~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Avasin taas tietsikan ekaa kertaa miljoonaan vuoteen, yritän nyt päästä kommaamaan kaikille joille meinasinkin, mutta tää on aina vähän tämmöstä, et joku sitten unohtuu välistä :')

@odotuksenodotus ei tuo välttis mitään keskenmenoa meinaa! 6+2 on vika päivä jolloin syke lähtee näkymään, mut voi olla et a)tiedän vauvan sydän lähti sykkimään vasta tuona iltana, tai b)ultralaitteet oli huonot/ultraaja ei saanut sykettä näkyviin. Mitä jos menisit mittauttamaan hcg:n? Siitä näkisi osviittaa ainakin! Kunpa sinne se syke nyt olisi seuraavaan ultraan mennessä ilmaantunut <3

@shelterme siellä jo lähestytään maaliviivaa! Varmasti säikäyttänyt nuo supistukset. Itekin jotenkin aattelin kun meni tuo rv30 rajapyykki rikki, et nyt vauvalla ei ole hengenhätää vaikka syntyiskin, mutta luin pitkän artikkelin keskosista ja totesin että kyllä se vaan onkin aika huono nakki jos vauva näillä viikoilla päättää maailmaan putkahtaa :I Nyt vaan lepoa <3 Mites sulla oli, joko oot äippälomalaisena?

@kirsillevauva Vielä tuun ihan kunnolla onnittelemaan ihanista ultrakuulumisista ja tytöstä. Aikamoinen prinsessakatras teitä siellä sitten <3 Meillä mies on ihan onnessaan kun saa olla täällä naisten keskellä (minä, meidän tyttö ja sitten kissa :D ) niin teillä sitä varsinaista "akkavaltaa" sitten riittääkin vaikka taitaa pienokaisella ja sun nuorimmalla tyttärellä ikäeroa ollakin? :) Miten oot henkisesti jaksellu?

@Karhurouvanen NIIIN ihanaa että teilläkin menee hyvin! Onnea onnea! Itsepäinen kaveri teillekin tulossa sitten, kun ei suostu tuosta noin vaan privaattiosiaan näyttämään "kameralle" :D Oon niin onnellinen et teilläkin kivinen polku kuitenkin toi tulosta :) Mä oon tosi feministi ja en kannata binääristä ajattelua, mut pakko myöntää et mä oon kans tosi epäneutraali ja halusin tietää sukupuolen. Vaikkei sillä ookaan mitään väliä, mut koin et vauvaan kiintyminen ja asioiden suunnittelu on helpompaa kun tietää vauvasta vähän että kukas sieltä on tulossa :) Miten oot muuten voinut?

@Rusakkonen todellakaan ei oo mistään epäonnistumisesta kyse <3 En voi kuin korostaa että voimia sinne. Iso halaus <3

ON: Juu mä sitten kysyin niistä seksivaivoista neuvolassa ja neuvolatäti totes et no semmosta se vaan on :D No, ei auta. Jotenkin sitä ehkä vähän naiivisti kuvittelee et kun masu kasvaa ja raskaus etenee ni jotenkin bylsiminenkin muuttuis helpommaksi! :D

Mulla oli toissapäivänä pienet kauhunhetket, kun en tuntenut vauvan liikkeitä ollenkaan. Meidän pieni on tosi reipas ja touhukas ja kauhea hutina päällä ihan kokoajan, viikon ajan on tuntunut liikkeitä siten, ettei niitä nyt tarvitse edes tunnustella. Mutta tosiaan, toissapäivänä ei mitään. Yöllä jo havahduin vessareissulla ettei masussa tapahtunut mitään, kun aikaisempina öinä on alkanu hirveä kuhina kun oon menny takas sänkyyn. Nyt ei mitään, mut olin niin väsynyt et nukahdin vaan uudelleen. Aamulla sitten totesin että eipä vieläkään mitään, ja kävin juomassa mehua ja jumppaamassa et saisin vauvaan vähän liikettä. Jotain pienenpientä värinää tunsin kun oikein kädellä painoi mutta ei muuta. Soitin sitten naikkarin päivystykseen, jossa sanottiin ettei syytä huoleen ja näillä viikoilla riittää ihan että tuntee muutaman liikkeen PÄIVÄSSÄ O_O Kuuntelin dopplerilla sydänäänet kolmesti sitten sen päivän aikana ja syke löytyi vahvana ja heti. eilen ja tänään sit on touhuttu taas ihan yhtä aktiivisesti kuin ennenkin, että mikä lie lepopäivä vauvalla ollut :)

Mä en muista avauduinko työkuvioista täällä, mut oon nyt ollu saikulla. On tehnyt muuten hyvää kun on saanut ottaa rennosti ja kerätä voimia. Nyt sit ois töihinpaluuta tiedossa, ja vaikka kaikkee vaivaa onkin turvotuksesta liitoskipuihin niin pakko vaan yrittää siihen äippälomaan asti jaksaa, kun mun saikut meni kelan päivärahoille... Ei siinä mitään mutta tajusin sen vasta kun palkka napsahti tilille ja se ei muutamaa kymppiä enempää ollut :/ Varmasti saan sairaslomaa tarpeen mukaan, mut nyt on vähän niin että kuinka niukasti sitä voikaan selvitä... Kelan käsittelyajat sairaspäivärahalle on 8 viikkoa, joten niitä roposia on sitten odoteltavakin. Ei tässä hengenhätää oo, onneks on puoliso joka pitää leivän pöydässä, mut vähän harmittaa kun oisin halunnut ostaa ihmisille kivoja joululahjoja, sit ois vauvankamppeiden hankintaa ja vähän meinasin itteäni hemmotella ennen vauvan syntymää jollain kivalla. Mut nyt menee siihen et tankkaan auton ja käyn ruokakaupassa :D

Nyuu ja rv30
 
@Rusakkonen , kyyneleet nousivat taas kun luin kaunista kirjoitustasi. Ihanaa että saitte hyvästellä rakkaanne rauhassa. Kovasti voimia teille. Uskon että taivaassa hänet saatte tavata.

Halusin vielä jakaa Otto Mannisen kauniin runon:
Hän sinne eeltä lähti
luo siellä odottaa,
on hellä johtotähti
lähemmäs Jumalaa
 
Kiitos kaikille teille ihanat kirjoituksista. Viime paivat ovat olleet vaikeita, kun olemme kiertaneet paikallisia hautausmaita ja valinneet hautausurakoitsijan, kulkuvalineet ja arkun... Pikkuinen valkoinen puuarkku tulee vilkkumaan ruumisauton takaosassa ja me sitten seuraamme urakoitsijan limusiinissa. Loydettiin pappi ja toivottavasti saadaan myos elavaa urku- ja harppumusiikkia. Tassahan menevat seuraavat viikot jarjestelyissa, kun pitaa myos miettia puheet, musiikit, vauvan vaatteet ja tavarat, luettavat tekstit ja tarjoilut. Tama on toisaalta tappavaa, mutta toisaalta kaiken kaiken jarjestely pitaa ihmisen kasassa siihen asti, kun sita jarjestelya on... Haluan muuten lukea hautajaisissa joitain teidan lahettamianne runoja - kiitos!!!

Aika pian huomasimme, ettemme halua haudata vauvaa yksinaan hautausmaan ‘lasten sektioon’, vaikka siellahan tietysti on hauskan nakoisia hautoja nallehautakivineen, ilmapalloineen ja tuuliviireineen, vieri vieressa. Kun emme halua, etta poika on meista erossa. Eli nyt sitten joudumme tekemaan sellaista taas, mita emme todellakaan viela aikoneet tehda - ostamaan meille kaksoishautapaikan, johon poika sitten haudataan ensin meidan allemme. Eipa ollut tallainenkaan suunnitelmissa. Nyt yritammekin saada toimistoista selville, etta missahan niita vapaita paikkoja sitten kullakin hautausmaalla on... Kaupungissamme on 5 hautausmaata, neljalla on tilaa, ja 2-3 olivat sinansa OK ulkonakonsa puolesta. Eli kylla nyt sitten hautausmailla ramppaamista tulee riittamaan, kun kyllahan hautajaiset joskus tammikuussa sentaan pitaisi pitaa, ja siihen mennessa pitaisi se maallinen iaisyyslepopaikka loytya...

Ihmeellista on, etta hautapaikkaa (ja -kivea) lukuunottamatta urakoitsijan palvelut ja arkku saadaan vauvalle perinteisesti ilmaiseksi (muusikot yms. tietenkin taytyy itse jarjestaa). Auttaa toki meita tassa prosessissa.

Varmaan vahitellen siirryn sitten tuonne Luovutetut Munasolut -puolelle, vaikka hiukan tassa on viela epaselvaa, etta miten nyt sitten seuraavaksi. Minulla on seka luovutetuista etta omista munasoluista muodostettuja alkioita jaljella; jommilla kummilla aloitan klinikasta riippuen.

Menetin synnytyksessa noin litran verta, ja hemoglobiini laski 132:sta 105:een. Ferritiini ei onneksi laskenut vaan oli jopa 35. Jatkan rautatablettien syomista, jotta molemmat arvot nousisivat pian. Ja jatkan painon pudotusta (nyt jo 97.4 ilman yritysta - poikamme soi siis kaiken ruokani plus ainakin 8kg alkupainostani!!! Han yritti niin kovasti!!!). Huomasin, etta onneksi makutottumukseni ovat muuttuneet, eivatka erityisen rasvaiset ruoat enaa niin kauheasti houkuta. Alkoholia en voi kayttaa tippaakaan verenohentajien kanssa, joten aika terveellinen joulu tulossa.

IVF-laakarini ovat valmiita tekemaan PAS:in aikaisintaan toisista kuukautisista vuodon loputtua. Siihen mennessa toivottavasti kaikki hormonit ovat vakiintuneet ja ehka tyroksiinin paivittaista maaraa olisi myos saatu laskettua. Sitten, kun tama vuoto on kokonaan loppunut, aletaan siis luomuyritys, ja PAS:iin asti sitten yritetaan luomuna ja toivotaan, etta tarppaa.

Miehen veli sai kaikki vauvatavarat hienosti piilotettua ullakolle. Meilla olisi tilaisuus palauttaa kaikki vaunut ynna muut, ja palautimme viimeisen eran tavarat, jossa olisi ollut 6kk-4v vuode ja siihen tarvikkeet, koska se ei ollut edes viela saapunut, mutta muuten mies ajatteli, etta jos kuitenkin pidettaisiin muut tavarat, eika palautettaisi... Siis pidetaan toivo ylla. Ja menihan niiden tavaroiden hankkimiseen ihan hirveasti aikaa ... joten olisi parempi, etta kaikki ensitarvikkeet olisivat pikkusiskolle tai -veljelle jo valmiina! Toivon ja rukoilen, etta vauvamme saa pikkusisaruksen.

Kaikkia hyvaa talle palstalle, ja toivottavasti nahdaan talla taikka seuraavalla palstalla tulevaisuudessa!

Rusakkonen
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on lääkäri ja fysioterapautti maanantaina. Pyydän lähetteen äitiyspolille näiden selkäkipujen takia. Panadol ei auta mitään ja on jatkuvat kovat kivut. Liikkuminen on vaikeaa. Mies jo kysyi epätoivoisena, eolenko näin kipeä synnytyksen jälkeenkin ja on raukka ihan hämmentynyt minun oloista. JOutuu nosteleen mua sohvalta ja ojenteleen tavaroita, kun kumartaminen sattuu. En usko meneväni töihin enää tammikuussa. Teen istumätyötä ja se on ihan hirveetä.

@Rusakkonen, sydäntä särkee, mitä joudutte käymään läpi. Siunausta sinulle ja miehellesi <3
 
@Aallotar19 juu yöllä kun olin juossut vessaan (kun vuoti niin pulputen) niin pöntöllä sit tunsin ja näin kun valahti valtava hyytymäklöntti pois. Ja pyyhkiessä on tullut sit vähän pienempiä. Lopetin nyt kyllä tukilääkityksen (zumenon ja luge) tänään omin päin.
@odotuksenodotus viittaa keskenmenoon, mutta ehkä tukilääkkeitä jatkaisin. Niin ainakin neuvoo lekurit ennen kun virallisesti kohtu todettu tyhjäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Allotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020





Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
16.12 fysioterapia
30.12. Kela-neuvola

shelterme:
17.12 kasvu-ultra

Jantzu:
17.12 neuvola
8.1 synnytystapa-arvio

Pupuna112:
16.12 niskaturvotus ultra
30.12 sokerirasitus

Karhurouvanen:
11.12. rakenneultra
7.1.20 neuvola

BlackCat


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@odotuksenodotus, poistin sinut listalta pyyntösi mukaisesti. Itse en kuitenkaan lopettaisi tukilääkeitä ennen varmistavaa ultraa, vaikka keskenmenoltahan tuo kuulostaa. Melkoisesta verilöylystä kuitenkin alkiot voivat selvitä!

Kävin uimassa tänään ja eilen. Ainoa hetki, kun ei satu selkään, on uinti. Hetki sen jälkeen on kans siedettävää. Sain hysteerisen itkukohtauksen aamulla, kun en jaksa enää näitä kipouja. Olen nyt syönyt putkeen kolme viikkoa Panadolia, ja se ei auta mitään. Onneksi huomenna on fysioterapia ja lääkäri. Pissanpidätyskyky on mennyt lopullisesti. Eilen kastelin housut kolmeen kertaan :(

Tilasin Raskauskeijulta äippäuimapuvun ja tukivyön. Toivottavasti tulee heti alkuviikosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Miten meni @Sukkis ensimmäinen perhevalmennus? Hyvä että olet saikkua ottanut, kyllä tuossa tilanteessa se tulee ihan oikeaan tarpeeseen(y) Ootkos jo palannut töihin?

Doula kuulostaa ihan kiinnostavalta itsestänikin, tosin mua vähän epäilyttää se kun olen aika herkkä sillai että tuntuu että vaan ”harvojen” ihmisten kanssa olen samalla aaltopituudella vaikka kaikkien kanssa toimeen tulenkin, mutta synnytys on sellainen asia jossa toivoisi sitä samaa aallonpituutta:whistle: Meillä ei mies tule synnytykseen ja äitiäkään en jotenkin haluaisi kun luulen että mulla menis vaan hermo, pari kaveria on jotka olis hyviä mutta mistäs sitä tietää pääseekö ne silloin, mikäli kaikki nyt jatkuu hyvin ja käy niin onnekkaasti että synnyttämään päästään:rolleyes:

Millon se selviää että kerkeääkö sen doulan saamaan? Sä oletkin jo tosiaan noin pitkällä, kohtahan se synnytys on jo ihan lähellä:love:

Mustakin tää raskausaika menee jotenkin ihan toooosi nopeesti, olen nyt 21+0 ja ihan hassua että vuoden vaihteen jälkeen pitää jo pomollekin kertoa:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Miten meni @Sukkis ensimmäinen perhevalmennus? Hyvä että olet saikkua ottanut, kyllä tuossa tilanteessa se tulee ihan oikeaan tarpeeseen(y) Ootkos jo palannut töihin?

Doula kuulostaa ihan kiinnostavalta itsestänikin, tosin mua vähän epäilyttää se kun olen aika herkkä sillai että tuntuu että vaan ”harvojen” ihmisten kanssa olen samalla aaltopituudella vaikka kaikkien kanssa toimeen tulenkin, mutta synnytys on sellainen asia jossa toivoisi sitä samaa aallonpituutta:whistle: Meillä ei mies tule synnytykseen ja äitiäkään en jotenkin haluaisi kun luulen että mulla menis vaan hermo, pari kaveria on jotka olis hyviä mutta mistäs sitä tietää pääseekö ne silloin, mikäli kaikki nyt jatkuu hyvin ja käy niin onnekkaasti että synnyttämään päästään:rolleyes:

Millon se selviää että kerkeääkö sen doulan saamaan? Sä oletkin jo tosiaan noin pitkällä, kohtahan se synnytys on jo ihan lähellä:love:

Mustakin tää raskausaika menee jotenkin ihan toooosi nopeesti, olen nyt 21+0 ja ihan hassua että vuoden vaihteen jälkeen pitää jo pomollekin kertoa:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ihan OK meni eka perhevalmennus, vaikka välillä mua kyllä vähän ärsytti tietyt asiat. Ja kun alkuun piti esitellä itsensä ja missä asuu ja milloin on laskettu aika, niin ne muut naiset jotka olivat tulleet yksin aina tietty muisti mainita, että mies ei nyt tällä kertaa päässyt tulemaan. Tuntui että sillä tavalla korostui se, että mä en mitenkään kommentoinut sitä että olin yksin paikalla. Mut ei tullut yhtään sellainen fiilis, että olisin siinä tarkemmin halunnut kommentoida omaa tilannetta.

Kyllä muakin paljon mietityttää doula ja sitä että kokeeko olevansa tämän henkilön kanssa samalla aaltopituudella. Olin jo päättänyt, etten halua doulaa, mutta kun mietin asiaa tarkemmin ja tajusin että voi tosiaan käydä niin että kukaan kaveri ei pääsekään paikalle, niin ajattelin että on parempi että on edes joku paikalla, joka on ns ”mun puolella” ja joka osaa ajatella rationaalisesti asioita sitten jos en itse enää osaa. Otin siis yhteyttä Folkhälsaniin ja heidän koordinaattori soitti mulle perjantaina ja haastatteli mun tilanteesta ja toiveista. Esittää mun tapauksen heidän kokouksessa maanantaina ja jos ei siellä löydy sopivaa henkilöä niin laittaa tiedustelun heidän sähköpostilistalle. On kuulemma aika ruuhkaista alkuvuodesta mutta sanoi että yrittävät priorisoida yksin olevia. Sanoi, että yrittää palata asiaan viimeistään heti alkuvuodesta, jotta ehtisin tavata mahdollisen doulan ainakin kerran. Folkhälsanin doulat ovat vapaaehtoisia, ja maksetaan vaan 40€ maksu doulan liikkumisesta, joten ymmärrän että voi olla kysyntää kun taas ammattilaisdoulat perivät 400 eurosta ylöspäin. En mä sellaisia summia kuitenkaan ole valmis maksamaan joten jos ei löydy sopivaa niin sit olen ilman.

Selkä vähän parani saikun aikana ja olin sit to ja pe töissä. Meni sit kyllä taas huonompaan suuntaan ja nyt viikonlopun ajan selkä on ollut taas tosi kipeä. Työt onnistuvat niin kauan kun voin pääasiassa seistä, mutta se rajoittaa turhan paljon eikä mulla ole työhuoneessa seisomapöytää (pe oli yksi työhuone vapaana jossa oli seisomapöytä jota käytin, mutta ensi viikolla ei välttämättä ole). Menen huomenna töihin kokeilemaan miten sujuu, mutta epäilen kovasti että pystyn olemaan koko viikon töissä. Nyt jo vähän stressaan miten selkä kestää 4h junamatkan Pohjanmaalle 23.12, jos tilanne ei helpota. Pitänee soittaa neuvolaan ja kysyä särkylääkkeen käytöstä. Nyt olen tosi harvoin ottanut parasetamolia, lähinnä vaan yöllä jos en saa nukuttua. Kotona pärjään muuten ihan hyvin kun välillä pääsee maate ja kun on piikkimatto ja lämmitettävä vehnätyyny helpottamassa kipua. Muualla on hankalampaa.
 
@Aallotar19 juu yöllä kun olin juossut vessaan (kun vuoti niin pulputen) niin pöntöllä sit tunsin ja näin kun valahti valtava hyytymäklöntti pois. Ja pyyhkiessä on tullut sit vähän pienempiä. Lopetin nyt kyllä tukilääkityksen (zumenon ja luge) tänään omin päin.
Sanoisin kans täältä sivusta, vaikken nyt tilannettasi tarkemmin muistakaan, oliko siis lääkkeellinen siirto, montako viikkoa takana jne, että älä nyt missään nimessä lopeta omin päin tukilääkkeitä!! Niin monesti on ollu näitä tapauksia, että tullu vuotoo ihan lorisemalla ja hyytymien kera, ja sitten todettu että joku valtava hematoomahan siellä...ja syke! Heti pikimmiten tarkistukseen, niin tilanteeseen tulee selvyys, ja sitten vasta luvan kanssa lääkkeiden lopetus, jos on aihetta..
Pidän toivon kipinää yllä, että siellä on vielä joku mukana ja hyvissä voimissa (y)
 
@Rusakkonen paljon voimia ja jaksamista suuren surunne keskelle <3

@odotuksenodotus toivottavasti ei olisi keskenmeno kyseessä, pidetään peukkuja sille että sieltä vielä elävä sikiö löytyisi! (y)

@kirsillevauva, toivottavasti saat apua selkäkipuihisi, kuulostaa kurjalta tuo tilanne! Itsekin varasin fyssarille ajan tälle viikolle kun niska-hartiaseutu on jatkuvasti jumissa ja aiheuttaa aika ajoin päänsärkyä jota joudun sitten välillä Panadolilla taltuttamaan.

Meillä oli tänään nt-ultra, pieni oli kovin liikkuvaisella tuulella :) niskaturvotus normaalin rajoissa eikä muutenkaan mitään poikkeavia löydöksiä. Oma olo on noita niska-hartiajumeja lukuun ottamatta ollut varsin hyvä. Näillä näkymin kaikki hyvin siis.

Mulle voi lisätä listalle seuraavat tulevat tapahtumat:
8.1. neuvola
11.2. rakenneultra

lisäksi lasketun ajan voi värittää punaisella koska sukupuoli on jo NIPTin kautta tiedossa :).

Raskausviikkoja tänään 12+4 eli ensimmäinen kolmannes on kohta taputeltu.
 
@odotuksenodotus Olen niin pahoillani, se on aina niin musertavaa kuulla nuo huonot uutiset. Jaksamista teille molemmille.

@Pupuna112 Ihana, että ensimmäinen kolmannes on takana. Henkisesti helpottaa valtavasti kun riskit viikkojen myötä pienenevät.

@kirsillevauva Kurja tuo sun selän tilanne. Toivottavasti löytyisi joku keino, joka helpottaisivat olotilaasi.

ON: onko täällä kokemuksia keskiraskauden pahoinvoinnista? Mulla oli alkuraskaus aika tiukka pahoinvoinnin takia, mutta viikoilla 15-17 oli helpompaa. Nyt alkoi taas ihan järkyttävät pahoinvoinnit ja oksentelut. Paino ei meinaa nousta, mutta onneksi vauva kehittyy ja kasvaa. Sain tänään neuvolan lääkäriltä pahoinvointilääkereseptin, toiv siitä olis apua. Nyt ollaan siis rv19.
 
@odotuksenodotus Olen niin pahoillani, se on aina niin musertavaa kuulla nuo huonot uutiset. Jaksamista teille molemmille.

@Pupuna112 Ihana, että ensimmäinen kolmannes on takana. Henkisesti helpottaa valtavasti kun riskit viikkojen myötä pienenevät.

@kirsillevauva Kurja tuo sun selän tilanne. Toivottavasti löytyisi joku keino, joka helpottaisivat olotilaasi.

ON: onko täällä kokemuksia keskiraskauden pahoinvoinnista? Mulla oli alkuraskaus aika tiukka pahoinvoinnin takia, mutta viikoilla 15-17 oli helpompaa. Nyt alkoi taas ihan järkyttävät pahoinvoinnit ja oksentelut. Paino ei meinaa nousta, mutta onneksi vauva kehittyy ja kasvaa. Sain tänään neuvolan lääkäriltä pahoinvointilääkereseptin, toiv siitä olis apua. Nyt ollaan siis rv19.
Hei @Aallotar19 täällä löytyy kokemusta koko raskauden kestävästä pahoinvoinnista. Ikävä kyllä helpotusta ei ole tullut mistään, lääkkeet ehkä vähän hillitsee. Nyt rv36 ja edelleen päivittäistä yökkimistä, mutta ihan joka päivä ei sentään ruoka tule ulos. Ongelma on siinä että syömistä alkaa jännittää pysyykö vai eikö pysy sisällä. Painoa tullut vaatimattomat viisi ja puoli kiloa tähän mennessä ja tipassakin olen ollut muutamaan otteeseen. Ei kiva, mutta vauva on luojan kiitos kasvanut hyvin. Toivottavasti sinulla kuitenkin pian helpottaa ja ainoa vinkki on syödä pienesti ja usein. Tsemppiä kovasti!
@odotuksenodotus Olen niin pahoillani, se on aina niin musertavaa kuulla nuo huonot uutiset. Jaksamista teille molemmille.

@Pupuna112 Ihana, että ensimmäinen kolmannes on takana. Henkisesti helpottaa valtavasti kun riskit viikkojen myötä pienenevät.

@kirsillevauva Kurja tuo sun selän tilanne. Toivottavasti löytyisi joku keino, joka helpottaisivat olotilaasi.

ON: onko täällä kokemuksia keskiraskauden pahoinvoinnista? Mulla oli alkuraskaus aika tiukka pahoinvoinnin takia, mutta viikoilla 15-17 oli helpompaa. Nyt alkoi taas ihan järkyttävät pahoinvoinnit ja oksentelut. Paino ei meinaa nousta, mutta onneksi vauva kehittyy ja kasvaa. Sain tänään neuvolan lääkäriltä pahoinvointilääkereseptin, toiv siitä olis apua. Nyt ollaan siis rv19.
 
@odotuksenodotus, otan osaa suruunne <3

@Pupuna112, ihania uutisia :)

@Aallotar19 ja @MatildaM, minulla on kanssa ajoittain pahoinvointia, mutta uskon sen johtuvan Panadolista, jota olen syönyt nyt yli kolme viikkoa säännöllisesti. Voimia teille molemmille!!!

Minulla oli lääkäri maanantaina ja sovittiin, että varataan uusi lääkäri 2.1, jolloin nykyinen osasaikku loppuu, ja jäänen siinä vaiheessa kokosaikulle. Fysioteraputti oli todella hyödyllinen! Opetti liikkeitä, kuinka nousta istumasta seisomaan ja sängystä ylös, ja kuinka kääntää kylkea, niin ettei satu. Lisäksi antoi jumppaohjeita ja käski treenata lantionpohjalihaksia, joista selkäkivut yleensä kuulemma johtuvat. Minulla yhteys on selvä, sillä kärsin virtsankarkailusta. Nyt pyrin käymään kolmesti viikossa uimassa, ja teen jumppaa päivittäin. Tänään selkä onkin ollut siedettävä :)

Ihania vauvanvaatteita on tullut, tilasin prinsessalle nettikirppareilta ison sylillisen vaatteita :) Olen niin innostunut ja onnellinen <3

Kirsi ja rv. 20+5
 
Avasin nyt koneen pitkästä pitkästä aikaa joten yritän rustata jotain vastauksia.

@odotuksenodotus olen todella pahoillani, voimia teille tilanteeseen. :(

@nyuu ootko jo palannut töihin takaisin, mitenkä jakselet?

@Pupuna112 onnea nt-ultran tuloksista, ihana kuulla että kaikki on hyvin! :love::love:

@Sukkis toivottavasti saisit itsellesi hyvän doulan jonka kanssa olisi turvallista olla. :) Onko noita perhevalmennuksia useasti?

@kirsillevauva toivottavasti jumppaohjeista olisi hyötyä ja apua, kurjaa tuollaiset selkäkivut. :unsure: helpottaa varmasti ettei töihin tarttisi enää palata!

Tässä oli nopeita vastauksia osalle, teidän kuulumiset olen kyllä tarkkaan aina lukenut mutta kännykällä kommentointi on jotenkin niin vaivalloista. :alien:

Mulle kuuluu ihan hyvää, en tiedä onko välillä jotain liitoskipuja kun tuntuu että on semmosta ihmeellistä epämukavaa tunnetta kävellessä tai jos laittaa vaikka sukkaa jalkaan tai housuja niin jalkojen nostaminen ottaa kipeää sekä jos istuu kauan ja siitä nousee. Mutta oon tainnut noita aiemminkin valitella, tulee ja menee, päivästä riippuen. Vauva liikkuu vaikka tuleekin kuulosteltua sitä tosi tarkkaan joka päivä. Yksityisellä gynellä sillonku kävin se meinas että 10 liikettä per pvä tai 10 liikettä esim. illalla tunnin aikana. Siis pitääkö toi nyt paikkansa tän koko loppuajan vai mitenkä toi liikelaskenta pitää tehdä?

Nyt tuntuu että massu kasvaa hurjaa vauhtia ja painokin noussut, laskin että yhteensä 10kg kieppeillä on painoa tullut lisää.. kai tää ihan normaalia on. :D

Miten te jotka ootte ollu äippälomalla aiemminkin ootte tehnyt verokortin kanssa? Mulle tulee palkka normaalisti siis maaliskuun loppuun saakka ja sitten loppuu työsoppari, äippäloma alkaa 27.1. Pitääkö tilata uusi verokortti vai saako mennä samoilla kun palkasta menny? :unsure:

Listalle voisi lisätä:
- 10.1 neuvola isyydentunnustus
- 21.1 synnytysvalmennus

Aislinn & pussieläin rv30
 
Hei vaan kaikille!
Mä oon Niiin O-N-N-E-L-L-I-N-E-N:love::love::love: Vatsa on vihdoin alkanut hiukan kasvamaan ja viime yönä vessassa käydessä huomasin että Linea negra on ilmestynyt, olin ihan että W-A-U :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ja viime viikkoisen rakenneultran seuraavana päivänä vauvan liikkeet on alkanu tuntumaan, to lähtien joka päivä, erityisesti näyttää olevan että aamulla ja illalla tuntuu muljahtelua ja pikku potkujen tuntuista tömäyttelyä:love::love::love:

On Niin Ihanaa olla Raskaana, eihän tätä meinaa uskoa todeksikaan mutta niin se vaan on!!!

Onnea ja iloa teille kaikille raskauksiinne ja päiväänne ja joulun odotukseen:rolleyes::love::)

Karhut 21+3
 
@nyuu En oo virallisena äippälomalaisena, kun en oo ollut tässä välissä töissä. Pojan kanssa kotona kotihoidon tuella ja nyt syksyn olen opiskellut.

@odotuksenodotus pahoitteiluni! Se on niin väärin, että ensin annetaan ja sitten otetaan. Voimia!

Mulla oli eilen kokokontrolliultra. En nyt oikein jaksa luottaa noihin arvioihin. Nyt oli pompsahtanu paino niin, että saatujen mittojen mukaan tyttö menis +1 käyrällä. Tämä kuulemma vielä ihan hyvä, mutta ei saisi nousta siitä. Yli 1 kg olis tullu painoa 3 vkossa. Gyne sanoi, että nyt vaan tarkkana ruokien suhteen. Itselle ei ole tullut painoa koko raskausaikana ku 1 kg. Mulla on valmiiksi lievä ylipaino. Sf mitta ei ole suuri eikä vatsa muutenkaan mikään jätti-iso niin mietin et mahtaako arvio vähän heittää. Kun esikoinen oli vain 2850 g ja sen vuoksi nyt kontrolloidaankin. Toivottavasti nyt ei mennä ääripäähän. Pelkään, että vauva kasvaa jätti-isoksi. Olen itse lyhyt ja lantio on kapea. Tuo esikkokin meinas jäädä ison päänsä kanssa jumiin niin miten sitten jos tulee yli 4 kiloinen... en missään tapauksessa haluaisi sektiota enkä käynnistystäkään. Olisi ihana päästä kokemaan luomusti alkanut alatiesynnytys. Nyt sitten 7.1 taas kasvu-ultra. Siihen asti saa nyt jännittää ja stressata tätä asiaa. Tytteli edelleen raivotarjonnassa. Kovasti vatsa liikkuu puolelta toiselle ja tuntee, kun hän siellä kääntää kylkeä.
Nyt menossa rv 32+2
 

Yhteistyössä