~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Nuorempana ajattelin, etten voisi koskaan synnyttää, olen siihen liian heikko ja pelkuri. Nyt en ole sitä ehtinyt murehtia kun on muut murheet ajankohtaisempia. Yöllä menkkajuilinta piti hereillä ja koko päivän ollut pientä juilintaa. Ahdistaa ja pelottaa!! Rinnat on turpeat ja superkipeät edelleen. Ultraan vielä 8 päivää, huoh :notworthy:(n)

5+4
 
@Silmu75, miksi et halua synnyttää? Itselläni ollut maailman ihanimmat ja kauneimmat luomusynnytykset. Ei ne kaikki yhtä horroria ole :). Nyt toivoisin synnytystä veteen, jos se vain onnistuu. Muistaakseni minulta on kaikissa synnytyksissä puhkaistu kalvot ja sen jälkeen ei ymmärtääkseni saa olla vedessä. Eka synnytyksessä olin ammeessa avautumisvaiheessa, ja se oli mahtavaa!

@Seesam78, hienoa, että sait uuden mittarin. Ymmärrän kyllä, että suolistosairaus vaikuttaa ajatuksiin synnytyksestä. Oletko puhunut lääkärin kanssa asiasta? Mitä ne suosittelee?

@Ellinoora38, reilu viikko vielä, tsemppiä!!!

Itse lähden huomenna ajamaan esikoista Pohjanmaalle opiskelemaan. Olemme hotellissa yön ja tiistai on vapaapäivä.

Olen vähän harkinnut ylimääräistä ultraa, kun ne vetiset valkovuodot jatkuu ja on ollut supistuksia. Katson, miten selviän palkkapäivän laskuista ja arvioin sitten :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@kirsillevauva En kestä yhtään kipua, pelkään että itselle jää jotain pysyviä vammoja (mulla on mm. aina ollut ongelmia suoliston kanssa eikä paha repeämä ainakaan auttaisi asiaa, en tajua miten kukaan jaksaa olla yli vuorokaudenkin syömättä ja nukkumatta tuskissaan - ja pelkään, että vauvalle käy jotain. Joka tapauksessa haluan kyllä käydä pelkopolilla ja jos on synnytettävä alateitse (siis mikäli se vaikuttaa mahdolliselta), niin en halua miestä mukaan vaan doulan. Jos lääkäri/kätilö on yhtä mieltä jostain asiasta ja minä toista, niin mies olisi taatusti ammattilaisten puolella. Mä taas tarvitsen jonkun pitämään huolta, että mun toiveita kuunnellaan vaikkei niitä välttämättä voidakaan toteuttaa. No, saa mieskin tietty tulla jos tahtoo. :D
 
Hei kaikille. Sivusta tulin kertomaan että meidän vauva on syntynyt suunnitellulla käynnistyksellä. Kaikki meni hyvin, vaikka synnytys oli nopea ja raju. Siinä ei sitten muuta ehtinyt kuin ilokaasua saada kipuihin. Kukaan ei osannut kuvitella miten nopeasti synnytys lähti käyntiin, lääkärin valitsema käynnistystapa piti olla lempeä ja hallittu . Vauva on ihana ja niin täydellinen ♥. Tsemppiä kaikille ihan hirveästi, on ollut mukava käydä lukemassa täällä kuulumisia vaikka olenkin vähän vain stalkkeri ollut. Nyt nautin vuosien odotuksen palkinnosta ♥♥♥
 
@Ellinoora38 Mulla oli alkuraskaudessa tosi rajuja juilintoja alavatsassa, muistuttivat menkkakipua, mutta olivat muistaakseni lyhytkestoisempia. Myös nännit olivat tosi kipeät. Huomenna tulee 26 viikkoa täyteen! :) Mulla raskaus lähti tuoresiirrosta, ja lääkäri varoitteli, että onnistunut kiinnittyminen voi aiheuttaa kipuja. Uskon, että kipuja voi hyvin olla myös alkionsiirron jälkeen, etenkin, jos munasarjat eivät ole täysin palautuneet punktiosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Tää oireiden kyttäys ja testien teko kyllä vaan stressaa enemmän ja jos vois olla ilman niin parempi niin. Täällä onneksi rintoihin on tullut taas turvotusta ja verisuonia näkyviin. Kuten täällä on puhuttu oireet voi vaihdella ei pitäis heti säikähtää mutta ei sille mitään voi.
Minäkin pelkäsin synnytystä esikoista odottaessa ja aina kun oli sektion uhkaa niin salaa iloitsin mielessäni, mutta lopulta syntyi kuitenkin alakautta ja onneksi niin, kaikki meni hyvin ja ajattelin heti että voisin tulla synnyttämään koska tahansa uudestaan. Varmasti sektiokin voi mennä hyvin mutta ei alakautta synnytyskään mikään kauhea ole.
 
Kyllä oireet kummasti vaihtelee täälläkin. Tässä on ollut monta päivää jo ihan hyvä olo, eilen oli taas puoli päivää tosi huono olo ja rinnat kamalan kipeät. Että kai kaikki on kunnossa. :)

Mulle pitäis tulla se kutsu ultraan (on siis Lahdessa kun neuvola Heinolassa) ja neuvottiin soittamaan, ellei sitä kuulu viikon sisällä. Tämä siis torstain neuvolassa, mutta kun on tämä loppiainenkin välissä, niin saa nähdä tuleeko se ajoissa. Kun en tajunnut kysyä edes minne mun pitäis soittaa, äitiyspolille vai sinne naistentautien puolelle, missä kävin kontrolliultrassa. Eikä sieltä kukaan vastaa, soittavat takaisin kun olen töissä ja puhelin pukukaapissa. En tajua miksei kaikkia asioita voi hoitaa netin kautta silloin kun on sopiva hetki!
 
@MatildaM Onnea vauvasta :love: Olisihan se niin ihmeellistä jos sen vauvan joskus syliin asti saisi

@kiia-s Sanopa muuta. Mä odottelin eilen keskenmenovuotoa koko päivän kun oli niin menkkakipee olo yön ja päivän. Tänään paljon parempi tunne vatsassa ja sitä myötä myös mieli. Vaikka iteki tietää, että kaikki tuntemukset voi olla normaaleja ja ne voi vaihdella niin kyllä sitä vaan pelästyy, jos joku olossa muuttuu. Tuntuu että kunpa pari viikkoa pääsis ajassa eteenpäin, niin olis jo jotenkin rauhallisempi olo mutta mahtaako olla vielä sittenkään :p
 
@Ellinoora38 nojoo aina ajattelen et voi kun sais vaan nukkua ekaanultraan asti tää alku on niin piinaavaa, vaikka totta jatkossakin pelkää kaikkea, mutta ehkä kuitenki nämä ekat viikot on ne pahimmat.
Niin ja hyvä että kivut meni ohi eiköhän oo normaaleja kasvukipuja :)
Minä oon huomannu että jos on puristavat housut tai vessahätä niin sillon alkaa tuntua kipuja.
 
Viimeksi muokattu:
@MatildaM onnea onnea <3

@Silmu75 mulla taas on kauhee pelko sektiosta ja siihen joutumisesta! Kun hoitoalkuinen ja lahjasolu niin haluaisin että synnytys edes sujuisi ”luonnollisesti”. Ja sit sektion jälkeen imetyksenkin onnistuminen on haastavampaa. Mut eihän sille mitään voi ja vauvan terveys edellä, mut toiveena ois alatiesynnytys! En oo kipua osannu oikein pelätä koskaan, kyllä synnytyksistä on muutkin selvinny niin miksei mekin:D

ON: mulla ei mitään ihmeellistä. Vointi ollu ihan jepa, vauva monottaa kylkeen. Pikkuhiljaa alkaa vasta konkretisoitumaan että vauva on tulossa ja ei enää kauaa kun meillä on ikioma pieni prinsessa:love: vähän supistuskipuja ollut tänään kun rankkoja työpäiviä takana. Aion nyt pyytää saikkua koska selkeesti tää työ rasittaa, ja yks asiakas löi mua kylkeenkin tossa muutama päivä sitten:devil:o_O en enää hetkeäkään jaksais olla täällä asiakkaiden monotettavana, en fyysisesti enkä verbaalisesti:D

Nyuu ja rv33
 
Miljoonasti Onnea Teille kaikille plussanneille, tietäjän on Huima määrä:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Onnea ja rautaisia hermoja!

Niin Ihanaaaaaa @nyuu ja @Aislinn83 :love: Ootte jo ihan Superrrepitkällä, ihan oikeesti ihan lähellä synnytystä:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Just ajattelin tossa pari viikkoa sitten että kohtahan teillä alkaa äitiysloma niin sitten juuri Aislinn puhukin siitä:rolleyes: Niin ihanaa ja jotenkin musta niin jännääkin:D
Hassua kun mulla on synnytysvalmennus myös tän kuun lopussa, siis samoihin aikoihin Aislinnin kanssa:)


Ihanasti kuvasit @kirsillevauva noita synnytyskokemuksiasi:love:

Mulla ei edelleenkään ole oikeen mahaa, nyt on 24+1, millonhan se tulee se masukka. Muutenkaan ei oikein ole vaivoja tai oireita, potkuista onneksi tuntee että on raskaana ja kaikki toivottavasti hyvin:rolleyes: Huomenna mulla on Kela-neuvola ja 3D-ultran varasin ensi viikolle, jospa siellä se sukupuoli selviäisi:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ihanaa viikkoa Kaikille:rolleyes:
 
Heippa hei ja anteeksi radiohiljaisuus :oops:

Onnea plussanneille, erityisesti sinulle @Wintersun :love: Hienoa että viimein olet tällä puolella :)

Meille syntyi poika 19.12. :love: ja arki onkin ollut aika hektistä kahden pikkuisen kanssa.
Synnytys oli ihan horrorstory verrattuna ensimmäiseen. Olen ollut synnärillä 04.00 ja 08.00 olin 9 cm auki, mutta siihen se sitten pysähtyi. Vauva oli väärässä tarjonnassa ja ei painanut kohdunsuuta, joten en auennut kokonaan millään, vaikka ponnistuksen tarve (ja lupa ponnistaa ja myötäillä supistusta) oli klo 11.00 alkaen. 6h turhaa ponnistelua oksitosiinin avulla oli ihan hirveää :cry: Lopulta iltapäivällä 17 jälkeen tehtiin vauvan sydänäänten romahteluiden vuoksi päätös sektiosta. Tunsin kipua leikkauksessa ja lopulta minut nukutettiin. Onneksi vauvalla oli kaikki heti hyvin vaikka syntyi napanuora kietoutuneena kaulan ympärille ja minäkin olen suurinpiirtein sinut tapahtumien kanssa..
Nyt on vaan tosi hankalaa kun ei saa nostaa vauvaa painavampaa, joten esikoisen hoitaminen on valtavan haastavaa :(
 
@BlackCat onnea vauvasta. Olipa sulla rupeama ennenkuin sait pikkuisen syliin. Toipumista ja ihanaa vauvantuoksuista arkea!
Itsellä myös jännittäny ettei vaan joutuisi sektioon juuri tuon nostorajoituksen vuoksi. Hankalaa sitten esikoisen kanssa. Tänään oli lri synnärillä. Oli aika yllättäväkin käynti. Vauva ei tosiaankaan ole iso, mittavirhe viime kerralla, ihan niin kuin epäilinkin. Korkeintaan keskikäyrän tuntumassa menee kasvu. Mutta se mikä yllätti niin luultavammin tämäkin tullaan käynnistämään. Mulla on eka synnytys ollu melkein syöksysynnytys. Ponnistusvaihekin vain 10 min, mikä tosi vähän ensisynnyttäjälle. Ei taideta uskaltaa antaa itsellään käynnistyä ku meiltä ajaa synnärille vähintään tunnin. 23 pv on uus aika ja päätetään sitten siitä käynnistyksestä. Ohjeena on nyt lähteä heti, jos supistelee. Toivotaan et pysyis siellä nyt reilu 2 vkoa etten vaan synnytä kesken automatkan! Kanava oli jo pehmennyt ja lyhentynyt. En ole osannut tällaista miettiä, kun kukaan ei ole sanallakaan asiasta vihjannut. Itse en osaa mieltää edellisen synnytyksen olleen nopea, kun käynnistäminen kesti niin kauan. Ja kun supistuksia saatiin aina aikaan, mutta ne välillä hiipui. Mutta tietysti aika lasketaan siitä, kun synnytys on aktiivisesti ollut käynnissä niin kai se aika pikainen on ollut. Ja toisen sanotaan tulevan vielä nopeammin. Haaveilin luomusti alkavasta synnytyksestä mutta jos nyt pitää valita käynnistys tai iso riski siitä ehtiikö sairaalaan niin tottakai olen käynnistyksen kannalla. Hassua ajatella, että meillä voi olla vauva kolmen viikon sisällä.
Rv 35+1
 
Oi tuo loppuraskaus on ihanasti jännää aikaa vaikka sillonki voi tuntua et aika matelee eikä vauva synny koskaan, mutta aika kai kulta muistot ja mä vaan niin kaipaan tota aikaa. Vaikka alussa minun maha meni sillon yläkäyrillä niin se kasvu sit tasottu ja en koskaan kokenu että se ois ollu tiellä. Nyt tullu taas vähån luottavaisempi olo tästä raskaudesta nii ihana muistella esikoisen raskausaikaa :D

Tajusin tänään et mullahan on pieniä raskausoireita :LOL: makean syömisestä tulee pahamaku suuhun ja yökkäilen helposti jos suussa on jotain esimerkiksi liikaa hammastahnaa, aamulla jopa tuli ulos vatsahappoja hampaita harjatessa, ja oon ilonen:ROFLMAO: tästä päivästö jos viel kunnial pääsee niin on ylitetty kaikki ne päivät milloin edeöliset on menny kesken..
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019 (???)
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Puhalluskukka




Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
22.1.20 äitiysfyssari
11.2 neuvola
3.4 sairaalakopntrolli radin takia

shelterme:

Jantzu:
8.1 synnytystapa-arvio

Pupuna112:
8.1. neuvola
11.2 rakenneultra

Karhurouvanen:


Aislinn83

10.1. neuvola ja isyyden tunnustaminen
21.1. synnytysvalmennus

Ellinoora38
14.1. varhaisultra
23.1. neuvola

Silmu75
20.1. nt-ultra
21.1 sokerirasitus


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@MatildaM ja @BlackCat onnea pienokaisista :) Aika erilaiset synnytykset teillä. @MatildaM, en tiedä, mitä on tapahtunut, mutta et ollut tällä listalla. JOs haluat, voin lisätä tietosi, jos annat ne?

@kiia-s ja @Wintersun, antakaa vaan tiedot, kun lisään teidät :) Ja onnea matkaan!

@nyuu, sun työ kuulostaa ihan kauhean raskaalta! Pidätkö siitä kuitenkin? Hyvä hakea saikkua, jos olet ihan poikki. Ja ihanan pitkällä olet jo <3

@Karhurouvanen, mitä neuvolassa?

Itse kävin viemässä esikoisen (20-v) opiskelupaikkakunnalle Etelä-Pohjanmaalle. Ajoin aamusta 360 km ja oli ihan kauhea ajosää ja meni viisi tuntia. Kotona menin heti nukkumaan. Vauva potkiskeli matkalla :) Luulin olevani ihan maassa, kun nuori muuttaa pois, mutta onhan tämä kuitenkin aika hienoa, että lapset menee elämässä eteenpäin :)
 
Onnea vauvoista @MatildaM ja @BlackCat :)

Toivottavasti pääset @nyuu sairaslomalle äitiysloman alkuun asti, ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan väkivaltaa työssään ja kaikkein vähiten raskaana olevan. Ajatella, että parin kuukauden päästä teilläkin on jo vauva sylissä :love:

Meillä oli toka neuvola tänään, sydänäänet puksutti tasaisesti kun dopplerilla kuunneltiin. Kaikki muutenkin kunnossa ja paino pysynyt toistaiseksi samana kuin ennen raskautta (y) maha on silti kasvanut niin, ettei tavalliset housut mene enää kiinni ja olen siirtynyt suosiolla äitiyshousuihin.

Seuraavaksi ohjelmassa on
29.1. neuvolalääkäri
11.2. rakenneultra
3.3. neuvola (todistus Kelaan)

Raskausviikkoja tänään 15+6 eli toinen kolmannes jo hyvässä vauhdissa. Joululomalla saatiin jo vähän vauvan huonetta sisustettua ja ostettiin mm. kantoreppu käytettynä. Sain joululahjaksi lahjakortin Bebesille ja ajattelin käydä siellä vähän myöhemmin keväällä imetysliivejä katsomassa. Saa nähdä, kuinka paljon tätä vauvatavaraa ehtii kertyä ennen kesää ja kuinka suuri osa siitä on lopulta edes hyödyllistä :D
 
Onnea @BlackCat ja @MatildaM vauvoista!
Kävin tänään rakenneultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä! Vauvan lukemat on viikkojen mukaiset ja kovin liikkuvainen yksilö siellä tuntuu olevan. Selvisi myös, että meille on tulossa pikkuinen tyttö❤. Ultran jälkeen ollaan vaan oltu vauvakuplassa. Ehkäpä tällä kertaa onnistutaan ja saadaan elävä vauva syliin asti. Jos joku päivittää listaa, mun kohdalle voi päivittää punaisella värillä. Seuraavaksi Kela-neuvola 22.1.
 
Munkin piti kommentoida tota @nyuu n työtä. Kauhea mikä toi tollanen työ on:eek: Kuka hullu tönii näkyvästi raskaana olevaa naista:eek: Olin jotenkin kuvitellut että jos olet jossain hotellissa töissä mutta etpä kai taida ollakaan, ei kai siellä noin kauheita asiakkaita oleo_O Todellakin tarvitset saikkua jo noiden työolojen takia, siitähän sitten ihan kohta jo pyrähdät äitiyslomalle:love:

@kirsillevauva Varmaan haikeaa kun lapset lähtee pesästä mutta teillä on onneksi uusi pesäläinen ihan pian tuloillaan:love:
:love::love: Tää on Niin Mahtavaa tää liikkeiden tunteminen, musta tuntuu että niitä tuntuu melkeinpä koko ajan tai ainakin säännöllisesti pitkin päivää:love::love::love:

Kiitos kysymästä meillä meni neuvola hyvin, kaikki on hyvin:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Olen Niin Iloinen:rolleyes: RR normaali 134/73, painonnousu on sopiva, hb 125, kohdunpohjan korkeus keskikäyrällä, 20,5 cm ja sikiön sydänäänet normaalit:love::love::love: Vatsan kasvamattomuudesta tuumas vaan että onkohan kohtu taaksepäin kallellaan. Pissanäytettä en saanut annettua kun vähän unohdin sen, ens kerralla sitten. Ihana hoitsukka laitto mulle lähetteen toksoplasmoositestiin kun olen vähän pelkääväinen näissä ruoka-asioissa ja pari kertaa olen epähuomiossa syönyt vähän punertavaa lihaa ja se on mua mietityttänyt. Toivottavasti sekin olisi normaali tulos, toivon niin(y)

@Pupuna112 Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista:rolleyes: On se niin ihanaa tämä vauvatavaroiden hankinta:love: Täälläkin on hankittu jo aika paljon kaikkea, verhoja varten haluaisin tietää sukupuolen vielä:love:

————————
Listaa jos joku tai @kirsillevauva :Dpäivittelee niin mulle voisi lisätä:

- 3/4D-ultra ke 15.1.
- Synnytysvalmennus 22.1 & 28.1.
- Sokerirasitus 4.2.
—————————————

Karhut 24+3:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Onnea vauvoista @MatildaM ja @BlackCat ! :love: Ja hienoja ultrakuulumisia @Aallotar19 . Kiva myös lukea että muilla menee hyvin ja onnea matkaan uusille plussanneille :love:

Itsellä oli tänään neuvolalääkäri. Ja tänään siis 35+6. Sf-mitta asettui nyt lähemmäksi keskikäyrää kuin aikaisemmin, mut lääkäri kommentoi että hänellä onkin se yleensä tosi tiukka joten varmaan ensi viikolla neuvolassa sijoittuu taas yläkäyrälle. Verenpaineet ovat pysyneet hyvänä, jopa laskeneet, tänään 100/75. Olen aika tiuhaan nyt mitannut verenpainetta kun on ollut melko useasti päänsärkyä. Taitaa päänsärky liittyä kuitenkin lähinnä nenän tukkoisuutta eikä raskausmyrkytykseen, mitä olen pelännyt. Tukkoisuuteen lääkäri kirjoitti nyt kortisonisuihkeen, toivottavasti helpottaisi oloa. Hb on hyvä (127) mut ferritiini edelleen melko matala (20). On vaan raudansyönti hankalaa kun vatsa menee nyt siitä sekaisin, olen ottanut tabletin vain joka toinen tai kolmas päivä. Painoa tullut aika paljon lisää, ei kuitenkaan vissiin liikaa, itseä vaan ahdistaa. Unohdin kans virtsan tarkistaminen tänään mut toisaalta jätin taas eilen labraan virtsanäytteen kun viimeiset pari viikkoa on ollut pientä epäpuhtautta virtsassa ja leukosyytit koholla. Kolme viikkoa putkeen siis otettu nyt virtsanäyte. Viimeisimmät viljelytulokset puuttuivat vielä aamulla mut leukosyytit eivät olleet enää koholla. Muita oireita ei ole joten lääkäri sanoi vaan että ei lähdetä hoitamaan ellei epäpuhtaus ole lisääntynyt. Kohdunsuu oli palpoidessa vielä epäkypsä, joten ei viitteitä että mitään olisi tapahtumassa lähiaikoina. Pieni tönötti edelleen perätilassa, kuten arvelinkin, joten kääntöyritys on nyt edessä. Sit pitää miettiä mitä sen jälkeen jos kääntöyritys ei onnistu. Luultavasti pyydän että tehdään synnytystapaarvio ennen kuin teen päätöksen perätilasynnytyksestä tai suunnitellusta sektiosta. Lapsen painoarviota ei nyt tehty kun tulossa kääntöyritys.

Muuten olo on ollut kohtalaisen hyvä vaikka välillä onkin jo aika tukalaa ison vatsan kanssa. Yläselkä on edelleen kipeä, päätin kokeilla vielä kiropraktikkoa. Eilen kävin ekan kerran ja ainakin vielä yksi käynti ensi viikolla. Joku kestokramppi siellä vissiin on joka johtunee muuttuneesta ryhdistä ja painopisteestä. Eilen päivällä tuli myös yhtäkkiä tosi kovaa nivuskipua molemminpuolisesti, joka säteili reisiin. SN meinannut päästä kävelemään. Voiko liitoskivut tulla noin yhtäkkiä? Mulla ei ole niitä muuten ollut. Tänään oli onneksi taas helpompi liikkua, enää vain pientä tuntemusta nivusissa. Äitiysvapaani alkoi 31.12 ja välipäivät pidin lomaa ja onkin ollut nyt tosi mukavaa kun ei ole tarvinnut kiirehtiä mihinkään ja ehtii levätä päivisin jos tulee nukuttua öisin huonosti. Rattaat hain viime perjantaina ja päädyin ostamaan käytetyn turvakaukalon vaikka ei ole autoa. On se ehkä hyvä olla jos tulee jotain akuuttia. Sänky vielä uupuu mut tilaan vuokrasängyn joskus parin viikon päästä, en viitsi turhan ajoissa tilata ja aina on kela-laatikko jos nyt pieni sattuisi saapumaan aikaisemmin. Muuten alkaa olemaan kaikki tarvittava kasassa, toivottavasti ainakin Eilen kävin terapeuttisen vauvaperhetyön terapeutilla, huomenna on toinen perhevalmennuskerta ja perjantaina tulossa rintojen ultratutkimus rinnasta löytyneestä kyhmystä johtuen. Sen verran kaikkea menoa tässä nyt kuitenkin on et eihän sitä töissä ehtisi enää edes käydä :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä