~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kaikki hyvin!!! :love::love::love::love: Edelleen oli pari päivää "jäljessä" niin kun joka ultrassa.. paino arvio nyt 330g. Ihan herkistyin taas ja lähti kyynelet valuu kun sitä sydämmen pumppailua siinä näytöllä katseli (ja näköjjän nytkin kun asiasta kirjottaa) vaikkei muuten mitenkään herkillä oo nyt raskaus aikanakaan ollut.. oli pää alaspäin ja kasvot selkään, ei meinannut kasvoja haluta näyttää, ujostutti kai.. mutta kun vaihtelin asentoa niin saatiin kasvotkin kuvaan :) ja nyrkki oli suussa, ainakin poskella! En tiiä mitä muuta kertoa ei siinä muuten jutusteltu, kysyi onko kysyttävää ja kun ei ollut niin eipä sit muuta.. mutta niiin IHANAAA! Nyt ehkä annan itselleni luan käydä ostaa yhden (siitä se sit repee :LOL:) vaatteen mitä olen pitkään katsellut.. On kylläkin törkyhintainen mutta sen sallin nyt tässä hetkessä, pitää sit muuten kohtuun :D Ja siis ei tosiaan sitä sukupuolta haluttu tietää.. ihania kasvo kuvia sit saatiin mukaan.. Niin ja se istukka oli nyt sit takaseinässä..


20+3
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020


Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen ... varhaisultra 15.5.
hillan_kukka ... rakenneultra 20.5.
rouvaNiisku ... varhaisultra 20.5.
Ramiina ... rakenneultra 21.5.
Domi ... Kela-neuvola 27.5.


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2...29.4.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli viimein nt-ultra ja kaikki hyvin siellä! :love: Niskaturvotus oli 1,08 mm ja rakenteet vaikuttivat normaaleilta. 2 kättä ja 2 jalkaa siellä heiluivat vallattomasti :D Oon ihan superhelpottunut, jotenkin olin ihan varma, ettei siellä ole ketään edes hengissä. En osannut edes stressata mistään turvotuksista tai muista, kun odotin vaan sykkeen näkemistä ja kuulemista. Nyt tekisi mieli julistaa kaikille, että oon raskaana! Oikeasti vielä ei tiedä muut kuin lähimmät kaverit, äiti ja esimies. Muut saavat huomata, kun maha alkaa näkymään :p

Domille myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Pitää alkaa tarkemmkn seuraamaan ketjua, että osaan teidän juttuja kommentoida. Taidan heittäytyä nyt täysillä tähän raskauskuplaani :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Noran , onnea hyvistä ultrakuulumisista! Noi alkuraskauden ultrat on aina niin jännittäviä, kun sitä pientä ei itse vielä voi aistia. :love: Samoin @Domi, ihanaa että kaikki on kunnossa! Istukkakin hyvässä paikassa.

@Rusakkonen , joko sulla oli varhaisultra? Joskus aiemmin kirjoittelit siitä, kuinka piinaavaa sen odottelu on. Niin se todella on, helpotus on valtava kun se etappi on onnellisesti takanapäin. Synnytystapaa on vielä aikaa miettiä rauhassa. Muistaakseni synnytät Englannissa? Onko sinulla tietoa paikallisista käytännöistä? Suomessahan suositaan alatiesynnytystä, jos sille on turvalliset edellytykset, mutta alatiehen ei myöskään ketään pakoteta. Mulla esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla, kun avautuminen jämähti paikoilleen. Nyt tulee synnytystapa-arvio rv 36, ja olen ajatellut että jos tarjonta on hyvä, koko sopusuhtainen eikä lääkärien mielestä kohdun sektioarpi aiheuta huolta, lähtisin uudelleen alateitse yrittämään, mutta jos epäilyksiä on, en kyllä lähde riskejä lapsen suhteen ottamaan.

Siitä väsymyksestä vielä, mua on väsyttänyt koko raskauden ajan ja niin taisi olla viimeksikin, rautaa kyllä syön ja hemoglobiini ei ole kääntynyt laskuun - ferritiinistä en tiedä. Luulen että mulle vain on ominaista että raskauden aikana levon tarve on selvästi normaalia suurempi.

@Mandala , kiva lukea vauvakuulumisia! :love: Mäkin arvelen että voi olla työntäyteisempää kuin esikoisen aikana, jolloin oli vain yksi jolle piti osoittaa kaikki huomio - toisaalta nyt on ihan eri lailla käsitystä siitä miten hommat hoidetaan kuin viimeksi. :ROFLMAO: Vähän jännittää miten imetys lähtee sujumaan kun 2-vuotias häärää ympärillä samalla, mutta eiköhän se arki omiin uomiinsa asetu.

@love- nuo sf-mitat on kyllä aika epätarkkoja kokoa ennustamaan, mullakin viime raskaudessa neuvolassa arveltiin että on suurikokoinen muksu tulossa, mutta ultrassa olikin ihan normikokoinen - ja syntyessään täysiaikaisena 3042 g. Toki sf-mitan seuraamisessa on se iso hyöty, että voidaan nähdä miten tilanne kehittyy aiempaan verrattuna.

@atvk87 hurjaa että sullakin on jo noin lähellä pienokaisen tapaaminen! Pitääpä käydä tiiviisti seuraamassa, milloin siellä alkaa tapahtua!

Taas on ollut sen verran kirjoittelutaukoa että juttua on kertynyt paljon! (Hienoa että palsta on aktiivinen!) Pitää lähteä tästä nukkumaan joten valitettavasti jää tälläkin kertaa monien vaiheet kommentoimatta, mutta kaikki olen kyllä lukenut ja olen täysillä hengessä mukana! :) Omat kuulumiset lyhyesti: aika pitkään sain niitä liikkeitä odottaa, mutta nyt jo monta viikkoa on pieni ollut hyvin aktiivinen ja varsinkin iltaisin sekä ruokailun jälkeen ihanasti potkiskelee. Olin tänään omalla klinikalla ultrassa vain sen seuraamiseksi että kaikki etenee hyvin, istukkavirtaukset kunnossa jne, ja mitään moitteen sijaa ei löytynyt - sopusuhtainen, keskikäyrällä kasvava kaveri oli ja istukka näyttäisi hyvin toimivan. Nyt rv 29+2.
 
@Noran , onnea hyvistä ultrakuulumisista! Noi alkuraskauden ultrat on aina niin jännittäviä, kun sitä pientä ei itse vielä voi aistia. :love: Samoin @Domi, ihanaa että kaikki on kunnossa! Istukkakin hyvässä paikassa.

@Rusakkonen , joko sulla oli varhaisultra? Joskus aiemmin kirjoittelit siitä, kuinka piinaavaa sen odottelu on. Niin se todella on, helpotus on valtava kun se etappi on onnellisesti takanapäin. Synnytystapaa on vielä aikaa miettiä rauhassa. Muistaakseni synnytät Englannissa? Onko sinulla tietoa paikallisista käytännöistä? Suomessahan suositaan alatiesynnytystä, jos sille on turvalliset edellytykset, mutta alatiehen ei myöskään ketään pakoteta. Mulla esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla, kun avautuminen jämähti paikoilleen. Nyt tulee synnytystapa-arvio rv 36, ja olen ajatellut että jos tarjonta on hyvä, koko sopusuhtainen eikä lääkärien mielestä kohdun sektioarpi aiheuta huolta, lähtisin uudelleen alateitse yrittämään, mutta jos epäilyksiä on, en kyllä lähde riskejä lapsen suhteen ottamaan.

Siitä väsymyksestä vielä, mua on väsyttänyt koko raskauden ajan ja niin taisi olla viimeksikin, rautaa kyllä syön ja hemoglobiini ei ole kääntynyt laskuun - ferritiinistä en tiedä. Luulen että mulle vain on ominaista että raskauden aikana levon tarve on selvästi normaalia suurempi.

@Mandala , kiva lukea vauvakuulumisia! :love: Mäkin arvelen että voi olla työntäyteisempää kuin esikoisen aikana, jolloin oli vain yksi jolle piti osoittaa kaikki huomio - toisaalta nyt on ihan eri lailla käsitystä siitä miten hommat hoidetaan kuin viimeksi. :ROFLMAO: Vähän jännittää miten imetys lähtee sujumaan kun 2-vuotias häärää ympärillä samalla, mutta eiköhän se arki omiin uomiinsa asetu.

@love- nuo sf-mitat on kyllä aika epätarkkoja kokoa ennustamaan, mullakin viime raskaudessa neuvolassa arveltiin että on suurikokoinen muksu tulossa, mutta ultrassa olikin ihan normikokoinen - ja syntyessään täysiaikaisena 3042 g. Toki sf-mitan seuraamisessa on se iso hyöty, että voidaan nähdä miten tilanne kehittyy aiempaan verrattuna.

@atvk87 hurjaa että sullakin on jo noin lähellä pienokaisen tapaaminen! Pitääpä käydä tiiviisti seuraamassa, milloin siellä alkaa tapahtua!

Taas on ollut sen verran kirjoittelutaukoa että juttua on kertynyt paljon! (Hienoa että palsta on aktiivinen!) Pitää lähteä tästä nukkumaan joten valitettavasti jää tälläkin kertaa monien vaiheet kommentoimatta, mutta kaikki olen kyllä lukenut ja olen täysillä hengessä mukana! :) Omat kuulumiset lyhyesti: aika pitkään sain niitä liikkeitä odottaa, mutta nyt jo monta viikkoa on pieni ollut hyvin aktiivinen ja varsinkin iltaisin sekä ruokailun jälkeen ihanasti potkiskelee. Olin tänään omalla klinikalla ultrassa vain sen seuraamiseksi että kaikki etenee hyvin, istukkavirtaukset kunnossa jne, ja mitään moitteen sijaa ei löytynyt - sopusuhtainen, keskikäyrällä kasvava kaveri oli ja istukka näyttäisi hyvin toimivan. Nyt rv 29+2.
Varmaan taallakin tietenkin suositaan alatiesynnytysta, onhan se halvempikin. En kuitenkaan oikein usko, etta kukaan saa minua vakuuttuneeksi, etta yhdistelma 47 vuotta (siina vaiheessa siis), yli 100kg + ei koskaan harrastanut liikuntaa (niin ei varmaankaan ole mitkaan ideaalit lihastenhallinnat ja ponnistusvoimat saatavilla) on turvalisempi vauvalle kuin suunniteltu sektio, mutta voihan ehka niinkin kayda. On kylla mielenkiintoista nahda, miten taalla meininki menee. Rehellisesti sanoen olen aika tabula rasa eli en ole paljon mitaan miettinyt, mutta vahaiset laakarikokemukseni taalla yleisesti ottaen ovat olleet minulle huonoja, eli voi olla, etta saan alentavaa ja kaskyttavaa kohtelua, jos paastaan seuraavaan vaiheeseen. Toivottavasti kuitenkin suorastaan yllatyn positiivisesti! :) Eikohan se kaikki silti kuitenkin lopulta onnistu. :)
 
@Rusakkonen tsemppiä ultraan.. olet mielessä (y)
@Noran kiva että olet saavuttanut yhden piinaavan vaiheen ja kaikki hyvin :love:
Siis onko nyt enää ollenkaan ultraa jos ei mitään kummia?!!! Kun se ultraaja vaan sanoi et no ei me mitään aikaa sovitakkaan että neuvola seuraa raskautta. Sit kun lueskelin tota listää mitä on niin ei siellä kyllä missään oo et uä?!!! Eikö oikeesti ole? Meneekö nuo tarjonnan tsekkaukset ym. sit vaan "käsikopelolla"? Hämmentävää..

20+4
 
Se on kyllä jännittävä ja hieman pelottavakin ajatus, että mitäänn ultria ei monissakaan kunnissa tarjota enää rakenneultran jälkeen. Itseä ekaa kertaa ainakin pelotti, että pitääkö sitä vaan lähteä niinku soitellen sotaan. Tarjonnan kyllä neuvolassa osaavat tunnustella, mutta siinä se sitten onkin.
Mä sitten tässä tokaa kertaa menin omalle klinikalle mielummin omakustanteisesti ja oli hyvä, että menin kun oli taas iso vauva tulossa ja siitä sai lähetteen seurantaan.

@Rusakkonen mä uskon kyllä, että naisen kroppa on luotu synnyttämään ja ulkoiset seikat ei siihen vaikuta ihan älyttömästi miten hyvin se onnistuu (siis ylipainot ja lihasheikkoudet yms) :) kohtu ja sen lihakset on paljon tärkeämmässä osassa kuin vaikka vatsalihakset. Niin ja oma pääkoppa asian suhteen on isossa osassa. Paljon voit itsekin tehdä asian eteen synnytykseen valmistautuessa, juuri tuon pääkopan puolesta varsinkin. Hypnobirthing tekniikat ja mentaliteetti auttoi mua ainakin avautumisvaiheessa ihan loppumetreille asti kunnes tarvin sitten lääkitystä. Suosittelen lämpimästi :love: Suosittelen myös raskauteen erikoistuneella osteopaatilla käyntiä joka tutkii ja korjaa tarvittaessa.
Sormet ristissä sulle tämän päivän ultraan! (y)

Onnea muillekin mahtavista ultrakuulumisista ja liikkeistä :love:
 
Joo, @Rusakkonen tsempit matkaan! Kaikki on varmasti niin kuin pitääkin :) (y)

@Domi no sitä samaa mä kauhistelin, kun rakenneultrassa kätilö tuumasi, että tapaatte pojan sitten synnytyksessä! :eek: Vaikka vasta puolessa välissä silloin. Mut kävin sit yksityisellä rv27 ja päästiin/jouduttiin kasvukontrolliin sillon pari viikkoa sit.
@love- menee kans sit eri syystä kontrolliin :LOL:

38+6
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! :love:

@Rusakkonen sulle usot tsempit ultraan ja kaikki peukut ja varpaat täällä pystyssä että kaikki on hyvin! :love:(y) tosta synnytyksestä, sullahan on aikaa tosiaan miettiä kuten sanoit, ja mun hyvä ystävä oli aika samassa tilanteessa oman esikoisensa kanssa. Ja kyllä hän alateitse synnytti. En usko että sulakaan estettä alatiesynnytykselle olisi, ellei sit ole ahtaat paikat tai muuta sairautta/vammaa esteenä. :) ja todella toivon että saat hyvää kohtelua lääkäriltä! Inhottavaa et ihmisiä kohdellaan epäkohteliaasti ja kunnioittamatta varsinkin lääkärissä. Tsemppiä kovasti!

Kieltämättä täälläkin vähän sydän hypähtää kun näkee et @atvk87 on käynyt kirjottelee, eka ajatus et "nytkö"?! :love:

@Domi joo näin sanoivat mullekkin silloin rakenneultrassa ja ainakin tarjonnan varmisti käsien lisäks ikivanhalla ultralla neuvolassa. Tosin lähetteen synnytystapa-arvioon ainakin meillä saa polille (sitähän en tiedä mitä se pitää sisällään) ja nyt tosiaan tohon kasvukontrolliin, vai mikä lie onkaan, odottelen aikaa. Mut rantakylässä ainakin kaverilla ultrasivat neuvolassakin käydessä..

@Katti75 ihanaa et sielläkin kaikki hyvin! :love:

Huomenna meille tulee se perhetyöntekijä visiitille :confused: onks teillä @Domi neuvolassa ollu puhetta siitä? En yhtään oikein tykkää et vieraat ihmiset "tunkee" vierailulle näin lyhyellä varotusajalla :censored: meillä viel kaikki muksun (+muut ylimääräset :whistle:) kamat on yhtenä läjänä vierashuoneessa nii näyttää kunnon kaatopaikalta. Isännän sisko lupautu tulla tänään kaveriks siirtelee ja järkkäilee vähän paikkoja ettei ihan kaaos ois täällä, vaikkei sen mikään tupatarkastus (kai) pitäis olla, mut tällä peräkylällä kyllä sekään ei ihmetyttäs et nuuskii joka nurkan ja kaapin.
Perjantaiks sovittiin pikkuveljen kanssa odotuskuvaukset :barefoot:

Rv 36+2
 
Ajan kanssa kaikki selviaa. Oma logiikka vain sanoo, etta keisarinleikkauksessa korkeintaan kuolen itse, mutta vauvalla ei todennakoisesti ole suurta riskia kuolla tai vammautua vakavasti. Synnytyksessa sen sijaan voisi kasittaakseni vauvalla suuriakin riskeja. Itsella ei ole mitaan tuntemuksia tai kunnianhimoja sen suhteen, miten vauva syntyy. En ala asiasta lainkaan vaittelemaan, tarkeinta olisi nyt paasta jotenkin sinne viikolle 38 suunnilleen tai jotain. :)

Ei varnaankaan ole hirvean ahtaat paikat, koska olen pitka, ellei sitten tule radia ja hyvin isokokoinen vauva. Mutta nyt alkaa tuntua, etta mietin asioita liian pitkalle, jos nyt ensin selvityisin tasta paivasta ja ultra-aanesta, kun jo nakojaan ehdin tassa kuollakin. :)
 
Viimeksi muokattu:
@love- meilläkin kävi sieltä neuvolasta kotikäynti ja ei tyyliin kattonu ympärilleen yhtään, et oli kiinnostunu vaan meistä ihmisistä ja ajatuksista tulevaisuutta kohtaan. Tossa naapurikunnassa kuulemma käy perhetyöntekijä terkan mukana, mut meillä ei oo siihen resursseja. Et ihan rauhassa vaan! Ja meil oli sillon remontti kesken :D

Kiva ku saitte kuvausasiaa eteenpäin! :)

Enkä mä viel aio lähtee, ei hätää! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@love- aika epistä jos eri käytännöt (että rantsikkassa ultrataan).. en muista onko ollut puhetta jo siitä kotikäynnistä neuvolassa, onhan ne saattanut mainita. Ja tuskin se tosiaan on mikään kauhee syynäys, jos nyt ei mitään ihan hälyttävää loju kämpässä! :LOL:
Pitää miettiä sit jos jossain välin käy vielä jossain omakustanne ultrassa jos.. tai en siit toki satavarma ole ettei neuvolassa ultraa mutta..

Palaan siihen vakuutus asiaan viellä vähän, kun nyt varmaan pitäs ottaa.. ja olis tosiaan helpon varmaan op:ltä kun siellä kaikki muut. Mutta ärsyttää tuo netissä tehtävä laskuri kun ei taas ota mitään selvää sen tarkemmin, pitää varmaan käydä kyllä paikan päällä tekee että saa kysellä. Mutta siis kysyisin niiltä kellä on op:ssä niin onko se omavastuu niillä aina joka hoidossa, vai sit kerran vuoteen? Niinkun ilmeisesti joissakin on ainakin jos haet kerralla kaikki... Vihaan tällästen asioiden hoitamista, kun ei ymmärrä aisoista mitään!!!!

20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Domi OP:n omavastuu on kerran vakuutuskauteen (siis vuoteen, se alkaa siitä kun vakuutus astuu voimaan, meillä siis aina heinäkuusta heinäkuuhun yksi vakuutuskausi). Eli siis sairauskohtaista omavastuuta. Musta se OP:n laskuri on ihan kätevä kun siinä näkee ne eri osiot ja niiden hinnat selkeästi. Ja niitä kuluja syöttelen sinne sitä mukaa kun niitä tulee, voi niitä yhdelle kerrallekin kerätä, korvauksiin se ek kuitenkaan vaikuta.

Mulla on äitipolikäyntejä niin siellä ultraillaan. Niitä kasvukontrollikäyntejä. Täällä joillakin neuvolalääkäreillä on ultra, joillakin ei. Jotkut ultraa, jotkut ei. Mulla ei nyt edes ole neuvolalääkärikäyntiä kun on äitiyspolikäyntejä, ihan hyvä vaan kai.

Tänään vauvalla taas aika vaisu päivä, mutta jokunen liikekin tuntunut. Huomenna synnytysjuttuja pitäisi käydä juttelemassa, mulle kaikki synnytysrentoutusjutut ja muut aiheuttaa aikamoista ahdistusta, mutta pakko niitäkin oisi kai kokeilla.

Tänään 23+6.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tuli mieleen tosta neuvolan kotikäynnistä. Mä kysyin jo ekassa neuvolassa että onko kotikäynti ennen synnytystä ja sen jälkeen, kuten joissain paikoissa. Vastasi että ei ole ennen synnytystä, ihmetteli miksi olisi :D Ja sen synnytyksen jälkeisenkin saa vaihtaa niin että menee itse neuvolaan, ei ole pakko siis mikään kotikäynti.

Meillä on ensi tiistaina rakenneultra, ihana taas käydä pientä kurkkimassa :love: Ja seuraavalla viikolla kelaneuvola.

@Rusakkonen Kovasti odotan ultrakuulumisia ❤

20+3
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Voi miten hirveitä kokemuksia sinulla onkaan menneisyydessä :( @gemmy Ymmärrän hyvin, että noi synnytystilanteet ahdistaa, ne tilanteet kun voivat vaihtua niin nopeasti siellä..

Onnea @Domi hyvistä ultra kuulumisista :love:

@Rusakkonen Ultrakuulumiset kiinnostaa täälläkin :)

Meille ei tultu ennen synnytystä kun neuvolan terkka näki varmaan naamasta et ei oo musta hyvä idea :ROFLMAO: Sanoi, että "no voidaan me tietty tälläkin nähdä" :LOL:

Eilen oli eka neuvola ja huomenna on se päivä kun viime raskaudessa vuoto ja km alkoi... Toivottavasti huominen menis nopeesti ohi, sit ois tärkee virstanpylväs ohitettu kun pääsee pidemmälle kun viimeks...

Tänään siis 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja Domi
Olin ultrassa! Siella ON aivan ihana ja taydellinen baby!!! :love: 1.344 cm pitka, nelja raajaa, ja sydan sykki!!! Ihan oikeassa paikassa oli!!! Mies oli mukana. Olemme niin onnellisia, kiitollisia ja hyvalla tavalla allistyneitakin! :) Olimme siis paikallisella ivf-klinikalla. Ihana laakari ultrasi! (y) Nyt pitaa sitten alkaa varata myos NHS-laakaria (julkinen terveydenhoito).
GOD IS GOOD!!!!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Domi joo mun mielestä kans ihan kökköö et eri toiminta eri neuvoloissa.. Ja vielä saman kaupungin sisällä. Ja ainahan sitä voi neuvolassa esittää huolensa et jos kaikki ei ookaan hyvin et pääsiskö jonnekkin ultraan.

@Ramiina tsemppiä ultraan! Kiva päästä kurkkailee pikkuista :love: joo täällä tosiaan on ne kotikäynnit, vissiin jollain tapaa uus juttu meillä päin.

@Rusakkonen ooooi kuinka ihanaa :love::love: aivan mahtavaa että kaikki oli hyvin! Nyt nauti :love:

@BlackCat toivotaan et päivä kuluu nupsaan ohi, että voit vähän hengähtää :) joo mie oisin meidän neuvolaterkan ihan mielelläni kahville ottanu, on mukava tapaus. Mut tätä perhetyöntekijää kun en ennestään ollu kertaakaan nähny :confused: mut ei se mua syöny :LOL:

Juu tosiaan kävi rupattelee ja olin kyl positiivisesti yllättyny. Ensinnäkin hälläkin oli vaikeampi tausta lasten saamisessa vaikkei ihan hoitoihin asti joutuneet mutta osasi samaistua aika hyvin meidän tilanteeseen. Eikä häntä kyl tosiaan kiinnostanu katella ympärilleen. Ja se että maalaisjärki. Ei ollut semmoinen "tällä tapaa kuuluu tehdä"-luento meininki vaan toi just ilmi sitä ettei yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa ole. Seuraavan kerran sit jutustellaan joskus elokuussa. Oli kivan oloinen täti kyllä (y)

Loppu päivä onkin mennyt sohvan pohjalla.. Jotenkin tosi paha olla pystyssä, vähän jopa huono olo. Toivottavasti tässä ei mikään tauti lähe jylläämään :sick:

36+3
 
Soitin tanaan NHS-laakariasemalle. Reseptionisti otti minulta joitain tietoja. Lopuksi sanoi, etta katilo soittaa takaisin. No mina kyselin, etta milloinkahan mahtaa soittaa. Vastaus oli ‘8-10 viikkoa’. Sulattelin pari sekuntia tietoa ja kysyin sitten, etta tarkoittaako 8.-10. raskausviikkoa. Kylla, juuri niin, kuului vastaus. No tajusin sitten, etta eivathan he tieda, missa vaiheessa olen - olin kylla sanonut, etta tama oli IVF-raskaus ja nain ollen kuukautiset eivat olleet merkittavassa roolissa. Sanoin, etta olen jo 7+3. Vastaus oli, etta han kirjoittaa ylos. Sanoin viela, etta minulla on luovutetut munasolut kaytossa ja etta olin nahnyt vauvan eilen ultra-aanessa, eli ‘it DOES exist’. :) No katsotaan, milloin soittavat. Ehka viikon jalkeen voisi kysella, etta mitenkahan olisi naiden ante-natalien aloituksen kanssa... Jos mitaan ei tapahdu, niin menen NIPT:iin ja ultraan sinne Lontooseen yksityiselle, mutta mielellaan ottaisi kylla ilmaiset jutut, jos ja kun saa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Domi @Noran ja @Rusakkonen Onnea hyvistä ultrakuulumisista :love::love:

Täällä jumitetaan edelleen mahan sulun kans. Mahan puolesta olis saatu suljettua mutta keuhkot ei salli nii nopeeta etenemistä. Herännyt epäilys että niissäkin olisi jotain häikkää, ainakin vasen jäänyt jotenkin alikehittyneeksi. Niitä lähdetään tutkimaan sitten kun tää maha homma on ohi. :unsure: Viikonloppuna operoidaan 10. kerran. Tänään on tiedossa pään ultra, katottiin sillon heti syntyessä ja siinä ei ollut mitään mutta lääkäri halus kontrolloida ettei ole pitkittyneestä hoidosta kehittynyt mitään muutoksia.

Tyttö kasvaa hiljalleen ja ihan itkettää ku hoitajat sanoo ettei ole enää ihan vastasyntynyt vaan jo isompi vauva. :cry: Minun pieni jota en vieläkään ole syliin saanut :cry: en osaa kyllä enää päivttäin kaivata sitä sylittelyä, tästä on tullu jotenki jo normi että tyttö vaan makaa sängyssä. Välillä on hereillä pitkiäki pätkiä ja niiden hetkien avulla tätä jaksaa ku toinen tyytyväisenä katselee ympärilleen<3

Oon nyt alkanu luovuttaan maitoaki kun typy ei sitä vielä käytä ja varastoa kertynyt jo useampi litra. Uutta kämppää varailtiin eilen kun tää visiitti venyy yli sen kuukauden mille ajalle tää eka varattiin. Päivä kerrallaan eteenpäin, eipä tässä muu auta.
 

Yhteistyössä