~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Joo nyt luin itsekin että sehän näyttää viikot hedelmöityksestä eli näyttäisi vielä oikein, 3 vkoa siitä on ja siihen lisää ajan viimeisistä menkoista 23.5 nii ois rv5 kait alkamassa. Ehkä mä nyt rauhoitun. Pitäs käydä mittaamassa se hcg mutta ollaan menossa lappiin huomenna niin en enää ehdi. Saakohan sitä sielä käydä mittaamassa? Ei varmaan ainakaan paikallisella terkalla.:D

Kiitos @nyuu ja @-dino- vastauksista, rauhoitti mielen!
 
Kai siellä Lapissakin on yksityisiä minne voi mennä mittauttamaan, muistaa vaan ottaa sen kvantitatiivisen arvon mikä kertoo paljon hormonia on veressä, kvalitatiivinen kertoo vaan onko raskaana ja sitähän sitä selvästi olet :love:
 
@nyuu en ole lähetettä saanut, on vain hoitopolilta annettu varhaisultran aika, en ole edes neuvolaan vielä soittanut. Ajattelin yrittää sinne soitella. Kiitos! Millainen sun vointi on?

Miten olette ruokavaliota toteuttaneet, käsittääkseni rasvan saanti olisi erittäin tärkeätä ja tietysti myös proteiini. Syön omegaa lisäksi ja kananmunia1-2 pvässä, kalaa pitäisi syödä enemmän.
 
@Domi Uff, meillä taas mies hamstraisi vaikka ja mitä! Syksyllä tein isoa siivousta valmistautuen raskauteen ja vauvaan jne. Löysin varastohuoneesta varmaan 10 tyhjää pahvilaatikkoa! Kysyin mieheltä että mitä hittoa?? "No niitä voi joskus tarvita!" Yeah.. Roskiin! Sama hänen vaatteensa, sellasia paitojakin joita ei ole kymmeneen vuoteen käyttänyt, eikä varmasti koskaan tule käyttämäänkään! Mutta vielä en ole saanut heittää pois. Ja hän raahaa vähän väliä vaatteita kotiin, saanut veljeltään merkkivaatteita ja otti vastaan, eivät edes mahdu.. Mutta jos joskus mahtuisi! :LOL: Eikä hän siis ole mikään iso, että pitäisi laihduttaa. Jospa saisin hänet joku päivä vaatehuoneeseen ja saisi isolla kädellä heittää vaatteita pois.
Toivottavasti löytyy sopivat adapterit ja turvakaukalo (y)
"Ai niin, ostettiinhan me auto!" :ROFLMAO: Hups, unohtui pieni asia :D
Vitsi kun itse osaisin neuloa. Ihanaa kun jotkut osaa :rolleyes: Olen kyllä muuten kätevä käsistäni, ompelen vaatteita itse tekemillä kaavoilla, tein pari vuotta sitten ihanan pitkän iltapuvunkin, mutta neulominen ei vaan ole mun juttu :D Äitini osaa neuloa, hän on nytkin neulonut vauvalle housut, takin, sukat, pipoja jne. :love:

Mä alan olemaan malttamaton, en jaksaisi odottaa vauvan syntymää :love: Ajattele että 10 viikon päästä voidaan hyvin jo olla synnärillä :love:

27+1
 
@Ramiina minä taas olen neulonut jo ennen kun lukenut, mutta ompelu.. tahtoisin ja aina ajattelen että joskus panostan, koneenkin joskus ostin, mutta se ongelma siis on se just ne ompelukoneet!!! Ne ei tykkää miusta :LOL: kun olis niin älykkäitä että mie vaan näyttäsin kankaan ni se osais ite säätää itselleen oikean ompeleen jne... just vauvalle olis ollut ihana tehdä bodeja ym. mutta ei taida nyt rahkeet/aika riittää.. Ja siis sit pitäshän se saumuri olla ja saumuri ja sen längat ne vasta hepreaa onkin.. Äidillä kyllä on saumuri ja taitoakin.. :) Ja joo sen auton juttu on jännä jotenkin onnistun unohtaa :ROFLMAO: siis kerkisin jopa sopia muuta menoa päällekkäin silloin kun ovi sovittu kaupan teko.. toinen vielä joutu vähän säätämään omia juttujaan ja sit yhtäkkiä tajuun et eiku saakutti, anteeks en mie pääsekkään!!! (n):LOL: hupshups, tosiaan pikku juttuja.. siinä kyllä kans tingittiin, eikä ostettu ihan sellasta mistä haavailtu, mut tää on kyllä vähän ajettu ja varmasti hyvä ja 10 000 halvempi kun sellaset mistä aluks haaveiltiin mutta... köyhän täytyy tehdä kompromisseja :D
Mitenhän @hillan_kukka lla menee?!!

27+2
 
Hei osaatteko muuten te viisaammat ja kokeneemmat neuvoa auton lastenistuimissa?

- Onko tiedossa mitaan istuinta, mika olisi hyva pieneen autoon? Mielellaan vaikka osana jotain yhdistelmaa, jossa olisi pienet rattaat myos yms.? Minulla on kolmiovinen Fiat 500, sita ei varmaan kukaan aja Suomessa, kun ei varmaan olisi mikaan talviauto, mutta jos joku tietaa, millainen on... Takakonttikin on ihan hirvean pieni. Olisikohan Nissan Micrassa samantapainen? Eli isot rattaat eivat mahdu.

- Miten vanhaan (no, vm. 2010) autoon saa nykyaikaisen lastenistuimen kiinnitettya? Siis kun uusissa autoissa on kuulemma kaiken maailman klippeja ja paikkoja istuimen keppisysteemille. Tassa ei ole mitaan muuta kuin tavalliset takapenkin turvavyot.

Kiitos jo etukateen neuvoista - sanoo han toiveikkaana! :)
 
@millionnea wow, onnittelut kaksosista! :love::love: Voin kuvitella yllätyksen!

@Aislinn83 tervetuloa tänne puolelle! Hyvä että huolesi digitestistä jo helpottui. Pissasta katsomiseen liittyy aina muutenkin epätarkkuuksia. Ainoastaan verinäytteiden kautta voi kunnolla seurata hcg:n oikeaa lisääntymisnopeutta. Yleensä sen kyllä joutuu itse maksamaan eli joko yksityiseltä tai kuten @nyuu sanoi, joissain paikoissa julkisen puolen labra tekee niin että tutkii sen itsemaksavana, kunhan joku kirjoittaa lähetteen. Luultavasti helpoin ja nopein reitti on vain käydä yksityisellä. Uskon kyllä kuitenkin että sulla asiat mitä todennäköisimmin on aivan kunnossa. :) Nauti Lapin-reissusta! Ruokavaliosta vain sen verran että foolihappo sulla varmaan on käytössä? Itselleni muuten kävi niin että vahingossa aluksi jatkoin raskauduttuani sellaisen monivitamiinin käyttöä jossa oli A-vitamiinia mukana. Kun tajusin sen, soittelin Teratologiseen tietopalveluun kun huolestutti mitä oli tullut tehtyä, mutta siellä onneksi rauhoiteltiin, mitään vahinkoa ei ollut päässyt vielä käymään.

@Domi onpas sulla ollut sen neuvolan kanssa paljon säätämistä. :confused: Mulla on sekä tässä että edellisessä raskaudessa ollut rasitteena juuri noi neuvolan pissatikkujen proteiinit. Mun neuvolassa siis menee silleen, että itse kastan tikun pissaan ja tulkitsen värin mukaan. (Tikkupurkki löytyy neuvolan vessasta.) Aina kun oon siellä käynyt, saan tuotettua vain niukan näytteen ja ihan uskomattoman herkästi se tikun proteiinikohta alkaa pikkaisen vihertää, niin että mun on pakko tulkita se ainakin heikoksi plussaksi. Tämän takia olen tässä raskaudessa vienyt jo kolmesti labraan pissanäytteen, niin että olen saanut ottaa sen kaikessa rauhassa kotona kun rakko on hyvin täyttynyt, ja aina on vastattu negatiiviseksi. Sinänsä terveydenhoitajakaan ei ole ollut kovin huolissaan koska on ihan yleisesti tiedossa että ne tikut on älyttömän herkkiä ja mulla verenpaineet on olleet priimat.

@Ramiina onko sulla kivut rauhoittuneet? Hyvä että tsekattiin siellä päivystyksessä että kaikki on kumminkin kunnossa.

@BlackCat hyvä että pahoinvointi alkaa väistyä ja myös nuo kivut hellittämässä. Onko kivut ja supistustunteet jo kokonaan ohi? Hyvä että pissa on katsottu. Eihän sulla mitään pahanhajuista/erikoista valkovuotoa ole ollut?

@Domi ja @Ramiina allekirjoitan ton, että kaukalon on hyvä olla sellainen jonka saa napsautettua vaununrunkoon kiinni. Just kauppareissulla on kätevä, ja samoin kotiintullessa jos vauva on nukahtanut, niin ei tarvitse heti parkkipaikalla nostaa kaukalosta jolloin saattaa herätä. Meillä on Stokken BeSafe telakalla (esikoista varten ostettiin 2 v sitten, nykyään esikoinen käyttää Cybexin turvaistuinta) ja muuten ollaan siihen erittäin tyytyväisiä, mutta Stokke on tehnyt niin ikävän tempun että ko. kaukaloa ei saa millään adaptereillakaan kiinni muuhun kuin Stokken vaunurunkoon. Nyt on tilattu toisen merkin tuplat eli siihen ei saa, joten autossa pitää olla myös se Stokken runko mukana jos haluaa kaukalon pyörien päälle. :rolleyes:

@Rusakkonen niillä on ollut kyllä tosi huippulaitteet, yleensä ei noilla viikoilla vielä näe kaikkea noin tarkkaan. No NIPTistä saat vielä varmistuksen. :love: Hyvät, matalat riskiluvut on! Ilmeisesti otit sellaisen NIPTin jossa on niitä vielä harvinaisempia syndroomia? Mulla oli sellainen, monipuolisin jonka Dextran kautta pystyi saamaan.

Nimiasiasta: meillä ei vieläkään ole etunimeä tiedossa, toisia nimiä kyllä on mietitty, "sukuperintöjä". En ole kovin paljon miettinytkään nimeä, kun esikoisen kanssa kävi tosi jännä juttu. Oltiin puhuttu ja pyöritelty vaikka mitä nimiä, käyty listat läpi ja kirjoitettu ylös suosikkeja jne mutta mikään ei ihan kolahtanut. Sitten synnytyssairaalassa lapsivuodeosastolla syntymää seuraavana päivänä katsoin vauvaa ja vain totesin, että sinähän olet xx. Jostain mistä lie alitajunnasta pomppasi hyvin voimakas tunne, että xx on lapsen nimi. Ja se nimi oli vielä sellainen jota ei oltu edes harkittu tai mainittu. Sitten piti vielä myydä tämä asia miehelle (joka oli muutaman päivän hauduttelun jälkeen sitä mieltä että nimi sopii), itselleni se oli hyvin tärkeää koska tunne nimestä oli niin vahva ja tuntui täsmälleen oikealta.

Turvaistuimista/kaukalosta: ihan tavallisilla auton kolmipistevöillä voidaan täysin turvallisesti kiinnittää kaukalo. Tarkoitat ehkä kiinnityssysteemeillä Isofixiä? Meillä kaukalon telakka (eli alusta jonka päälle sen voi vain napsauttaa) kiinnitetään niiden avulla, mutta ilman telakkaakin voi olla yhtä turvallisesti. Sen saman kaukalon saa kiinni myös vöillä, isofix-telakka on vain mukavuuskysymys. Lomamatkoille ollaan kuljetettu omaa kaukaloa mukana ja vuokra-autoissa matkusteltu pelkällä vyökiinnityksellä. Pieneen autoon sopivaa kaukaloa/istuinta en osaa erikseen suositella, mutta varmaan useimmat kaukalot sinänsä kyllä käyvät. Kolmiovisessa autossa toki voisin kuvitella että kaukalon nostaminen ja vyöttäminen takapenkille voi olla työlästä (onko jollain kokemusta? tämä on vain spekulaatiota), mutta varmaan onnistuu silti. Facebookissa on ryhmä nimeltä Turvaistuimet / Bilbarnstolar, kannattaa käydä vilkaisemassa. Sieltä voit ehkä jo tiedostoja ja keskusteluja lukemalla saada vinkkejä mahdollisiin ongelmiin.

Olin itse tänään synnytystapa-arviossa. Vauva on nyt asettunut pää alaspäin (reilu kk sitten Dextrassa oli vielä viistosti poikittain pää ylempänä) ja aavistuksen alakäyrällä kasvaa eli pitäisi olla kaikki mahdollisuudet alatiesynnytykseen, joten siihen tähdätään. Nyt sappihapotkin oli ihan normaalit ja jos mitään erikoista ei nyt tässä ilmaannu, saa olla siellä rauhassa ilman käynnistyksiä. Toki niitä sappihappoja seurataan ja asiat voi sikäli muuttua. Viimeksihän mulla käynnistettiin ja pitkän, piinaavan yrityksen myötä ei siltikään avautunut tarpeeksi ja piti lopulta tehdä sektio. Avautumisvaiheesta siis on paljonkin kokemusta, mutta ei ponnistusvaiheesta kun siihen ei ikinä päästy. Nyt mulla heräsi huoli, että osaankohan mä ponnistaa oikein niin että vauva saadaan ulos (jostain syystä ekalla kerralla en tätä murehtinut ollenkaan). Tiedänköhän mä mitä siinä pitää tehdä, sitten kun siinä tilanteessa olen?

35+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen tosiaan kuten @Katti75 jo sanoi saa kaukalon autoon myös vöillä.. työlämpää toki ja etenkin varmaan hankalaa sulla kolmiovisen auton kanssa sitä sinne pönkää.. Eihän sulla kyllä sinne konttiin muhdu kun nuken rattaan :) taitaa micrakin olla iso fiat:iin verrattuna :LOL:.. Meillä kyllä on isofix "uudessa" autossa, vaikka sekin on vm. 2009, riippuu siis autosta, mutta tosiaan ehkä sinun auto ei ihan ole perheautoksi suunniteltu :D Mie alan kyllä "tulla hulluksi" netistä noista kaukaloita katellessa.. niitä on niin miljoonasti jne. meen sinne liikkeeseen kyselee kun kerkiin jos se vähän ees selkäyttäs.. britax-röömereitä nyt oon vakavimmin harkinnut.. niitä saa adapterilla ainakin joihinkin emmaljungiin ja on "testivoittajia" (tai joku malli ainakin oli jotain voittanut)
@Katti75 ompa hieman erikoisen kuuloista että ite pitää tikut tulkita :unsure: meillä on et pitää ennen aikaa se pissanäyte käydä vessaan jättää (mikä toki on vähän epäilyttävää kun vaan nimikirjaimet purkkiin ja kukaan ei vahdi, ei se toki siinä pitkään kerkii olla ja tuskin kuka nyt niitä vaihtelis) ja terkka käy sit sen liuskan uittaa.. pitää kyllä ite koittaa juua ennen seuraavaa kertaa enemmän ettei siks tarviis turhaan labraan näytettä viiä, on vaan taas aamu 8 aika niin.. Hmm.. pitääköhän ennen sitä lääkärintarkitustakin se pissinäyte antaa.. mulla on se nyt ihan eri neuvolassa (koska säätöä :ROFLMAO:) niin en ees tiiä yhtään paikkoja, no pitää kysästä.. Hyvä että sappiarvot oli parantuneet (y)

27+3
 
Vauva on taas kääntynyt rt (oletan) kun liikkeet tuntuu navassa ja melko voimakkaina. Oletan, että jalat ovat :love::love:

Mulla vähän samaa kuin @Ramiinalla, että en malttaisi odottaa, että vauva jo syntyisi. Pari kuukautta tuntuu jotenkin niin hirveän pitkältä ajalta, vaikka kai se sit lopulta on aika vähän kun on tässä joulusta asti kuitenkin raskaudesta tiedetty.

Olis myös kaukalon hankinta ajankohtainen. Esikoisella oli toki, mutta se tuhoutui peurakolarissa ja ne vakuutusrahat käyteyttiin sitten turvaistuimen hankintaan kun esikoinen oli jo vuoden kolarin sattuessa. Meillä ei esikoinen viihtynyt minuuttiakaan hereillä kaukalossa :ROFLMAO:

Mun synnytyspelko on pysynyt ihmeen hyvin aisoissa. Välillä alkaa hermostuttaa, että jos oliskin sektio. Mulla on yksi pikkumakkara alavatsalla ja jäiskö se haava sit just sinne makkaran taipeeseen märkimään. Hermostuttaa toki moni muukin asia. Musta olis aika jees että vauva syntyisi 27.8 :ROFLMAO::ROFLMAO: Mun tuurilla vasta paljon myöhemmin.

30+5
 
Meiltä suositus Maxi Cosin kaukaloihin. Adaptereita löytyy varmasti isoon osaan vaunuja. Parasta oli se, että niiden Pebble niminen turvakaukalo ja siitä seuraava istuin Pearl menevät samaan telakkaan kun ostaa 2 way fix telakan. Säästyy muutama huntti kun ek tarvi uutta telakkaa ostaa uuteen istuimeen. Turvakaukalossa ainakin on mahdollisuus turvavyökiinnitykselle.
En muista miten siinä Pearlissa. Me jouduttiin ostamaan uusi turvaistuin pojalle kun telakka kaukalon kanssa tarvittiin vauvaa varten eikä haluttu ostaa toista telakkaa. Löydettiin onneksi turvaistuin pojalle mikä ei vaadi telakkaa vaan pelkkä isofix kiinnitys ja turvavyö.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kaukaloista olitte jutelleet. Meillä joku britax römer safe plus tälle ostettuna kun käy meiän vaunujen mukana tulleisiin adaptereihin :)

Tänään äp poli käynti ja vauva oli taas pt no saatiin se käännettyä ja heti perään käynnistys tässä ku kerkiivät pillerit tuomaan. (y)
Alkaa vähän jänskättää tehooko pillerit ku aika epäkypsätilanne on mut vauvan koko arvio tais olla jotain 4200g

Vipe 38+2
 
Tänne oli tullut niin paljon viestejä sitten viime kerran, että kommentoin tässä nyt vaan yleisesti. Meillä on ollut maxi cosin turvakaukalo ja nyt on britaxin turvaistuin. Molemmat on ollu ihan turvavyökiinnitteiset, ei siis isofixiä. Mä oon totuin todella nopeasti laittamaan kaukalonkin kiinni vöillä. En oo pitäny sitä yhtään hankalana. Tietty ku ei oo isofixistä kokemusta. Tässä itse mietin, että pitää varmaan jotku tuplavaunut sitte jossain vaiheessa ostaa. Ei tietty nyt vielä, mut asia on jo ajatustasolla. Koiraa kun lenkitän päivittäin eikä tuo sitten vajaa 3 v vielä jaksa kävellä. Täytyy olla tuplat mihin saa vauvan vaunukoppaan ja esikon ratasosaan.
Mulla on ollut kyllä kovin raskasta tässä nyt viikon päivät. Oon nukkunut kahdet päikkärit päivässä ja silti vaan väsyttää. Onneksi tää ollu nyt mahdollista ku mies on lomalla. Esikoinen vaan ihmettelee ku äiti pötköttelee ja tulee kiskomaan peittoa päältä ja komentaa pois sängystä. Pahaa tekee sen 24/7. Ei oikein tiedä mitä sitä söis ku kaikki etoo ja välillä voi jotain tehdä mieli, mut syödessä sekin tulee ylös. Jäätelö on nyt sellainen et sitä voisin syödä vaikka kuinka. Viimeksi vedin pakastimesta marjoja ihan himona. Aika epäterveellinen nyt tuo jäätelö. Varsinkin kun todennäköisyys saa raskausdiabetes jälleen on kaiketi aika suuri. Mansikoita oon kyllä myös syönyt urakalla nyt kun niitä saa tuoreena. Ylihuomenna sitten eka neuvola.

Rv 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Rusakkonen
Hurjasti tsemppiä sinne @vipe1986 :love:(y) kerro väliaikatietoja jos ehdit/jaksat, täytyykin tulla kurkkimaan ahkerasti niitä! :D

@shelterme täällä oli yksi odottaja aikoinaan kuka pystyi syömään vaan jotain yksiä kovia karkkeja ja oli todella pahoinvoiva. Kyllä se vauva ainakin ottaa sun kropasta sen minkä tarvii ja sullakin voi olot helpottaa jossain vaiheessa pikku hiljaa niin ei kannata stressata paljoa. Tuo väsymys on kyllä niin hanurista kun on yksi lapsi jo. Itse tuossa vaiheessa viimeksi muistan kun tuntui että katon kotielämää siitä sohvan pohjalta kuin jotain telkkaohjelmaa. Ei se varmasti kellään koko raskautta kestä niin pahana kuitenkaan (y)
 
@Katti75 Kiitos kysymästä, on kivut helpottaneet. Jos seison tai kävelen pidempään, niin alkaa "jomottaa" ja tietää että nyt lepäämään tai kohta on taas kamalat kivut.
Aika erikoista että itse pitää pissa tulkita! Meillä on kuten @Domi :lla että ennen neuvola-aikaa pissataan purkkiin ja jätetään vessaan nimikirjainten kera. Oon muuten miettinyt että mitä jos jollain on samat nimikirjaimet, mistä ne tietää kumpi purkki on kumman o_O Munkin nimikirjaimet on samat kuin neuvolan kätilön, sekä tulevan vauvan jne. Eli yleiset, vaikka nimet onkin harvinaisemmat, mutta nimikirjaimet yleiset.

@vipe1986 Tsemppiä tulevaan koitokseen! Toivottavasti ei mene kauaa ja saat vauvan syliin :love:

@shelterme Älä pode huonoa omaatuntoa jäätelöstä, jos jotain saa alas, on sitä syötävä. Mulla oli paha pahoinvointi, jouduin tiputukseen ja sain pahoinvointilääkkeet. Mikään ei maistunut, joskus sain Mäkin tuplajuustoaterian syötyä, siitäkin tunsin huonoa omatuntoa, ihan turhaan.. Ja jos yhtenä päivänä maistui joku, niin seuraavana ei. Pahoinvointi kesti normaalia kauemmin, nytkään ei kaikkea pysty syömään, mutta sentään jo suht normaalisti. Esim. mehuja en pysty edelleenkään juomaan, joskus menee päärynämehu alas (y) Tsemppiä pahoinvointiin! Kyllä se joskus loppuu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@gemmy , mulla on myös alavatsalla makkara joka tekee poimun just siihen sektiohaavan kohdalle. Olinkin silloin viimeksi huolissani, miten ihmeessä se voi parantua, mutta ei ollut siinäkään ongelmaa. (y) Ei märkinyt ja meni nätisti kiinni, siisti arpi. Mulle laitettiin muutamaksi päiväksi sellainen haavaimulaite siihen (PICO nimeltään), oli kertakäyttöinen ja oli siinä vielä kotiutuessa. Kun se oli poissa, suihkutin haavan muistaakseni kahdesti päivässä ja hyvä tuli.

@vipe1986 onpa jännää, tästä se lähtee! :) Pitääpä seurailla palstaa nyt tiiviisti jos sulta tulee tilannepäivityksiä.

@shelterme jos nyt on hankala pahoinvointi niin syö ja juo sitä minkä alas saat jotta nestetasapaino säilyy, sitten kun pahoinvointi helpottaa niin ehdit pistää ruokavalion kuntoon. Väsymys on valitettavan tuttua, sitä mulla on ollut jossain määrin läpi raskauden. Nyt oon jo äitiyslomalla mutta kovin paljon ei pääse lepäilemään kun ollaan päivät kaksin 2-vuotiaan esikoisen kanssa. Hänen päiväuniensa aikaan tulee usein itsekin torkahdettua. Kotihommat on levällään ja meillä on jopa meidän kodin mittapuun mukaan ennätyssotkuista... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen kiitos! Tiedän että verrnvuodot ovat enemmän kuin yleisiä näissä hoitoraskauksissa, mutta omalla kohdalla ne vaan ei koskaan oo mitään hyvää merkanneet(n)

@shelterme jännä toi jätski! Itellä ollu kans vähän semmosta etovaa oloa (en tiedä liittyykö raskauteen vai mihin), niin jätski kyl menis:D muu on vähän silleen yök.

@vipe1986 oi miten jänniä hetkiä siellä elätte!
 
Tsemppiä loppurutistukseen @vipe1986! :)

Kaukaloista oli puhe, meillä on BeSafe Izi go, jonka telakka sopii myös saman merkin turvaistuimeen.
Oon ollu tosi tyytyväinen, siinä on paljon säätöjä kasvavan vauvan mukaan.
@Rusakkonen teille ehkä sopis sellanen kääntyvä telakka, niin pakkaaminen ois helpompaa selkänojan yli. Tosin jos joku aikoo matkustaa vänkärin penkillä, niin saa olla aika pienikokoinen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Katti75 kyllä sä varmasti tiedät ja toimit täysin automaatilla kun tilanne tulee, osaat ponnistaa vauvan maailmaan.:love::love: Kaikkea hyvää loppuraskauteesi. Mulla on mama-vitamiinit käytössä ja siinä kai on se foolihappo jo valmiina. :)

@nyuu toivottavasti on kyse nyt vain harmittomasta vuodosta, ei kuitenkaan mitään kipuja ole? Lähetän täältä sylintäydeltä halauksia että kaikki on hyvin.

Me ajellaan lappiin, tai jo parin tunnin päästä perillä. Toisaalta vähän ihmetyttää kun ei ole mitään oireita vielä. Paitsi rinnat on raivostuttavan kipeät. Ei kyllä mitään etomisiakaan ole. Yöllä saa pissalla pari kertaa käydä, herään siihen kun rakko on täys.Repäisykipuja vaan välillä.(n)

Soitin oman kunnan neuvolaan ja sain sinne ajan 1.8 eli parin vkoa varh.ultran jälkeen.
 
@vipe1986 mulla meni ihan ohi sun viestis kun niitä aamulla lueskelin. Nyt odotetaan uutisia, miten siellä on sujunut.

@nyuu toivotaan, että vuoto on täysin harmitonta! Niinkuin sanoit, yleistä hoitoalkuisissa. Mutta kyllä se niin pahanpäiväisesti säikäyttää, että hyvin ymmärrän huolesi.

@Aislinn83 mukavaa reissua teille! Se on jännä tuo rintojen kipeytyminen kun mullakin viimeksi oli tosi kipeät. Nyt on ei yhtään ja on ku patalaput (ei mitään turvotuksia). Niin ne vaan oireet/oireettomuus vaihtelee.
 
Hei muuten: Kiitos teille kaikille, jotka annoitte avuliaita, informatiivisia ja ymmartavaisia vastauksia lastenistuinkysymykseen! Autohan ei taalla mene vaihtoon, jos vain turvallisesti saan asiat onnistumaan; siita pitavat huolen ne n. 60 000 punnan tai euron (aika sama nykyaan) tahanastiset ivf-kulut ja niihin liittyvat lainat/korttimaksut. Itsea ei kylla tama “koyhyys” jostain syysta naurata, mutta periksihan ei anneta enka kadu rahan kulutusta tippaakaan; toivon vain, etta vauva syntyy terveena ja vammattomana.

14+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä