~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20



Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
6.3 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia


Jantzu:

Pupuna112:
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen
18.2 raskaana olevien fysioterapiaryhmä

Aislinn83



Ellinoora38

Silmu75



Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20
24.2 neuvola

Seesam78
24.2 nt-ultra
17.4 rakenneultra


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Ensinnäkin jättimäiset onnisttelut @Sukkis poikavauvasta :) Aika raskaalta kuulosti tuo sun synnytys, mutta nyt hän on täällä <3. Saatko kotiin kotipaua, kun olet yksin ja leikattu?

Onnea plussasta @Huurunenä, ilmoita, kun lisään sut listalle. Ja hyvistä ultrauutisista ainakin @Ensikatse @Jasmina20 ja @Silmu75, ja muut jos en teitä nyt maininnut.

@nyuu, kumma, että sun painoon puututtiin. 12 kg on käsittääkseni ihan normaali määrä? Radi on tosiaan ikävä, mä olin alkuun ihan neuroottisen tarkka, mutta just äsken söin karkkia...

@Pupuna112, säkin jo noin pitkällä, tuntuu että vasta plussasit <3

@Silmu75, hienoa että neuvolassa ottavat sun taustan huomioon mittauksissa!

@Ensikatse, hienoa että selvisit kaatumisesta säikähdyksellä.

Itselle ei kummempaa. Odotan äippälomaa kauheena. Meillä on töissä sekä sisäilma- että ilmapiiriongelmaa, ja olen kyllästynyt työhöni. Vuoden tauko tekee hyvää! OPinnot eivät juuri edisty ja nukkuminen on mennyt huonommaksi. Mutta kokonaisuudessaan minä ja vauva voidaan hyvin :) Radikontrolli Naistenklinikalla 3.4 on samalla synnytystapa-arvio ja mies on pyytänyt päivän vapaaksi.
 
Kiitos kaikista onnitteluista! :love: Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan ihan uudenlaiseen elämään. Kotiintulo on ollut yhtä tunnemyrskyä, mut se on varmaan aika tavallista. Apua olen saanut ystäviltä ja vanhemmat kävi tänään ja varmaan jotain apuja sovin kaupungin kanssa, kotikäynti tulossa perjantaina.

Sektiosta kysyttiin. Vaikka synnytyskokemus jäi mulle kokonaisuudessaan melko huonoksi jatkuvien kipujen takia niin sektiosta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Tosiaan siitä sovittiin pari tuntia ennen kuin pääsin saliin niin ehdin jutella siitä kätilön kanssa. Salissa oli rauhallinen tunnelma vaikka oli paljon henkilöitä paikalla ja kaikki kävivät esittäytymässä. Kuten varmaan kaikki niin pelkäsin että tunnenko kipua, mutta en todellakaan tuntenut. Toki tunsin sen että asioita tehdään mutta ei se tuntunut ikävältä. En kokenut edes sitä vatsan painamista ikävänä. Verta menetin litran verran joten veriarvot ja kunto nyt sen mukaiset. Haava paranee kai hyvin, toki kipuja on vielä.
 
Onnea kovasti @Sukkis pienestä nyytistä!! :love:
Kuulisin mielellään lisää kokemuksia jos on, niin suunnitellusta sektiosta tai sektiosta ylipäätään. Olen siihen päätynyt viime synnytyksen takia. :cautious::)
Kuopukseni syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Olen kokenut myös alatiesynntyksen ja siihen verrattuna sektio oli kivuton ja traumatisoimaton vaihtoehto. Kivut pysyivät täysin hallinnassa lääkkeiden avulla, pääsin kotiin sairaalasta kahden yön jälkeen ja toivuin nopeasti. Sen sijaan alatiesynntyksestä toipuminen kesti pitkään ja lantionpohjalihakset kärsivät.

Suunniteltu sektio oli synnytyksenä hyvä, annoin sille arvosanaksi 9. Jos vielä synnytän, valitsen mieluummin sektion kuin alatien.
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Kiitos sektio kokemusten jakamisesta. Helpottavaa kuulla että on mennyt hyvin, kuitenkin iso leikkaus.(y)
Voijestas tuntuu että tämä pahoinvointi on kestänyt jo iäisyyden ja tiedän että muutamaan viikkoon ei tule helpotusta.. uusin ällötyksen kohde on tytön hamsteri, tai lähinnä sen häkki!! :sick::ROFLMAO: ihan kammottavaa jotenkin nyt asua tuon eläimen kanssa samassa talossa:D
Täälä pyörähti eilen uusi raskausviikko taas, sunnuntai aamun kohokohta kun saa lukea mitä seuraavalla viikolla alkion kehityksessä tapahtuu.
Rv 8+1:love:
 
En tajua miten täältä löytää viestiketjut muuten kuin ilmoitusten kautta! Ihan huono!

Voikohan ärtyneisyys olla raskausoire? Ei sentään liity edelliseen vaan harmittaa kun ärähtelen koirille koko ajan. Ei ne sen mahdottomampia ole kuin normaalisti ja olen yleensä rauhallinen ja melko kärsivällinen.

Ärsyttää kyllä vähän kun varmaan vain sen tuntia liian lyhyen paaston takia sain sen radidiagnoosin. Nyt kun oon mitannut sokereita, niin ne on tosi hyvät. En saanut tänään edes kääretortun palasella (söin kyllä rahkaa samalla aterialla) niitä nousemaan. Sen sijaan eilen en päässyt odottajille tarkoitettuun ilmaiseen vesijumppaan kun mittaus olisi osunut siihen väliin, ja iltaisin pitää iltapalan jälkeen valvoa tunti, että saa vielä sen viimeisen lukeman. En oikein koe, että tämä nyt mitenkään parantaisi mun hyvinvointiani, päinvastoin! No, tänään oli tämän intensiivimittauksen vika päivä ja jatkossa kai kahtena päivänä viikossa, että ehkä tämä tästä...

16+5
 
Voi apua, minkä näköiseksi tää palsta on mennyt! Mutta on näköjään haettu paremmin mobiilille sopivaa käyttöliittymää, kyllähän ennen esim noi tekstin muokkaukset ja hymiöt oli tosi hankala kännykällä käyttää. Eiköhän tähän pian totu, mutta olisivat pitäneet edes vanhat värit

Kiitos @Sukkis kun jaoit synnytyskertomuksen! Aikamoinen stoori teillä. Näitä on aina tosi mielenkiintoista lukea.

Kaatumisesta: nää kelit on kyllä tosi vaarallisia välillä! Harvoin sitä onneksi kai kuitenkaan ihan maha edellä kaatuu, mutta voihan niinkin sattua. Ja varsinkin jos on jo pitkällä raskaana niin onhan se pallo tulilinjalla helpommin. Mä käytin viime raskaudessa niitä mummojen nastapohjallisia lenkillä.

@Silmu75 miksikäs ei voisi ärtyneisyys olla oire, onhan pms-oireinakin ärtymystä ja hormoneista sekin johtuu. Ja mielialan heittelyt ylipäätään. Tosi kurja kun se radi-diagnoosi sulle napsahti. Pitääkö niitä sokereita nyt pitkään mittailla?

@Jasmina20 saako kysyä, mikä sulla viime synnytyksessä meni pieleen? ei oo pakko vastata.

@kirsillevauva kiva kun äippäloma tuo sitten helpotusta muutenkin raskaaseen työarkeen ja eihän sitä tiedä mitä ahaa-elämyksiä vuoden aikana tulee töidenkin suhteen!

Oma olo on ollut harvinaisen surkea viimeisen viikon. Pahoinvointi menee ja tulee, välillä tosi voimakkaana. En ole oksentanut raskauden takia, mutta viime viikolla olin oksennustaudissa kaksi päivää. Siihen päälle 2v esikoinen 4 päivää kuumeessa ja nyt itsellä niin karmea flunssa, että pitää huomenna jäädä saikulle. Phuuh, tuntuu että ei muista koska olisi terveen päivän nähnyt.

MyMa tänään 6+3
 
Suuren suuret onnittelut @Sukkis ja toipumisia. Ihanaa vauvantuoksuista arkea!
Kylläpäs on tämä palsta mennyt päivityksen myötä oudon näköiseksi.
Meillä on kova kasvuspurtti, tyttö painaa nyt 3580 g!! Ei kyllä ihme, kun ruoka tuntuu maistuvan. Nyt vasta on tajuntaan painunut se, että meillä on nyt kaksi lasta. Ja on oppinut tuntemaan tyttöä. Esikoisen kanssa oli heti niin tiivistä, mutta olen huomannut, että tytön kohdalla tutustuminen ja tietynlainen syvä kiintymys vei paljon enemmän aikaa. Mikä varmasti johtuu siitä, ettei voi keskittyä pelkästään vauvaan sitä 100 %. Molemmat tuntuivat kyllä yhtä rakkailta heti ensi näkemältä.
shelterme ja typy, ihan kohta 3 vkoa
 
Voi apua, minkä näköiseksi tää palsta on mennyt! Mutta on näköjään haettu paremmin mobiilille sopivaa käyttöliittymää, kyllähän ennen esim noi tekstin muokkaukset ja hymiöt oli tosi hankala kännykällä käyttää. Eiköhän tähän pian totu, mutta olisivat pitäneet edes vanhat värit

Kiitos @Sukkis kun jaoit synnytyskertomuksen! Aikamoinen stoori teillä. Näitä on aina tosi mielenkiintoista lukea.

Kaatumisesta: nää kelit on kyllä tosi vaarallisia välillä! Harvoin sitä onneksi kai kuitenkaan ihan maha edellä kaatuu, mutta voihan niinkin sattua. Ja varsinkin jos on jo pitkällä raskaana niin onhan se pallo tulilinjalla helpommin. Mä käytin viime raskaudessa niitä mummojen nastapohjallisia lenkillä.

@Silmu75 miksikäs ei voisi ärtyneisyys olla oire, onhan pms-oireinakin ärtymystä ja hormoneista sekin johtuu. Ja mielialan heittelyt ylipäätään. Tosi kurja kun se radi-diagnoosi sulle napsahti. Pitääkö niitä sokereita nyt pitkään mittailla?

@Jasmina20 saako kysyä, mikä sulla viime synnytyksessä meni pieleen? ei oo pakko vastata.

@kirsillevauva kiva kun äippäloma tuo sitten helpotusta muutenkin raskaaseen työarkeen ja eihän sitä tiedä mitä ahaa-elämyksiä vuoden aikana tulee töidenkin suhteen!

Oma olo on ollut harvinaisen surkea viimeisen viikon. Pahoinvointi menee ja tulee, välillä tosi voimakkaana. En ole oksentanut raskauden takia, mutta viime viikolla olin oksennustaudissa kaksi päivää. Siihen päälle 2v esikoinen 4 päivää kuumeessa ja nyt itsellä niin karmea flunssa, että pitää huomenna jäädä saikulle. Phuuh, tuntuu että ei muista koska olisi terveen päivän nähnyt.

MyMa tänään 6+3
Voi miten kurjaa tuollainen sairastelu! Toivottavasti pian helpottaa!

Mun piti siis nyt kuusi päivää mittailla sokereita viidesti päivässä ja loppuraskaus kai sitten sen pari päivää viikossa. Ens maanantain neuvolassa selvinnee. Sillä tavallahan tämä tietty on hyvä, että tulee syötyä terveellisemmin - oli mulla jäänyt vähän herkuttelu päälle eikä se nyt ole hyväksi kellekään. Olisi ne sokeritkin varmaan vähän eri lukemissa, jos testaisi sen jälkeen kun on kahvin kanssa vetänyt pullan ja jätskiä...
 
@MyMa tiivistettynä, ponnistusvaihe kesti kaksi tuntia, vauvan sykkeet huononi, tehtiin episiotomia, sitten imukupilla kahden tunnin puskemisen jälkeen sillä vauva ulos, epsiotomia haava repesi entisestään peräreikään asti josta meni säikeitä poikki. Satamiljoonaa tikkiä leikkaussalissa erikerroksiin ja parantuminen kesti 3kk.. kärsin edelleen karkailevista pieruista.. sulkialihasta kun ei voi jumpata. Huh :D
 
@Silmu75, mä oon kans ihan hirveen ärtynyt ollut koko raskauden. LÄhinnä kiukuttelen miehelle ja koirille.

@MyMa, krjaa tuollainen sairastelu ja vielä taaperon kanssa.

Mulla on ollut öisin kauheen vetistä vuoto jo kuukausia ja nyt viimein sain raahauduttua Niastenklinikalle. Ei ollut lapsivettä, mutta olin tyytyväinen, että tuli tarkistettua. Itku meinasi tulla, kun yksi nainen oli niin surkeena. Ajattelin, että kuuli keskenmenosta ja itsellä on kans kaikki 4 keskenmenoa hoidettu siellä :(

Laitan työhakemuksen menemään. Olen niin superkypsä mun työhön. Siellä yksi työntekijä pelottaa muita, paiskoo mm ovia! On sisäilmaongelmaa ja alipalkattua työ. ja en jaksa ihmisiä enää. Koko ajan on joko asiakas, tai puhelintunti tai työkavereiden kans kahvi- tai lounastauko. Siis ihan kauheeta olla vuorovaikutuksessa koko ajan. Ja vanhemmt välilä raahaa niitä taaperoita mukaan ja osa ei kasvata lapsia millään tavoin. lapset kaivaa roskia roskiksesta, vetää johtoja ja sotkee kaikki paikat ja tutkii papereita! Mikä vaivaa, ettei voi mitään rajoja asettaa???

Anteeksi negatiivinen päivitys, oon niin poikki...
 
@Silmu75 mä oon ainakin ärtyneempi, kuin yleensä. Tai menee hermo nopeemmin Kyllä se varmasti raskaudesta johtuu. Inhottavaa kun joudut nyt noita sokereita mittailemaan. Hyvä puoli tuossa tosiaan se terveellinen syöminen.

@Jasmina20 onpas sulla ollut rankka synnytys! Varmasti sektio on parempi vaihtoehto tällä kertaa.

@Wintersun eikö oo ihana kuulla pienen sydänäänet ❤

@kirsillevauva toivottavasti löytäisit miellyttävämmän työn. Kuulostaa stressaavalta paikalta. Se on kyllä kummallista kun jotkut vanhemmat antaa lasten tehdä ihan mitä vaan missä vaan.

Mulla on tänään 14+2 ja parina päivänä tuntunut ihan hentoista tuttua kuplintaa. Mennään 6.3 ultraan ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi. Täällä Lahdessa on Perhe-Arte joka tekee ultria aika edullisesti. Tuntuu niin pitkältä odottaa rakenneultraa joka on 1.4. Oon aika hukassa tän sovelluksen kanssa vielä. Miksi nää keskustelut ei jää mihinkään muistiin et löytäis ne helpommin. ☹
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Onpas tää pölhö tää uus alusta ja mulla ainakin kännykällä tökkii enemmän kuin aikaisempi! Tyhmää!

Täällä alkaa rv40. Olo on tukala, ja lievää raskausmyrkytystä pukkaa :( naikkarilla käytiin maanantaina ja se käynti oli ihan omituinen, lääkärin mielestä stressaan vaan ja ihan oma syy että verenpaineet nousseet. Huomenna menen mittauttaa neuvolaan taas nuo paineet, jos ne siitä vielä nousee ni sit uutta käyntiä vaan.

Olo on tosiaan tukala. Kivuttomia, mut ikävän tuntuisia harkkasupistuksia tullu jo jonkun aikaa ja nyt viimeyöstä alkaen ihan kokoajan. Tuntuu kamalaa painetta ja ihan kun ois karsee ummetus ja ähky yhtä aikaa :’) haluaisin vauvan jo alkavan ilmoittelemaan tulostansa. Ei nää supistukset siltä tunnu että tässä ihan heti oltas synnyttämään menossa. Mut tosiaan en enää oo kauheen hehkeänä tai jaksavaisena täällä, varsinkin kun nukuttua ei oo saanu aikoihin.

Tsemppiä kaikille teille vaiheisiinne! Hirmu hankalaa lähteä kännykällä kommentoimaan muille, kun teksti tulee tökkien ja vaikee kelailla. Josko huomenna saisin tietsikan käynnistettyä niin kirjoittelen teille paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@nyuu Just tänään mietin milloin sulla olikaan laskettu aika! Kunpa pääsisit pian tositoimiin, inhottavaa kun on kurja olo ja varmaan huolestuttaa nuo raskausmyrkytyksen oireet. Aion kyllä anella käynnistystä joskus rv39, mutten tietty tiedä kuunteleeko kukaan....

Tänään nostin työpäivän jälkeen hetkeksi jalat seinälle ja rapsuttelin koiria samalla. Vissiin liian vauhdikkaasti heilautin siitä itseni kyljelleni kun tuli ihan kamala repäisykipu! Jotain pieniä vihlaisuja on ollut yskiessä ja aivastaessa, mutta se kyllä sattui ihan kunnolla. Ja vaikka tiedän, että normaalia on, niin tietysti jäin taas vähän miettimään pitäiskö huolestua. Että on se yleensä se muutamasta päivästä ehkä viikkoon mitä mielenrauha kestää kun on nähnyt jonkun elonmerkin ja sitten huolet taas hiipii mieleen. Vielä ei tunnu liikkeitä, mutta saattaahan niissä tosiaan mennä vielä kuukausikin.

17+0
 
@nyuu, toivottavasti pääset pian synnyttämään <3

Mulla ollut koholla sokerit nyt viikon ja laitoin diabeteshoitajalle viestiä, saa nähdä saanko lääkkeet.

Ollut ihana ollut lomalla eilen ja tänään :) Pestiin miehen kanssa eilen 6 kuneellista pyykkiä! Ja tänään tulee veljen perhe käymään ja leivon jotain hyvää.
 
Paljon onnea @Sukkis pikkuisesta!

Meidänkin prinsessa näki päivänvalon laskettuna päivänä 4 vrk:n käynnistelyjen jälkeen. Käytiin läpi cytotecit, ballonki, kalvojen puhkaisu ja lopulta oksitosiinitippa. Odotin jotenkin nopeampaa synnytystä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt elellään vauvakuplassa ja nautitaan joka hetkestä pikkuisen kanssa.

Jaksamista kaikille loppuraskauteen! ❤ Palkinto on kyllä maailman ihanin!❤
 
@Silmu75 Mulla tuli pitkin raskautta sellaisia koko mahan yli tuntuvia tosi kovia kipuja just kun vaikka nousin jotenkin "väärin" sohvalta. Kysyin tuolloin lääkäriltä niin kuuluu asiaan, ei syytä huolestua. Tietysti jos kipu jää päälle tosi pitkäksi aikaa ja alkaa tulla tosi kelju olo niin näytille, mutta nuo tuollaiset äkillisten liikkeiden aiheuttamat repäisyt on ihan vaarattomia.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Onneksi olkoon @Iid@ ! Kuulostaa tosi hurjalta tuo 4 vrk kun oma 2 vrk kestänyt koettelemus tuntui jo tosi hurjalta. Vaikka toisaalta pahin oli se 6h jatkuvaa kovaa kipua, jos sitä ei olisi ollut niin olisin varmaan jaksanut ihan eri lailla. Tosin eipä kahdessa päivässä mitään tapahtunut sen jälkeen kun ballonki tuli ulos, joten en tiedä olisiko ollut missään vaiheessa mahdollista synnyttää alateitse. Näin jälkeenpäin mietin onko yleistä että tulee tuollaista jatkuvaa kovaa selkäkipua joka säteilee reisiin. Harmittaa että jäi kivun takia synnytyskokemus niin huonoksi.

Täällä kans aika lailla vauvakuplassa elelen ihanan pienen kanssa. Pikkuhiljaa alkaa imetyskin toimimaan paremmin mutta ainakaan vielä ei olla päästy korvikkeesta. Ihanasti ystävät käyvät auttamassa, ainakin nyt alkuun. Saa nähdä miten sitten myöhemmin kun tämä ei ole enää niin uutta. Onneksi apua saa tarvittaessa myös muualta. Vaikka tämä pieni on aivan ihana niin kuitenkin monesti on vähän surullinen olo kun ei ole sitä toista kenen kanssa jakaa tätä ihanuutta. Monesti on myös aika yksinäinen olo, etenkin illan tullen.

Toivottavasti pääset @nyuu pian tositoimiin. Ikävät nuo pre-eklampsia oireet sullakin. Ja outo tuo lääkärin kommentti. Herkästi vaan soittoa päivystykseen jos yhtään epäilyttää tilanne.
 
Haikara matkalla

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
6.3 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia


Jantzu:

Pupuna112:
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen
18.2 raskaana olevien fysioterapiaryhmä

Aislinn83

Ellinoora38

Silmu75

24.2. neuvola (radikontrolli)
18.3. rakenneultra

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20
24.2 neuvola

Seesam78
24.2 nt-ultra
17.4 rakenneultra

Wintersun
26.2 nt-ultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
Onnea @Iid@ <3. Melkoinen koettelemus se synnytys ollut!

@nyuu, toivottavasti olet jo synnyttämässä :)

Diabeteskätilö vastasi jo eilen. Ei pitänyt ylityksiä huolestuttavana. Pyysi lähettämään arvot viikon päästä. JOs ylitykset jatkuu, saan lääkityksen ja vauvan painoarvioaika aikaistetaan (nyt 3.4). KOvasti toivoisin, ettei tarvitse lääkitystä. Dieetin noudattaminen on tosi vaikeaa, kun hermot niin kireellä. Tuppaan turvautuun ruokaan, kun ahdistaa... Onneksi on terveellisempiäkin keinoja, kuten ulkoilu!

Huomenna lähden Tallinnaan päiväksi. Passi tosin oli vanhentunut joten voi ola, ette matka tyssää satamaan :( Kammottava ilma ja kova tuuli, toivottavasti laiva ei kovin heilu!!!
 
@Sukkis jos en ihan väärin muista niin selän puolen kovat kivut tarkoitti väärää asentoa vauvalla. Ettei siis ole tulossa optimaalisesti takaraivo edellä synnytyskanavassa. Ainakin mulla tämän toisen kanssa kivut oli ainoastaan vatsan puolella ja tyttö tuli optimaalisesti. Olikohan bebes.info sivulla (saatan muistaa väärin)
missä asiaan törmäsin kun paljon tutkin ja valmistauduin toiseen synnytykseen.
 

Yhteistyössä