~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Meidän klinikalla ei mielellään annettu aikaa ennen 6+3:a, mutta kun vuoto alkoi, hädissään soittelin sinne ja lupasivat ultrata jo aiemmin, josko jotain näkyis. Että PERIAATTEESSA tuo 6+4 ei olis hullumpi ajankohta, varsinkin kun sulla on noin hyvä lähtö hcg, pikkunen on kiinnittynyt aikaisin ja tiukasti matkassa, toivotaan näin. :love: Mullakin ollut kummassakin korkeat hcg:t, että liekkö kiinnittyneet niin hyvissä ajoin, ovat olleet aina alku-ultrissa 1-3 päivää edellä kasvussa siirtoaikaan nähden.
 
@Toiveikas81 Sinnikkyyttä todellaki vaatii lypsää niitä tiukassa olevia pisaroita. :cautious: Varmasti omat haasteensa tuo se että siitä pitäis tosiaan vauvan saada syödäkseen, mulla ei "onneks" sitä stressiä ollut.

@Domi jes! Ihanat pienet muksahdukset siellä masussa :love:

@Mandala no just. Joo toki kaikilla on erilainen kipukynnys mutta sitte pitäis kyllä ottaa lääkettä nii paljo että pystyy liikkuun. Edistää parantumista kyllä huomattavasti! Olihan se kiva saada kehuja hoitajilta kui reipas ja hyvävointinen oon leikkauspotilaaks :D:D ja kyllähän se motivaatio on ihan älytön ku haluaa äkkiä kotia että voi vauvan luona olla enempi <3
Ihana että pääsitte kotiin ja sujunut hyvin :love: Auvoisaa vauvakuplaa tytön kans :love::love:

@atvk87 No ihan hyvänkokonen poika sieltä ois kuitenki tulossa (y) ja arvio on aina arvio :geek: ja hui sielä oltais täysaikasia! :eek::love: ja ai kauhee noi lonkat.. :confused:

@Rusakkonen Ekan ultran odottelu on kyllä todellista piinaa oli oireita tai ei. Koita pitää itsesi kiireisenä nii aika kuluis ehkä vähän nopeempaa. Eipä itsellä ainakan auttanu muu kun vaan kärsivällisesti odotella, ajatella että jokainen minuuttikin vie lähemmäs. Mulla oli pahoinvointi jo alkanu ennen ultraa mutta ei sekään helpottanu mieltä. Tsemppiä! :)

@BlackCat Voi kurjuus kun noi huono olo :( Saa valittaa, jokainen joka on sen kokenu tietää miten kamalaa se on! Toivottavasti ei kuitenkaan pahene tai jatku ainakaan pidemmälle ku esikoisesta :unsure:

@love- Tarjontakuulumisia odotellessa :giggle: Toivottavasti on hyvin asemissa (y)

Ihanaa ku pääsi oikeen koneelle kirjottaan ettei tarvi puhelimen varassa olla :X3: Eilen tosiaan häippäsin heti aamusta osastolta, viiminen yö oliki aika kauhee kun huonekaverien vauvat huusi vuoronperään :whistle: Eikä siinä sinäänsä mitään kyllähän vauvat itkee, mutta kun itelle ois tärkeetä saaja nukuttua yöllä että jaksaa olla oman vauvan luona, sielä kun ei voi maata vieressä.
Typyn masua operoitiin eilen ja hyvin meni. Ylihuomenna seuraavan kerran. Turvotus oli laskenu kasvoilta nii että nähtii pienen silmät ekaa kertaa :love::love: Maito alko nousta eilen ja apua ku ilta oliki sitte jo ihan tuskanen :ROFLMAO: Edelleen tissit tosi kovat mutta helpompi jo olla. Alkais lypsyhommiin ja sit toivottaa typylle hyvät huomenet :love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Domi
Mulla pari viimesintä varhaisultraa on tehty 7+0 kun sillon jo ainakin pitäs näkyä sykkeineen ja hiukan kokookin voidaan mittailla. Näitä aiemmassa katottiin 6+0 ekan kerran mut ei näkyny vielä muuta kun sikiöpussi. No ei se ollu muutenkaan normi raskaus, kun ois ollu identtiset kaksoset, ja varhahaisuä:ssä kasvu 4pv jäljessä. Noin viikko 7+5 ultran jälkeen tuli kkm. Sen takia mulle piinaavinta on ollu juuri toi aika ekojen ultrien välillä. Tuntuu että se toinen keskenmenojen "aalto" on siinä rv8-9 paikkeilla, kun tärkeet elimet alkaa kehittyä pidemmälle.
Onnistuneissa hoitoraskauksissa on ollu niukkaa vuotoo ennen varhaisultria, ja aikasintaan ois suostuttu ultraan 6+4. Mut aattelin että samantien sinnittelen vielä ne 3 päivää, kun sitten ainakin tilanne on selkeempi ja näkyy jos on näkyäkseen. 6+4 jälkeen tilanne ois voinu jäädä edelleen epäselväks, eli ei ois kuitenkaan paljookaan helpottanu.
 
@-dino- oishan se kivempi jos sais nukuttuu hyvin. Vaikka varmasti sitä jaksais nukkumattakin vaikka läpi harmaan kiven sen oman pienen takia. Etkös kohta kuitenkin pääse jo pois? Ihanat simmut siellä varmasti ollu :love: ja hienoa et muutenkin kaikki menny oikein hyvin!

Mä kans kävin varhaisultrassa muistaakseni 7+0. Jos hoidoissa ei oltais niin eka ultrahan ois silloin vasta ollu nt-ultra rv12+jotain :confused: sinne asti odottelu ois taatusti ollu täyttä tuskaa..

Tarjonta tsekattu ja siellä Hän pää alaspäin lekottelee :love: tossa oikeella on selkä kylkee vasten, eli ne mun "potkut" onki ollu armotonta nyrkkeilyä luultavasti. :D
13.5 seuraava neuvola jossa varaillaan jo aikaa synnytystapa-arvioon, oli terkka hieman huolissaan kun yli yläkäyrän mennään ja eka raskaus.

Tänne iski ihan talvi takasi :eek::devil::cry: toivottavasti huomenna parempi keli ajella sinne saikulle syn.valmennukseen :cautious:
jotain mulla viel olevinaan oli mutten enää muista et mitä :coffee: raskausaivot.. :whistle:

34+4 (oon jo ihan sekasi näiden viikkojenki kanssa :rolleyes: koko aika tulee 32 tai 33 ja päivätki iha sekasi :ROFLMAO:)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Sain verikokeiden tulokset, ja sain myos keskusteltua suomalaisen laakarini ja hoitajani kanssa emaililla. He olivat oikein tyytyvaisia tuloksiin! TSH oli 1.95 ja kuulemma tahdataan 1:n ja 2:n valiin; T4v oli 17.7 ja kuulemma tahdataan viitearvojen ylakolmannekseen. Hcg oli 8101, ja koska edellinen arvo oli otettu perjantai-iltana ja tama nyt siis eilen torstaina aamulla, niin tuplaantuminen on tapahtunut juuri odotetusti (on huomattava, etta tietyn arvon jalkeen tuplaantuminen ei olekaan kahden vaan onkin suunnilleen kolmen paivan valein). Eli ainakin toinen etappi saavutettu, ja kylla olen iloinen!!! :)

Kiitoksia teille kaikille kovasti tuesta, kylla auttoi kovasti eilen, kun kaikki askarrutti niin paljon!

5+4 :love:
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- nii joo, on menny nyt multa ohi et kotiuduitkin jo :D mut siis hyvä ja kiva! Saa ihan eri tavalla levättyy (y) onneks tätä säätä ei kauaa pitäis jatkua! :)

@Rusakkonen tosi hyvältä kuulostaa! (y) nyt vaan kylmiä hermoja ultran odotteluun :love:

Äääh, ihan kaameen vaikee olo nyt sit loppu päivän ollu ku terkka enemmän paineli mahaa :confused: jospa tää tästä.

Mukavaa viikonloppua!
 
Minuakin on ihmetyttänyt tämä jatkuva flunssa. Yleensä en juuri sairasta, nyt sitten siitäkin edestä koko alkuvuoden. Ja henkeä ahdistaa, vaikkei pitäis vielä olla syytäkään.

@Rusakkonen todella ihana kuulla, että plussa saatu ja vielä nuin vahva! Pari ekaa viikkoa oli kyllä rankimmista rankkaa, hetki ja päivä kerrallaan. Vaan siitä se lähtee rullaamaan. Minäkin toivomalla toivoin raskausoireita ja lopulta sain oksentaa peräti 9 viikkoa. Ja @BlackCat ille lohdutukseksi, se huono olo tietää vahvaa raskautta, niin minua lohdutettiin(y)

Mulla tuli riesaksi nuo harkkasupistukset, minkä vuoksi liikunta on melko rajallista. Joku päivä pystyy vain rauhalliseen kävelyyn. Olen tyypillisesti liikkunut paljon ja kunnon hikilenkit tuntuu vasta urheilulta, joten luonnon päälle ottaa. Vaan aika aikansa kutakin:)

Nyt 18+5, jo! :eek:
 
Varovaisesti kurkkaan tälle puolelle. 1 IVF:n 3. PAS toi tullessaan plussan. Tämä on meidän kolmas plussa, tuoresiirrosta plussasin kohdunulkoisen ja 2. PAS puolestaan jäi sijainniltaan epäselväksi. Erona aiempaan, tällä kertaa hcg arvot ovat olleet kai ok. Tiistaina (4+3) 320 ja tänään (4+6) 1050. Mitään oireita ei ole (paitsi palelu), niin olo on aika epävarma.

Olen jonkin verran lueskellut tätä plussanneiden pinoa. Onnea vauvan saaneille! :love: Tuo jollain tapaa luottoa itsellekin, kun näkee että onnistuminen on vaihtoehto.

Toivottavasti visiittini tänne kestää 9 kuukautta.
 
@rouvaNiisku lle onnea plussasta ja tervetuloa tällä puolelle!
@Rusakkonen hyvät hcgt tosiaan, toivottavasti vähän auttaa jaksamaan varhais ultraan. Itsestä tuntuu näin jälkikäteen (en tiiä onko vaan jo unohtunut) että se alkuraskauden ultran ootto oli vähiten tuskasta.. toki itehän kävin jo 5+6 ekan kerran jolloin näkyi ruskuaispussi mutta ei viellä sykettä ja sit 7+6 seuraavassa, olihan ne sillon piitkät 2 viikkoa, mut varmaan mulla oli sillon viellä kuitenkin niin vahva epäusko/usko siihen et ei siellä ketään ole.. koska oireitahan ei ollut mitään ja oli sillon ollut sitä tuhrua.. Sit se nt-ultran oottelu tuntu aivan hullulta, vaikka oltiin reissussa 10 päivää ja siellä oli sen verran "oiretta" et tulli hullu nälkä vähän väliä, mutta ei edelleenkään juuri muuta. Se oli sit ihanna päivä se nt-ultra :love: mutta ei sekään kauheen pitkään auttanut ja tää pätkä se vasta sairaan pitkä on ollutkin ja viellä yli viikko! Vaikka maha on sieltä jostain 12vklta saakka ollut ihan selkeä, niin ei vaan tätä usko. Ja ne pikku hipsut mitä ehkä oon tuntenut auttaa aina hetken, mutta sit alan ajatella et en oo mitään tuntenutkaan!!! Sori masennus, mutta ei tää piina taida loppua ennen kun/jos HÄNET syliin saan! :)
Voi @gemmy miks sun piti kirjottaa noista "rajoista" :LOL: Oon välillä miettinyt, mutta tietosesti jättänyt googlaamatta just ton millon koitetaan tehdä jotain/ on ees joku sauma selvitä, kun en oo halunnut lisätä ahdistusta/ressiä kun jo ton rakenne ultran odottelu tuntuu niin mahdottomalta.. ja siis nyt kun sen viikon näin niin eihän tuollakaan oo mitään väliä vaan sit taaaaas uusi piina entistä kauempana.. EIH!
@hillan_kukka voiko nyt jo tulla harkkasuppareita?! :eek:
Vaikka koitan kuinka olla asiaa sen enempää ajattelematta (ja tiedän sen olevan typerän pikkumaista) niin tää miun painon nousu on kyllä ihan sairasta.. siis välissä oli 1 viikko ettei noussut nyt sit taas kaks viikko sen kilo viikossa.. miten hitossa voi olla, nyt mielestäni syönyt vielä vähemmän (joinakin päivinä jopa huolestuttunut kun niin vähän "kerennyt" syyä), no en ehkä liikkunut ihan niin paljoa, mut ei tää voi olla normaalia!!! En kyllä nyt ees tiiä minne se oikeen tulee (n) ärsyttävää.. ei siinä jos ei tulis loppuaikaan, mutta jos meinaa viellä sen 20kg nousta niin :confused: (kuitenkin lähtöpaino oli alle 50kg, enkä siis oo mikään luuviulu ole ollut vaan kun ei näitä senttejäkään ole, niin ei naurata)

19+0
 
@rouvaNiisku lle onnea plussasta ja tervetuloa tällä puolelle!
@Rusakkonen hyvät hcgt tosiaan, toivottavasti vähän auttaa jaksamaan varhais ultraan. Itsestä tuntuu näin jälkikäteen (en tiiä onko vaan jo unohtunut) että se alkuraskauden ultran ootto oli vähiten tuskasta.. toki itehän kävin jo 5+6 ekan kerran jolloin näkyi ruskuaispussi mutta ei viellä sykettä ja sit 7+6 seuraavassa, olihan ne sillon piitkät 2 viikkoa, mut varmaan mulla oli sillon viellä kuitenkin niin vahva epäusko/usko siihen et ei siellä ketään ole.. koska oireitahan ei ollut mitään ja oli sillon ollut sitä tuhrua.. Sit se nt-ultran oottelu tuntu aivan hullulta, vaikka oltiin reissussa 10 päivää ja siellä oli sen verran "oiretta" et tulli hullu nälkä vähän väliä, mutta ei edelleenkään juuri muuta. Se oli sit ihanna päivä se nt-ultra :love: mutta ei sekään kauheen pitkään auttanut ja tää pätkä se vasta sairaan pitkä on ollutkin ja viellä yli viikko! Vaikka maha on sieltä jostain 12vklta saakka ollut ihan selkeä, niin ei vaan tätä usko. Ja ne pikku hipsut mitä ehkä oon tuntenut auttaa aina hetken, mutta sit alan ajatella et en oo mitään tuntenutkaan!!! Sori masennus, mutta ei tää piina taida loppua ennen kun/jos HÄNET syliin saan! :)
Voi @gemmy miks sun piti kirjottaa noista "rajoista" :LOL: Oon välillä miettinyt, mutta tietosesti jättänyt googlaamatta just ton millon koitetaan tehdä jotain/ on ees joku sauma selvitä, kun en oo halunnut lisätä ahdistusta/ressiä kun jo ton rakenne ultran odottelu tuntuu niin mahdottomalta.. ja siis nyt kun sen viikon näin niin eihän tuollakaan oo mitään väliä vaan sit taaaaas uusi piina entistä kauempana.. EIH!
@hillan_kukka voiko nyt jo tulla harkkasuppareita?! :eek:
Vaikka koitan kuinka olla asiaa sen enempää ajattelematta (ja tiedän sen olevan typerän pikkumaista) niin tää miun painon nousu on kyllä ihan sairasta.. siis välissä oli 1 viikko ettei noussut nyt sit taas kaks viikko sen kilo viikossa.. miten hitossa voi olla, nyt mielestäni syönyt vielä vähemmän (joinakin päivinä jopa huolestuttunut kun niin vähän "kerennyt" syyä), no en ehkä liikkunut ihan niin paljoa, mut ei tää voi olla normaalia!!! En kyllä nyt ees tiiä minne se oikeen tulee (n) ärsyttävää.. ei siinä jos ei tulis loppuaikaan, mutta jos meinaa viellä sen 20kg nousta niin :confused: (kuitenkin lähtöpaino oli alle 50kg, enkä siis oo mikään luuviulu ole ollut vaan kun ei näitä senttejäkään ole, niin ei naurata)

19+0
Näköjään voi olla.. Ja ovat niin selkeitä, että pakostakin vauhti hiljenee mm. urheillessa. Terkkari käski vaan levätä, kun ilmenee. Ja mulla myös paino nousee kovaa tahtia, vaikka jopa terveellisemmin elän kuin normaalisti. Nyt paino sama kuin esikoisen kanssa synnärillä:censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Onnea ja tervetuloa @rouvaNiisku :love: Onko teille esikoinen tämä? Paan listalle, kunhan on tiedot kunnossa! :)

Jee @love- kiva kuulla, että kaikki näytti hyvältä ultrassa! Ja se käyrä sit on mitä on, ei sen perusteella kannata huolestua, mut kiva että pääset arviointiin! (y)
Toi on kyllä totta, että kauheen vaikee arvioida mikä osa vauvasta on missäkin päin mahaa, kun meiän vauvasta liikkuu eniten selkä? :LOL: Jotenki hankala hahmottaa mittasuhteita ja osia.
Millainen se valmennus oli?

Oi @-dino- ihana kuulla, että typyllä turvotus helpottaa. Tänään siis uus operaatio?
Onko kaikki muuten menny sen suhteen hyvin, että ei oo tullu mitään ongelmia tai yllätyksiä mahan sisällön kanssa? Toi on varmasti tosi rankkaa teille, onneksi saat viettää paljon aikaa siellä. :love: Varmasti pian jo ottaa syliinkin. ❤
Ja hienoa kun kotiuduit! Koittakaa tarjeta. :LOL:

@Rusakkonen arvot ja kaikki kuulostaa hyviltä, nyt vaan sitä uskoa ja luottoa, että kaikki menee hyvin! Ne päivät kuluu pikkuhiljaa kyllä. (y) Vaikka minuutti kerrallaan! :D

@Domi älä stressaa painosta, kunhan saatte molemmat energiaa ja voit hyvin, niin paino on ihan sivuseikka. Kyllä se hurjalta tuntuu, kun sitä kerääntyy, mutta se tulee niin yksilöllisissä sykleissä, ei voi vertailla.
Mulle tullut 13 kiloa ja toivoin, että jäis alle kymmeneen, mutta ei tää kyllä näy missään. Istukka, lapsivesi, verimäärä, tissit, jne. Mitkä ei oo edes vauvan painoa!

@hillan_kukka otat rauhallisesti vaan tosiaan ja oot tyytyväinen kun on treenaamaan aktiivinen kohtu. :LOL: Ja samat sanat: painosta stressi pois.

Olin eilen siellä fysioterapiassa ja sanoi, että on toi pakaraosasto tosiaan niin jumissa, että ois hyvä saada vähä rentoutta ennen synnytystä. Neuvoi venytyksiä ja käsitteli minkä siinä pystyi. Kommentoi, että onpa pieni maha. :LOL: siltä se nyt tuntuukin, kun on valahtanut tonne alas.
Oli aika rankka päivä eilen, kun aamulla fyssari, sit olin yksissä kilpailuissa talkoilemassa ja sit koiran kans agilitytreenit vielä päälle. Piti laittaa oikein tukisukat, kun perjantaina sain kolmannen suonikohjun, vaikken edes ollu hirveesti jalkeilla! :rolleyes:
Tänään on toiset koiratreenit ja katon jaksanko mennä talkoisiin vielä. :whistle:

Oltiin perjantaina odotuskuvauksessa, kun saatiin yllätyslahjaksi ja vaikka olin vähän skeptinen asiaan, niin kyllähän niistä kivoja tuli ja nyt saa olla tyytyväinen. :)
Kuulemma myöhäisin odotuskuvauksen ajankohta, mitä kuvaaja oli tehnyt. :LOL:

Nyt on taas pari yötä nukuttanut paremmin ja flunssakin alkaa hellittää!
Mies toki tuli kipeäksi.

37+3
 
@rouvaNiisku onnea!:love:

@Domi mä oon kans niillä linjoilla et älä stressaa siitä painosta. Kuten atvk sanoi niin siinä on niin paljon kaikkea mukana, lapsivedet, veri, nesteet ylipäänsä yms. niin kyllä sitä painoa vaan tulee. Toisille enempi ja toisille vähempi (y)

@hillan_kukka muista ottaa rauhallisesti tilanteen niin vaatiessa :) äläkä säkään stressaan painoa!

@atvk87 se oli pyllyä puuduttava :ROFLMAO: kierreltiin synnärillä joku 10min jonka jälkeen oliki sit 2h "luento", kateltiin powerpontia ja kätilö kertoili kaikkea synnytyksen kulusta, avuista yms. Pien 20min tauko ja sit taas joku puolen tunnin luento ja sen jälkeen käytiin tutustuu saliin jossa oli mahdollisuus siihen allassynnytykseen ja sit vuodeosastot ja perhehuone käytiin vilkasee. Ihan mielenkiintoinen oli ja paljon infoa tuli :) vaikka suurin osa asioista olikin jo tuttua ja luettu miljoona kertaa joka paikasta, niin oli kiva et joku osaava osas kertoo et miten heillä se toimii käytännössä. :D ja se selvis et meidän sairaalan raja on rv32 jonka jälkeen kaikki synnytykset tehdään siellä. Ennen sitä jos alkaa syntymään niin lähetään KYSiin. Ja rv34 jälkeen ei enää estellä jos päättää syntyä. :)

Nyt on ruvennu näkyy nostaa nestettä molemmista rinnoista, aiemmin oli vaan toisesta. Selkä on ollu ihan :poop:. En tiiä nukunko huonossa asennossa vai mikä. Eilen sain hetken maattua piikkimatolla niin helpotti et sai hyvin nukuttua, mut nyt sit menee lonkat kipeeks kyljellään :confused: pitää kokeilla löytää joku hyvä tyyny kaveriks jos sain vähän ohjailtuu sitä nukkumisasentoo sillä..

34+6
 
@atvk87 joo tiedän ettei siitä painosta pitäs tressata.. heh, eilen sain siskolleni kunnon hihittely kohtauksen kun oli puhetta asiasta, hän just yks päivä kommentoi että keskivartalo on jo aika pullahtanut :) Niin jotain oli jälkiruuasta puhetta ja sanoin et mie en ainakaan tervii et kävin vaa´alla jne. sit just et tätä menoa kerkiin sen 20kg veilä paisumaan ja jos vielä loppuukohti tuplaantuu.. tokasin sit et satakiloo kiikarissa :D niin se se vielä tunnin päästäkin sai "tanhupallo" hihityskohtauksia :LOL: hänellä ollut aika rankka viikko niin hyvä että jotenkin sain nauramaan :ROFLMAO: Hmm.. odotuskuvaus.. varmaan kivoja kuvia.. itse en kyllä miestä varmaan sais millään sellaseen.. ja en kyllä oo ite ikinä ollut missään muissa kuvauksissa kun koulunjen luokkakuvat, eli en kyllä osais käyttäytyy..

@love- ai vähän takatalvi!!!! Taas on tullut yöllä lisää vaikka eilen jo suli aika hyvin iltapäivällä.. millasta oli siellä valmennuksessa.. vastasitkin just tähän.. harmi että paikat kipuilee.. :(

@-dino- kiva tosiaan että olet itse jo päässyt pois sairaalasta, varmasti saa paremmin nukuttua ym. Ja edelleen vaan jaksamista ja onnea pienen operaatioihin (y) Ei varmasti ole helppoa..

@hillan_kukka vielä niistä harkkasuppareista.. niin millasena ne tuntee? mahaa alkaa "kiristää" vai? Tuleeko sulle jotain kipuja urheillessa vai..

Tänä aamuna mahassa tuntunut jo monta muksautusta :love: voih, mammanmuru :barefoot::love::barefoot::love: Jännä juttu kans tän oman suhtautumisen kanssa vielä, kun oon halunnut kokoajan "piilotella" mahaa, et ei kukaan "ylimääränen" huomais. Ja samalla jo pitkään tuntunut, et väkisinhän tään huomaa, mutta edelleenkään ei oo kukaan sanonut mitään ja välillä sit huomeen et tulee sellasi pikku hetki et se lähes harmittaa :ROFLMAO: Olin varma et viime viikolla yksi pitkäaikainen asiakas joka ei nyt ollut ihan äsken nähnyt niin asiasta "uskaltaisi" kommentoida, mutta ei sekään.. sille sit sanoin lähtiessä, kun olevinaan se minusta oli kattonut silleen että huomasi, että ajattelin siun olevan eka rohkea, mutta ei se sit ees ollut mitään tajunnut! No tuli hälle siis se sit paljastettua! :) Ainiin yksi asia mistä on pitänyt kysyä.. niin se lantionpohjanlihasten jumppa? :unsure: Jumppaatteko.. se jotenkin tuntuu itelle niin tollolta hommalta.. en tiiä välillä muistan aina parit kerran "supistella" mutta en kyllä pitkään kerralla tai päivittäin. Kai siitä vois olla hyötyä, mutta tuntuu niiiiin turhalta ja hassuta hommalta, millähän sais ittensä siihen aktivoitua..

19+1
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@atvk87 lle piti viel tosta kuvauksesta! :D mä kans oon haaveillu et otetaan odotuskuvat ennen kesäkuuta, tosin et oon sopinu "kuvauksista" veljeni kanssa :ROFLMAO: en haluu sellasia studio-kuvia vaan aika arkisia. Ja me molemmat jollain tapaa kuvausta harrastetaan nii oli oikeestaan ainut joka mulle tuli mieleen. Oiks sulla puoliso mukana kuvissa? Olitko muuten tyytyväinen kuvaukseen? Oliks teillä joku tietty teema tms vai miten toteutitte? Sori, hirvee kysely :oops:

@Domi en oo kyl oikein muistanu harjotella :whistle: aina välillä muistuu et ainii joo, mut en ees joka viikko... Sen kyl tiedostaa et pitäis, mut ei kyl yhtään luontevaa oo :rolleyes:
Muksaukset :love: ja siitä ne vaan kiihtyy ja napakoituu. Miusta tuntuu et meidän muru vaan v****ili mulle siel valmennuksessa, melkein sen koko 2h mitä istuttiin luennolla nii hän päätti potki ja muksia ja punnertaa itteesä kylkiluihin ja rakkoon :cautious:
 
@love- tervetuloa lonkkakipusten kerhoon! :D on kyllä ärsyttävä vaiva. Itellä ei tosiaan mee kylkeä kääntämällä ohi, vaan pitää jalotella tai istua hetki.
Mies oli kuvissa mukana ja kuvaaja halus ottaa sellasia "viimeistä kertaa kahdestaan" -ajatuksella, eli sellasia helliä kuvia, missä maha näkyy, muttei oo pääosassa. Ei se mitään kauheen pönötystä ollu, mut onhan se aina vaivaannuttavaa olla kuvattavana tietosesti. Sit otettiin alusvaatteissa musta siluettikuvia. Tykkäsin kyl ihan, mitä näky siit kameran ruudulta, lopputuloksia ei vielä oo nähty. Sama kuvaaja ottaa sit vauvakuvat ja ne tulee kans perheteemalla.
Ja studiossa oltiin sään takia! Mut ei mitää taustakangasta kuitenkaan. :D
Kannattaa ottaa, saattaa niistä iloita myöhemmin, kun maha on historiaa!

@Domi mä oon ymmärtänyt, että ois hyvä reenailla lantionpohjan rentouttamista, se lihastreeni sit synnytyksen jälkeen, ettei tuu pissanpidätys yms ongelmia ja paikat palautuu nopeammin/paremmin.
Oon hiukan treenaillu syvään hengityksen kautta sitä rentouttamista ja hyödyntäny niitä pilateksen oppeja.
 
@love- tervetuloa lonkkakipusten kerhoon! :D on kyllä ärsyttävä vaiva. Itellä ei tosiaan mee kylkeä kääntämällä ohi, vaan pitää jalotella tai istua hetki.
Mies oli kuvissa mukana ja kuvaaja halus ottaa sellasia "viimeistä kertaa kahdestaan" -ajatuksella, eli sellasia helliä kuvia, missä maha näkyy, muttei oo pääosassa. Ei se mitään kauheen pönötystä ollu, mut onhan se aina vaivaannuttavaa olla kuvattavana tietosesti. Sit otettiin alusvaatteissa musta siluettikuvia. Tykkäsin kyl ihan, mitä näky siit kameran ruudulta, lopputuloksia ei vielä oo nähty. Sama kuvaaja ottaa sit vauvakuvat ja ne tulee kans perheteemalla.
Ja studiossa oltiin sään takia! Mut ei mitää taustakangasta kuitenkaan. :D
Kannattaa ottaa, saattaa niistä iloita myöhemmin, kun maha on historiaa!

@Domi mä oon ymmärtänyt, että ois hyvä reenailla lantionpohjan rentouttamista, se lihastreeni sit synnytyksen jälkeen, ettei tuu pissanpidätys yms ongelmia ja paikat palautuu nopeammin/paremmin.
Oon hiukan treenaillu syvään hengityksen kautta sitä rentouttamista ja hyödyntäny niitä pilateksen oppeja.
Minakin haaveilen sellaisista romanttisista raskauskuvista miehen kanssa, joissa minulla olisi jokin “iltapuku” (ei mitaan kiiltavaa kangasta kuitenkaan valttamatta) ja mentaisiin miehen kanssa esim. haapaikkamme yhteen sellaiseen ihanaan “luontokulmaan”, johon ei voitu menna ottamaan kuvia marraskuisissa haissamme, kun oli liian markaa... Alusvaatteissa en kylla ota itsestani kuvia, apua! :) :) Kayttaisin meidan haavalokuvaajaa... Meilla ei kylla edes viela haa-albumi ole taysin valmis, maksettu kylla on, mutta viela viimeistely puuttuu, jo 2.5 vuotta mennyt, taytyy tsempata!!! :) Haaveilen jo ristiaisistakin ja olen unelmissani jo suunnitellutkin ne kakkuineen, kukkineen, ristiaismekkoineen, paikkoineen ja musiikkineen... Tallainen sita ihminen on. :) :) :) Juu minustakin muuten otettiin vauvakuvia, ne sitten hiukan myohemmin, ehka sitten, kun vauva osaa istua ja silleen... Ihanaa unelmoida. :)
 
Mä treenailin lantionpohjan lihaksia enemmän tällä kertaa mutta en tod mitenkään monimuotoisesti tai koko ajan. Viimeksi ne jäi melkein tyystin tekemättä. Lähinnä tällä kertaakin vain vessassakäynnin yhteydessä muistanut koko asian. Yrittänyt sitten lyhyempiä ja pidempiä puristuksia ja katsonut että rentouttaa kunnolla puristuksen jälkeen. Raskausjoogan ohjaaja sanoi että ensisynnyttäjien ei kannata sitä puristusta ihan liikaa treenaa, että tärkeämpää olisi osata rentouttaa se lihas. Koska liian kireänä se voi jopa haitata synnytystä. Ainakaan just ei ihan viimeisillä viikoilla kuulemma kannattais mutta meille uudelleensynnyttäjille hän sanoi että voi treenaa molempia.
En tiedä oliko mun treenaamisella kuin paljon merkitystä mutta tällä kertaa mulla ei ole ollut ongelmia pidätyskyvyn kanssa synnytyksen jälkeen. Tottakai tilanne ihan eri kun kiloa pienempi vauva tuli nyt optimaalisessa asennossa (pää alaspäin rintaa vasten), edellinen tuli nyrkki poskella. Ekassa siis oli myös rakko tunnoton (en tiedä mistä semmonen voi johtua) pari viikkoa synnytyksen jälkeen, eli sekin on voinut varmaan vaikuttaa siihen ettei pissa pystyny pidättämään aluksi ollenkaan. Mutta siis mä en ekan synnytyksen jälkeen tuntenut lantionpohjan lihaksia yhtään, ehkä jotenkin sain ajatuksen voimalla fiiliksen missä ne on, mutta pienen pienen puristusvoiman sain vasta jokusen päivän jälkeen. Nyt on ollut tunto niissä kyllä, joskin heikompi.

@atvk87 kuulostaa tosi kivalta noi kuvat! Ei itellä oo tullut edes mieleen ja nii, myöhäistä nyt :ROFLMAO:

Jotenkin haikeaa ajatella, että tämäkin ketju on nyt sitten mun osalta historiaa :unsure: luen kyllä ja kommentoin vielä kun en osaa poiskaan pysyä, mutta tosiaan semmonen haikeus silti kun ei tänne tule enää uudelleen tultua piinailemaan :cry:
Ihan mielettömästi kyllä odotan seuraavia vauvauutisia, kukahan ehtiikään seuraavaksi?? :eek::love:

Mandala ja JO viikon ikäinen pötkö :love:
 
@atvk87 miten kuiten pystyt agilityä harrastamaan vielä?! Se jos joku on kyllä rankkaa puuhaa:eek: ja tuota kuvausta pitäisi kyllä itekin harkita. Esikosta mahakuvatkin jäivät ottamatta, ihan muutama vain:unsure:

@Domi harkkasuppareissa maha kovettuu tosi kovaksi ja jotenkin pyöristyykin enemmän. Tänään olin vähän liian aktiivinen kevättouhujen kanssa, niin lenkillä sain semmoisen kivistyksen, että piti kyykyssä hetki rauhoittua ja etenin ehkä kilometrin tuntivauhtia :D eli nyt sitten levätään..
 
@Mandala ethän sä voi jättää tätä ketjua, ihan kummallista! :D No, onhan toi vauvaketju tietty, mutta silti. Siis pitääkö munkin lähteä täältä jossain vaiheessa? :ROFLMAO:
Miten tyttö voi olla jo viikon, huhhuh. (y)
On kyllä hienoa, että sait "korjaavan synnytyskokemuksen"!
Ja onko se ny 100% varmaa, että lapsiluku on täynnä? :whistle:

@hillan_kukka ei me agissa rataa enää tehdä, harjoitellaan vaan jotain hankalampia lähetyksiä ja ohjauksia, missä multa ei vaadita juuri muuta ku käden liikkeitä ja palkkausta. Oon koko kevään sanonu valmentajalle, et ilmotan sit ku en enää pysty tulemaan treeneihin ja sitä päivää ei oo vielä ollu, voidaan soveltaa koko ajan kevyemmiksi vielä, niin että siitä ois silti hyötyä. :D
Nää muut lajit alkaa jo enemmän vastustaa, nyt ei oikein jaksa enää kävellä esim ylämäkeä normaalisti.

Jouduin pyytää anopin huomenna mun kans kauppaan, kun mies ei töiltä kerkeä ja en ite pysty kääntää ostoskärryjä enää. :ROFLMAO: Enpä ois uskonu, mut viimeks ku yksin kaupassa olin, niin huomasin, ettei niitä voi enää ohjata, kun ei saa keskivartalosta mitään apuja. Huvittavaa!
 
@Mandala ajatus siitä et kohta loppuu täällä kirjoittelu on kyl outoo :censored: varsinki kun ei tunne oikeen omaks ajatusta kirjoitella vauva-ketjussa.. Onkohan ees aikaakaan :whistle: ajatella, JO viikon ikäinen typy! :love: nopeesti on kyl aika menny..

@Rusakkonen ihanan kuuloisia unelmia siellä :love:

@atvk87 ihanalta kuulostanut teidän kuvaukset kyllä! :love: varmasti tulee kivat kuvat :) jännä toi kauppa-juttu, enpä oo ajatellutkaan et keskivartalo voi tommoseenkin vaikuttaa o_O

Oon vieläkin ihan pölmästyny.. Mulla oli tänään ylläri-babyshowerit :ROFLMAO::barefoot: olin kyl alkuraskaudessa varma et ei äiti kuitenka jätä järkkäämättä, mut sit se jossai välin muuttu et tuskin se sit järkkääkään ja en oo semmonen joka menee pyytää (ei ois kyl haitannu vaikkei ois järkännykkään, en hirveesti välitä olla se huomion keskipiste). Oli kyl iso yllätys, mut oli kyl mukava ilta! :love: lyhyellä varoitusajalla järkätyt, ettei oikeestaan kukaan mun kavereista päässy, mut riitti et oli perhe ja sit semmosii "äitini ystäviä" jotka on ollu enempi ja vähempi elämässä mukana. Kumpsutyttö 5v oli kyl paras kaikista kun ohjelmassa oli semmonen ennustus/veikkaus osuus jossa lapuissa oli just et millo syntyy, monelta yms yms ja sit kun vauva joskus syntyy nii selvii kuka arvas oikein. Kummitytsy oli sitä mieltä et vauva syntyy kaljuna ja sit sille kasvaa pinkit hiukset ja et äitiltä perii mahan ja isältä silmät :LOL: pikkuveljen kaa sovittiin kans et katotaan kuvaukset ens viikonlopun jälkeen. Katotaan semmone kiva päivä jos johonki kallioranta tms maisemiin päästäis (y)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Omista baby showereista ei tokikaan luonnollisesti ole kokemusta, mutta yhdelle kaverille pidettiin, sellaset oli vähän niinkun "polttareiden" sijaan kun menivät naimisiin kun oli aika loppumetreillä raskaana.. hmm.. niistä tulee jo seitsämän vuotta syksyllä, niin ihan kauhean tarkkaan en muista. Mutta lahjuksia mammalle sekä tulevalle babylle, me muistaakseni koitettiin enemmän äippään keskittyy, varmaan jotain kasvohoito- tai jalkahoitolahjakorttia ym. Ja sit oli just se et kaikki veikkas minäpäivänä syntyy.. ja yks mikä tavallaan :LOL: oli kiva niin oli ostettu pieniä valkeita bodeja, vähän eri kokoja kuitenkin ja jokainen kangasväreillä teki oman näköisen body vauvalle.. se on sit eri asia haluuko niitä käyttää, mut kyllä heillä jonkun ainakin sit ihan käytössäkin näin. Ajankohta olisiko ollut joskun peri kk ennen laskettua, siinä kuitenkin ne häät kerkis sit olla välissä.. Ja jotenkin aika lopussa olen saanut kuvan mitä aina ihmiset kertoilee, ehkä kun jo on äippälomalla jne.
Kiva @love- että sait kemut :)
@hillan_kukka sun pitää nyt sit vaan koittaa ottaa rauhallisesti..

Mulla oli kyllä eilen taas aivan kaamea "koomapäivä" tai aamulla olin ahkera ja siivoilin ja sit kävin kaupassa vähän isommin ja sillä reissulla sit iski ihan hullu uupumus... :sleep: ja loppu iltaan en sit saanut oikeen yhtään mitään irti, kahesti nukahdin nojatuoliinkin. ja takana oli siis kuitenkin yhdeksän tunnin yöunet.. :whistle: Toivottavasti vappu vielä painaa (olin siis yötöissä) eikä ole mikään raskausväsymys nyt tässä vaiheessa tulossa. Ei kyllä nytkään olis jaksanut kelloon herätä..

19+2
 
Kiva lukea teidän kuulumisia ❤ nyt jää kommentointi kyllä vähän vähiin, mutta täällä olen hengessä mukana (y)

Pientä turnausväsymystä alkaa olla ilmassa. Yöpumppaukset varsinki hankalia ku ei taho sillon tulla mitään ku aivan puolinukuksissa koittaa pumpata. Tyttö voi tasaisesti, pientä hienosäätöä tarvii. Eilen oli taas melko turvoksissa ja tarvi siihen lääkkeitä. Eilen kirittiin taas ja tänään uusiks. Loppuviikosta vois olla maha kii ja alkaa hengityskoneesta vierottautuminen. Syliin saamista saadaan siis vielä tovi odotella. Mut jos tää viikko enää ois näi rankka. Sit alettais pikkuhiljaa pääsee piuhoista erillee ❤

-dino- ja typy 1vko ❤
 
@-dino- ihana kuulla teidän uutisia! Sielläkin jo viikon iässä :love: toivotaan et aika kuluis nopsaan ja pian ois tyttö sylissä!

@Rusakkonen nää oli mun ekat vauvakutsut, en oo siis muidenkaan vieraana ollut tai en oo järkkäilly. Mut siis tarkoitus juhlia äitiä/perhettä ja tulevaa vauvaa. Meillä oli nyt "ei poikia"-juhlat, oon myös kuullut et näitä on vietelty kaikkien kesken. Jotkut järkkäilee erilaisia pelejä, vauvanruoka maisteluita yms.. Ja sit tarjolla pientä syömistä ja juomista. Vauvalle sain kaikkea tarpeellista, mitään en ollut saaduista itse vielä hankkinutkaan. On myös niitäkin jotks ite järkkää omat kutsut, ois toisaalta ollu kiva olla järkkäämässä omiaan. :LOL:

@Domi toivottavasti on vaan hetkittäistä väsymystä eikä jatku kauaa :) onneks yleensä sen kooma-kauden jälkeen taas riittää energiaa.

Nyt kun tässä ei muuta tapahdu niin päätin laittaa kokeiluun ihan kunnolla ton uutisoidun cg-meodin (oon jo jonkun viikon sitä vähän sinne päin tehny) niin oon kyl omille kikkuroille saanu nauraa tän päivän :ROFLMAO: näytän ihan pelle hermannilta :alien:
35+0
 

Yhteistyössä