~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Allotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

15.11... synnytysvalmennus
18.11 sairaalalääkäri
20.11 kätilö



kirsillevauva:
18.11 ... neuvolalääkäri
12.12 ... rakenneultra
30.12. Kela-neuvola

shelterme:
18.11 ... ultra (kasvukontrolli)

Jantzu:

Pupuna112:
neuvola 25.11

Karhurouvanen:
20.11 neuvolalääkäri
11.12. rakenneultra
7.1.20 neuvola



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@Karhurouvanen, meillä on ultrat päivän välein :) Aiotko selvittää sukupuolen? Mulla mies haluaa. Ja, ocd:sta niin se kuuluu maailman kymmenen invalisoimman sairauden piiriin, joten ei kuulosta tosiaan, että sinulla se on, jos ei aiheuta ahdistusta. Mutta tarkennuksena, ettei se välttämättä näy päälle. Itsekin olen suht normaali akateeminen virkamies ja pyörittelen (en onneksi enää, kiitos lääkkeiden ja 8 vuoden terapian!) ihan kauheeta sontaa tuntitolkulla päässäni ;)
 
@Sukkis, saisitko tukea esim yksin- ja yhteishuoltajien liitosta? Niillä on varmaan ryhmiä itsellisille naisille. Samanlaisiin tilanteisiin voi joutua muistakin syistä, jos se lohduttaa. Meilläkin on luovutettu munasolu ja varmaan normioletus on, että omilla soluilla. Saa nähdä, tuleeko kommentteja lapsen ulkonäöstä suhteessa äitiin :) Ja varmaan samantapainen tilanne on muilla kuin "normi"heteroilla, jotka elävät perheenä samansukupuolisen tai muunsukupuolisen kanssa.

@Rusakkonen, saanko kysyä, tuleeko lapselle suomalaisia nimiä?

@BlackCat, vieläkö yhtenä kappaleena?

Mulla selkä oireilee. Tuolilta noustessa pitää tukea selkää, kun sattuu. Ja olen muutenkin ihan mammutin kokoinen jo nyt!

@nyuu, mikä tilanne teillä?
Joo nailla nakymin olisi yksi hyvin suomalainen nimi minun suvustani ja kaksi nimea miehen suvusta. Etunimi ei olisi kummankaan suvusta, se vain jotenkin tuli meille mieleen. :) Joko teilla on mahdollisia nimia? :)

Huomenna on se synnytysvalmennus, jannaa! :) Ja lauantaina saapuvat vaunut/rattaat/lastenistuin autoon, ensisanky ja tarvikkeet - tulee kova urakka koota kaikki! :)

33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Aislinn83
Mulla ois se pelkäämäni sokerirasitus maanantaina aamusta ja tässä totesin että nyt sunnuntai ois ainut pvä ku pääsisin vielä salille tällä vkolla, eli ajoittuisi su iltapvään jalkareenin merkeissä. Paasto on aloitettava klo.20 sillon illalla koska koe alkaa 8.00 ma aamuna. Jostain luin ettei saisi harrastaa liikuntaa edellisenä iltana, mietin pitääkö tää nyt paikkansa vai onko kysyttävä asiaa vielä neuvolasta. Toisaalta eikai ton rasituksen takia tartte mitää valmisteluja tehdä, kai sitä saa elää ihan normaalia elämää siihen saakka? En haluaisi treeniä väliinkään sen takia jättää. Ootteko te muut jotka siinä rasituksessa ollu niin toimineet miten edellisenä päivänä?
 
@Aislinn83 terveyskylän sivuilla lukee että "Hikoilua aiheuttavaa fyysistä rasitusta tulee välttää koetta edeltävänä päivänä." joten en ehkä menis salille kun vielä ajoituis iltaan tuo liikunta. Saat varmasti oikean tuloksen kokeesta niin ei tarvi miettiä vaikuttiko vai ei. Sokerirasitus oli mulle ainaki ihan helppo, ei pahoinvointi/heikotusta, vaikka muuten oksentelinki paljo. Varaat vaan tekemistä niille kahelle tunnille. :)
 
Kiitos vastauksesta @-dino- ! :) Terveyskylän sivuilla kans tohon ohjeeseen törmäsin mutten sitte muualla. Ja kirjotin ylempänä vähä huonosti eli ei ole su ainoa salipvä vaan nyt tänään ja huomenna en pääse.:LOL: Olen kyllä muuten käynyt salilla ja uimassa tällä vkolla.
 
Pitkästä aikaa muistin tulla käymään täällä palstalla ja oli minun kuulumisia taidettu huudellakin. Tämä toisen lapsen odotusaika on ollut niin erilaista ja itse raskaus on jäänyt vähän taka-alalle, kun esikoisen kanssa on arkea ja työelämää pyörittänyt. Ei ole tullut paljoa raskaussovellustakaan vilkuiltua, esikoisen aikaan taas oli kaikki vaiheet tiedossa vauvan kehittymisestä ja muusta :D

Täällä ollaan tosiaan loppumetreillä, mutta vauvalla ei näytä olevan kiire maailmaan. Nyt on menossa 38+3, esikoinen syntyi 38+0. Minulla todettiin raskausdiabetes silloin rv 27 tienoilla sokerirasituksessa kaikkien arvojen mennessä yli. Kotimittauksissa ainoastaan paastoarvon kanssa oli ongelmia, aterian jälkeiset pysyivät rajoissa. No, äitipolille sain lähetteen ja siellä määrättiin metformiinit loppuraskauden ajaksi. Lisäksi oon päivittäin mitannut paastoarvoja ja kerran viikossa kaikkien aterioiden jälkeiset arvot. Lääkitys ja ruokavalio on auttanut ja arvot pysyneet muutamaa ylitystä lukuunottamatta. Positiivista on, että tiukan (herkuttoman) ruokavalion ansiosta paino on noussut koko raskausaikana vain 7 kg.

Radin vuoksi olen ollut äitipolin seurannassa 2-3 viikon välein, siellä on vauvan kasvua seurattu tarkasti. Vauva on kasvanut onneksi keskikäyrän tuntumassa ja tällä viikolla ultrassa painoarvio oli 3400g. Lisäksi istukan toimintaa on myös seurattu, sillä metformiini vaikuttaa siihen etenkin näin loppuraskaudessa. Samasta syystä minulle on varattu käynnistysaika rv 39+3 ja toivon kovasti, että vauva syntyisi ennen sitä ihan itsekseen. Viikko aikaa siis häätää asukas masusta :rolleyes:

Luin teidän kuulumisia monta sivua äsken ja monenlaisia vaiheita on mahtunut mukaan. Kaikille kovasti tsemppiä, jotenkin se aina lämmittää sydäntä, kun näiden hoitojen jälkeen vauva saadaan syliin asti :love:
 
Onko muilla ollut runsasta vetistä vuotoa? Heräsin aamulla ja housut olivat aivan likomärät ja säikähdin perusteellisesti! Soitin päivystykseen. Käskivät laittaa suojan ja siihen paperia päälle. Jos paperi menee likomäräksi, voi olla lapsivettä. JOs kastuu vain pinnalta, vetistä valkovuotoa. Ihan kauhea olo. KOirat olivat sietämättömiä lenkilä, haukkuivat kaikelle ja mionä vaan huusin niille, kun niin hermot kireellä. Onneksi aamulla on lääkäri neuvolassa. Onkohan seillä ultralaitteita, että voi katsoa lapsiveden määrän? Ja älyääkö peruslääkäri koko asiasta mitään? Ihan masentunut olo, en jaksa tehdä mitään.
 
Onko muilla ollut runsasta vetistä vuotoa? Heräsin aamulla ja housut olivat aivan likomärät ja säikähdin perusteellisesti! Soitin päivystykseen. Käskivät laittaa suojan ja siihen paperia päälle. Jos paperi menee likomäräksi, voi olla lapsivettä. JOs kastuu vain pinnalta, vetistä valkovuotoa. Ihan kauhea olo. KOirat olivat sietämättömiä lenkilä, haukkuivat kaikelle ja mionä vaan huusin niille, kun niin hermot kireellä. Onneksi aamulla on lääkäri neuvolassa. Onkohan seillä ultralaitteita, että voi katsoa lapsiveden määrän? Ja älyääkö peruslääkäri koko asiasta mitään? Ihan masentunut olo, en jaksa tehdä mitään.
Voisiko olla vaan hikea ja pissaa? Minulta ainakin valuu joka paiva ulos niita vahitellen... kannattaa kylla tarkistaa, jos koko housut olivat marat epatavallisesti. Voimia!
 
@kirsillevauva no mulla nyt ei oo ihan tolleen, mut vessassa isolla asialla käydessä pari kertaa lorahti kirkasta nestettä emättimestä, et tiesin/tunsin et ei ollu pissaa. Mut sit selvis et kun mulla näitä hiivatulehduksia ollut niin valkovuotoo se vaan oli. Mut tietty tää tuli vaan pari kertaa silloin ja silloinkin ”punnertaessa”, et ei ihan normitilanteessa.

Tsemppiä! En usko että ois mitään vakavaa <3 oletko tänään siis menossa lääkäriin/neuvolaan?
 
Mulla oli lääkärineuvola. Se katsoi ultralla ja lapsivettä oli runsaasti ja lapsi liikkui vilkkaasti. Käski mennä päivystykseen, jos tulee "vettä" uudemman kerran. Paino ei ole noussut eka käynnistä kuin 100 g, mistä olen tosi iloinen ja sokerit hyvin hoitotasapainossa. Painotti hyvän ruokavlion ja liikunnan merkitystä   Selkä kipuilee aika paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ihanaa @kirsillevauva että kaikki on hyvin:love: Luin vasta nyt sun eiliset kuviot, oot varmaan ollu kyllä ihan kauhuissaan! Mutta ihanaa että kaikki on hyvin! Ja pahoittelen huonoa ilmaisuani aiemmin, en tarkoittanut sanoa että pakko-oireinen häiriö näkyisi päällepäin, tarkoitin itseäni kun alkuperäisestä tekstistäni sai ehkä kuvan että kuljen työpaikalla lautanen kädessä gluteenihippusia väistellen sen minkä käsien pesultani kerkeän:p

Mä haluaisin kyllä tietää sukupuolen:rolleyes: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sitten rakenneultrassa voisi sen nähdä:rolleyes: Pääsisi nimiä miettimään ja paremmin sisustamaankin:love:

@Aislinn83 lle tsemppiä sokerirasitukseen!

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa:) On Niiiin Ihanaa olla Raskaana:love::love::love: Koko ajan mulla päässä jyskyttää tämä että Wau, mä olen oikeesti Raskaana, ihan uskomatonta:rolleyes:

Karhurouvanen rv 17+1:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Äh mitä ihmettä. Oon kirjoittanut tänne edellispäivänä, mutta eipä sitä nyt kyllä näy missään :eek:

Yritetäänpä uusiksi :)

@kirsillevauva Yhdessä kasassa edelleen, edellisellä supisteli tosi napakasti koko yön, mutta lämpöpussilla ja panadolilla meni kuitenkin ohi.. Mutta eiköhän ne paikat pikkuhiljaa kypsy..

@Rusakkonen Minähän siis toivon pääseväni siinä n.37 viikolla tositoimiin, sillä nää olot alkaa olee jo niin ikäviä, varsinkin ton taaperon perässä on ihan mahdotonta pysyä :unsure:
Mutta mun toiveistahan tää ei oo kiinni, että kuka tietää vaikka mentäis 40 viikolla asti tai ylikin ja synnytellään samoihin aikoihin :)

Kiva kuulla @Noran sinunkin kuulumisia!

Lisäisikö joku listaan mulle nvola lääkärin 27.11?

Tänään 35+2
 
Kiitos @Karhurouvanen ja @kirsillevauva vastauksista. Edelleen odotan aikaa tutkimuksiin, yritän varmaan huomenna soittaa ja kysyä asiasta kun 1-7 päivän kiireellisyysluokan lähete kuitenkin pitäisi olla kyseessä.

Mitään oikein sopivaa vertaistukea en ole ainakaan vielä löytänyt. Kyselin kesällä Pienperheyhdistyksestä heidän toiminnasta, mutta heidän ryhmään tullaan vasta sitten lapsen kanssa. Simpukan Itsellisten naisten FB-ryhmässä taas on paljon yksin yrittäjiä, mutta siellä yrittäjiä tosiaan laidasta laitaan ja harvalla on näin suuret ongelmat kuin minulla raskaaksi tulemisessa. Osalla myös joku kaveriluovuttaja tai kumppanuusvanhemmusjärjestely taustalla. Ihan en koe kuuluvani tähänkään joukkoon kun monet siellä raskautuu yhden tai parin inseminaation jälkeen eivätkä siten osaa ihan tätä koko lapsettomuuden skaalaa ymmärtää. Sen takia tämä ja luovutusmunasolupalsta ovat kuitenkin tuntuneet enemmän omilta. Nyt sain neuvolasta tiedon kirkon vertaistukiryhmästä yksin odottaville, joka alkaa tammikuun lopussa. Juuri laitoin kyselyä sieltä, et onko se nimenomaan odottajille, kun itsellä la 6.2. Vähän sellainen olo on kyllä, että ei juurikaan ole ketään samassa tilanteessa olevaa, että saan olla uranuurtaja vähän liiankin monella tapaa. Lohdutti kyllä hieman, kun tuossa joitakin viikkoja sitten luin jutun, joka oli tehty yhteistyönä Dextran kanssa. Siinä oli itsellinen nainen joka oli myös päätynyt luovutusmunasolujen käyttöön kun omilla soluilla raskautuminen ei onnistunut. Että on siellä jossain ainakin joku muu jolla on sama tilanne. Ensi viikolla eka aika kaupungin Terapeuttinen vauvaperhetyön terapeutin kanssa. Toivon, että sieltä saisi vähän tukea näihin asioihin. Keskusteltiin kyllä jo neuvolassa, että jos ei tuo tunnu toimivalta niin laitetaan lähete neuvolan psykologille.

Nimiä olen miettinyt mutta koen että lopullisen päätöksen voin tehdä vasta kun tapaan pikkumiehen. Mustakin piti aikoinaan tulla ihan eri niminen kunnes isä totesi syntymän jälkeen, että valittu nimi ei sovi yhtään. Haluan kuitenkin valita nimen, joka toimii hyvin molemmilla kotimaisilla. Ja sit luultavasti kaksi muuta nimeä, yksi isäni suvun puolelta ja yksi äitini suvun puolelta. Nämä ovat jo aika selvät. Kummeja ei tule kun en kuulu kirkkoon enkä aio kastaa lasta.
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Allotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

20.11 kätilö



kirsillevauva:
12.12 ... rakenneultra
30.12. Kela-neuvola

shelterme:

Jantzu:

Pupuna112:
neuvola 25.11

Karhurouvanen:
20.11 neuvolalääkäri
11.12. rakenneultra
7.1.20 neuvola

BlackCat
neuvola 27.11



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@BlackCat, hyvä että paikat pehmenee synnytystä varten :)

@Sukkis, hienoa, että saat tukea ja etsit itsellesi ryhmää :)

Olin eilen kaverin ja sen pikkupojan kanssa syömässä ja poika oli äidilleen ihmetellyt, miksi minulla on niin iso maha <3. Selkä on taas ihan romuna, huomenna töihin, mitenhän selviän. Tänään menen uimaan, jos se siitä vähän vertyisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Eilen sairaalan laakari. Verenpaine oli ensin korkea, koska minulla oli niin kova iskiashermokipu, etten meinannut pystya kavelemaan ja olin kuitenkin joutunut kavelemaan parkkipaikalta koko sairaalan piiiiitkan kaytavan lapi aitiyspuolelle. Tama on uusi vaiva, viikonlopulta. Aikaisemmin raskaudessa oli vasemmalla puolella alaselkaa, pakarassa ja reidessa; nyt vasen on aika hyva ja valtava kipu oikealla puolella. Vauva painaa. :) No, verenpaine otettiin uudelleen ja oli OK, 122/80. Virtsanayte OK. Jouduin aika paljon sairaalassa kavelemaan ja lopulta jouduin ottamaan kuljetuksen osastolta paaovelle, silla en enaa pystynyt kavelemaan. Uskaltaisikohan tasta menna hierojalle ja koska...? Kandeisiko odottaa 37. raskausviikolle, niin vauva olisi varmasti taysiaikainen?

Nyt muuten oli sitten ferritiini alkanut nousta! Oli noussut 24:sta 33:een ottamalla 138mg ekstra-rautaa joka toinen paiva, ja raudan kanssa maidotonta liharuokaa ja C-vitamiinipitoista tuoremehua. Joskus otin myos joka paiva. Otin kaiken raudan kerralla. Hemoglobiini oli hiukan laskenut 132:sta 130:een, mutta toivottavasti ei enteile mitaan uutta laskua. Joka tapauksessa nyt molemmat rauta-arvot siis suht normaalit. Jatkan toki lisaraudan syontia. Kiitos kaikille, jotka neuvoivat minua asiasta taalla! :)

Tyroksiini 2.4, laakari tyytyvainen nykyiseen annostukseen 100 mikrogrammaa paivassa.

Vauvan pulssi noin 150. Vauva on yha paa alaspain ja kasvanut 2100g:sta kahdessa viikossa 2600 grammaan. Istukka-/napanuoravirtailut hyvat ja niin myos lapsiveden maara. Niin hyvin kaikki, etta tama laakari (erikoislaakarin tiimin yksi laakari) oli jopa sita mielta, etta juu annetaan menna vaan tasan tarkkaan laskettuun aikaan ja sitten kaynnistetaan!!! En oikein viela jaksa uskoa tuota...? Han olisi sitten katsastanut minut taas sitten vasta 38. viikolla, neljan viikon jalkeen. Olin tuosta hiukan huolissani, etta mahdanko edes lainkaan enaa laakaria nakemaan. No, ennen kuin ehdin lahtea paikalta, niin se alkuperainen erikoislaakari kaveli huoneen ohi ja huomasi minut (se toinen laakari oli jo lahtenyt). Han sitten muutti vastaanottoaikani neljan viikon paasta kahden viikon paahan ja sanoi seuraavansa tapaustani muutenkin tarkasti. :) Taytyy kai tassa olla sopivan vaikuttunut saamastani huomiosta. :)

Olin muuten tanaan tyohaastattelussa... Oli aika hurjaa menna junalla taman iskiaskivun kanssa (kaikki muut matkat menin ihan pakosta takseilla) ja jouduin jopa ottamaan Panadolia eilen kahdestI ja tanaan olen ottanut kerran. En ole koko raskauden aikana muuten ottanut. Nyt en pystynyt olemaan ilman, ja laakari plus katilot vakuuttuvat Panadolin olevan OK... Jos paasen raskaudestani huolimatta haastattelusta jatkoon (jos en paase, uskoisin itse asiassa, etta raskaus olisi todennakoisesti syyna, koska en voisi aloittaa esim. tammikuussa millaan (toivon toki myohaista aloituspaivaa - toukokuun alkupuolella mies pystyisi ottamaan oman osuutensa jaetusta aitiyslomasta) - olen ollut headhuntereille rehellinen, ja nyt se raskaus muuten myos nakyy jopa tasta luottopuserostani :)), niin seuraavat roundit olisivat 11.12. ja 17.12. Eli jos paasen jatkoon, niin toivottavasti vauvan kalenterissa lukee tulopaivaksi aikaisintaan 18.12... iik! :) Mullahan on laskettu aika 28.12., mutta ultrakone tarjoaa jo 14.12. siksi paivaksi, jolloin vauva olisi kokonsa puolesta ‘valmis’. :)

34+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mulla tuli sokerirasituksen tulokset kantaan ja täysin normaalit ne oli, kukaan ei niitä ei vielä ole neuvolasta katsonut mutta löytäähän noi viitearvot itsekin. Sillai olin tyytyväinen ku olin epäilly et miten kroppani nyt muutenkin tota sokeria suodattaa kun oon aikamoinen sokerihiiri, tosin pyrin liikkumaan suht paljon ja ees syömään suht terveellisesti noin muuten, ja arvot oli tosi tosi hyvät kaikki. Radiinhan nyt en meinaa että voi itse vaikuttaa välttämättä mutta noin yleisesti oli hyvä tieto itelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Maanantaina oli kasvukontrolliultra. Kaikki oli niin kuin pitää. Edelleen siellä sanottiin tytön majailevan ja kasvaa keskikäyrällä, virtaukset hyvät ja lapsiveden määrä normaali. Tämä lri ultraa mut taas 4 vkon päästä. Olis ottanu viiden viikon päähän mut se olis just osunu jouluaattoon. Taas kuulemma kasvukontrolli. Ihanaa, että nyt pidetään huolta. Joulukuun alkuun sain pelkopoli ajan. En pelkää siis itse synnytystä tapahtumana yhtään. Mun pelon aiheet liittyy siihen vähäiseen lapsiveteen, siihen, että viimeksi kun poika syntyi niin kukaan ei kertonut mulle mitään kun poika vaan vietiin kauheeta vauhtia pois kun ei hengittänyt. Kyllä mulle siis jotain mainittiin, että vietiin virvoittelemaan, mut jäi ensisynnyttäjänä jälkeenpäin ikävä olo. Olisin kaivannut enemmän tukea ja selitystä siitä mitä nyt tapahtuu. Muistan vaan sanoneeni miehelleni, että oliko se kuollut. Ja yksi asia liittyy sitten imetykseen ja lisämaitoon. En jaksa koko tarinaa tässä alkaa yksityiskohtaisesti sepustaa, mutta pääpiirteittäin: viimeksi toivoin vauvalle lisämaito,a kun tunsin ettei itsellä nouse vielä riittävästi ja vauvan verensokerit vaan tippui ja tippui. Jäi tosi paska maku kun yökkö tuli meidän huoneeseen syöttäen jonkun toisen vauvaa tuttipullosta lisämaidolla ja sitten sanoo meille "te ette saa lisämaitoa". Silloin tuli kyllä niin paska olo, että miksi meidän lapsi on huonompi kun tuo sinun sylissäsi oleva. Poika joutuikin sitten teholle verensokerien takia. Ja sieltä kun päästiin takaisin osastolle niin mulle sanottiin tosi ikävään sävyyn, että "ehdoton edellytys osastolle pääsyyn on se, että vauva saa lisämaitoa". Aivan kuin se olisin ollu minä joka siitä on kieltäytyny! Sopersinki sitten itku kurkussa, että sanokaa se osaston kätilöille. Sitten osastolla yks kätilö sanoi mulle, että "kyllä teidän pojalla ne sokerit olisi muutenkin tippunut, ei se lisämaidolla olisi korjaantunut". Ja mistä veestä (anteeksi) hän se voi tietää, mut ei voitu myöntää virhettä. Eli tää on yks iso asia miksi haluan valmiiksi asiasta jutella, jos tilanne mitenkään toistuisi. Haluan, että se painetaan jonnekin kirjoihin ja kansiin, etten halua mun imetyksen vaarantuvan, mutta haluan auttaa lastani kaikin keinoin ja ainut mahdollisuus tuossa on se lisämaito! Tuli kuitenkin suht pitkä juttu, vaikka tästä puuttuu monta pientä nyanssia matkan varrelta. Tyttö on kova jumppaamaan, paljon vilkkaampi kuin veljensä oli. Ostin taas vähän lisää ihania vaaleanpunaisia vaatteita.
Operoin taas kännykällä, joten kommentoin muiden viesteihin vasta koneelta. Se on niin helpompaa.
Mulle vois päivittää listaan, kun joku viitsii
- 2.12 neuvolalääkäri
- 3.12 pelkopoli
- 17.12. ultra (kasvukontrolli)

Rv 28+3
 
@Aislinn83 hyvä että tuli hyviä uutisia! <3

@shelterme ja onnitukset hyvistä uutisista sinnekin! Mut aika kamalalle kuulosti toi sun ja sun esikoisen kohteluo_O mä oisin ainakin ihan superloukkaantunut ja vihainen jos tollein kohdeltais. Hyvä et saat nyt apua noiden pelkojen käsittelyyn ja ehkä vois mennä viesti sairaalaankin perille et ei näin...

ON: mä sain nyt sit saikkua joulukuun puoleenväliin kipujen takia. Nuo aikaiset (klo 3-5 aamuyöllä) aamuvuorot käy liian raskaiks ja tulee hirveet kivut alaselkään ja nivusiin.

Muuten tänne kuuluu hyvää. Vauva temmeltää ja liikkuu ja on aktiivinen:love: käytiin 4D-ultrassa ja oli ihan mahtava kokemus! Siellä nähtiin meidän kaunis tyttömme. Kuulostaa ihan kamalalta, mutta vähän pelkäsin minkä näköinen tyyppi meille tulee kun mies on aika vahvakasvonpiirteinen ja luovuttajasta ei sit tiedetäkään mitään :’) mutta kaunis vauva oli, hirmu suloiset huulet ja muutenkin sirolle näytti. Vaikka pallopäinen hän on, sitä sanottiin jo rakenneultrassa et pyöreäpäinen kaveri:D kaikki oli kunnossa, istukka ok, lapsivettä normimäärä, vauva liikkui ja koko vastasi viikkoja.

Huvitti kun ultraaja sit vaan totes että ”ihan on äitinsä näköinen vauva, kyllä huomaa et oma on!”:D Miehen ilme oli kyllä kuin :eek: -tolla hymiöllä, kun raukka säikähti että mulle tuli paha mieli. Ja päinvastoin, hyvälle tuntu et muut näkee mitä näkee tai et luovuttaja on ollu ihan nappivalinta meille!

Mut eilen oli perheneuvonta neuvolan puolelta. Olin vähän väsynyt ja sensitiivisellä tuulella kun mies lähti ulkomaille ja menin neuvotaan yksin. Kaikki muut oli pariskuntina paitsi minä(n) se harmitti, mut sit esittelykierros oli että ”mitä luulette vauvanne perineen sinulta ja mitä isältä”(n) tästä sit tuli jotenkin tosi paha mieli, kun muut pariskunnat siinä sit luetteli että ”äitinsä silmät ja isänsä temperamentti” jne, ja ite siinä mietin et mitähän tähän nyt sit vastais diplomaattisesti.

Nyuu ja rv27
 
@Aislinn83 hyvä että tuli hyviä uutisia! <3

@shelterme ja onnitukset hyvistä uutisista sinnekin! Mut aika kamalalle kuulosti toi sun ja sun esikoisen kohteluo_O mä oisin ainakin ihan superloukkaantunut ja vihainen jos tollein kohdeltais. Hyvä et saat nyt apua noiden pelkojen käsittelyyn ja ehkä vois mennä viesti sairaalaankin perille et ei näin...

ON: mä sain nyt sit saikkua joulukuun puoleenväliin kipujen takia. Nuo aikaiset (klo 3-5 aamuyöllä) aamuvuorot käy liian raskaiks ja tulee hirveet kivut alaselkään ja nivusiin.

Muuten tänne kuuluu hyvää. Vauva temmeltää ja liikkuu ja on aktiivinen:love: käytiin 4D-ultrassa ja oli ihan mahtava kokemus! Siellä nähtiin meidän kaunis tyttömme. Kuulostaa ihan kamalalta, mutta vähän pelkäsin minkä näköinen tyyppi meille tulee kun mies on aika vahvakasvonpiirteinen ja luovuttajasta ei sit tiedetäkään mitään :’) mutta kaunis vauva oli, hirmu suloiset huulet ja muutenkin sirolle näytti. Vaikka pallopäinen hän on, sitä sanottiin jo rakenneultrassa et pyöreäpäinen kaveri:D kaikki oli kunnossa, istukka ok, lapsivettä normimäärä, vauva liikkui ja koko vastasi viikkoja.

Huvitti kun ultraaja sit vaan totes että ”ihan on äitinsä näköinen vauva, kyllä huomaa et oma on!”:D Miehen ilme oli kyllä kuin :eek: -tolla hymiöllä, kun raukka säikähti että mulle tuli paha mieli. Ja päinvastoin, hyvälle tuntu et muut näkee mitä näkee tai et luovuttaja on ollu ihan nappivalinta meille!

Mut eilen oli perheneuvonta neuvolan puolelta. Olin vähän väsynyt ja sensitiivisellä tuulella kun mies lähti ulkomaille ja menin neuvotaan yksin. Kaikki muut oli pariskuntina paitsi minä(n) se harmitti, mut sit esittelykierros oli että ”mitä luulette vauvanne perineen sinulta ja mitä isältä”(n) tästä sit tuli jotenkin tosi paha mieli, kun muut pariskunnat siinä sit luetteli että ”äitinsä silmät ja isänsä temperamentti” jne, ja ite siinä mietin et mitähän tähän nyt sit vastais diplomaattisesti.

Nyuu ja rv27
Arrgh, osaankohan pitää hermot kylmänä ja kielen kurissa jos perheneuvonnassa tulee jotain tuollaista.. :mad: Etenkin jos vähän huono päivä. Voin just kuvitella miten kyyneleet silmissä sanoisin suorat sanat ja kävelisin ulos :( Muutenkin ahdistaa mennä sinne yksin mut en kuitenkaan halua kaverin kanssa mennä.

Hyvä että sait saikkua!
 
Moikka,
Kurkistelen varovaisesti tähän ryhmään. Tänään tein positiivisen raskaustesti 1ivf+icsin 2.pasista. Hcg oli 152 ja klinikan kätilön mukaan oikein hyvä. Vaadin kyllä saada uusinta verikokeen että näen nouseeko arvo. Tuntuu uskomattomalta, että voisiko meidän yritys viimeinkin tuottaa tulosta mut toisaalta olen ihan varma että jossain kohtaan tää kaatuu johonkin :unsure: Rinnat kipeet ja turvonneet ja järkyttävä väsymys päällä. Odotan pahoinvointia että tulis vähän enempi semmoinen olo että olis raskaana :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä