~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos onnitteluista! Musta tuntuu just nyt aika huopsulta, kun olen just ja just saanut sisäistettyä, että olen raskaana, niin lääkäri teki lähetteen äitipolille. Hänen mielestään mun raskauden seuranta tulee hoitaa sitä kautta. Olen samaa mieltä, mut olin ajatellut, että se on ajankohtaista josku paljon myöhemmin :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Rusakkonen mun käsittääkseni Briteissä ainakin kirurgit käyttää etuliitteenä tuota Mr/Ms sen Dr sijaan, ehkä koskee myös gynekologeja/synnytyslääkäreitä kun sekin on kirurgisesti suuntautunut lääketieteen ala?

@Iid@ ja @Jantzu , lämpimästi tervetuloa ja onnittelut! :love: Jantzu, mäkin taisin ilmoittautua tänne vasta varhaisultran jälkeen kun jäi niin kipeä kokemus siitä kerrasta kun varhaisultrasta löytyikin sykkeetön alkio... enkä ollut mitään siitä aavistanut, oli pahoinvoinnit, hyvät hcg:t jne. Aloin siksi kunnolla uskoa tähän raskauteen vasta kun olin nähnyt sykkeen.

@atvk87 joo ei se perätila varmaan ole mikään kauhistus jos kaikki muut edellytykset on kunnossa. Jos mulla nää sappihapot jatkaa nousua niin voi olla että tämä synnytys pitää käynnistää ennen laskettua aikaa, ja käsittääkseni perätila+käynnistys ei ole hyvä yhtälö, varsinkin kun esikoisen käynnistys ei mennyt putkeen vaan johti kiireelliseen sektioon. No maanantaina menen äitiyspolikäynnille ja siellä toivottavasti selviää paljon asioita. Aion mennä sen mukaan mitä lääketieteellisesti suosittelevat, ainoa toive on että jos on alatiesynnytys (minkä mielelläni kokisin jos vain ovat sitä mieltä että se on hyvä vaihtoehto), tällä kertaa mua kuunneltaisiin ja uskottaisiin, jos sanon että kipu on todella kestämätön (viimeksi siis oksitosiinipiiskaus teki supistukset ihan mahdottomiksi ja uusi alkoi välittömästi kun edellinen loppui, tätä menoa ainakin 8-9 h putkeen kunnes lopulta sain puudutuksen), eikä auttanut mitkään lääkkeettömät keinot, rentoutumisyritykset, visualisaatiot - you name it - vaikka olin niihin monta viikkoa etukäteen perehtynyt ja harjoitellut).

@nyuu hyvä oli lukema, mahtava juttu! (y) @shelterme , ihanaa että varhaisultra sulla onnistuneesti takana! :love:

35+3
 
Mä täällä jatkan vaan hcgstä murehtimista:( tein viikkotestin, ja se näytti et 2-3! Eli hcg ei oo tuplaantunu:cry: jos se oli ton vajaa 1500 tiistaina niin kaiken logiikan mukaan lähempänä kuuttatuhatta pitäs olla tänään, mut se on siis alle 2700 vielä:cry:

Nyuu 4+6
 
Viimeksi muokattu:
@gemmy lohdullista kuulla! Mut mulle on sanottu et pitäs joka päivä arvon tuplaantua?(n) Ja googlailin ni löysin et puolessatoista päivässä pitäis tuplaantua, eli kyl sen pitäis nyt olla sen 2700 ainakin :cry:

En pysty olemaan, ni lähdin labraan. Saapahan luotettavan vastauksen. Sit sen jälkeen soitan tuloksesta riippuen klinikalle, kun nekin menee nyt kesätauolle:sick:
 
@nyuu kyllä se on 48h se normaali tuplaantuminen ja mitä isommille hCG arvoille mennään niin sitä hitaammaksi tuplaantuminen käy. Jossain vaiheessa on ihan normaalia että se kestää jopa 72h! Mulla oli rv4 ja rv5 tuplaantuminen ekassa raskaudessa muistaakseni 51h ja toisessa about 40h eli voi vaihdella sekin aika paljon. Mutta tosiaan labra sen kertoo varmuudella miten asiat on. Toivottavasti kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@nyuu en ole itse koskaan käyttänyt viikkotestejä kun niihin pissatuloksiin liittyy sen verran epävarmuutta. Oon suhtautunut kotitesteihin ylipäänsä aina vähän tyyliin on raskaana / ei raskaana, noin karkeasti ottaen. Silti ymmärrän hyvin että halusit mennä uuteen labraan jos huolta on, niin minäkin olisin tehnyt, en ole näissä asioissa sietänyt epävarmuutta ollenkaan. Eiköhän sieltä ihan hyvä tulos tule, tsemppiä vastauksen odotteluun!
 
Kiitos taas kaikille! Ootte korvaamattomia! Hcg oli 3000, eli just niinkuin pitääkin. Testi huijasi:D ja mä olin kyllä ihan satavarma siitä et hcgn pitäis tuplaantua päivittäin, mut aina oppii jotain uutta!

Montako hcg-aiheista päivitystä haluatte multa tänne?:LOL: Kyllä noi keskenmenot vaan on verottanu tätä mielenterveyttä(n)
 
@nyuu Hyvä arvo. Ja viikkotesti kai lupaa, että näyttää 3+ kun virtsan hcg on yli 2700. Verestä mitattu ei ole sama kuin virtsaan erittyvä, koska siinä vaihtelua miten munuaiset suodattaa ja kuinka laimeaa pissa juuri on. Päivitä ihan niin monta hcg-päivitystä kun haluat :ROFLMAO: Mut mä heivaisin noi viikkonäytölliset mäkeen.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Täällä voitu pahoin ja väsyttänyt tolkuttomasti. Tänään kävin ultrassa kun nuo munasarjat olivat kehitelleet siirron jälkeen itselleen hyperin. Olo ollut siis koht 3kk kuin kaasupallolla. No, munasarjat ovat laskemaan päin mutta ultrassa oikin KAKSOSET! Nyt en tiedä itkeäkö vai nauraa. Olo on aika utopistinen. Nyt ymmärrän paremmin nää olotilat mitkä olleet. En tiä miten tän ihmisille kertoo koska heit varmasti järkyttää jo se et näin pitkän ajan jälkeen meille tulis edes se yks lapsi. Iski kamala paniikki päälle et byt kaikkea tarttee hankkia kaks. Mahdutaanko autoon, ja ennenkaikkea miten mä jaksan. No, saikelle tulen jäämään viimestään lokakuussa. En edes pystyis töitä pidempään tekeen koska maha edes.

Ens viikolla verikokeeseen ja sit odotellaan lääkäriaikaa ja nt-ultraa. Kyl oli lääkäril varmasti naurus pitelemistä kun ensimmäiseks kysys et oliko kaksosraskaus tiedos ja mä vaan huusin et mitääääää! Sit aloin nauraa ihan hervottomana.

Millionnea ja noi kaks 9+6
 
@Rusakkonen mulle siirrettiin kaksi alkioo ja alkuraskaudenultras viikol 6+jotain en näkynyt kuin yksi kaveri joten shokki oli melkoinen <3

Tervetuloa kaikille uusille. Luin eilen kyllä ketjua pidemmällekin mutta nyt pää pyörii tämän oman jättinavan ympärillä :D Ihanaa saada tänne lisää väkeä. se luo toivoa monelle jotka vielä hoidoissa rämpivät.

ostin jo muutamia äitiyspaitoja ja olivat todella isoja joten tilasin pari kokoa pienempää, voipi olla et joudun ne viel uudestaan hankkimaan. Raskautta seurataan nyt äippäpolilla rakenneultrasta eteenpäin mikä tarkoittaa 160km lenkkiä. Edellisessä raskaudessa autossa istuminen oli tuskallista jo puolesvälissä.... täytyy varmaan mennä bussilla niin voi seistä koko matkan tai maata takapenkillä.

Vielä olis yhdet juhlat sunnuntaina kun pitäis päästä läpi ilman et kukaan huomaa. vaikeaa alkaa olla....
 
Oikein paljon onnea @millionnea, tuplaonnitttelut siis. :love::love:

Uskaltaakohan sitä vielä tulla tänne puolelle kun plussasin tuossa keskiviikkona, siirto oli 12.6 ja 2 päiväinen alkio, hcg testissä en ole käynyt ja sain ajan varhaisultraan 17.7. Onhan tämä vielä tosi aikaista, itse en osaa edes laskea mitään viikkoja, oon niin huono semmoisessa. :LOL: Digissä oli että 2-3.

Meillä oli siis 2.ivf tuoresiirto ja ainut hyvänlaatuinen ja ainut muutenkin mitä edes saatiin, mulla matala amh ja ensimmäinen ivf oli aikamoinen rääsyjen satsi, saatiin 4 hedelmöittynyttä mutta kaikki oli jakaantumishäiriöisiä. Nyt näyttäisi siltä että tämä yksi hyvä sitten yrittää tuola nyt kovasti jotain. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Aislinn83 ihana saada sut tänne! Ja toi et digi näyttää 2-3vkoa on jo tosi hyvä. Jos ois pelkkä hipaisu ni ei näyttäis noin. :love: Meillä taitaa olla muuten aika samaan aikaan la jos kaikki menee niinkuin pitää?

ON: mulla ei oo muita raskausoireita kuin kipeät rinnat, ja sit pari päivää sit huomasin et alakerta on kuivunut!! :censored: Siis oon ollu siinä uskossa et kaikki valkovuoto yms lisääntyy, mut nyt on paikat ihan kuivana. Googlailin ja kuivuminenhan liittyy estrogeenivajeeseen?(n) Kuitenkin atm menee zumenoneja x5 päivässä ja estradot kaks kertaa viikossa. Ni miten ihmeessä vois olla estrogeenivaje? Äh ihan tyhmää kun tulee tällasia huonoja merkkejä, jotka sit saa epäilemään. Mullahan ei oo koskaan ikinä aikaisemmin tämmöistä ollut, niin yhdistän tän tähän raskauteen:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut plussanneille :love:
@millionnea sulle tuplaonnittelut.

@Rusakkonen onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

@MaiMei toivotaan että sulla ois tottelevaisempi vauveli masussa ja kääntyisi ja pysyisi pää alaspäin. Mulle ei ees suositeltu pt synnytystä ku tää on jo 4kg nii se estää sen :(
Jos ois ollu pienempi nii oisin saattanu kokeilla mut sektio on kyllä varmasti turvallisempi vaihtoehto jo yhtään epäilyttää..

Niinhän siinä kävi et tää kaveri ei pysyny rt tilassa vaan on jälleen viistossa. Pää kylläkin alhaalla mut viistosti vasemmalla puolella (n) vielä ois tiistaihin mennessä aikaa asettua oikein ku on lääkäri.

37+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa nähdä että kiertokulku tässäkin ketjussa toimii: meitä kun häviää täältä vauvat kainalossa eteenpäin niin lisää porukkaa tulee tilalle, onnea kaikille tulokkaille :love::love:

@vipe1986 onko vauva kuinka pahasti viistossa? Mullahan tyttö oli viistossa ja pää just tuolla alhaalla useimmiten vasemmalla. Kun kävin omalla klinikalla ylimääräisessä ultrassa joskus ööö rv33 muistaakseni niin lääkäri sanoi että synnytyksessä voi vielä oikaistua oikeaan asentoon. Ja niin siinä kävi. Vaikka siinä ultrassa oli kasvot lantioon päin vielä niin tuli kuitenkin ulos ihan oikeaoppisesti, pää rintaa vasten. Haluan uskoa että kun olin niin paljon avautumisvaiheessa pystyssä ja liikkeellä, keinutin lantiota musan tahdissa, että se auttoi oikeaan asentoon hakeutumisessa. Mulla ei kyllä mikään älyttömän paha viistoasento ollut loppuvaiheessa.
 
@nyuu kiitos! :love: Ei tässä vielä asiaa edes sisäistä. Meidän piti lähteä lappiin vaeltamaan pelkällä teltalla mutta nyt varattiin mökki viikoksi varuiksi jos säät huonoja koko ajan tai jos olotila muuttuu. Edelleen vaellus mielessä mutta mökki hyvä tukikohta.:)

Ja kyllä meillähän on samoihin aikoihin la, aivan mahtavaa. :love: Ootko sä voinut hyvin, alakertaa lukuunottamatta? Onko vaiva yhtään helpottanut?
 
Tuli semmonen mieleeni että onko normaalia semmoset ihmeen repäisykivut? Välillä jos nousen jostain tai käännyn niin tuntuu että lähtee nivunen irti. Viime yönä olin kääntymässä kyljelleni kun tuli tommonen kauhea kipu, se on samanlaista kun punktion jälkeen pari päivää oli kun unissani menin selälläni venyttelemään ja tuntui kuin jotain ”repeäisi”. Murehdituttaa että lähtikö koko alkio irti?:unsure::unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Tuli semmonen mieleeni että onko normaalia semmoset ihmeen repäisykivut? Välillä jos nousen jostain tai käännyn niin tuntuu että lähtee nivunen irti. Viime yönä olin kääntymässä kyljelleni kun tuli tommonen kauhea kipu, se on samanlaista kun punktion jälkeen pari päivää oli kun unissani menin selälläni venyttelemään ja tuntui kuin jotain ”repeäisi”. Murehdituttaa että lähtikö koko alkio irti?:unsure::unsure:
Se on kai jotain, etta kohu venyy. Minulla ei ole ollut, mutta olen jostain lukenut tuollaisista, jotka siis normaaleja.
 
Nyt on kauheasti tapahtumia/tekstiä..
Mutta ainakin @millionnea onnittelut tuplista.. kyllä se järkytys siitä onneksi muuttuu ja kaikki menee hyvin (y) Ompas nyt sit jännää että onko toinen vaan ollut "piilossa" silloin alkuraskaudenultrassa, vai onko jakautunut sen jälkeen (ei kyllä varmaan enää siinä vaiheessa voi jakautua kyllä, jos sykekkin jo ollut)
Ketäs kaikkia uusia tulokkaita olikaan, huimaa että nyt tulee plussia :love: Siis etenkin @Jantzu :love::love::love: voin kertooa että se epäusko ja pelko jatkuu pitkään.. (tai niin ainakin minulla ja sullakin tuo historia niiiin pitkä että ei sitä helppoa ole uskoa..) mutta miljoonasti onnea!
Ja ihania varhaisultra kuulumisia taisi olla myös ainakin @shelterme @Iid@ tervetuloa... :)
Ja @Aislinn83 sekä @nyuu suuret onnittelut plussista ja tsemppiä alkupiinaan... Olen pahoillani jos joku nyt unohtui, on tosiaan tullut niin ihanan paljon uusia.. mutta kaikille sydämmestä onnea jokatapauksessa.. Koitin keräillä tietoja tekstistä ja päivitän kohta listaa, mutta jos/kun jotain puuttuu tai menee väärin niin infotkaa (tai korjatkaa itse) Kiva olisi jos listalle tulevat päivitykset merkattaisi selkeästi ja mielellää eri värillä niin ei menis tuntitolkulla aikaa niitä etsiessä ja varmemmin tulis päivitettyä (@MaiMei llä oli aijemmin hyvä malli esimerkki, kiitos siitä)
Omaanapaa... mulla kyllä usko tuohon neuvolahommaan heikkenee vaan joka käynnillä.. siis taashan mulla sitä aikaa muutettiin (kerran ei vissiin oo muuttunut) ja lääriaikaahan ei soitellut tässä välissä vaikka piti.. nyt se sit meni 15.7 saakka ja eri neuvolaan, mut ei kai tuo niin just jos yhtä tyhjänpäivästä on kun tuo muukin touhu siellä. Anteeksi, siis onhan hyvä että niitä on jne. mutta hmm.. Tuo säätö on ihan uskomatonta (en tiiä onko vaan mulla vaan kaikilla) Ja sit nyt vähän jo siihen terkkaan (joka jopa on nyt ollut 3 kertaa sama, ens kerralla toki on sit joku muu kun hän lomalla) mennä hermo.. Siis piip mitä "ylihössötystä" mulla oli siinä sokerirasituksessa ollut tosi hyvä paasto arvo ja kahden tunnin arvo mutta se yhden tunnin arvo oli hänestä kyllä niin lähellä rajaa 9,4/10 (joka nyt ei minusta vielä ole kovin lähellä) että pitää katsoa että pitääkö myöhemmin uusia tai kotona seurata.. siis voi tsiisus, oikeesti.. jos se paasto on tosi hyvä sit mulle juotetaan saman verran sitä litkua kun puolta isommille ihmisille, tunnin arvo on "lähellä" ja sit kahen tunnin taas tosi hyvä.. niin eikös se just sit mene tosi hyvin!!!! Ja toinen eilisessä pississä prot ehkä vähän melkein plussalla siinä hänen pikatestissään.. ja senkin viellä itse perusteli että joskus näin kun on niukka kovin tumma pissi (oli aamulla aika ja käyn monesti yössä vessassa, niin ei nyt tullut kun aika liru).. mutta käy nyt kuitenkin varuilta viemässä labraan näyte.. hohhoijaa.. kun ei yhtään mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa ole ja toikin ehkä lähes plussalla ja niukka pissa, niin ihan turhaa kiusaa, mulla sit mega pitkä työpäivä, niin piti töissä ottaa se näyte ja mies vei.. tulos alle 40 kun viite 0-200... että silleen... Joku herkempi saattas näistä oikeesti alkaa panikoida.. itse en ihmekyllä, toki on niin selkeesti "turhia" että maalaisjärki voittaa paniikkiosaston 100-0.. Eipä mulle oikein muuta sf mitta oli tasaantunut sieltä keskikäyrän ja yläkäyrän välistä keskikäyrälle.. Tällä viikolla ehkä tyyppi ollut entistä aktiivisempi. On kai jotenkin poikittain, olin itekkin ajatellut et olisikohan kun enimmät liikkeet tunnen vasemmalla puolella oikeestaan navasta korkeudella ja siitä alaspäin ja sit jonkun verran mutta hennompia oikeella alhaalla (siellä siis kai pää/nyrkit) ja silleen oli terkan tunnustelun mukaankin (mitä siihen nyt sit voi luottaa kun mahanpäältä tunnustellaan) Jännä kun oli omakannassa että on JO pää alaspäin... eiks se kuitenkin nyt viellä voi pörrätä miten vaan.. oli se pää alaspäin rakenneultrassakin..
Meni tätä rustatessa nyt jo ikuisuus, katon kerkiinkö listan päivittää nyt perään vai palaanko myöhemmin sen pariin..

27+0 (aika huimaa, piti ihan tarkistaa että niinkö oikeesti :love:)
 

Yhteistyössä