~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jonpa! Sää toivoit ihmettä, mutta saitteki kaksi! Aivan uskomattoman ihanaa. Täällä ihan kirjaimellisesti olin itsekkin suu auki, kun tuota viestiäsi luin! Voin vaan kuvitella, että teillä on ollu varmasti ilmeet kohillaan :D ihan uskomaton juttu! Voi ihanuus mitä te saattekaan! On muuten sekin aika uskomatonta, että täällä on nyt jo mun laskujen mukaan 3 kaksosia odottavaa mammaa! Onnea teille paljon matkaan!!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Joo mulle siirrettiin kaksi alkioo. Lääkäri nauroi kun kysyi että eikö näitä tayssin varhaisultrassa nähty, ei nähty..onniteltiin yksöisraskaudesta :D tänään on 11+0, toinen vauva vastas 11+4 ja toinen 10+6 (hänestä ei saatu kunnolla mittaa), mutta huomenna saadaan sit tarkat mitat ja millä päivillä mennään. Mutta tää hematooma on mulle kyllä ihan mysteeri?
 
Huhhuh JONPA, siellä onkin menty tänään äärilaidasta toiseen, oikee tosielämän jännitysnäytelmä.. mut onneks selvisit pelkällä säikähdyksellä, ja kaikki onkin hyvin ja jopa tuplasti paremminkin! <3<3

Mullahan kans sillon pari vuotta sitten huomattiin varhais-uä:ssä vaan yks alkio ja sit nt-uä:ssä vasta toinenkin.. tosin nehän oli identtiset.
En halunnu määkään mitään neuvola-aikoja ennen ekaa ultraa, ja oisin halunnu vasta reilusti sen jälkeen (joskus 9+) kun edelliskerran km-päivät ohitettu, mut tais siitäkin tulla jo valitusta että miks soitin niin myöhään kun tulossa jo seulaviikotkin ym. Kai niillä oli sit ajat tiukilla tai jotain....

Huomenna ois sitten 38+0 eli virallinen täysaikasuuden raja...eipä ois kyllä joskus elo-syyskuussa millään uskonu että tänne saakka pääsis. Jotenkin km tuntu pitkään paljo todennäkösemmältä...ja huhtikuulle ja seuraavaan vuoteenkin tuntu olevan loputtoman monta kuukautta. Mutta niin ne viikot vaan on vieriny, välillä hitaammin, välillä lähes kiitäny :rolleyes: nyt vaan kaikki ressi, jännitys ja raskauspelot tuntuu tiivistyvän loppua kohti ja toivois jo että laukeis pian...tekis mieli siirtää vastuu asiantuntijoille, ettei ite joutus päättään millon on oikee aika lähtee sairaalaan. Mutta eipä sinnekään nyt ikäänku varmuuden vuoks voi kovin montaa päivää etukäteen mennä :oops:
Varhasilta viikoilta tuttuja oireita on ollu vahvempina viime 1-2 viikon aikana.. just se etominen, eilen melkein oksensin kun söin nälkääni pullan (ei ollu just muutakaan), tänään tuli taas nukuttua pidempään ja silmät turvoksiin mut edelleen ois voinu jatkaa nukkumista.. ja jos tv:stä näkyy jotain niin alkaa itkeen yhtäkkiä eikä oikein edes tiä miks! Outoo :confused: no ehkä vähän ollu yksinäinen olo ja ikävöiny välillä vieläkin sitä mieskaveria jonka kans erottiin syksyllä ja harmittanu miten siinä kävi (vaik joo, ihan turhaa miettimistä)...mutta josko tilanne pian helpottas, asiat vihdoin muuttuis ja sais uutta tekemistä eikä ois enää ainakaan ihan niin yksinäinen :love:

37+6
 
JONPA Täällä tuli iloitku sun puolesta <3 Mulla plumpsahti esikoisen rask.aikana kananmunan kokonen klöntti kera menkkakipujen rv8, mutta ei mennyt kesken. Säikähdin ja juoksin yksityiselle silloin.

FLOWko kyseli b-streptokokista? Ei hoideta raskausaikana, mutta jos todetaan niin katsotaan vielä synnyttäessä pikatestillä ja jos positiivinen niin iv-ab synnytyksessä. Tosin taitaa vähän vaihdella käytännöt eri sh-piireissä.

Täällä tyyppi viistossa tarjonnassa, mutta toistaseks pää alaspäin. Ainahan se voi vielä kieppua etenkin näin uudelleensynnyttäjällä, mutta aika syvällä tuntuis sen kuuppa olevan. Ens viikolla ultraan niin sit saapi taas mitat ja tarkempaa tietoa. Maha on muuttanut muotoaan, roikkuu jo alaspäin ;)

Kelläs olikaan ollut aiemmin raskausihottuma??? Miltä taholta apua? Jos pk-seudulla osaatte nimetä lekuria niin menen oitis sinne!! Hepatoosilabrat kunnossa, kutina ja ihottuma melkoista. Mentholsprii, vesirokkovoide ja atarax ei auta. Perusvoiteet ja öljy pahentaa. Neuvola ei osaa auttaa ja äitipolin lekuri vasta siis ens viikolla. Gynelle vai ihotautilääkärille?

Voi että, hyviä ultrakuulumisia uusillakin :) <3 Selkeästi uusi plussa-aalto taas!!!
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
SalamaT ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Mamido ... 1.IVF 1.PAS ... toinen ...
Kiela ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ...

Tapahtumia tulossa :)

frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio 13.4.
JONPA77 - nt-ultra 13.4.
Mari32 - neuvola+ultra 13.4. - rv8+4
Lottainen - neuvola+seurantaultra 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Mandala - lääkärineuvola 19.4. - rv35+2
mar80 - varhaisultra 19.4.
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
SalamaT - varhaisultra 25.4.
Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
JONPA77 - neuvola 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
Mamido - varhaisultra 2.5.
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Kiela - varhaisultra 2.5.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby! En yhtään ihmettele, että sua meinaa itkettää ja tuntuu haikealta! Sulla on ollu paljon menetyksiä! Ne kaksoset ja sitte suhde kariutui! Ihan varmasti on ikävä sitä ihmistä ja saa olla! Mutta onhan hän kaikesta huolimatta aika paskiainen jos suoraan sanoo, kun raskauden vuoksi sinut jätti! Ei hän rakastanut sua täydestä sydämestä ja ne puolittain rakastavat saakin mennä! Se, että on kuitenkin ikävä, on inhimillistä ja sun tunteet on varmasti ollu täysin aitoja!
Ja tuo pelko, mitä lähemmäs synnytystä aika kulki, niin se pelko itselläkin tiivistyi ja kotona katselin kaikkia hankkimia tarvikkeita, ja mietin, että saadaanko se lapsi koskaan elävänä ja terveenä kotiin, ja mitä jos joudutaan keräämään nää kaikki rakkaudella ja suurella odotuksella ostetut tavarat ilman käyttäjää pois! Ja luulin, että onnistuneen raskauden jälkeen se kkm pelko olis pienempi, niin paskanmarjat! Pelkään ainaki yhtä paljon ja todellisuudessa varmaan vielä enemmän.

KopKop! Ei oo tosi että kutiset ja on ihottumaa!!! Missä sulla sitä on? Mullakaan neuvola ei reagoinu, vaikka kyllä neukkutäti sanoi, että näytätpä karulta!!! No joo, eipä paljon lämmittäny kumpaakaan se kommentti. Ite menin tk:n päivystykseen yks viikonloppu ku olin ihan turvonnut ja iho tulehtunut käsistä raapimisen seurauksena. Sitte sain lähetteen ihotautiläkärille Tayssiin. Siellä kyllä tiedettiin heti, mikä ihottuma kyseessä ja otettiin koepalat! Mene KopKop heti lääkäriin! Atarax ei auta yhtään mitään!!! Sain Apolar kortisonivoidetta ja sitte bemetson kortisonivoidetta, mutta noita ei saa käyttää viikkoa pidempään kerrallaan ja sittenhän se tahto aina pahentua ku oli käyttämättä, mutta se ihotautilääkäri määräsi myös perusvoiteeksi Aqualan L:ää. Mulla kaikki muut rasvat (ja ei ihan yks eikä kaks pulloa mitä oon kokeillu) ei oo toiminu. Kookosöljy ihan kamalalta tuntuu iholla! Sitte huomasin, että kun pysyy erossa makeasta ja vaaleista jauhoista, niin kutina rauhoittuu jonkin verta. Nyt vieläkin kärsin tuosta kutinasta! Ja kun syön karkkiabtai jotain muuta makeaa, kutisen seuraavana päivänä enemmän. Ajattelin lähteä käymään homeopaatilla seuraavaksi ja kokeilla jos sieltä löytyisi apua. Välllä joudun edelleen turvautumaan kortisoniin ja ihan hirveesti pelkään, että mihin tää menee jos raskaus tästä jatkuu! Onko yhtä järkyttävä se kutina loppua kohti ja jatkuuko taas vielä imettäessä..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Mites Nenna81n ultra?
Onnea myös Mamidolle hyvistä lukemista!!
Mandalan pienellä vielä aikaa kääntyä takas oikeinpäin, jos nyt pää ylöspäin (y)
Menny moni muu asia ihan ohi tässä JONPAa jännittäessä...
Listalta puuttuu vielä nähdäkseni ainakin Kiela, Tinnu ja Hullabulla.. jokos lisäillään tietoja? =)
Kivaa kun tulee jatkuvasti uusia aktiivisia kirjottajia, ketju on jo lähes 100-sivunen!! Hyvä me ;D

Niin,..eihän sillä miehellä varmaan toki ollukaan yhtä paljoo tunteita mua kohtaan kun toistepäin.. tosin edes siinä määrin oli "reilu" että se lapsiasia oli alusta lähtien tiedossa miten luultavasti käy jos tuun raskaaks, silti sitä toivo loppuun saakka että ois muuttanu mielensä. Ja sekin tietty harmittaa kun tietää useiden vuosien kokemuksella miten vaikeesti ja harvoin löytää vastaavaa...ja se pelko takaraivossa, jos joutuskin viemään ne vauvan vaatteet ym. mitä tänne uskaltautunu tuomaan takasin varastoon.. siihen viimestään hajois, eihän jonkun miessuhteen menetys ois mitään sellaseen verrattuna. Mut niinkun monesti ennenkin todennu, turha murehtia etukäteen, kun ei asioille ite mitään voi, ja yrittäs ottaa ilon irti näistäkin viime raskausajoista, kun ei tiedä saako sellasia sit enää tässä elämässä.....pitäs karkottaa niitä pahoja ajatuksia kun kaikki on siltä osin kuitenkin NYT erinomasen hyvin :)
 
KIELA Kiitos vastauksesta!!! Mä oon kokeillu ceralania, ceridalia, physiogel a i:tä ja dermosilin täyteläistä rasvaa tuloksetta. Nyt helpotti yöksi mentholsprii+aloevera geeli-yhdistely. Maha ja reiset on pahimmat kutinapaijat. Maha ainoo, jossa on ihottumaa. Kutinaa vähän myös muuallakin, mutta selkä on ainoo säästynyt paikka.

Menkkajomotuksia koko yö. Jokohan kohta lähtö lähellä. Edellisen kanssa pari viikkoa aikasemmin alkoi näin..

Meinaako uudenmaan asukit mennä vkl lapsimessuille tarjousten ja tiedon perässä? Ite ihan pakko päästä, vaikkei mitään tarttekaan (mut ei sitä koskaan tiiä ;) ).

Rv35+0.
 
Ei oo totta Jonpa77, mitä uutisia!!! Huikeaa! Uskon, että on pää lievästi sanottuna pyörällä, on teillä ollut hurja vuorokausi :D Onnea hyvistä ultrakuulumisista siis ja nyt hyvillä mielin tänään nt-ultraan :)

Huoh, nyt ilmeisesti iski tännekin se alkuraskauden unettomuus, joka vaivasi esinoisen kanssa sekä viime vuoden keskenmenneissä... Outoa, että se iski vasta nyt, mutta oon valvonut tyyliin kahdesta viiteen ja kuudelta pitikin sitten jo nousta. Kurkku on edelleen tosi kipeä ja oli kaikin puolin kurja, mutta töihin täytyy vääntäytyä. :unsure:

Lullaby kyseli tietoja listalle ja kaipa nenyt uskaltaa sinne laittaa eli:

Hullabulla....2. ivf 2. pas....toinen....la 3.12.2016

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
 
Ihanaa Jonpa! Tiiätkö, mä oon kokoajan jotenkin luullut että sä ootat kaksosia, vaikka eihän listalla tosiaan niin ollut. Varmaankin jäänyt siitä kun kaksi siirrettiin. Mutta näköjään olin oikeassa :). Ja onnea tän päivän ultraan.

Hullabullalle ja Tupsulille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla vielä melkein viikko piinaa. Salamalle, Kielalle ja Mamidolle tsemppiä samaan piinaan, hitaasti kulkee aika. Mäkin meinasin varata neuvolan vasta varhaisultran jälkeen, millään ei meinaa uskoa että tuolla mitään olis.

Lullabylle vielä onnea täysiaikaisuudesta!

Mulla muuten tänään 6-0 (en löytänyt plus-merkkiä millään tästä luurista).
 
Viimeksi muokattu:
Huh, onpas JONPAA koeteltu, mutta onneksi loppu hyvin, tuplasti :) Ihania uutisia. Onnittelut myös muille hyvistä ultrakuulumisista!

Täälläkin oli eilen ultra. Oli kyllä niin pikainen etten edes meinannut tajuta että se oli jo ohi. Kuulemma oikeassa paikassa, sydän sykki ja vastasi viikkoja. Nyt kun osaisi rentoutua. Tänään pitäisi sitten varata aika neuvolaan.

Nyt siis ois polin laskujen mukaan 7+3
 
Voi Jonpa :love: tiedätkö, mä näin untakin viime yönä tästä asiasta ja myös unessa kaikki oli hyvin. Oli pakko tulla heti katsomaan ootko tilannetta jo tänne päivittänyt kun silmät auki sain. Aivan ihania uutisia ja tuplasti :love::love: kyllä teillä on aikamoinen päivä ollut, huh... Toivottavasti nyt paaaaljon rennommin pääsette etenemään!

Onnea Nenna myös hyvistä ultrakuulumisista!!

Tuttuja kelailuja täällä loppuajan menetyksen pelosta. Mä ole jo kyllä hyvän aikaa aina ajoittain miettinyt just tavaroita katsellessa että entä jos ne jääkin seisomaan tuonne huoneeseen ilman käyttäjää. Ja just kun niin paljon on poikamaisia tavaroita ja vaatteita saatu, että jos ikinä sen jälkeen raskautuisin uudelleen ja olisikin tyttö! Ja kun nimikin on ollut jo pitkään selvillä, nimi josta tykätään kovasti, että eihän sitä voisi enää seuraavalle mahdolliselle pojalle antaa. Typeriä käytännön ongelmiakin tulee mietittyä tuollaisen asian tiimoilta.. Onneksi nämä ajatukset on kuitenkin lähinnä takaraivossa välillä.

Kop kop voi ihottuma sentään! Toivottavasti saat toimivaa lääkitystä siihen, kuulostaa kyllä kurjalta :(

Mutta joo, kyllä lapsimessuille pitää mennä vaikka ei kyllä tosiaan mitään tarvitsisi enää :D ei todellakaan ennen ole moisille tullut käytyä niin kiva nähdä mitä kaikkea siellä on!

34+3
 
Ohhoh, olipas käänne Jonpalla!!:eek::rolleyes::love: Onnea!!

Onnittelut myös kaikille varhaisultrassa hienoa uutisia saaneille :) ja tsemppiä alkupelkoihin !! Ja myös teille viimoisia viikkoja (uskomatonta!!!) eleleville niihen pelkoihin ja jännityksiim myös(y) Salamalle erityistsempit myös, toivottavasti tällä kertaa myös sinulla menee kaikki hyvin!

Täällä mennyt pari vkoa iham sumussa tämäm 24/7 pahoinvoinnim kanssa! En oksenna mutta aivan koko ajan paha olo.. Kaikki paukut menee työpäivistä selviämiseen ja muuta ei sitten jaksakkaan:sleep: Tänään on neuvola ja ultra ja kyllä taas jännittää!!

8+4
 
Jonpalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Mä tiesin, että kaikki on hyvin ja jokin harmiton vuoto säikyttelee! Minäki muuten aattelin sillon kun plussasit ja teille kaksi siirrettiin, että varmaan on molemmat tarrannut ja jopa hieman ihmettelin kun kävit alkuraskauden ultrassa ja siellä oli vaan yksi :ROFLMAO: :D :p

Onnea ultrakuulumisista kaikille muillekin!

Täälläkin aamuun painottuvaa pahoinvointia, eilen tuli uusi ruokahimo, piti saada ruisleipää ja Oltermanni-sulatejuustoa siihen päälle, tänään tuntee kyllä mahassa syöneensä puoli pussia ruisleipää eilen :eek::sick::poop:!
 
Oooooh, tuplaonni!! Voi Jonpa miten ihanaa että kauhujen yö kääntyikin noin hyviin kuulumisiin!:love:
Kerro kun tiedät tämän päivän ultrakuulumisia!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:love:

Kop kop, välillä sitä todettua strepto-b:tä hoidetaan, jos aiheuttaa supistuksia. Itsellä oli viikon lääkekuuri.

Lullaby! Täysiaikainen jo! Äää!:love: Uskomatonta kun miettii lähtökohtia meille kaikille että joku on jo noin pitkälläkin! Ei ihme että on pelkoja, toivon että kaikki menee paremmin kuin hyvin.

Lapsimessut itsekin merkkasin aikapäiviä sit allakkaan, mut pitäis olla pyörätuoli et pystyisin lähtee. Harmittaa ihan vietävästi.:(

Lottis rv22+5
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Voi juku mikä jännitysnäytelmä täällä onkaan käyty :eek: Hirmuisen paljon onnea Jonpa tuplasta :love::love:

Ja paljon onnea muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille, ja voimia ultraa odottaville :rolleyes::love:

Mari32 mulla oli ihan samanlainen pahoinvointi alussa. Huono olo ja oksetti 24/7, mutta oksennus ei tullut kun kerran. Se oli tosi inhottavaa ja mulla se kesti muistaakseni rv 8-12(13). Toivottavasti selviät vähän lyhyemmällä vaivalla (y)

Mie varasin ekan neuvolan muistaakseni varhaisultran jälkeen. Halusin saada täyden varmuuden, että sielä varmasti oli joku mukana ennenkuin varasin ajan :oops: Vähän neuvolassa ihmeteltiin kun soitin vasta niin myöhään, mutta ei siitä sen enempää ollut puhetta... Hyvin sai kaikki seulat ym otettua, vaikkakin joulu vähän sekoitti aikatauluja...

Lapsimessuille mielisin miekin, mutta joudutaan jättämään väliin :( Meillä on muutto juurikin parhaimmillaan, ja just seuraavat kaks viikonloppua on ne isotöisimmät. Mutta mietittiin, että toisaalta jos mentäis ens vuonna (kai ne järjestetään ens vuonnakin...) niin sitten olis jo jotain kokemusta lapsesta, ja vois olla vähän kartallakin tästä hommasta :geek:

Mulla on nyt alkanut sellainen kaiken lamaava väsymys :sleep::sleep::sleep: Aamulla oon väsynyt kun herään :sleep: päivä menee epämääräisessä horoksessa :sleep: ja ilta menee sitten venyessä ja vanuessa kotona...:sleep: Voitte kuvitella kuinka tehokas pakkaaja olen tällä hetkellä :whistle: Onneks mies jaksaa pakata munkin puolesta :)
En muista että alkuraskauden väsymyskään olis ollu näin paha ja kaiken kattava:unsure: Tänä aamuna pillahdin itkuun kun olin niin väsynyt ja mies ehdotti kotiin jääntiä, mutta ei vaan luonne antanut periks jäädä :( Mulla alkaa loma ens viikon keskiviikkona, niin oon aatellu yrittää sinnitellä sinne asti, mutta saa nähdä kuinka käy...

Ja mulla on muuten hyrrä masussa :ROFLMAO: Tuntuu vaihtavan asentoa useammankin kerran päivässä, potkut tuntuu milloin ylhäällä ja milloin alhaalla ja vasemmalla ja oikeella...:D Saa nähdä osaako rauhoittua sitten kun tila tulee vastaan...:rolleyes:

rv 26+1
 
Mikä yllätys Jonpa! Ja onneksi kaikki oli hyvin.

Nennalle onnittelut myös :)

Meillä oli kaikki hyvin r-ultrassa :). Iloisin olen siitä, ettei tällä kertaa löytynyt mitään kontrolloitavaa yliarvoa. Sukupuoli jäi, tälläkin kertaa, yllätykseksi.
N. rv 36 mennään aiemman hätäsektion takia synnytystapa-arvioon ja ultraan taas.

rv 21+0 :love:
 
Paljon onnea Jonpa! Mikä helpotus! Vaikka en oo aikoihin kirjoitellut niin luen palstaa silti joka päivä, ja elin tosi vahvasti sun piinaavissa hetkissä mukana. Mulla oli vuotoa rv 8+0, jonka takia kävin päivystysultrassa, joten tunteesi ovat tuttuja!

Onnea frankielle r-ultrauutisista ja kaikille muillekin hyvistä uutisista! Onneksi nyt on ollut paljon hyviä uutisia. Ja hienoa, että palstalla on paljon uusia!

Täytyy varmaan pian taas kertoa omiakin kokemuksia ja kuulumisia, mutta periaatteessa täällä on kaikki tosi hyvin supistelua lukuunottamatta, mutta sekin on onneksi ihan siedettävää. Tsemppiä taas Lottaiselle pahempiin supisteluihin!

23+1
 
LOTTAINEN Tarkotinkin et yleensä ei hoideta b-streptokokkia. Riippuu viikoista ja oireista. Pelkkä supistelu ei ole indikaattori hoitoon. Mä supistelin kipeesti rv16-33. GBS löyty jokunen vko sitten, mutta kolmen lekurin mielestä ei aihetta ab-kuurille. Se voi tulla ja mennä itekseen. Tärkeintä että puuttuu graaveihin tapauksiin ja etenkin sitten synnytyksessä.

MANDALA Ne messut on tarjousten takia paha, ku tulee heräteostoksia vaikkei tarttiskaan :D
 
Onnea hyvistä ultra uutisista nenna ja frankie ja olikohan muita vielä.. Kaikille kuitenkin!!!

Ja kiitos streptokokki infosta! Miettinyt sitä kun supistelee välillä niin kovasti että mikä on syynä. Tietenkin kohtu venyy kovaa vauhtia kun on kaksi... huolettaa aina että saako ne supistukset sit jotain aikaan.
Sit maha on yleensä öisin tosi kipeä varsinkin kun kääntää kylkeä. Kuin olisi kiviä täynnä maha, ja se täytyykin kääntää sit käsillä muun kropan perässä :LOL: melkoista ähkimistä siis tuo yöllinen liikkuminen nykyään. Tarvii varmaan kohta jonku nosturin että pääsee vessaan:D mut joo en valita, onnellinen olen olostani:love:

Oliko täällä jollain ollu alavatsan kipuilua? Siis tuolta mahan alta, ja välillä kosketus herkkäkin? Mulla ollu nyt pari päivää. Poli aikakin olisi vasta reilun viikon päästä.

En ole muuten muistanut päivittää listaan omia päivämääriäni kuten neuvolat ym. Mut käyn kuitenkin aina sitten kertoilemassa kuulumisia!

Pitäisi yrittää sitä massukuvaa ottaa ja laittaa tänne:love:

27+0:love:
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Jonpa, Ihanaa!! :love::love: aikamoinen ylläri :love:

kop kop, sullakin kuulostas kohta synnytyksen olevan lähellä :)

Nennallekkin onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mari32, mulla oli kans just tollasta, että huono olo oikeestaan koko ajan, mutta en oksentanut. Ei ollu tosiaankaan kivaa joten sympatiat sulle ja jaksamisia :)

frankie, ihanaa että kaikki oli hyvin :love: Saatte vielä sit jännätä sukupuolta :)

flow, mulla on ollu! Tossa vähän vatsan sivuilla ihan alhaalla on mulla ollu kipeitä kohtia. Lääkäri veikkas että johtuis kiinnikeiden venymisestä.

Tänään oli se synnytystapa-arvio. Pitää antaa peukutukset lääkärille joka oli erikoistuva, mutta todella ihana. Hyvin tsemppas kun sanoin, että jännitän sisätutkimusta kun mulla herkästi tekee kipeetä. Kätilökin oli oikein mukava. Vauvalla kaikki tosi hyvin, virtaukset hyvät ja painoa 2.6kg eli siro vauva tulossa. Pään kokoa oli hiukka vaikea arvioida, kun oli painunut jo lantioon (niinkuin kivuista arvelinkin), mutta siinäkin hiukan alle keskiarvon käyrillä mennään. Sisätutkimus ei tosiaan ollut kivuton, kun lääkäri kokeili lantion luita :confused: Lääkärin mukaan vauvan pitäs hyvin mahtua tulemaan. Ja kohdunkaula on yhdelle sormelle auki :eek::ROFLMAO: Musta välillä on tuntunutkin, että supistukset on ollu vielä napakampia ja joskus hiukan kipuakin ollut. En silti tarkkaan vielä erota mitkä on niitä supistuksia jotka synnytystä edistää. Vauva voi siis hyvinkin syntyä ennen laskettua ja ei ole mitään estettä eikö saisi syntyä vaikka heti. Toki voi siltikin mennä yli. Varattiin seuraava käynti 4.5 äitiyspolille 39+0, että jos en ole sitä ennen synnyttänyt niin katsotaan tilanne uudestaan. Kerroin, että pelkään myös kohtukuolemaa jos menee yliajalle. Vähän levollisimmin mielin ajattelen nyt alatiesynnytystä. Kuulemma kannattaa paljon seksiä harrastaa, sekin edesauttaa synnytyksen käynnistymistä :ROFLMAO:

36+0
 
  • Tykkää
Reactions: frankie ja Mandala
Jonpa, ihan mahtavaa <3 Eilen illalla piti kurkkia jo ootko päivittänyt kuulumisia, nyt vasta pääsin kommentoimaan. Miehellekin hihkuin ja kerroin ton tilanteen :) Ja onnea muillekin hyvistä kuulumisista!

Frankie, mä ihan häkellyin miten sulla voi olla jo rv21, kun justhan me plussattiin melkein peräkkäin. Sit tajusin että se olikin se keskenmennyt... Uskomatonta muutenkin, että ketjulaisille syntyy jo kohta vauvoja, muistan tän perustamisjutut tuolta hoitoketjusta vielä ihan tuoreena.

Mari, kiitos :) Huimaus jatkuu, ei hirvee ihme kun verenpaine 100/50! Luin jostain, että jos normaalisti alhainen paine, se voi entisestään laskea alkuraskaudessa -oonko mä siis raskaana? Ja tänä aamuna kyllä oli jo aika huono olo muutenkin. Jee? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: frankie

Yhteistyössä