~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hyvä että refluksi on pysynyt kurissa!

Mullakaan ei kyllä liikkeiden tunnistamisen jälkeen pitkään aikaan maha vielä hytkynyt. Muistaakseni huomasin vasta ihan muutama viikko sitten ekoja kertoja kun tajusin vatsaa katsella liikkeiden aikaan.

Jonpa onpa mielenkiintoista! Mä ajattelin sen olevan vain jatkuvaa huonoa tuuria, että hän aina rauhoittuu. Mutta toisaalta on se varmaan ihan eri tuntuista kun mies ison lapionsa laittaa mun mahan päälle kun vertaan miten itse vatsaa silittelee ja tunnustelee.
On ne vauvat vaan mystisiä otuksia :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Hcg 155 pe :) Kai sitä jo pitää vähitellen yrittää uskoa todeksi... Ei suostunut laittamaan kontrolliverikoetta -no, eihän se loppujen lopuksi mitään näytä, sen näin jo viimeksi. Mulle saa siis syöttää diapamia tai vastaavaa seuraavat 3vkoa...

Eli kai mut sit vois lisätä listalle... 2.IVF:n 1.PAS, ensimmäinen ja LA 7.12. Ja varhaisultra 25.4.

Jonpa mä kyllä vähän ihmettelen ettet vielä saanut rautaa! Ja miltä tuntuu refluksi? Siis kun mua röyhtäyttää kamalasti, jatkunut nyt muutaman päivän ja yhdistän tähän turvonneeseen oloon.
 
  • Tykkää
Reactions: mar80 ja Mandala
Kiisuli ja Mandala, mun sisko sanoi, että hänellä aina raskaudessa hemppa otettu JOKA neuvolareissulla ja ihmetteli kun valittelin huonoa oloa, että mitä ihmettä, eikö sulta oo mitattu!? Sitte mitattiin ku itte pyysin ja olin jo reilusti yli puolenvälin. Nyt aion pitää huolen, että joka neuvolareissulla mitattaisiin....jos nyt niitä neukkureissuja edes tulee.

Hassua silti ku kuvittelin etukäteen, että jos vielä oon raskaana, niin menetän varmaan järkeni sen hermoilun kanssa, mutta, ei mulla mitään paniikkia olenkaan, enkä edes kyttää oireita samalla tavalla hysteerisesti ja lietso jonkin oireen vaihdellessa heti kkm.....sehän toki voi tulla milloin vain, mutta ihmeen rauhallinen oon.

Tuolle Kiissulin tissipuristelujutulle nauroin ääneen ja mies kysy, että mitä sää yksikseen naureskelet :D Itte olin eilen kaupassa ja puristelin tissejä, kunnes tajusin että ei vissiin ihan fiksua :D :D
 
Salama: Ymmärrän kyllä sun hermoilun, kaiken kokemasi jälkeen! Voimia alkumatkaan!

Täys ei automaattisesti määrää verikoetta. Mietin, että pitäskö itte käydä mittauttamassa tk:ssa pari kertaa ennen varhais uä:tä, mutta kun mullakin on keskeytynyt kkm ollu ja ei se kehityksen pysähtyminen olisi verikokeessa näkynyt, kun toimiva istukka oli ja paha pahoinvointi, vaikka elämä puuttui. Siksi ajattelin jättää väliin. Ei se mua kuitenkaan henkisesti helpottais.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Salama, sulla voi olla ihan närästystä..kokeile juoda vichyä tai ota rennietä, jos se helpottais olotilaa. Refluksissa on takasinvirtausta, ruoka lähtee nouseen kurkkuun ja välillä mahahapot polttaa ruokatorvea, sit on kauhee korvennus rinnan kohdalla ja kurkussa.

13.4 varhaisultra (tai se niskaturvotusultra) ja seuraava neuvola 28.4. La 1.11.2016
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Kiitos Kiela tsempeistä! Ja ihanaa jos pystyt olemaan panikoimatta! Meitä alun panikoijia on useampi... Jonpa kiitos, näin mäkin olen ajatellut. Ei tämä vielä häiritse, paitsi asiakkailla ollessa :D Ei oikein kehtaa päästellä ;)

Heh, nyt tulee heti mieleen muutama (erittäin positiivinen!!) ongelma: keskiviikkona on firman häppeninkiä illallisineen. Aion ottaa viinilasin, mutta kastan siinä vaan huulia. Jään heti kiinni jos vedän vesilinjaa, mun pomo tietää keskenmenosta... Ja loput liittyy meidän 1,5kk päästä oleviin häihin: mitäs mä voin syödä viikonloppuna viinanhakureissulla laivan buffassa? Onneks en ehtinyt pienennyttää pukuani... Juhlissa pitää varmaan värvätä catering kaatamaan mulle salaa holittomia :)
 
Salamat hyvä hCG, onnea!

Mun miehellä on refluksitauti ja häntä närästää aivan kauheasti jos ei syö reseptilääkettä joka päivä. Mutta toisaalta sen lääkkeen kanssa voi sitten syödä ja juoda ihan normaalisti, ettei tarvi välttää niitä perus närästäviä ruokia (paitsi jotkut valkoviinit närästää lääkkeen läpikin). Myös tuo takaisinvirtaus on inhottavaa. Mulla on tosin nyt ihan samaa ongelmaa ollut jo vähän aikaa kun vauva pakkaa suolet ja mahalaukun niin ahtaalle. Närästystä mulla ei ole vielä tullut, toivottavasti ei tulekaan!

Laivalla kandee varmaan jättää just ne kaikki ihanat kylmät kalat syömättä valitettavasti. Ja pihviä sitten kypsennettynä yyyyh. Mä rakastan kunnon medium pihviä yleensä, mutta raskausaikana ei oo tehnyt pihviä yhtään mieli kunnes eilen söin ekaa kertaa. Ei sitä kyllä kypsänä oo mitään järkeä syödä hyh.
Ja kyllä sitä viiniä voi varmasti sen muutaman cl annoksen nauttia ruoan kanssa. Mä uutena vuotena join puoli skumppalasillista skumppaa kavereiden kanssa ja kieltäydyn tuntemasta siitä kauheita tunnontuskia. Ja hörpin mä usein yhdet siemaisut miehen oluestakin kun niin on hyvää olutta ikävä :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Varovasti tulen kurkkaamaan ja mukaan tähän keskusteluun. Olen seuraillut taustalta tätä ryhmää varmaan sen alusta asti, joskus reilu vuosi sitten olin vastaavassa ryhmässä mukanakin, kun palstalla oli vielä suljettuja keskusteluja.

Lyhyesti meidän taustaa... Yritys aloitettu aikanaan syksyllä 2010, lapsettomuuden syynä meikäläisen pco sekä endo. Aluksi kokeiltiin clomifen-hoitoja, mutta aika pian siirryttiin suoraan ivf:ään. Eka ivf tehtiin kesäkuussa 2011 ja ekasta siirrosta saatiinkin tärppi. Alkuraskaus meni tuolloin hyvin, mutta puolivälissä raskautta alkoi lapsivesi vuotaa ja pari kuukautta elettiin kamalaa painajaista, että saadaanko lapsi elävänä syliin vai joudutaanko järjestämään hautajaiset. Tyttö syntyi pikkukeskosena rv 28 ja aika rankat ajat hänen kanssaan sairaalassa elettiin, mutta saatiin kuin saatiinkin elävänä kotiin. Pikkukakkosta alettiin ajatella tytön täytettyä 2 vuotta 1/2014 ja ekan ivf:n pakkasalkiot siirrettiin vuoden 2014 aikana. 10 alkiosta selvisi lopulta siirtoon vain 3, mutta näistä ei tärppejä tullut. 2. ivf tehtiin sitten reilu vuosi sitten 1/2015, saatiin yhteensä 7 blastoa, joista tuoresiirto tärppäsi. Tämä päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon ja osittaiseen rypäleraskaus-epäilyyn sekä kaavintaan. Hcg laski käsittämättömän hitaasti kaavinnan jälkeen, mutta rypäleraskautta ei onneksi löytynyt. Kesäkuussa 2015 siirrettiin 2. ivf:n 1. pas, mistä taas tärppi, mutta varhaisultrassa todettiin taas kkm. Loppuvuosi menikin sitten itseä kasaillessa ja koko viime vuosien asioita läpikäydessä, olin pitkällä sairaslomalla ja hakeuduin yksityiselle terapeutille ja sain kuin sainkin itseni taas elävien kirjoihin.

Ja tässä sitä taas ollaan. 17.3. tehtiin 2. ivf:n 2. pas ja 28.3. eli pp11 hcg-arvo oli 389.

Hirvittää, pelottaa, jännittää, mutta samalla pieni toivonkipinä elää rinnassa, että josko nyt olisi meidän vuoro ja että onni viimein kääntyisi. Kauheinta tässä on se, että raskausoirelta ei juurikaan ole (eipä niitä tosin esikoisenkaan aika a kauheasti ollut), eniten huolettaa, kun mitään -ei niin mitään- kohtutuntemuksia ole ollut, ainoastaan nivusten ja lantion seudun kokonaisvaltaista jomotusta vähän ennen plussaa, mutta nekin on nyt lieventyneet. Rinnat vähän aristaa ja pistelee, vetistä valkovuotoa hulahtelee välillä ja iltaa kohden vatsan turvotus on jäätävä. Muttei mitään muuta, hetkittäin tuntuu, etten raskaana olisikaan.

Viikko pitäisi sinnitellä varhaisultraan, joka olisi ensi viikon tiistaina...

Hullabulla 5+2
 
Tervetuloa uusille mar80, SalamaT, onnea lukemasta, ja ketä muita vielä... nyt onkin paljon uusia piinailemassa varhasia viikkoja, lujia hermoja epävarmuuteen ja pelkoihin! (y)
Montakohan kertaa sitä itekin oli sillon jo yli 90% varma ettei siellä enää mitään oo...heti kun oireet välillä helpotti ja varsinkin kun rv9+5 ei saatu millään sykkeitä kuuluviin. Ei oltas tosin edes yritetty kuunnella jollen ois vaatinu..
Hullabulla, rankka tie ollu sielläkin, kumpa nyt...! <3
Tosi inhottavan kuulonen kyllä toi Kielan ihottuma, kumpa ei nyt pahenis enää ja pääsisit kokonaan eroon siitä! Mullakin on atooppinen iho ja ekassa raskaudessa oli taipeet ihan rikki ja sekin oli jo karseeta tuskaa.. Vanhemmiten on ollu paremmassa kunnossa, talvisinkin.
JONPA77 Mä alotin syömään Retafer 50mg/pv kun hb laski 115, vaikka neuvolan mukaan se oli "ihan hyvä" eikä käskeny alottaa rautaa. Ittee kuitenkin häiritti kun eiks se oo jo naisen viitearvon alarajalla? Sen jälkeen arvo pysyny 120 paikkeilla, mikä rauhottanu mieltä. Se ois taatusti laskenu tosta edelleen ilman rautaa.
Mä myös joskus "jäin kiinni" tissieni kopeloinnista, talon alaovella odottelin jotain ja aikani kuluks siinä tuli sit niitä vellottua, kunnes huomasin vieressä olevalla parkkipaikalla joku äijä istu autossa ja tietenkin suora näköyhteys muhun :oops: ups.. :LOL:
Välillä tosiaan ne potkut on jo sellasia että tuntus niinkun mahan seinämä repeevän ja tulevan läpi, ja tuntuu kun vois ottaa jo kii jalkaterästä! Onhan se jännää jos lapsi pystyy jotenkin tunnistaan kenen käsi siinä mahan päällä millonkin on :eek:
Olikos muilla pidemmälle ehtineillä linea negraa? Mulla se on alkanu yltää ohuempana yli 10cm navan yläpuolellekin.. ja napa on ihan ruskee..!
Välillä vieläkin jos tuntunu jotain jomotuksia selässä tai muuten lantionpohjassa niin tulee eka hetkeks mieleen että apua, piankohan se alkaa valua pois sieltä...kunnes muistaa että ainiin, eihän se enää sellanen parisenttinen katkarapu oo mikä vois valahtaa pönttöön ihan huomaamatta.. tai aika heikko huomiokyky (ja pahasti löystyny alapää) pitäs olla jos ei tajuais sellasen lähes puolimetrisen "alkion" tipahtamista :D ei siis käsitä täysin vieläkään minkä kokonen se oikeesti jo on.

36+5
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Kiitos Mandala listalle lisäämisestä, ja kaikille onnitteluista! En mä usko että tällä puolella oon, mutta en nyt silti verikokeeseen tänään ehtinyt, eli testitiedoilla mennään ja lutinuksetkin nyt sitten loppu. En nyt oikein osaa edes kommentoida mitään. Oireita ei ole ja kaikki seuraavat askeleet tuntuu niin kaukaisilta. Ei kai sitä osaa edes vielä kuvitella mitä kaikkia oireita eteen tulee. Nuo teidän liikkeet ja potkut kuulostaa niin ihanilta <3.

Mulla oli tosi hämmentävä tilanne alkoholitarjoilun suhteen just perjantaina, eli testipäivänä. Jostain kumman syystä meillä juhlittiin kollegan pyöreitä klo 9 aamulla, ja kuoharilla. Vasta kun olin lasin eteeni ottanut niin tajusin että tähän aikaan ois varmaan ollut ihan ok kieltäytyä muutenkin ilman mitään epäilyksiä :) mutta joo, jätin sen sitten melkein kokonaan juomatta.
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyviä uutisia saaneille! Tännehän on tullut nyt paljon lisää taas porukkaa:love:

Mulla mitattiin hemoglobiini ekalla neuvola kerralla joka oli 133 eli hyvä. Sit meni kauan aikaa ennen ku uudestaan suostu sitä kattoon varmaan oisko ollu joskus rv 19, ja senkin vaan ajankuluksi kun siinä ooteltiin ultraan pääsyä. Ja hyvä ku otti, oli laskenut 112 ja piti alottaa rauta. Kummallista että sitä piti kinuta niin kauan. Sano vaan että aikasemmin ei kannata ottaa sitä että lisä rautaa ei voi aloittaa ennen rv 17 että vaikuttaisi istukan toimintaan ja kehitykseen jotenkin? ? En oo kyllä ennen kuullu semmosta....

Lullaby mulla on tullu tuo linea negra! Ollu jo kauan tuolta alhaalta napaan asti ja nyt nousee haaleana viiva myös navan yläpuolelta rintojen alle saakka:)

25+5
 
Joo terkkari sanoi tänään, että tässä vaiheessa ei mielellään aloiteta lisärautaa, vaan se pitäis ravinnosta saada, vaikuttaa sikiöön ja istukkaan kuulemma. Sanoi toki että jos olo huononee, niin sitten soittoo lääkärille, niin he miettivät sitten että miten edetään, mutta koska olo on ihan hyvä ja mielestäni pirtee, niin tässä vaiheessa ei tarvi vielä huolestua. Alkuraskaudessa veren määrä lisääntyy kuulemma 40%, sen takia monella hemoglobiini matala.
Kävin kaupasta ostaan persiljaa, pinaattia, appelsiineja, sitruunaa ja täysjyvänäkkäriä, katotaan saanko arvon nouseen kotikonstein (y)
 
Hb:n nostamiseen vinkki: Nokkosteetä aamuin illoin. Lifestä oon ostanu nokkosrouhetta ja siitä hauduttanut. Pitäs alkaa taas , jos tuota rautaa ei saa syödä näin alkuvaiheessa raskautta. Mulla on nokkostabletteja, mutta tässäkin on 10 % jotain rautabisglysinaattia, että taidanpa siirtyä teetä litkimään.

Tervetuloa Hullabulla! Rankka on ollut tie teillä! Onnea roppakaupalla tähän alkaneeseen raskauteen! Toivottavasti pääsette nyt vihdoin loppuun saakka ja saisitte täysiaikaisen lapsen syliin!
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Onnea Hullabulla plussasta! Teillä on todella rankka tausta . Toivottavasti nyt odotus menisi hyvin! Milloin sulla on alkuraskauden uä?

Mulla on myös oireet hyvin vähäiset ja nyt jos pikaisesti tässä tekee "tilastoa" niin toista odottavat näyttävät olevan aika vähäoireisia? On myös ekaa odottavat ihmetelleet miten vähän on oireita. Mulla kans mietityttää, onko siellä ketään. Vielä viikko pitäis odottaa ultraa. Toisaalta väsymys on aivan hirveä ja outoja ruokahimona. Eilen teki mieli kalaa ja piti käydä hakemassa kaupasta kala ja valmistaa se :pMun ruokahimot on suolaisiin liittyvää, tuntuu että vois vaikka nuoleskella suolaa suoraan purkista :LOL: Viimeksi himoitsin Hesen tuoreita ranskalaisia ja niitä piti saada mahdollisimman usein... Ei ihme, että tuli 18 kg raskauskiloja.. Nyt kun niistä vaivoin oon päässyt, taidan kiertää Hesen tässä raskaudessa kaukaa...

Mulla tuli ekassa raskaudessa kans linea negra yli navan. Sit se pikkuhiljaa häipyi ja on nyt tuolla vaalean sektioarven alla, jos on olemassa.

Oulussa seurataan kans hemoglobiinia joka kerta. Mulla laski 110, ennenkuin aloitettiin rauta. Alussa se laskee sen veritilavuuden lisääntyessä, mutta kyllä sitä loppuvaiheessa rautaa kuluukin sikiön kasvuun. 3-arvonen rauta on parasta, mulla piti etsiä valmistetta, joka todella nostais hemoglobiinia ja joku kasvipohjainen kolmen arvoinen (Fe3+) vasta auttoi/imetytyi).

En malta odottaa ekaa neuvolakertaa.. Täällä ensimmäinen neuvola on aina pariskunnalle ja sinne toivotaan puolisoa. Neuvola kestää 1,5 tuntia ja siinä käydään paljon asioita läpi, materiaalia saa toki hirveesti ja kaikkea mahdollista mitataan. Musta on ihanaa käydä neuvolassa kun saa olla huomion keskipisteenä :ROFLMAO: Saa toki nähdä miten se vaikuttaa, että odottaa toista, toivottavasti eivät ole aikaa lyhentäneet. Mä en muista ekasta raskaudesta juuri mitään, olin koko ajan niin hermona ja huolissaan. :rolleyes:
 
Jonpa olipas kiinnostava tieto tuo että isän käsi tuntuu vieraalta. Vaikka toisaalta kuulostaa kyllä ihan loogiselta, itsehän tota masua tulee hypellettyä jatkuvasti ja mies vaan sillon tällön:cautious: Tarviikin sanoo miehelle, että sen pitäis useammin silitellä masua, että vauveli tottuis :D ...liekö olis mitään hyötyä, mutta voishan sen testata...

Lullaby mulla on napa muuttunut ruskeahtavaksi jo aikoja sitten, ja linea negra ulottuu alhaalta ylös asti ja on sellanen ihan ihan vaalean hailakka, jota ei oikeastaan edes silmällä erota muuta kun sopivassa valossa :rolleyes: Peilin kautta näkee oikeestaan parhaiten.. jännä...:sneaky:
 
Tervetuloa Hullabulla! Toivottavasti tällä kertaa pääset loppuun asti onnellisesti, ainakin olisi kyllä teidänkin aika jo saada pysyvä onni!

Linea negra lienee siis just ruskea viiru? Mullahan menee verisuoni häpyluusta napaan jota aluksi luulin linea negraksi. Mutta nyt on alkanut häpyluusta vähän ylöspäin nousemaan mun mielestä ruskeaa viivaa. Ei oikein ite kunnolla näe enää ja se verisuoni hämää myös.

Nyt on kyllä pakko vähän valittaa. Mullakin ollut niin älyttömän vähän vaivoja tähän mennessä niin usein aamupäivisin töissä mietin, että miten sitä nyt äitiyslomalle jäämään kun ihan hyvin hommat sujuu. Sitten iltaisin taas ei sohvalta ylös pääseminen edes onnistu ilman selkäkipuja. Ja nyt on ne unet sitten mennyt myös. Viime yönä heräsin tunnin välein vessaan. Sormien nivelet on tosi kipeät myös öisin ja ne puutumiset. Kyllä mä taidankin odottaa sitä äippälomaa koska näillä unilla ei kyllä tule oikein työstä mitään pidemmän päälle. No ei tämä edes ole pahimmasta päästä mitä voi olla, joten lopetan valituksen (tällä erää) :D

33+2
 
Tervetuloa uusille, ihanan paljon on nyt plussia tullut :love: Ja jaksamisia siihen piinaavaan alkuun ennen ekaa ultraa! Se aika tuntu itellänikin menevän kaikista hitaimmin, kun koko ajan oli mielessä onko siellä ketään.

Meillä mies on jonkun verran tuntenut liikkeitä, mutta kyllä tuppaa rauhottumaan, kun laittaa käden mahalle :) Nytpä voi sanoa kaikille jotka yrittää mun mahaa kokeilla, että ihan turhaa kun ei vauva tee just sillon mitään, ihan tutkittu juttu :D Just tossa vähän aikaa sitten, kun oltiin miehen mummon luona syömässä ja siellä oli muutakin sukua niin yksi kysy, että saako kokeilla mahaa. Kun ei ollut mulle mikään läheinen tms niin en sitten kehdannut sanoa mitään vaikka en tykkää yhtään. Mies vaan sano, että mun ilme oli aikamoinen ja oli meinannu ite just sanoo, että älä kokeile :ROFLMAO:

Mulla on kanssa linea negra koko mahan pituudelta, jännä ajatella että mitenhän maha tästä palautuu takaisin normaaliksi vai jääkö tohon joku säkki roikkumaan :D Napakin on kääntyny ihan väärinpäin..

Ainiin ja jäin 1.4 virallisesti äippälomalle vaikka oon tässä jo kotona ollutkin :)

34+6
 
Tinnu! Sullahan oli jännittävä reissu :) Onneksi selvisit säikähdyksellä! Varmastihan tommosesta jää vähä semmonen fiilis, että mitäköhän siellä sitte loppujen lopuksi näkyi. Ei se ultraaja kuitenkaan sitä pussia ja alkiota sinne keksinyt ja eiköhän siellä kaikki ole hyvin :) Yritä luottaa siihen, vaikka hämmentyy olo tuosta varmasti jää.
Itse en ehkä menisi siihen ultraan, vaikka olisihan se syke helpotus nähdä, mutta mitä jos ei sitä vielä näykkään? Sitten jäät funtsimaan sitä loman ajaksi....tai minä ainakin oon niin hermoheikko, että varmasti jäisin.

Sanoiko se lääkäri, että se litteä juttu on hematooma? Niitä on aika usein ja pienet sellaset on ihan harmittomia!
 
Mahtavan tumma viiva Kielan testissä mitäs mä taisin sanoo joskus 2-3 viikkoo sitten...vaikka olit ite kovin epäuskonen, niin vaan teillä on nyt tälle vuodelle odotettavissa mitä ihanin joululahja! <3
Ompas ollu jännä ultra Tinnulla, mut hyvä että käänty kuitenkin parhain päin ja oikeenlainen pyöree juttukin löyty :) Jotakin siellä siis on! Toi 6+0 on niin varhanen ettei sillonkaan välttämättä näy vielä sykettä eikä ehkä alkiookaan eikä siitäkään tarvis masentua, eli silti kaikki vois olla normaalisti ja hyvin (y) nyt sitten vaikka tulis pikku vuotookin niin ehkei sekään niin paljoo säikäyttäs kun on jo etukäteen tiedossa mikä voi olla syynä.
Mandala Luultavasti se on juuri se ruskee viiru, sun pitää laittaa kuvaa siitä et voidaan arvioida näkyyks viivaa :D

En tienny kans tosta ettei rautaa saa alottaa liian aikasin.. no itekin aloin ottaa sitä kai vasta joskus rv19-20. Ei siitä tosin neuvolasta kieltojakaan annettu. Katoin että r-monivitamiinissakin sitä on pieni määrä (25mg) mutta siitä ei liene sit haittaa..? Sitä oon kuitenkin syöny alusta lähtien.

Täällä taitaa olla suht ujostelematon tapaus, kun jatkanu liikehdintää vaikka tunnustelijana on ollu neuvolan täti tai lääkäri.. :love: muiden käsiä omien lisäks ei oo tullukaan kokeiltua.

36+6
 
Niinhän sää Lullaby taisit sanoa, että tänne tuun, mutta nyt tullu semmonen olo, vaikka tuonne jossain välissä kirjoitinkin, etten oo nyt niin paljon hermoillut, mutta jotenkin tämä meni "liian hyvin" Voiko tää jatkua näin? Mutta täällä on meitä monta, jotka tätä asiaa pelkää. Siksi täällä on hyvä olla ja jakaa tätä epävarmuutta. Kyllä se täälläkin alkaa päätä nostamaan, ei voi mitään.
 
Varmasti hyvä päätös Tinnu! Kyllähän näitä miettii, oli kotona tai missä tahansa.

Joku tuolla mainitsikin oireettomasta alkuraskaudesta. Mulla ei oo ollu mitään muuta oiretta ku viikon kestävä jomotus päässä, joka loppui kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli sitäkään ei oo pariin päivään onneksi ollut. Iso nälkä tulee 3h välein. Mahassa ei oo tuntunu juuri mitään. Äkkiä noustessa tai aivastaessa satunnaisesti vihlasee. Eli lähes oireeton. Eka raskaudessa oli todella kovia menkkakipuja välillä. Nyt ei mitään. Mutta mulla synnytyksen jälkeen on menkkakivut tyystin hävinny johonkin. Johtuisiko sitten siitäkin tämä kivuttomuus. Mutta, mahan turvotus on järkkyä! Aamulla vähä pienempi, mutta iltaa kohti turpoaa, eikä mitenkään vähä!! En kehtaa oikeen liikkua missään, ku näytän jo nyt raskaana olevalta ja ylipainoa mulla ei oo muutamaa kiloa enempää, eli mahan kasvun kyllä huomaa.....tää viimekkisiin sitten pikkuhiljaa ajan kuluessa muuttu raskausmahaksi, eli turvotus ei juurikaan laskenut. Taisin silloinkin pysyä kotona varhais uä:hän saakka. Ettei tuu uteluita ja kun itsekään ei tiedä onko tilanne todellista vai ei.
 
Onpas täällä tapahtunut, onnittelut uusista plussista ja ultrakuulumisista :)

Täällä pitäisi malttaa vielä viikko ar ultraa. Nyt ois mun laskujen mukaan rv 7+0 menossa. Ei oo vuotoa tullut sen yhden kerran jälkeen, lieneekö sitten limakalvot vuotaneet. Vaikka meinasi kyllä säikäyttää kun katosivat kaikki oireet vuorokaudeksi. Pelko oli turha, seuraavana päivänä palasivat korkojen kera :ROFLMAO: ihme kyllä ei oo tarvinnu vielä oksentaa, mutta on sellainen taasen etova olo. Varsinkin jos ei muista syödä säännöllisesti! Yöunet ovat pätkittäiset ja pissalla pitää käydä tiheään. Tuo jo mainittu närästyskin meinaa ajoittain vaivata, inhottava tunne.

Esimiehelle kerroin tilanteesta, sillä joudun käymään ultrassa kesken työpäivän ja muutenkin joudun tän väsymyksen vuoksi vähentämään yövuoroja. Viimeyö oli yhtä tuskaa, onneksi oli suht rauhallista.

Täälläpäin on ainakin ennen ollut tapana mitata hb jokaisella käyntikertalla. Lieneekö sitten niitäkin vähentäneet, kun ovat muutenkin harventaneet noita raskausajan neuvolakäyntejä.
 
Tervetuloa jännittämään Hullabulla! Ja huh huh Tinnu mikä reissu! Onneksi kääntyi noin päin... Mulla on varhaisultra 25.4. eli 7+5. Mutta kovasti tässä mietin josko yksityiselle aiemmin jo mielenterveysultraan... Ihanaa Kiela! Mulla antoi PC su melkein tasavahvat viivat, tänä aamuna kutkutteli testata, mutta kun kävin vessassa yöllä ehkä viiden jälkeen niin en uskaltanut -kun olisin kuitenkin levinnyt seinille pikkasenkin haaleammasta vaikka kuinka olisin hokenut laihaa pissaa. Digiä mä vähän kammoan...

Haluaisin oireita, kiitos... Eilen ei edes juuri turvottanut illalla. Yöllä heräsinkin sitten aivan yhtäkkiä ja mielessä oli kirkkaana vaan yksi ajatus: siellä ei ole ketään. Mies koittaa rauhoitella ja mä hypin vaan seinille. Ja minä kun olen kuvitellut olevan kohtuu selväjärkinen ja rationaalinen tyyppi. Katin kontit!!
 

Yhteistyössä