~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kyllä täällä jännityksellä seurataan milloin @Domi lähtee sairaalaan :love: muistatkin sitten heti tulla kertomaan kun alkaa tapahtumaan!!

@Ramiina onnea onnea :love: ❤ Teilläkin niin hiton kivinen tie mutta NYT olette maalissa, varmasti tuplasti uskomattomampi tunne teidän taustalla :love: nauttikaa! Ja tulehan rupattelemaan tuonne vauvautuneiden ketjuun jos jaksat/kiinnostaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Ankkalinna kiitos :love:.. ja joo en oo mäellä en :rolleyes:.. ihan ois kyllä joutas olee tuon säänkin puolesta, mutta ei niin ei.. Alan oikeasti epäilemään että menee sen kaks viikkoa yli jne. vaikka akupunktiohoitajan mukaan kohdunkaulaa ei ois enää ja jopa vois olla vähän auki mutta kun ei sit juur mitään tuntemuksia niin pah.. :ROFLMAO:

@Ramiina lle vielä onnea.. ihanaa vauva aikaa.. onpas hän sirpukkainen.. :love:

Mulle akuhoitaja sanoi myös vielä viikko sitten et on pieni, siro tulossa nyt oli su et ohoh, täällähän on kunnon massakausi menossa :eek::D että sais kyllä alkaa tulla jo :LOL: En sit tiiä miten tarkkaan se oikeesti voi jalan heijasteista sen tuntea.. On kyllä saakutin arat nuo kohdunkaulanheijasteet, niin vois uskoakkin et siellä "jotain on meneillään"..

40+3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Moikka kaikki rakkaat kanssasiskot täältä vauvan tuoksuisesta kuplasta ❤
Terve, kaunis, ihana, söpö, täydellinen tyttäremme syntyi viime maanantaina suunnitellulla sektiolla. Hän on kiltti, hiljainen vauveliini. Ja sokerivauvaksi tosi pieni, kotiin toimme 2700g painoisen prinsessan :love:

Ihana kuulla @kirsillevauva hyviä uutisia :love:❤

P.S. Vauva näyttää samalta kuin minä vauvana, tosin hän on paljon pienempi :love: Ei ole käynyt mielessäkään etteikö tämä vauva olisi 100% minun, ja tietty mieheni. Ihan oma on, eikä lahjamunasolua edes osaa ajatella, vaikka ikuisesti kiitollinen olenkin luovuttajalle.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin! :love:

Ramiina & prinsessa 7 pv ❤
Sylillinen Onnea teille:love:
 
@kirsillevauva hienoja ultrakuulumisia sulla. Toivottavasti turhat vuodot pysyvät poissa. Tsemppiä myös parisuhteellenne!

@Rusakkonen apua, sulla ollu kyllä kauhea työtaakka. Nyt vaan relax!

@nyuu ihanaa, että olet tuntenut liikkeitä. Se on niin ihana tunne. Kaikki konkretisoituu itselle vieläkin paremmin.

@Domi voi, että, ihan loppusuoralla olet. Jaksaa jaksaa.

@Ramiina isosti onnea pikkuisestanne. Nyt vain nuuhkuttelet ja nautit joka sekunnista.

ON: rakenneultra tänään ja siellä oli kaikki niinkuin pitää. Ihana pötkylä siellä tvistasi menemään. Koko vastasi viikkoja ja kaikki rakenteetkin ok. Sukupuolta hän ei suostunut paljastamaan, vaan oli tiiviisti jalat yhdessä ja vielä koukussa. Olen ensi ma menossa 4 D ultraan, josko siellä sitten näkyisi tämäkin asia. Halusin kokea tämän 4 D ultran kun kaverit on kehoittaneet menemään. Esikoisesta jo mietin, mutta jäi väliin. Mulla tulee myös rv 28 ylimääräinen ultra, kun lri halusi kontrolloida sikiön koon. Piti esikoista niin pikkuisena ja kun lapsivettä oli silloin niin vähän niin halusi nyt kontrolloida tämän, ettei ole mitään häiriötä istukan virtauksissa mikä vaikuttaisi sikiön kasvuun ja lapsiveden määrään. Neuvolalri sanoi viimeksi, että voidaan neuvolassakin vielä ultrata kun minua jännittää tuo lapsiveden määrä. Nyt sitä on siis kuitenkin ihan normaalisti.
Rv 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu ja Rusakkonen
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

2.10 ... Kätilönvastaanotto, TSH, T4, hemoglobiini, ferriittikokeet
7.10 ... lääkäri
12.10 ... flunssarokote
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:
9.10 ... neuvolalääkäri

21.10 ... rakenneultra


millionnea:
30.9 ... terveydenhoitaja

Domi:

7.10 ... hyvinvointikontrolli

shelterme:
1.10 ... rakenneultra

kirsillevauva:
22.10 niskaturvotusultra
4.11. neuvola
18.11 neuvolalääkäri
12.12 rakenneultra



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019

**********
 
No niin, tanaan oli nyt katilo yms. Meni ihan kivasti. Virtsa puhdas, verenpaine 145/81/pulssi 90. Ylapaineessa kuulemma tahdataan olikos se nyt alle 180 ja alapaineessa tosiaan alle 90. Pulssi oli nyt viime kertaa vahan matalampi.

Vauvan pulssi 142. Kuulemma tahdataan yli 110. Loytyi heti. :)

Otettiin kilpirauhas-, hemoglobiini- ja ferritiinikokeet.

Sokerirasituskoe hyva. Pistin metformiinin tauolle muutamaa paivaa aikaisemmin, niin etta se ei vaikuttanut tuloksiin. Paastoarvossa tahdattiin alle 5.6 ja se oli minulla 4.9; litkun juotua tahdattiin alle 7:n arvoon ja se oli minulla 5.9. Eli sen suhteen hyva.

Sitten lopulta kavin kuin kavinkin pistatyttamassa ne rokotteet sairaalassa... niita olin siis jo kauemmin miettinyt ja tutkinut, ja paatin sitten lopulta ottaa ne molemmat. Eli toisessa oli se hinkuyska mutta myos kurkkumata, tetanus ja polio (tuota viimeista tutkin kauan, mutta paatin sitten sen ottaa), ja toisessa oli flunssarokote.

Katilon mielesta en voi menna takaisin toihin tassa vaiheessa. Tehtiin stressitestit ynna muut ja olenhan kylla viela ihan stressissa. Viela merkittavampi asia tassa kuitenkin on, etta jos menen tassa vaiheessa takaisin, niin se rumba alkaa tietenkin taas - mihin ne tyot talla valilla olisivat menneet - ja sitten olisi taas vauva vaarassa. Eli luultavimmin sairasloma ensi viikosta viela jatkuu.

Maha on jo iso, ja pikkuisen potkut nakyvat jo hyvin! :) Ensi viikolla sairaalan erikoislaakari. Silloin kai aiotaan ensimmaista kertaa arvioida vauvan painoa, ja ehka paasen laakarin kanssa myos hiukan synnytystavasta puhumaan.

27+4
 
https://www.kela.fi/vanhempainpaivarahat-maara-ja-maksaminen

Äippärahan maksun perusteet muuttuvat 1.1. Mietin, onko varaa jäädä osittaiselle sairaspäivärahalle, mutten uskalla riskeerata terveydellä. Sain nyt jo testissä keskivaikean masennuksen, vaikka omasta mielestä en ole masentunut, väsynyt vain. Maanantaina on lääkäri, jossa pohditaan jatkoa :)

Hyvää viikonloppua. Jokohan joku on synnyttämässä ;)

Kirsi ja pikkupeikko 10+1
 
Oi ihanaa, onnittelut @Ramiina :love::love::love:

Onnittelut hyvistä ultrauutisista :love: @shelterme

Todella hyvä että sairaslomaasi jatkettiin (y) @Rusakkonen Sinun ja vauvan vointi olisi varmasti sinun ollessa töissä vähän niin ja näin..

@Domi on odottanut niin pitkään, että pikkunen haluaa että nautit ja käytät nyt koko raskausajan ihan loppuun saakka :)

Uskomatonta, että olen jo neljäntenä listalla :eek:Juurihan vasta oli kevät ja plussasin :rolleyes:
Huomenna poksuu jo 29 viikkoa täyteen, kymmenisen viikkoa ja pikkusälli on täällä :love:
 
Oi ihanaa, onnittelut @Ramiina :love::love::love:

Onnittelut hyvistä ultrauutisista :love: @shelterme

Todella hyvä että sairaslomaasi jatkettiin (y) @Rusakkonen Sinun ja vauvan vointi olisi varmasti sinun ollessa töissä vähän niin ja näin..

@Domi on odottanut niin pitkään, että pikkunen haluaa että nautit ja käytät nyt koko raskausajan ihan loppuun saakka :)

Uskomatonta, että olen jo neljäntenä listalla :eek:Juurihan vasta oli kevät ja plussasin :rolleyes:
Huomenna poksuu jo 29 viikkoa täyteen, kymmenisen viikkoa ja pikkusälli on täällä :love:
Maanantaina tai tiistaina selviaa, jatketaanko sairaslomaa tosiaan sen kahden viikon jalkeen, mutta katilon mielesta pitaa jatkaa, eli pitaa “vain” loytaa laakari, joka sita jatkaisi...

27+5
 
@Rusakkonen kuulosta kauhealta sun työtaakka. Tuliko tilanteen todellinen laita yllätyksenä? Muistan kun olit niin iloinen tuon paikan saamisesta ja siellä oltiin suhtauduttu hyvin alkaneeseen raskauteen. Muuttuiko jokin sitten? Toivottavasti saat pitkän sairasloman vaikka loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva kannattaa jäädä vain sairaslomalle koska varhennettu äippäloma lyhentää lomaa sielt toisesta päästä mikä on todella typerä lakipykälä, sekin. Parisuhde on koetuksella tässä menossa. Meillä oli aika paha tilanne viime syksynä mutta aika ja puhuminen auttaa. Ja tahto. Tahto ollla yhdessä ja onnistua. Stemppiä teille. Voit fasen kautta pistää viestiä jos tuntuu et haluat jollekin tuntemattomalle puhua. Itse en pyst5nyt kavereille asiaa jakamaan koska oli liian arka.

Täällä oltiin äippäpolilla. Kaikki kunnossa. Siellä ne möllötti päät alaspäin ihan vieri vieressä. Kasvavat tasasesti. Istukka oli hiukka alhaalla mut ei mitään suurempaa huolta siitä vielä.

Neuvolasta sain raskaustodistuksen ja kaikenmaailman prösyyreitä. Ihan turhia kun kaikki on jo selvitetty itse netlstä. No,sain lähetteen lääkäriin ja sieltä huimat 3viikkoa saikea. Ihan kuin mun olo täst paranis (n) en mä pysty tekeen enää töitä. Meinasin pyörtyäkin yks päivä kun verenpaine 95/65. Sit alaselkä ja issias hermo aivan juntturas. En voi nostaa en kantaa en kumartua. Ja tosiaan yrittäjänä ei niit töitä voi kamalasti valikoida. Jos kevyempiä hommia ei o ni sit niit ei o.

Päivämääriä
Sokerirasitus2 15.10
Äitiyspoli2 21.10.
Neuvola 30.10.
 
@nyuu asun Pohjanmaalla, neuvola on omalla pikkupaikkakunnalla että Vaasan keskussairaala on sitten se päätorppa. :) En oo uskaltanut neuvolasta kysyä saisko sinne joskus mennä kuuntelemaan sydänääniä, ehkä pitää nyt keskiviikkona rohjeta. Ihanaa että tunnet jo liikkeitä!!:love::love: Miten oot muuten voinut?
Mä en vieläkään tunne mitään, rv19 nyt tänään täynnä. Alkaa vähän pelko taas hiipiä vaikka yritän pysyä rauhallisena.:unsure: Onneksi ke on se neuvola.

Me matkustetaan tänään kotiin, ollut mukava loma ja paljon on tehty ja kävelty koko viikko. Paitsi että nyt olen flunssassa, eilen tuli. Sitte jo säikähdin että onko mulla joku listeria ym tartunta kun eikö jossain ole oireina flunssaisuus, kuume kyllä puuttuu. Nenä tukossa ja kurkkua vähän kipeä.

onnea onnea @Ramiina ihanasta pienestä!:love::love::love::love::love: Voi että, ei osaa kuvitella sitä onnen määrää. :love:
Mites @Domi mikä on tilanne siellä? :)

@Karhurouvanen kuulumisia sieltä?:love:

@Rusakkonen toivottavasti saat jatkoa sairaslomalle tai pakkohan sun on saada!

@millionnea ompa kurjaa että sulla on olo noin kehno mutta eipä ole ihme kun kahta pientä kannat. Mikä on sitten jatko ton 3 viikon jälkeen?
 
Ei vieläkään... :rolleyes: Muuten ehkä jaksaisi ihan ok, mutta välillä meinaa hajota pää kun sormet niin saakelin puutuneet ettei voi tehä mitään.. saisin kyllä ajan kulumaan neulomalla ym.. mutta kun ei pysty niin se syö.. tänään ommelut jonkun verran se onnistuu paremmin jos ei tarvii kauheesti nuppineuloja laitella ja tänään tein vaan tollasia kesto ööh.. lappusia flanelista mitä voi käyttää sit vähään vanulapu tai kosteus pyyhkeitten tilalla vauvan pikku pesuun :)
Ja siis aamulla kävin siellä hyvinvointi kontrollissa, voimme molemmat hyvin. (y) Ei siis vielä toimenpiteitä. Tai jos oikein olisin haluamalla halunnut, niin olis voinut kai tänäänkin jo käynnistellä, mutta nyt armon aikaa to aamuun jolloin ballonki sit kehiin jos ei oo tapahtunut sitä ennen. 2 sormelle oli auki ulompaa 1 sisempää ja sanokohan "puolipehmeä".. Paino arvio 3,8 kg (huhhei, mainittakoon jos joku ei muista, niin oon ite tällänen puoltoista metrinen "hukkapätkä"), voi olla kuulemma vähän pienempikin noin niinkun mahan päältä tunnustelun perusteella.. Mutta näilläpä siis mennään.. Eilen illalla ekan kerran vähän säteili selänpuolelle jonkinlaista jomottelua.. ja sanoi toki että se "kopelointi" voi avittaa kans.. nyt on tullut vaan verta vähän sen jälkeen, ei muuta, kai.. No eipä siis muuta voi kun yhä vaan odotella ja toivoa et lähtis itsestään käyntiin ennen to..

41+2
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

12.10 ... flunssarokote
23.10 ... kätilön vastaanotto
4.11 ... sairaalalääkäri
5.11 ... sairaalan kätilö
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:
9.10 ... neuvolalääkäri

21.10 ... rakenneultra

millionnea:
15.10 ...
Sokerirasitus 2
21.1 .... Äitiyspoli 2
30.10 ... Neuvola


Domi:

10.10 ... ballonki

kirsillevauva:
22.10 ... niskaturvotusultra
4.11 ... neuvola
18.11 ... neuvolalääkäri
12.12 ... rakenneultra

shelterme:
18.11 ... ultra (kasvukontrolli)



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
Oliko listalle jotain muuta lisäiltävää? Voin muokata tuohon.. @kirsillevauva onhan nuo sinun päivät oikein, kun otin listan kauempaa kun sulta oli vahingossa pyyhkiintynyt tuolta lopusta tuo koko ohjeistuslista pois, mikä on aika tärkeä olla, minusta ainakin.. kohtahan joku muu saakin ottaa kopin listan hoidosta, tai kaikki voi toki itsekkin laitella, mutta eritoten sillon tuo ohjeistus on lie paikallaan :)
 
@Domi suosittelen sulle kalevalaista jäsenkorjaajaa. Ainoa joka sa multa ton puutumisen pois. Jotkut ei tee raskaana oleville koska saattaa käynnistää synnytyksen mut sulla ei o siitäkään haittaa vie yt mennessään myös rannekanavanauhtauman, tenniskyynärpään ja kierteiskalvontulehduksen olkapäästä!

En mä usko et noi mua töihin enää pistää. Aika usein kaksosista jäädään saikelle rv28-30 ja alan oleen jo tosi lähellä. Väsymys ja ahdistunut olo vaivaa jatkuvasti. Istumisesta issiashermo ja alaselkä ei tykkää lainkaan.

Millionnea ja mukulat 24+3
 
No niin, tanaan oli sitten sairaalan laakari ja vaikka mita taas tapahtui! Olen ihan poikki. :) Uusi laakari minulle, mutta saman johtavan laakarin ‘tyoryhmasta’ ja ihan mukava.

No siis ensinnakin sairaslomaa todella tuli lisaa ja ihan pamahduksella. Eli taman laakarin mukaan minulla on high risk pregnancy (ika, paino, IVF, monta eri laaketta, ja tietenkin stressi ja tyopaikan tilanne), enka voi menna enaa takaisin ennen vauvan syntymaa. Eli 12 viikkoa sairaslomaa aina vauvan tuloon 28.12. (aitiysloman pitaisi alkaa 27.12). Minua neuvottiin ottamaan selvaa oikeuksistani, ja suunnittelenkin nyt sitten pyytavani tyopaikan sickness policy:n itselleni nahtavaksi. Meilla kun on niin omituinen paikka, ettei mitaan politiikkaa tai prosedyyria ole tyontekijoiden nahtavana netista, intranetissa tms., vaan ne vaan pitaa tarvittaessa pyytaa HR:sta. En olisi yllattynyt, jos minulle lahetetaan jokin teksti, jonka mukaan palkkaa ei kahden ensimmaisen viikon jalkeen makseta, vaan tulee vain valtion sairaspaivaraha... Se olisi alallani ennenkuulumatonta, mutta jotenkin en kylla ihmettelisi enaa mitaan (@Mandala - juu siis TODELLAKIN tuli kaikki tama yllatyksena, ja kummasti vaikeudet alkoivat sen jalkeen, kun minulle ei saatukaan ulkopuolista sijaista, kun kandidaatti ei suostunutkaan tulemaan samalla palkalla kuin mina, vaan olisi vaatinut enemman... ja sitten yksi alaisistani suostui tuuraamaan minua kasittaakseni minun palkkaani huomattavasti alemmalla korvauksella, niin siina vaiheessa tyonantaja taisi paattaa, ettei minua oikeastaan tarvitakaan...). Jos niin kay, etta palkkaa ei tulisi suurimmalta osalta sairaslomaa, niin sitten kai pitanee harkita aitiysloman alun aikaistamista.

Tyroksiinia nostetaan jalleen kerran, nyt 75mg:sta 100mg:aan. Hg oli 127 mutta ferritiini vain 27; kuulemma eka arvo olisi OK mutta toka raja-arvon alla. Normaali rautalaakitys olisi 2 x 210mg PAIVASSA! Sanoin, etta minulla varmaan vatsa rajahtaa, kun muutenkin ummettaa nyt raskaana helposti. Paatettiin, etta voin nyt ensin kokeilla 1 x 210mg paivassa... Metformiinia myos kirjoitti lisaa. Ja taytyy aloittaa enoxoparin, talla kertaa ei Klexane nimeltaan vaan on nimeltaan Inhixa, ja tujukkaampi annos myos, eli 40mg:n sijasta 60mg. Neuvottiin pistamaan alavatsan lisaksi myos reisiin, koska kokemuksesta tiedan, etta muutaman viikon sisaan alavatsa on aivan violetti. Tasta verenohentajasta huolimatta myos raskausmyrkytysta estava aspiriini jatkuu, ei kuulemma haittaa. Jos tulee vuotoa, niin heti sairaalaan...

Olen muuten raskauden 2. kolmanneksella syonyt aika lailla mita vaan, siis makeitakin ‘tavallisen’ ruoan lisaksi (toki olen valttanyt niita vaarallisia ruokia). Kyselin kuulemastani istukka+sokeriasiasta ja tosiaan nyt viimeisella kolmanneksella kannattaa vahentaa niita ihan turhia sokereita istukan takia, vaikka syoda kylla pitaa ihan kunnolla.

Sitten ultrattiin. Vauva nautiskelee yha pystyasennostaan eli on yha peratilassa. Ei kuulemma tassa vaiheessa viela haittaa. Tosin peratilaista vauvaa ei sitten kuulemma lahdeta synnyttamaan, jos ei kaanny, vaan sitten joka tapauksessa sektio. Istukan virtailuja tuo laakari katseli aika tovin, mutta kasittaakseni asiat ihan hyvin. Vauvan syke oli 150.

Vauvan paino ultran mukaan kuulemma 1300g (1336-1372g) ja nyt on siis 28+2 (la 28.12.) - saamani lapun mukaan arvioitu paino kuitenkin vastaa 29+0, jolle la olisi 23.12. Kuulemma on ihan kayrilla hyvin - mutta eikos tuo ole aika iso vauveli? Meidan iso mökkyrä. :) Eika minulla ole radiakaan, ja metformiiini kaytossa. Iso poika ehka siis tulossa, jos painoarvio pitaa ja kasvu samanlaisena jatkuu. :) Ja on muuten yha tosiaan siis poika on nakyvasti tulossa, ei ole muuttunut tytoksi. :)

Kyselin myos synnytystavoista. Kuulemma pitaa paattaa viikkoon 36 mennessa, mita haluaa. Periaatteessa voisin synnyttaa joko alakautta tai sektiolla. Jos eka vaihtoehto, niin yliajalle ei annettaisi menna, vaan kaynnistettaisiin. Jos toka vaihtoehto, niin todennakoisesti keisarinleikkaus 22.12 alkavalla viikolla, tosin ei 25.12. tai 26.12., mutta kuulemma ihan 24.12. on normaali tyopaiva ja sektioidaan! No huh huh! :) Siihen paivaan just varmaan sitten menee - kylla lapsi isompana sitten varmaan valittaa joulun ja synttareiden paallekkaisyydesta, heh heh! :)

Puhuin siita vauvan hapenpuutteen pelostani alatiesynnytyksen yhteydessa. Laakari ymmarsi asian ja sanoi, etta siina tapauksessa voidaan sektioida, mutta toisaalta asia on kuulemma seurattavissa synnytyksen aikana, ja on harvinainen... ‘vain’ yksi 250:sta vauvasta karsii hapenpuutteesta. Hetkinen - mita? VAIN????? Minusta 1:250 on ihan hirvean ison kuuloinen riski. Vaikka ehka me mahdollisesti haluttaisiinkin yrittaa toista vauvaa viela, niin mieluummin siirran yritysta sitten muutamalla kuukaudella, jos sektion takia tarvitsee; en voi riskeerata olemassa olevaa vauvaa jonkin tassa vaiheessa melkeinpa kuvitellun IVF-alkion vuoksi, siis pakkasessa olevan, joka ei ehka koskaan kiinnity edes. Tarkoittanut talla, etta taidan siina tapauksessa kylla paatya sektioon, vaikka emme sitten ehka heti halutessamme paasisi yrittamaan uudelleen raskautta. Siis helou - eikos 1:250 ole ihan hirvea luku? En kylla varmaan ikina tuollaista uskalla sitten riskeerata...

Niin, ja verenpaine sairaalan mittarilla mitattuna oli paljon parempi, vain 130/76. :) Virtsanayte puhdas.

Ja uusia tapahtumia minullekin, jos @Domi viela ehdit lisata...Kätilön vastaanotto 23.10., Sairaalalääkäri 4.11., Sairaalan kätilö 5.11.

28+2
EDIT: No nyt selvisi, ettei noissa rautatableteissa olekaan NIIN paljon rautaa kuin luulin - kyseessa on ferrous fumarate, jota on 210mg - vastaa 69mg rautaa. Eli periaatteessa noita voisi kai sitten kaksikin ottaa paivassa.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva hyvä, että tilanne jo parempi.

@BlackCat ihanan pitkällä olet jo sinäkin. Viimeiset 10 vkoa menee äkkiä. Vaikka lopussa kai se aika kyllä matelee.

@millionnea hyvä, ettet mene enää töihin. Tsemppiä! On se varmasti ihan eri kantaa kahta pikkuista. Kroppa joutuu kyllä koville.

@Rusakkonen hyvä, että sinäkin sait sairaslomaa. Sinun ja vauvan hyvinvointi kaiken a ja o

@Domi vai ei vieläkään. Toivotaan, että käynnistyisi itsellään. Pikkuinen ottaa nyt ilon irti ja asustelee oikein "koko rahan edestä"

Mulle voi listalle päivittää
18.11 ultra (kasvukontrolli)

Lyhyt on: tänään olin 4d ultrassa. Tällä kertaa meidän ujopiimä paljasti olevansa tyttö, mutta nyt ei sitten suostunut näyttämään kasvojaan. Liitoskipuja on nyt tullut ajoittain. Toissailtana oikein poltti häntäluun seutua. Muuten seesteinen keskiraskaus menossa.
Rv 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä