~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

flow mä oon kans hikoillu nyt öisin ihan hirveesti! Ja juonu öisinki paljo vettä. Yks lääkärin teoria kramppailuun oliki se, että juon liikaa vettä ja suoloja poistuu liikaa kehosta. Magnesiumia ei silti suositellu syömään ku kausittain.

On tää palsta vaa mainio ku kaikki omat huolet ja hölmöydetki on ihan normaaleja. <3 Ollaan sit hysteerikkoja yhdessä. :D
 
Kyllä useinkin herään öisin niin että varsinkin rintakehässä valuu hikipiskoja. Viime yönä olin niin kuumissani et piti riisua peitto osin pois, vaikka pidän talvellakin ikkunaa yleensä vähän raollaan, kovimpia pakkasia lukuunottamatta. Kai se on heti näin kun ilmat vähänkin lämpenee ja kestää hetken aina tottua. Tykkään muutenkin että makuuhuoneessa on selkeesti viileempi ja kokoajan raikas ilma.
 
Kuinka paljon olette syöneet enemmän alussa? Ja milloin alkoi paino nousta jos muistatte? :) Musta tuntuu että tunnin välein vatsa kurnii ja tulee huono olo jos ei saa mitään suuhun pantavaa. o_O Herkuista olen pitäytynyt poissa, että terveellisesti yritän syödä nälkääni. Luulisi ettei nyt näin alussa kuuluisi nälkä olla kokoajan tai että kaloritarve ei olisi normaalia suurempi..
Aijjuu minä hikoilen myös öisin! Ja syytin jo miestäkin että on laittanut lämmöt täysille :ROFLMAO:
 
Ei ole yhtään hysteeristä mennä tarkistamaan tilanne jos jokin epäilyttää! ensimmäistä kertaa varsinkin kun näiden asioiden äärellä on niin ei koskaan voi olla varma mikä on normaalia ja mikä ei, eikä välttämättä vaikka toinen kerta jo!
Mä olen miettinyt, että kuin helposti itse menee jos jotain tulee eteen, kun olen vähän semmoinen "meen lääkäriin vasta kun pää on kainalossa" tyylinen, että tajuanko lähteä näytille jos jotain tulee eteen.

Kop koplle hurjat tsempit myös loppurutistukseen kipujen kera! niin mieti, että enää 9viikkoa (mulla muutama päivä enemmän) laskettuun aikaan. Ja ihan vastikään tässä kauhisteltiin varhaisultrien kanssa :eek::geek: en voi edelleenkään käsittää miten aika vaan on sittenkin juossut eteenpäin.
Mulla tuntuu ihan, että aika loppuu kesken täällä töissä. Pääsiäisen jälkeen aloittaa sijainen, jota sitten neuvon äitiyslomaan asti eli mulla on reilu viikko aikaa vaan kasata ajatukset ja järjestellä arkistoitavat asiat kuntoon :confused::alien:

Flow mulla on vähän hikoilua öisin havaittavissa tässä viime öinä. Vaikka peitto ei ole edes oikein päällä kun herään pissalle niin tuntuu, että naama on hikinen ja on muutenkin kuuma. Ja talviaikaan kotona olen AINA ollut pitkähihaisissa ja lahkeisissa ja villasukissa, mutta nyt pystyy olemaan ihan t-paidassa ja vaikka jopa ilman sukkia. Aikamoinen patteri tuo pallo tuossa :love:

Jasmina virallisestihan kalorintarve on vauvan kannalta kohonnut 300kcal verran vasta viimeisellä kolmanneksella (600kcal jos odotat kaksosia), mutta kyllä useatkin kasaa painoa jo ekalla kolmanneksellakin just tuon huonon olon kanssa tasapainoilun vuoksi. Mä en dokumentoinut kännykkäsovellukseen painoa ennen kuin neljännestä kuusta lähtien, mutta sen mukaan mulla oli tullut neljässä ekassa kuukaudessa 2,5kg. Sen jälkeisinä kuukausina tullut 2,5kg, 1,7kg ja 2,3kg kuussa sovelluksen mukaan :oops: Mutta mulla johtuu varmaan siitä, että syön enemmän. Alussa varsinkin tarve useammin syömiseen oli just kun tuli muuten huono olo ja nyt sitten sen jälkeen jäänyt päälle se säännöllisesti syöminen. Ja vähän herkkujakin mahtuu siihen (jäätelö on ollut tosi POP nyt jo pitkään :LOL::oops:). 9kg tällä hetkellä siis ylimäärästä, toivon hartaasti ettei nouse sen pahemmin loppua kohti, tosin tää alkava turvotus kyllä varmasti nostaa ainakin vauvan lisäksi.

30+3
 
Mä oon hikoilulta välttyny yöllä, päivällä kyllä huomaa että liikkuessa tulee kuuma paljon helpommin. Normaalisti en meinaa saada salillakaan kunnon hikeä aikaseks.

Mä söin alussa varmaa noin parin tunnin välein jotain, paitsi töissä. Paino lähti nousemaan aika hitaasti, nyt on tullu n.7kg ja paino oli siinä normaalinpainon ja alipainon rajamailla ennen raskautta. Neuvolan mukaan painonnousu on kuitenki hyvin tasasta ja ei ton enenempää olis tarvinnu tullakkaan.

Viikot poksuu, alkaa jo pelottaa miten nopeesti tää loppu menee.. :D

rv 32+0
 
Jospa sitä yrittäisi aktivoitua kirjoittelemaankin taas, päivittäin käyn kyllä lukemassa, ja mietin kommentointia, mutta jotenkin vaan aina se jää...:oops:

Ensinnäkin tuosta yöhikoilusta... Mie oon aina ollut palelija, kesälläkin välillä villasukat jalassa ja peitto niin että hiustupsu näkyy vaan :whistle: Nyt oikeestaan reilun kuukauden on ollut semmonen kuuma/kylmä fiilis. Iltaisin käperryn usein soffalle viltin alle, ja ujutan jääkylmät varpaat miehen reiden alle lämpöseen :D sitten viimeistään aamuyöstä alkaa kuumuus ja hikoilu... Viime yönäkin olin loppuyöstä niin että peittoa oli vaan pikkuisen pyllyn päällä :rolleyes: ja niin maan perkuleen kuuma.. Mies naureskelee, mulle että tiedätpähän miltä hänestä tuntuu, se kun on kokoajan kuumissaan :ROFLMAO: Ja töissä on välillä pakko laittaa tuuletin päälle, kun tuntuu että hiki tulee...

Jossain kohtaa oli puhetta taas dödöistä... Olen aikaisemminkin sanonut, että mulla on Dermosilin sellanen vaaleanpunainen dödö, ja oon ollu tyytyväinen siihen. Se ei sisällä alumiinia eli on ihan ihoystävällinenkin, ja ainakin mulla on pitänyt vielä ihan hyvin. Kerran luulin sen pettäneen,mutta sitten tajusin että unohdin aamulla laittaa sitä :LOL:

Mulla ei oo hirveesti paino noussut, vaikka kupu onkin jo ihan järkyttävän kokoinen o_O Hirveestihän mulle ei saa painoa tullakaan kun olen jo muutenkin ylipainoinen. Mulla putos paino sillon alussa pari kiloa, ja nyt on tullut se ja lisäks vähän reilu kilo päälle, mutta nythän tuo pallero on vasta alkanut kunnolla kasvamaankin :love: Totesin tänään miehelle, että kun normaalilla raskaana olevalla tapahtuu mahan pullahdus niin mulla on tapahtunut mahan pallohdus :ROFLMAO::D Tarvii ladata kuvakin teille ihmeteltäväks kun ehtii...

Kovasti tsemppiä kaikille supistusten kanssa taisteleville. Itse en oikein edes tiedä onko mulla niitä vai ei... :rolleyes: Kerran olen ollut tunnistavinani oireet, mutta en ole varma... Ei oo meinaan mitään hajua miltä supistus tuntuu... :whistle:

Ai niin... Ja mulla on kokoajan NÄLKÄ!!!! :unsure::X3::p:rolleyes:

rv 22+1
 
Kiitos kaikille tsempeistä :love:
Oliko se Tupsuli kun "tiesi tunteen". Jep, esikoisesta oli tosiaan kans kotiarestia puolivälistä raskautta asti, että tunne liiankin tuttu. Siks jotenkin toivonut niiiin kovin et nyt sais elää "normaalisti" mahd pitkään ja siks varmaan tulikin heti niin pettynyt fiilis.
Toi valokuvien tsekkaus onkin hyvä idea, pitäis käydä koneelta hurjat määrät kuvia läpi.:eek::D
Lepo on selkeästi auttanut, ei oo enää kipeitä suppareita, ainoastaan sitä menkkajomottelua.

Painon kertyminen, itsellä yhä paino siinä mihin alkuraskauden pahoinvoinnissa laskikin, mut vasta puoliväli kohta hollilla ja massaa jo ennestään. Eiköhän se kohta lähde nousemaan väkisinkin.:confused:

On kyllä hurjaa miten pitkällä osa jo on! Mä oottelen kesää ja maximekkoja pallon kanssa, teillä odotuksessa kesä pienen nyytin kanssa varjoissa.:love:

Aaahhhaahaa Kiisuli!:ROFLMAO: Toi mahan pallohdus sopii tännekin niin hyvin, ai vitsi mä nauroin kun luin :LOL:

Hienoa et Suvipilvi sulla on kaikki hyvin :love:

Taidan vetäytyä päiväunille..

Rv18+5
 
Jasmina. Kun mä raskauduin niin mulle tuli just toi nälkä. Parin tunnin välein piti syödä ja mikään pikku napostelu ei riittänyt vaan piti saada oikein ruokaa, yölläkin saatoin käydä syömäs leipää ja jogurttia parikin kertaa. Hienoa keksiä selityksiä muille miksi syön illalla ysiltä makaronilaatikkoa, kun ei vielä halunnu kertoa oikeaa syytä. :whistle:Paino lähti silti nousuun vasta toisella kolmanneksella mutta turvotusten vuoksi jouduin rintsikka ja housu ostoille rv12. Kuppikoko muuttui E ->G, imetysliivit on Ht ja kun maito lähti nousuun niin nekin jäi pieniksi parin viikon ajaksi kunnes rauhoittuivat(kotona kun oltiin niin sidoin pyjamapaidan helmat rintojen alle, että liivinsuojat pysyi matkas):LOL:
 
Täällä tuo nälkä on mielestäni hieman vähentynyt. Muutenkin oireet aika minimissä ja siksi hieman epävarma olo;Onko tuolla enää edes mitään eloa. Rintojen herkkyyskin hävinnyt nyt muutamassa päivässä ja tosiaan alkuun oli nälkä heti aamulla kun heräsin,mutta ei enää. Kahvia tai mitään makeeta ei kyllä edelleenkään tee mieli. Ennen join ja söin niitä päivittäin. Myös turvotus on laskenut kauheasta pallosta siedettävään. Et epävarmoin ajatuksin täällä mennään ja kaksi viikkoa olisi vielä ultraan aikaa.

Rv5+2
 
Elika mulla oli alussa just tuota että ensin oli hirveä nälkä ja rinnat kipeät. Sit saattoi olla monta päivää ettei vatsa kurninut ollenkaan ja tissit ihan normit. Olin varma et jotain on vialla. Varsinkin tuo nälän häviäminen pelotti.
Mut kaikki oireet ja oireettomuus, niiden muuttuminen ym. On varmasti tosi yksilöllisiä, ei todellakaan mee sen mukaan mitä on joskus jostain lukenu.
Tsemppiä sulle odotteluun, äkkiä se aika kuitenkin loppujen lopuksi menee(y)

Mulla paino noussut alusta n. 6-7 kg
vielä ei näy kyllä missään muualla kuin mahassa:) kun oli vara mistä noustakin:)

23+1
 
Täällä päänsärky tullut takaisin.. Mulla ei ole ollut taas yhtäkään oireetonta päivää, aina johonkin päin kolottaa tai oksettaa :ROFLMAO: nyt myös menkka jomotusten mukaan on tullut nipistelyä.
Uskon Elika että kaikki on hyvin, olen myös kuullut monilta että raskaus oireet hävinnyt pariksi päiväksi ja sitten alkanut pahempina uudelleen! :):D
Rv 6+5 :love:
 
Elika kuten Flow sanoikin niin oireet voi vaihdella päivästä toiseen tosi paljon. Jos tuntuu oikein kurjalta odotella ultraa niin voithan sä aikaistaa vaikka viikolla, kyllä yleensä rv6+ sykekin näkyy jo.
Oliko sulla otettu verikoetta missään vaiheessa? Jos oli niin senhän voisi ottaa uudestaan vielä tässä vaiheessa ultraa odotellessa, jotta näkee hormonin tuplaantumisvauhdin - se kertoo kuitenkin myös aika paljon raskauden etenemisestä. Näin tein itse kun vähäoireisuuden kanssa painin hermot riekaleina :D

30+4
 
Kävin eilen lääkärineuvolassa ja kaikki ok. Kuunneltiin sydänäänet (saavat aina kyyneleet aikaan), ja ultrattiin myös sitä tuhruamisen syytä, muttei taaskaan mitään näkynyt. Np-ultrassa tutkittiin sitä myös. Mutta harmitontahan tuo onneksi on. Ehkä joku hiussuoni siellä tiputtelee. Istukka on takana ja lähellä kohdunsuuta - ei kuulemma aiheuta tuhrua, ja istukka nousee vatsan kasvaessa.

"Iso" vauva siellä jo :love:

17+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli Kelaneuvola täällä, eipä tullut hirveesti uutta tietoa, kun on tullut niin paljon koluttua Kelan sivuja. Nyt tarviis saada raahauduttua tonne henkilöstö puolelle, että sais hakemukset vetämään...:rolleyes:

Toi neuvolalääkärin ajankohta vaikuttaa vaihtelevan hirveesti... Sain nyt ensimmäisen ajan neuvolalääkärille 29.4. rv 28+2. Kun tuntuu että jotkut on tähän mennessä käyny jo useammankin kerran neuvolalääkärillä... Ehkä täällä Turkkusessa ei sitten oo niin paljoo noita käyntejä. Varasin tänään ajan sokerirasitukseenkin 20.4. rv 27+0.

Täytyy sanoa, että ei oo noi neuvolakäynnit muutenkaan ollu kauheen tasasia meikäläisellä. Mulla on nyt menossa jo kolmas hoitaja/kätilö samassa neuvolassa, ja toukokuun alusta muutetaan uuteen kotiin, niin sitten vaihtuu neuvolakin... :unsure: Toivottavasti uudessa paikassa pääsee vähän vähemmällä määrällä hoitsuja (y)

rv 22+2
 
Tervehdys kaikille!

Varovaisesti ilmoittaudun joukkoon. Virallinen testipäivä on vasta huomenna, mutta pp 8 lähtien on jo testit näyttäneet plussaa ja pp10 lähtien liki yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolli. Tänään digi näytti raskaana 2-3 ja tilasin jo varhaisultraankin (12.4) ajan.

Miten nuo raskausviikot nyt menivätkään. Luonnolliseen kiertoon tehty PAS, 3 päiväinen alkio siirrettiin 4.3. Onko nyt siis 4+?
 
Täällä Helsingissä oli eka neuvolalääkäri rv17+ mulla, ihan turha reissu. Seuraavasta oli puhetta, että kaiketi 'myöhemmin' eli olisikohan mun seuraavan neuvolareissun (rv32+) käynnin jälkeen sitten, toivottavasti. Kyllä olisi kiva jos siellä sitten sitä kohdunsuuta räpeltäisi joku, niin tietäisi vähän missä mennään.
Helsingissä ei kuulemma edes tehdä kokoarviota, kun ei ultralaitteita/koulutusta ole. Kyllä mun mielestä vähän kauhistuttava ajatus, että mennään soitellen sotaan synnyttämään, eli jos vaan neuvolatäti tms tekee kokoarvion käsikopelolla, en mä ainakaan sellaseen luottaisi juurikaan :confused:
Ärsyttää jotenkin tuhottomasti muutenkin, että vaihtelee niin paljon palvelun taso. Monessa paikassa tuollaiset kokoarviot, synnytystapa-arviot ja ultrat (jopa varhaisultrat) on ihan perus palvelua, sitten toisaalla taas ensisynnyttäjätkin saa vaan ihan sen välttämättömän minimin :X3::mad:

Tervetuloa Nenna tänne puolelle ja oikein paljon onnea, että sinnekin se plussa vihdoin tuli! (y):) Mä olen itse ihan pihalla noiden viikkojen laskun mukaan kun itsellä se meni just niinku menkoistakin laskettuna.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...


Tapahtumia tulossa :)


Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
JONPA77 - varhaisultra 17.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Misericordia - np-ultra 24.3.
Elika - varhaisultra 29.3.
lullaby - neuvola+lääkäri 29.3. - rv35+6
kiia-s - varhaisultra 29.3.
Misericordia - neuvola 29.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Misericordia - lääkärineuvola 4.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2



Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Nenna81! mun laskujen mukaan sulla on nyt rv4+2, kun sillon siirrossa oli rv2+3..? Oikein hieno testirivistö tuolla toisessa ketjussa, ei ne (PC?) liuskat määräänsä tummemmaks tuukaan, tai mulla ei oo ainakaan tullu.
 
Kiitos :)

Juu, PC:n liuskoja ne oli.Oiskohan kiinnittynyt ajoissa kun niin "aikasin" näytti kunnon plussaa. Sitä on toisaalta tosi onnellinen, toisaalta epäuskoinen ja hetken päästä taas kuulostelee joka kolotusta ja pelkää pahinta. Yhtä vuoristorataa :love:

Tuohon listaan voisi lisätä 2.IVF.3PAS, kolmas (ensimmäinen yhteinen)
 
Mulla oli digissä 4+2 tulos 2-3 ja pp10 tasavahvat viivat PC:ssä (tosin blaston siirron jälkeen) ja mulla oli se yksi siirretty alkio jakautunut kahtia mikä nostatti hormonia tosi kovasti (verikokeissakin reilusti yli viitearvojen), joten jospa sieltä tulisi lisää kaksosia tähän pinoon ;):love:
 
MANDALA: Mä taas luotan hoitsun käsikopeloarvioon ja kuullu, että ne on totuudenmukasempia, koska tekevät sitä joka päivä vuodesta toiseen. Lekurit kun tuppaavat olemaan "vain lääkäreitä" eikä päivittäistä tai edes viikottaista kokemusta asiasta... Mä käyn siksi lääkärikäynnit privana, kun siellä sit ammattitaito kohdunsuun tilanteelle, jos sitä tarvis kattoa ja se ultra. Klinikan herra a muistutti että ultran arvio on yhtä kuin "arvioi aikuisen painoa tietämällä pelkkä pituus" ;) Meidän esikoinen oli onneks puol kiloa pienempi kuin ultra-arvio, mutta kaikki neuvolatätikamut osut oikeaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä