~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täällä myös on ollut unettomuutta klo 3.30 jälkeen. Joskus saa unta sen jälkeen ja joskus ei.

Meillä nyt kurja tilanne täällä. Pyysin ylimääräistä neuvolaa kun oireet on vähentyneet. Sydänääniä ei löytynyt joten pyydettiin ultraan seuraavaksi. Sykettä ei löytynyt. Pikkuinen oli kuollut masuun pari viikkoa sitten! Niin suru! Nyt lääkkeellinen tyhjennys ja jospa myöhemmin joskus pääsen taas tälle palstalle... Jospa te muut pääsette rauhallisin mielin loppuun saakka! ❤
 
Olen pahoillani @Lailaa :( hirveää, kun on jo ehtinyt iloita raskaudesta ja sitten se viedään pois :cry: toivottavasti tyhjennys sujuisi ongelmitta ja pääsisitte pian yrittämään uudestaan, vaikka se varmasti tuntuu tässä vaiheessa laihalta lohdulta :(

Mulla on varsin oireetonta, välillä vähän kuvottaa mutta ei kertaakaan ole ollut sellainen olo, että ei pystyisi syömään tai että haluaisi oksentaa. Väsyttää toki mutta se johtuu myös pimeästä vuodenajasta. Mitään vuotoja ei ole ollut ja rinnat on kipeät eli ehkä siellä joku on... vielä reilu viikko ultraan. Varasin kyllä tähän väliin itselleni ylihuomiselle ajan labraan hCG-mittaukseen, haluan tietää ovatko arvot nousseet odotetusti.

Täällä on kai useammallakin kokemusta NIPTistä, olen sitä pohtinut ja toki vielä kysyn siitä klinikaltakin kun käydään ultrassa. Miten olette noin aikataulullisesti sen ottaneet (millä raskausviikoilla) ja kävittekö silti julkisella nt-ultrassa ja seerumiseulassa? Vai otitteko julkiselta pelkän ultran ja jätitte seerumiseulan väliin? Vai tehtiinkö nt-ultrakin yksityisellä? Itseäni kiinnostaisi se siis lähinnä, koska se on selkeästi yhdistelmäseulaa luotettavampi keino kromosomivirheiden löytämiseen/poissulkemiseen. Ikäriski mulla ei ole vielä niin korkea, että pääsisin suoraan julkiselle NIPTiin (olen 33).

Raskausviikkoja tänään 5+5.
 
@Lailaa :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: osanottoni! Aivan kauhea tilanne!! Iso halaus ja jaksamisia tilanteeseen! Toivottavasti tyhjennys sujuu ongelmitta ja pääset toipumaan. :cry::cry:

@Pupuna112 Mun työkaveri otti niptin yksityiseltä mutta käsittääkseni kävi kuitenkin myös ihan normaalit veriseulat ja nt-ultran julkisella. Muistaakseni pitääkö se ottaa viimeistään rv12-13 mutta siitäkin tieto löytyy. Joku raja siinäkin oli mitä ennen ei kannata, oliko rv10 alkaen?
Mä itse sitä mietin ja pohdin, tai mietimme mutta päätin olla ottamatta. Katsotaan saanko katua päätöstä, toivottavasti en, että syntyisi terve vauva. Koin sillon aika raskaaksi tän kaiken jännittämisen ja pelkäämisetn mitä tää raskaus on tuonut tullessaan, mitä tahtoo olla vieläkin vaikka nyt on rv22+1, joten koin etten jaksaisi vielä yhtä pelkäämistä ja jännittämistä. Tietysti se nyt olisi ollut pientä siihen että saa tietää tärkeätä infoa, mutta näillä nyt mennään kuitenkin. :)

@nyuu Kyllä täälä myllerretään jo useasti ja tuntuvasti! :love: Pari päivää oli hiljaisempaa ja kerkesin jo säikähtää ja kuvitella ties mitä mutta oiskohan ollut vaan kääntynyt sellaiseen suuntaan että liikkeet eivät täysin tuntuneet koska nyt tän pvän on taas ahkerasti myllerretty. :):love::love:
Haet vaan saikkua jos et jaksa, sullakin aika raskas työ eikö ja pitkiä päiviä ollu?
Mulla ei vielä hiivaa ole ollut ongelmana mutta raskausihottumaa kyllä, jota hoidettu ja siitä silti jäänyt haalea läntti reiteen. :eek::eek::eek:
 
@Lailaa, otan osaa suruun <3. Minulla on ollut neljä keskenmenoa, joten tiedän, kuinka pahalta sinusta täytyy tuntua. Surkaa surunne ja kun olette valmiit, uuteen yritykseen!

Kiitoksia rohkaisevista sanoista kaikille. Yritän ajatella, että vuoto on istukan siirtymisestä. Laitoin myös nettiin ostoilmoituksen kotidopplerista.
 
@Lailaa suuren suuret pahoitteluni. Kamalaa!!! Tämä on niin ikävää jokaiselle ja itse ajattelen, että varsinkin meille hoitoja läpikäyneille. Voimia suureen suruun ja tsemppiä jatkoon.

@kirsillevauva hyvä, että olet hankkimassa doppleria. Se kyllä rauhoittaa mieltä. Toivottavasti vuodotkin vähenemään päin.

@nyuu ja @Aislinn83 hienoa, että vuokralaiset siellä myllertävät. Se on ihana tunne.
@nyuu nuo hiivatulehdukset on kyllä inha riesa ja niin helpolla raskaus aiheuttaa. Itselläni oli viimeksi ja nyt kop, kop se taitaa olla ainut vaiva jota ei ole vielä tullut.


Vielä palatakseni noihin vauvan liikkeisiin niin itsellä taas välillä pelko persiissä, kun tuntuu olevan niin kovin aktiivinen tapaus ja sitten kun onkin hiljasta niin heti nousee tuntosarvet pystyyn. Vaikka kuinka järki sanoo, että vauvakin lepää ja ei koko ajan voi mennä sata lasissa.

@Aallotar19 itselläni myös unettomuutta alkuraskaudessa. Heräsin aina aamuyöstä eikä uni tullut sen jälkeen millään. Hetken sain hyvin nukuttua ja nyt sitten taas liitoskivut vaivaa.

Tällä hetkellä riesana siis liitoskivut, inha ientulehdus ja jonkinasteinen pahoinvointikin on palannut kuvioihin. Ruokahalua ei oikein ole ja eilen oksensinkin kertaalleen. Luulin, että tämä vaihe olisi ollut jo taaksejäänyttä elämää.

Rv 25+2
 
Käsittämätöntä pompottelua. Soitin maanantaina päivystykseen vuotojen takia. Ohjasivat neuvolaan. No, eilen soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, etten tarvitse uutta pistosta reesustekijän takia (saanut kuukausi sitten). No, tänään vuoto yltyi ja soitin taas päivystykseen. Sanoivat, että pitää tulla pistokselle... Hohhoijakkaa. Ihanaa kuitenkin, ei tarvinnut jonottaa. Kätilö kuunteli vauvan sydänäänet ja antoi pistoksen. Vauva kunnossa <3
 
Käsittämätöntä pompottelua. Soitin maanantaina päivystykseen vuotojen takia. Ohjasivat neuvolaan. No, eilen soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, etten tarvitse uutta pistosta reesustekijän takia (saanut kuukausi sitten). No, tänään vuoto yltyi ja soitin taas päivystykseen. Sanoivat, että pitää tulla pistokselle... Hohhoijakkaa. Ihanaa kuitenkin, ei tarvinnut jonottaa. Kätilö kuunteli vauvan sydänäänet ja antoi pistoksen. Vauva kunnossa <3
@kirsillevauva Ihanaa, että vauva on kunnossa. Ja aikamoista pompottelua!
 
Voi ei, pahoitteluni @Lailaa :cry::cry:

Hyvä, että @kirsillevauva vauvalla on kaikki hyvin vaikka vuoteleekin.

Olen odottanut yli viikon että neuvolasta lääkäri ilmottaudu mitä niiden huonojen hb:n ja ferritiinin kanssa toimitaan. Alkaa ärsyttämään kun viikot vaan vierii lähemmäksi synnytystä ja asia ei etene :mad:

@Mandala Luin raudanpuute sivustolta, että ennenakkaisuus saattaa liittyä raudanpuutokseen. Tiedä sitten onko mitään perää :unsure:

Aloin pohtiman tuota @Mandala ja @Rusakkonen keskustelua tuosta vauvan asennosta ja tuli mieleen, että mistä sen tietää mihin suuntaan kasvot vauvalla on.. Kun ei mulle ainakaan ennen viime synnytystä kukaan sanonu miten päin vauva oli, muutakun pää alaspäin.
Ja nyt pitääkin omiin asentoihin kiinnittää huomiota (y)

Täällä elellään jo rv 32+5 :love:
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Allotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

4.11 ... sairaalalääkäri
5.11 ... sairaalan kätilö
15.11... synnytysvalmennus



kirsillevauva:
4.11 ... neuvola
18.11 ... neuvolalääkäri
12.12 ... rakenneultra

shelterme:
18.11 ... ultra (kasvukontrolli)

Jantzu:
6.11 ... äityispolinkontrolli

Pupuna112:
varhaisultra 6.11.
neuvola 25.11



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Otin @Lailaa pois listalta, kun keskenmeno. En ainakaan huomannut, että keskenmenneitä olisi jätetty listalle? Ja poistin menneitä tapahtumia.

Vuoto on loppunut, olen niin superonnellinen. Ja miehen kanssa menee ihanasti, nyt kun en enää ole väsynyt ja suurentele kaikkea :) On niin kiva katsoa, kun se eläytyy raskauteen <3
 
Voi ei, pahoitteluni @Lailaa :cry::cry:

Hyvä, että @kirsillevauva vauvalla on kaikki hyvin vaikka vuoteleekin.

Olen odottanut yli viikon että neuvolasta lääkäri ilmottaudu mitä niiden huonojen hb:n ja ferritiinin kanssa toimitaan. Alkaa ärsyttämään kun viikot vaan vierii lähemmäksi synnytystä ja asia ei etene :mad:

@Mandala Luin raudanpuute sivustolta, että ennenakkaisuus saattaa liittyä raudanpuutokseen. Tiedä sitten onko mitään perää :unsure:

Aloin pohtiman tuota @Mandala ja @Rusakkonen keskustelua tuosta vauvan asennosta ja tuli mieleen, että mistä sen tietää mihin suuntaan kasvot vauvalla on.. Kun ei mulle ainakaan ennen viime synnytystä kukaan sanonu miten päin vauva oli, muutakun pää alaspäin.
Ja nyt pitääkin omiin asentoihin kiinnittää huomiota (y)

Täällä elellään jo rv 32+5 :love:
Olen siis nyt hankkinut pallon, se saatiin lopulta kuntoon, ja olen silla jo jonkin verran istunuf ja voimistellutkin. Ja kavelya olen lisannyt.

Minulle on kylla alkanut tulla entista voimakkaammin se tunne, etten voi ottaa riskia siihen hapenpuutteeseen, sikali kuin voin asiaa yhtaankaan estaa. Tahan on vaikuttanut, kun olen nyt oppinut tuntemaan pari sellaista tapausta paremmin, joissa synnytys pitkittyi ja vauva vammautui vakavasti hapenpuutteen vuoksi. Toinen naista vauvoista ei edes ollut iso. Eli tulen kylla keskustelemaan asian lapi nyt ensi viikolla laakarin ja sen johtavan katilon kanssa. Tuntuu nyt vain, etta en taida uskaltaa ottaa tassa iassa (ja fyysisessa kunnossa yms.; sekin huolettaa, ettei edes sita sykemittaria saatu minulla kunnolla toimimaan, niin siihenkaan ei voisi taysin luottaa synnytyksessa) sita riskia, ettei synnytys etene. En taitaisi voida elaa sen asian kanssa, etten niin sanotusti ‘tehnyt kaikkeani’ tassa iassa ja tilanteessa, mika minulla on. Saa nyt silti ensin nahda, olisiko noilla terveydenhuollon ammattilaisilla mitaan mielipidetta tai neuvoa, kun kukaan muu tahan mennessa ei ole uskaltanut minua neuvoa; aina vastaus vain on, etta ‘it is your decision’, ihan niin kuin maallikko oikeasti osaisi tehda taysin informoidun, faktaperaisen paatoksen ihan tuosta vaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
@BlackCat okei voihan niillä ollakin yhteys (n)

Ja joo eihän sitä vauvan tarjontaa kai tiedäkään kunnes vauvan pää on tulossa, ellei ultrata. Ja ilmeisesti jos on synnytyksen aikana hurjan kovat kivut, olikos se nyt selässä vai missä, niin muistaakseni voisi viitata virhetarjontaan. Eli kannattaa tehdä mitä pystyy jo raskauden aikana ja synnytyksen ollessa päällä, että vauva etsiytyisi hyvään asentoon missä olisi todennäköisempää että syntyisi myös optimaalisemmin.
 
Voi ei, pahoitteluni @Lailaa :cry::cry:

Hyvä, että @kirsillevauva vauvalla on kaikki hyvin vaikka vuoteleekin.

Olen odottanut yli viikon että neuvolasta lääkäri ilmottaudu mitä niiden huonojen hb:n ja ferritiinin kanssa toimitaan. Alkaa ärsyttämään kun viikot vaan vierii lähemmäksi synnytystä ja asia ei etene :mad:

@Mandala Luin raudanpuute sivustolta, että ennenakkaisuus saattaa liittyä raudanpuutokseen. Tiedä sitten onko mitään perää :unsure:

Aloin pohtiman tuota @Mandala ja @Rusakkonen keskustelua tuosta vauvan asennosta ja tuli mieleen, että mistä sen tietää mihin suuntaan kasvot vauvalla on.. Kun ei mulle ainakaan ennen viime synnytystä kukaan sanonu miten päin vauva oli, muutakun pää alaspäin.
Ja nyt pitääkin omiin asentoihin kiinnittää huomiota (y)

Täällä elellään jo rv 32+5 :love:
Koeta soittaa sinne neuvolaan, jos tarvitset reseptin taikka neuvoa esim. rautatablettien aloitukseen, taikka tankkaukseen. Rauta on tarkeaa myos vauvan kasvulle ja sitten talle minun ‘lempiaiheelleni’ eli hapensaannille yleensakin. Ne voivat unohtaa ottaa yhteytta sielta laakarilta/neuvolasta. (Ei ihme muuten, etta kehottavat kavelemaan, ihan sen hapensaanninkin takia - doing, tallaisia oivalluksia tulee, vahan harvoin vaan valitettavasti! :) )

Katselin joitakin Odotusaika-osion ketjuja, etta olisiko siella esim. raudasta jotain. Olihan siella, mutta se oli tyyliin, ‘olen raskaana ja ferritiinini on vain 50, minulla on varmaan raudanpuute’. No hoh hoijaa... :)
 
Viimeksi muokattu:
Otin @Lailaa pois listalta, kun keskenmeno. En ainakaan huomannut, että keskenmenneitä olisi jätetty listalle? Ja poistin menneitä tapahtumia.

Vuoto on loppunut, olen niin superonnellinen. Ja miehen kanssa menee ihanasti, nyt kun en enää ole väsynyt ja suurentele kaikkea :) On niin kiva katsoa, kun se eläytyy raskauteen <3
Hyva kun vuoto lopulta loppui @kirsillevauva! Kivaa myos, jos mies osaa jo elaytya. Meilla oli mies kovin varovainen rakenneultraan asti, pelkasi pettymysta. :) Sitten repaistiin ja ostettiin ne vaunut, ja siita se lahti. :)
 
Niin siis eikö sulle oo määrätty edes lisärautaa @BlackCat ?? Mulle määrättiin heti 100mg/pvä ja suositteli Obsidania kun on yksi parhaiten siedetty. Ei siis tarvi reseptiä siihen.
Mun klinikan lääkärin kanssa juttelin asiasta kun kävin loppuraskauden ultrassa omalla kustannuksella. Hän kertoi tutkimustuloksesta, että jos se 100mg ei riitä arvojen nostoon niin olisi parasta syödä 200mg joka toinen päivä kuin ottaa se 200 joka päivä. Kuulemma maksa ei tykkää jos paljon ottaa ja jotenkin kroppa ja ne arvot olisi paremmin vastaanottavat kun ottaa joka toinen päivä sen 200. Teinkin sitten niin siihen asti kunnes tyttö syntyi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@nyuu ja @Aislinn83 ihanaa lukea teidän myllerryksistä, kun muistan niin hyvin nämä teidän raskauksia edeltäneet mietteet täällä palstalla. Ja nyt on saanut seurata teidän hyvin sujuneita raskauksia, jotka on jo noin pitkällä:love::love::love:

Mä olen nyt 14+4 ja kovasti odottelen että menisi vielä pari kolme viikkoa jos voisi sitten mahaa alkaa tulla ja niitä liikkeitä:love::love::love: Oli jotenkin niin ihanaa kun oltiin pikkureissulla ja sieltä kun tultiin niin kuuntelin heti dopplerilla ja siellä se tuksutti:love: Jotenkin tuli niin ihana fiilis että Wau, olen vieläkin raskaana:rolleyes: Doppleria olen käyttänyt noin kerran viikossa muutamaa erikoistilannetta lukuunottamatta. Ensi viikolla ti toinen neuvola, toivottavasti kaikki sujuu hyvin:rolleyes: Ne seulontatulokset tulivat eilen ja ovat normaalit:rolleyes: Niin ihanaa:rolleyes: Hitsi kun toivon ja rukoilen ja yritän mielessä kuvitella että kaikki jatkuisi hyvin:rolleyes:

Hitsi @Rusakkonen kin jo Niiiiin pitkällä! Muistan sut kun plussasit vaikka en samalla palstalla itse ollutkaan aktiivinen vaan seurailin vain mutta kun sulta tuli usein niin hyviä vinkkejä ja tietoa ja muutenkin hyviä kommentteja:rolleyes:

Rauhaisaa viikkoa kaikille:rolleyes:
 
Kävin eilen siellä hCG-mittauksessa ja se oli raskausviikolla 6+0 26000 eli ihan viitearvoissa viikkoihin nähden :) ehkä maltan nyt paremmin odottaa vielä nämä viisi päivää ennen ultraa. Koko raskaus ei vielä tunnu kovin konkreettiselta kun oireet on niin vähäiset. Yritän kuitenkin olla kauheasti pelkäämättä keskenmenoa tai muitakaan ikävyyksiä koska niitä en voi kuitenkaan pelkäämällä välttää ja toisaalta haluaisin voida nauttia alkuraskaudesta kun nyt vihdoin ensimmäistä kertaa raskaana olen.
 
Hei vain @Rusakkonen ja kaikki muutkin! :) Olen täällä taustalla seuraillut koko ajan, mutta koen niin työlääksi puhelimella kirjoitella :unsure: vertaistukea olen saanut rutkasti pelkästään lukemallakin teidän juttuja, kiitos siis kun jaksatte kirjoitella!(y)

Mutta kuulumisiin, tänään menossa viikot 36+5! En olisi ikipäivänä uskonut alkuvuodesta että näin pitkälle päästään, en tiedä milloin tämän asian ymmärtää oikeasti. Että meille tulee vauva! :love: Noin 3 viikkoa laskettuun aikaan!

Raskaus on mennyt fyysisesti hyvin, vasta tässä loppupuolella on alaselkä alkanut juilia ja hengittäminen alkaa olla työlästä. Tuntuu että kaveri on välillä poikittain mun pallean alla :LOL: vaikka todistetusti on pää alaspäin jo lähtövalmiina, käytiin eilen vielä omalla klinikalla (Dextra) ultrassa, kaikki näytti hyvältä ja syntymäpainoksi veikkaili noin 3,6 kg. Ehkäpä sellaisen saa puskettua ulos ;)

Henkisesti onkin ollut vaikeampaa aikaa kuin olin kuvitellut:unsure: en tiedä miksi stressaan näin paljon kaikkea, miten tullaan pärjäämään vauvan kanssa ja onko nyt kaikki tarpeellinen hankittu ja eihän lakana ole liian ryppyinen ja onhan pinnasängyn ruuvit tarpeeksi kireällä jne jne:oops:

Synnytys on alkanut jännittämään vasta nyt oikeastaan! Toki kipua jännitän mutta enempi sitä että jos vauvalle käy jotain. Esim.hapenpuute mahdollisuutena ahdistaa, ettei sitä huomata ajoissa. Mitenhän sitä pystyisi luottamaan ammattilaisiin siellä sairaalassa sitten.. :coffee:

Ja yksi naurettava stressinaihe vielä, oon jo valmiiksi stressannut että miten osaan olla pojan äiti:unsure::LOL: olin lukenut että icsi-menetelmällä syntyy enemmän tyttöjä ja olin muutenkin aivan varma että tyttö tulee. On nää outoja ajatuksia. :eek:

Ehkä joku jaksoi tämän kaiken lukea, tuli oksennettua lähes 9kk kuulumiset kerralla:whistle:

Tsemppiä kaikille, yritän aktivoitua täällä uudestaan!
 
Viimeksi muokattu:
@Karhurouvanen ihana kuulla sinunkin kuulumisia, pieni sielä kasvaa ja voi hyvin. :love::love::love:Varmasti ihana kuulla dopplerista sykkeen. :love: ihana sana tuo tuksutus. :LOL::LOL: hellyyttävä!
Aika hyvässä muistissa on vielä ne keskustelut, mietteet ja ajatukset hoidon ajoilta, vieläkin kyllä hirvittää ajatella jos tässä jotain sattuu. :unsure::unsure:


Olen yrittänyt tutkia nyt hyviä vaunuja, mekin kun maalla asutaan ja tiet on pääasiassa hiekkateitä jotka voi olla missä kunnossa vaan säästä riippuen, että niitä tulis sitte koiran kanssa tallailtua, että mitkä ois siihen parhaat ja mitä ominaisuuksia tulisi ottaa huomioon. :cool: aikamoinen savotta. :ROFLMAO::ROFLMAO: Sekä ostin kaverilta nyt vaatteita, lämpöpussia jne. että ekat tavarat on nyt hommattu!

Töistä senverta että maaliskuuhun tehdään työsopimus, oishan ne työt siittä jatkunu sitte ellei raskaana olisi mutten jaksa alkaa vääntämään, toisaalta jos nyt alan hankalaksi niin onnistuuko takaisinpaluu sitten mitenkä helposti, rahallisesti siis pärjätään kyllä, ainut mikä harmittaa on se että kerrankin on työ jossa viihtyy, hoitoalalla siis olen. Mutta sitten mietin semmoistakin että äippäloma loppuu 1.6 ja vaihtuu hoitovapaaksi että JOS vauvan tilanne on hyvä ja oma niin kesän aikana vois joskus keikkaa tehdä, siis päivän sielä ja päivän täälä. Tietysti en ala töihin rynnätä ja tuskin edes haluaa / jaksaakaan mutta JOS tilanne antaa myöten. Vähä muistutella itsestään. Kyllähän sitä moni opiskeleekin pienen vauvan kanssa ja en tiedä miten yrittäjillä sitten menee nää asiat. Mietin vaan sitä että onko tuomittavaa ajatella näin? Mutta edelleen en sano että aion tehdä jotenkin, siihen on vielä pitkä matka ja pääasiahan on että vauva syntyisi terveenä, ei se työpaikka nyt ole mikään tärkein vaikka musta pian joku saakin moisen kuvan. Olipa tekstiryöppy. :LOL:

@Anemonee ihana kuulla sun kuulumisia! Sulla alkaa pian maaliviiva häämöttämään! :love::love::love: Mäkin sillon vähä mietin kun saatiin sukupuoli tietää että osaanko olla pojalle äiti, mutta miksei sitä osaisi? Pelottaa jo että osaako olla äiti ylipäänsä. :D:D Siis meinaan vauvan hoitoa jne. mä en vielä mitenkään ole edes lukenut mitään vauvan hoidosta, nyt vasta aloin lukea tosiaan noista rattaista jne ja ekat vaatteet ostin kaverilta.

Ihanaa viikonloppua kaikille, täälä kurja sää, sataa vettä mutta silti kylmä, eli tiet liukkaat. Olin menossa tänään hölkkäämään mutta taidan jättää välistä, huomenna sitte vääntäytyä salille. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu

Yhteistyössä