~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20



Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
11.2 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia


Jantzu:

5.2 äitipoli

Pupuna112:
11.2 rakenneultra
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen
4.2 sokerirasitus

Aislinn83



Ellinoora38

Silmu75



Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s

5.2 neuvola


Jasmina20
12.2 ultra

Seesam78
4.2. neuvola


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Lämpimät onnittelut tytöstä @shelterme!

Jännä, ettei mun kans ole puhuttu mitään synnytyksistä, kun toisen lapsen synnytys kesti 2,5 h ja kolmannen 1,5 h. Toisaalta olen puolen tunnin päästä synnytyssairaalasta ja varmaan menen suht pian polttojen aletttua osastolle.

Helmikuussa onkin laskettujen aikojen buumi!!! @millionnea perään laitoin kysymysmerkit, koska luulisi kaksosten jo syntyneen?

Mä olin tänään verikokeessa, kun olen rh negatiivinen ja vauvan rh selvitetään. Ärsytti, kun sitä ei oltu huomattu ottaa aiemmin, kun olen joutunut ravaamaan kokeissa harva se viikko. Nytkin meni jonotukseen 1h 40 min.

Olen alkanut lihomaan. Olen niin väsynyt, etten jaksa liikkua ja toisaalta hemmottelen itseäni ruualla, kun pinna kireellä väsymyksen takia. Välillä huolestuttaa, kuinka selviän unihäiriöineni ja vanhana vauvan kanssa...

Kirsi ja pikkuprinsessa 27+1
 
Lämpimät onnittelut prinsessasta @shelterme! <3 Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin!

Olen ollut laiska kirjoittelija, mutta taustalla lueskellut teidän kuulumisia. Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

Täällä mennään loppusuoralla myös. Perjantaina viimeistään käynnistellään. Mullakin esikoisen synnytys oli nopea, mutta siitä tosin jo ikuisuus aikaa. Saattaa siis olla, että täälläkin syöksyillään tai sitten ei. :LOL: Onneksi sairaalaan on lyhyt matka!

@kirsillevauva; Mulla vähän samanlaisia ajatuksia iän ja jaksamisen suhteen, mutta toivotaan, että hormonit auttavat jaksamaan meitä vanhempiakin äityleitä.
 
Onnea @shelterme :love:
Yhh, pitikin odottaa että koska pahoinvointi alkaa.. no nyt se alkoi tai alkoi lauantaina. Jatkuva krapula joka vähän helpottuu kun syö. Viimeksi pahimmillaan taisi olla viikolla 8-9, ja muistaakseni nt ultraan asti kesti. :sick: ja tänään vasta 6+1. Tavallaan huojentunut olo että tuli pahoinvointi mutta niin.. ei tästä nauti. :LOL:
Alkaa myös olemaan vaikeampaa salata tätä kun pahoinvointi jyllää. Päätimme kertoa varhaisultran jälkeen joka olisi ensi viikolla. (y)
 
@kirsillevauva miten se rh negatiivinen vaikuttaa jos vauvalla on myös?

@Jasmina20 tervetuloa pahoinvointi jengiin :ROFLMAO: Toivottavasti ei ihan mahdottomaksi mene(n)

Kävin tänään ultrassa ja siellä nukkui pikkuinen vauva:love: Kätilö herätti pienen ja sit alkoi sellanen riehuminen, ettei siitä tullut loppua :LOL: Kaikki oli oikein hyvin ja sikiöseulat ei hälyttänyt. Kätilö sanoi et nyt saa ruveta jo rauhoittuun ja luottaan raskauteen. Tänään rv 11+6 ja kohta vielä neuvolalääkäri. Nyt on jo hieman luottavaisempi olo:)
 
@shelterme Miljoonasti Onnea Teidän Perheelle:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Kiitos synnytystarinan jakamisesta ja ihanaa että oli sinulle korjaava kokemus:rolleyes:

Kauheen jännää kun @Aislinn83 ja @nyuu ootte ihan loppusuoralla!!! Ja @Sukkis lienetkö jo synnyttämässä:rolleyes:

Miten sulla on @Sukkis nyt mennyt? Onko synnytyksestä tietookaan, ainakin laskettu aika on jo ihan ovella! Mites se doulahomma, saitko doulan ja jos niin onko minkä oloinen? Miten oot muuten voinut? Oliko sulla sitä selkävaivaa ja ettet oikeen saanu nukuttua?

Mitä @Aislinn83 kuuluu? Onko ollu ihanaa nyt äitiyslomalla, miten oot voinu ja mitä oot puuhaillut? Tuntuu musta niin ihmeelliseltä että vasta oltiin hoidoissa ja siellä AMH-palstalla ja nyt kaikki onkin näin Ihanasti:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Jännittääkö synnytys vai ootko rennoin mielin?

Entäs @nyuu mitä sulle kuuluu? Miten on viimeisen kolmanneksen raskausaika mennyt? Sustakin on niin vähän täällä kuulunut:) Jännittääkö sua synnytys vai mitkä fiilikset? Miten on äitiysloma mennyt? Täällä sitä odotellessa, jihaa 7 viikkoa töitä jäljellä, tosin nyt otan kyllä rennosti töissä:)

@kirsillevauva Ihanan nopeat synnytykset sulla on ollut:rolleyes: Harmi että paino on lähtenyt nousemaan mutta sehän on hieno homma että niin pitkään pysyi nousematta(y) Mulla nousi sillon alkuun hurjasti, n. rv 8-18 ainakin 6 kiloa mutta sitten se tyssäs eikä oo nyt viimeseen kymmeneen viikkoon noussut kun ehkä 2 kiloa.
Kyllä sä vauvan kanssa jaksat, tuo lepäilysuunnitelma kuulosta loistavalta, oli jotenkin ihanasti sanottu, kun oot tollanen konkariäiti, otankin mallia noista sanoista:love: Hyvää vointia ja jaksamista:rolleyes:

Mä en ole kerennyt kirjoittelemaan juuri ollenkaan ja lukemaankin harvoin ja kiireellä, olen ollut niin paljon töissä ja kaikkea muutakin. Vointi on ollut hyvä niin ”keräilin” äitiyspäivärahoja nämä viimeiset pari kuukautta:p Tuli vaan just kivasti sotkua palkkojen kanssa vaikka asian piti olla selvä ku kertaalleen jo väärin maksettu, niin nyt sattu tosi huonosti että jäi palkkaa puuttumaan tähän viimeseen palkkaan, jonka perusteella ne äitiysrahat lasketaan. Soittelin Kelaan ja tulorekisteriinkin ja vaikka minne. Kela kun ei ole se ymmärtäväisin pulju. No saa nähä miten käy mutta on se kyllä vittumaista jos äitiysraha jää about 50€/kk käteen pienemmäksi kuin mitä olis pitäny ilman näitä kämmejä. Ei se nyt vallan suuri raha ole mutta silti, on se mun ihan oikeasti ansaitsemaani tuloa. Mutta nyt en enää raada, nyt aion ottaa rennosti:)

Lisäksi on ollut synnytysvalmennusta ja neuvolaa ja kaikkea menoa paljon, sokerirasituskin siirtyi ensi viikolle. Synnytysvalmennus oli musta tosi ihana, oli 2 x 2 h, olis voinu olla musta enemmänkin. Huomenna on neuvola, ihanaa, siellä on niin kiva käydä:) 3/4D-ultrassa ei vauva oikeen näyttäny naamaansa, oli istukka ja napanuoraa edessä koko ajan, saatiin sitten normaaliultran hinnalla:) Sukupuoli näky ja se on tyttö:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Mies oli päivän pari pettynyt kun luuli että on poika mutta on hänkin jo tokeentunut ja hullaantunut tyttöajatuksesta:D

Mä olen hankkinut paljon vauvatavaraa, nyt kun tietää sukupuolen, vaunut on tilattu, rattaatkin ostin kun sattu hyvä hinta käytetyille juuri mitä olin miettinyt. Lisäksi huone on verhojen ripustamista vaille valmis:rolleyes: Vaatteitakin hiukan ostelin, aivan supersulosia kun sattu silmään mutta muuten yritän kyllä pitää vaatehankinnat minimissä. Pinnis on mutta päädyin nyt kuitenkin että ostan vielä suloisen pyörällisen ensisängyn tänne makkariin missä voi sitten alkuun vauvaliini nukkua:love: Ensin aattelin että tuhlausta mutta työkaverin sanoin: ”sä oot niin paljon tehny tohon tilanteeseen pääsemiseks että nyt nautit ja ostat ihan mitä haluut” niin aattelin sitten niin:)Enää puuttuu siis se ensisänky ja turvakaukalon telakka ja kylpytuki:rolleyes:

Vointi on tosiaan ollut hyvä, ihan ihmettelen että kuin nyt näin hyvä kun ainoa raskausvaiva on edelleen levottomat jalat, musta tuntuu edelleen että olen normaalia virkeämpi:) Maha on nyt vasta parin viikon aikana alkanu oikeesti kasvaa mutta ei kukaan kyllä edelleenkään huomaa että olen raskaana ellei tiedä, noh jospa se tässä pian tulisi kunnolla esiin(y)

Ihanaa viikkoa ja odotusta Teille kaikille:rolleyes:

Karhurouvanen 28+1
 
Saitko siis tietää ultrassa sikiöseulan tulokset?
Mä siis menen ensi viikolla verikokeisiin (seula, dvitamiini ym..) ja sit siitä pari viikkoa ni on ultra. Et saako sen siinä ultrassa tietää. Vai oonko ymmärtänyt väärin et kattovat verikokeesta jotain ja kiskaturvotulsesta ja siitä sit joku riski luku..
Saat tietää ultrassa sen tuloksen☺ Se lasketaan iän, niskaturvotuksen ja niitten verikokeiden mukaan. Joku ohjelma siis sen laskee. Oi sullakin ultra lähenee :love:
 
Minäkään en millään tajua olevani raskaana, käytännön asioissa kyllä muistan, mutta en sisäistä asiaa. Mun maha on kyl niin turvonnu että näytän siltä kuin oisin paljon pidemmällä en tiiå miten saan sen enää piiloon tällänen oli esikoisesta joskus tyyliin rv 24 toki kiloja on tässä raskauksien välissä kertyny mutta nyt se on viel entisestään kasvanu. Nyt rv9+5

Meillä ei esikoisen aikaan saanu vielä nt ultrassa tuloksia ja itseasias tuloksia ei saanu ollenkaan vaan sanottiin vaan et jos luvut hälyttää nii sitten 2viikon päästä soitetaan, oli kyllä kauheeta odottaa soiko puhelin :confused:
 
Hei!
@Wintersun ja @Puhalluskukka Kommentoin vain että en minä vaan saanut nt-ultrassa mitään tuloksia, toki kätilö kommentoi kaiken näyttävän normaalilta ja niskaturvotuksen lukeman kertoi ja totesi sen vaikuttavan normaalilta. Tulokset (=verikokeiden & ultran perusteella laskettu/arvioitu) tulivat postissa, en muista menikö pari viikkoa siitä ultrasta.

Ymmärrän hyvin @Wintersun tota sun pohdintaa tosta ”yhtäkkisestä” raskaudesta, mä olin kanssa niin tottunu siihen tikutteluun ja vehtaamiseen ja yrittämiseen ja ultriin ja lääkäreihin ja kaikkeen et ihan oudolta tuntu. Jotenkin mä olin vielä ottanu sellasen väsytystaistelumoodin ja varautunu suunnilleen vuosien hoitoihin ja lahjamunasoluihin ja kohdun vuokraukseen että tuntu sitten että sitä tosiaan raskautui ”yhtäkkiä” ja ”niin helposti”:LOL: Meillä oli siis 1,5 v hurjaa luomuyritystä (3 km/kemiallista) ja sitten hoitoja 2 ivf joista toisen ivf:n 1. pas tärppäsi:rolleyes: Yhteensä meni aikaa 2 v. Ongelmana toinen munanjohdin poistettu ja ikään nähden (30v) alhanen AMH ja siis alhanen munasolujen määrä, en tiedä miksei luomuraskaus onnistunut ja siis menivät kesken, ivf:ssä soluja vähän (4&5) mutta laatu kaiketi ihan hyvä.

Mutta sitten Nopeeeesti kyllä sitten tottui tähän uuteenkin, ihanaan, onnelliseen tilanteeseen, mutta kyllä se multa vei varmaan lähemmäs sinne viikolle 20 ennen kuin oikeesti ”tajusi” ja uskoi olevansa raskaana:rolleyes: Mä en edes kertonu juuri kelleen enkä vanhemmillekaan kun vasta rv 20 ja silloinkin pakon edessä kun tulivat käymään. Mahakaan mulla ei alkanu kasvamaan kun vasta about rv 26, eikä se siis vieläkään iso ole. Eikä muutenkaan tunnu raskaana olevalta, paitsi vauvan liikkeet on iiiiihania:love: Mutta siis alun pahoinvointien ja nälättämisen jälkeen ei ole juuri muuta raskausoiretta ollut, rinnat on kasvanu ja levottomat jalat on iltaisin:rolleyes:

Karhurouvanen rv 28+1

Mukavaa viikkoa kaikille ja nautitaan tästä ihanasta raskaana olosta:love::love::love:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
@Wintersun ja @Puhalluskukka Kommentoin vain että en minä vaan saanut nt-ultrassa mitään tuloksia, toki kätilö kommentoi kaiken näyttävän normaalilta ja niskaturvotuksen lukeman kertoi ja totesi sen vaikuttavan normaalilta. Tulokset (=verikokeiden & ultran perusteella laskettu/arvioitu) tulivat postissa, en muista menikö pari viikkoa siitä ultrasta.

Ymmärrän hyvin @Wintersun tota sun pohdintaa tosta ”yhtäkkisestä” raskaudesta, mä olin kanssa niin tottunu siihen tikutteluun ja vehtaamiseen ja yrittämiseen ja ultriin ja lääkäreihin ja kaikkeen et ihan oudolta tuntu. Jotenkin mä olin vielä ottanu sellasen väsytystaistelumoodin ja varautunu suunnilleen vuosien hoitoihin ja lahjamunasoluihin ja kohdun vuokraukseen että tuntu sitten että sitä tosiaan raskautui ”yhtäkkiä” ja ”niin helposti”:LOL: Meillä oli siis 1,5 v hurjaa luomuyritystä (3 km/kemiallista) ja sitten hoitoja 2 ivf joista toisen ivf:n 1. pas tärppäsi:rolleyes: Yhteensä meni aikaa 2 v. Ongelmana toinen munanjohdin poistettu ja ikään nähden (30v) alhanen AMH ja siis alhanen munasolujen määrä, en tiedä miksei luomuraskaus onnistunut ja siis menivät kesken, ivf:ssä soluja vähän (4&5) mutta laatu kaiketi ihan hyvä.

Mutta sitten Nopeeeesti kyllä sitten tottui tähän uuteenkin, ihanaan, onnelliseen tilanteeseen, mutta kyllä se multa vei varmaan lähemmäs sinne viikolle 20 ennen kuin oikeesti ”tajusi” ja uskoi olevansa raskaana:rolleyes: Mä en edes kertonu juuri kelleen enkä vanhemmillekaan kun vasta rv 20 ja silloinkin pakon edessä kun tulivat käymään. Mahakaan mulla ei alkanu kasvamaan kun vasta about rv 26, eikä se siis vieläkään iso ole. Eikä muutenkaan tunnu raskaana olevalta, paitsi vauvan liikkeet on iiiiihania:love: Mutta siis alun pahoinvointien ja nälättämisen jälkeen ei ole juuri muuta raskausoiretta ollut, rinnat on kasvanu ja levottomat jalat on iltaisin:rolleyes:

Karhurouvanen rv 28+1

Mukavaa viikkoa kaikille ja nautitaan tästä ihanasta raskaana olosta:love::love::love:
Se on varmaankin paikasta kiinni miten sit tulee. Mulla ne riskiluvut merkattiin äitiyskorttiinkin. Ja oli kyllä kaikki vastaukset siinä. :) Näytti kaikki veriseulan tulokset ja ne jäi niille sinne.

Tää sekoilee puhelimella ja poistelee tätä viestiä ennen ku kerkeen lähettään sitä :mad: Eli siis kauheeta jos osa joutuu odottaan niitä tuloksia vielä monta viikkoa ultran jälkeen:eek: :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin pahoinvointia. Iltaisin menee oksenteluksi ja päivisin pitää taistella, että huono olo ei ota valtaa. Iltaisin en enää jaksa vaan oksu saa tulla. Menen ke aamuna 10+0 verikokeisiin ja nt-ultra 20.2 jolloin on 12+1. Niin se aika kuluu vaikka vaikea tätä on minunkin sisäistää.

@Puhalluskukka onnea hyvistä ultrakuulumisista. Itselläni jännittää hurjasti seulojen tulokset kun ikärasitetta jo on.

@kiia-s mullakin vatsa turvonnut ja erityisesti iltapäivästä eteenpäin pullottaa huomattavasti. Oon päättäny että ultran jälkeen en enää piilottele jos siellä todetaan, että kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Itse tosiaan saanu tytöstä ja pojasta Hämeenlinnassa ja nyt tästä Lahdessa samantien. Eli johtuu ihan paikakunnasta varmaankin. Yllätyin kuin moni joutuu niitä odottaan, kun aina saanut ne heti itse.

Temppuileeko muilla tää sovellus välillä? Tuntuu et tää kirjottaminen on tänään ihan mahdotonta tällä :LOL:
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20



Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
11.2 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia


Jantzu:

5.2 äitipoli

Pupuna112:
11.2 rakenneultra
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen
4.2 neuvola
7.2 neuvolan kotikäynti
12.2. sokerirasitus
18.2 raskaana olevien fysioterapiaryhmä

Aislinn83



Ellinoora38

Silmu75



Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s

5.2 neuvola


Jasmina20
12.2 ultra

Seesam78
4.2. neuvola


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@Karhurouvanen, onpas sinulla ohjelmaa raskauden tiimoilta :) Mikä tuo neuvolan kotikäynti on? Kiitos sanoistasi ja onnea tytön odotukseen <3 Tyttöä täälläkin odotetaan.

@Iid@, kohta h-hetki lähellä. Anteeksi, mutten muista, miksi sinulla on käynnistys?

@Puhalluskukka, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Jos äiti ja lapsi on molemmat rh -, ei vaikuta mihinkään, mutta jos äiti rh - ja lapsi plussa, saa pistoksia. Mun aikaisempien lasten aikaan sikiön rh-arvoa ei tutkittu ja pistoksen sai rutiininomaisesti synnytyksen jälkeen, ei raskausaikana. Lääketiede on kyllä ihmeellistä, että sen arvon saa jo raskausaikana.

Vauva liikkuu hyvin. Eilen jouduin olemaan töistä pois, kun pää oli ihan sekaisin valvotun yön takia. Nyt nukuin hyvin :) Miehen kanssa aloitettiin Kelan tukema pariterapia eilen, saatiin peruutusaika. Hyvän tuntuinen terapautti, varmaan saadaan asiat kuntoon <3
 
@kirsillevauva: Hienoa, että pääsette terapiaan työstämään miehen kanssa asioita. Kyselit käynnistyksen syytä. Siihen päädyttiin kaiketi vaan sen takia, ettei anneta mennä yliaikaiseksi, kun kuitenkin on ikää, radi sekä nyt myös viime aikoina verenpaineetkin koholla. Myös lapsivettä on paljon ja turvotusta, joten olo on melkoisen tukala. Vauva onneksi voi hyvin. :love: Nyt alkaa kyllä pikkuisen jännittämään tuleva koitos, vaikka samalla on aivan superihanaa nähdä pian oma pikkuinen! :barefoot:
 
Pikainen omanapailu. Pelottaa hirveästi, tullut verta pikkareihin, ihan vähän ja rusehtavaa. Eikö täälläkin ole ihmisillä ollut vuotoja? Mistä voi johtua? Luin juuri että kohdun ulkoisen kohdalla vuoto alkaa n. 7viikon kohdalla..
 
Pikainen omanapailu. Pelottaa hirveästi, tullut verta pikkareihin, ihan vähän ja rusehtavaa. Eikö täälläkin ole ihmisillä ollut vuotoja? Mistä voi johtua? Luin juuri että kohdun ulkoisen kohdalla vuoto alkaa n. 7viikon kohdalla..
Mä vuodin kolme viikkoa omassa alkuraskaudessa, välillä enempi välillä vähempi. Oli ruskeaa ja kirkkaan punaista ja juoksevaa ja klönttistä. Silti kaikki ok! Keskenmenneissä raskauksissa vuoto on runsastunu ja kylkeen tullut aika kovat kivut. Uskon että on ihan normaalia! Alkionsiirtoraskauksista suurin osa taitaa jossain määrin vuotaa.

Ja hei täällä oltiin munkin kuulumisia kyselty! Palaan kunnolla vastailemaan huomenissa, ollut vähän kiireitä :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Kiitos tsempeistä, siitä on henkistä apua! Lähetin kuitenkin tyksiin viestiä mielenrauhan takia ja pyysin päästä aiemmin ultraan. Katsotaan mitä vastaavat, luulen kyllä että aiempaa aikaa ei tipu. :cautious: vuoto ei ole lisääntynyt, pienen pientä ruskeaa tuhrua. Tissit edelleen kipeät ja krapula. Positiivista kai?
 
@Jasmina20 Kohdunulkoisesta raskaudesta voin kommentoida omakohtaista kokemusta, että vuotoa oli alusta asti vähän väliä. Välillä oli hyvin runsastakin ja silloin luulin saaneeni keskenmenon. Vuotelu kuitenkin jatkui epämääräisenä ja myös oireet. Hcg-arvo laahasi selvästi ja toispuoleinen, voimistuva kipu alkoi joskus rv6 tienoilla. Mut otettiin sairaalaan sisään rv7 ja kun raskaus löytyi, jouduin leikkaukseen. Ei varmaan kovin pitkään olisi kestänyt, kun munajohdin olisi revennyt. Eli jos sulla ei ole kipua tarkasti tietyssä kohtaa, vuoto voi olla aivan tavallista alkuraskauteen liittyvää. Alkuraskauteen liittyy kipuja, mutta ne ovat ainakin itsellä ollut epämääräisiä ja enemmän koko kohdunalueelle sijoittuvia (kohtu kasvaa). Tässäkin raskaudessa mulla oli alussa satunnaista vuotoa ja olin niistä tietysti ihan paniikissa, kun takana 2 keskemenoa ja tuo ku. Vuoto oli kuitenkin ihan harmitonta, eikä sen syytä saatu selville. Ehkä se tuli limakalvoilta, jotka oli keltarauhashormonin takia kuivat. Kuten muutkin on kirjoittanut, liittyy hoitoalkuisiin raskauksien usein herkemmin erilaisia vuotoja, jotka ovat ihan harmittomia. Tiedän yhdenkin tapauksen, joka vuoti ihan hirveästi, mutta raskaus eteni loppuun asti. Et älä ainakaan vielä luovuta! Toivottavasti saisit ultraa aikaistettua! Jaksamista päiviisi!
 
@shelterme Miljoonasti Onnea Teidän Perheelle:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Kiitos synnytystarinan jakamisesta ja ihanaa että oli sinulle korjaava kokemus:rolleyes:

Kauheen jännää kun @Aislinn83 ja @nyuu ootte ihan loppusuoralla!!! Ja @Sukkis lienetkö jo synnyttämässä:rolleyes:

Miten sulla on @Sukkis nyt mennyt? Onko synnytyksestä tietookaan, ainakin laskettu aika on jo ihan ovella! Mites se doulahomma, saitko doulan ja jos niin onko minkä oloinen? Miten oot muuten voinut? Oliko sulla sitä selkävaivaa ja ettet oikeen saanu nukuttua?

Mitä @Aislinn83 kuuluu? Onko ollu ihanaa nyt äitiyslomalla, miten oot voinu ja mitä oot puuhaillut? Tuntuu musta niin ihmeelliseltä että vasta oltiin hoidoissa ja siellä AMH-palstalla ja nyt kaikki onkin näin Ihanasti:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Jännittääkö synnytys vai ootko rennoin mielin?

Entäs @nyuu mitä sulle kuuluu? Miten on viimeisen kolmanneksen raskausaika mennyt? Sustakin on niin vähän täällä kuulunut:) Jännittääkö sua synnytys vai mitkä fiilikset? Miten on äitiysloma mennyt? Täällä sitä odotellessa, jihaa 7 viikkoa töitä jäljellä, tosin nyt otan kyllä rennosti töissä:)

@kirsillevauva Ihanan nopeat synnytykset sulla on ollut:rolleyes: Harmi että paino on lähtenyt nousemaan mutta sehän on hieno homma että niin pitkään pysyi nousematta(y) Mulla nousi sillon alkuun hurjasti, n. rv 8-18 ainakin 6 kiloa mutta sitten se tyssäs eikä oo nyt viimeseen kymmeneen viikkoon noussut kun ehkä 2 kiloa.
Kyllä sä vauvan kanssa jaksat, tuo lepäilysuunnitelma kuulosta loistavalta, oli jotenkin ihanasti sanottu, kun oot tollanen konkariäiti, otankin mallia noista sanoista:love: Hyvää vointia ja jaksamista:rolleyes:

Mä en ole kerennyt kirjoittelemaan juuri ollenkaan ja lukemaankin harvoin ja kiireellä, olen ollut niin paljon töissä ja kaikkea muutakin. Vointi on ollut hyvä niin ”keräilin” äitiyspäivärahoja nämä viimeiset pari kuukautta:p Tuli vaan just kivasti sotkua palkkojen kanssa vaikka asian piti olla selvä ku kertaalleen jo väärin maksettu, niin nyt sattu tosi huonosti että jäi palkkaa puuttumaan tähän viimeseen palkkaan, jonka perusteella ne äitiysrahat lasketaan. Soittelin Kelaan ja tulorekisteriinkin ja vaikka minne. Kela kun ei ole se ymmärtäväisin pulju. No saa nähä miten käy mutta on se kyllä vittumaista jos äitiysraha jää about 50€/kk käteen pienemmäksi kuin mitä olis pitäny ilman näitä kämmejä. Ei se nyt vallan suuri raha ole mutta silti, on se mun ihan oikeasti ansaitsemaani tuloa. Mutta nyt en enää raada, nyt aion ottaa rennosti:)

Lisäksi on ollut synnytysvalmennusta ja neuvolaa ja kaikkea menoa paljon, sokerirasituskin siirtyi ensi viikolle. Synnytysvalmennus oli musta tosi ihana, oli 2 x 2 h, olis voinu olla musta enemmänkin. Huomenna on neuvola, ihanaa, siellä on niin kiva käydä:) 3/4D-ultrassa ei vauva oikeen näyttäny naamaansa, oli istukka ja napanuoraa edessä koko ajan, saatiin sitten normaaliultran hinnalla:) Sukupuoli näky ja se on tyttö:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Mies oli päivän pari pettynyt kun luuli että on poika mutta on hänkin jo tokeentunut ja hullaantunut tyttöajatuksesta:D

Mä olen hankkinut paljon vauvatavaraa, nyt kun tietää sukupuolen, vaunut on tilattu, rattaatkin ostin kun sattu hyvä hinta käytetyille juuri mitä olin miettinyt. Lisäksi huone on verhojen ripustamista vaille valmis:rolleyes: Vaatteitakin hiukan ostelin, aivan supersulosia kun sattu silmään mutta muuten yritän kyllä pitää vaatehankinnat minimissä. Pinnis on mutta päädyin nyt kuitenkin että ostan vielä suloisen pyörällisen ensisängyn tänne makkariin missä voi sitten alkuun vauvaliini nukkua:love: Ensin aattelin että tuhlausta mutta työkaverin sanoin: ”sä oot niin paljon tehny tohon tilanteeseen pääsemiseks että nyt nautit ja ostat ihan mitä haluut” niin aattelin sitten niin:)Enää puuttuu siis se ensisänky ja turvakaukalon telakka ja kylpytuki:rolleyes:

Vointi on tosiaan ollut hyvä, ihan ihmettelen että kuin nyt näin hyvä kun ainoa raskausvaiva on edelleen levottomat jalat, musta tuntuu edelleen että olen normaalia virkeämpi:) Maha on nyt vasta parin viikon aikana alkanu oikeesti kasvaa mutta ei kukaan kyllä edelleenkään huomaa että olen raskaana ellei tiedä, noh jospa se tässä pian tulisi kunnolla esiin(y)

Ihanaa viikkoa ja odotusta Teille kaikille:rolleyes:

Karhurouvanen 28+1
Kiva kuulla että sulla @Karhurouvanen kaikki hyvin ja onnea tyttöuutisesta :love: Mullakin säätöä KELA:n kanssa kun eivät kuulemma ole saanet työnantajalta mun palkkatietoja äityisloman alusta siihen kunnes työsopimus loppuu, vaikka nämä ilmeisesti lähetetty jo kauan sitten. Toivottavasti nyt toisella kertaa tiedot löytävät perille, että saisi päätöksen vanhempainrahoista.

Täällä vielä yhdessä osassa eikä juurikaan mitään tuntemuksia, joten veikkaan että menee yliajalle. Pieni on kyllä nyt laskeutunut ja melkein kiinnittynyt. Ja onneksi vielä päätarjonnassa. Koska vähän hermoilen tuota asentoa, kun oli se perätila ja kääntö, niin pyysin vielä tänään varmistamaan ultralla neuvolassa. Tänään oli siis ylimääräinen neuvola kun seuraavat nyt tiiviimmin kun verenpaineet olleet noususuuntaiset ja viime viikolla oli hieman proteiinia virtsassa ja sf-mitta +2 käyrällä. Tuon käyrän takia tehtiin tänään lähete äitiyspolille uutta painoarviota varten, ettei pieni vaan kasva liian isoksi. Saa nähdä milloin saa ajan ja ehdinkö käydä. Luulen että korkea sf-mitta on lähinnä kyse siitä että itse olen niin lyhyt, ei siitä että vauva olisi mikään jättikokoinen, mutta hyvä että tarkistavat. Lisäksi pitää mitata verenpaine ja tehdä se virtsastiksaus nyt n. joka kolmas päivä.

Doula löytyi joo ja hän on tosi mukava. Tavattiin pari viikkoa sitten kahdestaan ja tänään uudestaan siten että mun ystävä/tukihenkilö oli myös mukana. On ollut ihana huomata miten sitoutunut tämä mun ystävä on asiaan. Hänen läsnäolo synnytyksessä riittäisi kyllä varmasti, nyt kun olen huomannut miten sitoutunut hän on, mutta ehkä hyvä että on myös doula jos tulee sairastumista, kun ahdistaa ajatus että jäisin yksin. Ja voivat sitten vähän vuorotella jos synnytys venyy. Ja doulalla toki enemmän tietoa asioista kuin mun kaverilla niin häneltä saa varmaan hyviä neuvoja sit myös.

Muuten olo fyysisesti melko OK, vaikka tukalaa kyllä on. Raskainta tällä hetkellä on huonosti nukutut yöt, joko uni ei tahdo tulla tai sit herään ja valvon. Liikuntaa pitää nyt myös vähän rajoittaa koska huomasin viikonloppuna, että tulee herkästi kipeät jalat ja nivelet pidemmästä kävelystä ja joogasta, varmaan kun on painoa tullut sen verran paljon lisää. Tykkään muuten kävellä aika pitkiä lenkkejä kun kerran lähden liikkeelle, mut ei tunnu järkevältä et on sit ihan kipeänä lenkin jälkeen, etenkin jos sattuisi synnytys alkamaan sit siinä kohtaa. Uinti on oikeastaan enää ainoa hyvä ja mieluinen vaihtoehto liikunnalle tällä hetkellä. Mut onneksi tässä nyt ei ole enää paljon odotusta jäljellä. Jännittää kovasti että milloin alkaa tapahtumaan jotain ja joutuvatko käynnistämään. Mieluiten saisi tietenkin käynnistyä synnytys itsestään.

Mieliala on vaihdellut aika paljon näiden viimeisten viikkojen aikana. Mulle ei oikein sovi tämä liika yksin oleminen ja liika aika ajatuksille ja välillä olenkin ollut tosi surullinen. Lähinnä mielessä ovat ne asiat mitkä ovat taustalla siinä että olen nyt tässä tilanteessa yksin. Lisäksi tuntuu että tässä nyt viimeistään romahtaa mahdollisuus löytää kumppani. En pelkää sitä etten pärjäisi yksin lapsen kanssa, vaikka varmasti tulee olemaan haastavaa, mutta usein on yksinäisyyden tunnetta. Ja olisi ihanaa että olisi joku kenen kanssa jaksa arki, jakaa ilot ja huolet. Mulla on taustalla masennusta ja varmaan sitä tässä nyt jonkun verran on. Onneksi on se terapeuttisen vauvaperhetyön terapeutti kenen kanssa jutella ja tarvittaessa voi saada neuvolan kautta lisätukea. Voi hyvin olla että tilanne helpottaa kun pieni saapuu. Nyt kun vaan odottaa ja aika tuntuu tietyllä tapaa pysähtyneen niin se laukaisee näitä ajatuksia.
 

Yhteistyössä