~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tinnu voi paska miten sielläkin koetellaan, on tää niin perseestä :mad:

Lottainen tiedän että on sanahelinää sen kääntymisen kanssa kun sanotaan, että hyvin on aikaa vielä. Mutta niin se itselläkin kävi sitten vaikka olin jo ihan vakuuttunut, että meillä on jääräpäinen pikku kundi eikä salee käänny.

Henrietta voi hitsi säkin olet jo ihan loppumetreillä siellä :love: tosi hyvä, että olet pystynyt muuttojanne puuhastelemaan ja pysynyt noin hyvässä kunnossa! Mulla varmaan ei olisi onnistunut kun tajuton puhki poikki väsymys tulee näköjään aika helposti. Eilen oltiin lounaalla ja käytiin ruokakaupassa - sellanen kolmisen tunnin reissu - niin vaati parin kolmen tunnin päikkärit, ihan kuollut olo tuli :whistle: :cautious:

Johtuisikohan siitä pään kiinnittymisestä ja sitä myötä asentojen rajallisuudesta (?), mutta on kyllä semmonen olo että maha on IHAN täynnä vauvaa koko ajan huh :ROFLMAO:

39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Eikä Nenna81! :( Ei voi olla totta... Ihan hirveästi voimia ja jaksamista sinulle, ei näihin tilanteisiin muita sanoja löydy. Saisi jo riittää tässä ketjussa nää huonot uutiset ja skeidan niskaan sataminen.

Siidalle tsemppihali täältä myös! Muistan itse viime vuodelta sen tyhjän fiiliksen kkm:n toteamisen jälkeen, etenkin sen toisen jälkeen. Olo oli ihan sellainen kuin joku olisi nykäissyt rysäyksellä maton jalkojen alta ja vielä samalla hakannut ilmat keuhkoista pihalle. Mun terapeutti totesi syksyllä, että lapsihan tietyllä lailla syntyy jo mielikuvissa siinä vaiheessa, kun raskaustesti näyttää plussaa ja näinhän se on. Mutta ajan kanssa sieltäkin sitten noustiin, oman aikansa ja tilan se surutyö ottaa. Hirmuisesti voimia sulle ja sun miehelle <3

Mandalalle ja Peppermintille tsempit loppumetreille! Jännää :) Kiva, että Lottaisellakin neuvolassa kaikki hyvin (y) Miten olet muuten jaksanut sairaslomalla?

Loppuun pikaiset omat kuulumiset. Oltiin tänään oman klinikan perinatologilla (Tapio Kurki) ja uskomattomia uutisia saatiin: hematooma on hävinnyt! :) Hän ultrasi pitkään sekä sisäkautta että vatsan päältä eikä sitä enää näy, joten ilmeisesti on imeytynyt ympäröiviin kudoksiin. Mahatyyppikin oli hienosti kasvanut, oli taas pari päivää kasvussa edellä, mikä lääkärin mielestä on hyvä juttu. Niskaturvotus "negatiivinen", olisko ollut 0.8 mm. Sykekin kuului hienosti. Voi kyynel... Päädyttiin teettämään nyt sitten se NIPT-testi, koska lapsivesipunktiota haluan välttää viimeiseen asti ja tällä taustalla ja anamneesilla halutaan kaikki mahdollinen lisätieto, mikä vaan mahdollista. Tulosten pitäisi tulla parin viikon sisällä, joten jännät viikot edessä. Nyt tuntuu ihan oudolta, että saa alkaa elämään taas normiarkea :)

11+4
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala
Voi ei miten huonoja uutisia tullut, voimia Siida ja Nenna <3 ei osaa oikein muuta sanoa.

Henrietta, ehei yhtenä kappaleena ollaan.. :D ei kyllä oikeesti hirveesti naurata. Ihanaa että oot pysyny hyvässä kunnossa ja jaksat puuhata. Itekki kiitollinen että oon loppu metreille pystyny harrastaan vaikka välillä kipuja onkin.

Lottainen, toivottavasti pieni vielä kääntys!

Hullabulla, ihanaa hyviäkin uutisia tähän ketjuun :) !

Täällä sitä tosiaan vielä ollaan :( aamulla oli hiukan toiveikas olo mut nyt taas ei tunnu et olis minnekkää tulossa. Alan olla asennoitunu siihen että maanantaina saa mennä käynnistykseen. Ihan hirvee mylläys on mahassa ollu tänään, en tiiä mitä puuhaa. Ei ainakaa tarvii liikelaskennasta huolehtia.

41+0
 
Tinnu, voi harmin paikka! Sut kertaalleen jo operoitu ja ei vieläkään kunnossa. Minä en halua testata ku sitte joskus ku polilta käsketään. En halua nähdä niitä viivoja :cry: pelkään, että kaavintaan joudun minäkin, ku kohtu oli niin paksussa limakalvossa vielä maanantaina ja eilen kävin vyöhyketerapiassa ja sen jälkeen vuoti yksi siteellinen ja nyt taas vaan tuhruttaa. Perjantaina varmaankin saan lääkkeet ja yritetään sitte niillä.

Tässä kun on miettinyt kaikenlaista, niin tuli mieleen, että se edellinen kkm oli samaan aikaan vuodesta, maaliskuussa silloinkin siirto tehtiin. Mun äitillä on ollut monta kkm:a ja kaikki, joiden olisi pitänyt kesällä syntyä, on tullut pois, onkohan mulla sitten päinvastoin(n) talvella syntyvät menehtyy alkumetreille. Kun tuhru alko oli 13.päivä ja perjantai. En tuota itte ees ajatellu, mutta mies sano, että huomasitko mikä päivä!!! Todellakin surullinen ja sateinen viikonloppu.
 
Siida ja Tinnu: Voimia teillekin!!!

Johan sitä on koettu km, kkm x2, ku x2. Kyllä tuntuu niin väärältä! Saatiin huonot uutiset miehen syntymäpäivänä ja mieski purskahti itkuun ja hoki kuinka väärin tämä on. Ja mie olin enemmän miehen vuoksi suruissani sillä hetkellä. Sitä tuskaa oli/on niin raastavaa katsella. Vaikea puhua asiasta, kun joka kerta itsekin purskahtaa itkuun.

Nyt ekaa kertaa hoidan tyhjennyksen kotona perjantaina. En yksinkertaisesti hallunnut jäädä sairaalaan, en pystynyt. Ja miten nämä uutiset kertoo isovanhemmille jotka niin innoissaan odottivat pikkuista? Tuntuu ettei sitä raaski kertoa! Ei ainakaan vielä pysty. Toivon vaan ettei kukaan kysy nyt mitään.

Mua otti suunnattomasti päähän näiden suru-uutisten keskellä siellä polill. Lääkäri kehtas jälleen kerran ottaa puheeksi sen millainen tilastoihme olen, kun joskus minulla on ollut yhtäaikaa sekä intra että extra raskaus. Siis voi v....u!

Ajatus poikkoilee. Seuraavaa ivf kierrosta saa odotella puoli vuotta. tuntuu niin julmalta ja kohtuuttomalta. Väännetään vaan veistä haavassa! Eikä sittenkäänole takeita että raskaus alkaisi. Tää kun oli ensimmäinen alkanut raskaus koko hoidoilla!

Kyllähän tästä suosta vielä jossain vaiheessa noustaan. Nyt se vaan tuntuu vielä kaukaiselta asialta.
 
Aivan täysin liikaa on sun lautasellekin Nenna tarjoiltu tota epäreiluutta tämän asian tiimoilta :cry:
Voi mies raukkaa myös :( mutta oikeasti puhukaa yhdessä asiasta niin paljon kun pystytte, parempi yrittää purkaa sitä surua ulos ettei jää sisälle puristuksiin aiheuttamaan tukoksia.

Iso voimahali sinulle <3
 
Voi Tinnu, kylläpä teitä koetellaan! Toivottavasti pääset pian toipumaan kunnolla.

Täällä vauva päätti laskeutua lasketun päivänsä kunniaksi. Siitä on seurannut aivan hirvittävät kivut lantioon ja selkään. En pääse sängystä ylös, en pysty kääntämään kylkeä sängyssä ja käveleminen onnistuu ulisten ihan pienillä askelilla. Mutta tätä laskeutumistahan olen odottanut jo viikkoja. Onneksi se tapahtui vasta nyt. Viikon on ollut kevyitä supistuksia (ja ripulia), mutta ei näillä vielä synnyttämään pääse. Turhauttaa mennä neuvolaan tänään. Seuraava aika jo maanantaille, jolloin saan lähetteen käynnistyspäivän arviota varten. Toivon niin, että pikkuinen olisi valmis tulemaan itsekseen, mutta mieluusti aika pian nyt kun nämä uudet kivut iskivät päälle.

Ihan näin viime metreillä löysin tietoa hypnosynnytyksestä ja kursseista, joilla valmistaudutaan synnytykseen. Kunpa olisin löytänyt ne aikaisemmin niin olisin saattanut saada pelkoni kuriin. Mulla on aina toimineet ohjatut rentoutukset todella hyvin ja olen tallentanut iPadille synnytystä varten tehtyjä moneksi tunniksi. Saa nähdä onko niistä jotain apua.

Peppermint 40+1
 
Peppermint, ei kuulosta kivalta noi kivut :( hyvä tietysti että on laskeutunut. Mulla on jo ollu monta viikkoo lähtökuopissa ja kipuja ei oo ellei työnnä päällään. Ihme kyllä.

Eilen illalla soitin jo synnärille kun oli supistellu yli kaks tuntia ensin 10min välein ja sit jopa 5min välein. Supistukset oli tosi puristavia ja sattui normaalia enemmän mutta ei hirveesti. Lähinnä tuo lyhyt väli mietitytti niin mies sai mut soittaan. Oisin voinu mennä synnärillekkin mut kätilön neuvoilla kävin lämpimässä suihkussa ja otin panadolin. Sen jälkeen menin sänkyyn niin supistukset hiipu ja nyt taas tulee vaan sillon tällön. Ihan hirveen turhauttavaa kun ei ota selvää millon pitää oikeesti lähtee. Ehkä pitää oottaa useempi tunti jos supistelee tai sit vielä selvästi kivuliaampia.

41+1
 
Todellakin Nenna teillekin ihan liikaa noita epäonnen hetkiä suotu, olisipa jokin keino auttaa.
Siida, Nenna ja Tinnu olette kovasti ajatuksissa. Voimia ihan älyttömästi.<3

Hullabulla, ihanaa kun tuli hyviäkin uutisia tähän ketjuun, onpa hienoa että hematooma on sieltä kadonnut pelottelemasta. Nyt nautit.:love:

Ja kiitos kysymästä, ihan ok olen jaksellut. Mähän en mee enää töihin ollenkaan lääkärin määräyksestä, ollut saikulla rv18 asti,.jessus. Mut luojan kiitos tuli kesäisemmät ilmat ja kivuliaampina ja huonompina päivinä voi edes istua ulkona. Oon jopa vähän saanut kitkettyä rikkaruohoja, siis max puoli tuntia päivässä, mut silti! Ihanaa kun on saanut jotain aikaiseksi. Nyt on iskenyt hirveä väsymys, tuntuu että mikään ei riitä ja silmät painuu koko ajan väkisin kiinni. Olin varma et hemppa olis laskenut, mut ei, neuvolassa se oli 123. En sit tiiä mistä tää überväsymys johtuu.o_O

Mulla on 1.6. ultra vauvan koon vuoksi, kulkee yläkäyrällä ultra-arvion mukaan.:eek: Sokeriarvothan mulla oli ok, mut jos tuossa ultrassa yhä vaikuttaa isolta niin joudun rasitukseen uudelleen. Ja nyt jos iso vauva niin aletaan miettiä et pitääkö sit käynnistää aiemmin koska mulla esikoisen synnytyskin oli vaikea ja mahtui just ja just imukuppiavusteisesti ulos, syntyi 42+1 ja painoi 4300g. Mulla muutenkin mietitään sit rv36 et mahtuuko vauva helposti ulos vai kallistutaanko sektioon, kun esikoisen kans oli tosiaan ongelmia ja kohdun oma työskentelykin oli erityisen heikkoa. Ja nyt tää kaikki on alkanut taas pelottaa. Onneks 1.6. on myös toinen pelkopoli.

Peppermintillä kuulostaa tosi kivuliaalta olo, toivttavasti pääset pian tositoimiin!

Ja Carolla on kyllä h-hetki ihan käsillä! Vitsi miten jännää!(y)
 
Täällä on todella koskettavia ja surullisia asioita tapahtunut, Tinnulle, Nennalle ja Siidalle. Olette olleet minunkin ajatuksissa.

Hullabullalle onnittelut, ihanaa, että hematooma on kadonnut ja ehkäpä saat nyt nauttia tästä toisesta raskaudesta vastedes normaalisti!

En oon jaksanut edes täällä olla aktiivinen, kun raskausoireet ovat aloittaneet jonkun uuden kierroksen pahoinvointeineen ja väsymyksineen. Lomalla vielä jaksoi maata ja syödä tasaiseen tahtiin, mutta nytkun pitää käydä töissä tuntuu ettei työpäivän jälkeen jaksa tehdä yhtään mitään. Yöunet täytyy olla 9 tuntia ja päiväunet 1-2 tuntia... Puolisollakin hermo jo koetuksella ja taapero varmaan ihmettelee kun äiti makaa vaan sohvalla, lattialla, sängyssä jne jne.. (n) Mutta viime aikojen uutisten valossa ongelma on pieni ja positiivinen, eiköhän se tästä ala helpottamaan. Dopplerilla kuuntelin eilen viimeksi, syke kuului hyvin, 161 näytti jo näyttökin ja pikkuinen siellä loiskutteli kovasti lapsivettä :p Maanantaina olis niskaturvotusultra, hieman kyllä jännittää, että onkohan siellä kaikki hyvin.

Lottainen minä aion sypen kautta ihan suosiolla pyytää sektiota. Mullakin on lantiossa rakennepoikkeamaa (jota ei kyllä ulospäin uskoisi, on sen verran leveät lanteet :ROFLMAO:), joka altistaa virhetarjonnoille ja viimeksi sirpakan kokoinenkaan lapsi (50/3300/34,5) ei mahtunut imukupilla ulos vaan mentiin hätäsektioon. Alatiesynnytystä en lähde toista kertaa "kokeilemaan" kun hätäsektiossa on valtavasti enemmän riskejä verrattuna elektiiviseen. Ja näin suositteli viimeksi kätilökin kun kävin yksityisessä neuvolassa. Minullahan on todella hyvät kokemukset sektiosta ja siitä toipumisesta ilman mitään selkäydinpuudutuksia, parissa päivässä siis olin ilman kipulääkkeitä ja normaalisti hoitelin vauvaa jo seuraavana päivänä. Lapsella ei ole allergioita, eikä hän tarvinnyt mitään virvoitteluja ja haava parani hyvin jne. Sopii toivoa että seuraava sektio menisi yhtä jouhevasti...
 
Tulin eilen synnärille kun olin jo ihan loppu vauvan riehuttua tosi kivuliaasti koko päivän. Mitään edistystä ei ollut tapahtunut mutta koska olin niin väsynyt sain jäädä osastolle. En kyllä saanut nukuttua yhtään paremmin vaikka oli nukahtamislääkkeet yms, oon vaan vielä väsyneempi. No neljän aikaan aamulla alko selvästi kivuliaammat supparit ja katotaan mihin tästä kehittyy :)

41+2
 
Kylläpä on ollut huonoja uutisia, voimia myös sinulle nenna :(
Carolla jännät paikat, pian sinullakin on nyytti sylissä :love:
Itse en ole koko viikkoon jaksanut käydä täällä, olen oksennellut ja ripuloinut kokoviikon, aika heikko olo kun syöminenkin jäänyt aika vähäiseksi :sick: kaivoimpa myös dopplerin kaapista pitkästä aikaa ja mikäs sen mukavampaa kun kuunnella sitä pientä pauketta :love:
Milloinkas olette alkaneet havaitsemaan sitä "kuplintaa" vaavin liikehtiessä? Minulla on istukka etuseinässä ilmeisesti niin en ainakaan vielä ole mitään tuntenut.
Seuraava aika listalle olisi lääkärintarkastus 7.6 :)
Rv 15+4
 
Caro voimia toivottelen täältäkin loppurutistukseen! :love: Etköhän sinäkin sieltä vauva kainalossa lähde!

Jasmina mä tunsin sellasta jotain elohiirimäistä tuntemusta rv14-15 aikoihin muutaman kerran. Sen jälkeen ei tuntunut yhtään mitään ennen kuin rv19+ tunsin ekaa kertaa muutaman muljahduksen yhtenä päivänä. Siitä sitten oli taas päiviä välissä kun olin jotain tuntevinani eli tosi hitaasti lähti "käyntiin". Mulla on istukka etuseinässä myös.
Pidäpäs huoli nesteytyksestä jos noin pitkään jatkuu, apteekista varmaan saa jotain nesteytyslääkettä? Ainakin eläimille löytyy.

Tupsuli ja Lottainen kyllä siinä suunnitellussa sektiossa on hyvä puoli, että voi varautua johonkin tiettyyn päivään sitten henkisesti, varmasti myös auttaa jos on ollut ikävä edellinen synnytyskokemus? Tuntuu nyt itseltäkin tällä hetkellä, että olisi helpompaa kuin jännittää milloin alkaa vai alkaako ollenkaan itsekseen.

Peppermint voi ei, lisää kipuja sinne :unsure: Mutta ainakin tilanne edistyy siellä!
Tuli tuosta laskeutumisesta mieleen hieman tyhmä kysymys: onko laskeutuminen ja kiinnittyminen sama asia? (n) Mulla on kyllä kiinnittynyt, mutta laskeutumisesta ei ollut neuvolassa puhe eikä tuo maha näytä olevan sen alempana kuin normaalisti. Tuntuu jopa, että vauva kun näyttäisi olevan suoristunut pitkittäin enemmän niin maha on täydempi ja tuntuu kuin olisi lauta mahassa että taipuu vielä huonommin.

Hullabullalle oikein paljon onnea hematooman häviämisestä! :love:

Vaikka tosiaan mulla ei ole (henkisesti) mikään kiire saada vauvaa ulos kun jännittää se niin kovin, niin kyllä sitä silti tuli kahta S:ää kokeiltua. Saunaa meillä ei valitettavasti ole kylläkään, mutta eipä nuo muutkaan ässät mitään tehneet :D

39+5
 
Tinnulle piti tulla kommentoimaan, että voi itku, jos eka kaavinta ei riittänyt. Mulla kävi viime kevään kkm:ssa niin, että kaavinta tehtiin maaliskuun lopulla ja vielä kesäkuun alussa hcg oli koholla, jolloin sitä kontrolloitiin pariin otteeseen, kun seuraava siirto piti tehdä. Uusi kiertokin mulla käynnistyi vasta touko-kesäkuussa ja vasta sen jälkeen loput raskausmateriaalit ilmeisesti poistui, mutta hcg ei silloinkaan ollut nollissa, vaikka katsottiinkin jo negatiiviseksi. Mä pidan niin peukkuja, ettei uutta kaavintaa tarvisi tehdä! Kun siinä henkisen puolen itsensä kasailussakin olisi ihan riittävästi, niin on hurjan epäreilua, ettei tyhjennys fyysisesti menekään putkeen. Samanlaiset komplikaatiot mulla oli siinä kesänkin kkm:ssa, millään ei meinannut hcg laskea nolliin eikä kohtu tyhjentyä kunnolla.

Kiva kuulla Lottainen, että olet voinut hyvin :) Ja mahtavalta kuulostaa noi puutarhahommatkin (y) Toivottavasti hyvät fiilikset jatkuu samaan malliin.

Carolle tsemppiä synnärille! Josko se nyt lähtisi käynnistymään (y)

Mullakin on Tupsuli ollut raskausoireet taas tosi voimakkaina viime päivät. Etenkin väsymys tuntuu vaan pahenevan ja en minäkään kykene työpäivien jälkeen yhtään mihinkään...järkyttävä uupumus iskee iltapäivästä ja pahenee vaan iltaa kohti. Samaten pahoinvointi on edelleen iltaa kohden pahenevaa ja näiden kahden oireen yhdistelmällä olen joutunut menemään nukkumaan siinä 20.30-21 ihan viimeistään ja sitä ennenkin vaan torkun sohvalla. Täälläkin miehellä ei meinqa ymmärrys aina riittää, kun oon ihan pois pelistä :confused: Rintojen arkuuskin on ollut ihan omaa luokkaansa viime päivinä, että tapahtuuko tässä kohtaa istukassa jotain vai mikä ihme oireita voimistaa, kun käsittääkseni pitäis alkaa mennä toiseen suuntaan, kun huomenna tulee 12 viikkoa täyteen... No, ei auta kuin kärvistellä ja toivoa, että elämä alkaisi vähitellen voittaa.

11+6
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Tupsuli
- np-ultra 23.5.
mar80 - np-ultra 25.5.
Mandala -neuvola 26.5. - rv40+4
Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
Jasmina20 - neuvolalääkäri 7.6.
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Nenna81 - lääkärineuvola 22.6 - rv 17+3
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä/muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Carolle voimia ja ONNEA loppurutistukseen. Kohta siellä parkastaan lujaa!!!! Voi ihanuus!

Äkkiä se mieli alkaa kaipaamaan taas raskaaksi! Joka kerran kun näkee pienen vauvan, tai ihanan vauvamahan, ylitse vyöryy kova kaipuu siihen samaan! Mielestäni en tunne katkeruutta eikä noiden näkeminen tunnu pahalta. Tulee vaan surullinen olo ja haikea fiilis... Jospa mekin vielä joskus saatais toinen vauva.

Nenna! Teillä oli kyllä jo ihan riittävästi epäonnistumista ilman tätäkin keskenmenoa. Kovasti voimia teille! Ei oo mitään taikasanaa, aika auttaa, niin karua kun se onkin ja kliseistä. Itseäni harmitti, kun olin niin monelle ehtinyt onnessani raskaudesta kertomaan. Niin ärsyttävää laittaa niitä keskenmeno viestejä, mutta nyt kun aikaa vähän kulunut, niin sain myös paljon tukea ja itselle oli terapiaa, käydä asiaa useamman kerran läpi.

Kävin tänään taas ultrassa ja sain sytoteksit mukaan. Ei oo tyhjentynyt. Arvasinkin kun niin vähän tullut vuotoa. Vielä en oo niitä ottanut. Pitäs kai ne napsia, ettei vaan kohtutulehdusta tulis. Kuukauden päähän on verikoe. Jospa tuo hormoni laskisi. Olo alkaa olemaan normaali. Palelut, pahoinvoinnit, väsymys, tissikipu, kaikki poissa.
 
Viimeksi muokattu:
Siida: itselläni sama homma. Monelle ehti kertoa ja nyt pitää kertoa keskenmenosta. Onhan se hyvä puhua ja päästää paha olo ulos. Ontto ja epätodellinen olo.

Mulla alkoi eilen vuoto spontaanisti. Heräsin aamulla hulahdukseen ja tuli ihan kirkasta nestettä. WC:hen mennessä pönttöön hurahti jokin iso. Verta vuoti parin tunnin ajan 5-6 siteellistä,jonka jälkeen rauhoittui. Isommat kivut alkoivat vasta illalla kun kohtu kramppasi. Panacod:n ja burana 800 avulla sain nukuttua ja aamulla olo oli fyysisesti ok. Otin tänään polin ohjeen mukaan cytotecit,mutta ei oo tuntunut missään ja vuotokin ollut niukkaa. Lienee sitten hyvin jo tyhjentynyt.huomenna pitäis vielä ottaa 2. Mulla auttoi se ke otettu mifegyne laukaisemaan vuodon.

Yritin pojille soittaa ja ilmoittaa meidät jonoon. Eipä siellä kukaan vastannut. Vielä pitäisi neuvolaan ilmoittaa. Tuntuu pahalta eikä yhtään haluttaisiin sinne soitella.
 
Ei vieläkään vauvaa. Tultiin kotiin lepäämään kun supistukset harveni, en saanu sairaalassa yhtää nukuttua niin kivempi näin. Supistuksia ollu vaihtelevasti ja hyvinkin voi tulla lähtö jo tänään tai sit seuraavan kerran maanantaina, kätilö kyllä pelotteli että 41+5 ei aina käynnistettäs jos vauvan vointi hyvä. Siihen en kyllä aijo suostua, ihan tarpeeks saa tässä pelätä ja jännittää..

41+2
 
Nenna, sulla kuulostaa tyhjentyneen kerralla ja sentään on eteenpäin se. Minä tiesin jo heti sunnuntaina, ku vuoto rauhoittui, ettei voinu tulla kaikki. Tässä viikon aikana tullu vähäsen ja kävin vyöhyketerapiassa, jonka jälkeen tuli hetken ihan kunnolla, mutta vainhwtlen. Eipä nuo cytoteksitkaan juuri auttanut. Vähän teki menkkamaisia tuntemuksia, mutta vuoto pysyny niukkana. No, nyt en tiedä, että odotellaanko se kuukausi sinne kontrolliverikokeeseen, vai pitääkö mun soittaa, maanantaina taas polille, mikäli ei tämän enempää vuoda. Vai odottelenko vaan menkkoja ja toivon, ettei kohtutulehdusta tuu. Paskamainen juttu! Jos kerran lähti itte tyhjeneen niin miksei tullu kaikki. Jäi kyllä epäsiistiksi edellisessäkin tyhjennyksessä kohtu ja menkat aikanaan hoiti loput.

Ja Nenna, tuo tyhjä olo, on niin tyhjä olo:(

Caro! Eikai ne kotiin laittanu!? No voihan höh! Mutta, varmasti uni tulee paremmin kotona, jos nyt supparit antais sun levätä! Kyllä sieltä pian synnytään tähän maailmaan!!
 
Joo takasi piti tulla kun supparit alko kovempina ja tuli tiheään vaikka epäsäännöllisinä. Edelleen tilanne sama, ei oikein etene :( kotona en pysty oleen niin jäin taas osastolle. Voin kertoo että voikin supistus tehdä kipeetä! Nyt mulla onki sit kuorsaava huonekaveri..

Anteeksi omanapaiset kirjoitukset. Ei mahdu muuta päähän.

41+3
 
Siida ja Nenna vaikka mulla ei ole kokemusta kuin kemiallisesta mutta kun se oli eks plussa ikinä josta ehti niin jo innostua niin tuo tyhjä olo on kyllä tuttu. Oli vaikea ymmärtää miksi niin piti käydä kaikkien niiden epäonnistuneiden siirtojen jälkeen kun vihdoin onnisti.
Toivottavasti teillä tyhjenee pian ja ilman mitään erityistä hässäkkää!!

Caro voi hitto mikä tilanne. Eikö ne pysty/suostu millään alkaa jouduttamaan tilannetta tai tuuppaamaan käynnistyslääkkeitä kun alakerta vielä epäkypsä? Ei kyllä tuokaan tilanne ole varsinaisesti se mitä kellekään toivoisi. Olisihan se kiva että lähtis kerralla käyntiin sitte kun lähtee :unsure: voimia!
 
Tuohon synnytyksen jouduttamiseen kun paikat eivät ole kypsiä: Omakohtaista kokemusta on enkä suosittele. Itselläni käynnistettiin vastaavassa tilanteessa ja siinä kävin niin että jouduin puoli tuntia pitämään poikaa sisällä jalat ristissä,pää alaspäin kun yritti väkisin puskea ulos,mutta paikat eivät olleet vielä auki. Pistettiin kohdunsuulle se piikki joka aukaisee sen,mutta eihän sekään heti tapahtunut. En kyllä toivo kenenkään joutuvan kokemaan samaa, oli senverran tuskainen kokemus.
 
Nenna, hui ei kuulosta kyllä kivalta.. Toivottavasti en siihen joudu.

Mandala, äsken oli lääkärinkierto niin oodotellaan vielä jos omalla painolla etenee. Kätilö kävi tutkimassa niin nyt oli kanava hävinnyt ja löysästi sormelle auki. Eli en ihan turhaan oo kärsiny vaikkei pitkällä vielä ollakkaan. Varmaankin jos tässä turhaan kärvistelen vielä pitkään niin tehdään jotain.
 

Yhteistyössä