~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Lämpimät onnittelut @Domi pojasta! :love: (y) <3
Oikea maraton synnytys, huhhuh, onneksi selvisitte päätymättä sektioon.
Pian ootte taas symbioosissa, kun pieni tulee kuntoon! Hyvä kun oot lypsäny, Tsemppiä! :love:

Oon kyllä täysin eri mieltä, ettei synnytykseen kannattais valmistautua tai suunnitella, mutta se ny ei varsinaisesti kuulu tähän kohtaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Oih, lämpimät onnittelut @Domi , vihdoin Hän on täällä! :love::love::love: Oli kyllä melkoisen monivaiheinen synnytys! On varmasti raastavaa, ettet ole vielä saanut pikkuista viereen, mutta onneksi hän on hyvässä hoidossa ja tulee varmasti pian kuntoon. Pikaista toipumista teille molemmille. <3
 
Nyt oon tuntenut liikkeitä aika useinkin, jopa joskus istuessa alkaa tuntua. Tässä vaiheessa varmaan kuitenkin sikiö nukkuu aika paljon? Ja kaikkia liikkeitä ei ehkä edes tunnekkaan. Nyt katsokaas seuraavan murehtimisen aihe on se että kuinka usein sikiö liikkuu. (n)(n)

Oon mä kans pöllöö joskus. :D:Do_O Nyt menossa rv20+1.
 
Ihanaa, mies halusi eilen katsoa vastasyntyneen oikeanlaisesta kannattelusta koskevia videoita YouTube:sta. Jotta tuetaan niskaa oikein. Sitten me harjoiteltiin sopivanmuotoisilla pehmoleluilla, kun ei ollut nukkea. :) Nyt osataan jo vahan paremmin siis. :)

Mies ehdotti myos, etta pakkaisin jo sairaalakassin kohta varmuuden vuoksi, ja oli huolissaan, etta miten paasen sairaalaan, jos han on toissa, kun homma alkaa. Apua, ei kai viela tarvi pakata! :)

29+4
 
@Domi ONNEA ihanasta pojasta. Pitkä tie mutta varmasti pian kaikki hyvin :love:

Itse kannatan myös synnytykseen tutustumista ja niiden omien tpiveiden ja halujen miettimistä. Et tutustuu kivunlievitykseen ja synnytysasentoihin. Aina tulee mutkia matkaan mut tieto lisää varmuutta omasta itsestä. Itseä harmitti etten aikoinaan pyytänyt kätilön vaihtoa koska omani eli edelleen jossain 60-luvulla(n)

Täällä sit narahdin sokerirasituksessa. 1h arvo on 11.4 kun raja on 10 o_O muuten arvot ok. Ärsyttävää! Oon tottunut syömään melko vähä hh ruokaa joten mahtaakohan vaikuttaa kun yhtäkkiä heitetään naamaan tommonen määrä sokeria.... Plääh. No maanantaina aika äippäpolille jossa varmaan saan sit lisäinfoa asiaan.
Selkä on ihan tajuttoman kipeä. SI-nivel ei anna liikkua juuri lainkaan. Tänään menen hoitamaan sitä mut koska johtuu pääosin löystyvistä nivelistä niin vaiva todnäk uusiutuu viel ennen tammikuuta. Nyt vain yritän makoilla etten rasita lantioo liikaa. Eilen olin 3h töissä ja tänä aamuna niin kipeä etten meinannut sängyst ylös päästä :cautious: ja väsynyt et nukuin jo 2h aamu unet.

Millionnea ja mukulat 25+5
 
@Rusakkonen aikamoista et saatte/joudutte jo sairaalakassin sisältöä miettimään:D toivottavasti nyt ei ihan heti kuitenkaa tartteis lähteä. Eihän sulla vissiin oo mitään viitteitä ollutkaan et saatts tulla aikaseen?

@millionnea voi harmi tohon sokerirasitukseen:confused: tsemppiä sinne kans kaikkiin kipuihin!

Meillä oli eilen rakenneultra! Ihan käsittämätön fiilis. Siellä tyyppi hänkläs ja kaikki oli just niinkuin pitääkin! Meidän täydellinen pikkuinen !:love: Oon niin rakastunut. Pieni yllärikin saatiin, sillä ei hän poika ookaan vaan tyttö:love: mun miehen ilme oli niiin ihana, kun kätilö ilmoitti et tyttö siellä näyttäis hänkläävän:love: vähän pitää omia mielikuvia järjestellä uusiks:D mut siis aivan ihanaa! Kaikki hyvin! Mä en voi uskoa vieläkään! Ja en uskokaan, tänään oon jo vähän pelänny kun bebis on ollu tosi hiljainen ja liikkeitä ei oo tuntunu yhtään. Mut ehkä hällä on tänään lepopäivä, eilen rymyttiin niin et mietin jo ihan nanosekunnin ajan et rauhottuakin vois:D:p nyt ikävä taas niitä potkuja, kunpa tuntuis pian jotakin.

Millos @Aislinn83 :n rakenne on käsillä?
 
@millionnea voi kurjuus noita kipuja. Kuulostaa kauheelle kun ei liikkeelle edes pääse. Oliko sulla nyt millai se saikku kirjoitettu?

@nyuu ihanaa!! Nyt on oikeesti yks tärkeä etappi takana ja kaikki hyvin. :love: Siis onhan teillä muutoinkin aina kaikki tähän saakka ollut hyvin, en sillä. Mutta on tuo rakenneuä semmonen mitä ite pitää kuitenkin sellaisena että ehkä 40-50% uskaltaa huokaista helpotuksesta jos siltä selviää puhtain paperein.:) Ja tyttö!!:love:
:love::love: Mun ystävälle kävi myös noin että ensin tuli poikaveikkaus joka myöhemmin vaihtui tytöksi.:LOL:

mulla on maanataina tuo ja jännittää tosi kovaa.:unsure: Jotenkin vaan pelkään että sielä ilmenee jotain, etenkin nyt kun vähä alkanu enemmän iloita kun tuntee liikkeitäkin, et nyt sit iloinnu liian aikaisin.
Mulla on vahva poikafiilis, ehkä niistä sykkeistä ja aika rauhalliselle kaverille vaikuttaa, möyrii muttei mitään älytöntä rumbaa pidä, tai sit ehkä osaa liikkeistä en vaan tunne. :)
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu
Siis totta kai olin tutustunut synnytykseen ja asentoihin ja kipulääkkeisiin ja siis kaikkeen hyvinkin paljon!!!! Tarkoitan että ei mitään hiton tarkkaa suunnitelmaa et just näin ja ei missään nimessä näin ja kaameeta ressaamista et entäs jos sit tätä!!!!! Muuten olisin kyllä ite ainakin jo ollut niin paniikisaa mennessä että ja olis nyt entistä paskempi fiilis siitä kuin meni! Se että salaa haaveilin rennosta allas synnytyksestä piti ressitason alhaalla. Ja kyllä vähän v* tuttaa kun pakotettiin siinä saatanan sängyssä ponnistaa mikä oli ihan paska asento, vaikka edellisessä työvuorossa olleen kätilön kanssa olin puhunut et joo voidaan kokeilla sit ihan mitä (allas toki oli jo pois suljettu kun vesien menosta oli niin kauan) vaan (jakkaraa vähän ajattelin ekana kokeilla) ja saan sanoa mikä tuntuu hyvältä jne. Mutta tää sit sattu olee sitä mieltä et vaan siinä tulee "hyvin tilaa lantioon" kun muksu niin iso. Vaikka useampaan otteeseen sanoin et haluaisin muuten..
Suunta parempaan, yhä ollaan sairaalassa, tehovalvontaosastolla, mutta siis käytännössä nyt saan hoitaa hänet kokonaan itse (vaan antibiootin ja labrat ottavat) Ja lähellä oli että huomenna kotiuduttas, mutta pikkasen oli liikaa koholla viellä tulehdusarvo, eli la sitten. Mutta poju on ihana ja reipas ja ulkoiseti jo täysin kunnossa. Ollaan jo täysimetyksellä ja päästiin punnitsemisestakin ennen ja jälkeen imemisen.. :love::love::love: Kiitos stempeistä ja onnitteluista.. Tällänen pika päivitys..
 
Millionnea, kuulostaa niin tutuilta ja ikäviltä sun selkäkivut:(
Voimia kovasti❤
Juurikin toi SI-nivel minuakin vaivasi ja vaivaa kyllä vieläkin.
Jo heti alkuraskaudessa, kun virallisen testipäivän olin ohittanut, alkoi rajut muutaman viikon selkäkivut.
Luulin jo vaikka mitä kauheaa km yms, kun ei normaalisti mitään kovia selkäkipuja ole. Mutta, siellähän olikin tuplaylläri.
Kivut oli pois hetken, mutta palasi puolivälin jälkeen taas hetkeksi, mutta sitten loppuraskaus oli sen osalta helpompi.
Synnytyksen jälkeen olin taas ihan järkyn kipeä monta monta viikkoa, mutta varsinkin se aika oli pahin, kun olyiin symnärillä (viikko).
Ja on se muuten aika villi tunne muutenkin, kun yhtäkkiä se valtava pinkee maha onkin vaihtunut kokonaisvaltaisesti löysänä hyllyvään keskivartaloon:whistle:.
Olisin kaivannut kyllä jotain ristiseläntukijuttua.
Mun pitäis tään selän kanssa käydä jossain. Jotain häikkää tuolla on efelleen ja mun mielestä lantio on kierossao_O
Kovia kipuja ei ole, mutta huomaan, että joku asentovirhe on ja jos teen äkkinäisen liikkern tai meinaan horjahtaa, niin sattuu hetkellisesti kovaa:(

Esikoiselta ei ollu mitään tällasia juttuja, ei raskausaikana eikä jälkikäteen.

Onnea paljom loppuaikaan ja odotteluun. Toivottavasti saat pitää heidät vielä pitkään masussa.
Se loppuaika on raskasta henkisesti ja fyysisesti.
Mutta, 38viikolla saatte viimeistään syliin pari korvaamatonta kääröä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Tulin hihkasemaan @Domi suuret onnittelut!! :love: Toivottavasti pääsette suunnitellusti kotiin, ja kaikki kunnossa siltä osin. (Sattuipa huono sauma, että osasto täynnä, jos täällä juuri ja juuri se synnäri saadaan pidettyä kun lapsia olevinaan niin vähän syntyy (n))

**edit. sori väärässä ketjussa olin :D kuvittelin olevani IVF hoito -ketjussa :D (en sentään vielä tänne plussanneisiin ole tulossa :rolleyes:)
 
Viimeksi muokattu:
Rohkeana siirryn tuolta IVF-ketjusta tänne jo ennen virallista testipäivää :D toivottavasti en joudu siirtymään takaisin. Mulle siis tehtiin ensimmäinen punktio 3.10., tuoresiirto 8.10. (5-päiväinen blasto) ja testasin ensimmäisen haalean plussan 15.10.; tänään uusintatestauksessa viiva oli hyvin vahvistunut ja verinäytteessä hCG yli 300 :love: eli listalle voi laittaa seuraavat tiedot:

Pupuna112.......1.IVF...........ensimmäinen.........25.6.2020

Varhaisultran varasin 6.11. ja ekan neuvolan 25.11.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Domi, mää niin ymmärrän sun harmin, kun synnytys ei mennytkään ihan putkeen❤
Oon ite ollu niin kuollut ja heikkona verenhukasta kummankin synnytysten (esikon ja tuplien) jälkeen:( Vaikka kaikki on ollu näennäisesti hyvin, lapset voineet hyvin ja itsekin hengissä, niin silti omat fiilikset laahannu maata monta päivää. Se vaan harmittaa, kun ei jaksa hoitaa kun ei edes pysy pystyssä.
Olen edelleen kateellinen niille kokemuksille, missä lapsen saa synnytyksen jälkeen heti itselle ja sen saa myös itsellä pitää.
Teillä nyt niinpäin, että vauva joutui hoidettavaksi, mutta siinä mielessä sama tilanne, että se välitön emsikontakti ja ensihetket jää saamatta. Oon itkeny tätä kummankin synnytyksen jälkeen ja aina mulle sanottu, että miksi itket?? Sulla terve vauva ja olet itse "kunnossa". Tuntuu ettei sitä mun harmia oikeen ymmärretty.
Kyllähän nää tuntemulset ajan kanssa oikeisiin mittasuhteisiin menee, eikä se niin pahalta jälkikäteen tunnu, mutta sillä hetkellä se kyllä on iso juttu.
Ollut mulle ainakin. Kaiken sen yrittämisen, pelkäämisen, odottamisen ja viel kerran odottamisen jälkeen et saakkaan sitä vauvaa hoitaa.:(

Mutta, ihana kun kotiinpääsy häämöttää teillä ja kaikki on hyvin❤ Vihdoinkin hän on siin teiän ihasteltavana:love:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Rusakkonen, ihania kantoharjoituksia teillä!

@millionnea, kurja kuulla, että jäit kiinni sokereista ja selkäkin vaivaa. Yritä maltaa pysyä pois sieltä työmaalta :)

@nyuu, varmaan hämmentävää ensin odottaa poikaa ja sit tyttöä!! Opin tästä ainakin sen, etten kysy sukupuolta liian aikaisin...Mutta tytöt ovat ihania :) Salaa toivon tyttöä, että sais pukea ihaniin prinsessamekkoihin. Miehen takia poika olis kova juttu, kun perheessä on jo kolme tyttöä.

@Aislinn83, ilmeisesti selvität sukupuolen?

@Pupuna112, tervetuloa ja onnea!

@Karhurouvanen, onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Mulla on maanantaina sokerirasitus ja pelkään sitä. On niin kammottavaa se litku, että meinää oksennus tulla jo pelkästä ajatuksesta. Tiistaina on sit niskaturvotusultra :)

Selkä on ihan pirun kipeä. Istuminen tekee tiukkaa ja pelottaa nousta sohvalta ylös. Olen aika naimisissa läppäriin, kun kuuntelen luentoja ja teen muistiinpanoja. Työkin on istumatyötä, onneksi on kuitenkin seisomapöytä.

Ihanaa viikonloppua!
 
Onnea @nyuu ihanista ultrakuulumisista:love: On varmasti tosiaan vähän uudelleen ajatuksia järjesteltävä kun varmaan olet jo kerennyt pienen pojan mieleesi painaa:rolleyes: Nyt sitten sukupuoli vaihtuukin:rolleyes: Noita kuulee yllättävän paljon, ja vaikka juur kai sanovat että se poikanäkymä olis ehkä varmempi mutta ei kyllä siltä vaikuta kun mäkin oon just tohon törmännyt että ensin sanotaan poika ja sitten onkin tyttö. Ihanaa, saatte pikkasen tytön:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

@Aislinn83 Ai sulla on maanantaina se rakenneultra, ihanaa:rolleyes: Vaikka varmasti jännittääkin:rolleyes: Ettekös te käyny jo sillon muutama vk sitten mutta sillon ei vielä sukupuoli näkynyt, nyt sitten toivottavasti saatte tietää:love: Ai mimmoset sykkeet on sitten ollu kun poikaa epäilet? Ja liitetäänkö sikiön rauhallisuuskin siis poikiin? Aivan ihanaa varmasti kun tuntee niitä liikkeitä:love: Onkos sulla muuten mimmosia raskausoireita?

Musta oli niin ihanaa eilen siellä nt-ultrassa kun näki että siellä ihan oikeesti on tulossa ihan oikea vauva:love: Hän oli kovasti aktiivinen ja liikutteli jalkoja ja käsiä ja hypähteli ja sormetkin pystyi laskemaan:rolleyes: Otin videotakin ja nyt koko viime yön mietin sitä ihanaa vauvan alkua:rolleyes: Jotenkin uskomatonta että tässä sitä tosiaan ollaan, voi voi voi kun kaikki vaan jatkuisi hyvin:love: Huvittaa kyllä kun eilenkin miehelle sepustin näitä sydeemejä ja totesin että ”aatella, että nyt mä sitten vaan yhtäkkiä olen oikeesti raskaana”, YHTÄKKIÄ:ROFLMAO::LOL::LOL: Mutta siltä se vaan jotenkin tuntuu:LOL:

Ihanaa viikonloppua myös sinulle @kirsillevauva ja tsemppiä sokerirasitukseen!

Tervetuloa @Pupuna112 ja ihanaa että teillä tärppäsi noin sutjakkaan:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Moikka naiset! Olen seurannut taustalla keskustelua ja nyt vihdoin uskaltaudun mukaan.
Hoitojen kautta olen raskaana vkolla 9+2. Tämä on kolmas raskaus reilun vuoden sisällä. Ensimmäinen raskaus päättyi vuosi sitten kohtukuolemaan rv 27. Surun ja lukuisten hoitojen jälkeen tuli raskaaksi kesäkuussa, mutta valitettavasti raskaus meni kesken. Alkusyksystä oli jälleen uusi yritys ja nyt tosiaan sydän syrjällään eletään epävarmaa alkuraskausaikaa.
Mielelläni siis liittyisin tähän porukkaan keskustelemaan ja kannustamaan, sitähän meistä jokainen tarvitsee!
Jos joku ylläpitää listaa, mun tiedot:
Aallotar19 45 v, enkelipoika rv27, ivf/lahjasolut, la 20.5.2019
 
Tervetuloa @Aallotar19 , meillä näyttää olevan sama la ☺
Toivotaan että nyt kaikki menisi hyvin!

@Karhurouvanen , samalta musta tuntuu, että "yhtäkkiä" raskaana, vaikka jo monta vuotta toivetta takana...

Mukava lukea kaikkien kokemuksia ja raskausviikkoihin liittyviä tuntemuksia ❤

Mulla eka neuvola meni, ultran ja labran varasin marraskuulle. Etova olo on helpottanut jo melkein kokonaan (en tiedä onko se hyvä tässä vaiheessa) mutta väsymys on ylitsepääsemätöntä
Onko muilla ollut sellaista, että nukkuessa kädet puutuu helposti?
Ihmeellisiä vaivoja sitä on tullut...
 

Yhteistyössä