~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tässä tää kannatettu jatkoketju nyt ois, kävi sitten itelle miten käy...
Eli tänne sit vaan viimestään kun plussa on varmistunu :) saadaan hoitoketju rauhottaa siihen mihin on tarkotettukin eikä siellä kukaan pakosta joutuis lukemaan mitään raskausoire ym. juttuja.

Vaikka tietysti tässä pahimpaan yrittää varautua, niin ehkä nyt kuitenkin sinne seuraavaan ultraan eli parin viikon päähän (jollei jotain radikaalia sitä ennen tapahdu) pitäs yrittää asennoitua ja ajatella että tällä hetkellä kaikki on hyvin ja jos käy taas huonosti niin se on sit sen ajan murhe.
 
Kiitos sydän kun teit tämän! <3

Tämä on hyvä tällainen niinku pikku eteinen, kun ei koe vielä voivansa mennä pääovesta ulos. Myöskään täältä ei ole aivan niin pitkä matka takaisin jos niikseen on :) eikä toisaalta mulla ole kyllä mitään yhteistä näiden 5 lapsen äitien kanssa mitä noissa kuukausiketjuissa pyörii...

Sitäkin mietin viime kerralla jo kun kurkin tuota odottajien puolta, että tuntuisi jollain ihme tavalla nololta tai erityisahdistavalta siellä pakata kimpsut ja kampsut jos arpaonni ei suosi ja palata takaisin lapsettomien puolelle. Ja jotenkin mietin jo viimeksi, että millä raskausviikolla sinne uskaltaa/saa/kannattaa mennä. Varmaan sitä pähkäillessä olisi viikot ehtineet kerääntyä aikalailla...

Itse vasta sohinut testien kanssa 3 päivää ja tuntuu kuin 3 viikkoa ainakin ois jo mennyt, huoh, oispa..! ajatukset menee niin nopeasti A:sta Ö:hön koko ajan ettei tottakaan. Ja aina sama lopputulos: päivä kerrallaan tässä pitää ottaa, muu ei auta.

Mitenköhän viikonloppu tulee menemään kun töissä olen töllistellyt ja zoomaillut ja vertaillut näitä tikkujani pitkin päivää. Nythän olen vakaasti siis tullut siihen johtopäätökseen, että lounaalla dipattu one step on tummempi kuin viime rundin pp9, ja tämäkin tieteellinen toteama on aivan turhan kanssa kun ei se mitään takaa :D Kotona ei jaksa eikä viitti miestä moisella testien tuijottelulla onneksi rasittaa niin ehkä pysyn järjissäni vlopun yli :rolleyes:
 
Juu, ei tulis kyllä mullakaan kuuloonkaan että kirjottasin jossain normaalisti ja "hups vaan" raskaakstulleiden seassa..! Kyllä tää on jotenkin niiin eri asia kun koko raskaus on saatu aikaan vuosien vaivalla ja tuhansilla eruoilla... Ja tosiaan tänne on varmaan matalampi kynnys tulla kirjotteleen, kun ei itekään sinne odotuspalstalle uskalla mennä, kun sieltä kertaalleen on jo joutunu palaan takasin. Nykysin se ivf-hoidoista plussanneiden ketju ei siellä taida olla enää ns. hengissäkään.

Oon myös tehny niin että säästäny viime kesän testit ja myös nämä aion pitää tallessa, myöhempiä vertailuja ja miksei sitten ehkä jonkinlaisia muistojakin varten...kumpa niitä joku kaunis päivä kaukana tulevaisuudessa voitas ihmetellä sen kans joka siellä nyt ois tulossa :love:
 
Kiitos tämän perustamisesta! Toivottavasti voin liittyä seuraan. Olen seuraillut teidän kirjoituksia, mutta en uskaltanut kirjoittaa hoitoketjuun, kun kaikki oli itsellä niin pinnalla koko ajan muutenkin piinaviikoilla. Meillä takana kaksi vuotta yritystä ja epätoivoa. Elokuisesta IVF/ICSIstä ensimmäinen plussa ikinä testattu tällä viikolla. Minulla pcos ja miehellä hieman alentunut sperman määrä. Sitä haluttiin Tyksissä hoitaa vuosi sitten, mikä johti siihen, että kaikki siittiöt kuolivat, joulukuun inseminaatio jäi tekemättä, mulle tuli mitta täyteen ja siirryttiin yksityiselle. Sperman laatu parani lääkkeiden lopettamisesta kuukaudessa normaaliksi, mutta raskaus ei kuitenkaan alkanut ennen kuin nyt ekassa alkionsiirrossa. Tänään oli virallinen testipäivä, mutta sain ekan hailakan plussan jo iltapissasta keskiviikkona. Olo on epätodellinen ja pelokas. Kauhulla mietin, että pystynkö missään vaiheessa nauttimaan yhtään, kun koko ajan pelkään, että jotain menee pieleen. Punktio oli 26.8., siirto 28.8. eli nyt 4+0, jos siirtopäivä on 2+0.
 
Virallinen plussa sitten ihan verikokeitsekin. Nyt v4+2. Hcg oli melkein 250. Pyysin viikon päähän uuden kokeen ja kahen viikon päähän ultran. Alavatsa ja alaselkä koko aika kipee. Himppasen sellanen olo, että kaik ei ole kunnossa, mutta koitan työntää ajatukset pois. Parin päivän kuvotukset ja väsymykset kesti vain pari päivää. Hmmm...

peppermintille tervetuloa ja onnea!!

Kiva saada seuraa Mandalasta ja Sydänsuvenyöstä :) Ihan huippua tämmönen ketju. Kävin kerran huvikseen vilkasee jotain lasketun ajan ketjua ja argh... "meil nyt 8kk, lopetin imetyksen ja hups nyt on toinen tulossa". Ei oo mun paikka!!!
 
Tervetuloa peppermint! Aivan kauheaa että lääkärissä tuhotaan miehen siittiöt mitä hemmettiä :eek::unsure: no ainakin nyt olette hyvissä käsissä kun eka plussakin tuli, onnea siitä :) toivotaan että kaikki menee hyvin!
Tunnistan tuon kauhun tunteen. Mä sain myös klinikan vaihdon jälkeen elokuussa sen ekan plussan ja missään vaiheessa se ei oikeasti ollut tilanteesta nauttimista vaan kauhun sekaisia tunteita että miten tässä käy. Eikä siinä sitten hyvin käynytkään.

Huomenta vaan juu, täällä herättiin sitten ennen kuutta.. Mies sanoi eilen että viimeksikin hän muistaa mun heräilleen tosi aikaisin. Mutt tulee kyllä pitkä päivä jos ennen kuutta lauantaina herää :LOL:

No siis sitten tietysti tuli hoidettua aamun dippailut. Ei pysty vielä täysin arvioimaan tummentumista kun ovat vielä märkiä mutta tuntuis että PC olisi tummempi, one step ei välttämättä hirveän paljon tummempi kuin eilisen lounaan tikku.
Dippasinpa sitten samalla myös clearbluen digi ovistikun ja hymynaaman sain siihen :ROFLMAO: siinä viivat ei kyllä olleet tasavahvat.

Pelottavasti jotenkin ois ihan pikkasen parempi fiilis tästä hommasta tällä kertaa vaikka tosiaan virallinen testipäiväkään ei ole vielä ohitettu (mahdollisesti tiputaan taas sitten aika korkealta) :oops: olkoon se nyt eka virstanpylväs. Ehkä teen digin maanantaina tai tiistaina kumpi päivä se nyt olikaan.

Ns oireita ei kyllä taaskaan ole oikein tai ainakaan niitä klassisia, siis tän aikaisin heräilyn lisäksi. Mahaa on kyl päivittäin kivistänyt vähän joka puolelta, välillä samanaikaisesti sivuilta ja keskeltä. Ja jotain pientä menkkamaisen tyylistä mutta ei kuitenkaan. Ja välillä tuntuu ett pissahätä tulee melkein heti vessasta lähdön jälkeen mutta aina ei tule paljoa pissaa jos menen uudestaan. Vähän kuin vti mutta ei kuitenkaan. Ja jotain pieniä haavoja tuntuu pari suussa mitä en ymmärrä mistä olisi voineet tulla.

Kop kop onpa hyvä tulos verikokeesta! :love: Mietin että pitäiskö ite tällä kertaa mennä ollenkaan. Ehkä tyytyisin kotitesteihin ja niiden vertailuun niin on edes jotain tekemistä tässä piinapäivinä. Odottelu ei oikein sovi mun luonteelle..

Toivon todellakin että oireiden muuttuminen sulla ei tarkoita mitään huonoa!!!

Toivotaan että saadaan koko hoitoketju tänne meidän mukana, tosin tottakai he voivat mennä suoraan odottajien puolelle jos näin haluavat. Mutta kyllä tuolta meidän ketjusta pitäis saada monen monta ihmistä repäistyä mukaan.
 
Ehkä mäkin ihan vähän kurkkaan tällekin puolelle... En ole vielä varma kaipaanko välttämättä minkäänlaista odottajien ryhmää sitten jos ja kun tämä oikeaksi odotukseksi etenee, mutta katsotaan sitä sitten.

Mäkin heräsin tänään ennen kuutta pirteänä kuin peipponen . Rfsun:n testi näytti jälleen hailakkaa viivaa, vahvempaa kuin eilen. Eli siltä osin hyvältä näyttää.

Huominen on virallinen testipäivä, sitä varten on digi varattuna. En tiedä voiko sieltä tulla mitään muuta kuin plussaa, ellei noi rfsu:t oo ihan sutta ja segundaa ja näytä ihan mitä sattuu.

Ehkä jotain pieniä raskausolojakin on ilmaantunut, mielestäni selkeempiä kuin edellisessä kesken menneessä raskaudessa. Etoo, ruoka maistuu huonommin kuin normaalisti, vatsaa nippailee välillä oikealta, välillä vasemmalta ja välillä keskeltä. Ei kipua kuitenkaan, vain tuntemuksia. Naama ei ole alkanut kukkia, toisin kuin yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Hyvin lievää, mutta jotenkin selkeetä.

Me taidetaan Mandala käydä samalla klinikalla, Dextrahan se oli? Me ollaan myös oltu ihan supertyytyväisiä.

Kop kopin verikoetulos kuulostaa hyvältä! Mietin itekin että pitäiskö käydä maanantaina näyte.

Peppermintille onnittelut ja tervetuloa! Pitkä tie teilläkin takana, niinku aika monella meistä.

Sydänsuvenyölle peukut pystyssä, et kaikki menis hyvin.
 
Onnea minunkin puolestani kaikille! Kiva, että meitä on näinkin monta :) Toivottavasti moni liittyy seuraan.

Heh, täälläkin herätty kuudelta! Veritestistä ei ole ollut mitään puhetta. En pystynyt soittamaan klinikalle eilen, kun olivat koulutuksessa, mutta varaan maanantaina varhaisultran. Kysyn veritestistä samalla, mutta mulle riittää varhaisultraan asti se, että ensi viikolla teen diginäytöllisen testin. Sain lääkäriltä ohjeistuksen lääkkeisiin tekstarilla eilen. Mulla on ollut Metforem käytössä reilun vuoden ja sitä nyt jatketaan viikolle 12 asti. Hänkään ei maininnut veritestistä mitään.

Mullakaan ei ole ollut kummempia oireita, mistä olen jopa vähän pettynyt, kun olen kytännyt niitä kaksi vuotta turhaan. Piinapäivien puolivälistä asti on ollut jonkin verran menkkamaisia tuntemuksia, rinnat tuntuu vähän raskaalta, mutta olivat viikon verran siirrosta paljon kipeämmät, hengästyn helpommin, välillä tulee huononolon aaltoja, mutta ne menevät aika nopeasti ohi ja maha on turvoksissa. Kaikista peloista huolimatta olo on kuitenkin enimmäkseen hyvä, mikä on tietty tosi kiva juttu.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka! Kiva kun tuli tää ryhmä, ei tosiaan vielä halua/uskalla mennä odottavien ryhmään...
Itsellä on siis 5+1 mut paniikki kauhea ettei kaikki mene hyvin. Vatsakrampit ihan hirveät monen päivän ajan aja ja joka yö heräillään niin ja etovan oloon. Iltasin jos vähänkin rakko täytyy (tunnissa) ollaan kaksinkerroin makaamassa...:( soitin jo naikkarille ja eihän ne mitään osannut sanoa, aikaisti kyllä varhaisultraa joka on 2vko päästä, kuinka helvetissä pää kestää sinne asti...:( raskaus testejä tässä tehty päivittäin vieläkin ku ei oikein usko että masussa mitään ole. ..:)

Onneks olkoon kaikille plussanneille ja toivotaan et kaikilla menis hyvin ja että meidän päät kestää tän piinailut. .. koko ajan prkl piinaillaan...:)
 
Tervetuloo munkin puolesta kaikille uusille!

kop kop, hieno lukema verikokeesta!
Meinaatko Mandala pystyä oleen ilman verikoetta? Multa ei kyl onnistuis :D mut hyvähän se on tietenkin tehdä niin miten itestä parhaalta tuntuu.
Kesäheinä-78nkin viiva on vahvistumaan päin (y)
Toivottavsti nuo iinukka1n ikävät kivut pian helpottaa ja ois vaarattomia, samoin kop kopilla.
Peppermintin oireet kuulostaa lupaavilta, eihän ne heti alkuun mitä niin voimakkaita usein ookaan.

Mulla on myös tota että pitää ravata 3 tai jopa 4 kertaa yössä vessassa ja tänäkään aamuna ei saanu enää nukuttua 6 jälkeen. Ja sit alkaa miettiin kaikkee turhaa ja tyhmää, niinkun nytkin (ennenaikasesti) et pitäskö mun ostaa uus doppleri vai koittasinko kinuta neuvolasta kuunteluja...ootteko muut vielä miettiny tälläsiä? Vai onko teillä jo sellanen? Toisaalta oon lukenu että jotkut ois kuullu äänet kotilaitteella jo rv8+ mutta onko se kuitenkaan varmaa, kun siitä kuuluu niitä omiakin sykkeitä, niiden kaikuja, napavaltimon/istukan viuhua ym. että mitä jos on ihan turha kuitenkin eikä pystyis erottaan varmuudella mitään ennen rv12.
Ärsyttää tosiaan kun tuntuu että neuvoloiden asenne on jotenkin tosi nihkee niitä kuuntelupyyntöjä kohtaan, muutenkin vähättelee huolia ja ne saa tunteen ittensä melkein ylihysteerikoks :mad: niillä ei varmaan kovin usein tuu tälläsiä vuosikausia yrittäneitä ja raskaita hoitoja taustalla. Vaikka eipä ne huolet (oireiden väheneminen ja miksei saatu sykettä kuuluviin) viimekskään turhia sitten ollu, valitettavasti.. eipä kyllä huvittas ottaa sinne yhteyttä. Aattelin taktisesti nyt että venytän sinne seuraavaan ultraan saakka ja sitten alan hoitaa neuvolahommaa eteenpäin jos vielä on aihetta. Ehtii ne seerumiseulat ottaa kai vielä rv11 saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se doppler on jo mun mielessä pyörähtänyt ja siis oikeasti tässä mennään 3+6 ett tuntuu ihan naurettavalta. Mutta minkäs aivoilleen voi.. :oops: Taikausko on ollut valtaisaa välillä mutta olen oikein vakuutellut itselleni että nämä asiat ei saa tätä kesken menemään vaan se menee jos on mennäkseen. Joten ihan sama jos liityn plussanneisiin tänne tai ihan sama jos lataan kännykkään jonkin pregnancy sovelluksen.. Jos yrittäisi elää hetkessä, vaikka sitten liuskoja tuijotellen :ROFLMAO:

Eli juman kekka likat, ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan!

Iinukalle tsemppiä ultran odotteluun, varmasti sanoin kuvaamaton piina! Olen kyllä tyytyväinen jos saan sen ar-ultran itselle varattua että ei ala haalenemaan testit taas virallisen testipäivän jälkeen heti.
 
En uskalla vielä tänne ilmoittautua, kun testaukset kesken. Tänään pp9 Pregcheckillä 5minuutissa selkeä, mut haalea toinen viiva. Ehkä tihrustamalla aavistuksen eilistä tummempi. Mutta siis tulinpa kysyy r-testeistä ja Lugesteronista, kun täällä kaikillä varmaan kokemusta niistä...:rolleyes:

Mikä herkkyys on Pregcheckissä ja Apteekin omassa r-testissä? Molemmat testit on Oriolan, mut tiiättekö onko ne täysin samoja? Mietin et onko Pregcheck saman testin "halpis versio" tms. Ostin pari Apteekin testiä ja nyt pelkään, et huomenna ei tuu ees haamuja:unsure:

Sit Lugeista. Onko teillä tullu niistä turvotusta, siis semmosta ettei housut meinaa mennä kiinni?:eek:Viime viikon ti alkoi Luget ja tällä viikolla toi turvotus on alkanut niin, et heti aamusta maha pallona. Ei tämmöstä ollu ees punktion aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
En uskalla vielä tänne ilmoittautua, kun testaukset kesken. Tänään pp9 Pregcheckillä 5minuutissa selkeä, mut haalea toinen viiva. Ehkä tihrustamalla aavistuksen eilistä tummempi. Mutta siis tulinpa kysyy r-testeistä ja Lugesteronista, kun täällä kaikillä varmaan kokemusta niistä...:rolleyes:

Mikä herkkyys on Pregcheckissä ja Apteekin omassa r-testissä? Molemmat testit on Oriolan, mut tiiättekö onko täysin samoja? Mietin et onko Pregcheck saman testin "halpis versio" tms. Ostin pari Apteekin testiä ja nyt pelkään, et huomenna ei tuu ees haamuja:unsure:

Sit Lugeista. Onko teillä tullu niistä turvotusta, siis semmosta ettei housut meinaa mennä kiinni?:eek:Viime viikon ti alkoi Luget ja tällä viikolla toi turvotus on alkanut niin, et heti aamusta maha pallona. Ei tämmöstä ollu ees punktion aikaan.
En uskalla vielä tänne ilmoittautua, kun testaukset kesken. Tänään pp9 Pregcheckillä 5minuutissa selkeä, mut haalea toinen viiva. Ehkä tihrustamalla aavistuksen eilistä tummempi. Mutta siis tulinpa kysyy r-testeistä ja Lugesteronista, kun täällä kaikillä varmaan kokemusta niistä...:rolleyes:

Mikä herkkyys on Pregcheckissä ja Apteekin omassa r-testissä? Molemmat testit on Oriolan, mut tiiättekö onko ne täysin samoja? Mietin et onko Pregcheck saman testin "halpis versio" tms. Ostin pari Apteekin testiä ja nyt pelkään, et huomenna ei tuu ees haamuja:unsure:

Sit Lugeista. Onko teillä tullu niistä turvotusta, siis semmosta ettei housut meinaa mennä kiinni?:eek:Viime viikon ti alkoi Luget ja tällä viikolla toi turvotus on alkanut niin, et heti aamusta maha pallona. Ei tämmöstä ollu ees punktion aikaan.
Moi kaikille ja sylillinen onnea teille jokaiselle. Toivottavasti saatte mukavan raskausajan ja mahdollisimman vähän huolta, sekä sen parhaan, niin rakkaan ja täydellisen palkinnon!
En tiedä osaanko vastata tähän uudistuneeseen foorumiin sivistyneesti, mutta yritän. Saa nähdä miten tää teksti sinne asettuu.
Aanis kyseli lugejen turvotus juttuja. Aiheutti ainakin minulle. Paino nousi puolessa vuodessa monta kiloa ja sehän oli pelkkää keltarauhashormonin aiheuttamaa turvotusta. Muuta tukilääkettä en käyttäny, paitsi tässä viimeisessä viidennessä ja synnytykseen ja lapseen johtaneessa siirrossa oli tukena pregnyl ja gonapeptyl. Muulla koktaililla en enää aio edes yrittää, vaikka eipä sitä tiedä varmaksi sanoa, että mitkä asiat varmuudella onnistumiseen vaikutti.
Testeistä oma kokemus on, että apteekin on on aina näyttäny varhaisimmin plussaa. Toiminu mielestäni huipusti ja PC puikkotesti on ihan yhtä herkkä. Oon käyttäny aina noita kahta alkutestauksiin, himotestaaja ku oon ollu aina.
Hyvää matkaa teille naiset ja voimaa jokaiseen päivään! Palkinto on ihana, rakas ja ainutlaatuinen.
Itselläni puhkes aika pahan alkupahoinvoinnin jälkeen raskausihottuma. Toivottavasti kukaan teistä koskaan ikinä milloinkaan, joudu kokemaan samaa. Neuvolassa ei osattu tehdä mitään ja lopuksi olin jo tosi huonossa kunnossa. Kotona olin monta viikkoa ilman vaatteita, kun iho niin herkkä, että kaikki vaate, oli sitte kuinka pehmeä tahansa, tuntui hiomapaperilta. Olin kyllä tulla ihan sekopääksi. Se kutina oli jotaki....ei siihen oo tehty sanaa, jolla kuvata. Valvoin läpi yöt ku kutina oli silloin kovimmillaan ja yritin edes hetken saada nukuttua päivällä. Pahimpina päivinä, ennen avun saamista vuodin verta käsistä ja jaloista. Voitte arvata, että pienikin arjen vastoinkäyminen oli iso maailmanloppu. Itkin ku kahvia loiskahti pöydälle. Taussin ihotautilääkäri vihdoin tiesi mikä mulla oli ja kertoi myös, että osa näistä ihottumista on sikiölle vaarallinen. Onneksi mulla ei ollut sitä muotoa ku koepalat tutkittiin. Neuvolat ei tiedä näistä ku on niin harvinaisia kutinoita. Sain avun, mutta tuli kyllä myöhään ku sitte jo kohta synnytin, mutta ehdin onneksi saada sitä ennen ihottumaa kuriin. Tään kerron siksi, että jos joku teistä joutuu kokemaan kutinoita tai jonkun ystävä/tuttu, niin heti ihotautilääkärille ja ottamaan selvää, mistä on kysymys!! Lapsi onneksi ihanuydessaan kuittasi kaiken sairaalloisen valvomisen kivun itkun ja tuskan! Lääkäri myös lohdutti, ettei pitäisi uusia seuraavassa raskaudessa....toivottavasti vielä saan olla uudelleen raskaana, silläkin uhalla että se voi uusia.
 
Viimeksi muokattu:
Aanis kyllä ne saman vahvuisia testejä on (25) ja mulla näytti apteekin oma puikko hieman tummempaa päiväpissasta kuin pregcheck aamupissasta samana päivänä. Hyviä testejä sanoisin olevan molemmat (y) mutta siis veikkaisin ettei ole ihan täysin samoja siis kun mulla eri vahvuista viivaa antoi samana päivänä.

Ollaan sitten ihan melkein samoissa, mulla tänään pp9 :) tuntuu kuin siitä pp5:sta, mistä aloin testaa, ois jo ikuisuus ugh miten voi ajantaju vääristyä tässä touhussa :eek:

Kiela kiitos kokemuksesi jakamisesta ja onnellista vauva-arkea :love:

Tässä mun pp5-pp9 testaukset. Hämää kun tuo one step ei ole mun mielestä kyllä juurikaan tummunut. Ainoa ero on, että tuollainen tumma piste on tullut nyt alaosaan viivaa myös. PC näyttäisi myös kuivuneena olevan hipaa vaille tasavahva.
Mun mielestä viimeks kemiallisesti pp11 viiva oli todella paljon haaleampi kuin tämä pp9. Mutta eihän se tosiaan mitään takaa..

http://imgur.com/a/9U9cP

Kyllä se vaan niin on, että taidan sittenkin harkita vakavammin niitä verikokeita :rolleyes: alkaa nämä viivojen tuijottelut jo heittää päässä :cautious::alien: Ja toisaalta voinhan aina kotona testata sen lisäksi, että käyn verikokeissa :D Ehkä vertailun vuoksi voisin tälläkin kertaa mennä pp12 ekaan verikokeeseen (ellei haalistuminen ala sitä ennen).
 
Heräsin kolmelta yöllä, heh, tekemään viikkonäytöllisen digitestin, jonka tulos oli "raskaana 1-2". Edellisestä vessakäynnistä oli 4h.

Hedelmöittymisestä on 2 vko 2 pv, joten siihen nähden tuo testi näyttää vähemmän, mutta en tiedä kuinka tarkka toi voi olla. Mulla on myös epäilys että mun kroppa ei erittäis hcg:tä virtsaan ihan normaalisti (en tiedä onko se mahdollista?) , koska esim edellisessä alkaneessa raskaudessa testit näytti erittäin haaleaa, hädin tuskin silmin nähtävää viivaa, vaikka hcg oli melkein 600.

Taidan marssia huomenna verikokeeseen .
 
Minun oli ihan pakko nyt pitkästä aikaa kirjautuakin tälle palstalle, kun olitte pistäneet pystyyn ketjun, mihin uskalsin tulla toivottamaan teille niin paljon onnea :love:! Olen edelleen lähes viikoittain käynyt lukemassa hoitoketjua ja elänyt mukana, mutta en ole sinne uskaltanut enää mitään kirjoittaa juuri siksi, etten kenenkään mieltä pahoittaisi. Mutta eipä ne lapsettomuushoidot mielestä lähde sillä, että raskautuu. Sen verran ne omaan identiteettiin kuitenkin vaikuttaa.

Minähän siis plussasin silloin viime helmikuussa 2. ivf:stä ja nyt eletään jo loppuraskautta viikoilla 32+6. Kovasti on pelko mieltä kaihertanut, että eihän tämä nyt vaan voi onnistua, kun se alkuunlähtökin oli hankalaa. Mutta pikkuhiljaa tässä on valmistauduttu siihen, että pian sen tulokkaan pitäisi tulla maailmaan. Päivä kerrallaan eteenpäin :)

Koittakaa peloista huolimatta nauttia ja saa testailla ihan sydämensä kyllyydestä, niin minäkin tein :D Raskaana kunnes toisin todistetaan on oikein hyvä mantra! Tsemppiä ja paljon lämpimiä ajatuksia teille!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tuutunen ihanaa kuulla susta myös pitkästä aikaa :love: ja että sinäkin noin pitkällä, wau! Onnea tulevaan ja ihania vauvan tuoksuista hetkiä :)

Kesäheinä jännä juttu tuo hcg eritys, mutta se on niin yksilöllistä kuitenkin kaikilla. Meinaatko tänään verikokeeseen?
Mä ajattelin mennä sittenkin, ja pp12 vois mennä taas niinku viimeks.

Kyllä muuten vähän sydän läpättänyt tässä kun heräilin viideltä miehen herätyskelloon ja vessassa digi kädessä istuskelin. Noh olinhan mä hartaasti ja salaa toivonut tätä mutta yllätys on silti kova, että siinä lukee 2-3 :eek: viimeksi pp10 sain 1-2, joten voitte arvata miten lähti toiveet raketin lailla uusiin korkeuksiin... :unsure: One step näyttäisi pikkaisen ehkä tummemmalla myös. Huh, tää saattaa mennä jännäksi vielä.... :confused:

Mites muilla testailut? (y)
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Onnea Mandala! Itsekin toivoin samaa tulosta tänään digitestiin, mutta 1-2 viikkoa näytti. Sama tilanne siis kuin Kesäheinällä, mutta mulla ei ole mitään tietoa, miten hcg erittyy kun kyseessä eka plussa ikinä. Soitin äsken klinikalle ja hoitaja totesi, että heidän mielestään veritestejä ei kannata tehdä, vaikka ymmärtääkin, että niistä voisi saada rauhallisemman mielen. Käski lopettaa testaamisen, koska sille ei kuitenkaan voi mitään, jos on kemiallinen. Varhaisultra on 6.10., koska lääkäri on edellisen viikon lomalla. Epävarmaa kärvistelyä siis edessä. Sanokoon mitä vaan niin teen tuon yhden viikkonäytöllisen testin vielä, kun sellainen on laatikossa. Ehti sitä jo muutaman päivän olla varovaisen iloinen, nyt tuntuu, että toivoa on vain hitunen jäljellä.

Aanis, mulla oli muutama päivä lugejen aloituksen jälkeen kunnon turvotusta, mutta se laski. Maha edelleen vähän turvoksissa, mutta ei olleenkaan niin kuin punktiopäivänä ja sen jälkeen.
 
Pahoittelen jo nyt, että tästä tulee varmaan romaani. Pitää kirjoittaa silloin, kun pääsee kunnolla koneelle :) Onnea kanssakulkijat plussista ja hyvistä viikkolukemista! :)

Sydänsuvenyö: ymmärrän kyllä huolesi ja toi jos mikä on ärsyttävää, ettei kukaan ota todesta! Ilmeisesti pitää itse sit olla tiukkana ja uskaltaa vaatia. Ja varmaan pitää varautua siihen, et joutuu pitämään vastaanotolla luentoa ivf-hoidoista ja alkion siirroista ja mistä siinä hommassa on kyse. Esikoista odottaessa mies kielsi kotidopplerin :rolleyes:voi tulla turhaa huolta, jos ei kuulu mitään. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja muistelen, et jo hyvillä viikoillakin sai terkkari tehdä töitä, et sai mitään kuuluviin. Meillä sattui aikanaan mukava, eläkeiän kynnyksellä oleva reipasotteinen terkkari, joka ainakin otti ylimääräisille käynneille, jos olin huolissani. Muistan vieläkin, kun se sanoi mun panikointiin, että "kuule, sä et itse voi nyt mitään tehdä asioiden eteen, murehditaan sitten yhdessä, jos tulee oikeasti jotain murehdittavaa." Tuota sitten yritin itselleni hokea.:) Nykyinen terkkari onkin sitten semmonen, joka lässyttää :cautious: Niin aikuiselle kuin lapselle. Hemmetin ärsyttävää:mad: Veikkaan myös, että sillä vähän tietoa hoidoista. Tässä kylässä kun on paaaaljon lapsiperheitä pienillä ikäeroilla. Mistä siis päätelmäni on, ettei joka lapsi ole ivf:llä alkunsa saanut...

Mandala: Onneksi olkoon! Onpa vahvat viivat ja hyvät viikot!:)
Täällä pp 11. Eilen ja tänään Apteekin testiin selkeä viiva. Ei kyllä vielä kontrolliviivan vahvuinen. Turvottaa ja finnejä pukkaa, kiitos Lugesteronin.

Miten teitä on tuoresiirroissa ohjeistettu lopettamaan Luget? Soitin klinikalle ja hoitaja sanoi, että voin lopettaa ylihuomenna virallisena testipäivänä. Kuulemma oma keltarauhashormonin tuotanto on jo riittävä. Oon ihan kauhuissani!:eek: Tai siis kyllä luotan hoitajan ammattitaitoon ja kokemukseen, mutta jotenkin sitä on niin kiinni näissä lääkkeissä.:oops: To verikoe ja aattelin kysyy silloin vielä uudelleen. Hoitaja sanoi, et silloin on parilla päivällä Lugeja jatkettu, jos ekan verikokeen arvo on ollut odotettua matalampi. Google on käynyt kuumana ja ilmeisesti on tuoresiirroissakin tosi monenlaista käytäntöä. Mulla ei tietääkseni ole todettu mitään keltarauhasen vajaatoimintaa ja kohdun limakalvo on aina ollut hyvän paksuinen jne. Luteealivaihe on ollut 10-13vrk, mut siitä ei kukaan ole ollut huolissaan.
 
Peppermint en olisi siitä hirveän huolissaan jos 1-2 tuli digiin, kuitenkin matalilla veriarvoillakin voi kaikki mennä ihan hyvin, koska tärkeintä on se miten se arvo tuplaantuu. Sen takia verikokeissakin kannattaa käydä kahdesti. Ymmärrän kyllä täydellisesti tunteen, jolloin pienikin asia voi saada näkymät huonontumaan aivan kauheasti, ja kylvettyä sen epäilyksen siemenen.

Aanis unohdin sulle mainita, että mulla ei luget hirveästi turvottanut, muuta kuin rintoja :D ei paljon mutta oli koko eroa, ja rinnat tuli tosi kipeiksi kun oli isompi lugemäärä. Nyt yhteensä vain 200mg koko päivässä niin rinnat ei 'sano' mitään.
Meillä sekä naikkarilla, että yksityisellä oli luget määrätty just kahdeksi viikoksi tuoresiirrossa. Jos raskaus olisi alkanut niin keltarauhasta olisi ihan tarpeeksi, varsinkin just kun ei mitään ongelmia mullakaan havaittu. Tänään PAS:n jälkeen itse otan viimeiset luget ja se on sitten siinä. niitä oli yhteensä 15 päivälle.

Niin ja onnea selkeästä viivasesta :love::love:

kop kop miten selkä/mahaoireet ja vointi muuten? Entä iinuka:n kipeä masu?

Täällä tuikkii ilmeisesti keltarauhanen sitten suht villisti. Muutama päivä ollut ajoittaista kivistystä yms mutta tuntuu että tänään tuikkii ja nipistelee vähän enemmän tuolta sivuilta.

Mukavata viikon alkua kaikille, toivotaan että tästä viikosta tulee kaikin puolin loistava! :love:
 
Mä sain saman ohjeen eli luget lopetettiin (ja loppuivat) plussaan. Tässä tulee hyvin esiin eri hoitopaikkojen eri käytännöt. Mun klinikalla ei oteta verikokeita eikä jatketa lugeja. Ei voi siis myöskään olla käytäntöä, että lugeja jatkettaisiin, jos arvo on matalahko. Noin periaatteessa olen ollut ihan tyytyväinen, mutta kyllä mä olisin halunnut, että ne seuraa tän alunkin. Mulla arvo on ilmeisesti noussut hitaasti eli lugejen jatkaminen olisi voinut olla perusteltua. Pakko yrittää lopettaa murehtiminen, koska ei se kuitenkaan mitään auta.
 
Aanis, mun mielestä myös molemmat testit eli PC ja Apteekin oman hrkkyys on 25 ja saman valmistajan testejä. Ei niissä kai muuta eroo oo kun PC on liuskamuotonen. Eli Apteekin testissä on samanlainen liuska siellä puikon sisällä.
Tuoresiirtoplussista ei oo kokemusta mut tässä (luomukierto pas) siirrossa sanottiin noista lugeista että saa lopettaa viralliseen testipäivään (siis pp10) tai halutessa niitä ois voinu jatkaakin vielä muutamia päiviä, ei kai niistä haittaakaan oo? Voihan ne lopettaa sillee pikkuhiljaakin annosta pienentämällä.. niin tein viime kesän raskaudessa, siinä oli jostain syystä eri ohjeistus (blastojen iässä päivän ero, sikskö?), eli niitä piti käyttää rv6-7 saakka.
Onnea vahvasta viivasta! Eiköhän se tilanne sullakin ala selvä olla :)
Kiela, kauheelta kuulostaa toi raskausihottuma, en oo sellasesta ennen kuullukaan :eek: mut onneks palkinto oli kuitenkin kaiken tuskan arvonen!
Hienon näköset testirivistöt Mandalalla, mun mielestä kaikki näyttäs vahvistuvan alaspäin mennessä. Miltäs se tänään virallisena päivänä näytti? :) alimmat noissa kuvissa on jo ihan selkeitä plussia eli uskaltasin jo onnitella!!
Varmaan se hcg:n virtsaan erittyminen on tosi yksilöllistä, Kesäheinän verkoetulosta odotellessa!
Ihanaa Tuutunen80 että kaikki on menny hyvin ja leppoissa loppuraskautta!
Peppermint, olipas se tympeen kuulonen hoitaja :mad: en itekään varmaan pystyis vaan lopettaan testailua kun kaikki tieto ois sen varassa.. Toivottavasti testit vahvistuu edelleen ja niinkun Mandalakin totes, tärkeempää on se arvon nousu kun ite arvo.
Oon itekin yrittäny muistaa saman, ei murehtiminen on turhaa kun asioihin ei voi ite oikeestaan mitenkään vaikuttaa, ne menee niinkun on mennäkseen...

Tosi paljo tullu tekstiä viime kommentin jälkeen, toivottavasti en unohtanu ketään, kiva että niin moni on jo ottanu ketjun "omakseen" :love: välillä ite yritän olla ajattelematta liikaa tätä ja keskittyä muihin asioihin mutta vaikeetahan se on ja onnistuukin "hyvin" kun täällä kuitenkin tulee säännöllisesti lueskeltua :D
 
Mä olin käsittänyt, että vain lääkkeellisissä PAS:ssa luget ja se toinen lääke jatkuisi sitten sinne pitkälle raskauteen. Niinku se mun yks PAS naikkarilla, missä rv9 asti olisi pitänyt jatkaa luge + progynova lääkitystä, koska silloin oma keho ei tuota tarvittavaa määrää keltarauhashormonia jne.

Olen todella, todella, naurettavan aikaisessa tämän asian kanssa, mutta kun hain lisää viikkonäytöllisiä testejä apteekista niin tarttuipa mukaan myös raskausajan monivitamiini. Ajattelin, että ei siitä haittaa ole syödä vaikka ei olisi raskaana enää kohta...
Anyway, mietin kun purkissa luki että 10ug määrä D3 vitamiinia, ja olen itse tottunut syömään sen 50 ympäri vuoden. Uskaltaiskohan sitä nyt siihen päälle vielä popsia vähän lisää ettei nyt saisi noin paljon vähemmän yhtäkkiä :eek:

Sydän kiitos, ja kiitos kysymästä, sen digin 2-3 lisäksi näyttäisi tuo PC päiväpissastakin näyttäisi olevan taas tummempi :giggle:
http://i.imgur.com/WcsLmJs.jpg

Ja itse asiassa tuossa lounaalle mennessä tuli ekaa kertaa todella voimakkaasti ja täysin puun takaa, sellanen huonon olon aalto, että joudun keskittymään ettei kukaan työkavereista huomaa kun teki mieli vain irvistää :ROFLMAO: Ei kyllä normaalisti pitäisi klo11 olla nälkä edes kun olen syöny jo rahkaa kotona (en ikinä syö kotona aamupalaa normisti) ja töissäkin pienen jugurtin ja täysviljakeksin.
 

Yhteistyössä