~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Lailaa Kävin tänään yksityisellä ultrassa, kun vuodot huolestuttaa. Pienellä on kaikki oikein hyvin, mutta mulla hematooma edelleen vuotaa. Lääkäri kielsi kaiken mikä provosoi vuotoa: ei saa nostella mitään, ei kuntosalia, ei jumppaa. Rauhallinen kävely koiran kanssa ok. Viikko saikkua ja käsky uudelleen ultraan, jos vuoto yltyy. Lisäksi bakteeriviljely, jolla tsekataan onko jotain tulehdusta päässyt syntymään. Riskinä kohtutulehdus. Eli nyt siis vaan lepäilyä ja chillailua.
Hyva, kun paaset sairaslomalle lepailemaan. Tsemppia ja varmasti nyt kaikki kaantyy hyvaksi!
 
Tanaan kavi katilo kotona, kun ei saatu klinikalta huoneaikaa. Oli hyvin avulias. Minulle on tullut jotain ihme ihottumaa nanninpihojen ymparille, ja siihen han neuvoi Bepanthenia ja jos ei mene ohi, jarjestavat laakariajan. Minulla tuntuu myos jokin patti toisen rinnan sivussa, olisikohan jokin maitotiehye? Mutta kuulemma voi kuin voikin tutkia raskaanakin, koska voidaan katsoa sairaalassa rintaklinikalla ultra-aanella ainakin tietenkin alustavasti, niin ei tarvitse ottaa mammografiaa raskaana. En tiennytkaan tuosta ultra-aanesta, se kuulosti hyvalta ratkaisulta, niin saa jo ennen vauvan syntymaa jotain osviittaa. Han yrittaa laittaa minua sinne eteenpain.

Sitten vauvasta. Syke alkoi ensin jostain 130 kieppeilta ja sitten oli 148. Oli tyytyvainen. Oma verenpaine oli 135/78, kuulemma OK. Huomaan kylla, etta alkaa olla tuo ylapaine vahan nousujohteinen, taytyy toivoa, ettei nouse 160:n tienoille. Virtsanayte puhdas.

Vauva on yha paa alaspain, mutta kasvot ylospain. Han kehotti minua hankkimaan jumppapallon! Ei kuulemma saa istua puoli-istuvassa/puolilohoavassa asennossa, koska se rohkaisee vauvaa kohti selkarankaa. Ajatella, en tiennyt tuota lainkaan, ja olen paa-asiassa tuolla tavoin viettanyt sairaslomaani. :) Olen alkanut saattaa loppuun yhta maisterintutkintoa, ja lukeminen on sujunut kivasti tuossa asennossa. :) Nyt sitten pitaisi istua virkeammin. :) Joka tapauksessa hyva, etta vauva on kaantynyt. Jos kenellekaan on mitaan hyvaa lisavinkkia, miten saa vauvan kiepsahtamaan, niin otetaan mielellaan vastaan! :)

30+4
 
@Rusakkonen tsekkaa Spinning Babies nettisivu :)
Kiitos @Mandala. Onkohan tahan olemassa mitaan yksinkertaistettua versiota tyyliin Ikean huonekalujen koontikuvat, taikka sitten edes suomeksi? Englanninkielisilla sivuilla oli niin paljon selitystekstia, ettei tallainen liikuntaa harrastamaton pystynyt seuraamaan eika raskausaivojen karsivallisyys riita. Sain kylla irti sen, mita tilanne tarkoittaa, ja voi hyvinkin korjautua itsestaan, mutta muuta en pystynyt saamaan irti, kuin etta paivittainen kavely olisi hyva. Mitaan venytysohjetta en ymmartanyt. Ja katilo neuvoi ostamaan raskausjumppapallon, jolla istua, ja joka tapauksessa parempi istua suorassa kuin lohoten. Voi olla tietenkin, ettei mitaan loydy yksinkertaistettuna - etta ohjauksesta pitaisi sitten jo maksaa...

Taman loysin netista; http://katilotalo.fi/7-vinkkia-avosuiseen-asentoon/ - ihan muuten hyvia, mutta suorastaan kyykkimaan en kylla tassa vaiheessa 30+5 ala; silla keinolla sai mummuni enoni syntymaan, ja toivon yha, ettei vauva tulisi ennenaikaisesti ulos.

Edit: Tilasin sen jumppapallon (miehelle kiva pumppaustehtava - varoitin jo hanta :) ) ja lisaksi jotain HypnoBirthing CD:ita (raskaus ja synnytys). Olen aina sellaisten kuuntelussa ja rentoutumisessa ollut hyva, joten ei niista ainakaan haittaa ole, vaikka lopulta tulisikin se keisarinleikkaus. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Muistan että ekassa raskaudessa koin tosi epäselvänä ja vaikeana keskittyä lukemaan niitä spinning babies sivuja. Tokassa jaksoin paremmin keskittyä kun halusin tokalla kerralla tehdä kaiken 'vähän paremmin'. Mutta mun muistaakseni niitä samoja ohjeita löytyy joillain Suomen kielisillä sivuilla lyhennettynä versiona.

Ja tosiaan mä ekassa raskaudessa löhösin takanojassa sohvalla suurimman osan aikaa kun se oli mukavin asento. En silloin tiennyt miten suuri vaikutus silläkin voi olla asiaan. Suurehkon kokoinen poitsu syntyikin ei-optimaalisessa asennossa imukuppiavusteisesti.
Nyt tokalla kerralla yritin tehdä kaiken niin optimaalisesti kuin mahdollista, myös sohvalla ja töissä pyrin välttämään löhöämistä viimeiseen asti. Joskus vaan oli pakko vähän lössähtää jos yksinkertaisesti ei jaksanut olla ryhdikäs koko aikaa. Ja jumppapallo oli käytössä myös töissä. Synnytyksessä pyrin olemaan pystyssä, kävelin ja keinutin lantiota musan tahtiin avautuessa tuntitolkulla. Tyttö tulikin sitten optimaalisesti maailmaan. Uskon että mun toimilla on ollut paljon vaikutusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Aallotar19, hienoa että saat levätä ja ohjeet :). Mikä tuossa on enneuste tai hoito?

@Rusakkonen, mukavan kuuloinen kätilönkäynti. Täällä hoidetaan radia ensisijaisesti elintavoilla ja viimesijaisesti sit insuliinilla. Mullahan ei ollut kuin vähän koholla, joten varmaan ruokavalio auttaa. Päätin kävellä töihin (2,6 km/suunta), jotta saan liikuntaa. Aiemmin pyöräilin, mutta lehtiä on niin paljon maassa, etten uskalla pyöräillä (liukasta).
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Muistan että ekassa raskaudessa koin tosi epäselvänä ja vaikeana keskittyä lukemaan niitä spinning babies sivuja. Tokassa jaksoin paremmin keskittyä kun halusin tokalla kerralla tehdä kaiken 'vähän paremmin'. Mutta mun muistaakseni niitä samoja ohjeita löytyy joillain Suomen kielisillä sivuilla lyhennettynä versiona.

Ja tosiaan mä ekassa raskaudessa löhösin takanojassa sohvalla suurimman osan aikaa kun se oli mukavin asento. En silloin tiennyt miten suuri vaikutus silläkin voi olla asiaan. Suurehkon kokoinen poitsu syntyikin ei-optimaalisessa asennossa imukuppiavusteisesti.
Nyt tokalla kerralla yritin tehdä kaiken niin optimaalisesti kuin mahdollista, myös sohvalla ja töissä pyrin välttämään löhöämistä viimeiseen asti. Joskus vaan oli pakko vähän lössähtää jos yksinkertaisesti ei jaksanut olla ryhdikäs koko aikaa. Ja jumppapallo oli käytössä myös töissä. Synnytyksessä pyrin olemaan pystyssä, kävelin ja keinutin lantiota musan tahtiin avautuessa tuntitolkulla. Tyttö tulikin sitten optimaalisesti maailmaan. Uskon että mun toimilla on ollut paljon vaikutusta.
Oliko Sinulla jokin yksi helppo ‘luottoliike’, jonka haluaisit jakaa? Jos ei ole kauhean vaikea kirjoittaa auki?
 
@Aallotar19, hienoa että saat levätä ja ohjeet :). Mikä tuossa on enneuste tai hoito?

@Rusakkonen, mukavan kuuloinen kätilönkäynti. Täällä hoidetaan radia ensisijaisesti elintavoilla ja viimesijaisesti sit insuliinilla. Mullahan ei ollut kuin vähän koholla, joten varmaan ruokavalio auttaa. Päätin kävellä töihin (2,6 km/suunta), jotta saan liikuntaa. Aiemmin pyöräilin, mutta lehtiä on niin paljon maassa, etten uskalla pyöräillä (liukasta).
Mullahan ei ole radia niin en kirjoita mistaan englantilaisesta radinhoitonakokulmasta. Kirjoitin tuon, koska huomasin palstoilta, etta Suomessa on radia hoidettu myos metformiinilla ennen insuliiniin siirtymista, sehan on perusdiabeteslaake kansainvalisesti. Koska ollaan suunnilleen samanikaisia, niin minusta (siis näin ihan ulkopuolisena kommentoijana - pahoittelen, jos menen metsaan ja kunnolla, kun en tietenkaan asioista tieda) oli erikoista, etta lopettivat Sinulta metformiinin viikolla 12 tai jotain. Minulle kummatkin suomalaiset hedelmoitysklinikat suosittelivat metujen oton raskauden lapi jatkamista nelikymppisille naisille tyypillisen sokeriheilahtelun vuoksi, vaikkei minulla sinansa ole koskaan ollut sokerin kanssa todettu ongelmia, ja nytkin on sokerirasitus tehty kahdesti eika radia (lopetin metut kolme paivaa ennen testia, niin eivat vaikuttaneet tuloksiin). NHS ei pitanyt metujen jatkamista huonona. Ehka olen väärässä eika metuilla ehka voi radia estaa, mutta mielessa tama minulla oli, etta taytyy Sinulle sanoa, jos on mitaan apua.
,
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen varsinkin kun tyttö majaili väärinpäin tein asentoa tuolta spinning sivuilta nimeltään forward leaning inversion mikä on siis kun olet sohvan reunalla polvillaan ja nojaat siihen sohvan eteen maahan kyynärpäillä. Aika hurjan tuntuinen asento aluksi kyllä :LOL: kuitenkin pitäisi ohjata vauvaa parempaan asentoon. Toki kannattaa lukea edes vähän siitä jos meinaa tehdä
https://spinningbabies.com/learn-more/techniques/the-fantastic-four/forward-leaning-inversion/
Kiitos @Mandala ! Arvostan apuasi!

Wow! Siita asennosta muistankin kuvan sielta, naytti vaikealta. :) Se vaan, etta nyt mulla ei enaa ole baby peratilassa, niin ehka tuota ei uskalla, jos han vaikka kaantyisi takaisin...??

Mutta jotenkin ‘taytyisi saada’ vauva ‘pyorahtamaan akselillaan’. Siksi kai ainakin se suorassa istuminen ja jotenkin tuntuu, etta kyljella makuu ja ehka nelinkontin olo voisi auttaa. Ettei vauvalle olisi liikaa haluja vain levata selkaa vasten... no en tieda... jumppapallo saapuu tanaan illalla, taytyy saada mies pumppaamaan sita, toivottavasti onnistuu! :)

30+5
 
Mielelläni autan jos vaan pystyn tai jos mun tiedoista olisi hyötyä. En tosiaan tiedä mikä todennäköisyys että vauva voisi kääntyä tuossa asennossa väärinpäin. Ideahan siinä vaan lienee että tehdään tilaa sinne oikeisiin paikkoihin jolloin vauva hakeutuisi optimaaliseen asentoon. Kaiketi vauvan voisi kuvitella haluavan olla asennossa missä pää mahtuu olemaan parhaiten ja tuo asento toisi lantioon tilaa. Kuitenkin tuota FLI asentoa voi tehdä ihan synnytyksen aikanakin niin tuskin haittaa on kauheasti.

Ja siis vauvan tarjonta voi muuttua vielä synnytyksessäkin, siis esim jos pää on väärässä asennossa niin se voi hakeutua oikeinpäin synnytyksen aikana. En sitten tiedä kuinka isoja, esim koko kropan kattavia, asennon muutoksia voi synnytyksen aikana tapahtua, eli jos selkä on väärään suuntaan tms, mutta vauvahan tekee aivan uskomattoman kiemurtelun siellä synnytyskanavassa joka tapauksessa, että kai se voi olla mahdollista - joskin aikaa vievää ja mahdollisesti kivuliasta äidille?

Mutta olet mun mielestä oikeilla jäljillä jo sen oman ryhdin parantamisessa ja jumppapallossa, ne tekee varmasti tosi paljon hyvää jo ilman sohvan reunalla keikkumistakin. Jumppapallon päällä heijailu oli vielä mun mielestä tosi kivaa touhua niin sitä teki mielellään. Töissäkin tietokoneella auttoi jopa keskittymään paremmin :D
 
@Rusakkonen kiva että käynti järjestyi kotiin ja meni hyvin!
Mä ehdottaisin ihan vaan kontillaan oloa ja sitten polvillaan niin, että nojaa kyynärvarret sohvan tai sängyn päälle. Sitten kun se jumppapallo tulee, niin sen päällä yläkroppa ja edelleen polvet lattialla ja pylly pystyssä! Itse olin joka päivä pallon päällä tollain ja poika olikin optimaalisessa asennossa synnyttämään mennessä. Tykkäsin tosta asennosta myös synnytyssalissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mielelläni autan jos vaan pystyn tai jos mun tiedoista olisi hyötyä. En tosiaan tiedä mikä todennäköisyys että vauva voisi kääntyä tuossa asennossa väärinpäin. Ideahan siinä vaan lienee että tehdään tilaa sinne oikeisiin paikkoihin jolloin vauva hakeutuisi optimaaliseen asentoon. Kaiketi vauvan voisi kuvitella haluavan olla asennossa missä pää mahtuu olemaan parhaiten ja tuo asento toisi lantioon tilaa. Kuitenkin tuota FLI asentoa voi tehdä ihan synnytyksen aikanakin niin tuskin haittaa on kauheasti.

Ja siis vauvan tarjonta voi muuttua vielä synnytyksessäkin, siis esim jos pää on väärässä asennossa niin se voi hakeutua oikeinpäin synnytyksen aikana. En sitten tiedä kuinka isoja, esim koko kropan kattavia, asennon muutoksia voi synnytyksen aikana tapahtua, eli jos selkä on väärään suuntaan tms, mutta vauvahan tekee aivan uskomattoman kiemurtelun siellä synnytyskanavassa joka tapauksessa, että kai se voi olla mahdollista - joskin aikaa vievää ja mahdollisesti kivuliasta äidille?

Mutta olet mun mielestä oikeilla jäljillä jo sen oman ryhdin parantamisessa ja jumppapallossa, ne tekee varmasti tosi paljon hyvää jo ilman sohvan reunalla keikkumistakin. Jumppapallon päällä heijailu oli vielä mun mielestä tosi kivaa touhua niin sitä teki mielellään. Töissäkin tietokoneella auttoi jopa keskittymään paremmin :D
Odottelen kylla innolla tuota palloa. Ajatella, jos sita siis tosiaan voi kayttaa myos koneella tyoskentelyyn! Yritan sitten sita seuraavan esseen yhteydessa (viela on lukemiset meneillaan... kamala maara lahteita :) ). Mies heti kysyi, etta mihin muka se pallo mahtuu, kun on niin iso! :)

Siina synnytyksessa voi tosiaan vauva viela kaantyakin. Siina aikaisemmassa linkissani on teksti: “Monet pää alaspäin olevat vauvat kääntävät tarjontansa ihan täydelliseksi, kun supistukset alkavat. Synnytyksen kuluessa monet vauvat onnistuvat vielä kääntämään itsensä avosuisesta optimaaliseen tarjontaan. Simkin (2010) sanoo, että 15-32% vauvoista on synnytyksen alkaessa avosuisena, mutta 5-8-% enää syntymän hetkellä.”

Koska vauva osasi ‘vaistollaan’ kaantya peratilasta paa alaspain nyt joskus 7.10. ja 21.10. valissa, niin taytyy toivoa, etta vaisto ohjaa hanta myos tahan. Aion toki myos itse tehda, mita voin, ja siksi olen joka vinkista kovin kiitollinen, mutta nyt raskaana otan ihan hirvean helposti stressia joka asiasta, siis jo tastakin, niin taytyy yrittaa olla jotenkin edes lempea itselleni... :)
 
@Rusakkonen kiva että käynti järjestyi kotiin ja meni hyvin!
Mä ehdottaisin ihan vaan kontillaan oloa ja sitten polvillaan niin, että nojaa kyynärvarret sohvan tai sängyn päälle. Sitten kun se jumppapallo tulee, niin sen päällä yläkroppa ja edelleen polvet lattialla ja pylly pystyssä! Itse olin joka päivä pallon päällä tollain ja poika olikin optimaalisessa asennossa synnyttämään mennessä. Tykkäsin tosta asennosta myös synnytyssalissa. :)
Kiitos kovasti - koetankin tuota heti sen pallon kanssa, kun saapuu ja mies on pumpannut sen! :)
 
Meillä kun elämä on niin mukavaa ja helppoa nykyään, ei olla koko ajan seisaallaan töissä ja kuurata lattioita kontillaan tai pestä pyykkejä kyykyssä, nii vauvatkin lekottelee. :D Pitää sit keinotekoisesti matkia niitä vanhoja työasentoja. Vauva tosiaan tekee sellasen J-muotosen kiepin synnytyskanavassa muutenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kauhistuneena katsoin puntaria - viisi kiloa tullut painoa! Saan varmaan kauhean ripityksen neuvolassa, kun menen sinne ravitsemusneuvontaan maanantaina. @Rusakkonen, en osaa ottaa kantaa lääkityksen lopetukseen. Itse olen toki tyytyväinen, että on mahdollisimman vähän lääkkeitä.

Oli gastroskopia tänään ja oli fyysisesti elämäni karmeimpia kokemuksia. Sormen paksuinen letku piti niellä... :( Yökin koko ajan ja kuola ja mahanesteet valui pitkin naamaa lattialle. YÖK!!!!

Katselin kehtoja eilen netistä ja itku meinasi tulla, kun ajattelin, että pientä sit siinä keinutan <3. Nyt laitoin nettiin ostoilmoituksen vaunuista ja kehdosta.

Kirsi ja 13+1
 
@BlackCat : mulla oli ennen alkionsiirtoa ferritiini 32 ja hg 129 ja lääkäri sanoi että kannattaa syödä koko raskausaika reilusti rautaa ja kaikkea rautapitoisia ruokia. Mahan toimintaan se sit tietysti vaikuttaa mut magnesiumia ja maitohappobakteeria sit lisäksi ni suoli toimii!

@Aallotar19 : harmi kun vielä sulla vuotaa, mut hyvä et saat nyt levätä! Ja toisaalta, mun lääkäri sanoi että se, että hematooma vuotaa voi edesauttaa sitä ettei tulehdusta pääse syntymään! Mulla ei oo vuotanut ja pelottaa kyllä että no siellä nyt joku tulehdus myllää ja kokoajan mietin että väheneekö mulla oireet entisestään... Et onko pikkuinen vielä elossa... Vielä 3 viikkoa ultraan! Mietin myös menisinkö yksityisellä käymään.
 
@Domi Ihan pikkuisen olen jälkijunassa, mutta Sydämelliset Onnittelut pikku poitsusta:love::love::love: Touvottavasti kaikki on jo hyvin ja elämä pikkuisen kanssa alkanut rullaamaan!
Teillä oli myös melkoisen vaiherikas synnytys:( meillä ei myöskään mennyt mikään putkeen. Vedet meni ittekseen, sen jälkeen mikään ei mennytkään. Mutta onneksi vauva-arki ja kipujen vähentyminen on jo kullannut muistoja jossain määrin :)
 
Minusta tuntuu, etta vauva taitaa kiertaa ympari tuolla kohdussa. Kun joinakin paivina liikkeet tuntuvat vain tuolla alla ja sitten kyljessa, jos makaan kyljellani; ja toisina paivina sitten myos keskivatsassa. Eli eka vaihtoehto ehka olisikin sita, etta vauva on raivotarjonnassa ja potkinut selkapuolelle, ja siksi eivat ne potkut tunnu? Ja sitten taas avosuisessa tarjonnassa, kun potkii keskivatsaan? Tama vaihtelu on nyt uutta viime viikosta, ja ekalla kerralla, kun mahapotkut loppuivat, ryntasin siis sinne sairaalaan, ja vauva oli kunnossa (siis viime maannantaina). Taman vuoksi en nyt taas olisi potkujen erilaisuuden vuoksi mielellaan taas ryntaamassa, kun jotenkin sama juttu taas. Vaihtelua siis on. Olisi tietty kivaa, jos vauva potkisi selkeästi kylkiluihin, mutta sellaista en ole huomannut.

31+1
 
Olin ruokaneuvonnassa ja pää ihan pyörällä. Pitää nyt alkaa laskemaan hiilareita! Ja kaiken huipuksi olen kasvissyöjä ja siellä ei ollut edes ohjeita korvikkeiden pitoisuuksista ja pitää itse etsiä kaikki. Mua ihan itkettää tämä. Koko syöminen on muutenki ihan hanurista, kun formap. Ja nyt pitää vielä laskea kaikki hiilarit!!! Mutta onhan tämä vakavasti otettava, hoitamattomana kuitenkin selkeä riski vauvalle ja normaalille raskauden etenemiselle. Hyvä puoli on se, etten varmaan liho, jos noudatan noita ohjeita :)
 
Huomenta naiset! Onko täällä kukaan kärsinyt unettomuudesta alkuraskauden aikana? Herään joka yö klo 4.30 pissahätään ja nälkään ja sen jälkeen ei nukuta. Hormonitoiminta ilmeisesti pistää unirytmit ja kaikki muutkin asiat ihan sekaisin. Jos jollakin on vinkkiä parempaan nukkumiseen, olisin siitä kovin kiitollinen.
 
Tosi kurja olo. Eilen tuli illalla verta ja edelleen pyyhkiessä. Soitin päivystykseen ja käskivät tulla jos yltyy. No, ei yltynyt ja tänään soitin neuvolaan ja en pääse sinnekään. Nyt pitää maanantaihin odottaa ja toivoa, että pikkuinen on hengissä .(

Lisäksi lasken hiilareita ja se on masentavaa. Koko raskaus tällaista...

@Aallotar19, minulla on ollut unettomuutta alkuraskauksissa. Olin suosiolla sairaslomalla, se helpotti ja sit meni ohi.
 
Tosi kurja olo. Eilen tuli illalla verta ja edelleen pyyhkiessä. Soitin päivystykseen ja käskivät tulla jos yltyy. No, ei yltynyt ja tänään soitin neuvolaan ja en pääse sinnekään. Nyt pitää maanantaihin odottaa ja toivoa, että pikkuinen on hengissä .(

Lisäksi lasken hiilareita ja se on masentavaa. Koko raskaus tällaista...

@Aallotar19, minulla on ollut unettomuutta alkuraskauksissa. Olin suosiolla sairaslomalla, se helpotti ja sit meni ohi.
@kirsillevauva Onko sulla doppler käytössä? Se voisi auttaa kun haluaa varmistaa, että vauvalla kaikki on hyvin. Millä viikolla olet?
 
@kirsillevauva oisko kyse istukan siirtymisestä ja vuoto johtuisi siitä? Onko olo muuten minkälainen, ei mitään kipuja tai särkyjä? Ettei mitään normaalista poikkeavaa sillä saralla? Kauhea olo varmasti kun noi vuodot on aina silti niin pelottavia vaikka niitä voikin esiintyä syystä jos toisesta ja silti kaikki vauvalla on hyvin.
 
Vastasinkin toisessa ketjussa @kirsillevauva lle että epäilen tota istukkaa kans. Sopis näihin viikkoihin. Jos siellä ultrassakin oli kaikki hyvin, niin nythän se on äärettömän pienenpieni todennäköisyys et menis kesken tai mitään.

ON: täällä hiljaiseloa, ei oikein mitään uutta. Olen superväsynyt aikaisista aamuvuoroista, joita uusi työvuorolista on pullollaan. Mä yritän nyt parhaani mukaan selvitä näistä ja sit otan saikkua kun voimat loppuu.

Vauva ollut ihanan aktiivinen, liikkeet tuntuu tosi hyvin ja vauva temmeltää:love: sydän sulaa kun miettii sitä pientä ihmettä! Mites @Aislinn83 sulla, joko on kovakin rymyäjä sulla siellä?:D

Hiivatulehduksen tosiaan sain ihan riesaksi, neljäs menossa ja huomenna lääkäriin sit sen takia. Jospa sais sen bakteerivaginoosin suljettua pois, mut en usko et tää on sitäkään koska ei se vuoto haise. Ärsyttävää vaan olla kokoajan sillä lääkekuurilla, ja pelottaa et nää tulehdukset vaikuttaa raskauteenkin kohta >_<

Mutta muuten tänne kuuluu hyvää. Tänään oli neuvola ja siellä suositeltiin jo tutustumaan synnytykseen. Nyt jo! :eek: Vielä tuntuu niin utopistiselta! :D

Nyuu ja 22+4
 

Yhteistyössä