heittoa tule kuitenkaan.
 
Hullabulla limakalvot on todella herkillä, joten varsinkin kun sillä lutinuksen asettimella päivittäin sohit alakerrassa niin voi varmasti johtua ihan siitäkin. Toisaalta kohdustakin voi vaikka hiusverisuonet tuhrutella vaarattomasti (näin mulla rv4-9). Toivotaan, että tuhrut pysyy sulla pois!
Hyvä ettei Nennakaan ole vuotanut sen yhden kerran jälkeen!

Tuo oireettomuus on kyllä todella raastavaa, piti jatkuvasti varpaillaan. Mulla alun jälkeen ainoastaan nipisteli ihan vähän munasarjoissa (keltarauhanen) ei-mitenkään-erikoisesti ja oli ihan yliaktiivisen rakon oireita eli pissahädän tunne koko ajan, mutta kuitenkin useinkaan ei edes sitten tullut kuin teelusikallinen pissaa. Se oli tosi ärsyttävää kun en tiennyt onko se raskausoire vai yliaktiivinen rakko (mulla joskus ollut samaa oireilua muutoinkin muttei noin pahana). Mä myös toivoin kovasti, että mielummin oksentaisin jatkuvasti kuin kärsisin jatkuvasta pissahädästä.
Onneksi sitä kuitenkin jossain vaiheessa onnistui alkaa nauttimaan oireettomuudesta ja olla jopa kiitollinen! olisi pitänyt vaan aikasemmin oikein pakottaa itsensä siihen mielentilaan, mutta se on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty.

Tinnulle tsemppiä uuteen ultraan, oli kyllä aikamoinen ensimmäinen ultra hui!

lullaby mä eilen röhnötin sohvalla ja näin viivan varjoa mikä lähti navasta ylöspäin, se ei kyllä ole verisuoni. Mutta huomasin myös kaksi viivaa mitkä lähtee navasta alaspäin, toinen niistä on se verisuoni ja toinen varmaan sitten linea negra :D tosi haaleita ovat niin en varmaan saa kuvaa. Mutta voisin kyllä pallosta ottaa kuvan tässä joku päivä taas tänne kun onhan tuo taas kasvanut.
Toisaalta tuntuu välillä ettei se silleen kasva (vaik jostain kumman syystä silti kaikki tekeminen ja liikkuminen vaan vaikeutuu :ROFLMAO:) mutta joku mahan ympäryksen mittaaminen olisi ollut kiva tehdä niin sais konkretiaa sen kasvamisesta.

Ja jeee eilen nukuin vähän paremmin - vain kolme kertaa yöllä vessaan :LOL:

33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Huhhuh mikä urakka oli lukea kaikki tänne ilmestynyt teksti, mukavaa kun tullut niin paljon aktiivisia kirjoittelijoita :)
Yleisesti onnea kaikille uusille, hyviä uutisia saaneille jne:love: millään en nyt pysty kaikkia kahlaamaan ja erittelemään.:LOL:

Mulla ollut vähän vaisua kirjoittelu, tällä hetkellä jotenkin henkisesti tosi rankkaa tää pakkolepo. Hormonien nostamat tunteet ei mitenkään auta asiaa, koko ajan itkettää ja vit***aa.:cool: Toivn et tää on vaan nyt jotain väliaikaista "masennusta". Tiedostan kuitenkin kuinka onnekas olen, että lepopakosta huolimatta kaikki muuten hyvin ja olen onnekas että saan kasvattaa kohdussani pientä tyttöä. Tunteet vaan tosi herkillä.:cautious:

Mulle ilmestynyt ahdistavaa turvotusta sormiin, nyt jo? Johtuisiko kun en paljon liiku? En mielestäni syö kovin suolaisia juttujakaan. Turvotus ei älytöntä, mut sellaista kuumottavaa, et tekis mieli koko ajan valuttaa kylmää vettä päälle.

Oliko täällä muita ylipainoisia odottajia?mulla siis ylipainoa kun raskaus alkoi, oli jotain yli parikyt kiloa, eli ihan reilusti. Alkuajan pahoinvoinnin mukana paino tippui ja pysynytkin säännöllisen ja suht järkevän syömisen avulla siinä mihin putosi. Nyt kuitenkin viikon aikana aamulukema hiipinyt kilon ylöspäin ja se ahdistaa heti hirveästi!:mad::confused: Voisikohan se olla tätä turvotusta vai nouseeko se vaan väkisin vaikka ruokavaliossa ei muutoksia olekaan? Tiedän, et ei oo määrä sellainen mistä pitäis ahdistua todellakaan, mut jotenkin odotin et paino nousis vasta vikan kolmanneksen kohdalla niin nyt toikin sit ärsyttää.:cool: Miten niin tunteet pinnassa ja herkillä..:cautious:

Täällä ollut onnekkaita oireettomia. Hih, mullahan siis tää on toinen raskaus ja olen ilmeisen oireherkkä. Olin jo lapsettomuushoitojen lääkkeistä ottanut kaikki oireet laidasta laitaan, kun tärppäsi, alkoi pahoinvointi jo ennen testipäivää enkä todellakaan ole ollut päivääkään mitenkään oireeton. Järkky vuoteeseen pakottanut pahoinvointi kesti viikolle 13 asti, kunnes sain tiputuksesta apua.et olen se poikkeus oireettomien kakkosten odottajien tilastoon.;)

Mulla on migreenitaipumus. Esikoisesta oli heti ekoilla viikoilla niin paha et kävin sairaalassakin.:confused: Mut luojan kiitos, tässä raskaudessa ei ole (kop kop kop) ollut kertaakaan. Alkuraskauden aikaan oli sitä kamalaa hormonihedaria johon lääkkeet eivät auttaneet, mut ei onneksi migreeniä.

Meilläkin on ujo tyttö masussa. Olen useammin nähnyt kun vatsa muljuu, kuin tuntenut. Vasta eilen tunsin potkut käteen ekan kerran. Mieskin on nähnyt, ei tuntenut. Ihan kui pieni ajattelisi, että okei okei rauhotun, jos laittaa käden päälle.:LOL:

Mitähän muuta vielä..en muista. Sori omanapaisuus jälleen.:oops:

Lottis ja pieni mussu rv21+5
 
Lottainen mulla on sitä turvotusta ollut jo jotain viikkoja. Ja just sellasta sormi- ja jalkaturvotusta, että tekis mieli valutella kylmää vettä niille koko ajan! mua oikein ärsyttää jos joutuu istuu paikallaan vaikka edes tunnin jossain palaverissa, sormet tuntuu kuumottavan ja turpoavan paljon pahemmin kuin vaikka näppäimistöä näpytellessä. Alkaa nää olemaan kyllä aika nakit nämä mun sormet muutenkin, mutta sormukset kyllä vielä saan irti (ovatkin aika löysät olleet alunperin).
Ja ihan varmasti sullakin paino nousee turvotuksen takia. Mullahan viimeiset pari kolme kiloa on harpannut just yön yli monella sadalla grammalla kerrallaan vaikka syömisessä en ole muuttanut mitään. Toivottavasti sitten turvotuskilot lähtee yhtä helposti kuin on tullutkin :D
 
Mie oon Lottainen kans parisen kymmentä kiloa ylipainoinen odottaja. Mulla on paino noussut tähän mennessä semmosen kolmisen kiloa.. Käyn puntarissa vaan kerran viikossa, kun just turvotusten takia paino heittelee muuten päivästä ja kellonajasta toiseen :whistle:
Ihan alussa mulla tippu paino pari kiloa alle lähtöpainon, ja nyt on sitten sen kolmisen kiloa yli lähtöpainon, että miten ton nousun nyt sitten laskee... :unsure: Mie pidän nollapainona sitä punktion aikasta painoo.
Mulla vaikuttais tulevan semmonen 200-400 g painoo viikossa lisää tällä hetkellä. Ja meillä on tosiaan nykyään tapana lauantai aamuisin, että käyn ennen aamupalaa puntarissa ja sitten mies ottaa masukuvat. Mukava yhteinen rituaali :love:

rv 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Täällä oli eilen ensimmäinen neuvola, painosta kun oli puhetta niin mitenkä paljon kerrytitte alussa painoa? Tai onko muilla samoilla viikoilla olevilla paino noussut, painan normaalisti noin 56kg ja nyt näytti neuvolan vaaka 61kg :ROFLMAO: ai kauhia! Ja syön kuin hiiri, koska paha olo ja ällötys!
Yritti myös kuunnella dopplerilla mutta ei kuulunut kuin oma syke joten ensiviikoll uudestaan :) verikoe olisi ensi maanantaina, keskiviikkona neuvola ja 25.4 nt ultra! :)
Rv 9+2:love:
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 1.12.2016
Mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...
SalamaT ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016

Tapahtumia tulossa :)

Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio 13.4.
JONPA77 - nt-ultra13.4.
Lottainen - neuvola+seurantaultra 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Mandala - lääkärineuvola 19.4. - rv35+2
Mar80 - varhaisultra 19.4.
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
SalamaT - varhaisultra 25.4.
Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
JONPA77 - neuvola 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Moi! Oireetonta täälläkin, vaikka kaipa siitä voi olla tyytyväinenkin, oireethan ei mitenkään mukavilta kuulosta, Lottainen on tainnut ottaa oireita oikein muidenkin puolesta :(. Ainut mitä mulla ehkä voisi oireeksi laskea on aika älytön väsymys. Melkein hävettää istua töissä kun motivaatio on aivan kateissa ja sitten vielä haukottelen taukoamatta :). Mutta nyt tosiaan vasta 5+0, kerkeää vielä tapahtua vaikka mitä.

En vieläkään oo uskaltanut ees verikokeeseen, eli kaipa se sitten jää kokonaan. Tähän mennessä yhä oon raskaana vaan sen yhen digin perusteella, mutta kun uuttakaan ei uskalla tehdä.. Tosiaan taidan olla ottanut sen raskaana kunnes toisin todistetaan vähän liian tosissaan ja nyt sit vaan teen kaikkeni ettei toisin päästäis todistamaan, varmaan kohta perun sen ultrankin :D. No ei, meinasin että perjantaina viimeistään uitan toisen digin.
 
Nyt on taas Lugeja saatavilla! (y) Kävin hamstraamassa lähiapteekista pari pakettia, niin riittää ens viikon ultraan saakka. Mikäli tulee hyviä uutisia, niin sitten voi ostaa lisää.

Vähän mietin itsekin samaa kuin Mandala arveli, että ehkä se Lutinuksen asetti on ärsyttänyt paikkoja jotenkin, koska mun mielestä sen laittaminen on tuntunut tosi epämiellyttävältä. Aamun jälkeen ei ole nimittäin mitään vuotoa tullut, töissä kylläkin säikähdin, kun aamupäivällä tunsin, että jotain tulvahti housuun ja ristin merkkejä tehden hipsin jännityksellä vessaan, että onko housut veressä. Mutta ei, sitä ihan samaa vetistä ja kirkasta valkovuotoa sieltä vaan tuli. Nyt sain onneksi taas noita tuttuja ja turvallisia Lugeja, niin voi heittää Lutinukset asettimeen kuusen latvaan.

Lottaiselle toivotan kokemuksen syvällä rintaäänellä tsemppiä pakkolepoon! (y) Itsellä on vielä hyvinkin tuoreessa muistissa esikoisen raskausajan vuodelepo viikoilla 19-28, ennen kuin tyttö sitten kiireellisellä sektiolla syntyi. Ihmeen hyvin pää pysyi kasassa sen ajan, jotenkin sitä meni vaan mantralla, että meidän on pakko selvitä tästä, ei ole vaihtoehtoja. Ja nythän mä vasta viime syksynä sen aikaisia asioita olen käynyt läpi, kun tätä ennen ei ole tullut oikeaa aikaa ja tilaa sen möykyn avaamiselle. Itse sain silloin aika paljon vertaistukea netin suljetusta keskustelupalstasta ja päivä kerrallaan -mantralla pikkuhiljaa mentiin eteenpäin. Mä pidän niin peukkuja, että tuo sun pakkolepo loiventuisi jossain kohtaa ja muista, että annat kaikkien tunteiden ja ajatusten tulla sellaisina kuin ne on! Hurjasti tsemppiä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hei! Tuolta piinaryhmästä huutelen? Onko täällä ketään blastosta plussannutta? Sain eilen Sofiin ja apteekin omaan illalla himmeet viivat pp4. Tänään aamulla testi ei ollu tummunu..ok ymmärrän et väli oli 12h mutta pitäskö pp5 näkyä jo enemmän ku haamujen esiäiti?kiitos!
Ja onnea kaikkien taipaleelle <3
 
Mamido mun Sofi one stepit meni näin kuin tuossa kuvassa https://imgur.com/dFvCSdM
Aloitin itse testaamaan pp5 ja oli kyllä haamujen esiäiti silloin, lähinnä oikeasti roskishaamu. Kääntelin sitä testiä silmät kierossa varmasti sen reilu 10min ennenkuin otin kuvan.

Tuostakin rivistöstä huomaa miten huonosti ne tummenee ja mulla nousi hormoni kaksosiksi jakautuneen alkion kiinnityttyä tosi korkealle nopeasti (hCG vähän päälle 1000 pp11). Jos liuskassa lukee kirjain i niin se on otettu aamupäivän/päivän pissasta eli ei aamun ekasta. Saattanut tulla vähän tummempi jopa silloin (esim pp7) eli en tiedä onko noi sofit parhaita aamun ekalla pissalla testailuun?
Ja itse kun noita paniikissa vertailin, niin huomasin selvempää eroa kun vertasi joka toisen päivän tikkuja keskenään, koska hormoni tuplaantuu noin 48h välein.
Paljon vahvistumisia sinne sun tikuille! (y)
 
Mulla näkyi viimesimmässä (6 päiväsellä) vasta pp7 PC r-liuskassa hailua haamua, pp8 jo selkeesti näkyvä viiva. Tätä aiemmin en tosin tainnu edes testata r-testillä. Aiemmassa 5 päiväsellä tuli pp5 ja 6 PC r-liuskoilla roskishaamuja.
Oisko sulla Mamido PC:n ovisliuskoja, tai saisitko jostain (Cittari, Prisma, Sokos..)? Mulla ne on molemmissa tapauksissa alkanu tummuun pp5 lähtien. Pp4 ei niissäkään näkyny vielä kun normi hailua negaa.
 
Joo mä suosittelen myös PC liuskoja. Vaikka vielä pp5 aamupäiväpissasta PC:kin antoi todella hailua niin se tummeni kyllä paremmin päivien mittaa. Toinen on Apteekin Oma mikä on ihan vastaavan oloinen testi kuin PC. Tosin en tiedä saako niitä liuskoissa? mä en ite niistä puikoista tykkää kauheasti, ihan turhaa se puikko siinä liuskan ympärillä.

Yksi millä mä myös testasin aluksi oli ovisliuska mitä oli vuosien takaa jäänyt muutama kaappiin. Se oli tosi hyvä siinä sofin rinnalla kun oli lähtökohtaisesti se oli jo tummempi pp5 (tummempi kuin mulla pitäis olla loppu kierrossa) ja tummeni nopeammin tasavahvoiksi. Tein mä jonkun vanhan digi ovistestinkin jossain vaiheessa ois alta ja sain hymynaaman :D
https://imgur.com/APTsnzg
 
On kyllä hurjan aikaisin saatu haamurainen Mamido! Harvoin kyllä vielä pp4 näkyy, mutta sun blasto on kyllä ihan samantien tarrannut siirron jälkeen! Huikeeta! Onnea piinaan ja vahvistuvia testejä :)
PC testejä suosittelen minäkin!
 

Yhteistyössä